8. השקעה מיותרת, אלה אם יטו את האיילון לים השקעה מיותרת, אלה אם יטו את האיילון לים בתעלות דרך תוואי שיהיה בתפר שבין בת ים ליפו, אני הייתי מעדיף להשקיע ברכבות בכל הארץ, בכל מקרה, כל פיתרון בניה גרנדיוזי כזה לא יגרע מכמות המכוניות הפרטיות, Magnet | 13.07.16 (ל"ת)
7. בגלל מחשבה כמו שלך אין עד היום גשר בגלל מחשבה כמו שלך אין עד היום גשר על נחל הבשור באזור צאלים, המחשבה צריכה להיות הפוכה, להשקיע בתשתיות וזה יקל על כדאיות נדידת מפעלים אל מחוץ למרכז, Magnet | 13.07.16 (ל"ת)
6. ואיך ידאגו לאוורור של מה שיש למטה? כל ואיך ידאגו לאוורור של מה שיש למטה? כל הרכבות יהיו במנהרה ארוכה? PurpleProcessor | 13.07.16 (ל"ת)
5. עיר שלא מסוגלת להשלים כמה גשרי הולכי רגל עיר שלא מסוגלת להשלים כמה גשרי הולכי רגל מעל האיילון חושבת שהיא תעשה שם קירוי של מאות דונמים? את גשר יהודית המסכן להולכי רגל אתם לא מסוגלים להקים. 2 מליארד שקל? אולי לקירוי 20 דונם. הפרויקט הזה אולי יתחיל ב-20 מליארד שקל ויסתיים ב-50 מליארד. שלא לדבר על הכיעור של לנסוע במנהרה חשוכה ופיח וזיהום שיעלו מתוכה אל "נוסעי האופניים". במקום להעביר את האוכלוסיה בארץ לתחבורה ציבורית מעודדים רכב פרטי ואז מפריכים תוכניות הזויות כאלו על קירוי. בדיחה על חשבון מי? Bone | 13.07.16 (ל"ת)
4. תל אביב היא מוקד עסקי ולא לטיולים .בקומה תל אביב היא מוקד עסקי ולא לטיולים .בקומה השניה תעשו עוד נתיבי תחבורה כמו בגשרים של מנהטן Cactus | 13.07.16 (ל"ת)
3. התבלבלת, אתה מתכוון שתושבי תל אביב מממנים את התבלבלת, אתה מתכוון שתושבי תל אביב מממנים את תושבי הנגב והצפון. לא שאני חושב שצריך להסתכל על זה כך וחשוב לתמוך בישובי הצפון והדרום אבל מכיוון שאתה העלת את זה זה מחייב תשובה. אם תבדוק את תקציבי הפיתוח ביחס לכמות האוכלוסיה תגלה שביחס למספר התושבים המדינה משקיעה הרבה יותר סדרום ובצפון מאשר במרכז, שבמקרה ששכחת שם גרים רוב אזרחי המדינה. למעשה כמות ההשקעה בתשתיות באיזור המרכז בכלל, ובתל אביב בפרט, מפגרת אחרי הצרכים של מקומות אלו וכמות האנשים שגרים שם. מבחינת מימון, אם לא ידעת, רוב הרשויות המוניציפליות בישראל, ובראשן אותן רשויות בנגב ובצפון עליהן אתה מדבר, מקבלות, בין שאר התקציבים, המענקים והטבות המס, מענק איזון שנועד לכסות על הפסדיהן, שכן ההכנסות שלהן לא מכסות את ההוצאות, בעוד שתל אביב, ועוד מספר לא רב של רשויות מקומיות, לא זקוקה למענק זה. אני, בתור תושב של עיר כזאת (רעננה) יכול לטעון את אותה הטענה אבל, להבדיל ממך, אני מבין שהמיסים שלי מממנים כל מיני דברים שאינם בהכרח מיטיבים אתי ישירות, אני חושב שעזרה לרשויות המקומיות היא הכרחית ושהשקעה ברשויות חלשות תועיל לכולנו, ולא רק לתושבי אותן רשויות. אתה צריך להבין שתשתית טובה ויעילה באיזור המרכז הצפוף, זה שמייצר את מירב התקציב של ישראל (וזה טבעי, בכל מדינה יש איזורים מסויימים שמושכים חלקים גדולים מהאוכלוסיה ומהווים מוקדי ייצור ושירות עיקריים), יועיל לכולנו שכן יעילות טובה יותר תביא להכנסה גדולה יותר לתקציב, ממנו אתה גם נהנה. Fan | 13.07.16 (ל"ת)
2. שוב תושבי הנגב והצפון ממנים את פרויקטי תל שוב תושבי הנגב והצפון ממנים את פרויקטי תל אביב. העיר הזאת שאבה במשך עשרות שנים את כל תקציבי הפחתוח של מדינה שלמה. דייייייייייייייייי GreenPuzzle | 13.07.16 (ל"ת)
1. זה נראה כמו ה-Big Dig בבוסטון שהתחיל במילארד זה נראה כמו ה-Big Dig בבוסטון שהתחיל במילארד 1 והסתיים ב-14 מיליארד ונמשך 15 שנה. היה צריך לשחד בדרך הרבה מאוד פונקציונרים. אני מקווה שבמעשיהו נערכים לזה. BandAid | 13.07.16 (ל"ת)
הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה את תוכנית האב לפרויקט קירוי נתיבי איילון
8 תגובות לכתיבת תגובה