אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בשר מתכנתים

58 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

58.
אל תדחפו את הילדים למסלולי תכנות
זה לא מתאים לכל אחד. אל תבנו על זה שיחידת 8200 תגייס אותם ולאחר מכן הם יפתחו סטארט אפ ויתנו את המכה. ההייטק לא נוצץ ומלא בצרות. קיימת עדיפות ברורה למיקור חוץ בהודו וסין. בגיל 40 מי שנבעט החוצה כבר לא שורד. ולא - הם לא לוחמים. לוחמים זה אלו שאוכלים בוץ ושכבו במארבים.
מהנדס | 21.02.16
56.
למגיב שהתייחס לדברי
בתגובה 4: מדוע לסלף? היכן בדברי מופיע שידע טכנולוגי אינו חשוב? היום או בעבר? הוא חשוב אבל כפי שאתה לא היית רוצה לחיות רק כמי שמפעיל טוריה בשדה כך גם כל אדם אחר צריך לחיות עם משהו שאינו כלי עבודה אחד ויחיד. המציאות בנוגע לאיומים על שאר מדינות העולם גם אם אינם זהים לחלוטין תראה לך שיש מהמשותף בינם לאלה שלנו, ובמדינות אחרות לא תשמע את האזרח הממוצע חושב שכל קיומו מסתכם רק בטכנולוגיה. אני מודה שלא ידעתי שללמוד היסטוריה ופילוסופיה על מנת להבין אותם ולא רק כדי לשנן כמו תוכי זה דבר קל. אם אכן זה היה קל מספר הסטודנטים והתלמידים היה גדול יותר הלא כן? אגב, היסטוריה זה לא משהו שקרה רק ל"אנשים מתים שחיו במקום רחוק מכאן" אלא קשרים: הקשר בין הנהגה לאזרחים, הקשר בין דיכוי לחירות, הקשר בין מסחר ומדע, וכן גם השפעת הטכנולוגיה. הלוגיקה כנדבך בפילוסופיה ובמתמטיקה הם שתי הרגליים של המדעים. במציאות טובה יותר משלנו אתה כאזרח היית דורש לדעת יותר על הקשרים ההיסטוריים שעיצבו את עולמנו ואת ידיעת הלוגיקה כנדבך הכרחי במדעים. אבל כנראה שלהצטמצם לתוך נישה שמישהו אחר קבע זה הדבר הקל...
חילוני אתאיסט | 21.02.16
55.
אפשר היה להציג את הנתונים בצורה אחרת.
אפשר היה לערוך כתבה שלמה על הנושאים הבאים: 1. חוסר השוויון בהשקעה בחינוך בין איזורים וערים בארץ 2. יוזמה של שר החינוך להוסיף תקציבים לאיזורים מוחלשים 3. יצירת מקומות עבודה (והרי סייבר זה לא רק צבא אלא ידוע שכולם כשמשתחררים מ8200 נחטפים על ידי מעסיקים) לאיזורים מוחלשים 4. העלאת המוטיבציה של צעירים לגייס לשרת ולתרום אבל בחרתם להציג את זה כ"בשר מתכנתים". הכל פרספקטיבה בחיים.
יוסי | 21.02.16
54.
האירוניה נמצאת בכותרת
זה נחמד שמלמדים ילדים לתכנת וקוראים לזה סייבר. אבל זה לא נותן מענה לטרור הסכינים הדריסות האבנים ובקבוקי התבערה. כדי להילחם בזה צריך ללמד נחישות, ציונות, היסטוריה ואסלאם ותרבות מוסלמית. יש כמה מהמנהיגים שלנו שלא מצטיינים בדברים האלה ולכן הטרור רק מסלים.
מירית | 21.02.16
48.
נשמע חארטה-ברטה. מה הקשר ל-5 יחידות? ולמה רק תיכנות?
מה עם הכרת מושגי מחשב - מעבד, אסמבלר, רשתות, IP ועוד. מה עם אבטחה? מה עם טכנאות, חומרה? וההיא שרוצה להיות אדריכלית - יש קורסים עצמאיים כבר עכשיו. עזבי את התיכון ותעשי אקסטרני אם צריך, והירשמי כבר עכשיו לקורס מקצועי. מערכת החינוך מגלה את אמריקה עם רפסודה.
גג | 20.02.16
47.
יעל מ 40 - אני מניח
שאם הכל היה מסתדר לפי התוכנית שלך היחידה היתה "יחידת עילית " .. נכון ? עצוב שאת מתייחסת לבנך ול"חבריו המבריקים " כמו אל רשימת רכיבים של מחשב , או רשימת קניות .. מקצוע ריאלי X מקצוע ריאלי Y מקצוע ריאלי Z קב"א דפ"ר ועכשיו רחמנה ליצלן תוכנית המתאר שלך לא הצליחה והכל נדפק ע"י "חיילת עייפה " שבסוף עוד יתברר חו"ח שהיא בכלל מחוץ למדינת ת"א וללא תעודת בגרות .. מאד עצוב שיש הורים שחושבים כמוך יעל .
אחד - לא מתל אביב  | 20.02.16
46.
כסטודנט למדעי המחשב
מבחיל. גם הסגידה העיוורת והבלתי חוקרת בכתבה וגם הגישה שמתוארת בתוכנית. ראשית העובדה שמצד אחד רוצים אנשים שחושבים אחרת אך מאידך מקשרים זאת באופן ישיר למצוינות ו"הצטיינות" (אם לא רוצים את מי שהולך בתלם, זה יהיה קשה למצוא אותו דווקא בין המצטיינים, ואני אומר את זה כ"מצטיין"). מעבר לכך, מבחינה כלכלית וחינוכית להכשרת דור העתיד למקצוע וכיוון אחד מרכזי יכולות להיות השפעות מאוד לא חיוביות. כמובן, שרוב מה שמתואר שילמדו מכיתה ג-ד קיים בצורה כזאת או אחרת כבר, למיטב זכרוני, לפחות 15 שנה ולא תהיה לו השפעה משמעותית. עם זאת, לקיחת אוכלוסייה מסוימת לפי מדדים רלוונטיים, למרות שהם רלוונטיים, ודחיפתה לכיוון אחד היא בעייתית לא רק לנו כחברה אלא גם לאותם ילדים שבמבט לאחור לא בהכרח ירצו או יהיו צריכים לעסוק בכך. בשורה התחתונה, צריך ללמד ילדים לחשוב. קידוד הוא כלי אחד לעשות זאת, אך מדובר בכלי. מתמטיקה גם היא מפתחת מחשבה אבל גם כאן לא מדובר בהכרח בדרך הכי טובה. בסופו של דבר, ל8200 גם היום יש מספיק ממי לבחור שיהיו מעולים גם בתחומים שאינם מוגדרים מראש או מקובעים, הם פשוט לא יודעים לחפש את החברה' הנכונים (איתור חמן מזעזעים, המיונים למודיעין לא בנויים מבחינת תעדוף בצורה נכונה וחברה' שלמדו מקצועות עיוניים בלי מדמח, גם מצטיינים, לא מגיעים בדרכ למיונים לדברים האלו). בכל מקרה, זה מתאים לבנט לקדם תוכניות אליטיסטיות שאולי אפילו ישאו פרי, אבל אני הייתי עושה זאת אחרת (תחסכו ממני תגובות בסגנון של "יופי, אבל אתה לא שר החינוך". זה הרעיון מאחורי מחשבה חופשית, כל אחד תורם את דעתו שמתעצבת ממחשבה עצמאית. אני לא בטוח שהגישה שבבסיס תוכניות כאלו תגשים צורת מחשבה זו בקרב דורות העתיד, אולי כן, אולי לא. אבל זה מרגיש ונראה צר למדי.).
סטודנט להנדסה | 20.02.16
42.
ל-36-37: מצטער, אבל אתם לא מבינים
ישראל לא נתונה לאיומים כמו כל מדינה בעולם כי למדינות אירופה, אוסטרליה וארה"ב אין את דאעש חצי שעה טיסה מתל אביב וחמאס במרחק יריקה מאשקלון. אם בעבר ישראל הייתה בסכנה של פלישה מצד צבאות ערב סדירים, היום ישראל נמצאת באיומים בלתי פוסקים מצד גורמי טרור. באיומים החדשים ניתן להילחם בעיקר באמצעים טכנולוגיים - מזל"טים, חיישנים חכמים, רובוטים שיכנסו למנהרות ועוד. היום ידע טכנולוגי חשוב מאי פעם. כל שנה מספר התלמידים במגמות הריאליות יורד כי לתלמידים הרבה יותר קל ונוח ללמוד היסטוריה ופילוסופיה מאשר מתמטיקה, פיזיקה ומחשבים. מדינה מודרנית לא מסוגלת להתקיים ללא כוח אדם טכנולוגי מיומן ובישראל החשיבות גבוהה פי כמה וכמה. לכן קיים צורך להשקיע הרבה יותר כסף במקצועות ריאליים במטרה למשוך תלמידים.
 | 20.02.16
41.
העסקים הגדולים מכים שוב
ההי טק הפסיק לצמוח יש המון אנשי תוכנה מובטלים ועדיין יש תוכניות מסוג זה זה ממש לא קשור לצבא, ל 8200 או משהו מסוג זה מדיניות שר החינוך נגזרת משיקול כלכלי פשוט - הורדת רמת השכר של אנשי ההי טק הטייקונים חושבים שאנשי ההי טק מרוויחים יותר מדי (בפועל הם הרבה פחות משאר באירופה וארה"ב.) הפתרון - ניצור שפע של אנשי תוכנה שהתחילו ללמוד בכיתה ג תיווצר תחרות על מקומות העבודה והשכר ירד. וכולם נופלים למלכודת
אא | 20.02.16
40.
הכתבה הזאת היא כנראה יח"צ של 8200 שחלמאותו נחשפה בסדרת כתבות בידיעות
הבן שלי התגייס לאחרונה והיתה לי הזדמנות ללמוד עד כמה המיונים שם כושלים, בכל היבט ובעיקר בהיבט הטכני/בירקורטי שבגללו המוכשרים והמתאימים ביותר נזרקים ממערכת המיונים. בני בוגר מסלול מצוינות במדעים מתיכון בתל אביב עם ממוצע בגרות של 114 ושלושה מקצועות ריאליים, עשה חצי תואר במתמטיקה בזמן התיכון בהצלחה יתרה ובעל נתונים צבאיים מצטיינים (קב"א 56 ודפ"ר 90) והוא לא מויין לשום תפקיד!!! לא עזרו חודשים של פניות ומכתבים ונציב קבילות החיילים ופניות לראש אכ"א. איזה חיילת עייפה בתחילת תהליך המיונים לא הכניסה את הטופס שלו לערימה וחרצה את גורלו ואין אף אחד בדרך שעושה לזה בקרה או לפחות מקשיב לפניות ומנסה לעזור. דברים דומים קרו לחלק גדול מחבריו במסלול, המוכשרים ביותר בתחומי המתמטיקה/פיזיקה/מחשבים של שכבת הגיל שלהם שאפילו לא מוינו על ידי מודיעין בגלל כשלים טכניים בתחילת התהליך וכיוון שאין אף אחד שבאמת מטפל בפניות ובודק שהמיונים נעשים כהלכה. לכן כתבות כאלה מצחיקות אותי. הרי כל החברים המבריקים של הבן שלי מהמסלול למדו במיוחד מחשבים ופיזיקה כדי לעשות שירות משמעותי ובסוף לא זכו אפילו להתמיין...
יעל  | 20.02.16
37.
חלק מהתגובות מאד צפויות
ובפרט הדיאלוג בין תגובה 30 שמקדשת את מה שה"ממלכה" אומרת ותגובה 18 של אדם שמעז לכפור בתפיסת המציאות הזו. מנקודת המבט שלי זה מאד פשוט: כל מדינה בעולם המערבי נתונה לאיומים בטחוניים כמו בישראל. אלא מה? למעט מדינות כמו צפון קוריאה שבה הפחדת האזרחים לצייתנות היא אמנות השלטון, לא תשמעו אמירות כמו "המדינה תעצב את התודעה של האזרח". אגב, אגלה לכם סוד: זה מה שקורה גם אצל השכנים שלנו שאנחנו נלחמים נגדם. גם שם יש אנשי צבא ואנשי דת שהפכו אוכלוסיה שלמה למחנה צבאי. סוד נוסף שאגלה לכם: הפילוסופיה שאתם אוהבים להשמיץ מורכבת מלוגיקה, תחום שהמחשבים נסמכים עליו וכל עולם המדע, ואתיקה, שהיא ניתוח המשמעות המוסרית של ההתנהגות. זה מה שהיה עד עכשיו בפועל גם בדיון הזה, אבל מי שיאמר לכם שהאתיקה מאחורי הפיכת ילדים למתכנתים בשם "הממלכה" היא שאלה פילוסופית עלול לקבל נבוט בראש... אני הייתי רוצה שלילדים יהיה יותר ידע מאשר להיות היד שמפעילה מחשב, ויותר אפשרויות מקצועיות.
חילוני אתאיסט | 20.02.16
36.
30 היקר , אם לא הבנת על מה 18 דיבר
אין צורך להתבייש , תשאל - יסבירו לך . העניין כאן הוא ממש לא " להשתלב בשוק העבודה של המאה ה-21." .. העניין כאן הוא שאנחנו עדיין לא בספרטה . מערכת החינוך אמורה לתת את הכי טוב לאזרח . לכל אזרח בכל מקום הממלכה ולא מה שצבא הממלכה דורש . מערכת החינוך היא חלק משלטון דמוקרטי ולא חלק ממשרד הביטחון . מעבר לזה - כנראה שאתה מהאנשים שעדיין לא הפנימו - מדינה שלא יכולה לדאוג למזון הבסיסי שלה - לא יכולה להתקיים . והמזון הבסיסי לא מיוצר בחברות היי-טק .
partner | 20.02.16
34.
זה לא בהרכח דבר חיובי
זה לא מתאים לכל תלמיד להיות בכיתה של חנונים, או בכיתת כולם בנים. ילדים בגיל כזה לא יודעים את ההשלכות של בחירה כזאת על המשך חייהם מחוץ למסך המחשב גם אם הם נורא חכמים. האם התכנות ברמת 0 שמלמדים אותם בבית ספר שווה תשלום חברתי יתכן לכל החיים ? לדעתי לא. זה לא יפתיע אותי אם רוב ההאקרים למדו לבד 99% ממה שהם יודעים.
שושו | 20.02.16
32.
שוב משמיצים את הקופסה...
כיזם ומעסיק, אני דוחק באנשים לחשוב בתוך הקופסה לפני שהם מעזים לצאת ממנה, רק אחרי שצברו מיומנות בקופסה השמרנית, הוכיחו שהם שולטים בה היטב ושהם מבינים בדיוק באילו נקודות ניתן לחרוג ממנה. הקופסה שאתם כל כך אוהבים להשמיץ נבנתה בדם, יזע ודמעות של הרבה מאוד אנשים והיא לא כל כך מטומטמת כמו שנוטים לייחס לה. אני לא גורע כמובן מחסרונותיה של הקופסה במובן של ״אופנה״, אבל זה לא הופך כל מוסכמה למרובעת ולכזו שאיש לא חושב לפני שהוא פועל על פיה. מחוץ לקופסה הפך להייפ מסוכן
יזם ומעסיק | 20.02.16
30.
ל-18: אני אענה לך בקצרה
מערכת החינוך צריכה לפעול למען האינטרסים של המדינה. אם המדינה או "הממלכה" צריכה אנשים בעלי ידע במתמטיקה, מדעים ושפות תכנות כדי לשמור על יתרון יחסי בכלכלה גלובלית תפקיד מערכת החינוך לחשוף ילדים לעולם ההייטק בגיל כמה שיותר צעיר כדי שהם יוכלו להשתלב בשוק העבודה של המאה ה-21. אתה מוזמן לשלוח את ילדיך למערכת חינוך פרטית שתלמד אותם פילוסופיה, ריקוד, דרמה וגידול עגבניות. מערכת חינוך ציבורית בעלת תקציב מוגבל וצריכה להשקיע משאבים במקצועות שנותנים הכי הרבה תועלת לחברה מודרנית.
 | 20.02.16
26.
נשמע נורא ואיום
״הכשרת לוחמי סייבר ל-8200 בבתי הספר״ התחלקתם על השכל? - זה תפקיד בית הספר ? תלמדו מדעים כפי שצריך - כן בהחלט - אל תנסו להכשיר ״לוחמי״ סייבר אגב שרתי ביחידת המחשבים הכי מבצעית של ח״א הקוד שכתבנו ״לחם״ ועוד איך אבל אנחנו במחילה לא היינו ״לוחמים״ -- היינו גובניקים -- של יחידת עילית אבל עדין גובניקים - לוחמים הם אלא ששוכבים בבוץ במארבים.
ד״ר מד. המחשב | 20.02.16
22.
בראיון הבנות מספרות שהן בסייבר מחוסר ברירה
יש בסה"כ שלוש בנות בכיתת בנים. אחת העדיפה אדריכלות, אחת שם מכיוון שהלימודים פתוחים והיא יכולה להחליט מה ללמוד והשלישית תעזוב אם אחת מהאחרות תעזוב. היי-טק זה מקצוע גברי מכיוון שהוא דורש חשיבה גברית ולא בגלל ששיש לחץ חברתי. בכל שאר המקצועות נשים מצליחות יש שופטות, יש רופאות אבל היי-טק פשוט לא מתאים.
 | 20.02.16
21.
בושה שמקדמים תוכניות כאלו במקום להגדיל את מספר הכיתות.
המטרה של מערכת החינוך היא לדאוג שכולם יקבלו חינוך. לא להכווין למשהו מסויים כמו בגרות, אקדמיה או עבודה בצבא ובהייטק. אלא אך ורק להעניק חינוך והרחבת אופקים. ואת זה אפשר לשפר ולעשות טוב יותר אך ורק באמצעות דאגה לכך שאיכות ונסיון המורים יהיו טובים יותר ושיהיו להם את כל הכלים הדרושים כדי להעניק לתלמידים את כל תשומת הלב שהם זקוקים לו כדי להצליח בזמן מאד מוגבל ומוקצב של 12 שנים בלבד. במציאות הנוכחית למדינה אין את המשאבים הדרושים כדי לעשות את הדברים הבסיסיים האלו, אבל זה לא מונע ממנה ומהשר בנט ליזום כל מני תוכניות לא מועילות מסוג זה. וזה גם לא מפריע לו לעוות את חומר הלימוד ולשנות אותו באופן שישקף את האג'נדות הפוליטיות שלו, במקום לאפשר לתלמידים לבחור בעצמם במה להאמין. מיום ליום המדינה הזאת מדרדרת לתיהום.
 | 19.02.16
20.
טכנולוגיה = חרב פיפיות
אז הצעירים המכושרים יפתחו רובוטים שיחליפו מיליארדים בעבודתם, מחסנאים, נהגים, מלצרים, ספרים, וכו... ואז מה אנשים צריכים לעשות ? לא כולם מעניין אותם ללמוד תורת הגרפים ושפות מכונה פשוט רוצים לחיות את החיים במסגרת עבודה וחברתית פשוטה מה אפשר לאמר, מקווה שנעבור את הסינגולריות הטכנולוגית בשלום.
דן | 19.02.16
18.
למי שלא מבין מה הבעיה, הנה כמה:
1. המוטיבציה: למה מערכת החינוך צריכה לתת מענה לצרכים ביטחוניים? מערכת החינוך צריכה לעשות את מה שנכון לתלמידים, לא ל"ממלכה". היא צריכה לגדל בני אדם טובים, עשירים בעולם הפנימי ומעשירים את סביבתם. וזה הדבר היחיד שצריך לעמוד לנגד עיניה, לא שום צורך של שום גורם. 2. חוסר השוויון א: לתלמידים משכבות מוחלשות או אזורים מוחלשים יש סיכויים קלושים להצליח להגיע לכיתות מצוינות כאלה ולשרוד בהן (אם ברמת גן ההורה נלחם בשיניים עם שיעורים פרטיים, מה יעשו ילדים ממקומות חלשים יותר?). 3. חוסר השוויון ב: למה לתלמידים שמוכשרים בהיסטוריה, אמנות, נגינה, קפיצה לרוחק וכו' לא יגיע שישקיעו בהם המון כסף? רק למי שמשרת את הצרכים של הצבא מגיעה השקעה כזאת? מקדמים תחום ספציפי אחד, וכבר שנים מזניחים את כל האחרים (איפה לימודי הדרמה? איפה לימודי הערבית? והחווה החקלאית? למה לא ללמד פילוסופיה?). 4. האדם המיועד: בונים מסלול מאוד צר שמבקש להכשיר מתכנתים, כאלה שחושבים בתוך הקופסה או מחוץ לה. לא חושבים לרגע לבנות אנשי אשכולות. שום דה וינצ'י לא יכול לצמוח במערכת החינוך של היום, שמאדירה את העבודה בהייטק ורק אותה. כל זה לא אומר שלא צריך לקדם מדע, מתמטיקה, לימודי מחשבים. זה רק אומר שאי אפשר לשפוך סכומי עתק על התחומים הספציפיים האלה ולא לחזק תחומים אחרים שמצבם גרוע מאוד כבר הרבה מאוד שנים. ולטעמי האישי - מאוד מאוד לא נוח לי עם מנהל שמדבר על צרכים של הממלכה ועל תפקידה של מערכת החינוך למלא אותם. ומאוד מאוד לא נוח לי עם שר החינוך, שהוא פשוט שוויצר, זחוח נורא. הייתי רוצה דוגמה אחרת בראש המערכת, כזו עם קצת יותר ענווה והקשבה, ופחות זחיחות יודעת-כל וצודקת-תמיד.
אז | 19.02.16
12.
הסוף ידוע לכולם ...
בעוד עשור יעברו להצפנה קוונטית ..ואז יצטרכו פיזיקאים מתמטיקאים ברמה גבוהה.. ואז כל אלו שלמדו סייבר והמשיכו בצבא ביחידות העלית ללא השכלה אקדמית ..מה יעשו ? ימצאו את עצמם בגיל המופלג של 28-29 בלי תואר ובלי מקצוע מבוקש? מוטב שמערכת החינוך תתעסק במה שהיא אמורה לעשות : לחנך אנשים להיות אנשים ולהכין אותם לחיים האמיתיים . אין שום סיבה שבוגר מתמטיקה פיזיקה 5 יחידות , לא יכול ללמוד סייבר בחצי שנה קד"צ ונסגר עניין.. המגמות הללו סתם מסיחות את הדעת מהדבר האמיתי ...
אחד שיודע  | 18.02.16
6.
הכי מצחיק זה שהתוצאות של הכפר עג'ר הן שכל התלמידים השתתפו וכולם קיבלו 100
זה באמת הופך את התחרות הזו למגוחכת. בחכמה יעשה משרד החינוך אם יתגבר על כללי הפוליטקלי קורקט ויבדוק באמת את הרמאות בסיפור. אחרת התלמידים המוכשרים מכל הארץ יצאו מהמשחק הזה, שבו אין חשיבות לאמת וליכולות, וההפסד יהיה כולו שלנו.
אסתר | 18.02.16
2.
יוזמה חשובה,כל הכבוד!
כל הכבוד על היוזמה ,רק חבל שזה קורה רק אצל בני העשירים... חשוב להבין את התפתחות השוק ולהכשיר את הדור הצעיר לעבודה במקצועות הרלוונטיים המתפתחים בישראל, מה גם שהלימוד של התחומים האלו הפך זול כי לכל אחד יש היום מחשב עם חיבור לאינטרנט ופשוט לא צריך יותר מזה על מנת ללמוד ברצינות. יש להכווין את כלל המערכת החינוכית למקצועות הטכנולוגיים ולא לשלוח אנשים לעבוד במפעלים כי השוק הגלובאלי יכה אותנו חזק אחר כך..
שם | 18.02.16
1.
בעגר לא מרמים
אנחנו בעגר התגייסנו עם ההורים והילדים, ועם דפי הסיסמאות, והכנו את כל התשובות לילדים שלנו. ואין פלא שהגענו למקום הראשון. בתוך יומיים כל הילדים מעגר סיימו את הכל באופן מושלם. הרי מה הם יעשו במקום? ילכו לטייל בקריית שמונה? כל מי שלא מאמין לנו, שיקפוץ. הילד הכי טיפש בכיתה ג אצלנו קורא וכותב אנגלית, עברית, ערבית וטורקית שותף נתראה בגמר
מחמוד ח'טיב | 18.02.16
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת