9. jack of all trades, master of none אי אפשר ולא צריך ללמד את כולם חמש יחידות מתמטיקה, חשוב יותר שלזמן במערכת החינוך תהייה משמעות, שמי שיוצא ממנה, אחריי 12 שנים, יצא עם מקצוע. צריך להכשיר, כבר בתיכון, מהנדסים, לא לחכות לאחריי הצבא. | 17.11.15 (ל"ת)
8. ללמוד 5 יח' כדי להתחרות מול פועלי התוכנה בכל העולם שגב' אינטל תספר לנו כמה מהנדסים בני 40 ועם 5 יחידות אינטל קלטה בשנה האחרונה? אחוזים הגב' יודעת לחשב? מה אחוזם בקרב הנקלטים לעבודה? בני 40 הם בוגרי אוניברסיטה בשנת 2000 (התפוצצות הבועה) ולהיזרק בגיל 40 | 15.11.15 (ל"ת)
7. אף פעם לא מאוחר מידיי- אין מה לעשות לא כולם מצטיינים בבית ספר שגם ככה מה שנלמד שם בואו נודה... מוגבל קצת :/ אחרי הצבא השלמתי ושיפרתי בגרויות באופן עצמאי בקידום ומזל שכך, המורים שם הרבה יותר ממוקדים ומקצועיים ממורים בבית ספר אז אף פעם לא מאוחר יש מסגרות לעשות את זה גם אחרי 12 שנות לימוד רועי | 15.11.15 (ל"ת)
6. בוגר עם 5 יח' מתמטיקה עם ציון 7 הוא פי 10 יותר מוצלח עם בוגר 3-4 יח' עם 100 עורך דין, סופר, סוציולוג, פסיכולוג אמן, ועוד כאל הומניים עם 5 יח' מתמטיקה יהיו בעלי מקצוע טובים בהרבה מכאלה שהיו רק עם 4-5 יחידות. הם גם יהיו בעלי שכר גבוה יותר בהמשך. מנהלי בתי ספר לא רוצים את אלה כי % "ההצלחה" בבגרות היא המדד שלהם. לבן הם מעדיפים את לימודי הדשא מאשר את הלימודים האמיתיים. פניני | 15.11.15 (ל"ת)
5. מרטין (1) - המתימטיקה לא דרושה אך היא מסננת טובה במתימטיקה אי אפשר לבלף. תשובה בספרות, גיאוגרפיה, אזרחות, היסטוריה, תנ"כ וכו' אפשר לנחש או לייפות ידע חלקי עם באזוורדס. אפשר להסתפק בשינון התיאוריה- אני הוצאתי 99 בבגרות בכימיה בלי שהחזקתי מבחנה מעולם. חיפוש הנוסחא, הצבת המשתנים הנתונים, חישוב ויאללה הגעת לפתרון. מתימטיקה- או שאתה מבין, או שלא. כמו בעולם האמיתי. לכן בדיוק הנבחנים פוחדים ממנה ונוטשים ל-4 יח"ל. אז המעסיקים (ולפני כן, האוניברסיטאות) לא מחפשות את הידע המתימטי; אלא את הנכונות להציץ לתהום הלימוד הרציני. וזו בדיוק עצתי לתיכוניסטים: לכו ללמוד 5 יחידות מתימטיקה. הכי גרוע, תצטרכו מועד חורף או תשפרו בגרות. מחיר נמוך עבור התנסות בקושי אמיתי בעודכם בחממה של התיכון, בלי לשלם עשרות אלפי ש"ח לשנה באוניברסיטה ובליל הסתכן בפיטורים. נתנייתי | 14.11.15 (ל"ת)
4. בישראל הכי טוב להיות אורן חזן- חבל ללמוד ולעבוד כמו חמור לממן מאה טפילים ד"ר שלא היה לומד היום כלום | 14.11.15 (ל"ת)
2. ומה מלמדים ב 5 יחידות במתמטיקה? כמה תלמידים באמת משתמשים בידע הזה כמבוגרים? למה לא ללמד יזמות, כמו שמציע ליאור עילם, שאת המאמר שלו גם את הזכרת? ולמה לא השכלה פיננסית? אם איזה כישורי חיים יוצאים הילדים שלנו לעולם? שיתנו לילדים לבחור: מגמת מתמטיקה, יזמות ויצירתיות, יזמות והשכלה פיננסית ... ואלה רק דוגמאות. שבמערכת החינוך שלנו יתחילו לחשוב יצירתית. איגור | 13.11.15 (ל"ת)
1. מתימטיקה ומה שבאמת צריך טרחתי ולמדתי על גב' בלה אברהמס, סמנכ"לית ומנהלת קבוצת קשרי חוץ של אינטל ישראל. התברר לי שיש לה תואר MA בפסיכולוגיה חברתית. מה היא יודעת על מתימטיקה שכל כך חשובה לה? מן הסתם לא הרבה. אני בעל תואר במתימטיקה מאוניברסיטת ת״א וכ 30 שנה עבדתי בתוכנה בחברות שונות. אני יודע מהנסיון שרכשתי שמתימטיקה אינה דרושה כלל בתחומי התכנה ועיבוד הנתונים שבהם עוסקים רוב העובדים בתוכנה ובהנדסת מערכות. מרטין אנוש | 13.11.15 (ל"ת)
5 יחידות מתמטיקה והאמת הכואבת על ישראל
9 תגובות לכתיבת תגובה