אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

היו שלום ותודה על הדגים

75 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

70.
אתה טועה בגדול. פתיחת השוק לתחרות מבחוץ לא
אתה טועה בגדול. פתיחת השוק לתחרות מבחוץ לא תוביל בהכרח לירידת מחירים, וההסבר נכתב כבר למעלה. מספיק לתת דוגמה אחת - ייבוא של מאות אלפי ראשי בקר מאוסטרליה על מנת להוזיל את המחיר בארץ גרם למצב שבו הרשתות והיבואנים מגדילים את הרווח שלהם על חשבון הציבור שמקבל "הנחה" סמלית של כמה ש"ח, בעוד הרשתות והיבואנים גוזרים קופון מטורף. וזאת רק דוגמה אחת מיני רבות. כל ניסיון להרוס את החקלאות בארץ או לייבא יבוא מקביל רק גרם במצטבר לעליית מחירים,במקום הפוך, כך שהתיאוריה שלך ממש לא נכונה
Bottle | 25.07.16
60.
לפני כמה חודשים התפתיתי לקנות אריזה של דג
לפני כמה חודשים התפתיתי לקנות אריזה של דג קפוא, מיובא מסין. המחיר היה זול, אבל האיכות, אוי האיכות. הדג הפריש  נוזלים בכמויות שלא ייאמנו. ניסיתי לטגן, יצא מבושל. ניסיתי לאפות, יצא מאודה. הטעם היה נורא. ללעוס אותו היה כמו ללעוס גומי. למרות המחיר הזול יחסית, זה יצא יקר, כי זרקתי את חלקו.  אני לא זוכרת באיזה סוג דג מדובר, אבל אני קוראת לו דג איכס.  פשוט גועל נפש.  קשה להאמין שיהיו צרכנים שימשיכו לקנות אותו אחרי ההתנסות הראשונה, אבל את ענף הדייג כחלון יצליח להרוס. כמה חבל.
Cherries | 24.07.16
51.
ליבי עם אותן משפחות שעוסקות בענף ועומדות בפני
ליבי עם אותן משפחות שעוסקות בענף ועומדות בפני מציאות משתנה וחדשה, אך עליהן להבין כי הן "נהנו" משנים של עיוותים בכלכלה הישראלית שנבעו כתוצאה מהתערבות ממשלתית פסולה. העובדה ש 500 משפחות בלבד הפעילו את עכשיו בצורה כזאת או אחרת את הענף מספרת הכל. השינוי החדש יטיב עם מאות אלפי משפחות ישראליות שיהנו מתחרות בריאה ושוק חופשי.
Dog | 22.07.16
50.
למה בעצם שאתה לא תהיה יבואן בעצמך אהה?
למה בעצם שאתה לא תהיה יבואן בעצמך אהה? תשתפשף קצת מבעיות המכס בארץ שאתה כלכך אוהב, לבסוף יפטרו אותך מעבודתך משום שחלמת יותר מדי על כך ש"העתיד הוא לייבא דגים מחו"ל" ואחר כך תתחיל לקבץ נדבות ברחוב ב*עיר* שאתה גר בה... או שפשוט תטוס לסין ותראה בעצמך כמה "סטרילי" המקום בוא מייצרים את הדגים שלך במעבדות...
Bike | 22.07.16
48.
שכל קפוא!!! אולי תבוא פעם אחת לאחד הקיבוצים
שכל קפוא!!! אולי תבוא פעם אחת לאחד הקיבוצים בעמק(המעיינות או יזראל) זה לא משנה...אבל העניין הוא שתבוא באמת לראות על מה אתה מדבר ולא תתחיל לראות לי תמונות איך מגדלים דגים ב"גוגל תמונות" בלי לקום מהמחשב הנייח שלך בבית בעיר שלך...
Bike | 22.07.16
45.
אתה שקרן נורא, נראלך שהקיבוצניקים מליונרים? אני עדיין
אתה שקרן נורא, נראלך שהקיבוצניקים מליונרים? אני עדיין לא מבין איך יש אנשים כמוך שלא יודעים כלום יכולים לנסות ולנסות להגיד דברים חכמים אבל לא יכוליח מכיוון שהם אומרים דברי שקר וכזב! אתה יכול להגיד מה שאתה רוצה אבל הנכון הוא שכנראה אתה מעריץ את ביבי, שלוקח מכספי המדינה בשביל הנאתו הפרטית, ושלא נדבר על שרה עם כל התקריות שלה... ועוד יותר על הבחירות וההחלטות שהוא לוקח שקנראה אתה חושב שזה:great!, cool!, asome... רק מה שאתה לא מבין זה שהוא לא יודע לבחור ממשלה אמיתית שתנהל את המדינה כמו שצריך, למשל שר האוצר כחלון שעושה דברים מטופשים ביותר!!! עם אתה רוצה מהפך אז אולי פשוט תהפוך להיות דמות חלומותיך, יגאל אמיר, ותשתמש בדרך הפסיכית שהוא בחר בה!!! שורה תחתונה, אני צודק?? דייג אנונימי
Clover | 22.07.16
44.
תמיד שיש שאלה כזאת אני מתחבט באופציות האפשריות.
תמיד שיש שאלה כזאת אני מתחבט באופציות האפשריות. קודם כל המדינה צריכה לעודד ולסבסד כמה שאפשר וכמה שזה משתלם לה, ברגע שאין בזה צורך כמו במקרה של ייצור בגדים בארץ עדיף יבוא. אבל פה לדעתי צריך לזכור שהם עדיין בלעדיים בדגים טריים,כי לפי מה שאני מבין לא מייבאים טרי אלא את הקפוא. מה שחשוב שהמחיר לצרכן ירד, ולזה יגרום רק תחרות, את המגדלים צריך לפצות ולעזור להם להתייעל ולהתאים את עצמם לשוק הקיים.
CyanPuzzle | 22.07.16
43.
מכס הוא לא מנדטורי. אלא בהתאם לרוח התקופה
מכס הוא לא מנדטורי. אלא בהתאם לרוח התקופה והכלכלה. הוא כלי במערכת של איזונים ובלמים וברגע שהרגולטור מזהה כשל שוק עליו להתערב. הכשל כרגע הוא במחיר לצרכן. כרגע בשוק הדגים המכס הוא מכשול לייבוא והורדת מחיר תוך שמירה עד כמה שניתן על הדגה המקומית. דגש על המגדל ולא על "השוק". יש להעביר כספים ישירות לחקלאים שנפגעים וזהו. לא לספר לנו סיפורים ומעשיות על הקיבוץ של פעם ונוסטלגיה. פעם גם היו חנוונים שבאו עד הבית עם בקבוק חלב. ומה תנובה היום- תאגיד סיני לא מרוסן. העולם משתנה. זה תקף לכל מגזר. משרד החלקאות והאוצר חייב לבטל את כל המועצות המיותרות
PurpleRaindrop | 22.07.16
38.
מתי תבינו יא אהבלים שגם הסינים וגם היבואנים
מתי תבינו יא אהבלים שגם הסינים וגם היבואנים לא פראיירים? ביום שהמכס ירד לאפס גם אלה וגם אלה יעלו את המחיר בלי למצמץ למה? כי הם יכולים ורוצים להרוויח, ואת הטענות נגד המגדלים, קיבוצניקים, סמולנים, רודפי בצע, שודדי קרקעות, תוכלו בשינויים קלים להפנות נגד היבואנים ורשתות השיווק אבל אז יתברר לכם שהממשלה תומכת בהם כי רובם חברי מרכז ליכוד ואתם תשלמו יותר למה? כי אתם אהבלים
Scissors | 22.07.16
37.
זה מקומם, כ-2000 איש שולטים במונופול גידול הדגה
זה מקומם, כ-2000 איש שולטים במונופול גידול הדגה בארץ והם רוצים לשלוט בכל דבר שזז, יש לבטל את המכס לגמרי ולפתוח את השוק הזה, ושיורידו מחירים, הם חוגגים על גב התושבים והאזרחים והגיע הזמן לצמצם להם ת'חגיגה קצת, קיבלו קרקעות בחינם מאות אלפי דונמים שאף אדם אחר לא יוכל להתקרב אליהם והם עוד בוכים. לא זו אף זו, ישנה אשמה גדולה מונחת על כתפינו כצרכנים, אנחנו מטומטמים המחירים עולים קונים, עולים עוד קונים עוד יותר "מה זה משנה עוד שקל שניים". כלל שנישאר ככה כולם יחגגו עלינו.
Wheel | 22.07.16
36.
החקלאות בישראל קורסת בגלל חזירות שהיום עברה למשוקים
החקלאות בישראל קורסת בגלל חזירות שהיום עברה למשוקים החקלאיים. גם הקיבוצניקים היו שותפים לחזירות בשנים של מחירים גבוהים וחגיגת שלטון עם מכסי מגן גבוהים. הפתרון צריך להיות סבסוד ע"ח שכונות הנדל"ן של הקיבוצים שהופכים קרקעות חקלאיות לנדל"ן.
Sailboat | 22.07.16
31.
עצמאות זה לא רק צבא זה גם תעשיה
עצמאות זה לא רק צבא זה גם תעשיה עם יכולת יצור עצמי במקום שהמדינה תעודד את זה היא הולכת לפופליזם שמשמיד את כל התעשיות בישראל היחידים שמתעשרים זה היבואנים בהחלט צריך לעשות מאמץ כדי להוזיל מחירים אבל אם כל פעם שיש בעיה המדינה תחריב את התעשיה המקומית יהיו פחות מיסים ויותר דמי אבטלה וכולנו נפסיד כי רצינו עכשיו מיד בזול בסופר במקום ראיה ארוכת טווח של מדינה שחיבת לשמור על עצמאות גם אאם זה לא הכי יעיל כי הטווח הרחוק אנו מרוויחים
CyanDog | 22.07.16
28.
גם אם אנשים לא אוהבים את הדגים שגדלים
גם אם אנשים לא אוהבים את הדגים שגדלים במדגים זה לא אומר שהם יכולים לחסל לאנשים את הפרנסה, על אותם המאזניים אפשר גם שמפעל שמייצר מוצר כל שהוא ייסגר על ידי  חבורה של אנשים שפתאום יחליטו שהמוצר לא מספיק טוב יסגרו את המפעל וישלחו הרבה אנשים הביתה בידיעה שעבודתם הקשה הסתיימה בגלל כמה אנשים שהחליטו שהמוצר לא טוב. אני מניח שהעובדים לא היו הולכים הבייתה סתם אלא נלחמים וכך גם אנחנו הדייגים לא ניתן שיחסלו לנו את הפרנסה!!!!!
Bulb | 22.07.16
23.
מגדלי הדגים הם פשוט חבורה של חוצפנים תאווי
מגדלי הדגים הם פשוט חבורה של חוצפנים תאווי בצע, המדינה נתנה להם 20 מיליון שקל! רק כפיצוי על זה שיש יבוא של דגים והם מתלוננים כאשר באותו זמן בדיוק החליטה המדינה לעצור לשלושה חודשים את דייג המכמורת ולא הסכימה לתת שקל פיצוי לאותם אנשים (שהם לא מליונרים כמו הקיבוצים) שכיום יושבים בבית בלי יכולת לעבוד - כנראה ככה זה שאתה לא קרוב לצלחת. בנוסף לכך תתפלאו לשמוע שדייגי המכמורת מעולם לא התלוננו על כך שהיבוא של אותם דגים שהם דגים בים פתוח וכמובן שגם אף פעם לא קיבלו פיצוי על כך. ארץ אוכלת יושביה או יותר נכון פולטיקאים אוכלי יושביה!
Flask | 22.07.16
20.
החוצפה של המאפיה המכונה "ארגון מגדלי הדגים" שכפתה
החוצפה של המאפיה המכונה "ארגון מגדלי הדגים" שכפתה על כל הצרכנים לאכול מושטים קפואים למחצה תוצרת הארץ. והפסיקה לשווק דגים חיים.\{קרפיונים ומושטים\}ובניגוד לסטריליות הסינית כאן בארץ מקפיאים את הדגים בעודם חיים ביחד עם כל הלילוך והמרה שבבטן הדג,והטעם בהתאם.! אז תודה לאוצר שהציל את הצרכנים מהמאפיה הקיבוצית
Guitar | 22.07.16
18.
תתכבד ותעלה לאתר אם כך רשימת רכיבים רשמית
תתכבד ותעלה לאתר אם כך רשימת רכיבים רשמית שניתן לאמת. אוסיף ואומר שעקב הצפיפות יש ריבוי של טפילים. ואיך מטפלים בזה? על ידי אנטיביוטיקה. וכן אני יודע שחלק מהדגים הנם דגי מים מתוקים אבל אין זה אומר שהם מקבלים אוכל אמיתי של דגים אלא תערובת שמכילה...נו אני מחכה לך שתאמר לקוראים (אני יודע השאלה אם אתה)
Paw | 22.07.16
13.
ראשית - חבל שאתה לא בודק את העובדות
ראשית - חבל שאתה לא בודק את העובדות לפני שאתה כותב שטויות לא מבוססות. שנית - חיסול ממוקד של ענף בארץ, ולא משנה כרגע על מי החליטו להתלבש, מוביל רק לעליית מחירים. לא משנה איך תסתכל על זה - ברגע שאין יותר מגוון ותחרות - המחירים עולים, כך שזאת תהיה טעות לעשות את זה, בטח כשמי שמרוויח כאן הם בדיוק אלו שלא אמורים. הירידה של "עשרות אחוזים" כהגדרתך באה לידי ביטוי בהורדת מינורית של המחיר וברווח אדיר של המשווקים והרשתות הגדולות. כמובן על חשבון הציבור. הכי קל להאשים ולזרוק מילים ללא ביסוס, אבל חבל שאתה מתלהם בלי שיש לך אפילו בדל של אמת לצידך. ורק לידע כללי - כשהציעו לאחרים לבוא וליישב שטחים ריקים ולהקים עליהם ישוב ולהגן על השטחים החקלאיים במשך עשורים, תוך כדי צמיחה והפרחת השממה - אף אחד חוץ מהקיבוצניקים לא הסכים לכך. ברור שיותר קל להתגורר בישוב בנוי ולא להצטרך להיות חלוץ ולקרוע את התחת כל יום על מנת לבנות בית ולשמור על השטחים החקלאיים.....אז עכשיו באים אליהם בתלונות ? איפה הייתם לפני 60 שנים ? איפה הייתם כשהקיבוצים נלחמו ודאגו שלא יפלשו אליהם לשטח ? אז היום, כשהכל כבר בנוי, הכי קל לבוא בטענות ולהראות שהקיבוצים חיים טוב ויש להם מלא שטחים מסביב.... 
GreenPuzzle | 22.07.16
11.
אולי כבר עדיף שתסגור אתה הפה מכיוון ששום
אולי כבר עדיף שתסגור אתה הפה מכיוון ששום דבר לא מיוחד במזונם של הדגים, הדגים מקבלים תנאים שווים ביותר לים ואף יותר מזה... וגם הייתי מצפה ממך לדעת שיש גם דגי מים מתוקים שלא גדלים בים... רוב הדגים שיש במדגים... וזאת בתור עובדה מפיו של דייג שעובד במדגה ניר דוד המכובד והנקי!!!
Toast | 22.07.16
8.
אם הדג לא גדל באופן טבעי בים הוא
אם הדג לא גדל באופן טבעי בים הוא לא נכנס לצלחתי, כך שלא משנה אם הוא מקומי או ייבוא. אני מעדיף לאכול סרדינים כל השנה ויש מהם בשפע בים (כולל כבושים בשמן זית ואין אני מתכוון לאלו בסביבות ה-5/7 שקל לפחית) ולא לאכול דג מגידול. אם תדעו מה הם אוכלים ומקבלים כדי לא לחלות עקב הצפיפות גם אתם תפסיקו. כמובן שאם הדיג קיבל קוד טרי, פארידה, מקרל או פלמידה לבנה עדיף אבל גם אדומה, טרחון, סקרומבי וכדומה אשמח לבשלם כי כולם דגי בר.
Strawberry | 21.07.16
1.
יפה איך שהחקלאים מזלזלים בירידת מחירים של עשרות
יפה איך שהחקלאים מזלזלים בירידת מחירים של עשרות אחוזים.  אם יצליחו להוריד כך לא רק את מחירי הדגים אלא את כל מחירי המזון, זו תהיה מהפכה שיותר גדולה ממהפכת הסלולר.  בנוסף, לפתוח את השוק לתחרות לכמה חודשים בלבד זה עלבון, לשוק לוקח כמה שנים עד שנכנסים מתחרים חדשים. ודבר אחרון, מאוד קל לנסוע לעמק בית שאן ולראיין כמה חקלאים. הם קבוצה קטנה של אנשים שקל לספר את הסיפור שלהם. איפה התייחסות לצד השני? אתם עיתון שאלוף בכתבות על יוקר המחייה, איך אתם לא מציגים את הקישור המתבקש?
Turtle | 21.07.16
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת