אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

יפן: רכבת הקליע השתדרגה וכיווצה את חברות התעופה

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
רק פה בארץ כל הגאונים חושבים שלא צריך יותר מהר מ 160 קמ"ש
אם היתה רכבת כמו ביפן אז אנשים היו יכולים לגור בקריית שמונה ולעבוד בתל אביב, או שבכלל עסקים היו נפתחים בצפון/דרום ואז אנשים מתל אביב היו נוסעים מחוץ לתל אביב...תראו לכם מה זה היה עושה לכלכלת המדינה ואיך זה היה מפריח את הפריפריה ולא רק את מדינת תל אביב הפקוקה והסרוחה
אני | 30.03.16
5.
מעבר לטכנולוגיה המדהימה - ביפאן אין שביתות בהמיות כמו אצלנו
ביפאן אין שביתות בהמיות וחצופות כמו אצלנו, הכל מבוסס על הרמוניה. *** למעשה - כן יש שביתות, אבל במהלך השביתה - עובדים כרגיל - בחריצות רבה ושמים סרט אדום או כחול או צהוב (בהתאם להחלטה ולמקצוע) על שרוול היד. כל חברה המכבדת את עצמה חייבת להדבר עם העובדים ולא יהיה שיימינג ציבורי. לעניין השיימינג הציבורי: ביפאן מפרסמים שמות פושעים ואת מקום מגוריהם. בגלל שהשיטור ביפאן הוא מקומי ביסודו (לפי רובע - כי אין מספרים ברחובות בשיטה המוכרת לנו - לפי הסדר) אז שיימינג הוא קהילתי - וכיוון שהשוטר הוא מהקהילה זה הופך להיות בושה אישית ומשפחתית. השיימינג הקהילתי והקשר הקהילתי הוא הסיבה מדוע ביפאן אין כמעט פשע: יש פשע אבל הוא זניח מאוד (כמותית - בערך אותה כמות רציחות כמו בישראל: אבל על 128 מליון תושבים, ואונס - חצי או שליש ממקרי האונס בישראל - שיעור אפסי ממש לכמות התושבים) היו 2 מליון מקרי פשע ביפאן בשנה (2010) - היפאנים סופרים במקרי הפשע גם חניה אסורה, עברות תנועה ואפילו מעצרים (גם אם לא הוגש כתב אישום) הנתונים מתוך שנתון סטטיסטי יפאני (משרד המשטרה) - הם סופרים כל דבר https://www.npa.go.jp/english/seisaku/Crime_in_Japan_in_2010.pdf
אמיר | 28.03.16
3.
רכבת מהירה עדיפה בהרבה מטיסה
שדות תעופה נמצאים בדרך כלל מחוץ לעיר ולכן יש להוסיף לזמן הטיסה את ההגעה אל שדה התעופה וממנו כאשר מגיעים ליעד. כמו כן, הבידוק בטיסה מצריך להגיע שעתיים שלוש לפני הטיסה ולאחר הנחיתה יש לחכות למזוודות וכן הלאה. לסיכום, גם הפרש של שעה בין רכבת לטיסה, יוצא הרבה יותר מהיר כשלוקחים בחשבון את כל העיכובים מסביב
שינקנסן | 27.03.16
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת