15. כתבה מאירת עניים ולמספר 11 ....אם כתבה זו אינה ראויה לקריאה מדוע קראת ??כמה נמוך !!! לדעתי מדינה נהדרת אפשר הרבה לשנות ולנצל אך הכל מתחיל ונגמר עם רודפי הבצע .רוצים שינוי ואז גם השמש תאיר לנו פנים. דנה | 22.11.15 (ל"ת)
14. ל-11 - יש בישראל הרבה יותר אנרגיית שמש מגרמניה, ועל זה בעיקר דובר בחלק הישראלי כדאי לקרוא לפני שפוסלים ומתלהמים ודייק | 21.11.15 (ל"ת)
13. סימנס יכולה לעזור בבנית משרפות. יש לה נסיון בזה ממלחמת העולם ה-2 ורק בארץ היא פועלת ומשחדת באין מפריע. אבי | 21.11.15 (ל"ת)
12. אני לא יודא איך הם קונים את השקט התפעולי של מפעילי תחנות הרוח.............. בכל מקרה זה לא יעבוד בארץ כי צואת חזיר זה לא כשר. Hu-Sham | 21.11.15 (ל"ת)
11. הכתבה הזו לא ראויה לקריאה. בישראל אין רוח חזקה כמו בצפון גרמניה כתבה שלמה על איך במקומות בהם יש רוח חזקה רוב השנה משתמשים באנרגיית רוח, ואיך בישראל שבה אין רוח חזקה (חוץ ממעט בגולן ובהר הנגב) לא משתמשים באנרגיית רוח. הכתבה הבאה בסדרה תספר לנו איך באינדונזיה משתמשים באנרגיה גיאותרמית נקיה לסביבה (ולא הורגת ציפורים בניגוד לאנרגיית רוח), ותתלונן על כך שבישראל לא בונים תחנות כח גיאותרמיות. אלון | 21.11.15 (ל"ת)
9. לדניאל 1 מרבית הנהגים בגרמניה נעים על האוטובנים בעיקר בשעות היום. הגרמני הממוצע מסיים לעבוד בשעה מוקדמת מעמיתו העובד הישראלי ובדרך כלל אינו יוצא לנסיעות ארוכות לאחר שעות העבודה. אלה שכן נאלצים לבצע נסיעות בשעות החשיכה, נוסעים בדרך כלל במהירות מתונה ובטוחה ולו מהחשש להתפרצות בעלי חיים אל הכביש. מכאן שלהאיר אלפי קילומטרים של כביש זה מיותר ולא כלכלי. | 21.11.15 (ל"ת)
8. ישראל בהחלט צריכה להשקיע בנושא אבל לא בהקמת שדות סולריים מדובר בתחום בראשית דרכו שעובר התפתחות טכנולוגית מהירה. שדה סולארי שמוקם היום יהיה מיושן בעוד עשור. עדיף להשקיע את המשאבים במחקר ופיתוח הטכנולוגיה כך שהיא תיתן תחליף ראוי מבחינת עלות ואמינות לחשמל "רגיל". או פשוט לחכות שאחרים יפתחו את הטכנולוגיה ולקנות מהם כשהמחיר והאמינות יגיעו לסף הראוי. קילו וואט לשעה? באמשך? | 21.11.15 (ל"ת)
7. הבעיה באנרגיה סולרית שהמדינה צריכה לסבסד אותה ישנם פתרונות אחרים כמו ארובות שרב ארובת שרב אחת יכולה לספק כעשרה אחוז מהצריכה בישראל בנוסף אפשר להתפיל כמות אדירה של מים שזקוקים לה בערבה וזה פרוייקט ענק שיאלץ את המדינה להעביר השקעות לפריפריה. מאיר | 21.11.15 (ל"ת)
5. כשיש לנו את ביבי כך נראית מדינת ישראל כמו הביבים רציתי להתקין מערכת סולארית של 10kv על גג ביתי העלות הייתה 170000 שקל את ההחזר הייתי מוציא בגיל 70 לפחות 20 שנה ביבי בונה לנו מדינה כהלכה לפני 30 שנה בשוויץ אחותי מיחזרה | 21.11.15 (ל"ת)
4. אחלה כתבה - כמה עובדות שיעיפו לכם את הסכך 1. כתבה שלמה על מעבר לאנרגיות ירוקות בלי לדבר על סין ועל הודו? הודו וסין צמאות לאנרגיה והרבה יותר משפיעות וישפיעו על שאר העולם. 2. ברוב העולם עדיין סולאר יותר יקר מפחם וגם בהרבה איזורים בארה"ב אם מורידים את הסבסוד הפדראלי של 30% שיעלם ב-2017. 3. החדשות הטובות חוק סוונסון - כל פעם שמכפילים את כמות היצור המחיר יורד ב-10%, מה שאומר שאם מודי בהודו באמת יעמוד במילה שלו לייצר 200 גיגה של חשמל (2022), הסינים ימשיכו להגדיל תפוקה (2020) והילארי תבחר, נראה ירידה מטורפת במחיר ואז המחיר לייצר חשמל יהיה זול משמעותית מפחם ואפילו גז. 4. וכמובן השאלה החשובה - איך מאכסנים את כל החשמל? בוא נחכה לאלון מאסק ולג'יגה פקטורי שלו ואז הכולם באמת יהיה מעולה.... דוד הכי טוב | 20.11.15 (ל"ת)
3. העיירה שוכנת באיזור שזכה לשם "העמק הסולארי" בעמק הסולארי כמות אדירה של טורבינות רוח בגדלים שונים וחוות של פנלים סולאריים, כמו גם התקנות פנלים על גגות מסחריים ופרטיים בכל פינה. מעבר לאנרגיות מתחדשות בייצור עצמי במדינת ישראל, ידחה עד קץ הימים - זאת בשל הקשר ההדוק בין ההון לשלטון. תושבי מדינת ישראל ימשיכו לשלם את המחיר בהרס סביבתי נרחב ופגיעה בבריאותם. | 20.11.15 (ל"ת)
1. יופי, ובכל זאת מחירי החשמל ברוב גרמניה כפולים ויותר מבישראל. אמנם חח"י מקבלת נתח מתקציב הממשלה, אבל עדיין מדובר על מחיר גבוה בשוק רווי מתחרים. בנוסף, הגישה הקיצונית של הגרמנים לחסוך בחשמל גובלת באבסורד. לדוגמא, רוב הכבישים פה, וכל האוטוסטרדות אינם מוארים. אלפי קילומטרים של כבישים שנוסעים בהם ללא הגבלת מהירות, ללא פנס אחד להאיר את הדרך, במדינה שברוב השנה יש בה יותר שעות חושך מאור. לנסוע מאות ק"מ בחושך מוחלט בין רכבים שנוסעים 250 קמ"ש כדי לשמור על הסביבה קצת יותר, במחיר של חיי אדם, לא נשמעת בדיוק כמו בחירה ראויה. כל זאת בצד, אין ספק שבישראל ראוי לעשות הרבה יותר. דניאל | 19.11.15 (ל"ת)
ניצחון הרוח
16 תגובות לכתיבת תגובה