אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

יבואני הרכב: יצרני רכב מהמזרח לא ימהרו לפרוק מכוניות באשדוד ובחיפה

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
תוספת עלות של אלפי ש"ח לכל רכב למי שיפליג לאשדוד?
מבחינת מרחק מדובר על תוספת של מקסימום 2-3% למרחק הכולל כדי להגיע מיפן/קוריאה לחיפה במקום לאילת. עלות המעבר בסואץ היא כ-250 אלף דולר הממוצע לאנייה. אנייה לנשיאת מכוניות יכולה לשאת בין 2,000 ל-6,000 מכוניות. אם נניח 3,000 מכוניות, מדובר על 80 דולר למכונית כדי לחצות את סואץ. סה"כ עלות נוספת = אולי מאה דולר למכונית, אולי אפילו פחות.
 | 27.01.16
2.
איזה שקר
העלות המושתת על כול רכב כתוצאה ממעבר בתעלת סואץ זאת לאונייה המובילה 3000-4000 רכבים היא כ 1/8 מעלות ההובלה היבשתית. שלא לדבר על הסכנה הבטיחותית של מאות משאיות הנוסעות מדי יום בכביש הערבה, כשסכנה זו תתחלף באונייה אחת שתעבור לנמלי אשדוד ואו חיפה. זו כתבה ממומנת על ידי המפעיל הפרטי של נמל אילת שמפחד לפרנסתו. הוא שכח לציין שהוא יקר יותר מכול הנמלים בערך ב 110%, שזו עלות אמיתית שהיבואנים מעבירים לכול רכב.
משה | 26.01.16
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת