אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

וורן באפט חושף את העצה המפתיעה והחשובה ביותר שלו לעסקים קטנים

24 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

23.
הי אורי, אתה צודק שהוא לא ניהל בנק
הי אורי, אתה צודק שהוא לא ניהל בנק או חברת מסחר קמעונאית. מצד שני, באפט כן ניהל קרן השקעות בשנים 1957-1969. 12 שנה שבה הוא בא במגע ישיר עם לקוחות. בהתחלה היו אלה משפחה וחברים קרובים, ולאט לאט המעגל התרחב. סביר להניח שהוא היה צריך לעמוד בכללים של שמירה על יחסים עם לקוחות בתקופה זו.
Cupcake | 09.06.16
21.
שחר ולולה מה אתם מתנפחים? איזה זילזול של
שחר ולולה מה אתם מתנפחים? איזה זילזול של אנשים חמומי מוח. לולה, כמה יחידות מתמטיקה עשיתי? חמש יחידות וסיימתי בכיתה י״א איך זה בשבילך? שחר, תילמד ותחקור אתה אומר לי? אני לא מכיר אותך אבל ממה שאתה פולט זה מראה לי שאין לך מושג קלוש מי הו וורן באפט ואיך עשה את הכסף שלו.  אולי אתם תתחילו ללמוד יותר על אדון באפט לפני שאתם פולטים שטויות?  תתחילו עם ה snowball בתור התחלה ותמשיכו הלאה. חוץ מברקשייר הבן אדם מעולם לא ניהל עסק בעצמו, תמיד קנה והשקיעה בחברות עם מנהלים טובים או החליף הנהלה. מעולם לא ניהל עסק רציני בעצמו חוץ מחברת השקעות. עובדה. 
Cloud | 08.06.16
20.
לכל בעלי העסקים הקטנים, אנחנו חברה קטנה של
לכל בעלי העסקים הקטנים, אנחנו חברה קטנה של משמחי לקוחות. אפשר להוסיף בר שוקולד, חוג למקרמה וצוות תוקעי שופרות לאוכלוסיה הדתית עם חמור קטן ושחקן שמשחק את המשיח שמחלק וואצ'רים לגן עדן.. אנא צרו קשר בפרטי לחווית לקוח שלא תשכח , מי יודע אולי בזכותנו תהיו הוורן באפט הבא!
Lobster | 08.06.16
18.
בארץ רוב העסקים לא רק חזירים איפלו העובדים
בארץ רוב העסקים לא רק חזירים איפלו העובדים שלהם לא מרוצים לכן הכול די חוויה מגעילה  מחניות בגדים ועד מסעדות  לשאול אים אני נהנה לא תמיד אומר שבא לי לחזור  מה יעזור אים אומר למלצרית בפרצוף תחת כשהיא מרגישה כמוני   תתנו שירות תרוויחו פחות אבל בסוף ישתלם אני חוזר למי שהגון ולא משנה מה העלות    עלות שווה שירות ולא עלות מול תועלת 
Basketball | 08.06.16
15.
גם רוב העסקים כאן קורסים ופושטים רגל... אלו
גם רוב העסקים כאן קורסים ופושטים רגל... אלו שכן מצליחים הם אלו שיודעים איך להתנהל נכון מול הלקוחות... קח לדוגמא את רשתות התקשורת... מבחינת השירות כולם אותו דבר פחות או יותר, יש להם אותו מוצר, ההבדל היחידי זה היחס שלהם אל הלקוח ואם הם מנסים לדחוף לו דברים ולרמות אותו או שהם הוגנים, וזה מה שמשפיע אצל מי כל הלקוחות ואצל מי לא... כשללקוח לא טוב אצלך - הוא מחפש אלטרנטיבות אחרות... אם אתה מונופול אז אולי תצליח לעשוק אותו אם הוא נואש, אבל ברגע הראשון שיהיה לך מתחרים כל הלקוחות שלך יברחו...
Blowdryer | 08.06.16
10.
מבלי לפגוע בך חס ושלום ו/או במר באפט
מבלי לפגוע בך חס ושלום ו/או במר באפט המוכשר נדרש לשים לב להדגש שלו בין לרצות לבין לשמח. לא תמיד ניתן לשמח ולרוב לא נכון לרצות. גם אני יזם כבר המון שנים עם הצלחות טובות יותר וטובות פחות. לצערי המציאות מראה כי כל ניסיון בלרצות מעיר אצל הלקוח את יצר הסחטנות מה שלעולם לא נגמר באופן ששני הצדדים מרוצים. לגבי ה"לשמח" מסכים מאוד עם הגישה אם כי זה לא תמיד יכול לעבוד במיוחד כאשר יש פער ציפיות מאוד גבוהה בין הלקוח לבעל העסק. אינני מדבר על זלזול אלא על פער ציפיות.. ברוב במקרים או שבעל העסק מתיישר לפי הציפייה של הלקוח או שהלקוח לא מרוצה=לא שמח. לא מכיר סיטיואציות אחרות.. לא כאן.. ולכן, בניגוד למה שכתבת, "הצד השני לא יהיה מרוצה ולא ירצה לתת את כספו" זה נכון אם כי לא תמיד ניתן לגישור..
Umbrella | 08.06.16
8.
אדם גדול, והוא יודע על מה הוא מדבר... 
אדם גדול, והוא יודע על מה הוא מדבר...  בכל עסקה יש שני צדדים, הצד השני לא יהיה מרוצה ולא ירצה לתת את כספו לצד שלא נותן תמורה או מתנהג אליהם בזלזול... הכי חשוב בעסקים: היה הוגן כלפי עצמך וכלפי אחרים, תעמוד בהתחייבויות שלך, תעשה את העבודה בצורה הכי טובה שאתה מסוגל, אל תתנהג ללקוחות שלך כאל פרות חולבות שמניבות לך את ההכנסה החודשית, התייחס אליהם כשותפים שלך, הם עוזרים לך בכסף אתה עוזר להם בעבודה, זה יחסי גומלין, אם תעשה עבודה לא טובה הם לא ירצו לתת לך כסף בתמורה... אם אתה רוצה הרבה כסף- אתה צריך הרבה לקוחות מרוצים שמקבלים תמורה לכסף שלהם.... זה הכל, די פשוט...
Blowdryer | 08.06.16
6.
שים לב שאמרתי "היה הוגן כלפי עצמך וכלפי
שים לב שאמרתי "היה הוגן כלפי עצמך וכלפי הלקוח"... אם אתה נותן לעצמך להיסחט על ידי הלקוח זה לא להיות הוגן כלפי עצמך, וזה בסדר אם הלקוח דורש יותר ממך- רק עליך לדרוש יותר ממנו באותה המידה. תעמוד בהסכמים, ואם הלקוח מבקש יותר, תדרוש יותר תשלום, אבל בעבודה שאתה מספק עליך לעשות תמיד את המקסימום שלך, ותמיד רצות את הלקוח עבור מה שאתה חייב לו..., איפה מתחילות הבעיות? כאשר הלקוח שילם על משהו ולא סיפקת, או שהלקוח דורש דברים שלא בהסכם המקורי - צריך להיות תמיד תיאום ציפיות ויחסי גומלין...
Blowdryer | 08.06.16
4.
זה שהוא וורן באפט לא אומר שכל מישפט
זה שהוא וורן באפט לא אומר שכל מישפט שלו זה מישפט ״אלוהי״ שצריך לחשוב ולנתח. הבן אדם אלוף בחישוב הסתברויות וחישובי שווי חברות ולפי זה הוא השקיע כל חייו ועשה מיליארדים. אולם הוא מעולם לא ניהל עסק בעצמו, חוץ מברקשייר. ברור שבברקשייר הוא ריצה את לקוחותיו. עשה להם מליונים, אולם אין לו באמת נסיון ממשי של ניהול עסק.  
Chilli | 08.06.16
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת