43. לחקור תרומת 200 מיליון מהתע"א בשווה-כסף לפריימריס השר חיים כץ ראש הוועד השר חיים כץ ניצל במערכות הבחירות האחרונות לכנסת, במעמדו כמזכיר ארגון עובדי התע"א, את עובדי התע"א, משאבי התע"א ומאגרי המידע שלה, לפריימריס שלו בליכוד, והסיע אלפי עובדים לקלפיות הפריימריז בליכוד, תוך השבתתם מעבודה וגרימת נזק עצום לתע"א בגודל 210 מיליון ש"ח, בחישוב לפי דברי חיים כץ בנאום פרידה מהעובדים, כי יום עבודה קלנדרי אחד של התע"א ערכו 70 מיליון ש"ח. מבקרי המדינה לינדנשטראוס ושפירא כתבו שהנזק האדיר עקב השבתת התע"א, והשימוש בעובדיה ומשאביה לצרכיו הפוליטיים של כץ, יכולים להיחשב כתרומה עצומה בשווי-כסף מתאגיד, האסורה לפי החוק, אך ח"כ חיים כץ והנהלת התע"א "ציפצפו" עליהם. ראוי כי המשטרה, הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה יחקרו את השחיתות החמורה הזו, כפי שח"כים אחרים נדונו למאסר על עבירות בחירות! יש להם חומר רב על כך מהתקשורת וממקורות נוספים! להשוואה: ח"כ לשעבר נעמי בלומטל נדונה למאסר על 12 אלף ש"ח בלבד שתרמה לחברי מרכז הליכוד שבחרו אז את הח"כים! לחקור שחיתות השר כץ בתע"א עם ההנהלה | 26.11.15 (ל"ת)
42. בזכות תעשיה אווירית יש עבודה למיליון אזרחים מחוץ לתעשיה אוירית התעשייה האווירית היא אחד מ 4 התעשיות שמחזיקות את מדינת ישראל ללא תעשיה אווירית לביבי לא היה כסף לתת לשכבות העניות שאפו לעשייה של תעשיה האווירית המזל של מדינת ישראל דורון | 25.11.15 (ל"ת)
40. בנעלי פישביין מהטוטו מעניין, אותו דפוס התנהגות כמו של צחי פישביין, יו"ר הטוטו. גם בטוטו בדקו רואי חשבון חיצוניים את הנסיעות המיותרות של יו"ר הטוטו לחו"ל ומצאו הוצאות עצומות המסכמות בחצי מיליון ₪. יש איזה קורס מקדים ליושבי ראש של ארגונים, שמלמד אותם כיצד ליהנות מהקופה הציבורית או שזה ניסיון נרכש תוך כדי מילוי התפקיד? שיודע לשאול | 25.11.15 (ל"ת)
38. שכר מינימום עובדים בשכר מינימום צריכים להילחם על כל שקל ושירשו להם לשבת לנוח לפעמים כדי שהנ"ל ועוד אנשים מסוגו יבזבזו כספי ציבור ואין דין ואין דיין. רן | 25.11.15 (ל"ת)
36. השחיתות בין הנהלה וועדי עובדים תראו בידי מי הבטחון של עם ישראל מופקד. יושב ראש דירקטוריון חורג מסמכות ראשי ועדים משבשים את פעילות החברות הגדולות. היה משבר החשמל אז מה יהיה משבר בטחוני חו"ח ,פתאום מערכות לא תעבודנה. מהנדסים לא יגיעו לתקן מערכות התראה. זה הזמן לעצור . סרג' | 25.11.15 (ל"ת)
35. עלאק "נסיעה עסקית" מה מרשה לעצמו יו"ר תע"א שידועה באבטלה בסמויה שבתוכה. שיחייבו אותו בחלק היחסי של הוצאות הטיסה : טס לניו יורק ל 18 יום מתוכם רק 7 ימי עבודה,עליו לשאת ב 11/18 מעלות כרטיסי הטיסה . אם כך יהיה ,תראו איך מספר הנסיעות ה"עסקיות" ,יקטן בהרבה. אורי | 25.11.15 (ל"ת)
34. בתעש"א יש תרבות של רדיפה אחר נסיעות ונקודות. כמעט ולא בודקים את התוצאות בפועל ומאמינים לדוח של הנוסע מבלי לבדוק תוצאה לאורך זמן. הנוסע מקבל את הנקודות עבור הטיסה לחשבון האישי שלו ולא לתעש"א ולכן יש מרוץ לאיסוף נקודות. "תרבות הנסיעות קלוקלת וראה דוגמה של חבר ועד שבקושי יודע להגיד משפט באנגלית אך עד לא מזמן יצא לנסיעות שיווק ומו"מ. בעעעעעע העובדים רואים ונגעלים מיכאל | 25.11.15 (ל"ת)
33. מאור מסתיר קופת שרצים - כישלון מהדהד בכל החברות בהן עבד - לקח את רהב ליחצן אותו האם גם הפעם הוא יקח את רני רהב שיסתיר את כישלונו בכל מקומותיו הקודמים?.למשלש אי סי איי. לקח חברה של 6000 עובדים ובמטה קסם השאיר פחות מרבע ועל סף חדלות פירעון. ידוע בתאוותנותו למחלקות ראשונות. איך בוגי יעלון בכלל אישר לו את התפקיד. טלפון אחד לכל מי שעבד איתו היה מבהיר מייגד את "כישרונו" הניהולית. חבל פשוט חבל על עובדי התעשייה האווירית גיא | 25.11.15 (ל"ת)
31. רפי מאור - תע"א הכל תלוי בתוצאות העיסקאות שנעשו בזמן הנסיעות . כל פגישה וכל נסיעה מיועדות לסגירת עיסקאות . אין עיסקאות רע מאוד . בענין רמי מאור אני חושד שהנסיעות מיועדות לעשיה ביתית עתידית. שלומי | 25.11.15 (ל"ת)
30. הבעיה היא לא הנסיעות כי אם היותו יו"ר דירקטוריון ולא מנכ"ל לא כולם מבינים את ההבדל בין מנכ"ל לבין יו"ר דירקטוריון, הכתב כתב בפירוש שיו"ר הדירקטוריון תפקידו, יחד עם הדירקטוריון כולו להתוות מדיניות, הוא לא עוסק בפיתוח השוק, לא ביחסים עם לקוחות ולא במכירות. גם לתערוכות הוא אמור לנסוע כדי ללמוד על התעשייה ועל המגמות כדי להתוות מדיניות נכונה. ולעצם ימי השהייה בחו"ל, מי שנוסע למדינות רחוקות יודע שקשה מאד לבצע 7 ימי עבודה נטו בקוריאה. היומיים הנוספים הינם ימי ההגעה והיציאה מקוריאה. מאידך, הנ"ל טס במחלקה ראשונה כדי שיוכל לישון ולנוח ומיד לאחר הנחיתה לצאת לעבודה. ככל הנראה קצת התבלבלו בתעשיה האווירית בין מנכ"ל לבין יו"ר דירקטוריון... איל | 25.11.15 (ל"ת)
28. אנשים מגעלים תאבי בצע אני עם משכורת צנועה, שלם עם עצמי ונהנה לא להיות חזיר לא חזיר | 25.11.15 (ל"ת)
27. תבדקו את העלויות שהיה שיש לו - עלויות גבוהות במיוחד. על מה? צריך לבדוק לעומק את כל סעיפי הדוח. נראה שיש שם כמה נתונים מאוד בעייתים שכרגע מתעלמים מהם - מהם כל עלויות השהיה? איזה הוצאות מסתתרות שם? איזה הוצאות מסתתרות ב'עלויות השהיה' הגבוהות? | 25.11.15 (ל"ת)
25. הרס את ECI ועכשיו יהרוס את התעשייה האווירית איך האנשים האלה תמיד יודעים איפה להתברג.מדינה של קומבינה יוסי | 25.11.15 (ל"ת)
24. דוגמא מצויינת למקרה בה אדם חסר כישורים זוכה לתפקיד בזכות קשרים האיש שימש כמנכ"ל של ECI במשך מספר שנים לא מועט, ו"הוביל" את החברה בדרך הבטוחה אל האבדון. במקרה שלו יש קונצנזוס של כל מי שמכיר אותו על חוסר ההתאמה שלו לתפקיד, פרט לדרך הלא ברורה בה הצליח לשכנע את הדירקטורים להשאירו בתפקיד כל הזמן הזה. היה אפשר לצפות שאחרי מסע ההרס ב-ECI, אף אחד לא יתקרב לכזה מנהל, אבל באופן מפתיע (או שלא) הוא זכה להזדמנות נוספת להרוס עוד חברה, הפעם הרבה יותר גדולה וחשובה. העובדה שכזה אדם נמצא בתפקיד כזה מאירה באור מאד עצוב את מערכת השיקולים של מנהלים בכירים ודירקטורים בחברות הגדולות. אובליפיחה | 25.11.15 (ל"ת)
23. ומתפלאים שאנחנו מפסידים? חולשה ניהולית המנוצלת לברדק ושחיתות ע"י בכירים תהרוג אותנו לבסוף רמי עובד בתעשייה | 25.11.15 (ל"ת)
22. דו"ח ביקורת שמראה על בורות המבקר בניהול חברה בינלאומית תעשיה אוירית עושה עסקאות גדולות ומורכבות בעולם. טוב שהיו"ר בוחר להפגש עם לקוחות, להכיר את השוק, להביא מנסיונ ומעמדו לעזור להביא עסקים ולהחליט על אסטרטגיה מתוך הבנה ולא רק לשבת במשרד ולראות מצגות. מי שכתב את הדו"ח הזה או שלא מבין כלם בניהול חברה גלובלית או שנשכר להתנכל סציפית לאיש. דו"ח מטופש. מקווה שהיו"ר יתעלם מהשטות הזו וימשיך בעבודה. ארז | 25.11.15 (ל"ת)
21. מכיר אנשים כמוהו שמנצלים את התפקיד כסוכנות נסיעות לכל העולם. שיחזיר כסף מיד לדרוש ממנו להחזיר חצי מההוצאות | 25.11.15 (ל"ת)
20. מכיר אנשים כמוהו שמנצלים את התפקיד כסוכנות נסיעות לכל העולם. שיחזיר כסף מיד לדרוש ממנו להחזיר חצי מההוצאות | 25.11.15 (ל"ת)
19. כבה לא הוגנת בנסיעות של מנהלים ישנן כאלה קבועות, לתערוכות וסלוני תעופה. פריז, לונדון, סינגפור, סנטיאגו, בנגלור - רשימה חלקית שתע"א ותעשיות הבטחון האחרות מציגות שם והן מהוות פלטפורמה למפגשים רבים בזמן קצר. צריך לציין זאת ולהפריד אותן מהשאר, אחרת זה לא הוגן. מאיר גבע | 25.11.15 (ל"ת)
16. דו"ח חרטא על אדם שעושה את עבודתו נאמנה גם אם לקח על עצמו סמכויות מיותרות ועיגל פינות חשוב להסתכל על מבחן התוצאה. אם מטרתו כפי הנראה באמת הייתה לקדם את תע"א ולא את האינטרסים האישיים שלו הדו"ח לא במקום ומיותר לא רק זאת כל האנשים שעמלו להכין אותו קיבלו משכורת ובטוח שלא בשכר מינימום. במקום לסגור את הנושא בישיבת דירקטורים הציבור ישלם 100 אלף ש"ח על משכורות מבקרים.... ד.ר. | 25.11.15 (ל"ת)
14. נסיעות על חשבון הברון? למה לא? נא לא להיות קטנוניים. מי מאיתנו לא רוצה לטייל בעולם הגדול על חשבון הברון? מי שיכול - לבריאות. מי שלא - או שישלם מכיסו או שישב בבית. אריקו | 25.11.15 (ל"ת)
10. להעמיד את מאור לדין ולחייב אותו להחזיר 128 אלף דולר מכיסו הפרטי!! דודי עובד תע"ש | 25.11.15 (ל"ת)
8. וכרגיל במחוזות אלו ואחרים, אף אחד לא יחזיר את הכסף, אף אחד לא ייתבע על שחיתות. מדינת אין בושה פושטת רגל ויד!!!! אני | 25.11.15 (ל"ת)
7. יו"ר תעשיה האוירית. מעבר לטיסות הרבות , בטוח שרובן לא לצורך, לפי מחירי הכרטיסים טס רק במחלקה הראשונה , אפילו עסקים לא הספיק לו. לעומת שמיר, שבטוח לא נפל בכישורין מה,, גאון" הנוכחי. , לדעתי צריך לחייבאותו להחזיר את הכסף , אלא אם הוכח שבלעדיו לא היתה עיסקה אשר | 25.11.15 (ל"ת)
6. איזו ביקורת הזויה פחחח, הצחקתם אותי. על מה בדיוק הביקורת? על זה שבחברה שרוב ההכנסות שלה מגיעות מלקוחות בחו"ל הדירקטור נסע ללקוחות?? נסיעה כל חודש זה יותר מסביר עבור גורמים בכירים בחברה עסקית. מדובר בצרות עין של אנשים פרובינציאליים שחושבים שנסיעות עבודה תכופות לחו"ל זה תענוג גדול. זה חלק מהעבודה. להזכירכם תע"א שאמנם נמצאת בבעלות המדינה, אינה ממומנת על ידה אלא להפך משלמת לה דיווידנדים מריווחיה. הנסיעות של הבכירים משולמות מכספי החברה ולא מכספי משלמי המיסים. ההשוואה לנמל אשדוד מגוחכת אף היא שכן נמל האשדוד זה מונופול שפעילותו ולקוחותיו בארץ להבדיל מחברה עסקית (לא מונופול) שרוב פעילותה בחו"ל. הכתבה סותרת את עצמה. במקום אחד מוטחת ביקורת שהנסיעות לחו"ל לא אושרו ובמקום אחר נכתב שרוב ישיבות הדירקטוריון עסקו באישור הבקשות לנסיעות. עובד בחברה | 25.11.15 (ל"ת)
3. והוא לא היחיד תבדקו מה קורה בחברת החשמל היו״ר ושאר סמנכ״לים ועוד פקידים בכלל החברה נוסעים לחו״ל כאילו אין מחר תערוכות לקוחות (איזה לקוחות יש לחברת החשמל בחול?) שחיתות. אדל | 25.11.15 (ל"ת)
1. לא תקין, ממליץ להגביל תנועתיו לאיזור לוד בלבד, שיחפש שם לקוחות ב 5 מילארד $ בשנה יובל | 25.11.15 (ל"ת)
"הנסיעות הרבות לא הביאו עמן הישגים ותוצאות"
45 תגובות לכתיבת תגובה