אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

פריון הוא אסון

262 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

259.
אנו עוסקים ב-סימפטום ולא ב-גורם
בגלל ש-תוחלת החיים עולה, ומספר הנולדים גדול בהרבה ממספר המתים, כך בתהליך מתמשך מתווספים לעולם יותר בני אדם, והאוכלוסייה הולכת וגדל, ב-2017 נוספו לאוכלוסיית ישראל 165 אלף נפש, ושיעור הפריון עולה על שלושה ילדים לאשה. ישנם נושאים רבים שצריך להעלות את המודעות בקרב האוכלוסייה - אנרגיה ירוקה, מיחזור פסולת, טבעונות/צמחונות, תחבורה ירוקה. ישנם בעיות רבות שצריך/וחייב לטפל בהם, כל עוד קיים מנוע מאחורי היווצרותם שממשיך לפעול במלוא הקיטור - זיהום אוויר, מזון מהונדס, ומים מותפלים, כיתות צפופות/בתי חולים, תורים ארוכים, תחבורה ציבורית לקויה ופקקים, בעיות דיור, בנוסף על פליטות גזי חממה, התחממות גלובלית, ושאר מיני מפגעים ובעיות שמתפתחות. חלק מהבעיה היא חוסר התחשבות של החברה, אנשים לא ממושמעים ולא מחונכים, מדברים על ניקיון אבל לא אוהבים לנקות - לא טורחים לשים בפח פסולת - במהלך טיול או פיקניק שערכו, מלכלכים את הרחובות. אוהבים ילדים אך לא אוהבים - לחנך/להשקיע, צריך לחשב מסלול מחדש, חלק מפתרון הוא הסברה, חינוך, הגבלת קצבאות או לחילופין הגבלת ילודה, לרתום את החברה להתחשבות בצרכי אחרים, ולעולם שוויוני.
א.ח | 07.10.18
257.
רבותיי כשהתחילו לבנות קברים בקומות זאת המציאות הנכוחה!
אין פה מקום כיום לסיכה אז ל 17 מליון איש שרובם חיים באיזור המרכז בואך תל אביב? על המדינה מיד להפסיק לאפשר למשפחות מרובות ילדים תקציבי עתק על חשבון משלם המיסים ויש להגביל ילודה לילד אחד למשפחה חד הורית ומקסימום 2 ילדים למשפחה גרעינית. נקודה!
שג | 18.05.17
250.
אבל שעור הילודה הוא יותר מפי שתיים משעור
אבל שעור הילודה הוא יותר מפי שתיים משעור הפטירה  והירידה מהרץ לכן  פרו. טל החששות והראיה שלו היא נכונה  ואני חושב שהוא יודע היטב את עתיד האוכלסיה  והרבוי הטבעי  לכל העידות שלה  השאלה /האם הריבוי הטבעי תואם את המשאבים הכלכליים  ?? מירוץ עם הזמן  סעד חשיבון 
Saad103 | 12.06.16
246.
תגובה
לפרופ' טל, בעוד ארבעה עשורים לא נהיה 15 מ' כיוון שעד אז יסתלקו מהעולם 20- מ' מזקנה, מחלות, תאונות וכדומה. איך לא חשבת על זה? לא חשבת שיש גם מוות ולא רק חיים. לפיכך, שוב ושוב, לא נגיע למספר הזה. מה גם שיחולו שינויים רבים עד אז. אל תשכח שרבים ירצו לרדת מהארץ. בכל מקרה, מעליב מאוד כך לחשוב. מישהו מפריע לך לנשום? מאוד.
נורית | 24.05.16
243.
ה"תרבותיים" יימנעו מילודה וייכחדו, בעוד הדתיים יילדו ללא הגבלה, עד ש-
הביולוגיה תעשה את שלה: כמו בתרבית חיידקים הסביבה תיהרס , וכמו במזרח התיכון מזה 3000 שנה- נהרוג אחד את השני באצטלה של מלחמת דת. תראו איזה דלדול אוכלוסיה קורה בימים אלו בסוריה ותסיקו את המסקנה לבד
אבאל'ה | 23.05.16
242.
זמן לבחינה מחדש ושינוי תפיסה. כתבה חשובה! תודה אלון
כבר דנו בזאת לאא פעם- במיוחד לאור הצפיפות בכיתות ובמיוחד בבתי החולים... הארת את תשומת ליבנו כאן לבעיה גדולה הרבה יותר ואנו שמחים לשמוע כי כבר יש ועדות התכנסויות ודיבורים בנושא, רגע לפני שאנחנו בולעים את הכובע כי זה מה שנשאר. ולאחר קריאת הכתבה, שנתנה לנו השראה ותקוה, נפלה רוחנו כשירדנו והמשכנו לקרוא גם את התגובות.. עצוב. אני רואה כאן רק תפיסות מגבילות ופחד. איך נצליח לשנות ? אין כאן הבנה או נסיון לבחון את המציאאות בצורה אוביקטיבית. האם באמת אינם רואים את ההדרדרות הצפויה לנו באיכות החיים? אולי כדאי לתת דוגמא פשוטה שיבינו- הילד שלך חולה, מאוד. אין מיטה פנויה כדי לאשפז אותו. תור לניתוח בעוד שנה. בינתיים התרופות, שאינן בסל התרופות כי קופ"ח לא יכולה לעמוד בזה, גורמות לחריגה מהתקציב המשפחתי. והופ עוד משפחה פושטת יד ורגל. אחים יקרים, זמן להיות כנים. זמן לבחון את המציאות שלנו בעייניים פקוחות ומפוכחות, לשנות תפיסות ישנות ומגבילות ולהגדיר מחדש. חשוב לנו לחיות בארץ, וחשוב לא פחות לחיות טוב. כי ת'כלס, זה מה שאנחנו מאחלים לילדינו. לא??
דפנה | 23.05.16
240.
לא מוזר, פשוט מתקשה עם התופעה של ילודה דתית ימנית שמשנה את הפוליטיקה בארץ
הוא לא הראשון שיש לו בעיה זו, קדמו לו אחרים כמו אמנון רובינשטיין ופורז מהכנסת. אם אחפש יהיו נוספים - כולם אז לא חזו את נפילת המדינות שלא השכילו לעודד ילודה, לפחות שיהיה דור מספיק גדול לפרנס גם את ההורים הזקנים שחיים יותר שנים. הנגב גדול מספיק לעוד 10 מליון יהודים לפחות בבנייה רוויה, וכן יהודה ושומרון. רצוי גם לאכול פחות, זה יותר בריא. כיום אוכלים 200% ממה שצריך
מכבי | 22.05.16
239.
הבן אדם המציא לעצמו סרט ואז נורא נבהל מהסרט שהמציא.
אוכלוסיית ישראל גדלה ב 20 השנים האחרונות בפחות ממליון איש. הילודה בארץ רק יורדת ואין צפי לגל עליה גדול. מאיפה החשש מאוכלוסיה של 30 מיליון פה? ובכל מקרה הארץ הזו תכיל כמה שצריך. אנחנו לא מקום צפוף, עם בניה עירונית אפשר להשכין כאן את כל מי שירצה לגור כאן. מספיק לפחד משים מדומיינים.
אורי | 22.05.16
237.
כמה שהאיש מוזר
היום אחוז קטן מאוד מהאוכלוסיה מייצר מזון. היום הפרנסה אינה מתבססת על השטח שאתה יושב.\תשתיות? בניו יורק וסביבתה גרים 21 מליון איש. מערכת רכבות תחתיות מאפשרת תחבורה סבירה וכך בלונדון (15 מליון) טוקיו (36 מליון) וכו.... והוא נאמר שההגירה החוצה תתגבר אם נכיע ל-30 מליון נפש. נו??? אז שליש מהעם היהודי יחיה בגולה. העם היהודי עדיין לא השיב לעצמו את האובדן בשואה. בתקופה מאז 1940 ועד היום. אוכלוסית העולם הכפילה את עצמה. הפער בין הגידול הטבעי במערב לבין הגידול הטבעי באפריקה ואסיה (בעיקר בארצות האיסלם) מביא למשבר הגירה עצום מהמדינות העניות מרובות הילודה לארצות העשירות עם ילודה שלילית. וזה האסון האמיתי של אותן ארצות
רונן | 22.05.16
235.
זאת בעיה ידועה בעולם כולו
פעם הטבע סידר את הצב עם מגפות ומתי שלא היו מגפות היו מלחמות בסדר גודל ענקי כרגע המדע מנצח את המגיפות ומלחמות טוב כרגע העולם יחסית רגוע אנחנו נלחמים בטבע ומנצחים אותו , ואנחנו יודעים שזה רע וזה לא רק בנושא של צפיפות אוכלוסין גם זיהום והרס הכי גרוע זה שאפילו אנשים שכביכול מנסים לבא ולעזור כדוגמא לצמחונים ברובם לא יודעים שכדי להפיק הרבה מהמזון שלהם בעצם הורסים יערות שלמים בשביל שטח גידול ובכך גם הורגים חיות בקיצור האדם - הטפיל הכי חזק הרסני חכם ומטומטמם על כדור הארץ הזה, אפילו שהוא יודע שהוא הורג את המארח שלו הוא לא יכול למתן את עצמו
זה חדשות לכם? | 22.05.16
234.
בתור התחלה, לגרש את מסתנני העבודה מאפריקה, על אפו ועל חמתו של השמאל
פרופסור טל מטיף לריסון הילודה של אזרחי המדינה, אבל לא קראנו כאן מילה אחת על איום מהגרי העבודה. כנראה כי הפרופסור והכתבים הם אנשי שמאל נאורים. אלמלא מדיניות הימין, היינו כבר בדרך ללפחות מליון מהגרי עבודה מאפריקה בכל עשור, ואז באמת היה פה צפוף.
טול קורה | 22.05.16
233.
חכמי העולם הזה - חכמי ההבל והשטות, נביאי שקר וכזבים.
תפסיק לבלבל תמוח לאנשים. המציאות תמיד מסתדרת. רק המוח שלך ושל הרבה פרופסורים חכמולוגים, מעוות את המציאות. כמו כל רעיון שצץ מתוך עובדות כל שהן. לא משנה כמה הוא הזוי, רק התואר פרופסור הוא הנותן לו גושפנקא. גם דרוויניזם ואבולוציה הוא כזה רעיון. אז שקט
יובל | 22.05.16
228.
אז בואו נבחן את אלון טל
1. גר בבית פרטי בשכונת היוקרה מכבים (לא בדיוק מודיעין) 2. יש לו שלושה ילדים כמו הממוצע 3. אישתו היא הבעלים של קפה ג'ו. - כסף כסף כסף בקיצור הירוק הזה מצא שיטה חדשה למנוע פיתוח. לא ניתן לאנשים להוליד ילדים. הוא כבר עשה מה שעשה גר על שטח עצום, מרויח הון. אבל אחרים ... שיגורו בבנינים, יולידו מעט ילדים ובכלל שיעלמו מהנוף. לשמוע דברי הבל מאדון טל זו פשוט חוצפה
דן | 21.05.16
227.
אלון טל הינו איש חכם ואמיץ שמעשיו כבר הצילו אותנו מטעויות ועוולות
זה קצת קשה לומר ולא נעים, אבל כל מי שרואה קצת קדימה ומבין לאן אנו מתדרדרים, כבר מתכנן את העזיבה. זה עניין של זמן עד שיישארו בארץ רק הפסיכים והעניים, ואז נראה איך יסתדרו כל מקבלי הקצבאות ומחרחרי הריב ללא עמוד השדרה היצרני והאינטלקטואלי של ישראל...
אריאל | 21.05.16
226.
הצפיפות פרושה בסופו של דבר מוות
מחלות נגמרות בכך שתוצרי הלווי של הנגיפים מחסלים את הנגיפים עצמם. זו דרכה של הביולוגיה לאזן את הטבע. מאז ומעולם עידוד הילודה נועד לגרום לילודה מספקת שתתגבר על מחלות הילודים ומות האמהות בלידה שהיה מאוד נפוץ עד תחילת המאה העשרים. איכות החיים בישראל אינה מאפשרת קיום בריא שקט וחסר אלימות כבמדינות מתקדמות. מי שעושה יותר משני צאצאים מיצר למעשה הגדלת הכמות שכן שני צאצאים אמורים להחליף את שני ההורים לאחר מותם. המלחמה על משאבים קיימת רק כשיש צפיפות יתר. המדינה חייבת לקחת אחריות איכות החיים היא כח מניע להגירת המוצלחים למקום שבו יוכלו לחיות באיכות החיים הטובה ביותר. מיליון ישראלים כבר עשו רילוקישן ומיליון אחרים מחכים לצניחה באיכות חייהם כדי לנצל את יכולתם הפוטנציאלית.
