אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הפתרון לפקקים: לכבוש את הים

84 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

83.
תחבורה ומגורים ציבוריים פרטיים
אני מתעורר בבוקר בקרון שינה.מזמין קרון טואלט ואחרי זה קרון חדר אוכל אם ארוחת בוקר מבית קפה האהוב אלי. וכל זה בדרך לעבודה. ארוחת צהריים:מזמין קרון חדר אוכל עם סלטים ומנה ראשונה מהמעדניה הכי טובה בעיר. ובזמן שאתה אוכל את זה אתה מגיע למסעדת הבשרים ששם מחקה לך מנה יכרית מפנים את השולחן ומגישים את הבשר,בזמן שאתה אוכל את הבשר אתה מגיע לקונדיטוריה בשביל קינוח. בסוף יום מזמין מקלחת :טואלט חדר אוכל אם ארוחת ערב,ונושאה לרנדאבו. זה רווק/ה משפחה מזמינים חדר אוכל משפחתי עם ארוחת בוקר משאירים אתהילדים במקומם וממשיחים לעבודה. חירום רופא עם מיטה עד החדר .מכלית מים עד הבית במקרה של שריפה.שוטר בתוך הסלון שלך תוך שניות. שרותים תזמין פיצה ותיקבל אותה בתנור תהיה מוכנה בעוד דקה,בעוד דקה היא תיהיה מכנה וחמה לא היתה חמה ליפני עשר דקות. קרוניות זבל מחולקות עם משקל.על כל דבר שניתן למחזור,תקבל כסף.היה פחות זבל ברחובות .פחות טוסטוסים בכבישים
בכור | 23.12.15
80.
רק מוניות אוטונומיות ללא נהג יעלימו 90% מהמכוניות בישראל
בכל שנה עולים כ- 250,000 מכוניות חדשות על כבישי ישראל ... בעוד 6 שנים יהיו בישראל עוד 1,500,000 מכוניות נוספות, והמדינה תעמוד בפקק אחד גדול ... הואיל והנהג משתמש רק כשעה ביום במכונית, וכ- 23 שעות ביממה הרכב בחניה ... הפתרון הוא מוניות אוטונומיות חשמליות ללא נהג המסיעות מנקודה לנקודה במהירות, תמורת כ- 10 שקל לנסיעה ... יגמרו תאונות הדרכים בישראל ... הפתרון יעלים 90% מהמכוניות בישראל ... רחובות הערים יתמלאו בבתי קפה, מסעדות ופארקים .. למה לשלם 50,000 שקל כל 3 שנים להחלפה לרכב חדש ... למה לשלם כל שנה 5,000 שקל עבור ביטוח .. 1,600 שקל לטסט ... 3,000 שקל לאחקת הרכב ... 6,000 שרל לדלק .... ועוד ועוד ... מי המטומטם שמתכוון לבנות כביש תת מימי שעלותו כ- 10,000,000,000 שקל ועלות אחזקתו עצומה ... בכסף הזה תרכשו 10,000 מוניות אוטונומיות המונעות בחשמל ... ומי שיבחר לנסוע ברכב פרטי שיתכבד לשלם 250 שקל ליום נסיעה ומאות שקלים לחניה ... והכי חשוב, ביטול חניות הרכב בבתים יחסוך כ- 150,000 שקל ממחיר כל דירה בישראל
פתרון אמיתי | 21.12.15
71.
מה עם דקומפרסיה???
כל אדם לא משנה עם הוא צולל עם מיכלים או בתוך האוטו במנהרה יחטוף דקומפרסיה ( חדירה של בועיות חנקן לגוף כתוצאה מהלחץ הגבוה) בעומק כזה. בוני המנהרות התת קרקעיות בתחילת המאה הקודמת היו חוטפים מחלות בפרקים ותסחיפי אוויר ואז גילו את הדקומפרסיה. עושים כנסים משקעים במצגות, כותבים כתבות ולא בודקים דברים בסיסים.
 | 20.12.15
69.
הזוי לחלוטין - זה לא הפתרון
הפתרון האמיתי לבעיות התחבורה של ישראל הוא רכבת עילית - מונורייל חשמלי יעיל ויחסית זול, רשת קוים שתכסה את כל המטרופולינים המרכזיים. ניתן להקמה בעלות פחותה בהרבה מרכבת תחתית ובלוח זמנים קצר יותר, כמעט ללא חסימת כבישים. ואם מתעקשים על נתיבי תחבורה לרכבים, קומה שנייה לאיילון תעלה הרבה הרבה פחות. המדינה הזו צריכה להתחיל לחשוב כמו מדינה לא עשירה במיוחד, בקריסה תחבורתית מוחלטת, שמחפשת פתרונות זולים ואפקטיביים, עם תמורה איכותית ומהירה להשקעה. לחלופין מערכת של מוניות שירות משולבות באפליקציה ייעודית, שאוספות ומביאות אנשים מרחק קצר יחסית מהמוצא והיעד שלהם, במחיר מסובסד ואטרקטיבי. כמו כן תכנית שתעודד את המעסיקים הגדולים להקים מערכי הסעות לעובדים שלהם מחניונים מחוץ לערים. כמובן ששום דבר מזה לא ייעשה, כי הגיון כבר מזמן במחסור כאן.
אריה | 20.12.15
67.
לרוני מ-11: התנודות והרעידות זה החלק הקטן יותר בסיפור.
אפשר לשכך עם כבילה ועיגון נכון, בהתאם לעומסים הצפויים בבלימה, ולקחת מקדמי בטחון מתאימים. זאת לא הבעיה.. הבעיה שמנהרה כזאת מעצם טיבה תהיה פתוחה לכל אורכה. ופה הכשל. משום שכשל מבני , בשל בביצוע או בתכן או בחישובי החוזק, שלא לדבר על בלאי, חבלה, תאונה, רעידת אדמה, צונאמי, מלחמה, או סתם רשלנות - כל אלו יכולים להוביל לכשל קטלני שיוביל מיידית לפריצת מים אל המנהרה ולהצפתה. תאר לך מים בלחץ של כמה אטמוספירות שפורצים למנהרה עמוסה בפקק תנועה תת ימי...או סתם טור מכוניות. מיד יש לך מאות או אלפי הרוגים בשל התמעטות החמצן. המים ממלאים את המנהרה. ומתחיל כשל חמור יותר של שקיעתה , עליית הלחץ וחדירת מים מספים - המנהרה טובעת על נוסעיה. אתה היית מוכן שהילדים שלך ייסעו במנהרה שכל מחבל או מהנדס או קבלן רשלן יכול להוביל במעשה או מחדל לקריסתה? כמות תסריטי הכשל פשוט גבוהה מדי. מטרידה מדי. הפתרון לבעיית התחבורה אינו מנהרה תת מימית כי אם מערכת יעילה של הסעת המונים: מערכת מסונכרת של רכבות תחתיות במרכזי הערים, המתחברות לרכבת מהירות פרבריות, המחוברות ומסונכרנות למערך אוטובוסים ומיניבוסים ומוניות יעיל. כאשר בק"מ האחרון מסתמכים על הליכה ברגל למרכזי העסקים או אמצעי תחבורה אישיים חשמליים כמו ריקשות , רכבים חשמליים המשמשים בתור מוניות וכו'.
מהנדס זעיר | 20.12.15
66.
אתה רציני, אדוני המהנדס? חשבת על מקרי כשל אפשריים כמו...
1. כשל בביצוע שיוביל לפגם מבני/חור / פגיעת אוניה / צוללת/ מלחמה במנהרה והצפתה במים? מה יעשו אם הכשל יתרחש מעשה שטן בדיוק בזמן פקק תנועה מתחת למים? המנהרה תוצף במים -אלפי או עשרות אלפי הרוגים טובעים. 2. מה תעשה אם מישהו ינסה לחבל במנהרה? אם צולל יכול לצלול לשם - גם מחבל יכול לצלול לשם עם חומרי נפץ. חור קטן - ויש לך את הכשל מסעיף 1. לבעיות התחבורה רק פתרון אחד: מערכת הסעת המונים יעילה. מתוזמנת שנבנית בהתאם לריכוזי האוכולוסיה ובהתאם לצרכי התעסוקה , והבילוי. תחתית, רכבת עילית מהירה, מסופי אוטובוסים, מוניות זמינות, אמצעי תחבורה אישיים לקילומטר האחרון. די לשגות באשליות.
בולוס | 20.12.15
63.
תבינו, עד שלא תהיה תחבורה ציבורית בשבתות/חגים הפקקים יימשכו
המדינה הזאת פשוט ירדה מהפסים, אין מילים אחרות. הכפייה הזאת היא חסרת כל היגיון, אני מתבייש לספר על זה לאנשים שאני עובד מולם בחו"ל. אנשים לא יוותרו על הרכב הפרטי שלהם כל עוד לא תהיה להם אפשרות להגיע למעוז חפצם מתי שהם רוצים. גם אם אני יכול להגיע לעבודה בתחבורה ציבורית אני עדיין אחזיק אוטו אחרת לא תהיה לי שום דרך לבקר את ההורים שלי בצפון בסופי שבוע או סתם לטייל. ברגע שתהיה פה תחבורה 24/7 אנשים יתחילו לוותר על הרכבים משיקולים כלכליים. אבל זה לא קורה, ובגלל זה אנשים מחזיקים אוטו. ומי שיש לו אוטו, הרבה יותר קשה לו להגיד בבוקר: "טוב אז היום אני אשאיר את האוטו בבית ואסע בתחבורה ציבורית". הכל קשור אחד בשני. הכפייה הזאת פשוט אבסורדית, זה נוגד כל היגיון. אנחנו מדינת דמיקולו
אחד | 20.12.15
56.
בבקעת הירדן יש מספיק קרקע כדי לבנות עוד 2 תל אביב
הפתרון הוא פוליטי. כל מה שצריך זה אישור של ממשלת ישראל, ובבקעת הירדן יהיה ניתן לבנות בזול ומהר יחסית מטרופולין חדש של מיליון איש. במקום מנהרה מתחת לים, יהיה אפשר לבנות אוטוסטרדה שתחבר את מרכז בקעת הירדן לכביש 5 מתחת להר. זה לא יפריע לפלסטינים, כי הם יסעו משכם לרמאללה על ההר, והישראלים יסעו במנהרה עמוק מתחת להר.
זול ומהיר | 20.12.15
55.
יותר משתלם כלכלית לבנות תשתיות בחיפה,ירושלים,באר שבע,אשקלון-אשדוד
התשואה שהמדינה מקבלת על ההשקעה בבניית עוד דירות ועוד תשתיות יקרות במיוחד בגוש דן היא נמוכה. בכסף הזה אפשר לבנות לפחות כפול דירות עם כל התשתיות הנחוצות לתוספת האוכלוסיה בריכוזי אוכלוסיה גדולים אחרים בארץ.
בזבוז נוראי של כסף | 20.12.15
51.
מה עם לפתח תעסוקה בפריפריות כדי להקטין פקקים ?
חשוב לפתח את התחבורה הציבורית ולהגדיל את הנתיבים ואת פתרונות החניה, אבל כל זה צריך לבוא יחד עם פיתוח תעסוקה בערי הלווין והפריפריה שישאירו את מרבית התושבים שם ללא צורך להגיע למרכז. העברת "צוואר הבקבוק" ממקום למקום לא תפתור את הבעיה !!! גם בהנחה שהפתרון המוצע ישים, לא יהיה יקר מידי ויהיה בטיחותי וייושם במהירות (הכל הנחות שלא נראות סבירות), כשכל התחבורה הזו תגיע לתל אביב עדיין יהיה פקק עצום בתל אביב ללא מקומות חניה מספיקים. גם רכבות תחתית מדהימות, זולות, נוחות ותחבורה יעילה ומזמינה לא יפתרו הגעת אוכלוסיה הגדלה לתל אביב.
 | 20.12.15
47.
מטרו זה חלומות באספמיה
אז מנהרה תת ימית ? נו באמת די כבר אם השטויות שלכם באמת שאין לי כח להצדקה של שוב בזבוז כספים ממעצ לחברה קבלנית של איזה מקובל שמונה מטעם שר מושחט ממפלגה מושחטת שיכניס את הכסף לכיס ובסוף נקבל איזה צינור להעברת מודעות בבקבוק אחרי 30 שנה לא רוצה אפילו לחשוב על סיכוני הבטיחות .... איך בדיוק מונעים פיגוע בדבר כזה אחרי שנבנה את זה ? ועם שר תחבורה כמו שיש לנו אפילו כבישים אדומים לא מטופלים פאקינג נמל תקים אין לנו אז מנהרה תת ימית די כבר לזבל את השכל
עופר  | 20.12.15
25.
הבעיה תחסל את עצמה
ביקור חפוז בפראג (או ביג'ין) יעמיד בפרופורציה את כישורי התחבורה של העם היהודי. אולי אין בהם צורך: שום ישות מדינית-יהודית מעולם לא שרדה יותר מ-200 שנה. עיון קצר בתבי יוסף בן מתתיהו (או בספר ירמיהו) מראה כי מנגנון ההשמדה העצמית עדיין חי ובועט. כל שנדרש, אגב, הוא לעשות "כמו שצריך" בלי קומבינות. כנראה לא מסוגלים, גנטית.
 | 19.12.15
22.
כולם מדברים על פתרונות במקום לשאול מה הבעיה בעצם..
ומה בעצם הבעיה? שהישראלי הממוצע לא אוהב תחבורה ציבורית, או יותר נכון מעדיף את רכבו הפרטי גם אם הוא עובד 3 ק"מ מהעבודה. אני לדוגמא, גר באם המושבות בפ"ת ועובד בקריית מטלון. מרחק מצחיק אה? ואני מגיע עם רכב לעבודה. למה? כי אין לי דרך נוחה להגיע לעבודה. למדינה אין שום אינטרס שבעולם לפתח תחבורה ציבורית כזו שתגרום לאנשים לוותר על הרכישה של הרכב כי זה אומר הרבה פחות כסף למדינה מהכנסות על רכבים, ביטוחים ומוסכים. זו תעשייה שלמה שתגווע. מצד שני, המדינה נאלצת לשלם סכומי עתק להמשיך את פיתוח התשתיות שלא עומד בקצב גידול הרכבים בכביש. אין דרך קסם לפתור את זה פרט ללהושיב מומחי תחבורה ציבורית שיביאו פתרון איך לגרום לישראלי לעזוב את הרכב הפרטי. ואז תראו את הכבישים ריקים. יהיה תענוג להגיע לעבודה ולחזור ממנה. אם תרצו לקחת את הילדים מהגן - תחזרו עם אוטובוס מהעבודה וקחו את האוטו להביא אותם (או אפילו גם זה באוטובוס). אבל לעבודה - סעו בתחבורה ציבורית. עוד נקודה - מה לגבי נתיבים יעודיים לאופנועים? משהו שנפרד מהנתיבים הרגילים, שאף רכב לא יוכל בטעות לזלוג לנתיב הדו גלגלי. שאנשים יוכלו להרגיש בטוחים לרכוש אופנוע. עוד לא שמעתי על תאונה בין שני אופנועים והמקום שאופנוען תופס בכביש הוא מינימלי. יש הרבה מאוד אנשים שמגיעים לעבודה באופניים שזה מצוין. אני בטוח שיהיו כאלה שישמחו להגיע גם עם אופנוע ברגע שיורידו להם את רמת הסיכון שהוא מציע.
יניב | 19.12.15
16.
סליחה, מישהו חשב לעומק כאשר הציע את הרעיון הגאוני ?
עלות תעלה כזאת עולה עשרות מונים מהוספת מסלולים לכבישים קיימים או הוספת קבישים מקבילים להקלה על העומס. זמן תכנון וביצוע של תעלה כזאת יערוך שנים רבות. עד לסיום העבודות, מן הסתם היא לא תהיה מספיקה, ובמקרה כזה , להרחיב אותה לא ניתן. רק להוסיף תעלה מקבילה בעלויות לא כלכליות. רעיון מבריק, מה אומר!!!!!!!!!!!!!1
 | 19.12.15
14.
הרבה יותר פשוט וחסכוני...כביש 4
לשדרג את כביש 4 מבחינת תחבורה ציבורית באופן הבא. צריך לחלק את כביש 4 לכמה קטעים שבכל אחד מהם יהיו אוטובוסים, של אחת החברות, שיסעו הלוך חזור באותו קטע, כך שכל 10 דקות, לכל היותר, יגיע אוטובוס לתחנה. כעת נשאר לסדר קווים מעגליים בערים הסמוכות, בתדירות גבוהה, שיביאו אנשים לכיוון כביש 4 וממנו. כך שלמעשה אדם יוכל לנסוע לכל אורכו של כביש 4 בתחבורה ציבורית ולהגיע בזמן סביר למחוז חפצו, עבודה, בית או מקום אחר. כמובן יש להבטיח נתיב תחבורה ציבורית פנוי לכל אורך הכביש. כיום אין בכלל!!! אוטובוסים שנוסעים לכל אורך הכביש, או לפחות מחדרה ועד אשדוד או אשקלון. למשל להגיע מראשלצ לרעננה או לנתניה באוטובוס.... נראה אתכם מוצאים קו כזה. תארו לעצמכם את המסלול הבא: מהבית בראשלצ לתחנה המרכזית הסמוכה לכביש 4. תוך 10 דקות מגיע אוטובוס אקספרס, על כביש 4 בלבד - לרעננה. ושם עוד 10 דקות בקו מעגלי ליעד. על נתיב תחצ מסודר. סהכ כשעה נסיעה בכל מצב. רב קו כבר יש. אז תעזבו אותנו ממנהרות ושטויות. עם היה סידור כזה לא הייתי מחזיק רכב פרטי. וכמוני עוד אלפים היו חוסכים 12000 בשנה ונוסעים באוטובוס לעבודה וחזרה.
אסף | 19.12.15
12.
הרעיון- פגיעה סביבתית מתמשכת
במקום לצור פתרון שמקל עם הסביבה וכך גם עם איכות חיינו, הרעיון המוצא הנו פתרון גרנדיוזי שמעודד עוד מכוניות, עוד חדירה אל הטבע והמשאבים הפתוחים ולא מהווה פתרון אמתי. כמו שכבר נכתב פה הפתרון האמתי טמון בתחבורה ציבורית יעילה ונקייה וכן בעתיד מכוניות ללא נוסע אשר יחליפו את הצורך ברכב פרטי וכל מטרתן יהיה להסיג אנשים מנקודה לנקודה.
אפרת | 19.12.15
11.
פספסוס שלא מתאים למהנדס
כבוד המהנדס פספס משהו מרכזי, הצינור הזה הינו בעל כח עילוי הנבלם ע"י שרשראות. נכנסות אליו אלפי מכוניות במשקל מאות טונות, - נניח שעדיין כושר העילוי יתמודד עם זה, הרי התנודות שזה יגרום עם כל בלימה של 'סמיטריילר' וכדומה יגרמו לקפיצות ותנודות כאלו שיגרמו לחוסר יציבות, הן בפן הבטיחותי של תאונות וכדומה והן בפן התחזוקתי. תשובות???
רוני | 19.12.15
7.
האם המהנדס היה מוכן שילדיו יסעו שם בזמן צונאמי?
*מה עם רעידות אדמה? *זה החלום הרטוב של כל מחבל מתאבד מתלמד. בקיצור, בחזרה ללוח השרטוטים. עדיף להקים אי מלאכותי לכל אורך מישור החוף ועליו אוטוסטרדה. מערכת שכזו תשרת מספר גורמים: 1. הגנה מעליית מפלס מי הים (עוד 100 שנה עזה תהיה מתחת למים) 2. הגנה מצונאמי 3. נתיבי תחבורה משובחים לצורך גישה לנמלים יוקמו גשרים באזורים יעודים במרווח בין הכביש-אי ניתן לארגן נתיב למעבורות שיהוו תחלופה לרכבת בין נהריה-חיפה-תל אביב- אשקלון בדומה לשירות המעבורות בין הונג קונג למקאו.
היי  | 19.12.15
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת