אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"ישראל כל כך לא יעילה, שיש לה הרבה פירות שאפשר לקטוף בקלות"

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
אתה חי בסרט. אני, כאדם שגר בחיפה, קרוב
אתה חי בסרט. אני, כאדם שגר בחיפה, קרוב לתחנת הרכבת יחסית, ועובד בתל אביב, גם קרוב לרכבת יחסית, מבלה בתחבורה ציבורית בערך 4 וחצי שעות ביום.  מעבר לזה הרכבת גרועה, מאחרת, העומס לא שפוי, וזה לפני שאני מדבר על ימי ראשון, והתחבורה הציבורית שמקשרת את תחנות הרכבת לשאר מוקדי העסקים והעבודה פשוט מאד מפגרת. החלופה האפשרית היא נסיעה ברכב פרטי, ועמידה בכל הפקקים האפשריים - חלופה לא ריאלית למי שרוצה לשמור על העצבים שלו.  אז לא, הוא לא חי בסרט. אתה חי בסרט.
Helmet | 21.06.16
6.
ההצעה בעייתית. גם אם הממשלה תתחיל את המימוש
ההצעה בעייתית. גם אם הממשלה תתחיל את המימוש עם המון כוונות טובות, מהר מאד יבוא הפוליטיקאי שיטען "בואו נפנה X% מהמיליארדים שלווינו לטובת מגזר Y". ראש הממשלה כמובן יתפתל בכסאו, אבל עבור שלמות הקואליציה יסכים. ואז יבוא הפוליטיקאי הבא. כל זאת, כמובן, בהנחה שמלכתחילה לא יסוו את ההוצאות על התנחלויות וחרדים כ"השקעה".
Dice | 21.06.16
3.
חבל על גאוות היחידה המיותרת. הוא צודק בכל
חבל על גאוות היחידה המיותרת. הוא צודק בכל מילה. תשתיות התחבורה בישראל מפגרות בהרבה מאחורי מדינות המערב. הרכבת בין חיפה לתל אביב אכן עמוסה, אבל היא מיושנת, איטית, מאחרת המון, והיא לא פתרון פרקטי למי שלא עובד בסמוך לתחנות שלה, כי בניגוד לעולם המערבי, אין כל תיאום בין לוח הזמנים של האוטובוסים לרכבות. לגבי הכבישים, לא צריך להוסיף. קטסטרופה. ועד שסוללים במדינה האומללה הזאת כבישים נורמליים כמו מנהרות הכרמל וכביש 6, מאפשרים למפעילים הפרטיים שלהם לגבות סכומים אסטרונומים, במקום להשקיע בלסבסד את הנסיעה בהם, ובכך לצמצם את הזמן על הכביש של העובדים, ולהגדיל את הפריון שלהם. אתה חושב שהשקעה בכבישים לא מביאה לכלום? וואלה? בגרמניה מערכת האוטובנים כל כך מסועפת ויעילה, כך שכל מי שגר בכפר קטנצ'יק יכול להגיע לאחת הערים הגדולות בכלום זמן. עכשיו תקביל את זה לחיפה ות"א בראשונה, ואח"כ לכל הגליל והנגב. מערכות כבישים של שישה נתיבים בלי הגבלת מהירות הנסיעה יעלו פה את פריון העבודה ורמת החיים של האזרחים, ואפילו על הדרך יורידו משמעותית את מחירי הדירות.
Bottle | 20.06.16
2.
אז הוא טעה בדוגמה שלו ואפשר להגיע ברכבת
אז הוא טעה בדוגמה שלו ואפשר להגיע ברכבת מחיפה לת"א. זה אומר משהו על הרעיון הכללי שלו? הרעיון שלו הוא "השקעות בתשתית, בהכשרה, בהון אנושי; שהממשלה תקנה שירותים ומוצרים כהשקעה באוכלוסייה. זו מדיניות תקציבית, וכדי לבצע אותה צריך ללוות. השאלה היא אם ישראל יכולה לעשות את זה באופן שישיג את התשואה הכי טובה". מה יש לך להגיד עליו?
Fan | 20.06.16
1.
השקעה בכבישים? אלוהים אדירים... הוא כנראה הגיע לחיפה
השקעה בכבישים? אלוהים אדירים... הוא כנראה הגיע לחיפה לא דרך הרכבת אלא דרך כביש החוף. ידידי עשרות אלפי חיפאים ותושבי הצפון עובדים בת"א מדי יום ברכבת.. אתה חי בסרט. השקעה בכבישים לא מביאה כלום. היא אפילו לא מעסיקה ישראלים - מביאים פועלים זרים סודנים מחבלי חמאס ושב"חים.
Cherries | 20.06.16
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת