אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

חמש יחידות מתמטיקה של בנט: טוב לאינטל, רע לילדים שלנו

86 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

79.
הייתי חייבת לכתוב כי זה כל כך נכון וחשוב
הגעתי לגמרי במקרה לכתבה הזאת דרך גוגל ואני רואה שהתגובה האחרונה היא מלפני שבוע,אז אני לא יודעת מי יקרא את התגובה שלי אם בכלל. אבל בכל זאת אני חשה צורך לכתוב שכאמא לשני ילדים בבית ספר יסודי ולילד נוסף בחטיבת ביניים, אני ממש מסכימה עם מה שנכתב כאן. אני רואה סביבי איך התחום שבו אני עוסקת (תיירות) משתנה בעקבות האינטרנט, בעשר השנים האחרונות וזה ניהיה רק יותר קשה עם הזמן. צריך לתת לילדים יותר אופציות בבית הספר. לא רק תנ"ך, היסטוריה ואפילו מתמטיקה. צריך מקצועות שיכינו אותם לחיים: תקשורת בין אישית למשל, השכלה פיננסית וגם מה שליאור עילם כותב עליו: ללמד יזמות ולפתח את היצירתיות שלהם. לצערי נראה לי שמערכת החינוך לא מסוגלת להשתנות מספיק מהר. לכן אני כאמא מידי פעם מנסה לפתוח אותם לדברים חדשים. אבל צריך שיהיה גוף שיעזור בזה, אם לא בתוך מערכת החינוך אז מחוץ למערכת החינוך. מקווה שמישהו בכל זאת יקרא את מה שכתבתי ויפעל לעשות את זה. תודה.
אמא לשלושה ילדים | 22.11.15
78.
סוף סוף מישהו שלא פוחד
תוקף את משרד החינוך, שר החינוך, את שמעון פרס, את אינטל, את חברות היי-טק, את קרן טראמפ, את קרנות ההון סיכון ... . לא קראתי את התגובות אבל בטוח שזה הוציא מהחורים את כל הכותבים מטעם, המלקקים והמשמיצים. ליאור אתה תותח. תמשיך לכתוב את האמת בלי לפחד !
גבר גבר | 15.11.15
77.
למה לא הזכרת את המחקר של הבנק העולים בכתבה שלך?
לפי הבנק העולמי מתוך מיליארד צעירים שייכנסו לשוק העבודה בעשור הקרוב - רק 40% ימצאו תעסוקה. הסיכוי של צעירים מתחת לגיל 30 להיות מובטלים גבוה פי ארבעה מזה של מבוגרים יותר. זה רק מראה לאיפו העולם הולך ושמי שיעשה את המסלול השגרתי שכולם עושים: בית ספר ואז אוניברסיטה ימצא את עצמו בתחרות ובתחרות כמו בתחרות, יש מעט מנצחים והרבה מפסידים. יזמות? יצירתיות? זאת התשובה? לא יודע. אבל דבר אחד ברור לי: צריך לעשות משהו אחרת ולא סתם לטמון את הראש בחול, לתת לילדים שלנו את החינוך שאנחנו קיבלנו ולחשוב שהכל יהיה בסדר. תתעוררו אנשים !
יוסי | 10.11.15
75.
לא מסכים כל מה שנאמר בכתבה אבל ...
לא צריך להעמיד מתמטיקה מול יצירתיות ויזמות. אם כי ברור שללמד יצירתיות ויזמות זה לא פחות חשוב. צריך גם וגם ! מעבר לזה: מכיר את ליאור עילם. איש ישר וערכי. העביר סדנה בהתנדבות בחטיבת הביניים שבה הילד שלי לומד (גם אשתו העבירה שם סדנה בהתנדבות) במסגרת עמותת ניצוצות. הלוואי שיהיו עוד אנשי חינוך וחזון כמוהו !
בני | 08.11.15
74.
אפשר לפתח חשיבה יצירתית
חלק מהתגובות כאן ממש הכעיסו אותי: כאילו שאי אפשר ללמוד יצירתיות. דעו לכם: יש שיטות מוכחות להנעה של יצירתיות. גם יזמות וזה הוכח מניסיון ומחקרים ! לכן צודק ליאור עילם: אפשר ללמוד יזמות ויצירתיות וכדאי להתחיל עם ילדים כמה שיותר מוקדם ! ומי שלא מאמין, שיסתכל כמה ילדים קטנים יצירתיים. הילדים יצירתיים עד שמערכת החינוך שלנו וגם ההורים (כן ההורים גם !) מדכאים את החשיבה היזמית והיצירתית, בשביל "שקט תעשייתי" בבית ובכיתה.
SIT | 08.11.15
73.
בגדול: כתבה נכונה
אומנם לא צריך היה להציג את הנושא של מתמטיקה מול יצירתיות. אבל אפשר להניח שזה נעשה כדי לעורר פרובקציה ולגרום לנו הקוראים לכתוב ולהגיב (וחייב להודות שזה הצליח לפי כמות התגובות ...). חוץ מזה ליאור צודק ! בראש סולם העדיפויות עומדים תמיד מתמטיקה ושפות זרות, והמקצועות ההומניים יהיו תמיד בתחתית. מדוע? מדוע לא ללמד ילדים לרקוד? האין זה חשוב? יצירתיות, בכל תחום, במדעים או במתמטיקה או באמנות, היא תהליך של חקר, של ניסוי וטעייה. אם התרבות של בית הספר עצמו רק מעודדת סוגים מסוימים של דרכי חשיבה, אז אנשים שחושבים אחרת, לא יגלו את כישרונותיהם לעולם. ותחשבו על זה ...
אורי | 08.11.15
72.
סודות החשיבה היצירתית
הכלכלה המורכבת של היום לאנשים בעלי תפיסה מהירה בהקשרים עולמיים, הכרת תרבויות שונות, אוריינות טכנולוגית, כישורי יזמות ויכולת ניהול. הארגונים זקוקים לעובדים שיודעים לחשוב ביצירתיות, מסוגלים לחדש, מיטיבים לתקשר, יודעים לעבוד בצוות והם גמישים ובטוחים בעצמם. כולנו יכולים ללמוד להיות יצירתיים יותר- ישנן טכניקות הליכים וכישורים מעשיים שאפשר להקנות לרוב בני האדם כדי לסייע להם להפעיל סוגים מסוימים של פעילות יצירתית יש ללמוד ולהפעיל אותן.
שמי | 08.11.15
70.
הנכונות לטעות
אם סטיב ג'ובס טעה, ותומס אדיסון טעה, ואלי הורביץ טעה, אולי אני לא צריך לפחוד מזה שאני (הילד/ה / הנער/ה) אטעה. וגם להורים: אם כל האנשים המצליחים האלה טעו, אולי אני צריך להיות פחות שיפוטי מול הילד ולתת לו לטעות, אולי אפילו לעודד אותו שינסה משהו גם אם אני חושב שהוא ייכשל? זאת כמובן רק דוגמה. יש מספר עקרונות חשיבה שמאפיינים כמעט את כל האנשים היזמים והיצירתיים, בתהליך (שלוקח זמן) אפשר לחזק את דפוסי החשיבה הללו.
ליאור | 08.11.15
69.
למה אתה רומז כאן בדיוק??
מתוך המאמר: "אחד הגופים המרכזיים שדחפו לקבלת התוכנית, הינה "קרן טראמפ" שפועלת לשיפר את הישגי החינוך בישראל ....". כן, זה אותו ליאור עילם שכיהן כיחצ"ן כושל בתעשיית ההיי-טק הישראלי בעשור האחרון, החליט שיש לו מידע לגבי קונספירציית על בתעשיה. קצת כבוד עצמי בבקשה. ובמלים אחרות, היה ראוי שכלכליסט ידרשו גילוי נאות מכותבי המאמרים
 | 08.11.15
68.
מעבר להתייחסות לבנט ולמתמטיקה שהיא פרובוקציה כדי לדון בפיתוח יזמות ויצירתיות
יזמות אינה מקצוע: נכון. ולא כולם צריכים להיות יזמים סטייל סטיב ג'ובס. אבל כולם יצטרכו להיות יותר יצירתיים בכל תפקיד (כמעט) במגזר העסקי ובוודאי שבתפקידים היותר נחשבים ונחשקים. יזמות היא הרגלי חשיבה, כמו הנכונות לקחת סיכון ולטעות, תוך הבנת הסיכונים וגידורם. כל אחד מאיתנו נולד עם יכולות יזמיות ויצירתיות. תסתכלו על ילדים קטנים: כמה הם יצירתיים. הכל אפשרי מבחינתם.
ליאור | 08.11.15
67.
למה האדון חושב שחשיבה יצירתית לא חשובה לאינטל
למה לדעתך 5 יחידות במתמטיקה באות במקום חשיבה לצירתית? למה אתה מבקר יוזמה מבורכת? למה אתה חושב שילד שלומד מדעים לא יכול לחשוב יצירתית? מה רע שבארץ יהיו מהנדסים? אדון כתב. אתה מבולבל בעצמך ומבלבל את הקוראים. מערכת החינוך חייבת להשתנות. אבל מה הקשר ליוזמה של בנט?
עובד הייטק | 08.11.15
65.
וזו משנתו של כתב כלכלי לשעבר, חוקר ומרצה? פשוט מרגיז ומביך
ראשית, מספר הניגשים לבגרות חמש יחידות מתמטיקה נצח באופן משמעותי בשנים האחרונות. הכפלת מספר הניגשים יגרופ פשוט לחזור לסטנדרטים של לפני 10 שנים. אל דאגה, לא מדובר בכפיית לימודי מתמטיקה מרושעים על כל הנפשות האמנותיות והרוחניות למיניהן אלא בעידוד אנשים שיכולים ומסוגלים לכך. שנית, הטענה שלימודי מתמטיקה יגרמו להסללת התלמידים למצב של עובדים חרופים בהייטק, עד שיועפו בבעיטה בגיל 45 - פשוט דמגוגיה עלובה. אפשר רק לציין שהסללה פירושה סגירת שערים בפני התלמיד כד שלא יהיו לא אפשרויות נוספות, לא פתיחה של שערים חדשים. עכשיו אולי אפשר לדון ב"חמש יחידות יצירתיות": רק "מומחה ליצירתיות" לא ישים לב שיצירתיות יכולה להשתמש רק בסל הכלים שעומד לרשותה. אם אין כלים היא תשתמש רק בכלים שהקנתה לו בתיה עוזיאל: קרטון, מספריים, דבק פלסטי וניירות צבעוניים. לימודי מתמטיקה מגדילים באופן משמעותי ביותר את הכלים העומדים לרשותו. בעיות רבות בעולם הטכנולוגי לא ממש ניתנות לפתרון באמצעות בניית מובייל, אבל שימוש בפונקיות טריגונומטריות, אינטגרלים וכלים יותר מתקדמים יכול להועיל רבות ולהפוך את המשתמש בהם מהפרולטריון החרוף של ה(לא) הייטק שעסוק בבניית אתרים באינטרנט לאלגוריתמיקאי שאף אחד לא יעז להשליך בגיל 45, שלא לדבר על מהנדס או מדען. ולסיום, בוגר חמש יחידות מתמטיקה לא חייב לעסוק במקצוע מבוסס מתמטיקה. אין שום הסללה בעניין הזה. רק אפשרות.
אחד | 07.11.15
63.
ליאור עילם הוא הוכחה שבאמת לא צריך 5 יחידות בשום דבר כדי להסתדר בארץ
כמה ציטוטים מהמאמר הנפלא (ואולי פיספסתי כמה), תראו איזו שפה עשירה יש למלומד היצירתי: "יכולת יזמית והשני הוא יכולת יצירתית" "חינוך לחשיבה יזמית ויצירתית" "לחשוב באופן יצירתי ויזמי" "פיתוח של הרגלי חשיבה יזמיים ויצירתיים." "דרכי חשיבה יזמיות ויצירתיות" "אבל האם חשיבה יזמית ויצירתית..." "יסודות החשיבה היזמית והיצירתית. ככל שנפתח את החשיבה היזמית והיצירתית" "פיתוח חשיבה יזמית ויצירתית" "האנשים היזמיים והיצירתיים" "גם אנחנו ההורים, נתחיל לחשוב באופן יזמי ויצירתי. נוכל להתחיל בכך שנחשוב באופן יזמי ויצירתי, על האופן שבו אנחנו יכולים לעזור לילדים שלנו לפתח חשיבה יזמית ויצירתית." ולמרות זאת: עיתונאי כלכלי ב'הארץ'. חוקר את תחום פיתוח החשיבה היזמית והיצירתית. מרצה להורים, כותב ספרים ומפתח משחקים, לפיתוח החשיבה היזמית והיצירתית. תזמינו אותו הורים יקרים. הוא ילמד את ילדיכם איך לבלבל ת' מוח לאחרים. וכל זה "בצורה כייפית בצורה של משחקים, סיפורים ושיחות". אתם רואים שזה משתלם?
shurik | 07.11.15
59.
למה יצירתיות סותרת מתמטיקה?
למה לדעתך יש סתירה בין טובתן של חברות ההייטק לטובתה של החברה בישראל והפרטים החיים בה? אדם שרוצה להרוויח משכורת גבוהה, ומוכן לשלם בכך שיעבוד יותר שעות - זו זכותו. יש הרבה מאד אנשים במדינה שמוכנים לעבוד יותר בשביל משכורת, אבל חסרי הכשרה. נערה שלומדת חמש יחידות מתמטיקה יכולה לבחור אחר כך מה תעשה, יש לה הזדמנות וחופש בחירה. המקום המוסרי הוא מקום שבו טובת הפרט וטובת החברה לא סותרות זו את זו. ונראה לי שתכנית שמטרתה לעזור ליותר נערים לסיים בגרות עם חמש יחידות מתמטיקה זה לחלוטין לטובת הפרט וגם לטובת המדינה. לגילוי נאות - הכותבת היא עובדת אינטל, בת 47, שטרם הצטרפה לתוכנית אבל שוקלת ברצינות.
שחר | 07.11.15
58.
נכון , המטרה לגדל דור עבדים שיעבוד בזול ללא בטחון כלכלי
נכון , המטרה לגדל דור מהנדסים ואנשי מחשבים עבדים שיעבוד בזול ללא בטחון כלכלי ושניתן להחלפה בקלות. כמו שקרה למקצועות עריכת הדין וראיית החשבון שנחשבו בעבר מאד מכובדים היום למי שלא מקושר היטב קשה מאד לעבוד בשכר הוגן או לעבוד בכלל. אבל למשרדים המעסיקים נוח הדבר.
א | 07.11.15
57.
כל הטיעונים בכתבה הם נכונים, ולא רלוונטיים.
אנ בוגר 5 י"ל במתמטיקה. בתיכון סיימתי, 4, השלמתי בעצמי ל- 5. למה? כי זה התאים לי, אבל לא התאים לבית הספר שלי, לפיכך לא הגעתי ל- 5 י"ל. לא היה ברור אם הבן הבכור שלי מתאים ל- 4 י"ל, או אולי יותר. בסופו של דבר, ביה"ס דחף אותו ל- 3 י"ח. למה? זו שאלת המחץ. באוניברסיטה הוא השלים בקלות ל- 4 י"ל וסיים תואר. המסקנה שלי, גם ממקרים שראיתי אצלי ואצל הילדים שלי: אין לביה"ס מוטיבציה להתמודד עם 5 י"ל במתמטיקה. זו הבעיה. לא אינטל, לא היי-טק ולא בטיח. מדובר רק בלאכוף על בתי הספר להתמודד עם התלמידים המתאימים ל- 5 י"ל ולא לדחוף אותם למטה.
דני | 07.11.15
55.
צריך חשיבה יזמית ויצירתית, אך המערכת לעולם לא תוכל לטפח זאת, כי זה ללכת נגד עצמה.
אין ספק, שכדי להתקדם בחיים בעולם העתידי, כפי שהוא נראה כעת, בן אדם צריך להיות יזם ויצירתי. כדי למצוא לעצמו הזדמנויות חדשות ולדעת איך להוציא אותן אל הפועל. אבל המערכת לא בנויה לעולם שכולם יזמים. היא צריכה חיילים ממושמעים שאותם יזמים יוכלו לנצל. לרוב המערכת מכשירה חיילים. יזמים תמיד יווצרו מחוץ למערכת, או על אף המערכת. אכן פרדוקס. עדיין לא הבנתי איך הורים שהם חיילים ממושמעים של שנות השבעים ילמדו ילדים להיות יזמים בשנות אלפיים עשרים ושלושים. מניסיון אישי ומצער, רק התנתקות מההורים שלא מבינים מהחיים שלהם מה זה להיות יזם, יכולה להביא לזה.
מלכה | 07.11.15
51.
קל להגיד, קשה לבצע
מדהים כמה פעמים היו כתבות כמו זאת, "צריך לפתח את היצירתיות" , "הילד צריך ללמוד מיומנויות אחרות". לספר לילד על אנשים יצירתיים לא יהפוך אותו ליצירתי. להגיד לך שאני יודע מה כן, לא, ואני חושב שאם אף אחד לא יודע לגמרי, אז עדיף שנלמד אותו מתמטיקה, גם אם לא יהיה ממש יצירתי, לפחות תהיה לו עבודה באינטל.
איתי | 07.11.15
50.
בנט גם לא טען שזה לטובת התלמידים
א. התוכנית היא של פירון ב. בנט אמר שמחסור בלומדי 5 יחדות הוא איום אסטרטגי שהוא רוצה לתת לו מענה. ג. מה זה "מבוגרים מצליחים"? מי מחליט ועל סמך איזה קריטריונים? ד. הצגת בעלי העניין בהכשרת תלמידי 5 יחידות כסוג של אינטרסנטים שרוצים "לדפוק ולזרוק" קצת משונה כשהיא באה מאדם שרוצה שההורים ישקיעו בפיתוח יצירתיות ויזמות והוא מייצר משחקים וספרים שאמורים לקדם את זה. כלומר גם בעל אינטרסים. למה אי אפשר גם וגם? גם מתמטיקה וגם יזמות. אולי קצת פחות תנ"כ
מומה | 07.11.15
47.
אני פשוט רותח כשאני קורא את הכותבים הנ"ל...
כאחד שיצא לו לעבוד בחייו במפעלים (כנער), פגש בצבא אנשים ועבד בעבודות מזדמנות אחרי השירות וכבר 10 שנים בהייטק (למרות שעוד פיתחתי מקצועית בתיכון) - השטויות של "מתמטיקה היא רובוטית", "מתמטיקה לא מבטיחה איכות..." ידה-ידה-ידה (כדברי הפרק המפורסם ההוא...) ואלו התובנות האישיות שלי: מעולם לא פגשתי חבר'ה שהיו "רובוטי מתמטיקה" - כולם היו בעלי אופק רחב, אנשים מוסריים יותר (נעזוב שטויות ודיוני סרק על ימין-שמאל וקפיטליזם), הבינו בהסטוריה ופילוסופיה יותר מהמגוחכים שלומדים זאת באקדמיה והיו אנשי עולם/שיח בכמה רמות מעל אחרים שפגשתי. לעומתם, אותם לומדי 3 יח"ל או כאלו שהיו עם השכלה מינימליסטית היו בהתאם (ופגשתי ה-מ-ו-ן כאלה). האגדות של גיל 45 שמורות לאותם אנשים שגם כך אינם איכותיים מלכתחילה, מתוך 8 מקומות שעבדתי בהם, ב 5 עבדו גם אנשים מעל גיל 55, מרשימים ותורמים (ושאוהבים את התחום!). יזמות אינה מקצוע, היא הימור והלך נפש - כבר עבדתי במקומות שליזם היה רעיון חביב אבל ללא האמצעים המקצועיים/הנדסיים/טכנים להביא את זה לידי מוצר ע"י אנשים כמותי הוא יכל באותה מידה לכתוב נובלה דימיונית... ודבר אחרון, כאחד שחנך מס' תלמידים במתמטיקה של 4-5 יח"ל ופיסיקה, אלו שבאמת לומדים ולא משננים סתם נוסחאות (שזוהי אשמת משרד החינוך וההורים שדוחפים לשם) ומפנימים את העוצמה האנליטית-לוגית שביכולת ל"הבין" עולם ולפתור בעיות - אלו הם העתיד האמיתי שלנו (ואגב, הנ. תוכנה ללא מתמטיקה היא כמו טניס ללא מטקה איכותית...).
הצופה | 07.11.15
46.
יש כל כך הרבה יצירתיות אבל אין השכלה
הכותב אינו מבין דבר וחתי דבר במתמטיקה וכנראה לא במדע בכלל. על סמך מה הוא קובע שאיך שמלמדים זה מתאים למאה ה-19, אני אזכיר לו שכל גאוני הפיזיקה והמתמטיקה היו במאות ה-19 וה-20. עכשיו לימינו אנו, כבר היום ברור שהיעדר ידע במתמטיקה פוגע בהצלחה של כל אדם ולא חשוב מה תחום העיסוק שלו. בין אם בחישובי הפנסיה, כלכלת יום יום, פתיחת עסק חישובים עתידיים לפיהם מקבלים החלטות בחיים ועוד.
רוני | 07.11.15
44.
אמר ליאור עילם שמנצל את מעמדו כעיתונאי סוג ג' לפרסם את עסקיו כקואצ'ר סוג ד'
זה לא החמש יחידות - וזה אפילו לא החומר במתמטיקה. זה החינוך למצוינות, לא לוותר גם כשקשה, להתמודד עם אתגרים חשיבתיים ומנטליים. הכי קל זה לרדת לשלוש או ארבע יחידות, ללמוד במגמת תקשורת ואח"כ לכתוב שטויות בכלכליסט אבל ככה לא יהיו לנו לא הייטקיסטים, לא מפתחי כיפת ברזל ולא רופאים. שלא לדבר על הנובל הבא. אתה מוזמן לשלוח את ילדיך לקורסים לחשיבה יצירתית ולשלוש יחידות מתמטיקה שלי הולכים ל5 מתמטיקה ו5 פיסיקה. בוא נפגש ונדבר על זה עוד עשרים שנה
אבא לתלמידי 5 יחידות | 07.11.15
42.
מהלך פופוליסטי שגוי
גם ככה חלק מהלומדים 5 יחידות לא מתאימים. זה רק יגרום להורדת הרמה, שירדה כבר מספיק, כדי להציג מצג שוא של אחוזי הצלחה. ואני לימדתי מתמטיקה שנים רבות. עובדים טובים אפשר להביא מהודו או להביא את העבודה אליהם. כלל היתרון היחסי הידוע בכלכלה, שכל אחד יעשה מה שהוא יודע יותר טוב.
אורי | 07.11.15
40.
ממש לא מסכים עם הכתבה
בשביל להצליח צריך גם חשיבה יצירתית וגם חשיבה לוגית סדורה מן הסוג הנלמד בלימודי המתמטיקה. ההשוואה שהכותב עושה בין לימודי מתמטיקה ל-"חוג ג'ודו, כדורגל או כדורסל" משוללת כל יסוד. צודק בנט שאנחנו צריכים יותר מהנדסים ומדענים כדי לחזק את הכלכלה שלנו ואחת הדרכים המרכזיות לכך מתחילה בבית הספר דרך לימודי המתמטיקה. כמובן שלקדם יצירתיות גם חשוב, אבל לא במקום החשיבה הלוגית, אלא בנוסף.
אמיר | 07.11.15
37.
אין לי בגרות ואני עובד בהיי טק
אין לי בגרות מלאה, לא עשיתי אפילו יחידה אחת במטמטיקה ואני עובד בהיי טק כבר כמה שנים. תפסיקו לבלבל את השכל מי שטוב מוצא עבודה, כל מה שמלמדים בבית ספר לא עוזר לחיים האמיתים במיוחד בהיי טק, עוד לא היה מקרה שהייתי צריך לדעת איזה נוסחה מיוחדת מהבגרות במטמטיקה או לספר בעבודה את הפרולוג של אנטיגונה וכו. כשיתחילו ללמד בבתי ספר לימודי מחשבים בסיסים מכיתה ג-ד לפחות, בחטיבת הבניים כבר ללמד תכנות , רשתות וכו ככה התלמידים יגיעו לצבא כבר ליחדות טכנולוגיות ואחרי השחרור כבר יעבדו בתעשייה בקלות עם שכר גבוה וכו. אבל במקום זה מבלבלים את השכל בבתי הספר, אני בלי בגרות מלאה ובקושי הגעתי ללימודים ובכל זאת הצלחתי בחיים כי למדתי קורסים מקצועים לבד ובמכללות השונות. המורה שלי אמרה לי תמיד שלא יצא ממני כלום, היום אני מרוויח פי 10 ממנה עם תנאים הרבה יותר טובים. חייבים לעשות שינוי במערכת הלימוד שלא לדבר עם חינוך הערסים .
הייטקיסק | 07.11.15
35.
מאמר מטופש ואווילי.ככה זה. מומחה לעגבניות כותב על עגבניות. מתימטיקה זה חשוב !
כמו שצריך גם רתכים טובים, גננים מצוינים, שוטרים מוצלחים ומורים מצוינים. אז יאללה עזבו הכול ונהיה יצירתיים. לא צריך מדע או תרבות . צריך יצירתיות. בטח צריך אבל כל תכניל לימודים לקידום הנוער היא מצוינת.
לא מתימטקאי ולא היי טקיסט | 07.11.15
33.
אני מאוד ספקן באשר להפוך לימוד 5 יחידות מתמטיקה לחובה
בימי חלדי למדתי לא מעט מתמטיקה. קשה לומר שאהבתי את זה ועד היום אני תוהה איזה תועלת צמחה לי מלימוד על 2 ברזים שממלאים בריכה, שתי רכבות שיוצאות בזמנים שונים, ועוד כמה בעיות משונות. בגדול, אני מוצא כי המתמטיקה די משעממת אותי וכשיש לי בעיה - לא מתמטיקה עוזרת לי לפותרה. יתירה מזו, אני חושד כי יכולת מתמטית כמו גם אהבתה לא ניתנו לכל בני האנוש במידה שווה. יתירה מזו, אינני כלל בטוח כי זה רעיון טוב שכולם יחשבו כמו מתמטיקאים. זה שצריך לרכוש ידע בסיסי במתמטיקה וסטטיסטיקה ברור לי לגמרי. הבנת עולמנו כמו גם היכולת לנווט בו דורשת הבנה כזו. ואולם, האם 5 יחידות מתמטיקה זה אותו מינימום? אינני בטוח כלל ועיקר. לא כולם יכולים או רוצות לעבוד בהייטק וגם בהיי טק מתמטיקה איננה חזות הכל. אז מי שרוצה ויכול - אדרבא. שילמד. האם יש למדינה עניין שיותר ילמדו יותר מתמטיקה? יכול להיות, אבל הדרך לעשות זאת היא לתגמל לימוד מתמטיקה ולא לאכוף על כולם ללמוד תחום ידע שברור שיש לא מעט שזה לא מעניין אותם והם גם מאוד מתקשים להתמודד עמו. האם חסרי 5 יחידות מתמטיקה יתקלו בקשיים במציאת עבודה? בתחומים מסוימים התשובה כנראה כן. אבל 1. לא כל מי שלמדה 5 יחידות מתמטיקה מובטח לה מקום עבודה. ו-2. יהיו לא מעט שלא למדו 5 יחידות מתמטיקה שימצאו עבודה מעניינת ומרתקת ויעשו חיל. לסיכום, מתמטיקה זה תחום ידע חשוב, אבל העולם האנושי הוא רב גווני והוא לא התחיל ולא יסתיים עם מתמטיקה. יש עוד תחומי ידע ועיסוק מרתקים בהם אפשר להגיע גם להישגים מרשימים וגם מאוד להנות מעשייה ומתרומה.
פרופסור לא במתמטיקה | 07.11.15
32.
וואו איזה כתבה מטופשת
איפה להתחיל? האם בשיח הקורבני אודות עובדי ההייטק המסכנים אשר "נפלטים" לשירות התעסוקה אחרי שהרוויחו פי 3-4-5-6 מהשכר הממוצע במשק (ראו "לחברות ההיי-טק יש אינטרס ברור להגדיל את ההיצע - כך הן יוכלו לקלוט את התלמידים הטובים ביותר, לשלם להם פחות ולהעביד אותם ימים ולילות. כל זאת, רק כדי להיפטר מהם כשיגיעו לגיל ארבעים וחמש ולהחליף אותם במגויסים טריים ונמרצים")... עובדי הייטק הם לא רובוטים מהקליפ של פינק פלויד אשר בסוף הסרט נופלים למטחנת הבשר כל הכבוד לבנט שעושה מעשה ומגדיל את אפשרויות התעסוקה והרווחה של דור העתיד. לגבי חינוך לייזמות - זאת באמת אחת השטויות הכי מצחיקות שקראתי. על כל יזם יש 10-15 פועלים שמועסקים בזכותו. לא נראה לי שאפשר ללמד מישהו להיות יזם - יש לך או אין לך. מתמטיקה דווקא כן אפשר, וכך מי שאינו יזם בנשמתו, יוכל להינות מפירות הייזמות!
יוסיפון | 07.11.15
31.
כבוד להייטק
הכתבה קוממה אותי מתחילתה עד שהחלטתי להגיב בלי לקרוא אותה ההייטק איננו חברה מונופוליסטית שמחפשת עבדים זולים. אם יהיו יותר אנשים שיכולים לעבוד בהייטק, אני מאמין שההייטק יצמח וזה ייטב לכל האנשים והחברה. יתר על כן, זהו קטר הצמיחה האמיתי של המדינה שלנו וההזדמנות של כל אזרח לא מקושר להרוויח משכורת נאה. לכן כדאי שנטפח אותו
ד"ר עומר כורך | 07.11.15
28.
הכותב שואל שאלה מטעה ולא חכמה:
"אז מה חשוב יותר: חמש יחידות במתמטיקה או חמש יחידות ביצירתיות?" לא ברור שהוא בכלל מבין שבלי יצירתיות אין מתימטיקה ואין מדעי המחשב, ואין בעצם שום מדע. האם בשביל להיות סופר לא צריך להכיר את הא"ב ולדעת דקדוק? כך, בשביל להצליח בכל תחום מדעי, צריך גם מיומנות טכנית וגם חשיבה יצירתית. אחת הסיבות להצלחה של תעשיית ההיי-טק בישראל היא היצירתיות של של העובדים בתחום. בלי יצירתיות אי אפשר לחשוב על נושאים חדשים ואי אפשר לפתור בעיות קשות. ולכן, הכותב טועה כשהוא מעמיד את "5 יחידות מתימטיקה" מול יצירתיות, כאילו שאחד זה על חשבון השני, ואם מפתחים אחד אז מזניחים את השני. לא ברור בכלל איך מפתחים "יצירתיות" אצל תלמידים.
 | 07.11.15
27.
כתבה רדודה
הכותב משתלח בתעשיית ההיטק, אלא שיותר היצע של עובדים, בטווח הרחוק, אומר יותר מפעלי הייטק, ולא שכר נמוך יותר. ההיי טק כבר מזמן לא זורק עובדים בגיל 45, מקומות כמו אינטל לא עושקים ולא זורקיםכל כך מהר עובדים, להיפך, הם משמרים ומקדמים כוח אדם. בהמשך הכותב תוקף את השיטה הקיימת, אבל לא מציע שום דבר מעשי לשיפורה, מלבד המובן מאליו, שהורים צרכים לעשות את הטוב עבור ילדיהם.
משה | 07.11.15
23.
רק עיתונאי יכול להשוות מתמטיקה לג׳ודו וכדורסל ולא לקריאה וספרות
כפי שלפני 200 שנה מעטים למדו קרוא וכתוב - כי זה היה חשוב ״כמו ג׳ודו וכדורגל״, בעוד 200 שנה אי הבנה מתמטית תהה כמו בורות של חוסר יכולת קריאה וכתיבה. יכולת הביטוי של מתמטיקאי מוכשר יכולה להוביל לאומנות ברמות שאין ספק שעיתונאי שהשקיע בג׳ודו וכדורגל לא יכול אפילו להתחיל לדמיין. אינטל עושה מיצווה אם בזכותה תאי המוח של הדור הצעיר יעבדו קצת יותר שעות. מתמטיקאי מוכשר יכול לכתוב תכנית מחשב שמייצרת מאמרים. אולי לכן הפחד שמוביל לכתבות שכאלה...
עיתונאי קטן | 07.11.15
22.
אין 5 יחידות במתמטיקה, זה 5 יחידות באלגברה בסיסית
לצערי בכלל לא מלמדים מתמטיקה בתיכון. הדבר הכי קרוב למתמטיקה אמיתית שלומדים בתיכון זה לכתוב הוכחות בגאומטריה. אם היו מלמדים את הילדים לכתוב הוכחות במתמטיקה, זה לבדו מפתח את הדמיון והחשיבה היצירתית של הילדים בצורה הכי חזקה. הבעיה שצריך בשביל זה מורים ברמה גבוהה עם תואר שני לפחות, ולא המורים פח שיש במערכת החינוך.
דודו | 07.11.15
21.
גישה לא פרקטית
אז במקום 5 יחידות מתמטיה מה עדיף שילמדו? כמה ילדים לומדים יזמות בכל חוגי מנהל העסקים בארץ..? כמה מתוכם באמת נהיה יזמים ולא מגדילים המבורגרים במקדונלדס אח"כ? לימודי מתמטיקה פותחים את הראש ועוזרים לחשוב, וכןם צריך עוד מהנדסים בהייטק, ולמיטב הבנתי רוב המהנדסים חיים בכלל לא רע, יחסית לשאר האוכלוסיה - אם להאמין לטבלאות השכר. עדיף להרוויח כסף טוב עד גיל 45 מאשר כסף רע כל החיים, ומי שטוב יש לו תעסוקה מובטחת גם בהיי טק הרבה מעבר לגיל 45. מי שלא, אולי במערכת ממשלתית זו או אחרת...
מקס | 07.11.15
19.
"טוב לאינטל"? אין גבול לפרובינציאליות כנראה...
יש מליארד וחצי סינים, עוד מליארד ורבע הודים, ועוד מליארד אסיאתים אחרים, כולם עושים את המקסימום כדי להשתלב בעולם הטכנולוגי ולהצליח במובן הכי מערבי של המילה ואתה עדיין חושב שאינטל תלויה במהנדסים ישראלים? יותר מכל דבר אחר לימודי טכנולוגיה טובים לישראל. חברות הטכנולוגיה שבחרו למקם בישראל את מרכזי הפיתוח שלהם לא עשו את זה משיקולים של ציונות. הם עשו את זה בגלל שהיה כאן דור שלם שהקדים ביכולות שלו את רוב העולם. זו תוצאה של מאמץ תשתיתי שלא קיים יותר במדינה. אם לא נשכיל להתחיל להתמודד במירוץ הזה, אינטל ישראל תמשיך לאבד מזוהרה ולא תוכל להמשיך להביא לכאן פרויקטים חשובים וגדולים. הכסף והתשומת לב של אינטל העולמית וגם של חברות אחרות יופנה יותר ויותר לכלכלות שבהן גדלים מהנדסים מבריקים כגון הודו וסין...
 | 07.11.15
17.
ישנו כשל שחוזר בכל הכתבות האלה - אי אפשר לפתח יצירתיות.
או שנולדים איתה או שלא. אנשים יצירתיים תמיד היו מיעוט, ותמיד יהיו מיעוט. אה, ואין שום קשר בין מדעי הרוח והחברה ליצירתיות. במתמטיקה ובמדעים יש פי חמש יותר יצירתיות מכל מדעי הרוח והחברה יחד. That being said, אין קשר בין מתמטיקה תיכונית למתמטיקה אמיתית.
 | 07.11.15
14.
הרי כל דבר שייעשה ע''י הימין יזכה לביקורת שלילית....
כולם מקטרים על תוכנית הלימודים, מבלי להבין בכך כלום. כולם רוצים שילדיהם יהיו גאונים מבלי להשקיע כלום בבית. ההורים רוצים לשחק קנדי קראש בטלפון ושהילדים ייהפכו לגאונים במסגרת ביה''ס. זה לא יקרה. וכל אלה שילדיהם יוצאים טמבלים - זה בגלל שאתם אינכם משקיעים. יש מצב נתון, קחו את הטוב ממנו ותוסיפו בבית. רדו מהקנדי קראש. אגב, להורים המתקשים, קנדי קראש כאן כאלגוריה
דניאל פנטרוק | 07.11.15
9.
התחיל סביר והדרדר
הכותב התחיל באמירה מעניינת - "אין הוכחה שלימודי מתמטיקה הם הכנה למבוגרים מוצלחים". משם והלאה הכל הדרדר. ההמלצה בסוף היא מתחת לכל ביקורת - לכו תקראו על יזמים. נו באמת. אם אמשיך את מה שכתבת - אנא הראה בדל של ראיה שזה יסייע להם להפוך ליזמים מוצלחים? למען האמת, אנא הראה בדל של ראיה שהתואר השני שלך הוא במקצוע אמיתי ולא בסתם קשקוש.
רן | 07.11.15
8.
דעה שיטחית ,צדקנית ובעיקר לא קשורה לכלום
אז אם אני נותן לבני כלי נוסף כאשר עודדתי אותו ללמוד 5 יח' מתמטיקה זה אומר שהוא יהיה עבד מודרני? או שהוא יהיה שכיר בהכרח? יש לך מושג כמה יחידות מתמטיקה עשה גיל שווד מצ'יק פויינט? מה הקשר בכלל? 5 יחידות מתמטיקה זה כלי מצויין לחיים בנוסף צריך לפתח תכונות אחרות שמעודדות ליזמות או ליצירתיות. אבל זה שהם עשו 5 יחידות לא הופך אותם ליותר צייתנים או מרובעים להיפך, 5 יחידות מתמטיקה מצריך הרבה יותר מחשבה ויצירתיות מאשר 3.
אוגוסטוס | 07.11.15
7.
בתנו הבכורה התחילה ללמוד באוניברסיטת תל אביב
האם אלה שלומדים מדעי הרוח ופילוסופיה יכולים אחר כך גם למצוא עבודה? מצד שני, חלק מהמקצועות שהוגדרו על ידי הורינו כ"בטוחים" עברו מהעולם: כבר לא צריך אותם, או שיש יותר מדי אנשים שעושים אותם. אומרים שהיקום שלנו דווקא יצטרך בעתיד אמנים ואנשי רוח, כי את כל שאר העבודות יבצעו רובוטים של גוגל
יאיר ניצני | 07.11.15
4.
לו לימדו מתמטיקה בתיכון - ניחא
מתמטיקה היא תחום יפה, רחב ומרתק. חבל שמערכת החינוך אינה עוסקת בה. תוכנית הלימודים נקבעה בימי ביסמארק, ומקנה יכולת-חישוב לצרכי התעשיה והצבא של המאה ה-19. מיומנויות כאלה כולן מדגישות את נחיתות האדם לעומת מחשב זול. האם אפשר ללמוד אוירונאוטיקה באמצעות ניקוי שרותים של בואינג 747? מוכשרים מאד ודאי יצליחו (אם הריח לא ירתיע אותם), אבל - למען השם - למה מקדישים שנים לפינה מצחינה כזו? רק משום שמורים ופקידי-חינוך אינם יודעים מתמטיקה מהי?
לא מתמטיקאי | 06.11.15
3.
לא שגיאה יחידה של מערכת החינוך שלנו
עוד שגיאה מבית היוצר של מערכת החינוך שלנו, שעם כל השמות הנוצצים של תוכניות שונות, הופכת את ילדינו לרובוטים ואת הלימודים לחסרי תוחלת. עידוד חשיבה יצירתית ויזמית, עידוד ויצירת מוטיבציה ללמידה שתחזק יכולות אישיות וכיוצא באלה - ובמיוחד בניית הבטחון בעצמי של הילד ביכולותיו - אלה הם הנושאים החשובים באמת.
אביבה רוזן | 06.11.15
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת