אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

אי־השוויון בחינוך - לא רק בגלל הפער הכלכלי בין הרשויות

1 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
הכתב קופץ למסקנות לא נכונות ומשריש את חוסר ההבנה של הבעיה
"למציאות הזו יש השלכה ברורה על הציונים של אותם תלמידים, שבאה לידי ביטוי בתוצאות המיצ"ב" - מה פתאום? יש מחקר שמראה את הקשר בין התיקצוב להצלחה של התלמידים? המנבא היחיד שאפשר לומר עליו שהוא "מובהק" לגבי הצלחה של תלמידים הוא הדירוג הסוציואקונומי של הבית ממנו הם באו, קרי, ההורים שלהם. לא הרשות, לא בית הספר, ההורים שלהם. מעבר לזה, רוב כספי התיקצוב העודף של הרשויות הם לשירותים ערך מוסף שניתנים במספר מסוים מאד של תחומים - תיגבור ילדים עם קשיי למידה, מסגרות למחוננים וצהרונים (אלה הן גם המטרות שלשמן יציא מיכאל ביטן לגייס כספים). שתי המסגרות הללו נותנות מענה לתלמידים שבשוליים של הפעמון ולא במסה העיקרית. צהרונים זו לא מסגרת לימודים אלא מסגרת שמאפשרת להורים לעבוד יותר "בשקט". תיקצוב דיפרנציאלי הוא כלי של האוצר להוסיף כסף מבלי לשנות את סך ההוצאה של הממשלה - הוא לא מה שייתן את המענה האמיתי
יוגב | 22.11.15
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת