11. סופסוף מחשבה בכיוון הנכון! 1. כרגע המחשבה הכללית סופסוף מחשבה בכיוון הנכון! 1. כרגע המחשבה הכללית היא לאמלל את הנהגים מתוך הנחה שאם יהיו מספיק מסכנים - לא יהיה אכפת להם שהתחבורה הציבורית איומה ברוב המקרים. 2. את כל המדינה ניתן לחלק לאיזורים שבתוכם כל התכנון התחבורתי הוא עירוני בלבד. אין שום הצדקה למסילת רכבת כבדה בין כפר סבא להרצליה דרך רעננה. 3. חייבים להפסיק עם הגישה התכנונית של "סבתא באה לבקר את הנכדים או נוסעת לביקורת בקופ"ח" ולעבור לגישה של "העובד צריך להגיע למקום עבודתו ובחזרה - איך עושים את זה?". מחקר סטטיסטי מקיף ויעיל צריך להתבצע על מיהם ה"צרכנים" הפוטנציאלים של התחבורה הציבורית ולא לחשוב רק על אלו שמשתמשים בה עכשיו. 4. זה כולל שבתות וחגים. לא חייבת להיות תחבורה ציבורית רגילה, אבל מתכונת מצומצמת שתהיה מיועדת ל"צרכנים" ספציפיים (לא מבני ברק, אבל מהשכונות הצעירות של ראשון, למשל). 5. אבל זה לא רק הכסף - זה בעיקר הלך המחשבה. אם לא ישנו פה כמה תפישות מיושנות על תחבורה ציבורית, כלום לא יישתנה. גם אם יוסיפו עוד מסילה שם או פה. תכלית התחבורה הציבורית היא לא להיות אלטרנטיבה, אלא להיות בחירה ראשונה עבור כ-ו-ל-ם. איך גורמים לכך היא שאלת המפתח. האם מסילת רכבת לכרמיאל תגרום לתושבי כרמיאל להפחית את השימוש ברכבם? אולי היה אפשר להוסיף עוד קווים או תדירות לאיזורי התעשיה בסביבה. Cloud | 22.06.16 (ל"ת)
10. אף אחד לא רוצה לנסוע לשום מקום בשבת. אף אחד לא רוצה לנסוע לשום מקום בשבת. למה? כי בשבת יש יום שאפשר להשקיע במשפחה בבית, לשבת עם הילד לקרוא, לשחק, לצאת לפארק ליד הביתה. בשבת לא צריכים "לנסוע" עם הילדים. אפשר להיות איתם במגרש הספורט בקצה השכונה במקום נסיעות ארוכות ומיותרות. Clover | 21.06.16 (ל"ת)
9. עם כל הכסף ששפכו יכלו לרשת את כל עם כל הכסף ששפכו יכלו לרשת את כל המדינה ברכבות ובמרכז לעשות את כל גוש דן ברכבת תחתית פשוט גנבו את רוב הכסף עסקנים פוליטיים חברי מרכז וקבלנים מושחתים פוליטיקאים סופר מושחתים מה נשאר פה חוץ מלבנות כבישים לפקקים עשו את כל הטעויות שיש בעולם גנבים Bowtie | 22.06.16 (ל"ת)
8. "אף אחד לא רוצה" רק בחלומות שלך. יש "אף אחד לא רוצה" רק בחלומות שלך. יש אנשים שהם עובדים כול השבוע - ובשישי-שבת הם רוצים לראות עוד משהו חוץ מהפארק שליד הבית. המון אנשים מבלים בשבת איפה שבא להם ולא איפה שאתה תכתיב להם. VadimAshdodskiy | 22.06.16 (ל"ת)
7. רק תחבורה ציבורית ירוקה אחרת הזיהום לא שווה רק תחבורה ציבורית ירוקה אחרת הזיהום לא שווה ההשקעה Battery | 22.06.16 (ל"ת)
6. בעדיפות להפוך את הרכבת הקלה במרכז לרכבת תחתית. בעדיפות להפוך את הרכבת הקלה במרכז לרכבת תחתית. רכבת קלה ברחובות ערי המרכז זהו מחדל תכנוני. נזק כלכלי עצום צפוי מהרכבת הקלה בשל חסימת צירי תנועה, ניתוק שכונות ועוד. Cocktail | 22.06.16 (ל"ת)
5. הטמטום חוגג שם באוצר או מה. בשביל מה הטמטום חוגג שם באוצר או מה. בשביל מה צריך רכבת "קלה" מחיפה לנצרת כשתושבי נצרת יכולים לנסוע 10 דקות לעפולה ולקחת משם את רכבת העמק ישירות לצ'ק פוסט. תשקיעו בבניית אטרקציות בנצרת במרכז העיר המוזנח שם. תשקיעו במרינה בדרום עכו וטיילת עם מלונות. די כבר לזרוק כסף לפח.. Clover | 21.06.16 (ל"ת)
4. עדיף להשקיע יותר בהרחבת כבישים ולסלילה של כבישים עדיף להשקיע יותר בהרחבת כבישים ולסלילה של כבישים חדשים. למה? מהסיבה מאוד פשוטה: אפשר להשתמש ברוב הכבישים בשבת ובחגים - ובתחבורה הציבורית - כמעט ולא. VadimAshdodskiy | 21.06.16 (ל"ת)
3. ההשקעות הם מהכסף שהתושבים משלמים להם.. שכחת את ההשקעות הם מהכסף שהתושבים משלמים להם.. שכחת את זה? וכל ההשקעות האלה שוות לתחת אם בסוף מי שאחראי למכרזים והקבלנים הם חברים ומקבלים תוכנית שכבר רואים מראש שהיא לא שווה כלום. תעשו רכבת תחתית בכל המרכז. זהו. שום דבר אחר לא ייתן מענה. תשקיעו את כל המילארדים האלה, ותבנו 20 שנה עם פועלים סינים רכבת מתחת לכל גוש דן. Weights | 21.06.16 (ל"ת)
2. איך רכבת חיפה נצרת בינעירונית היא קלה? איך רכבת חיפה נצרת בינעירונית היא קלה? Scissors | 21.06.16 (ל"ת)
1. אבל מישהו ייתן לממשלות נתניהו קרדיט על ההשקעות אבל מישהו ייתן לממשלות נתניהו קרדיט על ההשקעות האלה? לא. אחרי 50 שנה של הזנחה סוף סוף מישהו משקיע במה שהעיתונות התלוננה עליו שנים (התשתיות(, אבל אסור לפרגן לביבי.. אז הכבשים שותקות... Box | 21.06.16 (ל"ת)
הממשלה מתכננת: השקעה של 60-40 מיליארד שקל בפרויקטי תחבורה
12 תגובות לכתיבת תגובה