אל גור | 21.05.16
225.
מדינה של עיוורים. הפרופ' וכל המגיבים.
ויסלח לי ציבור העיוורים. ויסלחו לי כולם על הכותרת, לא פשוט לייצר גירוי בימינו... חיינו היו מלאים בדבש והארץ, זבת חלב היתה אם היה ניתן להצביע על בעיה אחת בלבד שצובעת את עתידה של המדינה ואזרחיה בשחור כהה. אני לא משתייך לשום צד בפוליטיקה. לבעיות האמיתיות במדינה הזו אין ימין ושמאל או מוצא. החברה שלנו ברובה מתלהמת. אנחנו חיים את הרגע ולא כאילו אין מחר אלא כי אין מחר. בגוש דן הצפיפות בלתי נסבלת אך הגורם העיקרי לכך הוא שבגוש דן יש עבודה והתמורה (השכר) גבוהה ביחס לערים אחרות בארץ. הצפיפות האמיתית היא במוח של מנהיגי המדינה והמשק. אני לא מזלזל בדת או בהיסטוריה ובכל מה שעבר על העם שלנו, העם היהודי. שואת יהודי אירופה (היו עוד שואות לצערי, רק ללא קשר ליהודים.. וכאלו שקורות בעודנו מטקבקים) היתה ותישאר כתם על האנושות כולה. אבל במקום שנשכיל ונסיק מסקנות שיובילו לבנייה של מדינה נאורה שתחנך לסובלנות עשינו את ההיפך. מדינה יהודית בהגדרה, היא מדינה גזענית. חד משמעית. יהודים זה גזע. אני יודע שזה קשה לעיכול, אבל תחשבו על זה בבקשה. אין עוד דוגמה אחת בעולם (תקנו אותי אם אני טועה) למדינת דת עבור גזע מסוים. מה קרה לבני ישראל? מה רע בארץ ישראל? כמה קשה היה להגדיר שזו מדינת ישראל שבה תמיד יהיה מקום ליהודים לעולמי עד ולא מדינה רק של יהודים?? ישראל היא המדינה היחידה בעולם ללא ציויון לאומי. אין שום סממן ישראלי שכל אזרחי המדינה יכולים להזדהות איתו כך שאין פלא שהחברה הישראלית כל כך מפולגת. רבים וטובים עוזבים את הארץ מכיוון שזהו טבע האדם, ברגע שהוא לא מרגיש נרדף או שקשה לו ברמה שהופכת בלתי נסבלת, הוא מחפש מקום אחר. מחסה. גם במחיר כבד של של לעזוב את המוכר והאהוב. הבעיות הקשות ביותר של המדינה מעולם לא היו החרדים, הערבים, הימנים, השמאלנים, האשכנזים, הספרדים, האתיופים, הרוסים.. כל אלו הם בני אדם.. הבעיה האמיתית והקשה ביותר היא שחלק קטן מתוך כל בני האדם האלו, ללא הבדל דת גזע או מין, שהגיע לשלטון או לעמדות כח, לא היה מסוגל לראות את טובת הכלל לנגד עיניו. פחות מאחוז אחד מתושבי המדינה מחזיק בממון השווה ל 99% מכלל אוכלוסיית המדינה. זה אומר משהו, גם בעולם קפיטליסטי. במקום לשאוף ליותר שיוויון, לחנך לסובלנות שכל כך דרושה כאן, אנחנו עסוקים במלחמת הישרדות תמידית שמשרתת רק מטרה אחת, שימור הסטטוס קוו שמשאיר את אותו חלק קטן מהאוכלוסיה בשלטון ובעמדות הכח במשק. הדרך היחידה שבעזרתה ניתן לחולל שינוי, היא חינוך. במקום צבא של חיילים, צבא של אנשי חינוך. אנשים שיזכו למשכורות הגבוהות ביותר ולתנאים הטובים ביותר. אלו האנשים שיעצבו את דור העתיד שייעצב את עתיד המדינה והדורות הבאים. צבא של מחנכים שיחנכו לאהבת הארץ על כל יושביה, לדרך ארץ, לסבלנות ולסובלנות, להשכלה, לקבלת השונה והאחר, לדאגה למשאבי הטבע, לתרבות, לכלכלה נכונה, לפיתוח תשתיות נכונות למחשבה ותכנון לטווח ארוך. אז, אולי בעוד כמה עשרות שנים יהיה ניתן לומר שהתפתחה כאן תרבות ראויה ונוכל להתחיל ולהיות גאים בהיסטוריה. כרגע, לצערי הרב, העתיד - לוט בערפל.
סהר | 21.05.16
217.
ב-2016 ביבון מנהיג המקקים מוליך אותנו ישר אל העבר
ועוד מעט לא יהיה מקום לשום פרופסור או אמירה שתגיד משהו שחורג מהקונצנזוס, משהו בעל משמעות, משהו שהוא תוצר של מחשבה נגשים את דברי הנביא "עיניים להם ולא יראו אוזניים ולא ישמעו..." ונהפוך לשלושת הקופים לא רואיםלאשומעים לא מדבריםכמו שכנינו מסוריה-לבנון אומעבר לקו מי שיבקר או יגיד משהו על הילודה או על כל דבר יאמרו לו "לך לעזה" אם לא יסקלו אותו בכיכר העיר (ירגמו אותו בקללות ושיחות טלפון או שיימינג) עיוורים נצעד אל תוך פי תהום ונחריב את עצמנו גם כתבה זו על מראיינה ושאלותיו נשמעת כמו הטינופת של בני האדם שאנו
מסך עשן של ברביקיו | 21.05.16
215.
ברור שהוא צודק, אלא שהממשלות זבל שיש בישראל לא יתנו לזה לקרות
וכשהם יתעוררו עוד 30 שנה כשיהיו בישראל 30 מיליו איש שחיים בזבל, אז זה יהיה מאוחר מידיי. הטובים והחכמים יעזבו את ישראל כבר ממזמן, כי מי ירצה לגור בצפיפות בלתי נסבלת בעליל, כשהוא יכול לעבור למדינה מרווחת, למשל ארה"ב/קנדה. אז ישארו פה כל המסכנים\ מדינת עניים עם קומץ קטן של עשירון לעיון שיממן את העוני של 90% מהאוכלוסיה.
ב. נתניהו, קיסריה | 21.05.16
212.
שעורי קבוצאות הגילאים בחברה הישראלית
גידל האולסיה צריך להיות מאוזן עם קבוצות הגילאים כל עןד שעור כוחות היצור שעורם גדל כך תהיה הצמיחה כלומר תיכנון שמירת שעור הגילאים בין הגיל 17 עד 50 שיהיה גבוהה משתי האחרות אחרת בכדי לבלום הזדקנות האוכלסיה ואז המוסד לביטוח לאומי תהיה לו האפשרות לפרנס האוכלסיה החלשה על חשבון הקבוצה העובדת ה"נל
סעד חשיבון | 21.05.16
205.
זאת הבעיה אצל ירוקים, הם רואים בבני אדם את מהות הרוע
כבר לא פעם שמענו ממנהיגי הירוקים שצריך לצמצם את האוכלוסיה. חלקם אפילו הציעו הרג אנשים כפיתרון לבעיות הזיהום. זה גם מראה כמה הם קומוניסטים בנשמתם, המטרה אצלהם מקדשת את כל האמצעים. הוא רוצה שנגיע למצב שסין מגיעה אליו עכשיו. האוכלוסיה זקנה ואין מספיק צעירים לממן את הזקנים.
דב | 21.05.16
201.
הבעיה לא בילודה בכלל אלא בילודה בעולם השלישי הנחשל
ואת זה אפילו ה"דר הנכבד לא יעז לומר. בעולם המערבי בהחלט יש צורך בילודה מוגברת. מי שצריך להפסיק ללדת כל כך הרבה זה בעולם השלישי הנחשל ובמשפחות עניות בכלל. אבל זה לא פוליטיקלי קורקט, אז אומרים שה"פריון" באופן כללי הוא הבעיה...
לא פוליטקלי קורקט | 21.05.16
200.
עוד אחד שרוצה פחות ישראלים בין הים לירדן
סיכוי סביר שהוא רוצה פחות חרדים ופחות דתיים. תתחילו לשאול אותו על מסתננים ,בדואים וערבים והוא יתחיל לגמגם כי אם הוא יעז לאמר משהו הוא יוחרם על ידי כל ארגוני השמאל. שנים בלבלו לנו את השכל שצריך שתי מדינות לשתי עמים אחרת נהפוך למיעוט ,והפלא ופלא כשישראלים בדרך להפוך לרוב, פתאום למישהו זה לא נוח. מי שרוצה להפוך להיות ארופה עם ילודה אפסית ופיצוץ אוכלוסין של מסתננים שיבושם לו. מי שרוצה רוב ישראלי בין הירדן לים התיכון שיתעלם מהשטויות האלה
אני | 21.05.16
198.
אני ימני מאוד מאוד ולדעתי הכותב צודק במאה אחוז
ריבוי צאצאים במשפחה הוא חרב פיפיות מכל היבט שנבחר להתבונן בו. שני ילדים למשפחה לכל היותר. בהחרגה - שלושה. כל מי שיבחר להוליד יותר יצטרך לשלם מיסים כבדים למדינה. תוך עשור הטירוף של הריבוי נרגע, וכמוהו גם המתחים הבין עדתיים. איננו רוצים לחיות בתוך גיהנום ואיננו רוצים להוריש גיהנום לילדנו!
ציוני, ימני, משכיל | 21.05.16
196.
הריבוי הגדול הוא אצל הערבים, החרדים והמתנחלים. עדיף שיגבילו את הילודה בהם
האוכלוסיות הנ"ל חיות על חשבון הציבור העובד ומשלם המיסים, בעוד הם סוחטות את המדינה, ומעלימות מס. יש אפשרות להגדיל בהרבה את ההשקעות בתשתיות, אם יפסיקו להשקיע מליארדים רבים בהתנחלויות, ובפיטום החרדים, שמראש מתכננות שאנו נממן את גידול את ילדיהם. באשר לדברי הפרופ', לדעתי הוא טועה. לדוגמא, העלייה הרוסית של שנות ה-90 תרמה רבות לכלכת המדינה, כך שחשוב יותר הוא הרכב האוכלוסייה, והפניית המשאבים לכיוון התורמים.
ישראלי אמיתי | 20.05.16
194.
הגבלת גודל האוכלוסיה בישראל
מאמר מעניין ומרתק! מעולם לא חשבתי בכוון שהוצג, אבל פרופסור אלון טל העלה פצצה ממעמקים , ויש להתייחס ברצינות לנושא. גידול האולוסין מתפתח במהירותו ואם אל נבדוק ונפעל , אנו עלולים למצוא את עצמנו שאחרנו את המועד. יש לנו במשרדי הממשלה אנשים מוכשרים עם ניסיון וידע ויש איפוא לרותמם לבדוק את הנושא. ניפנוף הנושא וטאטאו "מתחת השטיח" לא יפתרו דבר, ופתרונות בסיגנון "יריה מהמותן" לא יביאו לתוצאות.
מאיר | 21.05.16
191.
מדינה של ערבים חרדים וערסים- המדינה הרוסה ובאמת מה יהיה בהמשך?
אני חצי מזרחי בעל מנטליות מערבית. תכלס המדינה מגעילה ברמות בכל פינה ערבי שהוא ערסת ערס הוא יהודית על חרדים חבל בכלל לדבר- יצורים בעלי כביכול תבונה עם אמונה באל השמש, שזה לגטימי אבל- הבעיה בהשלכות .. מי בכלל עוד רוצה לעשות ילדים? לא הבנתם שזה אסון? ובלי קשר לכדור הארץ אלא מבחינה אישית- בהמון מובנים- וממש לא מתאים לכולם? מתאים שוב- לחסרי מוח אוטוטים כמו ערסים חרדים.. וערבים- שמקומם לא פה- בגלל ההתנהגות הברברית שלהם.
דוני דארקו | 21.05.16
190.
ירידה מהארץ תפחית את הצפיפות
לא נעים לומר זאת, אבל עם כל הכבוד, הגעגועים והאהבה לישראל, באמת צפוף והתחרות קשה. למשל באקדמיה או בתעשיה עתירת ידע, יש הרבה יותר הזדמנויות בחו"ל. בארה"ב לבד יש יותר מחצי מיליון ישראלים, ועוד אנשים יורדים כל הזמן. כבר הרבה שנים יש בריחת מוחות, ויש לזה הרבה סיבות. ככל שהמדינה תצטופף והחיים בה יהיו עוד יותר בלתי נסבלים, יותר אנשים יעזבו, כך שזה קצת יקל את בעיית הצפיפות. מי שיישאר בארץ זה לא בהכרח האוכלוסיה הכי איכותית ופרודוקטיבית, וזאת בעיה שראוי להתייחס אליה ברצינות. שבת שלום לכולם
דורון | 21.05.16
187.
ל-163: סיפורים ומעשיות
מכונות יחליפו בני אדם רק בעבודות שחורות ומונוטוניות. עבודה שדורשת מעט חשיבה, יצרתיות ותקשורת לא תוחלף על ידי מכונה. הסיפורים על מעמד של הייטקיסטים עשירים והכל השאר עניים לא יתגשמו כי בפערים כל כך קיצוניים בין עשירים לעניים העניים פשוט יהרגו את העשירים.
 | 21.05.16
183.
מדינה פימיטיבית
אין אין- דבי הפרופסור חקוקים בסלע ! תמיד אמרתי שצריך להגביל את הילודה במדינה פרימיטיבית כמו שלנו, מתעלמים ממשוואה פשוטה- המון ילדים שווה עוני ! עוני שווה לרמת חיים נמוכה, לפשע להשכלה נמוכה לחוסר במשאבים לכולם ! מה לא מבינים פה מה ? המדינה הזאת חייה על פי ספר שנכתב מימיים ימימיה שבתקופה ההיא היה רלוונטי "מלאו את הארץ" כעת לא !!!! מה עוד צריך בשביל שתבינו שהכל קורה מהעובדה הפשוטה שיש כאן המון אנשים !!??!! משבר הדיור ! פשע ! אלימות ! צפיפות ! תאונות דרכים ! דיי דיי כמה עוד אפשר ! אני אומרת- כל נערה שמגיעה לבשלות מינית לשים לה התקן תוך רחמי ! בכל אמצעי מניעה יש סיכון אבל לפחות זה סיכון נמוך והיא תימנע אסון לדורי דורות
ענבר | 21.05.16
182.
תאוריה שגויה... בת 200 שנה...
ב1798 כשאוכלוסית העולם היתה כ800 מיליון, חזה תומס םלטוס התמוטטות של כלכלת העולם, רעב, מגפות, מלחמות..ושאר נבואות שחורות ... כשגידול האוכלוסיה ידביק את גידולֹ המשאבים שנדרשים לקיומה.....למותר לצייין שאוצלוסית העולם צמחה פי 10, רמת החיים השתפרה ב מאות אחוזים, וכך גם אורך החיים .... היום אנחנו יודעים שמלתוס לא היה יכול לחזות את המצאת המכונית, הטרקטור, וטפטפות, ובודאי שלא קניות באינטרנט, שווק מזון מישראל לניו יורק..ואיפון.... ניתן לסלוח למלתוס....אך מה בדבר מלומד שלא הכין את שעורי הבית ובדק את ההנחות שעליהם בנה מגדל קלפים?....
Malthus | 21.05.16
181.
כשל חמור בין סיבה ותוצאה
הפרופסור מצא את הסיבות, אך קפץ איתם לתוצאה שגוייה, זה קורא הרבה לאנשי אקדמיה שיש להם ידע עמוק בנושא אחד צר, ולא ידע כללי, ואז הם מחברים הכל לנושא הצר שהם למדו, אך החיים קצת יותר רחבים מזה. דבר ראשון, יש פוטנציאל ציפוף בהמון ערים בישראל, שלא מומש עדיין, ולא רק שזה לא יפגע באיכות חיים של אלא ישפרם, הערים עם האיכות חיים הכי גבוהה, הכי הרבה בטחון, מינימום פשע, הכי ירוקות, כלכלה מגוונת, מספר שירותים גבוהה, הם הערים הצפופות, ויש על זה מאות אם לא אלפי מחקרים, למשל הגרסה האמריקאית למחקר כזה זה "חייהם ומותן על ערים אמריקאיות" של ג'ייקובס, ויש אפילו דוגמאות יותר טובות מאירופה. הערים הישראליות נבנו על בסיס הגיון מודרניסטי של הפרדה פונקציונלית ושטחים רחבים לתשתיות, וזה מה שהוליד לנו מדינה קטנה עם אין סוף פקקים ורחובות מתים, אבל אפשר להכפיל את האוכלוסייה בישראל בלי לאכול סנטימטר אחד נוסף של טבע. ואני עוד לא נוגע אפילו בכמות המבנים הנטושים בחיפה/טבריה/ביתשאן/וכו' שרק מאיכלוסם מחדש אפשר "להכניס" עוד חצי מליון נפש בלי הרבה מאמץ. כמובן יש עוד מדד, שפחות אפשרי למדידה, וזה הצפיפות הפסיכולוגית, שקשור בתרבות הישראלית, שהרעש, והטיפשות, והמוחצנות והלחץ המוגזמים שהרבה אנשים בוחרים להקרין מעמיסה על תפיסת הצפיפות, אבל את זה ספק אם אפשר או צריך לשנות.
סינדרום הפרופסור | 21.05.16
178.
מה ענין שמאל לכאן ??
זה שהפרופסור טועה ומטעה אין ספק ארצות המערב שהלכו באופן טבעי בדרכו, כלומר רמת הילודה היא שלילית ביחס לרמת האוכלוסיה המזדקנת מתחננים ועושים כל מאמץ להגברת רמת הילודה, אפילו סין כבר הסירה את מגבלת הילד היחיד ומעודדת ילד שני שלא לדבר על יפן ועל צרפת העושות כל מאמץ לעידוד הילודה בישראל המודרנית אין כל סיבה להגבלת הילודה, לא סיבה גאוגרפית - הנגב ריק ולא סיבה של מקורורות תעסוקה ההי טק משוואה למוחות יצירתיים אבל לכרוך וויכוח זה בצבע פוליטי, קרי ימין שמאל זאת צהטיפשות במיטבה
דן שיש | 21.05.16
177.
הפרופסור התחיל בהגיון, אבל איבד אותי בגלל קיצוניות ואי-דיוקים
המסר התחיל הגיוני, אבל אז גלש לקיצוניות ואי-דיוקים. למשל זוג שרוצה משפחה, הפרופ' לוחץ עליו לחכות כדי שישמשו חמורי עבודה ליותר זמן. הוא שוכח להזהיר שבגיל מבוגר יתקשו להרות, ואז יגלו שאותו פרופ' הגביל להם טיפולי פוריות (על בסיס נתון מומצא ושטותי כביכול יש ירידה בהצלחות לאחר 3 טיפולים). כך יישארו חמור עבודה ללא משפחה וללא נחת. למשל הדרישה שנדחה את גיל הפנסיה יותר משאר העולם, בגלל 3 השנים שנשרפות בצבא. סליחה? רוב בני ה-75 אינם במצב לעבוד במשרה מלאה ומכובדת, למרות חידושי הרפואה. אבי בן ה-75 חזק בג'וגינג, אבל לא נשאר לו ריכוז אפילו ללכת למכולת ולחזור עם רשימת מצרכים. אז אולי הפתרון הוא לא לסחוט אותו בעבודה? אולי עדיף צבא מקצועי יעיל, שמשקיע כסף /כ"א רק בבטחון - לא בגלונים של קפה, ניפוח בירוקרטי וגדודי מצ"ח שבודקים צבע גרביים? ומעל כל זה, הצביעות שהוא עצמו נהנה מ-3 ילדים, אבל כששואלים על כך הוא מתחמק "תסתכלו על הכלל ולא על הפרט". נכון שהוא מפרנס אותם, אבל זה לא פותר את בעיית האיזון האקולוגי שהזכיר... מה הופך את הגנים שלו לכ"כ מיוחדים שמותר לו לצרוך יותר משאבי טבע<
אמא לשניים | 21.05.16
176.
צודק מיליון אחוז. אבל החרדים והערבים לא ישמעו
מה שהוא אומר זו האמת לאמיתה. קול ההיגיון. אבל מול מה אנחנו מתמודדים? מול מגזר חרדי ששם מבטחו לא בשכל הישר אלא באלוהים כפי שהוא רואה אותו? שום דבר לא יעצור את החרדים מבולמוס הילודה של 10-12 ילדים במשפחה שמבחינתם היא מצווה משמים. דברים הגיוניים כמו פיצוץ אוכלוסיה וכ"ו עוברים להם ליד האוזן והסיסמא שלהם היא - אלוהים יעזור או המשיח יבוא. אין עם מי לדבר. רק עם הם יגיעו לרמת עוני של מדינות אפריקה שהילדים שלהם ימותו מרעב או מחלות הם יפסיקו. לגבי הערבים המצב אולי קמת יותר טוב כיוון ששם הכסף כן משחק יותר תפקיד. אם למשל הבדואים שמתחתנים עם כמה נשים, מביאים עשרות ילדים והפרנסה שלהם היא קצבאות הילדים של הביטוח הלאומי יראו שלא ניתן להתפרנס יותר מהקצבאות הללו ואף מוטל כנס כספי על ילודת יתר, סביר להניח שאצלם זה כן יביא לשינוי בילודה. אבל כאמור את החרדים שום דבר לא יעצור והם יביא להתמוטטות של המדינה הזאת בסוף.
ירושלמית חילונית | 21.05.16
173.
מדינה של עיוורים. הפרופ' וכל המגיבים.
ויסלח לי ציבור העיוורים. ויסלחו לי כולם על הכותרת, לא פשוט לייצר גירוי בימינו... חיינו היו מלאים בדבש והארץ, זבת חלב היתה אם היה ניתן להצביע על בעיה אחת בלבד שצובעת את עתידה של המדינה ואזרחיה בשחור כהה. אני לא משתייך לשום צד בפוליטיקה. לבעיות האמיתיות במדינה הזו אין ימין ושמאל או מוצא. החברה שלנו ברובה מתלהמת. אנחנו חיים את הרגע ולא כאילו אין מחר אלא כי אין מחר. בגוש דן הצפיפות בלתי נסבלת אך הגורם העיקרי לכך הוא שבגוש דן יש עבודה והתמורה (השכר) גבוהה ביחס לערים אחרות בארץ. הצפיפות האמיתית היא במוח של מנהיגי המדינה והמשק. אני לא מזלזל בדת או בהיסטוריה ובכל מה שעבר על העם שלנו, העם היהודי. שואת יהודי אירופה (היו עוד שואות לצערי, רק ללא קשר ליהודים.. וכאלו שקורות בעודנו מטקבקים) היתה ותישאר כתם על האנושות כולה. אבל במקום שנשכיל ונסיק מסקנות שיובילו לבנייה של מדינה נאורה שתחנך לסובלנות עשינו את ההיפך. מדינה יהודית בהגדרה, היא מדינה גזענית. חד משמעית. יהודים זה גזע. אני יודע שזה קשה לעיכול, אבל תחשבו על זה בבקשה. אין עוד דוגמה אחת בעולם (תקנו אותי אם אני טועה) למדינת דת עבור גזע מסוים. מה קרה לבני ישראל? מה רע בארץ ישראל? כמה קשה היה להגדיר שזו מדינת ישראל שבה תמיד יהיה מקום ליהודים לעולמי עד ולא מדינה רק של יהודים?? ישראל היא המדינה היחידה בעולם ללא ציויון לאומי. אין שום סממן ישראלי שכל אזרחי המדינה יכולים להזדהות איתו כך שאין פלא שהחברה הישראלית כל כך מפולגת. רבים וטובים עוזבים את הארץ מכיוון שזהו טבע האדם, ברגע שהוא לא מרגיש נרדף או שקשה לו ברמה שהופכת בלתי נסבלת, הוא מחפש מקום אחר. מחסה. גם במחיר כבד של של לעזוב את המוכר והאהוב. הבעיות הקשות ביותר של המדינה מעולם לא היו החרדים, הערבים, הימנים, השמאלנים, האשכנזים, הספרדים, האתיופים, הרוסים.. כל אלו הם בני אדם.. הבעיה האמיתית והקשה ביותר היא שחלק קטן מתוך כל בני האדם האלו, ללא הבדל דת גזע או מין, שהגיע לשלטון או לעמדות כח, לא היה מסוגל לראות את טובת הכלל לנגד עיניו. פחות מאחוז אחד מתושבי המדינה מחזיק בממון השווה ל 99% מכלל אוכלוסיית המדינה. זה אומר משהו, גם בעולם קפיטליסטי. במקום לשאוף ליותר שיוויון, לחנך לסובלנות שכל כך דרושה כאן, אנחנו עסוקים במלחמת הישרדות תמידית שמשרתת רק מטרה אחת, שימור הסטטוס קוו שמשאיר את אותו חלק קטן מהאוכלוסיה בשלטון ובעמדות הכח במשק. הדרך היחידה שבעזרתה ניתן לחולל שינוי, היא חינוך. במקום צבא של חיילים, צבא של אנשי חינוך. אנשים שיזכו למשכורות הגבוהות ביותר ולתנאים הטובים ביותר. אלו האנשים שיעצבו את דור העתיד שייעצב את עתיד המדינה והדורות הבאים. צבא של מחנכים שיחנכו לאהבת הארץ על כל יושביה, לדרך ארץ, לסבלנות ולסובלנות, להשכלה, לקבלת השונה והאחר, לדאגה למשאבי הטבע, לתרבות, לכלכלה נכונה, לפיתוח תשתיות נכונות למחשבה ותכנון לטווח ארוך. אז, אולי בעוד כמה עשרות שנים יהיה ניתן לומר שהתפתחה כאן תרבות ראויה ונוכל להתחיל ולהיות גאים בהיסטוריה. כרגע, לצערי הרב, העתיד - לוט בערפל.
סהר | 20.05.16
171.
נקודה חשובה מאוד למחשבה
ללא ספק פרופסור טל חושב על כיוון אחד - הבעיה מבחינת החרדים, אבל בואו נהיה כנים עם עצמנו- כל אחד בביתו, אם הוא לא חושב שהוא יכול לכלכל עוד ילד - לא מביא עוד ילד. אל תתפסו ל"אנחנו והם" כי בארץ שלנו כולם חיים ביחד, גם אם חצי מהאוכלוסיה לא אוהב את החצי השני. ללא ספק יש גם הרבה מאוד צדק בדבריו, ומי שנעלב מהייחוס המדעי הקר (שנובע ממספרים, בחסות הלמ"ס) לאוכלוסיות החרדים, שייעלב באותה מידה מכך שבאופן גורף לא לוקחים תרומות דם מאתיופים וכו'. מדע הוא לא תמיד פוליטיקלי קורקט. חברה חכמה צריכה לדעת לשים בצד את המחלוקות כשעתיד המדינה בסכנה - ואנחנו עושים את זה יפה מאוד בעיתות מלחמה. עכשיו מדובר במלחמה קיומית חשובה אפילו יותר עד העתיד של כולנו - כי גם אם ננצח את ה"ערבים" בקרב בדמוגרפי הזה, סביר להניח שאנחנו נתחיל להפסיד המלחמה הדמוגרפית שלנו עצמנו. בראש השנה הסיני מעל מאה אלף אנשים בביג'ינג חיכו מעל 24 שעות בתחנת הרכבת בגלל עומס דמיוני, בדרכם הביתה החוצה מהעיר. אם לא נשים לב לסימנים זה יקרה בעתיד הלא רחוק גם בתל אביב, ולנו בינתיים עם שמונה מליון אנשים אין אפילו מערך תחבורה ציבורית יעיל. כבר היום הישראלי הממוצע מרגיש במלחמת קיום בתוך המדינה שלנו - מיסים, יוקר המחיה, שירות צבאי ועוד ועוד - תארו לעצמכם כמה זה יהיה בלתי נסבל אם זה ימשיך באותה מגמה. אולי הפעם בעזרת השם נתעלה על עצמנו כחברה ונפעל ביחד למען עצמנו.
ישראלי | 20.05.16
169.
צודק. אפשר לשנות את זה רק בחינוך ומודעות. תראו כמה צפוף בגוש דן
צריך לעשות שינוי בראש, שינוי בחינוך. כל אישה מכירה את השאלה , נו מה עם ילדים ואחרי שאת מביאה את הראשון, אומרים לך, מה עם אח או אחות לילדה, מה קורה ? אין מקום בגני ילדים כיתות צפופות כבישים בלתי נסבלים ופקוקים חוסר במקומות חניה בתי חולים עמוסים תורים בכל מקום מי שחי בגוש דן ובתל אביב מכיר זאת היטב חוסר במקומות עבודה ראויים הילדים שלכם והנכדים שלכם יחיו פה במדינה איומה חבל עליהם, הם לא אשמים שזו הירושה שהם מקבלים אל תביאו ילדים רק בגלל לחץ חברתי גם כך עולם העבודה גורם היום להורים לגדל את הילדים שלהם בשלט רחוק אנשים מגדלים ילדים באמצעות מעונות, מטפלות, סבתות וכמעט ולא נמצאים איתם ואז הם ממציאים מושג שנקרא "זמן איכות" כלומר אני נמצא איתו מעט זמן אבל זה זמן איכותי (על מי אתה עובד) אז זו לא רק בעיה של צפיפות זו גם בעיה כלכלית שמאלצת שני הורים לעבוד ולגדל ילדים בקבלנות מגיל אפס
אמא לילדה אחת | 20.05.16
163.
נתון הרבה יותר בסיסי שכולם מתעלמים ממנו...
זו לא רק הכלכלה והמשאבים, סטופיד :) (על משקל K.I.S.S) משהו הרבה יותר בסיסי יגמור את הכלכלה ה"אנושית" (זו שמהעידן התעשייתי מניחה שצריך עוד ועוד ידיים עובדות) - הטכנולוגיה: ב 30-40 שנים הקרובות מאות מיליוני (אם לא מיליארדים של) אנשים יאבדו את הפרנסה שלהם בגלל דיגיטיזציה ואוטו-מכניקה (רובוטים סמי-אוטנומיים או מכונות ממוכנות אוטונומיות) של רוב משרות השירות והייצור... זה לא רק שהפנסיות יקרסו, לא יהיו עובדים שבכלל תופרש מהם הפנסיה לדור הבא. השונות (variance) בין העובדים שיוותרו תהיה מטורפת: מהנדסי hi-end ירוויחו הון ועובדי "כפיים" (של העתיד), ללא השכלה מתאימה, ירוויחו גרושים (רובם יהיו קבצנים ברחוב)... האנושות לא תזדקק ליותר מכמה מאות מיליוני אנשים וכל יתר הכלכלה תהיה מעגלית (מכונות שמנצלות אנרגיה סביבתית ואפילו מתחזקות את עצמן חלקית). אני לא סתם טוען שזה העתיד, אני רואה מה אני מפתח בתחום שלי ואני מעריך שבנישה שאני עובד בה, זה יקרה כבר בעשור הקרוב (לא אפרט מהי...). מה הפתרון? לא תאהבו לשמוע אבל עיקור סביל (מעין גן שפוגם קשות בביציות או בזרע לאחר גיל מסוים או לאחר מספר לידות וכן, אני מניח שהמדובר במחשוב ביולוגי שכבר הוכח שאין מניעה שיקרה).
הצופה | 20.05.16
161.
אני אומר את זה שנים אבל זה טאבו ענק כי "ילדים זו ברכה" ו"פרו ורבו"
פלוס פיצוי על השואה ומדינות ערב שמקיפות אותנו ביחס של 50:1. אין שום סיכוי לדבר בכלל על הגבלת הילודה במדינה ובטח שלא לקרוא לזה סכנה שצריכה טיפול. זה קרב אבוד לפני שהתחיל. גם אם איכשהו תעבור את הטאבו ותיצור שיח, לא תגרום לישראלי הממוצע להבין למה זו בעיה, וגם אח"כ לא תוכל ליישם שום דבר על אף חלק מהציבור הישראלי חוץ מהחילוניים המשכילים (הלו הם היחידים שלא חלק מהבעיה). ליישם על החרדים? הערבים? הדרוזים? הבדואים? חלק נכבד מהמזרחים? זו פצצה בפני עצמה ושום פוליטיקאי לא יפול על החרב כשכל אחד יגיד גזענות ומלחמת דת. לא שיכולה לקום קואליציה בכלל בלי החרדים, ואם תגיד משהו על "תכנון משפחה" וביטול קצבאות ילדים הם יתפוצצו מצחוק ויתנו לך סטירה. נושא אבוד מראש.
אבי | 20.05.16
160.
***כמה שטויות תחת כיסוי מדעי!!! -> ***
עוד כתבה נוסך שזהו יש מספיק יהודים בעולם ככלל ובמדינת ישראל כפרט הערבים כבר בלחץ ויש להפסיק עם ילודה אצל יהודים. הילודה זהו כלי כלכלי לפיתוח המשק ומתן מקומות עבודה נוספים ובעיקבותיה משק מפתה למשקיעים וחברות זרים ומדינת ישראל חייבת להשקיע עוד יותר בילודה יהודית במגזרים התורמים למדינה ולא כמו שהיא עושה עכשיו שרוב ההשקע הולך לילודה ערבית/בדואית שאחוז הילודה ,ובעיקבותיה קצב גדול אוכלוסיה, בדואית היא הגבוהה בעולם כולו. יש להשקיע בילודה אבל יהודית... לגבי שהארץ היא צפופה אז למה יש קולות שישראל צריכה לסגת ובמיוחד מערש עם היהודי, למה יצאנו מסיני וכד כל גוף שמתפתח הוא גודל ולא מצטמק!!!...
ישראל ישראלי | 20.05.16
157.
קצבת ילדים - שהולכת וקטנה עם עלית מספר הילדים - זה הפתרון!!
משפחה בה נולד ילד אחד - מקבלת כל חודש קצבת ילדים של 300 ש"ח עבורו. כשנולד לו עוד אח, קצבת הילדים הופכת להיות 200 ש"ח לילד (400 ש"ח לשני הילדים יחד) יש למשפחה אמצעים והיא יכולה להרשות לעצמה גם ילד שלישי? הקצבה הופכת להיות 50 ש"ח לילד (3 ילדים = 150 ש"ח) מהילד הרביעי והלאה המגמה מתהפכת ועל כל ילד, המשפחה *משלמת למדינה* 100 ש"ח לחודש תוספת מיסים - (4 ילדים = 400 ש"ח לחודש) ו פ ת ר נ ו א ת ה ב ע י ה ! !
איילת | 20.05.16
155.
עוד שמאלני שבונה תאוריות לצימצום הילודה
שמלני שמתחפש לפרופסור והאיצטלה אקדמאית בונה תאוריה שמטרתה צימצום הילודה של יהודים למטרת הגדלת הפער הדמוגרפי לטובת הערבים . זאת לנוכח גידול מרשים בילודה של יהודים והפחתה דרסטית בשיעור הילודה במגזר הערבי . מתוחכם אבל שקוף
מוטי | 20.05.16
154.
צודק, המדינה לא צריכה לעודד ילודה ברגע זה.
שכל אחד יביא מספר ילדים כפי שרוצה, כראוי בדמוקרטיה, אך הפריון הגבוה במערב שיש לנו לא תורם לכלכלה אלא מכביד עליה. נולד דור שלם שלא יכול לשאת את נטל הדיור בגלל זה. נולד דור שלם דלא יוכל לשאת את נטל העניים שכן החליטו להביא מספר ילדים יותר ממה שיכלו לממן. לכן צודק שבמצב הקיים אסור למדינה לעודד ילודה.
ארז | 20.05.16
153.
הפרופסור שכח להביא כמה דברים בחשבון..
בעולם יש יותר ממליון וחצי ישראלים לשעבר וצאצאיהם שירדו מהארץ בתקופות שונות, ישנו "ווסת לחץ" טיבעי שבו צעירים ,מבוגרים, ובעלי משפחות עוזבים מרצונם בגילאים שונים ומסיבות שונות, חקיקה מתאימה המסירה הטבות יכולה בהחלט להגביל את הילודה המטורפת של "מגזרים מסויימים " בחברה, בנייה ,תיכנון נכון ,והקצאת משאבים בנושא החינוך הבריאות והתחבורה יכולים לפתור בעיות רבות, מדינת ישראל יכולה להכיל לפחות 15 מליון ולהתייצב באופן קבוע פחות או יותר על המספר הזה,עדיין ישנם שטחים פתוחים רבים בארץ, שמורות טבע, גנים לאומיים, ואיזורים כפריים שיישארו כאלו. והם לא ישתנו.בנוגע לכושר הנשיאה הכלכלי והתזונתי -כל עוד אין בצורת בארצות הברית -לא נרעב ללחם.. הכלכלה שלנו יכולה לייצר מספיק משאבים לקניית מזון, וחוץ מזה תמיד אפשר יהיה "לקשור עז לברז." -ולגדל גינת ירק - כמו בימי הצנע..איכות חיים תמיד תהיה כאן. - וחוץ מזה יש לנו גם את "שיטחי איי." שחלקם הגדול כנראה יישאר בשליטתנו.. -יהיה טוב ! פרופסור בר מוח.. השמיים לא ייפלו עלינו! ואת התיאוריות ההזויות שלך אתה יכול לאפסן ב.. -"מחלקת האיוורור.."
אורי | 20.05.16
151.
ממשלות נתניהו מבזבזות מאות מליארדים על הטפילים החרדים ובכך
הוא חורץ את גורל המדינה לשבט. מדינה מודרנית לא יכול לקיים משק צומח, מתפתח ומשגשג כשיש עליה דרמטית במספר התלמידים הלומדים רק להתפלל, גמרא ושפה זרה בשם ארמית. נתניהו שיזכר לדריאון עולם כמחריבה של המדינה עסוק רק בהישרדות פוליטית ומצידו שהמדינה תלך לעזאזל
נתניהו=מגה פיגוע | 20.05.16
147.
בתיאוריה ניתן לחוקק חוקים להגבלת ילודה. אך מעשית אין סיכוי לחקיקה מגבילת ילודה במדינה
דמוקרטית כך שכל שנותר לעשות זה דווקא להוליד כמה שיותר ילדים כדי להגדיל את ההסתברות שלפחות חלק מהם ישרדו את הרעב הזיהום המלחמות הדיקטטורות והמגפות שיפרצו בעתיד בוודאות עקב אותה התפוצצות אוכלוסין.
ראציונלי | 20.05.16
146.
הבעיה היא לא רק בהתרבות אלא במי שמתרבה
פרזיטים חרדים מחד, מתנחלים פנאטים מאידך. ומי לא מתרבה הרבה? חילוניים פרודוקטיבים ומשכילים. מוזמנים לקרוא לי גזען, אבל אני לא רוצה לגור במדינת דת פנאטית, ושתי האוכלוסיות שמתרבות גוררות אותנו בדיוק לשם. מחד הדוסים הדתיים שמדירים נשים, ומאידך, הפסיכים של בנט שרוצים לשחוט חיות בהר הבית, בבית המקדש.
פרגמטיסט | 20.05.16
145.
צמצום ילודה על חשבון מאותגרות הפוריות!?!?
אני לא מאמינה שאני שומעת את זה ועוד מפרופסור!! מילא כשקוראים להגביל את מספר טיפולי הפוריות משיקולים כספיים או בריאותיים, אבל אשכרה להגביל טיפולי פוריות כשהמטרה המוצהרת היא שנשים מאותגרות פוריות יביאו לעולם פחות ילדים?? כבר היום המדינה מממנת טיפולים רק לשני ילדים, שזה פחות מהממוצע - אז להוריד לילד אחד וגם להגביל שרירותית את מספר הטיפולים, בלי קשר למצב המטופלת? אולי גם תיתנו בונוס לרופא על כל טיפול שנכשל, על כל מטופלת שהתייאשה וויתרה? באמת אחלה רעיון, לפגוע בנשים שגם ככה סובלות טיפולים מפרכים כדי להביא לעולם 2 ילדים אם בכלל, כדי לאזן את כל הנשים שמביאות לעולם 8 או 10 ילדים בלי בעיה... פשוט ציניות אם לא אכזריות לשמה. אבל אל דאגה, לפי הרזומה המרשים של הפרופסור אם חו"ח אחת מבנותיו תזדקק לטיפולי פוריות הוא יוכל לממן לה גם ילד חמישי... מקרה בודד וכו'.
מזועזעת | 20.05.16
143.
מחירי הדיור היו חצי, כלומר 60 משכורות, וזה היה בשנות החמישים כשהריבוי הטבעי היה כפול מהיום!!
באותם שנים היו גלי עליה בלתי פוסקים, והיינו בריבוי טבעי של 4% לשנה, לעומת 1.9% בשנה שזה הקצב היום (מאז שנת 2000). אין קשר בין זה לבין מחירי הדירות. אגב גם אין צורך ב 65,000 דירות בשנה כדי לעצור את המחירים, כי בין השנים 2000 ל 2007 בנו רק 31,000 בשנה וזה הספיק, כך שמשהו אחר גרם לעליה במחירים מאז 2008 (ולא רק בישראל). שימו לב גם ששכר הדירה, אפילו בתל אביב בדירות 5 חדרים, ירד בשנה האחרונה, כלומר ה 40 ומשהו אלף דירות שבונים כאן כנראה עצרו יפה מאוד את עליות המחירים. לגבי ריבוי טבעי החזוי לעתיד, אם תסתכלו על פירמידת גילאים שמנתחת כמה אנשים יש בכל שכבת גיל בישראל היום, תראו שכמות האנשים בגילאי ה 30 (כלומר אנשים שפחות או יותר נמצאים בגיל בו מתחתנים ומחפשים לקנות דירה) , לא הולכת לגדול במהלך 15 השנים הבאות. במילים אחרות, בשכבת גיל של בני 18 היום יש אותו מספר אנשים כמו בשכבת גיל של בני 33 ודבר אחרון - הריבוי הטבעי של היום, 1.9% בשנה, מושפע חזק מהחרדים והערבים שמתרבים מהר (4% בשנה, 3% בשנה). החילונים מתרבים בערך ב 0.7% בשנה בלבד. כך שערים חילוניות כמו תל אביב יגדלו בקצב איטי מאוד וזה יספיק. ממליץ לראות את הסרטון "הסיבה האמיתית לעליית מחירי הדירות בישראל" https://www.youtube.com/watch?v=OMATs337gnw
דמוגרף | 20.05.16
141.
עוד נביא זעם, מה חדש
כל מדינות המערב היו מחליפות איתנו את הפריון בלי למצמץ, אבל מר אדם-טבע-ודין גרינפיס ירוק חושב שעדיף שלא נלד בשביל לחסוך מהילדים שלנו את הסבל שהם יגרמו לעצמם שטויות. לא יקרה כלום אם תהיה בישראל יותר בנייה לגובה, אני לא רואה את תושבי מנהטן סובלים במיוחד מהצפיפות
 | 20.05.16
139.
ההתחרדות היא הסכנה הקיומית מס. 1 למדינה ולא
רק בגלל העליה במספרם הדמוגרפי אלא בגלל החינוך התורני וסרבנותם להשכיל ולעבוד. מגיפת ההתחרדות הקרצינוגנית מתבטאת בכך שהיא מפיצה בערות, נחשלות, פיגור, מאובנות, אובדן כושר השתכרות,ניוון, טפילות, השתמטות, הטפשת המונים, גזענות, אלימות, הסתה, פלגנות, עדתיות, אמונות טפלות, חשיכה, מדון ושנאה לערכי שיויון, חירות, סובלנות, נאורות, קידמה, ליברליזם, הומניות, קבלת השונה והאחר ודמוקרטיה
סכנת ההתחרדות | 20.05.16
137.
כל מי שעיניו בראשו ובעל קצת ידע - מבין שיש לעודד הגבלת ילודה
גם ההטפלות למספר הילדים שלו היא דימגוגיה או בורות או שניהם כי ברור שילדיו נולדו שנים לפני שהתעורר הצורך בהגבלה דמוגרפית (הוא בן 60 יא ליצנים). הוא גם לא מבקש לאסור ילודה אלא לעודד ויש הבדל מהותי בין השניים
שי | 20.05.16
136.
לכל התומכים, תחשבו שוב. מה שיקרה זה התהליך ההפוך.
כיום עיקר הילודה היא במגזרים לא יצרניים ולא שומרי חוק במיוחד (לא רוצה לנקוב בשמם). מה שיקרה אם יחילו הגבלת ילודה הוא שמי שיפגע הם דווקא המגזרים שומרי החוק, היצרניים. הרי לא יוכלו להחיל את החוק על המגזרים ה"פוריים". מה שנקבל הוא החרפה של ילודה מסוגים מסוימים על חשבון האוכלוסיה העובדת שומרת החוק. ואז באמת יהיה שמח. רוצים שהמדינה תשרוד? תתחילו באכיפת החוק על כל המגזרים והמיעוטים, ותאלצו אותם להיותת יצרניים - שישתתפו בתקצוב המדינה! (מיסים)
 | 20.05.16
135.
בהחלט כן. הילודה זה הבעיה הכי גדולה בעולם.
לא מלחמות(שמצמצמות אנשים), לא כסף לא כלום, רק ילודה. זה לא בגלל ביבי מחיר דירה, זה לא בגלל שצריך שטחים בשביל ליצור דירות, זה רק בגלל ילודה. אנשים מתרבים בלי הפסקה ויש יותר מדי תחרות, צפיפות ובכול חור צצים לך אנשים ולכל דירה איזה עשרות רוצים והמחירים קופצים. רק בגלל זה.
 | 20.05.16
134.
אוף איזה צחוקים. תנו לי לנחש, הפרופסור הוא ....... שמאלני?
שמאלני "נאור" בטח שרוצה להילחם על הגבלת ילודה אצל אנשים. או בואו נדבר ללא כחל וסרק - חלק מהשמאלנים כ"כ גזענים וצרי מוחין שהם חושבים שהחרדים והמזרחים הורסים את המדינה (במיוחד בזה שאינם מצביעים עבודה) ולכן צריך להגביל את הילודה שלהם. את הטענות הגזעניות וצרות המוחין שמעתי אבל ההצעה להגבלת הילודה היא חדשה.
 | 20.05.16
133.
להגביל ילודה לחרדים / ערבים ושאר מגזרים בטלנים שחיים על חשבון
ביטוח לאומי ויובילו לקריסת המדינה. לעודד ילודה אצל יהודים ונוצרים חילוניים ומסורתיים ( ואף דתיים לאומיים ) אשר עובדים , משלמים מיסים ומקדמים את המדינה . אותו כנ"ל לגבי מוסלמים ערבים עובדים ( יש כאלו,אם כי לצערי מיעוט בעדה שלהם ) .
רן נואמה | 20.05.16
132.
לא להאמין בשנת 2016 ויש חולי נפש שמאמינים לספר מלפני 2000 שנה
חייזרים נחתנו על כדור הארץ לפני 10000 שנה, ציירו ציורים וכתבו לנו ספרים כדי שנמשיך להתרבא נהיה טיפשים בקר וצאן בשבילהם. הם שולטים בנו עושים בנו כרצונם כורים מחצבים נהנים חיים חיי עשירים ואנחנו עבדים עלובים שמאמינים לספר המטופש שהם כתבו לנו. מתפללים כמו חיות עלובות דופקים אחד את השני ואת הנשים שלנו מתרבים כמו קופים מטופשים, רוצחים אחד את השני כמו עלובי הנפש שאנחנו, מגיע לנו כל הרע שבעולם אנחנו חולי נפש.
אריאל | 20.05.16
130.
הארץ לא צפופה. הפרופסור פשוט מתועב.
בשנות ה70 גם כן היו איומים על 'התפוצצות אוכלוסין'. פרופסורים כמו פול ארליך חזו רעב עולמי תוך עשור. במקריות מוחלטת, לא היה זה הריבוי הטבעי במדינות המערב שעורר את האזעקות האלו. אפילו לא מדיניות ההגירה שלהם. רק הריבוי הטבעי במדינות העולם השלישי המנוצל. כלומר, מערבים שבעים שניצלו את העולם אמרו לחלשים שלהם אין מקום. (מיותר לציין שהעולם השלישי התעלם ממנו, והעולם היה בסדר אח"כ). אותו הדבר כאן. אין צפיפות בישראל. יש צפיפות בגוש דן, אבל יש מספיק מקום לעוד מטרופולין בנגב (ועוד לא גמרנו לצפוף את באר שבע) - שימו לב שאין לו תשובה טובה כששואלים אותו למה לא (בדומה, כשהוא משווה לגרמניה או שוודיה - הוא שוכח שהן מייבאות עכשיו מליוני 'פליטים'). מה שכן קורה הוא שרוב הגידול הטבעי הוא במגזרים 'ימניים', 'דתיים' או 'ערבים'. כל אלו שאחוס"ל כמו הפרופסור לא אוהב. אז הוא מציע פתרון מאוד לא-ליברלי ובניגוד לכל חופש הפרט כדי להגביל אותם. ואם אח"כ זה יגרום לחורבן המדינה, בין אם ע"י חדלון כלכלי (יפן) או ייבוא ערבים (שוודיה), אז כנראה שלא אכפת לו - כל עוד המגזר שלו יתקרב קצת לשלטון.
יאיר | 20.05.16
127.
רוב התגובות כאן מורות שזה לדבר אל הקיר
הישראלי הממוצע כבר מזמן מנוכר לרציונליזציה. אמונות טפלות ופרנויות מכתיבות את עמדותיו. הרס המפעל הציוני כבר החל מזמן. ומחולליו הם גדולי ה"פטריוטים". עצוב. אין שום סיכוי שתתנהל כאן מדיניות חכמה שרואה כמה צעדים קדימה. עוד משהו קרה בצד גידול האוכלוסייה המהיר ב 68 שנות המדינה - המוח היהודי התרוקן מתאיו האפורים. הטמטום והבערות שולטים. לך דבר עם הקיר...
אורנה | 20.05.16
126.
אלון טל הינו איש חכם ואמיץ שמעשיו כבר הצילו אותנו מטעויות ועוולות
זה קצת קשה לומר ולא נעים, אבל כל מי שרואה קצת קדימה ומבין לאן אנו מתדרדרים, כבר מתכנן את העזיבה. זה עניין של זמן עד שיישארו בארץ רק הפסיכים והעניים, ואז נראה איך יסתדרו כל מקבלי הקצבאות ומחרחרי הריב ללא עמוד השדרה היצרני והאינטלקטואלי של ישראל...
אריאל | 20.05.16
119.
אין צפיפות בארץ
מצטער, אבל מדינת ישראל לא צפופה. גוש דן צפוף. בצפון ובדרום יש מרחבים עצומים שאפשר ליישב ולפתח. אני מבין שבתור מייסד ארגון של ירוקים יש לו אינטרס לשמור על הטבע, כמו לרובנו, אבל צריך למצוא דרך שמור על הטבע בלי להיכחד. באירופה קורה תהליך של הכחדה. אירופאים מביאים מהגרים מוסלמים כי הם צריכים צעירים שיעבדו וישלמו את הפנסיות של מבוגרים. בציבור החילוני ילודה עומדת על 2-3 ילדים. בציבור הערבי הילודיה נמצאת בירידה הדרגתית מעל שני עשורים. בציבור החרדי הילודה גם תרד כי הם יבינו שבלתי אפשרי לגדל 10 ילדים. ברגע שהחיים בגוש דן יהפכו לבלתי נסבלים, אנשים יצאו לפריפריה בחיפוש אחר חיים רגועים יותר.
 | 20.05.16
112.
כבר היום יש פה 12 מליון
שלא בכוונה הפרופסור מטעה אותנו. על תא השטח שנקרא ישראל\שטחים\ רצועת עזה ( התשתית אותה תשתית ) חיים כבר היום כ12,000,000 תושבים כך שהצפיפות הרבה יותר גדולה מאשר בכתבה. הפלסטינים באיו"ש ובעזה צורכים את אותם מקורות מים שלנו , מקבלים את החשמל מאיתנו והביוב שלהם ממש לא מיוצא למאלזיה.... בלי להיכנס לפוליטיקה אם לא יימצא פתרון כלשהו יש לקחת את המספרים כמו שציינתי ( כ-40% יותר מאשר בגרפים )
אריה | 20.05.16
111.
צודק. הסוגייה צריכה לעלות לסדר היום הציבורי.
ייקח לציבור זמן להפנים ולהבין. אין מנוס מכך. החרדים סמכו על אלוהים גם כאשר שש מליון מבני עמנו הוכחדו. הקריאה לביטול קצבאות ילדים מוצדקת גם בלי קשר לתוכן הכתבה. לא ייתכן שזה יולי ילדים והאחר יעבוד לפרנסתם. ילדים? על חשבון ההורים בלבד ! אף לא גורם אחר.
חיים | 20.05.16
105.
הבדואים בנגב מביאים בין 2-3 נשים מהשטחים,
כאשר כל אישה בדואית יולדת 10-11 ילדים, מסיכום של 4 נשים תקבל מעל 40 ילדים, טיפלת בבעיה זו טיפלת בבעיית הצפיפות, כתבה כזו פונה רק לעם היהודי, לבדואים אין אינטרנט, וחלקם הגדול אינו יודע לקרוא, האם תרצה לעודד מדינה בה קיים רוב של בדואים, בכתבות אלו לא תשיג אף מימד אחר?
עד כאן | 20.05.16
104.
מלטוס טעה - גם הפרופ' הנכבד
מתי ילמדו שמערכות דמוגרפיות לא עובדות כך? עובדה: באיטליה, יפן, ועוד יש ילודה אפסית גם ללא חקיקה. עובדה: הממשלות האלה (טגם כעת בסין) מתחילות להבין את גודל האסון הדמוגרפי ויש ניסיונות להעלות את הפיריון עובדה: הכלכלות האלה קורסות עובדה: אין קשר בין צפיפות להישגים כלכליים (עיינו ערך: סינגפור, ניו יורק,....) אבל ננסה לא לראות את הכתובת על הקיר. הבעיה אינה מספר הילדים, אלא איזה כוח כלכלי ניתן ליצור על ידם?
שרה | 20.05.16
101.
הבעיה היא שכבר היום השכבות החזקות ממעטות בילדים, והחלשות מרבות בילדים...
את העניין של הגבלת הילודה מבינים דווקא האנשים שהמדינה צריכה שהם ירבו בילדים, כלומר, אותם אנשי מעמד בינוני-גבוה, משכילים, משלמים הרבה מיסים, משרתים בצבא, דווקא זוגות רבים כאלו מסתפקים בילד אחד או שניים. דווקא הזוגות שמכבידים על המדינה מבחינה כלכלית מביאים הרבה ילדים יחסית. לכן מאוד ברור שגם אם מספר האנשים לא יגדל, השינוי בתמהיל יהפוך את החיים פה לסיוט - אחוז ה"נתמכים" יגדל, ואחוז הנושאים בנטל יקטן.
אזרח מודאג | 20.05.16
100.
אני חילוני גמור ו טוען ש אין להגביל את הילודה
1, זו דמוקרטיה וילודה היא זכויות הפרט נקודה. ה" שכנים" שלנו רוצים לגרש אותנו מכאן(גם על הדרך, לרצוח, לאנוס ולגנוב הרכוש) זו האמת ו כאן לא מערב אירופה. 2, אנחנו חייבים הרבה חיילים ו חיילות וצבא חזק מאוד כי שלום אמיתי עם השכנים יהיה תמיד מבוסס על כוחו של צה"ל.
א | 20.05.16
96.
הוציא את עצמו מהכלל בין השאר
1) נחמד שהוא רוצה להגביל את הילודה אבל בעצמו יש לו שלושה ילדים. כלומר שמישהו אחר יתרבה פחות. 2) אין בעיה שאנחנו נתרבה פחות כל עוד כל המגזרים בארץ מקבלים על עצמם את ההגבלה ולא רק היהודים החילוניים. אחרת מדובר פה בשינוי דמוגרפי מכוון ולא דווקא בשימור או שיפור איכות החיים, כפי שהפרופ' מתאר זאת. ומאוד לא סביר להאמין שכל המגזרים יקבלו זאת עליהם (אנחנו אפילו לא מסוגלים לשכנע את החרדים להתגייס. אתה רוצה שנשכנע אותם ללדת פחות? או את הערבים? בהצלחה לך עם זה. זה לא יקרה).
דקל | 20.05.16
94.
מוטב היה לדברים האלה של הפרופסור הנכבד שלא נאמרו, ושלא יאמרו.
הפרופסור הנכבד טועה בגדול כשהוא בוחן את המציאות וההתפתחות דרך הסדק הדק של 'איכות חיים' במובן הטכני של המושג. הוא גם לוקה בהבנת התהליכים הכלכליים, ההסטוריים, הלאומיים התרבותיים הרלוונטיים. בקשר לכך אפרט שלושה אספקטים: 1. האספקט הכלכלי התועלתי: בשביל כלכלה חזקה וצומחת הכרחי מינימום פריון של 2.4. ארופה לא למדה את התובנה הזו, והעדיפה את החיים הנוחים והנהנתניים בלי טרדות רבות מדי של גידול ילדים. היום אנחנו יודעים היכן היא עומדת מבחינה חברתית ותרבותית, כאשר את הפער והמחיר היא סוגרת באמצעות יבוא כוח אדם זר המהווה פצצת זמן לקיומה כציוויליזציה. 2. האספקט הלאומי –יהדותי: העם היהודי עבר שואה איומה רק לפני כשבעה עשורים. השואה הזו נמשכת, במובן הדמוגרפי, גם כיום - בדמות התבוללות מואצת בריכוזים חשובים של יהודים באמריקה ובאירופה. הציוויליזציה היהודית זקוקה להמשך קיומי משמעותי, והמפתח הוא (גם) בגידול דמוגרפי במולדתה ההיסטורית ובמדינה העצמאית הנותנת לה אפשרות להתפתח, היא מדינת ישראל. 3. האספקט המעשי: הנימוקים להתפוצצות אוכלוסין אינם משמעותיים. יש מספיק שטחים בצפון ובנגב. ממודיעין, מקום מגוריו של הפרופסור, אולי לא רואים את זה, אבל זו האמת. כושר הנשיאה של הארץ הזו, בהינתן הנתונים הגיאוגרפיים האלה, ועוד יותר מכך בהינתן שיהיו התפתחויות טכנולוגיות אורבניות מקדמות בעתיד – הוא גדול בהרבה מהקיים, ולפחות פי שלושה. בנסיבות אלה, לדיבורים על התפוצצות אוכלוסין ומדיניות של תכנון דמוגרפי אין כל הצדקה. בשולי הדברים, נראה לי שמה שמטריד באמת את הפרופסור הוא לא הסכנה של התפוצצות אוכלוסין, אלא הניכור שיש לו כלפי האוכלוסיה הדתית והחרדית. הוא אמנם מרבה להתיחס לחברה החרדית בדבריו המזלזלים, המכלילים והחמורים, אבל לא צריך לטעות – הוא מתכוון גם לחברה הדתית, שבה הפריון גבוה גם כן, וגם היא נושאת דגל של יהדותיות אותנטית, אם כי בסגנון משלה. האוכלוסיות האלה הן תורמות חשובות מאוד לשיעור הפריון היהודי, והן ישתתפו בעיצוב התרבות שתשרור כאן בעתיד, אם גם תוך שינוי והתאמת ערכים לאור התנאים והצרכים בעתיד. הבעיה של הפרופסור הנכבד היא הבעיה התרבותית – מי יקבע כאן את התרבות בעתיד, בהינתן המגמות הדמוגרפיות שבתוך המגזר היהודי עצמו, וחבל מאוד שהוא אינו אומר זאת במפורש. במובן זה, חזונו אינו שונה משל רבים ולא טובים בעבר – העלמת היהדות האותנטית ההסטורית, בגופה ובנפשה. אבל עברנו את פרעה (וגם אלה שלאחריו), ונעבור גם את זה. ועדיין, אני מקווה ששלושת ילדיו לא יעזבו את הארץ, רק מפני ש'לא נוח' כאן. אני לא בטוח שבאירופה או בארה"ב או בכל מקום אחר יהיה נוח להם יותר, אלא אם כן הם ירצו לוותר על יהדותם, אולי. כדאי שהפרופסור הנכבד יאמר זאת לילדיו באותה רצינות לפחות שבה הוא משווק את התאוריה הבעייתית שלו.
אדי | 20.05.16
93.
עצירת הילודה
לפרופסור המלומד. כנראה שלא קראת את העבר של ארץ ישראל. אז להזכירך,בימי בית ראשון ושני , היה מלך בישראל(ינאי המלך) ששלט על 60 ערים באזור ביתר(מודיעין של היום), כאשר כל עיר הייתה כיוצאי מצרים(600000 איש) חוץ מאשר 3 ערים שהיו פי 3 מיוצאי מצרים. עתה תעשה את החישוב ואז תגיע למספר הנכון של תושבי ישראל רק בקטע מסויים של ארץ ישראל. וכל זה היה לפני כ-3000 שנה.
אבנר | 20.05.16
87.
הפרופסור מתיחס ל"תנאי מעבדה" ולא לוקח בחשבון פרמטרים חשובים:
כל הנתונים שהוא מדבר עליהם נכונים אבל המסקנה לא נכונה. באמת יש כאן המון אנשים ותשתיות לא מתאימות אבל המסקנה לא נכונה, כי תשתיות אפשר לתקן, הכל תלוי בתכנון נכון. בעשור הבא נראה רכבת קלה בגוש דן, ערים חדשות ומודרניות בצפון, בניה רוויה ורבי קומות. הפרופסור לא לקח בחשבון מלחמות וירידה מהארץ, סביר להניח שתפרוץ כאן מלחמה גדולה בעתיד הלא רחוק, במקרה של מלחמה גרעינית עם איראן ההשלכות לצערנו עלולות להיות הרסניות עד כדי מליון הרוגים. הירידה מהארץ כבר תופסת תאוצה, בעוד עשור כל צעיר חמישי יעזוב את הארץ . בנוסף, אם הפרופסור היה קורא את הסטטיסטיקות על הילודה החרדית (שהיא מי שמחזיקה את הפריון היהודי הגבוה) הוא היה רואה שיש ירידה חדה בילודה, החרדים כבר בתהליך של "ישראליזציה" ובעוד כמה שנים הפריון החרדי ירד ל5 ילדים בערך במקום 7 כיום. המציאות מוכיחה שהתערבות של האדם בדברים ש"לא לו" רק גורמת לתוצאות הרסניות. חוץ מזה מה הפרופסור יעשה עם הזדקנות האוכלוסיה? אם יהיו רק זקנים וילדים חדשים לא יוולדו, מי יחזיק את המדינה? מי ישרת בצבא? בקיצור מחקר לא רציני
עמית חוקר | 20.05.16
76.
קצבאות הילדים זה לא מספיק
קצבאות הילדים זה רק חלק קטן. צריך שינוי תפיסה כולל. קצבות ילדים עד הילד השני (סכום גבוה יותר לכל ילד). קצבה שלילית מהילד החמישי. טיפולי פריון במימון המדינה רק על הילד הראשון מענקי לידה רק על הילד הראשון והשני. ביטול סל קליטה במימון המדינה (מי שרוצה לבוא על חשבונו). במקביל השקעה רחבה יותר בתשתיות, תחבורה ציבורית, חינוך, בתי חולים. לצערי ממשלות ישראל טומנות את הראש בחול ומעדיפות לדאוג אך ורק למשילותן ובכך מביאות להרס מדינת ישראל בעתיד (הלא כל כך רחוק).
נדב | 20.05.16
73.
הפרופ' כמובן צודק, אלא שיש פער בין התאוריה ליכולת הישום.
עובדה שהוא עצמו נכשל בנתינת דוגמא אישית... דתיים לא יקבלו זאת, כי זה מנוגד לדת. ערבים כנ"ל, מה גם שעראפת אמר להם שהנשק החשוב ביותר שלהם נגדנו הוא הרחם של האישה הערביה. כל אחד ינסה לזרוק את האחריות על השכנים, כמו שמדינות עושות עם מכסות זיהום האויר ועם דוגמאות רבות מתחום הטיפול באיכות הסביבה והבריאות. כנראה שמעדיפים ללכת על הקצה ולא מודעים לכך שבתחומים מסויימים אנחנו כבר בתהום. לדעתי מה שיגרום לדילול הגדול באוכלוסיה הוא הופעת וירוסים קטלניים. היינו לא רחוק משם מספר פעמים, אך הוירוסים לא היו מספיק אלימים.
מיכאל | 20.05.16
72.
השוואת ריכוזים: הבעיה כלל עולמית והפיתרון אינו מתחיל דווקא בישראל
אנשים מהגרים להיכן שרמת חייהם גבוהה יותר. אם יהיה כאן צפוף אנשים יהגרו מישראל לחו"ל. אם ישראל תחיל מדיניות הגבלת ילודה ותהפוך למדינה עם רמת צפיפות נמוכה ואיכות חיים גבוהה, אנשים מכל העולם יהגרו לישראל ויהפכו אותה למדינה צפופה. כבר היום זה קורה עם "הפליטים" מאפריקה. ועוד כמה דברים: אם קצב הילודה יירד לא יהיה מי שיממן את הפנסיות ורמת החיים של כולנו תרד. קיצר, הבן אדם חושב 30 שנה על הנושא ועדיין לא רואה את הבעיה במלואה...
אורי | 20.05.16
71.
פרדוקס: מדוע זה לא יעבוד (אלא אם... ?)
יש מירוץ דמוגרפי בין מי שמביא 0-1 ילדים למי שמביא הרבה. לפי הכתבה חשוב שמי שמביא מעט ילדים ינצח במירוץ ויתרבה. המסקנה: מי שמאמין שצריך מעט ילדים צריך להביא כמה שיותר ילדים כדי שיהיה פה רוב לאילו שמאמינים שצריך להביא מעט ילדים.
איל | 20.05.16
69.
אני הייתי רוצה לשאול
1: נניח שיתקבל חוק שמגביל את הילודה לילד אחד. מי יהיו אלה שיותר להם ללדת ומי לא? 2: מה זאת אומרת "דילול חברתי?" יהרגו אנשים בכוח כי לכאורה יש יותר מדי? 3: אגב, אני אמנם אינני פרופסור ולא יסדתי אגודות, אבל אני קראתי נתון מספרי שאיכשהו לעיתים רחוקות מזכירים אותו: זה נכון שבשנה נתונה נולדים בעולם 83 מיליון אנשים אבל בשנה הולכים לעולמם מסיבות שונות 56 מיליון. כלומר שורדים בשנה נתונה לפי החישוב הזה 27 מיליון. זה לפי נתוני שנת 2012. אז מה בעצם קורה כאן? 4: לי נראה שהמדענים של היום הם התליינים של מחר: הם מסרבים לומר לכם שיש מספיק כסף בעולפ כדי להעניק קיום בכבוד והשכלה לכל המיליארדים שהם אוכלוסיית העולם פעמיים. למה? כי הם תלוים במשכורת שמישהו משלם להם. 5: אלא שכאן נ מצאת שאלה מהותית אחרת: לשם מה קיים המדע האנושי אם לא כדי שהאנושות תחיה? לשם מה מתעקשים שילדים ילמדו מדעים? כדי שהם יכחידו את האנושות?
חילוני אתאיסט | 20.05.16
68.
אמרתי את זה כבר 10 שנים שאנחנו מדינה קטנה מידי לאכלס כמות כזו
אין שטחים לבנות ולכן אין דירות ויוקר המחייה בשמיים. הרסנו את הטבע. הכרמל בחיפה כבר מת ובעלי החיים מגיעים לחצרות לחפש אוכל כי לא נשאר להם שטחי מחיה. רובם נכחדו אגב. אין מקום במידנה כ"כ קטנה לילודה כזו. זוג בישראל לא צריך יותר מ-2 ילדים !!!
עו"ד אבי כהן | 20.05.16
56.
צריך להפסיק לייבא לפה עולים גויים מרוסיה!!
זו הבעיה האמיתית. 3 מליון גויים רוסיים שהביאו שהקשר שלהם למדינת ישראל הוא תמוה בהחלט, משרד הקליטה פשוט שכנע ותפס אזרחים תמימים במדינות חבר העמים ושינע אותם שהם יהודים. פשוט צריך להעיף ולהגביל את העליה למדינת ישראל, ואולי גם לבטל את חוק השבות שהיה מתאים לשנות ה 50 ולא לשנת 2016. ואל תקראו לי גזען!!! כי אני ממש לא.
 | 20.05.16
55.
כל מי שעיניו בראשו ובעל קצת ידע - מבין שיש לעודד הגבלת ילודה
גם ההטפלות למספר הילדים שלו היא דימגוגיה או בורות או שניהם כי ברור שילדיו נולדו שנים לפני שהתעורר הצורך בהגבלה דמוגרפית (הוא בן 60 יא ליצנים). הוא גם לא מבקש לאסור ילודה אלא לעודד ויש הבדל מהותי בין השניים
שי | 20.05.16
54.
קשה להתמודד עם כמות השטויות של המאלטוזי הזה
הוא מדבר על 15 מליון תושבים ב-2013. ואז 100 מליון. מליון יגיעו הרבה אחרי שנת 2100 בקצב הגידול שהוא מדבר עליו. הוא יוצא מנקודת הנחה שאחרי שנת 2100 מדינת ישראל תתמוך בתושיבה עם הטכנולוגיה הקיימת, תפיסות העולם שבהווה, הגיאופוליטיקה של היום והדינמיקה המוכרת. נקסט. להפסיק את קצבאות הילדים. התחלופה הכלכלית למאות אלפי משפחות שגם ככה מתמודדות עם עוני? ההשלכות על חינוך אותו דור? תפיסות העולם? תחושת הקיפוח? אולי יגלו שאפשר לעשות כסף קל בעולם הפשע אחרי זניחתם ע"י המדינה? לא צריך חלופה, צריך כותרת פרובוקטיבית באינטרנט. נקסט. מגבלה לילד אחד: בהודו מחלקים טוסטר לכפריים שעושים קשירות חצוצרות או צינורית זרע. בסין העירונית יכלת לאבד את מקום עבודתך (לרוב הנשים) אם היה מתגלה שאת בהריון שני. הכפריים עדיין הולידו חמישה ילדים ומעלה כדי לספק ידיים עובדות. סין מגלה עכשיו מחסור אדיר בבנות ואי-איזון של פירמידת האוכלוסין. מי בדיוק יאכוף את זה בישראל ואיך? האם אנשים יקבלו טוסטור או מכתב פיטורין כדי לא להוליד ילד נוסף? נקסט והחביב עלי. כושר הנשיאה של הטבע הוא לא המצאה שלו אלא של כאלה שהיו הרבה לפניו. הכלכליסט תומאס מאלטוס פירסם מאמר שמדבר על הגבלת הילודה ב-1798. הוא הסתכל על חיות שחיות בצפיפות בטבע, זיהה את העומס על הנישה האקולוגית וחשב שבני האדם יחוו דבר דומה. מאלטוס דיבר על החיוביות במלחמות ובמגיפות ככלי לדילול אוכלוסייה, אחרת כדור הארץ יקרוס. אחרי 200 שנה מתברר שהטכנולוגיה מונעת את קריסת כדור הארץ (פיזור אוכלוסין בכד"א, ייצור מזון ואנרגיה, וכו'). אחרי 200 שנה לכולם ברור שמאלטוס טעה. חוץ מלמרואיין בכתבה הזאת. שילך ללמוד גיאוגרפיה, תואר ראשון, שנה א', סמסטר א', מבוא לגיאוגרפיה אנושית. כלומר אחרי 200 שנה כולם יודעים שמאלטוס טעה.
 | 20.05.16
53.
המסקנה נכונה, לא הנימוק. 10 ילדים במשפחה זו התעללות בילדים.
לשמש כאם לאחותך בת השנתיים כשטרם מלאו לך 8 זו התעללות וניצול. לחיות ללא השכלה, בכת שחותכת לתינוקות את איבר המין ודנה נשים להיות משרתות לגברים בבני ברק וירושלים, זו התעללות. וישראל הנאורה מאפשרת את זה בשם חופש הדת.
חרדים ערבים ומה שביניהם | 20.05.16
49.
צודק ב 100 אחוז
היום אחת הבעיות המרכזיות בעולם זה כמות אנשים שחיים בעולם זאת כמות מטורפת גידול האוכלוסייה. עולם לא יכול להכיל כמות כול כך גדולה של אנשים זה אומר יותר מים,יותר מזון,יותר חצמן ,יותר אשפה ,יותר זיהום אז בהחלט צריך להתחיל להגביל כבר היום רואים את השפעה הרסנית שיש לאדם על העולם אני חושב שעולם חולה והשם של המחלה היא בני אדם!!!!
אביב | 20.05.16
47.
עד כמה פרופסור "מלומד" אינו לומד מההיסטוריה. ציוויליזציות שלמות גוועו ונעלמו
ההיסטוריה האנושית הוכיחה בדיוק ההיפך מתאוריה המלומדת של פרופ' טל. יוון, רומא , עמים ושבטים שהגיעו לגדולה חברתית וכלכלית החליטו "לשמר" את הרווחה הכלכלית שלהם על ידי הקטנת הילודה. התוצאה הייתה תמיד (למעט עם ישראל) היעלמות הציוויליזציה. ישנן מחקרים המדברים על אלפי חברות שבטים עמים ומדינות שנעלמו באותה דרך. ראוי שלפני הקביעות ה"מדעיות" יקרא הכותב את "ציוויליזציות גוועות" ומחקרים רבים נוספים שנעשו בעולם על הקשר בין ילודה וחוסן החברה. די לראות את אירופה המודרנית . אותה אירופה שהחלה להקטין את הילודה בשם הרווחה ה. ועתה עומדת בפני היכחדות החברה האירופאית כפי שהכרנו והחלפתה בהמוני מהגרים (לטוב ולרע) . תהליך שהחל וכנראה לא ייעצר. הביטו בטורקיה בה הכורדים מתרבים מהר יותר מהטורקים (המודרניים והמערביים יותר). לאט לאט הופכים הכורדים לרוב הדוחק את הטורקים. זו גם הסיבה העיקרית להתפרצות האלימות בטורקיה בין טורקים לכורדים. החוסן של עם ישראל ומדינת ישראל היא ילודה והשכלה. ככל שהילודה תהייה גדולה יותר נהיה אנו כחברה חסונים יותר. היחס בין ילודה והשכלה ראוי גם הוא לפרק מכובד ונפרד (לא הפעם) הסיכום: ההיסטוריה מלאה בדוגמאות. צריך רק ללמוד היסטוריה ולא להיגרר לתיאוריות שכשלו אלפי פעמים בעבר.
אורטל | 20.05.16
44.
צריך להוציא חוק שכל מי שרוצה הרבה ילדים-צריך לאמץ.
יש כל כך הרבה ילדים מסכנים שאין להם איפה לגור ואין להם מי שידאג להם. אז למה להביא לעולם המסריח הזה עוד ילדים, כשיש כבר כל כך הרבה ילדים? אולי בגלל הגנים? אתם רוצי מורשת? אולי קודם צריך לחשוב מה אתם כל כך חשובים שצריך עוד אנשים כמוכם- כי אם אתם עוד הורים אגואיסטים שדואגים רק למשפחה שלהם ולא עושים כלום למען הכלל. אז הילדים שלכם מיותרים. ועדיף שתאמצו.
חגית | 20.05.16
43.
לכל אלו שחושבים שיש פתרון לצפיפות
צריך להגביל את הילודה לא רק בארץ אלא בכל העולם כיוון שכדור הארץ לא יוכל להמשיך ולקיים אוכלוסיה הולכת וגדלה. בשביל לקבל פרופורציה, גם אם אם היינו עוצרים את גידול הילודה היום, זה לא היה מבטל את נקודת המשבר: כיוון שרמת החיים עולה הלחץ על כדה"א עולה גם מהכיוון הזה ויש גבול לכמות הטלפונים שאפשר לחצוב כאן, ולכמות הרכבים שאפשר לייצר בפלנטה המסכנה הזו. מה אני מציע? מצד אחד לעשות כל מה שאפשר ע"מ להרחיק את נקודת המשבר (Tipping Point), ומצד שני להתחיל להשקיע ברצינות בתעשיות החלל. אם נסתמך רק על כדור הארץ אנחנו גמורים, ואני מדבר על טווח של 50-100 שנה, אולי אפילו פחות.
 | 20.05.16
35.
הצפיפות במדינת ישראל לצערי ממש לא גבוה, וגם בתוך הערים יש צפיפויות שונות
אין בעיה עם צפיפות, המפתח של עיר טובה זה צפיפות עירונית, תראו את השכונות שבונים היום בארץ, הם ההפך מזה, פונים בניין של 20 קומות ומדשאות של קילומטרים מסביב. תעשו חשבון ותראו כולל השטחים הירוקים מה הצפיפות. באזורים דלי אוכלוסיה השירותים שמספקים פחות טובים, ויש פחות מקומות בילוי, לא סתם כל המדינה רוצה לגור ליד תל אביב. אם כבר רוצים לעשות תיקון זה לעלות את הצפיפות בכל המקומות בארץ, במקום לבנות עוד שכונות מנותקות בשולי ערים על חשבון שטחים פתוחים. לכל אלא שמודאגים שלא יהיו מספיק בתי ספר ובתי חולים.. טוב לצערי אנחנו במדינה סוציאליסטית שמנסה לספק את כל השירותים האלה בצורה גרועה.. לפי הגישה הקפיטליסטית ברגע שהמדינה לא תצטרך לספק את כל השירותים האלה השוק הפרטי ייתן מענה הרבה יותר טוב ממה שאתם מסוגלים לחלום היום.(לכל המפחדים אפשר להתחיל עם שיטת השוברים)
אדיר | 20.05.16
34.
הוא אומר שהבעיה היא גודל המשפחה, אבל לנתון הזה יש קשר ישיר לתרבות
חרדי, ערבי או בדואי - יהיו להם יותר ילדים, בגלל הדת \ תרבות. יחסית לפרופ', ציפיתי ליותר. מצד שני, הוא לא יכול לתקוף בריש גלי את העובדה שחרדי אסור לו להשתמש באמצעי מניעה (לפי הדת), אז הוא מאשים את מספר הילדים בעקיפין.
זפירוס | 20.05.16
31.
אלה המסקנות שאליהן מגיע יהודי שאין לו אמונה בקדוש ברוך הוא.
ישנה מצווה ליהודים לפרות ולרבות, אז המצווה ועושה תבוא אליו ברכה. המסקנות שאליהן הגיע הכותב הן דעתיות, כלומר זו דעתו. למזלנו הוא איננו מנהל את העולם ולכן דעתו פחות רלוונטית. מה שכן, אם הממשלות בישראל היו משקיעות את המאמץ בפיתוח הארץ במקום משחקי השרדות, אז גם הדעות שהובעו במאמר לא היו נחוצות.
חיים  | 20.05.16
29.
הכי מצאה חן בעיני ההצעה לקצץ את קצבאות הילדים
לא כי ברור שהחלטתי להביא עוד ילד כדי לקבל עוד 140 שקל בחודש... אתה חי בסרט שהמדינה מעודדת ילודה. המדינה לא מעודדת, קצבאות הילדים נמוכות מאוד, חופשת לידה מהקצרות בעולם, מיסים עקיפים (כמו מע"מ) מהגבוהים בעולם- בקיצור- אנשים מביאים ילדים מסיבות אחרות, לא בשביל כסף. (הפתעה!!!) הפיתרון לדעתי פשוט- מדינת ישראל תצטרך להתרחב- זה יכול להיות ע"י החזרה של סיני, או לכיוון ירדן, והכי נחמד אם זה יהיה לכיוון של לבנון. אני יודעת שהרעיון הזה נשמע מופרך והזוי כיום, אבל כמו שפרופ' טל אומר- צריך להעלות את הנושא לדיון. ממליצה למי שעוד לא קרא- הספר "ציווילזציות גוועות" על התרסקות הפריון בעולם
אסתר | 20.05.16
28.
אפשר וצריך לתכנן את זה אחרת
הערבים בתוך ומחוץ לקו הירוק מהווים איום דמוגרפי וגם איום ביטחוני. ככל שגדל מספרם הם מסוכנים לנו יותר. צריך לגרש את הערבים למדינות ערב. יש יותר מ-20 מדינות ערביות מוסלמיות של אחת מהן גדולה בשטחה פי שלוש ויותר מארץ ישראל השלמה. אין שום סיבה בעולם שניתן להם לכבוש את מדינת היהודים היחידה בעולם. לאחר שגרשנו יש לספח ולפתח את יהודה ושומרון. זה ייתן לנו הרבה יותר מקום לאוכלוסיה הגדלה. צריך גם לפתח את הנגב והגליל. נצטרך להתפזר יותר ולפתח יותר תשתיות - תחבורה ציבורית יעילה, ושבילי אופניים כדי להוריד עומס מהכבישים . כך תהיה לנו הרבה יותר איכות חיים. עם תשתיות טובות נוכל לפתח גם חינוך ותרבות בכל אזורי הארץ. ילדים זה העתיד של המדינה. אם נשקיע בחינוך שלהם נוכל לצמוח מאוד. יש המון מדינות בארה"ב עם מיליוני אנשים - ובכל זאת יש שם גם בתי ספר מעולים בלי צפיפות רבה בכיתות ובגנים. הם פשוט מגדירים תקן של מקסימום ילדים בגן ועומדים בו. ראינו באירופה איך אוכלוסיה מזדקנת מהווה נטל על צעירים, ואם אין מספיק צעירים לזקן - כולם יסבלו. לכן ילדים זה ברכה ושמחה - אבל צפיפות בכבישים ובגנים ובכיתות זה לא שמחה בכלל. חייבים להרחיב ולבנות תשתיות כדי לעמוד בקצב.
מירית | 20.05.16
23.
קצבאות ילדים מהוות רק כ-10% מהכסף הציבורי לגידול ילד - כ-2,000 ש"ח לחודש
לא לאסור, חלילה, ללדת, אלא להבהיר שאם יש כבר 2 או יותר - כל ילד חדש לא יקבל מהציבור שום דבר. וכמובן, אמצעי מניעת הריון והפסקתו יינתנו חינם. יש להגביל הוצאות ציבוריות (בריאות, חינוך, הנחות ארנונה וכד') ל-2 ילדים אצל 2 הורים.
מישה שאולי | 20.05.16
21.
האיש צודק לחלוטין ושם את האצבע על הבעיה המרכזית
הילודה כאן,בסקטורים לא קטנים, חורגת מכל גודל סביר ולא מתחשבת בירידה העצומה בתמותה הטבעית. בעבר הרחוק היתה סבירות לילודה גבוהה כדי לפצות על תמותה גבוהה מאד של ילדים ותינוקות. כבר מאה שנה שהמצב השתנה מהיסוד , וגם אצלנו הגענו לרוויה ויש לבלום בחדות.
יובל | 19.05.16
20.
האיש צודק לחלוטין ושם את האצבע על הבעיה המרכזית
הילודה כאן,בסקטורים לא קטנים, חורגת מכל גודל סביר ולא מתחשבת בירידה העצומה בתמותה הטבעית. בעבר הרחוק היתה סבירות לילודה גבוהה כדי לפצות על תמותה גבוהה מאד של ילדים ותינוקות. כבר מאה שנה שהמצב השתנה מהיסוד , וגם אצלנו הגענו לרוויה ויש לבלום בחדות.
יובל | 19.05.16
13.
בדרך כלל
ממשלות פועלות רק לאחר שמתרחש האסון ואין פועלים למנוע אותו. כמו נושא התחממות כדור הארץ, בעקבות גזי החממה וזיהום האוויר. הכל יודעים שהדבר עלול להמיט אסון על כלל האנושות העולמית, ואין מטפלים די בבעיה כנדרש. מקבלי ההחלטות יתעוררו אך ורק לאחר התרחשות האסון, או לאחר שיחושו את האסון מתרחש לנגד עיניהם. כך שאפשר לדבר על צמצום הילודה למניעת צפיפות, עוני מחפיר ופגיעה גדולה ורחבה באיכות החיים. הממשלה בארץ לא תתערב בנושא הילודה ותיתן לדברים להתגלגל, כפי שהם היום. חוק הגבלת הילודה לא יעבור בכנסת וזאת מכמה סיבות: זה נוגד את ההלכה, מוסלמים לא יסכימו לכך, ובמידה מסוימת לא מתאים למדינה, בשלב זה. "כשנגיע לגשר נחצה אותו".
ראובן | 19.05.16
11.
מאמר חשוב!
לכך צריך להוסיף את נושא התעסוקה - הצורך באנשים ככוח עבודה ילך ויפחת (אפילו למשימות צבאיות). משרות שאינן דורשות מעוף, יצירתיות וכישורים מיוחדים יבוצעו ע"י תוכנות ורובוטים. המגמה המסתמנת של יצירת מגזר ציבורי מנופח (וציבור שחי מקיצבאות) ומימון על-ידי מיסי עתק ממיעוט עם פריון גבוה מאד במגזר העיסקי (ומיסוי נדל"ן) אינה ברת קיימה.
דרור | 19.05.16
5.
יש פתרון אחר לבעיה. קל יותר.
בכלכלה ידוע, שכאשר רוצים לטפל במחירי המוצרים בשוק, אפשר לטפל או בצד הביקוש או בצד ההיצע (וכמובן בשניהם). כך גם כאן. במקום לטפל בצמצום הילודה ניתן לטפל בהרחבת התמותה. אות לכך שהממשלה ערה לבעיה, ולפתרון בדרך השנייה, היא מינויו של ליברמן לשר הביטחון.
ישתדרג שמו | 19.05.16
3.
כל הכבוד ויישר כוח! צריך להגביל את הילודה כדי למנוע מדינת דת, אבל לא רק
מדינה ללא רוב חילוני לא תשרוד לאורך זמן. ישראל לא יכולה להתקיים לאורך זמן ללא תמיכה, או לפחות לגיטימציה, לאורך זמן. ככה זה כשאתה מוקף בים מוסלמי. כיום התמיכה והלגיטימציה ניתנות בין היתר בשל היותה דמוקרטית (עדיין) ומדינת דת היא מדינת עולם שלישי דכאנית בהגדרה. אבל בלי קשר - מדובר במקום קטן וצפוף, ועם תשתיות קורסות. המשך המגמות הדמוגרפיות משמעותן איכות חיים מזעזעת, פגיעה בלתי הפיכה בערכי טבע וחיכוכים בלתי פוסקים על בסיס אישי וסביב השסעים החברתיים הקיימים. ומשם - לאלימות ולמלחמת אזרחים. אז מה לעשות? להגביל את קצבאות הילדים עד ילד רביעי, ומשם תסתדרו לבד; לחזק את החינוך הממלכתי; להגביל את גיל הנישואים; לחזק את הארגונים ליציאה בשאלה.
רמי | 19.05.16
2.
כאילו שחיים במשוואה מתמטית
1. תיהיה הגירה שלילית 2. אפשר לספח את יו"ש - יותר גדול מגוש דן 3. ליישב את הנגב והגולן. 4. בקצב של מה שקורה במזרח התיכון - לא מן הנמנע שמדינת ישראל תאלץ להגדיל את שטחה על חשבון מדינות שיתפרקו כמו סוריה וירדן. בגדול מה יותר אנשים - יותר טוב ליהודים
קשקשן | 19.05.16
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת