אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

זרוק פירור למייסד: היזמים צריכים להגן על עצמם בדרך לאקזיט

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
"כששווי האקזיט נמוך מהמצופה, מניות הבכורה של הקרנות
"כששווי האקזיט נמוך מהמצופה, מניות הבכורה של הקרנות מגדילות עוד יותר את חלקן בו ביחס לשיעור האחזקה שלהן". מישהו יכול בבקשה להסביר את המשפט הזה בעברית פשוטה? לא הבנתי מה הוא אומר כאן. הכל ברור ומובן חוץ מהמשפט הזה.
Bowtie | 04.07.16
5.
כי בדר"כ משקיעים חזקים דורשים Double dip זה
כי בדר"כ משקיעים חזקים דורשים Double dip זה אומר שנניח המשקיע נכנס בשווי חברה של 50 מליון דולר. הוא יכול לבוא ולהגיד שאם החברה תמכר בעד פי 3 משווי מההשקעה הוא רוצה קודם כל את הכסף שלו בחזרה, ואז מה שנשאר מתחלק שווה בשווה בין כולם. אם הם יעשו אקזיט בפי 4 אז הוא יתחלק עם כולם שווה בשווה...
Boomerang | 04.07.16
3.
הערות שלי לכתבה ואשמח להבהרות מהכתב או מהמגיבים:
הערות שלי לכתבה ואשמח להבהרות מהכתב או מהמגיבים: 1) "כדי לשכנע את מייסד פבלס נדב גרוסינגר למכור פייסבוק שילמה לו בונוס של 7.7 מיליון שקל תוך עקיפת בעלי המניות. אם לא היתה עושה זאת, חלקו בעסקה היה עומד על 24 אלף דולר בלבד." למייסד היו  2% בחברה לפי הגרף - למה היה צריך לשכנע אותו במשהו? הרי לא היה לו כל משקבל בהחלטה בכל מקרה. 2) "קלאודלוק הקדימה את זמנה בכעשור" לטעון שחברה או טכנולוגיה הקדימו את זמנם זה בעצם לכבס את העובדה שפיתחו מוצר שלא ייצר מספיק ערך בעת השקתו. 3) היזמים שאכן מדוללים הרוויחו כסף בזמן עבודתם ולצערנו חוקי המשחק מגדירים שמי שמכניס כסף מקבל את האחוזים. אלו חוקי המשחק ומסיבות מובנות - לא ברור לי למה צריך לתגמל מעבר את היזמים. זו מחווה יפה אבל בסופו של יום רוב הסיכון, וודאי בחברה שעברה כמה סבבי גיוס היא על המשקיעים ולא היזמים. כל זה לא תקף כמובן בשלב מוקדם של החברה.
GreenBucket | 30.06.16
1.
היום רובם המוחלט של יזמים לא מוכן לקחת
היום רובם המוחלט של יזמים לא מוכן לקחת לא סיכון ולא חוסר נוחות, בטח כאשר מדובר ביזמים שכ"עשו את זה"  היזמים לא מוכנים לוותר לא על תנאי שכר ולא על נוחות ולכן כבר מהשלבים הראשונים הם צריכים כסף חיצוני. יזמים רבים גם לא מביאים הרבה מהיכולות שנדרשות ופונים ישר למיקור חוץ יקר שוב דבר שדורש הרבה כסף. הנושא השלישי הוא חברות הכול המודל העיסקי שלהם הוא שיקנו אותן, בעצמן אין להן שום סיכוי להרוויח כסף ולכן מה שהן צריכות זה לגייס כמה שיותר לקחות (בד"כ בחינם או במחירי הפסד) העיקר לעשות כמה שיותר רעש שיקנו אותן לפני שייגמר הכסף. אז במודלים האלו היזמים בד"כ מגיעים לאקזיט עם אחוז מניות קטן. לא שזה רע לעשות כמה מליונים או עשרות מליונים בלי קשר לסכום שנמכרה החברה.
Chilli | 30.06.16
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת