3. הסבר למי שלא מבין את הסיטואציה עד לפני שלוש שנים הירדנים היו מיצאים ומיבאים את רוב הסחורות דרך דמשק. מאז הדרדרות המלחמה בסוריה הם מתקשים לעשות זאת, וחלק גדול מהסחורה מיובאת ומיוצאת דרך נמל חיפה, עם עשרות משאיות שנוסעות מדי יום מחיפה למעבר שיח חוסיין. חלק מהתוכנית של רכבת העמק היא להמשיך אותה עד למעבר שייח חוסיין, כך שהירדנים ישתמשו בה כרכבת משא ליבוא וליצוא סחורות מה שיוזיל להם את העלויות ויחזיר לנו לפחות חלק מההוצאה של סלילת רכבת העמק שהיא פרויקט יקר מאד ולא משתלם כלכלית. זה דורש הקמת מסוף סחורות, ואילו הירדנים מצידם יכולים לנצל זאת ולהעביר את מפעלי היצור סמוך ככל הניתן למסוף הרכבת. אלון | 09.11.15 (ל"ת)
2. כתבה מיותרת למה לא מצרפים מפה להראות את מיקום הגשר? איפה השר קרוב לאלנבי קרוב לשייח חוסיין? אני הייתי בונה עוד 4 גשרים לפחות, כי תוך שנתיים שלש יצטרכו לעבור בהםתוך מספר שבועות קרוב ל3 מליוני ערבים ממדינת ישראל ומהגדה המערבית בדרכם למדינתם החדשה. אסף | 09.11.15 (ל"ת)
1. מדינה של הוזים, במקום להתרחק, ולהעביר לירדן את כל הערבים, משתפים איתם פעולה וזה יהיה חממה לפיגועים. | 08.11.15 (ל"ת)
בקרוב: גשר חדש בין ישראל לירדן בהשקעה של 55 מיליון שקל
3 תגובות לכתיבת תגובה