22. סימנס לא מתביישת? הם צריכים להיזרק מכל מכרז ממשלתי לפחות ל- 10 שנים כמו שעשו להם בעולם אורי | 17.02.16 (ל"ת)
21. ליצר רשימה שחורה של חברות ואנשים כולל מחו"ל שאסור לשום גוף ממשלתי בישראל לעבוד איתם. כמובן שאת אזרחי ישראל המעורבים בפרשה יש לחקור ולמצות איתם את הדין. ולצרפם לאותה רשימה שחורה. ובכדי לנסות ולמנוע שחיתות בניהול אותה הרשימה יש להעמיד בראשה אדם לפחות בדרגת שופט בדימוס , ושחבריה עוברים בתור נוהל קבע בדיקת פוליגרף שנתית. הרי לא יעלה על הדעת חברה כמו סימנס שהיסטוריה שלה אם חברת חשמל ידועה תמכור ולו בורג לאיזה שהיא חברה ממשלתית, וכן אני קורא גם להחרים ברמת השקעים בקיר של חברת סימנס. לא מספיק רק ענישה ע"י מערכת המשפט כי אם יש צורך גם בערך דקלרטיבי "די לשחיתות" - או מושחתים נמאסתם. | 17.02.16 (ל"ת)
20. קורה והרבה אני ספק בתחום אחר. אני עונה למכרזים שחלקם של חברות ממשלתיות וציבוריות הכפופות לחוק חובת מכרזים. יש הרבה מקרים של העדפת חברות בצורה לא אובייקטיבית, רכישה מספק יחיד כשאין הצדקה לכך, רכישה של ציוד תחת הסכם מסגרת קיים וחוקי אך ציוד מתחום אחר שלא כלול ולא שייך לאותו הסכם, וגם כתיבת דרישות כך שרק חברה אחת תעמוד בהן (כשר אבל מסריח). בדר"כ לא הולכים לבית משפט בכדי לא להצטייר כבעייתיים מול הלקוחות אלא אם כן מדובר בהרבה מאד כסף כמו במקרה הזה ואז התועלת יכולה לעלות על הנזק. איפה שיש כסף יש שחיתות, ורוב הפעילות של העולם העסקי והפיננסי נגוע בכך. יוסי | 17.02.16 (ל"ת)
18. מה חדש??!! ברב החברות והרשויות בישראל המחיר תמיד קובע ולא האיכות!!!! ככה מחנכים כאן ובכל פרוייקט תמיד זה כך! רק אחרי שהלקוח הישראלי ניזוק, רק אז הוא יחפש את המוצר או השירות היקרים יותר! מתי במדינה הזו מישהו יבין שהכי זול מתברר לרב כהכי יקר???!!! ככה זה בכל בפרוייקט כאן! רכבת קלה גם כן! אגב, לידיעת ליאור גוטמן ושאר ה"מאזינים": הרכבות באירופה מחושמלות כבר יותר מ- 50 שנה. ויקטור חסון | 17.02.16 (ל"ת)
13. כמה שזה לא מפתיע... רכבת ישראל היא אחת החברות הכי חובבניות ולא מקצועיות שיש בארץ. גם כשהם לוקחים מומחים, יועצים או קבלנים שיבצעו את העבודה שהם לא יודעים, הם מתעלמים לחלוטין מעצותיהם. רק לאחר שיקרה אסון, אולי יבינו וגם אז אולי לא... בועז | 17.02.16 (ל"ת)
12. טענות מופרכות של המפסידות הם מתבססים על אמירות של גומז בע"פ, שלא ברור באילו נסיבות נאמרו, כעילה לומר שהחברה לא מתכוונת לעמוד בהתחייבויות. אבל החברה מחוייבת לחוזה, ולא לאמירות בע"פ של מנהל הפרויקט. כמו כן, זה שהוא הוקלט אומר כל מיני דברים, לא אומר שהדברים הללו נכונים. לכל היותר, הרכבת צריכה לעשות בירור עם החברה הזוכה כדי להבהיר את הדברים | 17.02.16 (ל"ת)
11. לא מבין איך כל הנהלת הרכבת לא טסה הביתה אחרי מקרה כזה. אורי יוגב אולי אתה תעזור?? ארי | 17.02.16 (ל"ת)
7. לא מבין איך כל הנהלת הרכבת לא טסה הביתה אחרי מקרה כזה. אורי יוגב אולי אתה תעזור?? ארי | 17.02.16 (ל"ת)
6. אני ממליץ בחום שישראל כץ יכנס לנושא בכל כובד משקלו. מהכרותי רבת השנים, אותו ואת פועלו לדעתי רק הוא יוכל לפתור את הבעיות שהועלו בכתבה. הוא בולדוזר לא קטן. אני גמלאי של משרד התחבורה ולא לכודניק. יוסי | 17.02.16 (ל"ת)
5. קיבינימט, מזכיר מדינות נחשלות באפריקה. האם איזה פרוייקט או מכרז יכול לעבור בדמוקרטיה היחידה של המזרח התיכון, מדינת האור לגויים בלי שתידבק בה שחיתות? בלי שאנשים יקחו כספים לכיסם הפרטי? הלו אתם שם ברכבת ובחבת החשמל, שכר הבכירים אצלכם הוא מהגבוהים בעולם, לא מספיק לכם? צריך לגנוב עוד? ואם גונבים זה מהפה של משלמי המיסים הפראיירים שמכספיהם מממנים את הפרוייקטים השאפתניים. דני ב. | 17.02.16 (ל"ת)
2. רכבות איטיות מתקופת הבריטים.טכנולוגיה מיושנת קרונות צפופים ולא נוחים. וזה כשיש טכנולוגיות רכבות מדהימות בעולם. אנחנו תקועים אי שם בתחלת המאה ה20. שחיתות | 17.02.16 (ל"ת)
1. שערוריה, מספיק כבר עם השחיתויות בסוף הציבור משלם, ובגדול. כל המחטפים האלו של הרגע האחרון - אופס! בחנו מחדש ובעצם מגיע להם.... בדיוק ציון המינימום! נפלא מישי | 17.02.16 (ל"ת)
עדות: הרכבת הורתה לשפר את הציון של הזוכה במכרז החשמול
22 תגובות לכתיבת תגובה