אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

רכשתם חלקי חילוף לרכב באינטרנט? הדרך לשחרור במכס עוד ארוכה

35 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

28.
1, למה תאונות? ממיר קטליטי עולה בארץ קרוב ל-10 אלף שקל............
לעומת זאת ניתן להזמין מחו"ל, מאתר של יצרן רציני מאד בתחום, במחיר של 200-300 דולר. אין בעיה אפילו להרכיב לבד את החלק למי שיש נסיון. לא כל חלק קשור לבטיחות הרכב. לא יתכן שיגבו מהאנשים כאן מחירים מופקעים וחסרי פרופורציה כאשר המחיר האמיתי של החלק הוא לרוב רבע ממחירו בישראל.
 | 29.05.16
23.
חייבים לאלץ את יבואני הרכב לפרסם מק"טים של חלפים לרכב כאשר
רוכשים רכב חדש מהיבואן. משרד התחבורה חייב להוציא תקנה אשר תגרום לכל יבואני הרכב לספק את הדברים הבאים: 1) ספר מוסכים , מה שנקרא WorkShop manual. ככה מוסכים לא יוכלו לרמות את הצרכן הישראלי. הצרכן הישראלי יוכל לפתוח את ספר ההדרכה ולראות את הפרוצדורה שנדרש לבצע על מנת להחליף חלק כזה או אחר. ייתר על כן ב WorkShop manual מפורט לפרטי פרטים את סוג השמן מנוע שהיצרן ממליץ להשתמש. בנוסף את סוג שמן הגה שהיצרן ממליץ להשתמש. בנוסף את סוג שמן הגיר שהיצרן ממליץ להשתמש. נסכם: ספרי WorkShop Manual + ספר מק"טים + מחירים עבור כל מק"ט. ככה כל צרכן בישראל יוכל להכנס ל Ebay ולראות את מחיר החלק במהירות ולעשות השוואה. ועל ידי כך יבואן הרכב לא יוכל לגנוב את הצרכן הישראלי כי הוא יידע שהצרכן הישראלי נכנס תוך שנייה ל Ebay ומקליד מק"ט ומקבל מחיר. 2) לא רוכשים רכב חדש מיבואן בלי לקבל חוברת מק"טים של היצרן שרלוונטית לרכב שנרכש. 3) ככה מפרקים את התלות ביבואן. היבואן הוא בסך הכל Box Mover. מעביר רכב מנקודה A לנקודה B. 4) מדובר על מקרה של שחיתות. כל פקידי
שלומי דוידי NJ USA | 17.05.16
17.
מקרה אמיתי
נפסלתי בטסט על בולם זעזועים אחורי (נקבע על סמך נדנוד הרכב ע"י הבודק). בחברה ביקשו ממני 2500 ₪, באינטרנט מצאתי ב-100 דולר + 1000 ₪ משלוח (משקל + נפח). אחרי שהגיע לארץ, ביקשו ממני לצורך שחרור מהמכס להמציא אישור מוסך מורשה שהחלק מתאים (מוגדר כחלק בטיחותי). כמובן שאף מוסך מורשה לא מסכים (למרות שמדובר על מוצר מקורי), כולם רוצים למכור את הפריט היקר שנמצא ברשותם. נאלצתי לוותר (הפסדתי פעמיים).
בני | 17.05.16
16.
משרד התחבורע
לא הדואר ולא המכס אשמים, מי שמחליט מה ייבדק ועל מה לדרוש אישור זה המשרד המקצועי לחלקי חילוף והוא משרד התחבורה. אבל זה משרד שמנוהל בידי חובבנים שהוצנחו מהצבא בלי שיש להם מושג בכלל בחלפים וברכב. אח"כ מתפלאים לאנשים פונים למאכערים כמו דני נוימן שיקדם דברים ויקמבן במשרד הדפוק הזה. אין שם אנשי מקצוע כי הכל שם פוליטי ומושחת.
מבורך | 17.05.16
15.
יש גם אתרים בארץ שלא בהכרח יקרים מאיביי
דוגמא משבוע שעבר- הייתי צריך פנס אחורי לאלפא מיטו: מוסך רצה ממני 790+מעמ על תחליפי איביי- 460 ש"ח כולל משלוח אבל לכו תחכו לו ושכאשר הוא יגיע אעבור את כל המסע שמתואר בכתבה, ואתר חלפים בארץ אוטו365 -350 ש"ח כולל מעמ ושילוח! אז לא חייבים רק איביי
ערן | 16.05.16
13.
הגיע הזמן להתאים את המכס למאה ה-21
רוב התקנות וחוקי המכס נכתבו לפני עשורים. חלקם שונו ועודכנו עם הזמן, אבל תמיד באיחור. כך יוצא שמה שעדכנו לפני עשור בא לפתור בעיות שצצו לפני 30-40 שנים. האינטרנט שינה את חוקי המשחק. פעם היה כמעט בלתי אפשרי להשוות מה המחיר מעבר לים, ולרכוש היה עוד יותר מסובך. היום זה נעשה בכמה קליקים. גם הטיסות לחו"ל הפכו למצרך שגרתי למדי אצל רבים. איפה המכס? עדיין בתקנות שונות. תפקיד המכס הוא לווסת את הייבוא כך שמצד אחד לא יפגע בתוצרת המקומית ומצד שני יהיה עוד ערוץ הכנסה לממשלה. "על הדרך" הוסיפו למכס את היותו "שומר השער" האחראי על עצירת הסחורות כדי "לשמור על הציבור". אני מבין את הטענה כי רכישת חלקי רכב באינטרנט עלולה לגרום לתאונות כי החלקים עשויים להיות מזוייפים. זה לא מצדיק מחירים אסטרונומיים על חלפים (שלא נדבר על "שעת עבודה" יקרה לכל טיפול של 10 דקות). מישהו גוזר קופון בחסות המכס. מסתתר מאחורי השומר. המדינה במלכוד - האם לאפשר לכל אחד לעשות מה שהוא רוצה ללא פיקוח?
יגאל | 16.05.16
7.
למגיב מספר 4
אני לא יודע מאיפה הבאת את המספרים אותם ציינת, אבל עושה רושם שאתה מבלבל את המוח. ראשית, גם ב-EBAY כשאני מסתכל על החלפים שציינת (לקחתי פלואנס לדוגמא), המחיר גבוה משמעותית מה-800 ש"ח שציינת, יותר לכיוון הפי שניים. על הסכום הזה יש להוסיף גם מיסים ומע"מ אותם חייב לשלם היבואן ואילו אתה שמביא אותם במזוודה שלך לא משלם. בנוסף קח בחשבון ששוק חלפי הרכב של כל המותגים נגוע בזיופים רבים בחו"ל ובייחוד באתרים כמו EBAY. בקלות רבה לדוגמא תוכל גם למצוא למכירה אריזות ריקות ממותגות של כמעט כל יצרן מה שאומר שכל פריט יכול להפוך ל"מקורי". גם אם בסופו של דבר הצלחת לחסוך כמה מאות שקלים (ואני מאמין שזה הסכום האמיתי שאולי חסכת בתקווה עבורך שמדובר אכן בפריטים חדשים ומקוריים), האם אכן החסכון הזה שווה את אובדן האחריות והסיכון, בטח ובטח כשמדובר בפריטים כמו סט טיימינג שעלות העבודה בהן לא זולה והפוטנציאל לנזק למנוע ובהתאמה לנזק לכיס גדול ביותר ? אז לפני שאתה משמיץ - מציע שתעשה בדיקה מקיפה וקצת יותר רצינית.
רון | 16.05.16
4.
יבואני הרכב הפעילו קשרים במשרד התחבורה והתחילו להפעיל לחץ על משרד התחבורה
היבואנים בישראל רגילים לגנוב את הצרכן הישראלי. לדוגמא רכשתי באינטרנט דרך Ebay: 1) רצועת מנוע + סט מותחנים 2) סט טיימינג 3) משאבת מים למנוע 4) גלגלת Pulley למנוע מדובר על רכב רנו. כל הפריטים נרכשו מקוריים של רנו. מספק בפולין. כמה עלה לי לרכוש מפולין ? תשובה: 800 ש"ח + משלוח מהיר של Fedex בעלות של 100 ש"ח. כמובן ששלחתי את זה לכתובת בארה"ב. ולא לישראל. מביא את כל הפריטים בטיסה לישראל בתוך המזוודה. כמה עולה לרכוש את כל הפריטים האלו מהיבואן הגנב שעונה לשם "קרסו" ??? התשובה: 3000 ש"ח + מע"מ. כן כן כן , שמעתם נכון. היבואן הגנב קרסו רוצה 3000 ש"ח + מע"מ. כמה עלה לרכוש מפולין (תזכורת: מדובר על חלפים מקוריים של רנו): 800 ש"ח. אתם מבינים ??? יבואני הרכב בלחץ. הם הבינו שאנשים הפסיקו להיות פראיירים. אז יבואני הרכב הפעילו קשרים במשרד התחבורה. במשפט אחד: ממשלה מושחתת. משרדי ממשלה מושחתים.
שלומי דוידי NJ USA | 16.05.16
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת