אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ההספמה הגדולה: מי שולח לכם הודעות בשם חברות הסלולר ביממה האחרונה

32 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

31.
טוב, אני לא עורכת דין, אבל קצת מתמצאת בשוק הסלולרי.
אז ככה: * יש רגליים לטיעון שלו שלא מדובר בעבירה על חוק הספאם, שכן חוק הספאם לא עוסק בעצם ההפצה ההמונית של הודעות, אלא מגביל הודעות שמעודדות הוצאת כספים. אני מניחה שבעקיפין זה עשוי לגרום לאנשים לחזור לצרוך את השירות שלו, אבל נראה לי שזה באמת מקרה גבולי. מן הסתם עורכי הדין יריבו ביניהם על הפרשנות המשפטית. * לאגודה לזכויות דיגיטליות נראה לי שאין קייס. כלומר, הם טוענים שדלף מידע לגבי מנויים והשיוך שלהם לחברות סלולריות. הברנש טוען שזה מידע שנמצא בידיו מעצם היותם לקוחות שלו, וזה נשמע סביר לחלוטין: כל לקוח שיוצר קשר עם מספר פרימיום עושה זאת דרך מערכת IVR שמחוברת בקוים למפעילים השונים. המפעילים עצמם מקבלים כסף על כל שיחה כזו, ולכן לכל לקוח כזה יש זיהוי גם ברמה הטכנית וגם ברמה המנהלית - על כל מתקשר חברות הסלולר יגבו מחברת הפרימיום כסף, וחברת הפרימיום תערוך רישום מאיזה מפעיל התקשר כל מתקשר כדי לוודא את נכונות ההתחשבנות. למשל, נניח שאני בית עסק רגיל כלשהו שמקבל תשלומים בצ'קים ובכרטיסי אשראי. על כל צ'ק ועל כל כרטיס אשראי יש שיוך לבנק. כך שיש בידי מאגר נתונים של כל הלקוחות שלי, שכולל, לגבי כל אחד, לאיזה בנק הוא משתייך. זה לא מידע שגנבתי, זה מידע שהגיע לידי כחלק מהפעילות העסקית הלגיטימית שלי. אין באמת חוק שאומר שאסור לי אחרי זה לשלוח להם דברי פרסום שמפולחים לפי בנקים. כך שכל עוד הלקוח לא נייד את הטלפון שלו לחברה אחרת, יש בידי חברת הפרימיום את המידע הזה בצורה לגיטימית לחלוטין וזו לא "הדלפה". אם ידוע לאגודה שדלפו מספרים אחרים שלא היו לקוחות של אותה חברה, זה כבר סיפור אחר ובאמת מדובר בעבירה על חוק מאגרי מידע. ול־22, אתה טועה, אבל לצערי מרבית החברות המפרסמות מבצעות את העבירה הזו. לפי חוק הספאם, אסור אפילו לשלוח את ההודעה הראשונה (למעט לבתי עסק. לצרכנים פרטיים אסור) - זה opt in, לא opt out בישראל. מועדוני לקוחות מחתימים אותך על הסכמה מראש כך שבדרך כלל אתה אפילו לא מודע שהסכמת לקבל דברי ספאם - אבל זה, מה לעשות, חוקי. מי שלא החתים אותך מראש על איזה הסכם אינו רשאי לשלוח לך אפילו הודעה אחת.
מרימה גבה | 01.01.16
25.
חוצפה, ד"א על פי חוק הספאם ניתן לתבוע אותו..
מדובר באדם שחי על הונאות אנשים תמימים בחיוגי מספרי פרימיום, ועכשיו הוא עצבני שחסמו לו את השירות - אז הוא זורק מאות אלפי שקלים בנסיונות פאתיים להציל את העסק הכושל שלו... בתקווה שאנשים סתומים אשכרה יבטלו את החסימה שחוסכת להם הרבה כסף... וגם בפועל זו טרחה... 1000 ש"ח x עשר מליון...מממ מאה מליארד שקל פיצוי.... חח כמובן שאם יהיה תביעה ייצוגית יהיה מדובר באיזה הסדר קטן... מדובר בהודעה שהופצה כמסר מסחרה שנועדה למכור או להוציא כספים מן הלקוח - לכן ההודעות עונות על הגדרת חוק הספאם... מדובר בעבירה פלילית - אלא אם כן יש לו 10 מליון אישורים בכתב או בסאונד של האנשים מאשרים לקבל דואר שיווקי...
שמעון | 31.12.15
17.
תביעה ייצוגית!!!!
את הפרטים אפשר לקחת מטלזר וסלקום ולהגיש תביעה ייצוגית הוא מצהיר ששלח 800 אלף סמסים שיוכיח לבית משפט שכל ה800 אלף הסכימו לקבל ממנו סמסים בנוסף מאיפה הוא יודע באיזו חברה כל לקוח כשיש ניודים? סלקום משתפת איתו פעולה ומשרד התקשורת נותן לו גיבוי איך הוא ידע כל אחד יכול להיות שטלזר נתן את הdata של הלקוחות שלו אחרת הוא לא יכול לדעת את הרשת של כל לקוח
 | 31.12.15
6.
לא נכון. מעולם לא השתמשתי בשירותים שלהם והיום קיבלתי מהם הודעה.
וגם: 1. אפילו לנאנסות יש זכות שלא ידברו בשמן. 2. עד לאונס אמור לעזור ולהפסיק אותו באופן מיידי ולא לעמוד מנגד ולחכות למשטרה. 3. אם אתה מתקשר למשטרה אל תדבר בשם הקורבן, קוראים לזה שיבוש מהלכי חקירה וזה יכול להוביל לשחרור האנס.
 | 31.12.15
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת