אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ל־OECD אין הרבה סיכויים להשפיע על הכביש הישראלי

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
כל בר דעת מבין
שהמיסוי הגבוה כל כך על רכישת רכב הוא המחסום (והוא הרבה יותר אפקטיבי). אם מחירי המכוניות יהיו כמו בכל העולם יהיו הרבה יותר כלי רכב שאולי יסעו פחות אבל סה"כ הזיהום לא יפחת אלא כנראה דווקא יעלה. הפתרון הוא פיתוח תחבורה ציבורית איכותית (אלטרנטיבה) וכל עוד אין כזאת נמשיך לראות המוני רכבים על הכבישים. ושלא נשכח שיש 2 מיליון רכבים בישראל, רק 15% הם רכבי חברה. אם נניח שכל שנה מחליפים שליש אז זה אומר שחברות הליסינג קונות כ-100 אלף רכבים בשנה מה שמשאיר עוד 100 אלף לציבור הרחב.
אני | 12.11.15
3.
כמה נקודות לגבי הליסינג
1. רכב ליסינג זה דבר יקר, נקודת האיזון מול רכב פרטי היא לרוב באזור 30000 ק"מ. כלומר עובד שלוקח ליסינג ונוסע פחות מ30000 ק"מ משלם יותר כסף לעומת עובד עם אותה נסועה שקנה את הרכב (כן, כולל פחת, טיפולים, טסטים, אגרות וביטוחים). 2. בשנים האחרונות בהרבה חברות מחיר הליסינג מדורג לפי הנסועה - כלומר מחיר הדלק בהחלט משוקלל בעסקה. בכל מקרה, מאז ומתמיד הייתה הגבלה שמעבר אליה העובד משלם על הדלק. 3. אנשים לוקחים ליסינג בעיקר כדי להימנע מההוצאה המאד גדולה של קניית רכב. בדרך גם יש את הנוחות שמשחקת תפקיד. 4. הכתב מערבב כאן בין רכבי חברה לרכבי ליסינג. אני לא רואה איך יש מאות אלפי רכבי חברה בארץ. 5. לא ברור לי למה הכתב מצדיק את הדו"ח, גם ל OECD יש אינטרסים, ראו את תגובה 1. צריך לברור מהד"וח הזה את הדברים שבאמת יועילו בארץ.
שמעון | 11.11.15
2.
1000 שקל דלק בחודש,62% מס=620 שקל מס דלק=7440 שקל מס בשנה
1000 שקל דלק בחודש,62% מס=620 שקל מס דלק בחודש =7440 שקל מס בשנה לרכב,כפול מליון מכוניות=7.4 מליארד שקל בשנה מס דלק מספר הרכבים בארץ בטח מגיע ל 4 מליון ויש כאלו שמתדלקים 2000 או יותר בחודש תעשו חישוב פשוט ותגלו שהמדינה מרוויחה מעל 20 מליארד שקל בשנה רק על מס הבלו
תומר | 11.11.15
1.
ה OECD נשלט ע"י יצרני רכב, זו הסיבה היחידה שהם קוראים להפחית מיסוי
יותר רכבים הם גם יותר נסועה, ומס גבוה על כלי רכב היא דרך אפקטיבית בנוסף למס על הדלק להגבלת הנסועה. אלא שה OECD נשלט ע"י מדינות שמייצרות כלי רכב, ולא ע"י יצואניות נפט. זו הסיבה שיש לארגון אינטרס ללחוץ להפחתת המס בקניית כלי רכב והעלאת המס על הדלק. ישראל צריכה לפעול עפ"י האינטרס הכלכלי של ישראל, ולא להעשיר את קופת המדינות יצרניות המכוניות ע"י קניית הרבה מכוניות שישבו בחניה בלי לסוע, כי המס על הדלק הועלה בהמלצת ה OECD.
תומר הדר, אתה תמים | 11.11.15
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת