אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"זה לא של־F35 יש בעיות, אלא שהוא לא טוב"

66 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

66.
אני לא מבין גדול במטוסים אבל
לדעתי המטוס הזה נידון לכישלון. ואת זה ידעו כבר לפני 10 שנים. מטוס שצריך להתאים גם לחיל היבשה, גם למארינס וגם לחיל האויר. ממריא אנכית וגם על גלגלים. גם מפציץ, גם חמקן, גם לקרבות אוויר. פיתוח רצוף בתקלות. מחיר אסטרונומי. התוצאה נראית כמו מטוס שתוכנן על ידי ועדה. יכול לעשות הכל אבל לא טוב בשום דבר. כדאי להודות בטעות עכשיו ולבטל את העסקה אפילו אם זה יעלה הרבה.
טייח במיל | 05.04.16
64.
ל-39 חכמה שלאחר מעשה?
זה שאתה מנותק לא אומר שכולם. איך זה שהכתבות לא מחדשות לי? כי כל האמור לגבי מגבלות המטוס (אווירונאוטיקה, כושר נשיאת חימוש ומערכות חכמות) ופיתוחו הבעייתי לכל אורך הדרך, פורסמו בהרחבה ברשת. רק צריך להגדיל ראש ולקרוא. ידע באנגלית חשוב כמובן. כי מה לעשות שתמונות לא עובדות במקרה דנן? ספינה לא יכולה להיות גם צוללת וגם מטוס והיה כאן ניסיון כושל לפתח מטוס שמשרת את כל החילות. וזוהי התוצאה.
 | 04.04.16
62.
מפקד חיל האוויר שטס במטוס אמר שהוא הטוב ביותר!
כל הקשקשנים והדמגוגים, והעיתונאים העלובים במיוחד, שחסר להם על מה לכתוב, ויש להם הנחייה כל נושא להפוך נגד ביבי - מפטפטים, אי ידיעה אף פעם לא עצרה אותם ואת השמאל בישראל! תראו את שלי! מדמיינת מציאות כל רגע ויש מספיק נטולי בינה שאומרים אמן לבועה שלה! אם מפקד חיל האוויר אמר שהמטוס נותן מענה לצרכים של מרחק ולחימה בשטח בנוי - ובשונה מהפטפטנים כאן - מפקד חיל האוויר לא רק מדבר אלא גם צריך "לספק את הסחורה", את מי מעניין ולמה זה רלבנטי הקשקושים של המשועממים כאן? (כולל העבריין אולמרט שבשביל מעטפת כסף מכר את המדינה, העקרונות, המשפחה שלו...ודרך אגב- למה לא ראיינתם את קצב באותה הזדמנות מה דעתו?!) לכתיבה כל כך רדודה ונבובה לא קוראים עיתונות אפילו! חפשו לכם חיים!
 | 04.04.16
61.
מה שאנחנו לא מבינים VS מה שאנחנו כן מבינים
רוב מוחלט של קוראי הכתבה הזו (מעל ל-99.99 אחוז), כולל אותי בעצמי, איננו מבינים מספיק בנושא כדי לחוות דעה קונקרטית האם עסקאות ה-F35 טובות למדינה או להפך. מה שאנחנו כן יכולים להבין זה שבאופן כללי מקבלי ההחלטות בצבא ובשלטון אינם מקצוענים מספיק וגם אינם אמינים מספיק, ולכן אנחנו _לא_ יכולים לסמוך עליהם שהם יקבלו החלטות נכונות. המסקנה מכך היא: צריך ליצור במדינה גופי ביקורת רבים וחזקים, שכמה שיותר מידע יהיה חשוף להם (ומה שאפשר שיהיה חשוף גם לאזרחים), ושיהיו להם שיניים חדות וחזקות להשפיע על קבלת ההחלטות.
יוסי | 04.04.16
56.
עושים מטוס חמקן כדי שיוכל להכנס לפגוע ולצאת - מל"ט איננו צריך חמקנות
מל"ט הוא פלטפורמה זולה לנשיאת ראש קרבי (הראש הקרבי יכול להיות על פצצה חכמה, על טיל מונחה או שהמל"ט עצמו הופך פצצה ). על שום היותו בלתי מאויש אין צורך לתת לעניין החמקנות משקל רב. בין שאר היתרונות שלו המל"ט מאוד זול, הוא יכול לטוס נמוך מאוד (טיל שיוט למשל הוא סוג של מל"ט) והוא יכול לבצע פניות בעומסים שהטייסים במטוסי הקרב אינם יכולים לשאת. במחיר של מטוס תקיפה חמקני אחד ניתן לרכוש עשרות מל"טים תוקפים בעלי יכולות לתקיפות קרקע ואפילו לתקיפת מטוסי אוייב. בחלק קטן מהכסף שיתפנה ניתן לפתח גם מלט"ים למשימות הגנה מפני מטוסי אוייב. כבר כיום יש , במובנים רבים, מלט"ים כאלה - טילי הנ"מ. העתיד נמצא במל"טים!! ראוי שהדבר יהיה ברור.
מאיר ט. | 04.04.16
55.
שולחים משלחת של טייסים לבחור מטוס... ברור שימליצו על היקר ביותר!...
ראש הממשלה שלנו איננו מסוגל לקבל החלטה מועילה אחת. למה שיהיה הדבר שונה בעניין ההחלטה לגבי רכש המטוסים? תהליך קבלת ההחלטה בענין זה היה נגוע בניגודי אינטרסים בבסיסו. הטייסים לא שונים משאר בני האנוש - נותנים להם לבחור לעצמם מתנות - ברור שהם יבחרו את הנחשבות והשוות מכולן.... (ועדיף שהדבר יהיה כרוך בתקופת אימונים של מספר שנים בארה"ב....) האמת הפשוטה והכואבת היא שעידן המטוס המואייש פס וחלף לו. מטוסים עם טייסים משולים, כיום, לחיל הפרשים הפולני ערב מלחמת העולם השניה. היו להם סוסים נפלאים ולוחמים מעולים. הבעיה שלהם הייתה שהגרמנים העמידו מולם טנקים... גם לצה"ל יש כבר נסיון דומה משלו - מול חיל השריון המהולל שלנו מעמידים אוייבנו טילי נ"ט אישיים וזולים העושים שמות בטנקי המרכבה החדישים והיקרים של צה"ל. מול המטוסים שלנו ילחמו בעתיד מל"טים למיניהם. כרגע עסוקים כל ייצרני הנשק בעולם בפיתוח יכולות אלה והתוצאות תיראנה בשמיים תוך חמש שנים לכל היותר. לפתח מל"ט זול פי כמה מפיתוחו של מטוס מאוייש. עלות יצורו של המל"ט אחוזים בודדים (במקרים רבים אף פחות מכך) מעלותו של מטוס מאויש וכך גם שעת הטיסה שלו. כבר כיום ניתן לפתח מטוסים מאויישים עם ביצועים טובים אף מאלה של המטוסים המאויישים. ברור שעדיין יש צורך להתגבר על מספר בעיות (תקשורת מאובטחת עם המל"ט וקצב העברת הנתונים הן הבעיות העיקריות) אך עלות פתרונן זניח אפילו לעומת , למשל, הוצאות התחזוקה השוטפות של המטוסים שאמורים לרכוש..! לסיכום: מדובר על רכש שיהיה בכיה לדורות. מערכות נשק מורכבות, מיושנות ובלתי מתאימות. ביבי לא מבין בכך דבר (גם בזה הוא לא מבין..) ושרה לא מעמידה זאת בראש סדר העדיפויות שלה...
רענן | 04.04.16
49.
אולמרט התבלבל ושטייניץ צבוע
אולמרט עדיין לא הפנים שהממשלה מנהלת את הצבא ולא להיפך. אולמרט חתם על האופציה אבל איכשהו זה נראה לו הגיוני להאשים את הדרג הצבאי. שטייניץ ממשיך באותו הקו ומאשים את האלופים במילואים חסרי השם והזהות (הם בכלל קיימים?), שסירבו לבוא להעיד בוועדה ולתמוך בעמדה שלו נגד. לגבי ביבי שקיבל את ההחלטה בסופו של דבר - הוא מושלם ואין לשטייניץ שום דבר רע להגיד עליו. צבוע.
צחי | 04.04.16
47.
F35
לא יודע מה הסיבה לספין הזה בימים האחרונים אך לדעתי יש כאן בגידה בהתנהלות מול ארה"ב. פיתוח המטוסים האלה הינו חוד החנית של ארה"ב ומממן את מפעליה המובילים של התעשיה האמריקאית. אנו רוכשים את המטוסים מתוך 3.5 מיליארד $ - תקציב הסיוע של האמריקאים , כך שלמעשה- רכש המטוסים הינו על חשבון הכסף האמריקאי שמוענק לנו. אולי זה עימות פנים אמריקאי כנגד יצרן ה-F35 ואולי זו התנהלות של מישהו במערכת הבטחון המעונין לקבל תקציב לפרוייקט כלשהוא במקום ה-F35. בכל מקרה- אל לנו להטיל דופי במטוס שהינו פיסגת הפיתוח של ארה"ב- שבלעדיה אנו בבעיה גדולה מאד...
moshe | 04.04.16
46.
אין בכלל ספק שהמטוסים המאויישים מקומם במוזיאון
הולכים לשפוך מליארדים רבים על טכנולוגיות העבר. מטוס מאויש הוא כלי שפיתוחו מתמשך לאורך שנים רבות מאוד. כשהוא יוצא לשוק הטכנולוגיות שבו כבר מיושנות. את הכסף הרב שהולכים לבזבז על עסקת ה F35 ניתו היה להשקיע בהרחבת פיתוח טכמולוגיית המטוסים הבלתי מאויישים אשר יש בהם מעלות רבות לעומת המטוסים המאויישים והם ,ללא ספק ,עתידה של הלחימה באויר. הסיבה לקבלת ההחלטה לרכישה המדוברת היא שרוב רובם של מקבלי ההחלטות הם טייסים. החלטותיהם תהיינה תמיד לטובת מטוסים מאויישים. חלקם ממקבלי ההחלטות או מקורביהם גם אמור להתאמן על מטוסים אלה בארה"ב במשך תקופה ארוכה - מי יוותר על כך??....
רונן | 04.04.16
44.
המטוס הזה נכפה על ישראל כדי להזין את תעשיית הנשק האמריקאית בכסף על מנת להחזיק אותה בחיים.
בניגוד למה שחושבים רבים, הסיוע האמריקאי לישראל נועד בעיקר כדי להעביר כסף לתעשיית הנשק האמריקאית . מדינת ישראל לא רשאית לעשות עם כספי הסיוע הללו מה שהיא רוצה, אלא רשאית רק לרכוש נשק מתעשיית הנשק האמריקאית. לגבי המטוס, כבר אז ידעו האמריקאים וגם הישראלים שהמטוס בעייתי. להלן סרטי דקומנטציה מלפני כעשר שנים: חלק ראשון https://www.youtube.com/watch?v=7WnQROVmik4 חלק שני https://www.youtube.com/watch?v=ukbr2UtzH3Y סה"כ שעה וחצי של דקומנטציה. קחו ת'זמן.
:::::::::::::::::::: | 04.04.16
43.
כשעזר וייצמן היה שר בטחון הוחלט לייצר במדינה הרבה מטוסים זולים ויעילים
הרציו היה שעל נחיתות טכנולוגית יפצו שני דברים-כשרונותיהם של הטייסים והעובדה שיש הרבה טייסים. אבל הוא התפטר וממשיכיו החלו לנפח את היכולות של המטוס עד שה"זנב" החל לכשכש בכלב,כלומר,העלויותהיו עלולות לגרום למדינה התמוטטןת כלכלית. שמעון פרס בהיותו שנתיים ראש ממשלה ביטל את הפרוייקט הזה וגם הסיג את הצבא מלבנון לאזור הבטחון וגם "הרג" את האינפלציה שהגיעה ל-450% שנתי. מגלומנים לא מתים-רק מתחלפים
לא טייס לא פוליטיקאי | 04.04.16
41.
יש קשר בין בין המעורבות של התעשיות הביטחוניות בפיתוח המטוס
שטייניץ מספר כי "לפני שנתיים שר הביטחון משה יעלון נסע לארה"ב, נפגש עם שר ההגנה וסיכם שיהיה קו ישראלי לייצור כנפי המטוס בתעשייה האווירית. ואז צה"ל הגיש בקשה לקנות עוד 31 מטוסים / בנוסף, יערי העריך כי אין קשר בין המעורבות של התעשיות הביטחוניות בפיתוח המטוס לבין ההחלטה של הממשלה להמשיך ולרכוש מטוסים נוספים. שקר גס ..
איתן  | 04.04.16
39.
חכמה שלאחר מעשה. כתבה טפשית ומגמתית. מי יכול היה לדעת שהמטוס הזה בעייתי?
מהסקייהוק, פאנטום, ויתר ה- Fים. תמיד היו אלה מטוסים מעולים. אני בטוח שמקבלי ההחלטות חשבו שגם זה יהיה מטוס מתקדם וטוב. כעת לאחר מעשה לבוא ולחפש אשמים מאד מתאים לתקשורת שמחפשת ליצור מהומות ולהחפיש.
כל יתר המטוסים שרכשו היו בסדר | 04.04.16
36.
יכולים להשביח מטוסי F15 ישנים ברבע מהסכום
בגלל שהמטוס הוא דור 5, עלויות התחזוקה שלו יהיו מטורפות, לעומת F15 שיש לח"א את הכלים לתחזוקה ואין עלויות גבוהות, יכלו לחסוך מילארדים - כנראה נכנעו לתכתיבים של האמריקאים או שהאלופים קבלו כרטיסי טיסה לביקור ב LM וכנראה כל הקצינים קבלו גם כרטיסי טיסה, מה שנקרא קנו אותם בנזיד עדשים(מילא היו מקבלים מיליונים של שוחד אפשר היה להבין את הפרינציפ)
אלי | 04.04.16
33.
אם המטוס לא יהיה מספיק טוב, אנחנו כבר נדע להפוך אותו למשהו אחר
לא מבין כלום במטוסים אבל זה שחצנות לשמה "בחיל האוויר מדגישים נקודה זו כמסר מרגיע: אם המטוס לא יהיה מספיק טוב, אנחנו כבר נדע להפוך אותו למשהו אחר" ואני בכלל לא בטוח שמאחורי זה יש משהוא אמתי למעט הגדלת תקציב
ע | 04.04.16
25.
במחיר מטוס אחד אפשר לקנות 135 טילי שיוט או 135000 פגזי ארטילריה
במלחמה הבאה מול חיזבאללה אסור לנו לעשות תמרון קרקעי שיביא למאות חיילים הרוגים.מה שצריך זה להתייצב על קו הגבול הבינלאומי עם מגוון קני ארטילריה מדויקת למלא את שמי לבנון במזלטים ולהפגיז. מטוסים מאוישים הם הנשק של אתמול אפשר לסיים את המלחמה הבאה עם אפס הרוגים!
תומר | 04.04.16
23.
לחשוב שכך מנהלים את הביטחון שלנו
כאשר כל הפרסומים כבר מייד אחרי הודעת ביצוע העיסקה שהמטוס פשוט לא טוב!!! בעליל לצרכים שלנו ומוכרים לנו משהו נחות בעליל אל מול הצרכים האמיתיים !!צריך לבדוק ולחקור מי בדיוק הפיק אי אילו שהם רווחים פוליטיים \כספיים\ צ'ופרים....וכל רווח לא כשר על גב הביטחון שלנו כמדינה מבין כל אלו שצידדו \הסתירו \מידע שהיה מונע רכישה כזו ולגרום לו לשלם על מחדליו!!!צריך כעת ומייד לדחוף לחלופה מתאימה ולעצור את ההתחייבות הנוראית הזו...ובמקביל להבא שאנשי מקצוע שלנו יהיו משולבים בפיתוח עבורנו בחברות כאלו ויתריעו בזמן אמת על ליקויים והתניית העיסקה רק בהתאמת הדרישות של המדינה ולא כל מה שבא להם למכור לנו!!!!!
יאיר | 04.04.16
15.
לא אוסיף על מה שכתבתי בכתבה מאתמול
ותודה לכל הקוראים אשר העניקו לי 37 פלוסים. אתייחס רק להערת שטייניץ "אבל אלה היו מחקרים של הפנטגון" לגבי מחקרי הביצוע אשר הוצגו לוועדת הרכש על ידי צמרת אנשי הצבא אשר צידדו ברכישת המטוס. מה הפלא שהם היו משוחדים? שהרי מדובר היה במחקרים מטעם ולא מחקרים אשר נעשו ידי גוף חיצוני ובלתי תלוי. ומי כמוכם יודע שלא אחת כסף, פוליטיקה ותעסוקה מעוורים ומשבשים את הדעת. למה דומה הדבר? לארגון התרופות האמריקאי הפדרלי הידוע כ-FDA, המאשר תרופות על בסיס הצהרות חברות התרופות, בלי שיבחן אותם בעצמו. וכך יוצא שתרופות שאינן אמורות להיות מאושרות עקב תופעות לוואי חמורות מקבלות חותמת כשרות. פשוט מאוד - חברות התרופות מסננות מהמחקרים הקליניים את כל אשר הגיבו בחומרה לתרופה החדשה וכך נשארות עם תוצאות "יפות". כנ"ל לגבי ה-F35 שיהיה אבסולוטי ומיושן ברגע שיגמרו "לתקן, אותו. כנ"ל לגבי המשך מתן סובסידיות לחקלאים, על מנת להמשיך ולגדל יבולים מזיקים. כמו תירס אשר עלות הפקתו גדולה מהמתאן אשר מפיקים ממנו. מילה אחת לאלופים בדימוס אשר חזרו בהם ונמנעו מלומר את דעתם לגבי מגבלות המטוס הנ"ל: נמושות!
 | 04.04.16
9.
יש קשר בין בין המעורבות של התעשיות הביטחוניות בפיתוח המטוס
שטייניץ מספר כי "לפני שנתיים שר הביטחון משה יעלון נסע לארה"ב, נפגש עם שר ההגנה וסיכם שיהיה קו ישראלי לייצור כנפי המטוס בתעשייה האווירית. ואז צה"ל הגיש בקשה לקנות עוד 31 מטוסים / בנוסף, יערי העריך כי אין קשר בין המעורבות של התעשיות הביטחוניות בפיתוח המטוס לבין ההחלטה של הממשלה להמשיך ולרכוש מטוסים נוספים. שקר גס ..
איתן  | 04.04.16
1.
%D7%A7%D7%A1%D7%93%D7%94
%D7%A8%D7%A4%D7%90%D7%9C+%D7%96%D7%9B%D7%95+%D7%91%D7%9E%D7%9B%D7%A8%D7%96+%D7%9C%D7%99%D7%99%D7%A6%D7%95%D7%A8+%D7%94%D7%A7%D7%A1%D7%93%D7%94%3F+%D7%A7%D7%A6%D7%AA+%D7%9E%D7%A7%D7%A6%D7%95%D7%A2%D7%A0%D7%95%D7%AA%2C+%D7%90%D7%93%D7%95%D7%9F+%D7%9B%D7%AA%D7%91%2C+%D7%A9%D7%9C%D7%90+%D7%A0%D7%A9%D7%9C%D7%99%D7%9A+%D7%9E%D7%96%D7%94+%D7%91%D7%98%D7%A2%D7%95%D7%AA+%D7%A2%D7%9C+%D7%9B%D7%9C+%D7%94%D7%9B%D7%AA%D7%91%D7%94
%D7%94%D7%9C%D7%95%D7%97%D7%A9+%D7%9C%D7%A1%D7%95%D7%A1%D7%99%D7%9D | 04.04.16
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת