אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

לואו קוסט לחלל: השיגור של SpaceX הסתיים בהצלחה

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
למגיב 1: להיפך, זוהי דוגמא איך השקעה ממשלתית מצמיחה ענף תעשייתי חדש.
בחמישים השנים הראשונות של חקר החלל, הסיכונים היו רבים מדי (גם בעלויות וגם, לצערנו, בחיי אדם). שום חברה מסחרית לא היתה יכולה לקחת על עצמה סיכון כזה. כיום, עם תעשיית לווינים מפותחת, וידע טכנולוגי לא מבוטל שמבטיחים שיעורי הצלחה סבירים ושיעורי תאונות נמוכים מספיק יכולה חברה מסחרית להטיל את יהבה בפעילות מסוג זה (בלי שחבר המנהלים יזרוק את המנכ״ל לכל הרוחות). גם בארץ, עבור מו״פ בסיסי ולצורך הוכחת התכנות יש את המדען הראשי שתומך בפעילות מסוג זה כדי לגשר על הפער של קושי מימון של פרוייקטים בשלב בו הסיכונים (הטכנולוגיים לרוב) גבוהים מדי.
אבי | 22.12.15
5.
ל-4 גם לא מדויק , והישג ענק לתעשיית החלל
שהטיל הזה לא יכול להציב לווינים בחלל - המשימה שהושלמה בהצלחה הייתה של שיגור 11 לווינים לחלל. בכל מקרה, הישג ענק לכל תעשיית החלל הפרטית והמסחרית. מאסק אמר כבר בהקמת SpaceX שאחת המטרות של החברה היא להוזיל את השיגורים לחלל בשני שליש והיום הוא עשה צעד גדול לעבר המטרה. לגבי הוויכוח ממשלתי/מסחרי - nasa כבר הצהירו שהם הולכים להתמקד יותר בפן הניסוי ופיתוח הכלים שמשמשים לחקר החלל מאשר השיגורים/והחלליות. ועדיין הם מעורבים בכמעט כל פן אפשרי של השיגורים של SpaceX אז אי אפשר להמעיט בערכם. כן ירבו הישגים כמו היום והלוואי שנראה נחיתה על מאדים של אנשים בהקדם!
שלום | 23.12.15
4.
ל-1 לא מדוייק - מעבורת החלל שוגרה בשנת 1981 לפני 35 שנה
והייתה בשימוש עד שנת 2011. הטיל הזה לא מסוגל להציב לויין בחלל, לא מסוגל להתחבר לתחנת החלל ולתספק אותה (או להחזיר לארץ את הtסטרונאוטים בתחנה במקרה של תקלה חמורה). והכול בוצע בטכנולוגיות של לפני 40-45 שנה (התחלת הפיתוח) מאיפה הגיע כול הידע של spaceX אם לא מעשרות שנים של מחקר ב nasa
ארז | 22.12.15
3.
למגיב 1: על כל מאסק יש אלפי אלוביצ'ים
לאחר תקלה בשיגור הקודם, מאסק שידרג את המאמץ של SpaceX תוך שיפור ביצועי הטיל. ואלוביץ? אץ למכור את "חלל תקשורת" לאחר אבדן "עמוס 5". כמו התרשמות מזוכי-פייס, יעילות השוק הפרטי היא מיתוס מוטה: למעטים יש מזל + שכל + התמדה, ולשאר - יש ההפך.
שוק חפשי הוא אגדה | 22.12.15
2.
עיוות משמעות השוק הפרטי
מי משלם בדיוק על הניסויים של SPACEX? האם חלק גדול מהם לא משולם ע"י נאס"א שחתמה חוזי עתק איתם? לפני שהייתי מדבר על דברים שרשויות ממשלתיות רק יכולות לחלום עליהן, כדאי להבין שנאס"א כבר הנחיתה אדם על הירח לפני כמעט 50 שנה ולפני כמעט 60 שנה, מדינה קומוניסטית שיגרה לראשונה לווין לחלל. אמנם מאסק ובזוס הצליחו לעשות משהו שנאס"א לא עשו אבל המשימות רבות ומגוונות וקצרה היריעה מלפרט בכמה תחומים נאס"א מתעסקים. יש יתרונות לשוק פרטי ויש יתרונות לממשלה. וחשוב לזכור גם של עומק תגובות ומילים גם יש חשיבות.
מתן | 22.12.15
1.
הוכחה נוספת ליעילות השוק הפרטי.
פעם אחר פעם אנו רואים כיצד יזמים מן השוק הפרטי מסוגלים להגשים דברים שרשויות ממשלתיות כגון נאס"א יכולות רק חולמות עליהן, בשבריר מן העלות. ובכל זאת, בכל פעם שהממשלה רוצה להפריט שירות זה או אחר, התקשורת נעמדת על הרגליים האחוריות ומתנגדת.
אורן | 22.12.15
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת