11. כתבה מעולה...רק בוא נחתוך את האינטרס... שני מנועים שאינם קשורים יהפכו את המעבר לרכבים אוטונומיים להכרח כבר שטווח ה10 שנים...1. ממוצע הנסיעה של כל כלי רכב בעולם לפי מבדק עולמי הוא 10% מהזמן, 90% מהזמן הרכב עומד, זה כולל מוניות ואוטובוסים {ממוצע עולמי, לא פר רכב} 2. ההתחממות הגלובלית שכל שנה מארגנת מחדש את מד הדחיפות נוכח הנתונים הקשים וההתארגנות מולם מצד המדינות...נוסיף את הצהרת כלל היצרניות הגדולות שב2020 הן ייצרו רכב אוטונומי סדרתי ונוסיף גם את הניסוי המוצלח של גוגל ברכב כזה וניקח בחשבון שיהיה קל מאוד להקים תשתית אלחוטית תומכת ומלאה שתשחרר את הנהג ממטלת הנהיגה, קודם בשטחים העירוניים ואח"כ גם בשטחי הספר, מעריך שמובילאיי בסופו של יום ישתלבו כמערכת של אחת היצרניות, ממליץ להם כבר מעכשיו להתחיל להכנס דווקא לתחומי התשתית התומכת בכבישים וברחובות...:-) דדי | 07.04.16 (ל"ת)
10. הסוד להצלחת רכב אוטונומי טמון ביכולת תקשורת בין הרכבים עצמם. השתלבות בכביש צריכה להגיע על ידי איתות אלחוטי: "הי אני רוצה להשתלב", והרכבים האחרים יקבלו את המסר ויפנו דרך. מתי | 06.04.16 (ל"ת)
9. בינתיים אלו משאות נפש ולא אמיתות.... מאיפה הסטטיסטיקות על ירידה בתאונות הדרכים? ....."כבר היום המערכות של מובילאיי, במכוניות לא אוטונומיות, מצמצמות את התאונות ב-40%-80%"... כמה שנים יש מערכות של מובילאי ברכבים שכבר יש עליהן כל כך הרבה סטטיסטיקות כל כך מובהקות ונחרצות? בינתיים זה נשמע כמו משאות לב ולא כמו עובדות מבוססות על סטטיסטיקות רחבות היקף. הדרך לכך שמכוניות ינהגו באופן אנושי עוד ארוכה ורבה מאוד. מאוד. מה גם שלא יהיה אפשר ליישם אותה ברוב מדינות העולם, אלא אצל פלח קטן מאוד של האוכלוסייה בעולם המערבי בלבד. השנים בלבד יוכיחו אם כל הצהרות המגלומניה של הממציאים יקרו בוודאות כפי שמתואר פה, או שהמציאות יהיו לה תכתיבים משלה. למי נתנה הנבואה? | 06.04.16 (ל"ת)
8. שטיפת מח של חברות היי טק מצליחה כל תיאוריות הקונספירציה לגבי התעשיה הישנה נכונות גם לגבי ההיי טק והחברות ה"משבשות". מעצבי דעת קהל בעזרת מערכת משומנת ביותר. כולם בולעים בכפית כמה טוב הרכב האוטונומי. באותו הזמן שב -2012 גוגל צפו שיהיה על הכביש ב- 2017 וב -2013 צפו שיהיה על הכביש ב- 2018 ועכשיו אומרים בין 3 שנים ל- 30 שנים לרכב אוטונומי לחלוטין בכל התנאים בהם נוהגים אנשים. מה שמעניין זה שאין בנמצא רכב אוטונומי באמת אבל עדיין כולם כל כך משוכנעים שעדיף רכב אוטונומי על פני נהג. כי מכרו לכולם חלום שאולי יקרה ואולי לא, אבל אם יקרה כולם כבר יהיו עם הלשון בחוץ לקראתו ואם לא יקרה החשבון יוגש לציבור שמממן את החברות האלו, שרובן נסחרות בבורסה, מכספו. מתן | 06.04.16 (ל"ת)
7. מה יהיה בעתיד בעתיד כל הרכבים יהיו אוטונומים בעתיד בני אדם לא יוכלו לרכוש רכב מכיוון שרכב יעלה כמו בית ובית יעלה כמו מלון בעתיד בני אדם לא יחזיקו ברשיון נהיגה כי החוק יאסור על בני אדם לנהוג בעתיד חברות ביטוח ידרשו ממך לקנות רשיון אנטי וירוס במקום ABS בעתיד כולם יסעו במוניות אוטונומיות, ישלמו מס לפי קילומטרים, ויתלוננו כמה יקר לחיות כאן בעתיד.. גיא | 06.04.16 (ל"ת)
6. מספר המכוניות יקטן בהרבה יותר מחצי, משפחה לא צריכה אף מכונית בבעלותה ברגע שהמכוניות יהיו אוטונומיות, נסיעה במונית תהיה כלכלית יותר מנסיעה ברכב פרטי. הדוגמא של מייסד מובילאיי על כך שהמכונית תסיע אחד מבני הזוג ואז תחזור לקחת את השני היא לא הגיונית בעליל. הרבה יותר הגיוני שאחרי שהמכונית תסיים להסיע את בן הזוג הראשון היא תאסוף נוסע אחר שנמצא בקרבת מקום ומכונית אחרת תאסוף את בת הזוג. מספר המכוניות יקטן לכדי קצת יותר ממספר הנוסעים המכסימלי ברגע נתון, כלומר לכדי רבע ממספר המכוניות הקיים היום. המשמעות של זה על תעשיית הרכב היא ברורה ולכן הם מנסים ככל יכולתם לעכב את כניסת המכוניות האוטונומיות, אבל חוץ מעיכוב קל הם לא יצליחו לעצור את המהפכה. ציניקן | 06.04.16 (ל"ת)
4. בעייה הינה תקופת הביניים שכל הרכבים יהיו אוטונומים, אז באמת יהיה אפשר לעבוד הרבה יותר פשוט, יעיל ובטוח בהתבסס על תקשורת בן הרכבים. אבל דווקא התקופה בה יהיו גם רכבים אוטונמים וגם רכבים ״רגילים״ על אותה תשתית הינה מאוד מורכבת. לרוב טכנולוגיה נעשת יותר מורכבת עם הזמן, דווקא בתחום הרכבים האוטונומים, זה יהיה להפך. בעייה נוספת הינה כמובן תקינה של פרוטוקול תקשורת בן רכבים, זאת בעייה לא פשוטה בכלל, כי יהיו יצרנים שונים, גרסאות שונות ברכבים שונים וצרות רבות נוספות... יובל | 06.04.16 (ל"ת)
3. ואם זה לא יקרה מה תגיד אז? האיש נסחף מידי. הרי ידוע למי נתנה הנבואה? אז למה לך? דבר על עכשיו ולא על מה יהיה בעוד כמה עשורים. יהודה | 06.04.16 (ל"ת)
2. למה אינטואיציה? למה אינטואיציה אם הרכבים יכולים לדבר אחד עם השני? לפי הדוגמה שנתן, 4 רכבים מגיעים מכוונים שונים לצומת, "ידברו" אחד עם השני ויחליטו לפי נוסחה פשוטה את סדר חציית הצומת. רכבים הכוללים נהג ישדרו "אנו מוגבלים ע"י בן אנוש" ויקבלו זכות קדימה. השינוי לא יהיה רק ברכבים ומגרשי החנייה, כל מערכות הרמזורים יהיו (כמעט) מיותרים לחלוטין ויידרש רמזור בצומת \ מעבר חצייה רק למתן זכות קדימה להולכי רגל. דניאל | 06.04.16 (ל"ת)
מייסד מובילאיי: "בעוד 6 שנים הטכנולוגיה שלנו תאפשר להפעיל רכב אוטונומי מלא"
12 תגובות לכתיבת תגובה