אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

יותר אקדמאים רוצים להגר בגלל יוקר המחיה

79 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

78.
סבא שלכם הגיע לארץ כשלא היה פה כלום
לא היו פה מכוניות, טלויזיות וכמעט כל האוכל שהיה זמין, היה מה שגידלתם במשק המקומי. ועכשיו אתם עוזבים כי המילקי יקר? כי אי אפשר לקנות דירה (אבל אתם לא הומלסים כי אתם מוצאים כסף לשכר דירה)? אתם יורקים עליו ועל כל הסבל והעבודה שעשה כדי לבנות את המדינה
אחד | 13.12.15
73.
מס' 68 כנראה דתי או מסורתי
וכנראה לא דרך מימיו מחוץ לגבולות ישראל, ואם כן דרך, אז רק בשביל לנחות מיד באיזה גטו יהודי ולעשות סיבוב בתי כנסת. מילים כמו "נוצרים" או "יתבוללו" מסגירים את הזהות שלך. אם בשליחות ארגון דתי כלשהו או אם בשליחות עצמך, זה לא משנה את העובדה שאתה כותב שטויות על דברים שאתה לא מבין בהם. ברור שאם אתה נוהג להסתובב עם פיאות ולבוש חרדי, אתה מיד ניראה יוצא דופן ואנשים נורמאליים יסתכלו עליך מוזר. אנשים גם יסתכלו עליך מוזר אם אתה מסתובב בלבוש מוסלמי מסורתי (חלוק אמבטיה או מה שזה לא יהיה). ברור שאם אתה בקושי מסוגל לחבר שני משפטים באנגלית, קשה מאוד לתקשר עם המקומיים. יהודים, נוצרים, זה הכל פיקציה. כל אחד עושה פה את מה שהוא רוצה ואת מי שהוא רוצה. היחידים שזה מפריע להם זה השמרנים (הזקנים מכל הדתות), לדור הצעיר למרבה המזל יש הרבה יותר שכל ומוסר. לא אשקר, אני חיי בעוני די עלוב פה (ככה זה בלימודים, סטודנטים עשירים יש רק בסרטים), אבל לפחות יש לי תקווה לעתיד טוב יותר. בישראל, גם כשעבדתי כמו חמור ועשיתי הכנסה יפה, כל הכסף התנדף על חשבונות ומיסים, ובקושי רב וחיי סגפנות לא הייתי נכנס למינוס בבנק. פה, אני מרוויח גרושים במונחים מקומיים, אבל אוכל בחוץ, מטייל, הולך להופעות. הכסף מתנדף ועוד איך, אבל הפעם על חיים טובים יותר. למרות שיש לי משפחה וחברים בישראל, גם עוד 40 שנה אני לא חוזר לחיות חיי קבע בישראל. אם רק אצליח להשתקע פה, ולהיות חזק מספיק כלכלית כדי למשוך את האנשים הקרובים אלי מתוך הביצה הטובענית בישראל אז גם לא יישאר לי בשביל מה לחזור לביקור, קצר ככל שיהיה. מי שמוכן לצאת מהבועת המזרח התיכון מגלה עולם יפה שם בחוץ.
חילוניסט | 09.12.15
72.
ל-69 . כנראה שאתה אחד שיודע מרחוק....
אחד הדברים שמתגעגעים אליו בחו"ל זה החברים. למשפחה נולדים, חברים בוחרים... ואין כמו חברים משכבר הימים מישראל. הרבה מאלו שחיים בחו"ל מספרים סיפורי אלף לילה ולילה על מצבם, כדי להצדיק את הצעד שעשו. זה לא בהכרח אומר שזו המציאות לאשורה. אם אתה בוחר להאמין לכל מספרי הסיפורים, אז לבריאות, אבל כדאי לברר טוב מה עומד מאחרי כל סיפור. בשום פנים ואופן לא אמרתי שכל הישראלים בחו"ל חיים בעוני כלכלי, חברתי ותרבותי. אמרתי שאחרי הרבה שנים של חיים בחו"ל (בכמה מדינות מערביות כולל ארה"ב) פוגשים המון ישראלים שמספרים לך כמה היה נורא בישראל, אבל שאתה מתסכל על החיים שלהם בחו"ל אתה פוגש עוני, וגם דחייה חברתית מהסביבה... כמובן שיש כאלו שהצליחו בגדול. הן כלכלית, והן מבחינות אחרות. אבל יש המון שחיים מהיד אל הפה, ולא מודים בכך, כי הם עסוקים להשמיץ את ישראל, מבלי לראות ממטר את מצבם האמיתי בחו"ל. נכון מאוד שתרבותית רוב מדינות המערב עולות על ישראל עשרות מונים. לרגע לא ציינתי אחרת. זה עצוב וחבל למדינת ישראל ותעודת עניות לישראל. הנימוס, האדיבות, דרך הארץ, הכבוד לזולת שפוגשים בארצות הברית אין לו אח ורע בעולם כולו. זה דרך אגב, לא המצב בכל העולם.... הנוצרים אנשים נפלאים. לרגע לא אמרתי אחרת ולא ברור מאיפה קיבלת את הרושם שכתבתי אחרת. למעשה רוב הנוצרים שפגשתי מתורבתים, מנומסים, ומעל לכל אוהבי ישראל יותר מכל ישראלי ממוצע שחי בישראל. מה שכתבתי הוא שישראלי יהודי שחי בחו"ל שידע שצפוי שילדיו או נכדיו יתבוללו. וזה חבל. אחרי כל ההיסטוריה של העם היהודי, אף אחד לא רוצה להיות החוליה החסרה בשרשרת הדורות. פגשתי המון אנשים מהסקנדינביות, ואף אחד מהם לא אוהב את החורפים הארוכים, הקפואים, והמדכאים ששם. מי שנהנה מהחיים שם הם בעיקר המהגרים שנהנים מהטבות הסוציאליות, שכמובן משולמות בכספי משלם המיסים של כל מדינה, כי אחרי הכל מישהו צריך לשלם את החשבונות. הם בהחלט אוהבים לבוא לישראל לחום. גם האנושי וגם הפיזי. ושוב, לא אוהבים לשמוע את זה פה בתגובות, ולראייה כולם מריעים להגירה מישראל, אבל כדאי היה לדבר עם כאלו שחיים הרבה שנים בחו"ל ולשמוע אותם אחרי עשר או עשרים שנה (ויותר). ולא כאלו שלא חיו מעולם בחו"ל, או שנסעו לשליחות כלשהי של שלוש שנים מרופדים במשכורות, ביטוחי בריאות (וביטוחים בכלל) של חברות ישראליות. אם כל כך טוב בחו"ל למה בכל עיר שמגיעים אליה ישר רואים ביצה ישראלית של ישראלים? למה הצורך להצטופף בביצה טובענית ישראלית שכל כך רצו לברוח ממנה? אז כנראה שחסרים דברים אחרים וגן עדן זה רק בעולמות אחרים, לא במציאות של העולם הזה. בכל אופן מה שבאמת הזוי ומצער בישראל זה בעיקר יוקר המחייה, ומערכת החינוך שקרסה. ואלו דברים שניתנים לתיקון. היה כדאי פעם לראיין כאלו שחיים 30 או 40 שנה (אפשר גם 20) בחו"ל ולשמוע אותם .....
מס' 68 | 08.12.15
69.
ל-68, אתה טועה ומטעה
1. הדבר היחיד שמתגעגעים אליו בחו"ל, זה למשפחה. אחרי שנים רבות בחו"ל, אתה כלל לא מתגעגע לישראל, אלא רק שמח על המעבר שלך ושל ילדיך, ואתה רק מצטער שלא יכולת להביא גם את הוריך. אם אתה מתגעגע למשהוא בישראל, אז אתה קופץ לביקור של כמה שבועות, אוכל חומוס, שקדי מרק ונס קפה של עלית (כמאמר הקלישאה) ומילאת את המצברים. על הדרך בביוקרך בארץ הקודש, אתה מגלה כמה המצב הידרדר ואתה חוזר לביתך בגולה כשאתה מרוצה יותר מהמהלך שעשית. 2. בכל מקום יש שחיתות בפוליטיקה, זה נכון, אל בארצות אחרות אתה לא משלם את מחיר השחיתות בחיי היום יום שלך, כי זה לא בא במקום בריאות, חינוך איכותי, תחבורה נעימה במקום פקקים, יוקר מחיה וכיו"ב. 3. 5 מליון בסקנדינוויה זה די דומה לישראל, ובכל זאת ההבדלים עצומים, אז לא ברור מה ניסית לטעון. 4. מי שגר בסקנדינביה, מעריך כל יום את הקור שיש שם, לעומת החום הבלתי חוקי בעליל שיש בישראל. למעשה החום בישראל זה אחד הדברים שהכי שנואים על מי שעובד מפה. 5. אין ניכור בחו"ל לישראלים. הם מתערים בחברה שאין בה ערסים ובבונים. אם כבר הניכור הוא בארץ, שאתה לא מרגיש שייך לרוב התושבים בה, וזאת אחת הסיבות שאתה עוזב את ישראל. ואגב, אין רע בלהתערות בחברה "נוצרית". נוצרים הם אנשים לא פחות טובים מיהודים, וברוב המקרים, אף יותר. אז גם ההערה הגיזענית שלך לא נכונה. 6. לא מבין מאיפה הגעת למסקנה שאחרי שנים בחו"ל, הישראלים נמצאים בעוני כלכלי, חברתי, תרבותי. הם רק מרוויחים יותר כלכלית ואף צוברים כסף לעומת העושק בישראל, הם מוצאים חברה של אנשים סובלניים ומנומסים לעומת הבבונים בישראל, והתרבות בחו"ל היא בליגה אחרת לעומת התרבות בישראל.
אחד שיודע | 08.12.15
68.
כדאי היה פעם אחת לדבר עם כל אותם עוזבים אחרי כמה שנים....
נכון שבישראל יוקר המחייה מטורף. הזוי. מחירי הבתים חוצים את כל רף הטירוף האפשרי. ומי שטוען שגם בעמק הסיליקון יקר, אז הוא משווה תפוחים לבננות, כלומר מין שאינו במינו, כי צריך להשוות שכונת יוקרה אחת לשנייה, ואפשרות מגורים למעמד הביניים אחד לאחד. בארה"ב מחירי הבתים חמישית או עשירית מאשר בישראל, ומדובר בבתים בודדים בפרוורים יפים ונקיים עם איכות חיים מדהימה. יוקר המחייה בישראל מתפרש לכל הכיוונים והתחומים. מערכת החינוך בישראל - אוי לאותה בושה, אין בה כלום, ומה שיש בה - אלימות תלמידים וחוסר משמעת, זה לא ממש כבוד גדול... אבל... אחרי כמה שנים בחו"ל, עם בית יפה, ובתי ספר מעולים, מתגעגעים לדברים אחרים. בכל מקום יש שחיתות בפוליטיקה, רק שגרים רחוק אז לא רואים אותה. יש מקומות שמדורגים תמיד בטופ של הביקוש, אלו בדרך כלל הסקנדינביות, שבכל אחת מהם בערך חמישה מליון תושבים, שזה לא מתקרב למספר התושבים של כל עיר גדולה בארה"ב וגם במקומות אחרים בעולם. כלומר אין שם כמעט תושבים (בסקנדינביות) אז קל לנהל אותן. מזג האוויר בכל המדינות שתמיד מדורגות כהכי נחשקות הוא בדרך כלל נוראי. מי שגר כמה שנים בשבדיה או נורווגיה מתגעגע לחום של ישראל. ניכור זו גם מילה שכל אחד לומד על בשרו. לכן המון ישראלים, במיוחד מתעשיית ההיי-טק, מוצאים את עצמם בגטו שהם יצרו לעצמם, כל היום יושבים ומתבשלים במיץ של עצמם. בודדים מתערים בחברה הנוצרית מסביב. עם חלוף השנים הילדים גדלים ומתחתנים עם מי שהם מכירים, כלומר נוצרים/נוצריות. אז כל מי שחי בישראל יכול למשוך כתף ולהגיד שבמילא הוא חילוני, אבל זה לא אותו דבר. גם קנדה, ארה"ב, אוסטרליה וכל שאר המדינות סובלות מטמטום פוליטי. כל אחת בתחום שלה. אבל קל להתעלם מזה שחיים בישראל ועושים אידיאליזציה לחיים בחו"ל. המון ישראלים יצאו מישראל בקול תרועה גדול, ואחרי שנים רבות חיים ממש בקו העוני. הן הכלכלי, הן החברתי, הן התרבותי. יש כאלו שטוב להם בחו"ל והצליחו בכל קנה מידה אפשרי, כלומר בתחומים שהם קבעו לעצמם. אבל להפוך את זה לכלל, ולחשוב שכל מי שמהגר לחו"ל הולך לחיות בגן עדן, זו אשלייה.
המציאות תראה אחרת | 08.12.15
67.
ל-59
אתה מביא מקרים פרטיים ומתייחס אליהם כאילו מדובר בממוצעים, ככה לא עושים חשבון. כנס למשל לאתר https://www.realestate.com.au/neighbourhoods/melbourne-3000-vic , שם כתוב, שנכון ל04/12/2015 מחיר בית ממוצע במלבורן הוא $1115000. חיפוש דירות באתר http://www.realestate.com.au/buy/with-3-bedrooms-between-500000-any-in-melbourne%2c+vic+3000/list-1?numParkingSpaces=1&numBaths=1&maxBeds=4&source=location-search מעלה דירות (מלכתחילה בחרתי רק בין 3 ל-4 חדרים כדי שיוצגו רק דירות ממוצעות במלבורן) שמחירן בין $675000 ל$3500000, רק 3 מתוכן מתחת ל$1000000. לגבי חברך שבונה בית, כתבת על עלות בניה משוערת והתעלמת ממחיר הקרקע ומעלויות נלוות. בסאות'בנק מעלה החיפוש דירות שמחירן בין $769000 ל-$2400000 - http://www.realestate.com.au/buy/with-3-bedrooms-between-400000-any-in-southbank%2c+vic/list-1?numParkingSpaces=1&numBaths=1&maxBeds=4&source=location-search אם כן, מחירי הדירות במלבורן הם בערך פי 2 מבתל אביב והמשכורות בערך פי 2 מבישראל (את זה אתה כתבת), אציין גם שבתל אביב המשכורת הממוצעת גבוהה פי 1.8 מהממוצע בישראל, משמעות הדבר היא שהרבה יותר קשה להגיע לדירה במלבורן מאשר בתל אביב.
איציק | 08.12.15
66.
אם אצליח, אעבור גם ואת ילדי בטוח אעביר לחו"ל בתוך כמה שנים
כל כך הרבה עוולת יש בישראל וכל כך הרבה חוליגנים וערסים ואני קצרי רואי, שאי אפשר לבנות על שינוי. לכל מי שחושב שאפשר לשנות בקלפי - אז הוא טועה. במדינה נורמלית, הרוב המוחלט הוא הוגן, ובישראל הרוב הוא טיפש או קיצוני או חרדי או רעבי או נצלן או משתייך לועד נצלן או קומבינטור או יושב על השלטר או שיש לו חברים בכנסת ולוביסטים - ועל כן אי אפשר לשנות כלום. הירשזון העלה מיסים על הליסינג (ועכשיו יושב בכלא כי גנב מכספי עמותה של ניצולי שואה), אחריו הגיע שטייניץ שהעלה מס הכנסה למי שמרוויח מעל 14 אלף, אחריו הגיע לפיד שהעלה מס על טלויזיות 50"!), אחריו הגיע החמור התורן כחלון שהעלה מיסים על הפקדות לפנסיה. ועוד לא דיברתי על מערכת הבריאות הרקובה, על 40 ילדים בכיתה, על השחיתויות הפוליטיות לקראת סגירת תקציב שנתי, על חדרי המיון הזוועתיים, על הפקקים האינסופיים שמבזבזים 15 ימים מלאים בשנה, על שירות VIP שמקבלים ח"כים וסלבס (כדי להשתיק את המצב) בבתי החולים לעומת שאר העם שנזרק לריצפת המיון, על חברת חשמל, מקורות, רשות שדות התעופה, הנמלים (נתב ערס אנאלפבית עבריין מרוויח 80 אלף ש"ח), על חייל שמרוויח 500 ש"ח בחודש ו"עמיתו" הלוחם החרדי שמרוויח 4000 ש"ח בחודש, ועל הסטודנט שמרוויח 0 ש"ח בחודש, על העדפת דירות לחרדים, על בניית המגדלים שמביאה לצפיפות נוראה ולחץ ועצבים. ואתם יודעים שיש עוד המשך. אבל רוב העם לא מבין. הוא עסוק בחיי היום יום ובספינים הביטחוניים שזורקים לעם בכל פעם שעולה ריקבון חדש. כה רקוב, שאין בכלל מה לדבר על תקומה בארץ ישראל. התקומה תהיה בפזורה. בהצלחה לנשארים.
נאמן למקור | 08.12.15
65.
ןמה עושה כחלון בתמורה? מעלה מיסים על הפקדות לפנסיה לאלו שעובדים
כן, במקום להוריד מיסים ולהשאיר עוד כוח עבודה בישראל, הטמבל מבריח אותם לחו"ל, ומסתמך על הכוח של המגזר החרדי והערבי ומצ'פא אותו בקיצבאות בטלה ושחיתות. אח"כ כחלון מפנק את הפנסיה התקציבית של חבריו, נותן להם פנסיה חינם בלי שישלמו מס הכנסה על ההטבה ההזויה הזאת (וזאת דקה אחרי שהטיף מוסר לשכירים במגזר הפרטי שמרוויחים מעל 24 אלף שהם "נהנתים" מההטבות לפנסיה), ואח"כ כחלון מחלק שוחד לכל מיניי ח"כים כדי שיצביעו בעד התקציב. ישראל 2015. מי שיכול, שיברח.
מעיין החוכמה | 08.12.15
62.
צודקים כל המגיבים בעד ירידה מהארץ. מצד שני - הפתרון נמצא בקלפיות!
1. הדרך לשינוי מצבה של המדינה עוברת בקלפיות. מה בדבר האופציה להעיף כבר את ביבי מכס השילטון? 2. אמנם, זה מחייב גם ימניים להצביע עבור הגוש השני. עם יד על הלב - אתם חושבים שהמדינה תיגָמר אם יאיר לפיד או בוז'י הרצוג יהיו ראשי ממשלה? 3. אין ברירה: חייבים להצביע לפי המעשים ולא לפי ההבטחות והדיבורים. במבחן התוצאה ביבי הוא כישלון מהדהד בכל תחום. אז מה אתה מפחדים להראות לו את הדרך החוצה? 4. ביבי הוא לא "הרע במיעוטו". הוא "הרע במירבו". הוא המון רע, מאד רע. אין כתר אחד שלא נקשר לראשו - "מר ביטחון", "מר כלכלה", מר דיפלומטיה" - שבו הוא לא הוכיח אוזלת יד מתמשכת. "מר כלכלה" מוליך את הדיור מחוץ להישג ידיו של דור שלם. "מר ביטחון" מוליך אותנו באינתיפאדה שלישית, שאותה הוא מקפיד לכנות "גל טרור"... את מבצע "צוק איתן" הקפיד לסיים ללא הכרעה ברורה. "מר דיפלומטיה" דרדר את יחסינו עם ארה"ב לשפל המדרגה - וגם לא הצליח למנוע את הסכם הגרעין עם איראן. 5. אז בוז'י או לפיד לא נראים לכם מציאה כל-כך גדולה? אולי אתם צודקים. מצד שני: להעדיף כישלון מוּכח - וביבי הוא כישלון מוכח בהחלט - על פני כישלון אפשרי? יש מצב, שמישהו אחר יהיה יותר טוב מביבי, לא?
ישראל | 08.12.15
59.
תגובה ל58 - מליון דולר? באמת?
מליון דולר זה מחיר של בית. דירה בשכונה סאות'בנק במלבורן, של 3 חדרים במושגים של הארץ עולה כמליון וחצי שח גג, אפשר גם למצוא במליון מאתיים. השכונה ממוקמת קילומטר אחד מכיכר הפדרציה, שזה כמו לגור קילומטר אחד מכיכר רבין בתל אביב. תגיד לי איציק, איפה אתה מוצא דירה חדשה יחסית בתל אביב במחיר של מליון וחצי שח גג? אל תשכח איציק שהשכר הממוצע פה כפול, ונטל המס נמוך, אז זה אפקטיבית כמו לקנות דירה כזו בארץ ב750,000 שח בערך. 750,000, לדירת 3 חדרים, במרחק קילומטר אחד מכיכר רבין, יש דבר כזה? הלאה, חבר שלי בונה עכשיו בית קטן של 4 חדרים, יעלה לו חצי מליון דולר אוסטרלי, בפרבר חוף עם תחנת רכבת במלבורן. תחשב לבד כמה זה, תכפיל ב2.8. אני קניתי בית במרחק 19 ק"מ מלב מלבורן, בכ1.7 מליון שח , על שטח של 600 מ"ר (שטח מגרש), איפה היית קונה דבר כזה בארץ? גם בסידני היקרה כביכול, ששם המשכורות עוד יותר גבוהות, חברים קנו דירה מדהימה במחיר שהוא נמוך ממחיר של דירה דומה בתל אביב, ובמרחק קרוב מאוד ללב הלב של סידני. מה אתה מקשקש תגיד לי?
יאיר,מלבורן | 08.12.15
58.
ל-18
אתה מכיר את ניו יורק אבל לא את אוסטראליה, באוסטראליה בועת הנדל"ן מנופחת הרבה יותר מבישראל ומחיר דירה ממוצעת בערים הגדולות (דירה, לא בית!) גבוה ממיליון דולר, מי שעובר לאוסטראליה, אם אינו מיליונר, צריך לקחת בחשבון שלעולם לא יגיע לדירה ושלעת זקנה הוא עלול להפוך להומלס כי בניגוד לאוסטראלי שחסך לפנסיה מגיל 18, הוא יחסוך הרבה פחות שנים ולכן הפנסיה שיקבל לא תספיק לו אפילו כדי לשכור חדר אחד, בנוסף לכך השכירות באוסטראליה הרבה יותר יקרה מבישראל, באופן קיצוני יותר מההפרש בין מחירי הדירות.
איציק | 08.12.15
56.
תגובה ל42
1) במדינות מערב אירופה מובטל חי טוב יותר ממי שמשתכר שכר מינימום בישראל ומי שעובד, לא חשוב במה, חי טוב יותר משכיר חציוני בישראל. 2) למדינות מערב אירופה יש עתיד מבחינה כלכלית ודמוגראפית, עתיד שאולי מפחיד אותך, אך הוא פחות מפחיד מהעתיד הצפוי לישראל, חוץ מזה, שיעור המוסלמים בישראל גבוה יותר מבכל מדינות מערב אירופה וכך יישאר. 3) יש במזרח אירופה מדינות מוצלחות מישראל, צ'כיה סלובקיה, סלובניה ואפילו פולין, רמת החיים השכיחה במדינות אלה גבוהה מבישראל ואין בהן טרור. 4) יש בדרום אמריקה מדינה מוצלחת מישראל - צ'ילה, בה רמת החיים השכיחה גבוהה מבישראל ואין בה טרור. 5) במזרח הרחוק שכחת את סינגפור והונג קונג, בשתיהן רמת חיים גבוהה מבישראל ויש זרים. 6) חוזקן של כלכלות אוסטרליה וניו זילנד הופך את מרחקן מהגרעין המרכזי ללא רלוונטי. 7) קנדה היא אכן אפשרות טובה אך לגבי ארה"ב אתה טועה, כל הפרמטרים מראים שכלכלת ארה"ב מדרדרת והיא עלולה להיכנס למשבר חובות חמור מזה של מדינות אירופה. 8) היות ישראל מדינה מוקפת אויבים זה חיסרון ולא יתרון, זו הסיבה העיקרית לבעיות הבטחוניות מהן היא סובלת. 9) דרוג רמת החיים מתייחס לממוצע ולא לחציון ולכן רלוונטי רק למשתכרי שכר ממוצע, אלה נמצאים בעשירון ה8 ואפילו אם נתעלם מעובדה זו משמעות הדבר היא שב18 מדינות טוב יותר לחיות מאשר בישראל ולא ב4. אם נתבונן בנתונים חציוניים דווקא נגלה שישראל ממוקמת במקום ה59. 10) בניית הדרכים אינה צריכה להרתיע את המהגרים אך כשרואים שלמרות כל המאמצים הולך להיות רק יותר גרוע זה מוציא את הרוח מהמפרשים ובישראל כל הסימנים מראים שהולך להיות רק יותר גרוע.
איציק | 08.12.15
55.
אין בעיה. יש בעיות. ובכל תחום. גם בגלל מערכת המשפט הבזויה.
שחיתות בכל מקום. גזל על ידי הבנקים. ריכוזיות. מחדל בבריאות. סל בריאות מקוצץ כי הכל הולך לטייקונים. אין שירותי דואר נורמאלים. יוקר מחיה. מיסים גבוהים. מערכת משפט שנותנת יד לשחיתות שילטונית ושל תאגידים (בנקים וחברות ביטוח), רגולטורים שבוגדים בתפקידם. אלימות בכל פינה בחסות בית המשפט הרחמן. אין תקציב לכלום כי כל מיני סקטורים דאגו לעצמם. חרדים, מושבים, תעשייה אוירית, חברת חשמל, מגזר ציבורי. כמו במדינה אסייאתית כל סקטור רומס את האחר. רשות מחוקקת, שופטת ומבצעת רשלניות ומועלות בתפקידם. פרקליטות מושחתת. הוצאה לפועל סלקטיבית. שפיטה שרחוקה מאד מהחוק והצדק. שוחד וקומבינות בכל מקום. איכס. הלוואי והילדים שלי יהיו חכמים לעוף מפה כמה שיותר מוקדם. ושלא יסתכלו אחורה אפילו.
אנדי | 08.12.15
54.
מכנים אותנו "אליטה מתנשאת" ו"מדינת תל אביב". מה הפלא שאנחנו עוזבים?
כדי להשיג עוד כמה מנדטים בבחירות, דאגו לתת לנו הרגשה שאנחנו לא שייכים לפה. גם אחרי הבחירות נמשך העניין של אנחנו והם (ראה דברי סרת התרבות מירי רגב בדבר שלושים המנדטים). אם כל כך מתאמצים לתת לנו הרגשה שאנחנו לא רצויים כאן, אל יתפלאו שאנחנו עוזבים.
אקדמאי | 08.12.15
52.
מי שלא יכול לקנות דירה בארץ, לדעתי גם אין לו מה לעשות בחו״ל.
הכתבה ה״מעמיקה״ הזאת כמובן רלוונטית רק לעובדי היי-טק, כי רק להם החברות פה בארה״ב עושות אישור עבודה (שעולה כסף ולוקח זמן להוציא אם אתה לא באקדמיה). ואלה אנשים שבטח ״מסודרים״ גם בארץ - אז אולי הם מקווים לעשות עוד יותר כסף בחו״ל אבל לא נראה לי שממשלת ישראל איכשהו אשמה בכך. :) נראה לי סקר קצת טיפשי. כל שאר המקצועות - אפשר להישאר דרך המסלול האקדמי, אבל מאד קשה למצוא עבודה גם אחרי דוקטורט או פוסט בארה״ב (לוקח שנה בממוצע). בקיצור לא הייתי אומרת שכאן בפירוש יותר טוב מבחינת בטחון כלכלי.
לנה | 08.12.15
43.
כול מי שיכול להציל את עצמו ולברוח מישראל רק ירויח
לברוח ומהר כאן ישארו כול האנלפבטים .הערסים.והצחצחים מהליכוד ...=ניגמרה מדינת ישראל הלואי וילדי יברחו מיכאן היית שמח אין עתיד בישראל של ביבילנד =פרעכלנד הכול אבוד תצילו את עצמכם חברה צעירים תברחו ומהר מדינה בלי עתיד
אזרח המדינה | 07.12.15
42.
כתבה מאוד לא מדייקת - בבקשה לקרוא את האמת
1. כשאמרים חו"ל למה מתכוונים: 1.1 אירופה ( מערב ) אולי סובסידיות של הממשלה ורמת חיים עשירה אך בפועל רוב מדינות מערב אירופה רמת החיים המומצאת לא יותר גבוהה מישראל ( חוץ ממדינות סקנדינביה וגרמניה ) ולרוב אין תעסוקה ואין עתיד למדינות הללו מבחינה כלכלית ודמוגרפית 1.2 מזרח אירופה - אין אף מדינה יותר מוצלחת מישראל 1.3 דרום אמריקה - אין אף מדינה יותר מוצלחת מישראל 1.4 המזרח הרחוק - רוב המדינות יותר נכשלות מישראל ברוב הפרמטרים ( יפן וקוריאה משגשגות אך התרבות שלהם לא כוללת בתוכה זרים ) 1.5 אוסטרליה וניו זילנד - רחוקות מהגלעין המרכזי מדינות משאבים עצומות ( אופצייה טובה ) 1.6 ארה"ב וקנדה ( אופצייה טובה ) לכן מה יוצא רק 4 מדינות מתוך 187 מדינות עצמאיות בעולם יותר טובות בהם מישראל ( לישראלים ), עכשיו השאלה הנשאלת מדוע אנו לא אומרים תודה שלמרות שיש לנו מדינה קטנה חסרת משאבים שהיא רק בת 67 שנה והיא מוקפת אויבים יותר מכל מדינה אחרת/ישות אחרת בהיסטוריה ( לא פחות אם מסתכלים באופן פרופרציונלי ) ובכל זאת ישראל היא אחד מן המדינות המובילות בעולם ומדורגת במקום ה -19 ברמת החיים!! תפסיקו לבכות יש לנו ארץ נהדרת, מי שלא טוב שיעזוב אבל יש פתגם אמריקאי מהמאה ה -19 שאומר ( המהגרים חשבו שבאמריקה הדרכים מזהב, שהגיעו גילו שהדרכים לא מזהב ובחלק מן המקומות אין בכלל דרכים והכי חשוב הם המהגרים הולכים לבנות אותם.. )
ישראלי גאה | 07.12.15
40.
ממש עבודה עיתונאית מהוללת
ואחרי הכל גם מוחקים פה תגובות על בסיס ip ,באופן לא צודק שלא מתאים לאתר הזה. בעמק הסיליקון עולה שכירת דירה 4500 דולר , 2 חדרים . ארוכה בסיסית עולה 14 דולר . לא ברור בכלל על איזה יוקר מחייה מדברים כאן , כל מי שאני מכיר בעמק מספר על חיים יקרים להחריד , שכירות בלתי אפשרית , אנשים נוסעים לעבודה שעתיים לכיוון כי לא יכולים לעמוד במחיר הגבוה . מחוץ לסן פרנסיסקו אין בכלל משרות הייטק . הזוי הבועה התלאביבית הזו שממשיכים לפמפם לכולנו . אלו הרי נתונים שכולם יכולים לבדוק בנקל עם מכריהם שם וברשת . יותר בטוח , יותר שקט זה נכון . אבל ליוקר מחייה אין שום בסיס . ( שהרי ברור שכולה מכוונת נגד ביבי, כל תחלואות העולם הן ביבי מעניין על מה תנגנו שם בתלאביב כשביבי ירד ).
 | 07.12.15
35.
קיבלתי היום את הדרכון הפולני ואני בדרכי דווקא לאיטליה
אני מעצב פנים ואני ואשתי קיבלנו החלטה לצאת מאזור הנוחות שלנו ולעשות מעשה. עוברים לאיטליה. שנינו עם במקצועות העיצוב / הי טק. ננסה את מזלנו. אם אי אפשר לרכוש דירה בישראל ובקבוק קולה עולה פי 8 מאירופה אז אין ברירה ונבדוק. נשלם את המחיר ונפרד מהמשפחה והחברים. בהצלחה לכולם בישראל.
ברנרד | 07.12.15
22.
כשיבינו את מיימדי העזיבה, כבר יהיה מאוחר מידי
דור שלם נדפק פה עם מחירי דיור. אנשים מפתחים תיעוב כלפי מוסדות השלטון ופשוט יורדים מהארץ. בעוד עשור יישארו פה רוב ימני מוחלט ואז העזיבה תהיה אגרסיבית יותר. את הבן שלי אני לא אשלח לצבא כאשר אני לא יכול לקנות פה דירה ואני אחנך אותו לשנוא את מוסדות המדינה המושחתים!!!
הומלס | 07.12.15
16.
צודקים. הממשלה הזאת מעדיפה ומתגמלת משתמטים על פני משרתים.
סטודנט משלם אלפי שקלים שכר לימוד ושכר דירה וזה אחרי 3 שנים בצה"ל. בו בזמן בחור חרדי שמשתמט משרות צבאי מקבל מהממשלה אלפי שקלים בשביל זה שהוא עלאק "לומד" בישיבה. אז למה שצעירים מוכשרים יישארו בארץ? פראייר מי שנשאר או שאין לו ברירה.
הדר | 07.12.15
12.
ל-2 התעלמת אולי מהסיבה המרכזית ביותר- אנשים עם תואר לא רוצים לראות 50% מהמשכורת הולך למס הכנסה,
בשבילי, שיש סוורים בנמל ומפעילי מלגזה שעושים 50 אלף לחודש בעבודה של 6 שעות ביום, או אנשים ששותים קפה ומקבלים 20/30/40 אלף (נגדים,אנשים בכירים שלא עושים כלום בחברות ציבוריות וממשלתיות..) הכי גרוע זה לדעת שדפרים ואנשים מפגרים מרוויחים יותר מלא לעבוד. אפשר להוסיף את העובדה שכסטודנט לא היה לי שקל, וחשבתי לי על שוודיה - שם כל סטודנט מקבל בערך 600 יורו לחודש (ויש גם סבסוד של דירה ברמה שבני 23 אחרי האוניברסיטה כבר בעלי דירה), אז בגלל שהם שוודים ויש להם גז הגיוני שתהיה קצבה. ואז אני מסתכל רגע מאחורי הגב חרדים- מיליון איש (אולי יותר? מי שמת ממשיך לקבל) מקבלים יותר כסף מהשוודים האלה, ולמשך כל החיים. אז ועוד איך יש מאיפה לעזור, זה לא בקשה בשמיים. אפשר להמשיך עד הודעה חדשה למה לא ישראל. לסיכום- הפנסיה שאני אפריש לה 40 שנה ותקבל קיצוץ של 80% במקרה הטוב, ביטוח הלאומי שדוחות עדכניים!! אומרים שבעוד 15-25 שנים הם ייכנסו לגירעון גדול מדי שיגרום לקריסה. בתור ה 1% עם פסיכומטרי מעל 750 שסיים תואר בטכניון בהנדסת תוכנה, אני לא מוכן לשלם למדינה שבה אנשים עם IQ חד ספרתי חיים יותר טוב ממני. לא נגזר עלי לחיות חיי מעמד הביניים כשבכל מדינה אחרת בגלובוס אני אחיה כמו מלך.(והעובדה שבית 3 חדרים עולה 3 מיליון.. אפשר לקנות בית עם חוף/אגם פרטי במחיר הזה)
יוגב | 07.12.15
2.
נוסעים לדוקטורט או פוסט, לא חוזרים בגלל ביבי והמתנחלים
כל האקדמאים שאני מכיר בארה"ב נסעו מתוך כוונה לחזור אבל ההתנהלות של ביבי, המתנחלים והחרדים מפחידה אותם. מרגישים שלא יודעים לאיזה מדינה הילדים יגדלו ופוחדים לחזור. אם לא היו הורים ואחים בארץ כנראה שלא מעט גם היו בורחים עד אוסטרליה
n | 07.12.15
1.
ומתווכי דירות טוענים שיותר אנשים רוצים לקנות דירות
ומוכרי מכוניות מספרים על עליה בדרישה למכוניות שלהם. "הסקר נערך בקרב עובדים שיצאו לחו"ל או הביעו עניין לעבוד בחו"ל". אכן קבוצה מייצגת. מייצגת את אלה שרוצים לעבוד בחו"ל. ובנוסף הם לא יודעים מה לשאול בסקר. מכל מי שאני מכיר אישית יש בדיוק שני גורמים למעבר לחו"ל: א. דוקטורט או פוסט דוקטורט. ב. בכל המקרים האחרים הרצון להתרחק ממשפחה בעייתית הוא הסיבה למעבר.
פירסומת עלובה | 07.12.15
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת