7. עיר כל כך מכוערת ומוזנחת בבנייניה, פשוט דוחה, עיר כל כך מכוערת ומוזנחת בבנייניה, פשוט דוחה, סלאמס אחד גדול...הכל ישן ורקוב בפנים ובחוץ.אפס טיפוח. Cupcake | 28.06.16 (ל"ת)
6. איך אפשר להשמיע במשפט אחד את המילה תל איך אפשר להשמיע במשפט אחד את המילה תל אביב עם ראשון? למי אכפת מראשון? בתל אביב זו טעות חמורה לקדם פרויקטים לגובה, ראו למשל את מתחם באזל המקום הכי יפה בתל אביב, יש שם בניין גבוה שמזכיר את חוסר ההתאמה שלו למקום כמו שבניין נוה צדק לא מתאים למקום. פשוט נראה מכוער. אין ספק שצריך לשפץ את המבנים הנמוכים, צריך לעשות זאת על ידי הוספה של קומה אחת, ואפילו בתמיכה של העירייה. כי הבניינים המתפוררים זה פשוט דוחה. אבל לבנות לגובה זה לא הפתרון. Wrench | 23.06.16 (ל"ת)
3. סן מרטין 11א' ב' וג' בלוד בואו לראות את הגועל שלושה בניינים צפופים ביקשו להוריד אדניות והעירייה לא עוזרת בשיקום או בכלל פינוי בינוי הכל מט ליפול צפיפות אימים מבית לבית זבל נערם ואין טמוני קרקע בושה לראש העיר וכל המושחתים דליה | 05.06.16 (ל"ת)
2. תמ"א 38 בכייה לדורות ברובע 3 א. התכנית הורסת את אופי ההיסטורי של השכונה - עיר הגנים לפי תכנית המתאר העירונית של מתכנן הערים הסקוטי פטריק גדס. הרחבת הבניינים וחיסול הצומח בחצרות פוגם הן במראה והן בבריאות התושבים. החזות של הבניינים שעברו תהליך זה היא צורמת, קרה ולא נעימה. ב. בתמ"א 38 הרוב הדורסני מפקיע באגרסיביות, בחסות חוק מפלה ודורסני, את זכויות המיעוט הנפגע, למשל בעלי דירות הגג, שרכשו במיטב כספם דירות אלו, ואפילו לא בחלו בטיפוס רגלי של 4-5 קומות, רק כדי שלא יאלצו להתגורר מתחת לדיירים אחרים. כאן חלילה להם לסרב, גם אם 'נוגסים' חלקים מדירתם - שאם לא כן יכונו, "דיירים סרבניים", כשמו של החוק שיועד להם, ויאלצו לשלשל לכיסי שכניהם החמסנים והחמדנים סכומי כסף אדירים כפיצוי ... ג. בצפון הישן, כ-90% מבנייני המגורים חסרים מקומות חנייה מוסדרים. מצוקת החנייה היא קשה ביותר, תוספת ואפילו של דירת מגורים אחת נוספת באזור היא מכת מוות לחיי התושבים. שגם כך מבלים שעות ןמזהמים את האוויר בסיבובים אין-סופיים בציפייה למקום חנייה. ד. דיירי החובה נאלצים להחזיק רכב פרטי: 1. משום שבתל אביב, העיר החופשית, לא הופעל סטטוס-קוו עם הדתיים ובשבת אין תחבורה ציבורית. ורוב התושבים שמבקשים ליהנות מזכותם הבסיסית לחופש תנועה מחזיקים ברכב פרטי. 2. משום שהרפורמה בתחבורה הציבורית הזיקה משמעותית לאלה שמנסים להשתמש באוטובוסים. בעוד שלא נותרו קווים מערב-מזרח. לדוגמה, אין דרך (נורמלית) להגיע למשל לקניון איילון. אל ביה"ח איכילוב יש לשלב הליכה ברגל + 2 קווי אוטובוס; לציר דרך השלום אלוף שדה צריך להמתין בין 20 דקות ביום ל-45 - 60 דקות בערב. (קו 56). (שלא תמיד מגיע בכלל) בקיצור, יש עוד סיבות רבות וטובות שלא לאפשר תמ"א 38 באזור. במידה וראש העיר מבקש לקבוע "סגנון" חדש לשכונה, כזה שיביא לפינוי התושבים המסורתיים מהאזור ולהבאת עוד צרפתים בעלי ממון שירכשו דירות פאר לרפאים, אם הוא מבקש למחוק את האופי השקט והנעים של השכונה ולבנות גורדי שחקים. זו אפשרות, אולי אפילו לגיטימית, אבל או אז עליו לקחת משבצת משבצת של בתים להרוס עד היסוד ולבנות תחתיה מגדלים לעשירים. אולם על בתים ישנים ומתפוררים להוסיף קומות ולמכור לתושבים אשליות של חיזוק המבנה ליום פורענות זו הולכת שולל שיתכן אפילו שצבעה הוא פלילי, כי קשה להתעלם מהלחץ שמפעילים היזמים על החתמת בעלי דירות לביצוע תמ"א. ינשוף | 29.05.16 (ל"ת)
תוכנית הרובעים של תל אביב: יותר מרבע מהדירות נפגעות
7 תגובות לכתיבת תגובה