8. אתה רציני?! אתה נוהג לחצות קו הפרדה לבן אתה רציני?! אתה נוהג לחצות קו הפרדה לבן בשביל לעקוף אוטובוס?! אתה הדוגמה הטובה ביותר למה צריך מכוניות אוטונומיות. העובדה שאתה לא מבין את זה ומתגאה בכתב באתר מטרידה עוד יותר ומעידה שאתה כנראה נהג מסוכן בטירוף. Strawberry | 13.06.16 (ל"ת)
7. הנושא עצמו הוא לא נאיבי כי הוא נושא הנושא עצמו הוא לא נאיבי כי הוא נושא שמעולה בכל אמצעי התקשורת ניתן לקבל בסבירות את מה שהעלתה שבסוף המדינה תתערב ותחליט מהם הקודים האתים שממנו יגזר האלגוריתם שהחברות יכתבו עבור הרכב למצבי קיצון שיש בהם אלמנטים אתיים (למרת שעד כה אין חקיקה כזאת והשאלות האלו מתבצעות בתוך החברות איפה שהם כן יכולות לזהות מצב מסוים וליצור התנהגות רכב שיגיב בהתאם להחלטה שנכתבה מראש) כמובן שזה מאד יקל על החברה שלא תצטרך להחליט בעצמה מהם הקודים האתים וכך היא בעצם תהיה יותר מוגנת ע"י מערכת החוקים האלו אם המדינה לא תתערב אז אחרי כמה משפטים ותקדימים הם אלו שיובילו את החברות להתישר לפי אותם תקדימים משפטים, בכל מקרה כמות הנושאים האתים הם יותר יותר רחבים מהכתבה והם מעלים שאלות שעד היום היו בדיונים אין סופים של פילוספים ועכשיו צרכים לקבל החלטה אתית בעולם המציאותי האנושי שעולה רק בגלל היכולת של הרכב האוטמטי העתידי לאבחן מצבים במהירות ודיקנות שאדם לעולם לא יוכל לעמוד בהם יש משהו מענין שמערכת רובוטית מכריחה את האדם לקבל החלטות אתיות שעד כיום הוא יכל להתפלסף עליהם מאות שנים. Quill | 11.06.16 (ל"ת)
6. כתבה קצת נאיבית. בסוף מי שבאמת יחליט יהיה כתבה קצת נאיבית. בסוף מי שבאמת יחליט יהיה שליחי הציבור - דהינו הפוליטיקאים = חברי הפרלמנט = במקרה שלנו חברי הכנסת. קצת נאיבי לחשוב שיתנו ליצרניות להחליט על האלגוריתם. התהליך יהיה שהפרלמנט יקבע חוק ותו תקן לאלגוריתם הזה. היצרניות יהיו חייבות לעמוד בתקן הזה. ויהיו מכונים שתפקידם יהיה לוודא שהמכונית עומדת בדרישות התקן. לא מן הנמנע שאותה מכונית תתנהג שונה במדינות שונות בהתאם לתקן שיחוקק בכל מדינה. למשל בהודו התקן ידרוש הגנהת יתר על פרות המתפרצות לכביש Strawberry | 11.06.16 (ל"ת)
5. הבעיה הגדולה שהמכונית תפעל בהתאם לכללים. אני ואתה הבעיה הגדולה שהמכונית תפעל בהתאם לכללים. אני ואתה יודעים "להגמיש" את הכללים כדי לסייע בזרימת תנועה. למשל, לנסוע קצת יותר מהר מהמותר בשטח פתוח, או לחצות קו לבן אם זה נדרש כדי לעקוף אוטובוס. מכונית שפועלת רק על פי הכללים תביא בעיקר להאטת התנועה וליצירת פקקים. זאת ועוד, מי יתכנת כל הזמן את המכונית על הכללים (למשל, הגבלת מהירות), איך היא תתכנן את המסלול שלה תימנע מפקקים וכו'. יש בכל זאת יתרון לאינטואיציה האנושית על אלגוריתם מתוכנת. Elephant | 11.06.16 (ל"ת)
4. בכל מקרה עדיף מכונית אוטומטית שאפשר לאמן עוד בכל מקרה עדיף מכונית אוטומטית שאפשר לאמן עוד ועוד ושמהירות התגובה שלה מיידית מאשר נהג אנושי שלוקח לו שניה ומעלה להגיב ושמי יודע כמה נסיון יש לו על הכביש. עוד בימי חיינו תאונות דרכים יפסיקו להיות הגורם מס׳ 1 למוות בעולם המערבי. זה מרגש! Pin | 10.06.16 (ל"ת)
3. מכוניות אוטונומית במהירה יהיו חובה לכולם יהיו לאט מכוניות אוטונומית במהירה יהיו חובה לכולם יהיו לאט לאט יבטלו את הצורך בלימודי נהיגה וכו ונחיה באופן שתאונות דרכים היו משהו ששכחנו Leaf | 10.06.16 (ל"ת)
2. סליחה על הביטוי, אבל זה דיון ברמה של סליחה על הביטוי, אבל זה דיון ברמה של תנועת נוער. מה העיקרון החוקי שמנחה היום נהג אנושי בכזה מקרה? זה צריך להיות העיקרון גם של המכונית האוטומטית. בחיי, לפחות הלודיטים בזמנו עשו יותר ודיברו פחות. Pretzel | 10.06.16 (ל"ת)
1. ככל הנראה, האלגוריתם המדוייק לא יפורסם בשום מקום. ככל הנראה, האלגוריתם המדוייק לא יפורסם בשום מקום. החברה תבטיח משהו עמום, בסגנון של "משתדלים למזער נזקים" בלי להכנס לכל מיני פינות של מי בא על חשבון מי, ובאילו תנאים. toni_007 | 10.06.16 (ל"ת)
התנגשות ערכים: המכונית האוטונומית ניצבת בפני התלבטות מוסרית
8 תגובות לכתיבת תגובה