אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"ניהול הרכבת הקלה לוקה בחסר, ספק אם ישלימו בניית הקו האדום"

28 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

25.
למה כל דבר צריך להיות שלילי וקיצוני כאן?
זה לא שאני חושב שנת"ע הם צדיקים גמורים ואם היו התנהלויות בלתי תקינות יש לחקור ולבדוק זאת אבל ההסחפות הטוטאלית פשוט עוברת כל גבול. קודם כל, עם כל הכבוד למיכל עבאדי-בויאנג'ו היא לא יכולה לשמש כתובעת ושופטת בודדה שכל קביעה שלה זו תורה מסיני, וזה נכון גם לרשות החברות הממשלתיות. בכלל ריבוי חקירות מתמשכות ע"י גופים שונים ומשונים לא יכולה להיות הנורמה. דבר כזה חייב להבדק ע"י גוף, אחד מוסמך (למשל משרד המבקר) או להגיע לבתי המשפט אם שיקבע האם הייתה כאן בעיה (וכפי הנראה לא הייתה כאן שום בעיה משפטית או עבירה פלילית כלשהי) וזהו. סדיקות בלתי נגמרות זו לא התנהלות תקינה. לגבי הטענות על החברה הסינית. אני לא מומחה בנושאי רכבות אך גם הגברת מיכל עבאדי-בויאנג'ו או אדום אורי יוגב אינם כאלה. לעומת זאת אני כן יודע לקרוא והחברה הסינית הזאת היא חברה ענקית עם נסיון של שנים ביצור קטרים וקרונות רכבת שסופקו לעשרות מדינות בעולם. אמנם בתחום המדובר הנסיון שלהם בעולם מועט יחסית אבל זה לא אומר שהם לא מתאימים והם כבר סיפקו קרונות לתחתית של בורנוס איירס והונג קונג, למשל, זכו במכרז אספקת קרונות לשני קווי מטרו במסצ'וסטס וסיפקו אלפי קרונות רכבתב למדינות רבות אחרות, כמו אוטרליה וניוזילנד, כך שזו לא בדיוק חברה "חסרת נסיון".
אמיר | 25.02.16
21.
סוף סוף יש שר שעושה והתחנות כבר נחפרות והזמינו קרונות .....
אז ברור שאלה שמפסידים במכרזים כועסים. קונים היום ציוד טוב בחצי מחיר ומתברר שהוא לא רע בכלל , המנהרות לירושלים נחפרו , הקו האדום יצא לדרך , ומי שבוכה זה נציגי החברות האירופאיות שעד היום היו בטוחות שהן תזכנה בכל המכרזים.
צביקה החשמלי | 25.02.16
17.
שהמנכ"ל מגיע מחברה הקומבינות
ושהוא היה שר חקלאות כושל במיוחד (לא שאחרים טובים יותר כולל הנוכחי) אז למה שלא יקודם ויהפוך למנכ"ל של חברה שכושלת גם כן. ומעבר לצעקות בעיתון אף אחד לא יעשה כלום כי הוא כנראה יודע דברים על אנשים מסוימים. אם עשרה אחוז מהכתוב נכון הוא צריך ללכת לכלא. יודעים מה חמישה אחוז ואתו כל השדרה הניהולית, אבל בישראל הם לא רק שלא ילכו לכלא, הם כנראה יקודמו הלאה לתפקידים בכירים יותר. כי בישראל יש חוק לכולם וחוק למורמים מהעם...
זק | 25.02.16
16.
השחיתות במכרזי נת"ע מבחינה כלכלית גדולה מזו של חח"י
בחח"י לפחות צוות מקצועי בוחן את ההצעות ואת הקריטריונים המקצועיים ואין מדובר בכלי תחבורה. בנת"ע מורידים תקינה וסטנדרטים במכרז של כלי תחבורה ציבוריים. לא מדובר פה רק בנזק כלכלי בהיקפים אסטרונומיים, אלא בסיכון ממשי לציבור המשתמשים. מיכל עבאדי-בויאנג'ו הנה אדם מקצועי ואמיץ וצריכים עוד אנשים מסוגה במערכת.
אחד העם | 25.02.16
10.
מאות פקידים, מנכ"לים, עורכי דין ויועצים מתפרנסים מנת"ע
20 שנה הגוף הזה עובד, כבר נבלעו לתוכו 5-4 מיליארד שקלים (ולפחות עוד 20 מיליארד בדרך להיבלע בכיסים שלהם ובאדמה), ואיש לא יודע לאן: משרדים ולשכות מפוארים במקומות הי טובים בתל אביב, ארוחות, סיגרים, יועצים ויחצנים, מנהלים שבאו לקחו והלכו...בבקשה, אל תפריעו להם להמשיך ולהתפרנס מהמיסים שלנו !!!!!!!!
רונן | 25.02.16
7.
לכאורה נראה שדווקא רשות החברות מתנהלת בצורה לא תקינה
אם הוגדרו תנאי סף לאיכות, למה משקל האיכות צריך לתפוס משקל גבוה? להפך המכרז צריך להיות כלכלי לחלוטין כפי שביצעה נת"ע. אם תנאי הסף של האיכות לא מתאימים, היו צריכים להגביה אותם, אבל כנראה שעל זה אין תלונה. משום מה נראה שמישהו משמן מישהו במשרד האוצר.
אלון | 25.02.16
5.
הנושא המרכזי צריך להיות בסיסי יותר, האם בכלל נדרשת רכבת קלה ולא תחתית
זו הבעיה הבסיסית. רכבת קלה גוזלת שטח יקר מפני השטח שכבר כעת מאד צפופים ואילו תחתית שאומנם עולה יותר אך מסיעה הרבה יותר נוסעים ומהירה הרבה יותר יעילה פי כמה יותר מהפרש העלויות בן שתי האופציות ובמיוחד עם מחשבים לטווח ארוך. מה עוד שלפחות בקטע המרכזי גם הרכבת הקלה היא למעשה מתחת לפני השטח כך שהעלות של הבניה בקטע זה כמעט זהה. בנוסף מי מינה את נתע? אותו משרד בלתי יעיל להחריד והעומד בראשו שיודע רק לגזור ולהלל את עצמו אך כאשר יש לעמוד בפני המציאות האיומה של תאונות הדרכים הוא נעלם ונאלם (סליחה הוא מאשים את המהירות והנהגים לא את התשתית הגרועה).
ליאור | 25.02.16
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת