אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מס לא הוגן שמחטיא את המטרה

129 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

129.
בעלי הדירות יגלגלו את המס על השוכרים,כך מקשים
בעלי הדירות יגלגלו את המס על השוכרים,כך מקשים עוד יותר את חייהם של השוכרים,ומורידים את הסיכוי לקניית קורת גג עבורם,יש לבטל לאלתר את המיסוי לבעלי הדירות,כדי לא להעלות את מחירי השכירויות בכל המגזרים,דהיינו בעלי דירה אחת ויותר,יש לייצר יותר דירות עממיות ,קלות להשגה במחיר שפויי,כך במחיר תשלום השכירות ,יופנה לתשלומי המשכנתא,ובעתיד הדירה תהייה בבעלותם.עםם כל הכבוד לשר האוצר,עם חוק כזה ,הוא גורם לייקור השכירויות בכל המגזרים,ללא הבדל,בעל הדירה שלי בחוזה החדש שלי בשכירת הדירה,מעלה לי אוטומטית את שכר הדירה ב18אחוזים.שר האוצר כחלון ,חשוב עלינו בטל גזירה זאת,למעננו,יש דרכים אחרות להעצים קופת האוצר.
Rocket | 08.08.16
126.
למה מס מצויין אסור לאדם להחליט איך הוא
למה מס מצויין אסור לאדם להחליט איך הוא רוצה להשקיע את כספו הפנוי ששולם עליו מס ועוד מס על הרכישה ומס שבח במכירה גי די למיסים הכל כדי לממן אוכלוסיה שסוחטת אותנו בהסכמים רואליציונים לא ישתלם להשכיר נסגור את הדירות ואז המחירים ינסקו יותר תכבידו במס על השכרה לשוכר ישלם יותר 
Sushi | 06.08.16
122.
לפי דעתי לקחת מס מהשקל הראשון על השכרת
לפי דעתי לקחת מס מהשקל הראשון על השכרת דירה לפי המס השולי של אותו אדם ישנם אנשים ששכר הדירה זאת הפנסיה שלהם הכנסה יחידה זה לא נשמע נורמלי כך יוצא שאדם שמקבל 8000 ₪ משתי דירות ישלם מעל 2000 ₪ לחודש  מיסים זה כבר 25% מס כאשר אין לאותו אדם שום הכנסה אחרת לא נורמלי ולמי שיש דירה אחת להשכרה ב 10000₪ לחודש פטור מהמס הנוסף שלם רק 10% 
Pumpkin | 06.08.16
115.
אלי - לא הבנת. המטרה איננה המס, אלא
אלי - לא הבנת. המטרה איננה המס, אלא עידוד אספני הדירות למכור דירה אחת מהאוסף. אם יש 50 אלף כאלה אז משמעות המהלך היא הגדלת היצע הדירות בשנה הקרובה ב 50 אלף דירות, מוכנות, לכניסה מיידית. קשה לא לראות איך מהלך כזה הוא פטיש 5 ק"ג על מחירי הדיור. אין לנו כל עניין למסות את רוב השוק, שזו גב' כהן, עם דירה אחת להשכרה, שכן אם נמסה אותה אז המס יתגלגל בסבירות גבוהה על השוכרים. באם נמסה רק קומץ אז אותו קומץ לא יוכל להקפיץ מחירים. כלומר אספן הדירות החמדן יוכל לנסות, אולם מאחר וכל שכניו לא יעלו אז הוא יתקע עם דירה ריקה. חודש אחד לא השכיר וכבר הפסיד את כל ההעלאה שפנטז. אספני דירות גם יתקשו להלין שהם מסכנים. מי שיש לו כמה דירות הוא משקיע אמיד, והשכרה של מספר דירות זה כבר לא בדיוק השקעה פסיבית. צריך כבר להיות משקיע מנוסה. ומי שלא רוצה לשלם המס? בבקשה, שימכור דירה אחת מהאוסף. לא באמת חייבים להחזיק את כל הדירות עד הקבר. מותר גם למכור. את הכסף נעביר לשוק ההון, שהוא כמובן ממוסה (לדעתי יותר מדי ויש מקום לשקול הורדה).
Cherries | 05.08.16
105.
בוא נקח עוד מקרה,בן אדם שמרויח 30000 אלף
בוא נקח עוד מקרה,בן אדם שמרויח 30000 אלף ש״ח ובעל יכטה ונראה כמו בראד פיט לעומת פנסיונר נכה עם סרטן עם אופניים חשמליות. למצוא מצבי קיצון תמיד אפשר.ומשום מה בעלי דירות כולם פנסיונרים ללא פנסיה ומשקיעי הבורסה(25% מס!) צעירים ומצליחים מן הסתם עם פנסיה שמנה בבנק. יש עיוותים במשק.זהו נסיון לתיקון.ואם ימכרו דירה יקבלו סכום נאה תמורתה. מה גם שיש מספר לא מבוטל של מעל ל3 דירות. אני בעד מיסוי שכירות מהשקל הראשון והגדלת היצע באמצעות בניה יזומה.אבל הצעד לא יפגע משמעותית. וחסכו את טיעון המגוחך הגדלת שכירות.אם היה אפשר להגדיל יותר היו עושים מזמן(עשו ועושים) בלי כל קשר לכחלון ומיסים.
Coffee | 04.08.16
102.
רק הערה מר שינוי יקר: אתה אומר שאין
רק הערה מר שינוי יקר: אתה אומר שאין באמת מחסור בדירות. אם יש 30,000 דירות שלא מצליחות להמכר מה הטעם להוסיף עוד? למה המחיר לא יורד למרות שיש דירות פנויות בשוק? כמו שאמר פה מגיב אחר, את מדבר מנהמת ליבך ורוצה להשביע את האינטרס שלך על חשבון אחרים. גם אני שיש לי רק שלש דירות מסכים לגמרי שהחזירים בעלי 4 דירות ויותר, ישלמו מיסים גבוהים. שידפקו אותם, הם באמת חזירים לא כמוני שיש לי רק 3 דירות צנועות שחסכתי כל החיים כדי לקנות. זה בסיסי שעשירים בעל 4 דירות צריכים לממן את אלה שיש להם פחות. מה אתה אומר? אני טוב בתיאוריה כלכלית בדיוק כמוך, לא?
Magnet | 04.08.16
93.
יהודה אתה באופן אנושי לחלוטין מניח שכולם חארות
יהודה אתה באופן אנושי לחלוטין מניח שכולם חארות כמוך. אני מנסה להיות הוגן כשאני משכיר. לוקח מתחת למחיר המקובל בשוק. אני מניח שיש עוד כמוני. אבל אם יעלו לי את מחיר הדירה אני אמכור אותה ביותר. השוכרים ישלמו. הם מתחת למחיר השוק היום. חבל הם רק יפסידו.
Magnet | 04.08.16
90.
הפתרון פשוט וכולם יודעים אותו אבל הפוליטיקה והכסף
הפתרון פשוט וכולם יודעים אותו אבל הפוליטיקה והכסף הגדול מנצח את האזרח הקטן. הגדלת ההיצע בקלות, בפינוי בינוי הריסת בתים בגובה 3 4 קומות ובניית מגדלים וכל זה ניתן לבצע בשנה אחת ושאף אחד לא יספר סיפורים אחרים...
Locomotive | 04.08.16
89.
להלן רשימת המיסים המושתת על רוכש דירה :
להלן רשימת המיסים המושתת על רוכש דירה : 1. מס מקרקעין 2 מס רכישה 3 מס ערך מוסף 4מס שבח 5 והמספר הנוסף מס לבעלי 3 דירות אפילו עם הוא נכה ומחזיק מחזיקים לו 2 דירות בשכונת "היוקרה" הדר בחיפה שנייהם בשובי 700 אלף שקל תשלום חודשי כולל של 3000 שקל מדינה הזוייה, ורעה?
Bike | 04.08.16
86.
הייתי פונה לכחלון ומבקש שיתחיל לעבוד ויבנה הרבה
הייתי פונה לכחלון ומבקש שיתחיל לעבוד ויבנה הרבה יותר לזוגות צעירים מאשר 10 דירות כל חודש במחיר "למשתכן". להגיד באופן כל כך נחרץ לקחת כסף מאנשים ללא אבחנה מהי רמת הכנסתם זה פשע ודמגוגיה בגרוש. למה אדם שאין לו פנסיה ומשכיר שתי דירות ב-5000 ש"ח סך הכל צריך לשלם כ-1000 ש"ח בחודש מס? רק כדי שתרגיש טוב עם עצמך? הפתרון הוא להקצות בניה זולה לזוגות צעירים ולא לגזול מאנשים רק כדי להראות טוב לקראת הבחירות הבאות. כחלון נכשל בגדול ולכן זורק כל מיני רעיונות מופרכים באוויר. אגב גילוי נאות , ברשותי דירה אחת בודדת בה אני חי ואותה קניתי לפני כ-20 שנים.
Anchor | 04.08.16
83.
מי קבע שדירה היא אפיק השקעה סולידי? בעשור
מי קבע שדירה היא אפיק השקעה סולידי? בעשור האחרון זה ממש לא היה סולידי לכיוון אחד. כמו כל השקעה וכמו לכל מטבע - יש 2 צדדים. משקיע חכם מתחיל להיפטר מהסחורה. גם אם זה לא יהיה כחלון שיגרום לסדר, זה יהיה הבא אחריו. מתי שמתחילים להריח סחרון שווה לברוח.
Turtle | 04.08.16
80.
 הרבה מאוד כסף זה יחסי. לא אמרתי שהם
 הרבה מאוד כסף זה יחסי. לא אמרתי שהם צריכים להפסיד כספים. אמרתי שמישהו צריך לעשות כאן סדר ולא הגיוני שעל מוצר כל כך בסיסי אחד ירוויח הון והשני ישועבד. לא הגיוני שעל רווח מ-3 דירות יש מיסוי כל כך עלוב ועל אחת כמה וכמה כאשר יש משבר ודור שלם לא יכול לרכוש דירה. וכן, לי אין דירה. אני את החובות שלי משלם בדיוק כמוך. עשיתי 3 שנים צבא. למדתי באוני' ואני אפילו מרוויח יפה. בנוסף, אני עושה מילואים ומתנדב. בקיצור, אחד שמשלם את החובות שלו. מה אני אשם? שנולדתי 5 שנים אחריך? על מוצר כל כך בסיסי? תשים את עצמך בנעליים שלי ותגיד לי מה אתה היית עושה. אני מבין יפה מאוד בעיוות השוק. כתבתי לך במפורט למעלה למה אני חושב שמדובר על עיוות. אם אני, שמרוויח שכר שמוגדר בעשירונים הגבוהים, אינני יכול לחשוב על קניית דירה בגיל 32, ולא בגלל שקניתי אייפון לפני שנתיים או שטסתי לפראג לפני שנה, אז יש כאן עיוות. המחירים לא ירדו בקלות זה ברור. יותר מדי בעלי אינטרסים נמצאים בתמונה. מה שכן, הציבור מתחיל להבין שאין באמת מחסור בדירות (30K דירות חדשות לא מצליחות להימכר. אם במשק בית ממוצע יש 3.5 נפשות, מדובר על פוטנציאל לאכלס יותר מ 100K אנשים. ממש עיר בסדר גודל של רחובות). ובמיוחד שכל דירה שמישהו משכיר היום היא פוטנציאלית למכירה. היות ואף אחד לא גר ברחוב, יש מספיק דירות. אין מספיק סנקציות. מיסוי גורם לאחד מהשתיים: 1. מכירת הנכס - ואז יש עוד נכס בשוק שמישהו עלול לקנות. כמובן שהגדלת היצע בהיבט רחב = ירידת מחירים. ב. המשך המצב הקיים ואז קופת המדינה תגדל קצת יותר ונראה את הפירות בתחום אחר (חינוך, תשתיות וכדומה).
Turtle | 04.08.16
79.
אין עוררין על כך שצריך למסות את דמי
אין עוררין על כך שצריך למסות את דמי השכירות משכר דירה. מציע לפשט את הנושא. לא ברור למה לא יישמו את הרעיון שקיים בארצות הברית ובמדינות מתקדמות באירופה: 1) להטיל מס 15% על שכר דירה מכל דירה מושכרת (כלומר המס יגדל) 2) לאפשר לקזז הוצאות תחזוקה, שיפוצים, החזר משכנתא, ריבית וכו'. 3) השוכרים יהנו מדירות משופצות ומתחזוקה הולמת בניגוד לקיים היום. 4) הדבר יענה גם על חוק השכירות ההוגנת שייזמו לאחרונה חברי כנסת.  5) בשיכלול הוצאות והכנסות האוצר יקבל יותר תקבולים מהקיים היום. 6) בדרך זו המיסוי (15%) יהיה צודק ומותאם לכל בעלי דירות למיניהן. 6) סביר להניח שרעיון השיויון במס יתקבל על בעלי הדירות זולות ויקרות. 7) שכר הדירה יוכל להשאר (למעט עליה מותרת) ברמת מחירים נוכחית. 8) בסופו של יום כחלון ואנשיו יוכלו לגזור קופון פולטי וכלכלי.
Glasses | 04.08.16
78.
אתה טועה בגדול. יש אנשים שקנו את הדירות
אתה טועה בגדול. יש אנשים שקנו את הדירות הללו בהרבה מאוד כסף ומדוע אתה מחליט שהם צריכים עכשיו להפסיד כסף? כדי שאתה תקנה בזול? למה את חושב שזה הגיוני וצודק? כי אין לך דירה? מה אתה מבין בעיוות השוק? כל מה שאתה אומר זה משאלת לב. בפועל המחירים לא ירדו בקלות. אגב מהלך שכה עלול להעלות את המחירים עוד יותר. מיסוי לא מוריד את שיווי הנכס.
Anchor | 04.08.16
77.
בשקל! זה יוביל לעליית מחירי השכירות שיגולגלו על
בשקל! זה יוביל לעליית מחירי השכירות שיגולגלו על השוכרים, זה לא ישחרר דירות כי בה"כ מדובר על 50 אלף איש זה לא חל על רוב הדירות בשכירות 600 אלף, גם אם מישהו ימכור, אז יקנה משקיע שאין לו 3 דירות, מי שאין לו ממילא לא יקנה, קשקוש במיץ!
Box | 04.08.16
76.
כמו אירופה , 10 אחוז משוק הדיור בשכירות
כמו אירופה , 10 אחוז משוק הדיור בשכירות מסובסדת של המדינה  - ואין ולא תהיה יותר בועת נדל"ן. הנפגעים העיקריים - כל מי שמשחק עם נכסים במקום לעבוד והבנקים שבמקום לתת הלוואות לעסקים קטנים בזול מעדיפים להשקיע בנדל"ן - קרי מנפחי הבועה ! 
Pizza | 04.08.16
73.
תוסיפו מיסים כמה שתרצו, זה יגולגל על השוכרים. 
תוסיפו מיסים כמה שתרצו, זה יגולגל על השוכרים.  אף בעל דירה לא ישא בשטויות של כחלון, אלא השוכרים ישלמו יותר ויותר.  רוצים להוריד את שכר הדירה - תבנו דירות קטנות בכמויות גדולות שתהינה בבעלות המדינה. רק היצע גדול של דירות יוכל להוריד את דמי השכירות. אנשים פרטיים לא יפגעו בהכנסות שלהם אם יוכלו להעביר את המס הזה הלאה (והם כמובן יוכלו).  מה שנראה כרגע זה העלאת דמי שכירות, והחלשים יידפקו שוב.
Dice | 04.08.16
71.
למה לא הוגן? נוצר כאן עיוות ואין דרך
למה לא הוגן? נוצר כאן עיוות ואין דרך לתקן אותו מבלי שיפגעו אנשים. העיוות הוא שדור שלם לא יכול לקנות דירה בעוד שהדור המבוגר יותר פשוט חי על חשבון הדור הצעיר ומוצץ את דמם בכל יום שעובר. אז מי נפגע ממהלך כזה? אלה שבעשור האחרון עשו הון מהדירות שלהם. אלה שרק משכר הדירה בעשור האחרון החזירו את עלות הדירה או כמעט את עלות הדירה.  אלה שהרוויח מעל 100% מהנכס. מי שבעשור האחרון נדפק חזק אלה הצעירים שפשוט לא יכולים לקנות דירה ולכן זורקים כספים על שכר דירה. שכר הדירה רק עולה משנה לשנה כי "התשואה נמוכה" וכי אנשים שכחו שאת הדירה הם קנו ב 300 אלף שקל, אז הכל יחסי בחיים. בכדי לתקן את העיוות צריך לחתוך בבשר לפעמים. כחלון מבין שפלוג לא תוריד ריבית בקרוב. הוא גם מבין שמחיר למשתכן במצב הנוכחי לא יספיק ויקח זמן עד שהוא זה שישבור את השוק ולכן הוא נוקט בצעד חשוב מאוד לדעתי. אתם, בעלי ה-3 דירות ומעלה, תשימו את עצמכם במצב של הצעירים ואחרי זה תבואו בטענות. אתם, בעלי ה-3 דירות, אין לכם ילדים? אתם רוצים שהם גם יחיו ככה כל החיים? או שאתם רוצים למכור את הדירות שלכם בכדי "לעזור להם" להשתעבד ל 30 שנה? שמעתי אדם שאמר שהפתרון הוא לבנות הרבה. ובכן, נניח ומחר משה כחלון דואג לחצי מיליון יחידות דיור. האם אתה חושב שלא תפגע? אף אחד לא ישכור דירה ולא תצליח למכור את הדירה שלך. ודאי שתפגע, וקשה! כמו שנוצר מצב שלא משתלם להשקיע בבורסה, גם כאן צריך להגיע האדם האחראי שיפסיק את העיוות הנוראי שנוצר ולגרום לכולם להפסיק להשקיע בדירות עד אשר יחזור האיזון. דור שלם חי טוב עם דירות שקנה בזול ובאמת מרחיק בכל יום את הדור הבא מחיים נורמטיבים. כל מי שחושב שמהלך כזה יעלה את שכר הדירה בצורה רצינית, צר לי לאכזב אותו. שכר הדירה יעלה מעט, כפי שהוא עולה כל שנה. בטח שלא בצורה רצינית. 
Turtle | 04.08.16
70.
ריבוי הכתסות באתרים המובילים מוכיח כי כחלון סוף
ריבוי הכתסות באתרים המובילים מוכיח כי כחלון סוף סוף עלה על דרך המלך! סוף סוף חוק ראוי שבאמת יעשה שינוי. אני זוכר איך בזמנו כול ראשי הסלולר בכו בכול עיתון על כך שהפלאפונים יעלמו עם השינוי של כחלון. מה קרה בסוף? כולנו משלמים מאות אחוזים פחות בחודש. זה גם מה שיקרה כאן- בעלי הדירות (שלא רבים כול כך ) יבכו קצת ובסופו של דבר ימכרו\ ישלמו את המס. לגלג על המשכיר לא יצליחו עי עדיין רוב שוק השכירות מופעל על אלו שאין להם 3 דירות. ואם יעלו שכירות אז בעלי הדירות יצטרכו לשלם את המס מכספם והמשכנתא שכן המשכיר יעזוב.
Hammer | 04.08.16
69.
אני מבין שאין לך שום מושג בכלכלה, אם
אני מבין שאין לך שום מושג בכלכלה, אם אתה חושב שהמחירים עלו בגלל המשקיעים אז אתה טועה ובגדול הם אולי אחוז קטן מהבעיה אבל ממש לא הגורם הישיר לבעיה, הגורמים הם ירידת הריבית העולמית כאשר כל פלוץ חושב שהוא ייקח משכנתא בשמיים אז הוא יכול לקנות דירה הצעירים היום קונים דירות בשני מיליון שקלים עם חניה ומרפסת, הדרישות שלהם עולות והם עדיין קונים במחירים המטורפים האלה וחלק גדול מהסיבה היא שהבנקים ממשיכים לממן אותם עקב הריבית הנמוכה. הפתרון היחידי שהממשלה צריכה לעשות זה פשוט לבנות עשרות אלפי דירות באיזור המרכז והסביבה להפשיר קרקעות בקצב זה מה שיוריד את מחירי הדיור! בשלי שום קשר כאשר הריבית תעלה באופן טבעי כי זה מה שיקרה אלפי צעירים יאבדו את הדירות שלהם ואז המחירים יצנחו
Bus | 04.08.16
66.
לא חכמות בלשון המעטה. הוא כמו כחלון יש
לא חכמות בלשון המעטה. הוא כמו כחלון יש לו פתרון קסם מס ועוד מס במקום כל הבולשיט הזה הצבור וכל העתונאים צריכים לדרוש בטול ועדת בכר להחזיר את המצב לקדמותו . וכל האנשים היו בעצמם חוזרים להשקיע באג"ח ממשלתי . ולא שזה אפיק טוב יותר מהדירות
Bus | 04.08.16
65.
כדי למגר את המחירים המופקעים של השכירות המדינה
כדי למגר את המחירים המופקעים של השכירות המדינה צריכה לבנות דירות לצורך השכרה במקומות עם ביקוש גבוה ולקבוע להן שכ"ד סביר ושווה לכל נפש שלא משתנה לאורך זמן. הגישה לחוזה שכירות ארוך טווח בדירות הללו תעשה באמצעות הגרלה / מדרג כ"ש על בסיס שכר וכד' וישוריינו כמויות דירות מוגדרות לסקטורים שונים כגון סטודנטים, הורים צעירים וכו'. בקיצור - מעין "עמידר" בבעלות המדינה אבל לצרכי השכרה. במידה שתיבננה מספיק דירות כאלה ההיצע יגדל מול הביקוש והתחרות עם בעלי הדירות הפרטיים תוריד את מחירי השכירות המופקעים. אין דרך אחרת !
Anchor | 04.08.16
64.
המס החדש הזה בא בעצם לכסות את הגירעון
המס החדש הזה בא בעצם לכסות את הגירעון שיש לקחלון השודד זה בא לכסות על ההטבות שהוא נתן לטבע שרק היום פירסמה דוחות עם רווחים גדולים. ועל הכוונה לתת הטבות מס לחברות הייטק הוא לא רוצה לסגור את המדינה רק לנצל אוירה צבורית לשדוד את מי שהציל את כספו מועדת בכר הכושלת וכעת מחייבים אותו לשלם קנס על זה שהיה חכם בעלי הדירות הרי לא יעשו כלום במקום לצאת לרחובות ולדרוש  את בטול ועדת בכר  פשלה של ביבי שעלתה לצבור בהמון הפסדים
Bus | 04.08.16
63.
קוראים למה שאת עושה טפשות. גרה באזור לא
קוראים למה שאת עושה טפשות. גרה באזור לא טוב מפנטזת על 2 דירות עם משכנתא. מה יותר מטומטם מזה? הריבית תעלה בסופו של דבר . מחירי הדירות ירדו ואת תפסידי הכל . והבנק יקח לך את הדירה  השכנה שלי בחורה צעירה רכשה דירה עם משכנתא משכירה אותה ומוסיפה עוד 500 שח להחזר המשכנתא וגרה בשכירות בעיר אחרת . קוראים לזה פיגור שכלי הימורים וכו. בסופו של דבר הריבית תעלה אמן ותפסידו הכל אמן
Bus | 04.08.16
62.
הנה דוגמה לבנאדם שקורא כותרות ולא פשוט את
הנה דוגמה לבנאדם שקורא כותרות ולא פשוט את הצ"ח ודברי ההסבר. באשר לשאלה הראשונה: וודאי שעליך לשלם מס עודף מאחר ואתה מחזיק בשלוש דירות. בקשר לשאלה השניה: לפי הדירה בקריית שמונה בהנחה שזו הדירה הזולה ביותר מבין השלוש. מה הבעיה לא הבנתי?  
Umbrella | 04.08.16
59.
למדינה יש אינטרס שיהיו כמה שיותר דירות להשכרה.
למדינה יש אינטרס שיהיו כמה שיותר דירות להשכרה. בעבר המדינה היתה זו שהשכירה את הדירות בעזרת חברות כמו עמידר. טוב לא יצא מזה, הבנינים מוזנחים והרוסים, דיירים מעבירים את הזכות בירושה/בכח ובאזור מתפתחת שכונת פשע. חייבים דירות להשכרה, אל תשכח שהמסלול של 10% לא מכיר בהוצאות תיקונים שמוסיפות עוד אחוזים בהתאם למצב הדירה וסוג השוכרים. באג"ח הכסף נזיל, בדירות יש שוכרים שזורעים הרס ולא מתפנים. את קרן הפנסיה של פועלי הבניין חברי ההסתדרות מחקו ודאגו לסגירת החקירה ללא בושה. מי ישלם לאבא של פנסיה ? השופטים המושחתים שמקבלים שוחד בדרכים עקיפות ומתעללים במי שלא מקושר ?
Glasses | 04.08.16
57.
הדרך היחידה להוריד מחירים בלי לפגוע במעמד הביניים.
הדרך היחידה להוריד מחירים בלי לפגוע במעמד הביניים. היא שחרור קרקעות. מכירה בזול לצורכי בנייה מהירה ועם תנאים שיבטיחו שהבתים לא ילכו למשקיעים, אלא למשפחות שצריכות את זה. זהו! זה לא יקרה כי בנק ישראל לא נותן לזה לקרות אחרת הבנקים שנתנו הלוואות לקבלנים, יפשטו את הרגל.
Popcorn | 04.08.16
56.
פירפורי גסיסה של שר אוצר כושל... אין תוכנית
פירפורי גסיסה של שר אוצר כושל... אין תוכנית כלכלית ואין בשורה לזוגות הצעירים. זה מס דרקוני שנועד לשפר את תדמיתו של שר האוצר בעיניי השכבות החלשות שהן מקור כוחו. לא נעים להסתכל למציאות בעיניים ולגלות שההשג היחידי שלו זה רפורמה בשוק הסלולר. יאללה הביתה!  
Pumpkin | 04.08.16
52.
מחר יחליטו שצריך לשלם מס כול מי שברשותו
מחר יחליטו שצריך לשלם מס כול מי שברשותו שלושה רכבים ומעלה כי זה מזהם, ולמי שיש יותר מ-300000 ש"ח בבנק כי זה הרבה או על בית שבנוי על יותר מ-300 מ"ר כי זה בזבוב של שטח או על מי שיש לו יותר משלוש טלוויזיות מזגנים או מקררים כי זה צורך אנרגיה ובעקיפין מזהם. בואו נועדד אנשים לא להשקיע בעתיד, לבזבז על צריכה או לסכן את כספי הפנסיה בבורסה ונראה מה יהיה כשאותם עובדים יצאו לפנסיה לא מרצון בגיל 60 כי הם זקנים, ללא פנסיה כי הם צריכים לעבוד עד גיל 67. נכון, זה הכי נחמד לקחת מימי שיש לו במיוחד עם זה לא פוגע בי אישית אבל תחשבו טוב טוב מה המסר שאנחנו רוצים להעביר, לא מנהלים מדינה ע"פ סקרים ופופולריות בגרוש - משרד התקשורת זה לא משרד האוצר, החלטות שגויות לוקח עשורים לבחון ועוד עשורים לתקן
Car | 04.08.16
40.
כשקוראים את הכתבות של האינטרסנטים, שמציגות את ההחלטה
כשקוראים את הכתבות של האינטרסנטים, שמציגות את ההחלטה כאסון, אתה מבין שמשהו טוב קורה. ההחלטה מצויינת, היא אכן רעה לכיס של בעלי ההון והדירות, שהם לרוב עשירון עליון, מיעוט בחברה שחוגג על הגב של אלו שנאלצים לשכור כי אינם יכולים לקנות. זה שהמחירים עלו פי 2 ויותר זה בסדר, זה שאין מס רווח הון 25% זה גם בסדר, וגם שיש בועה, אבל כשצריך לשלם מס פתאום - אוי ואבוי, זעקות, גידופים ואיומים. תפנימו, חגגתם מספיק, נגמר, מי שחכם ימכור עכשיו, מי שלא - גם ישלם מס וגם ימכור בפחות.
dre676 | 04.08.16
39.
מי שיש לו 3 דירות יעלה את שכר
מי שיש לו 3 דירות יעלה את שכר הדירה באופן יחסי בכל שלושת הדירות שהוא משכיר כך שבעצם המס יתגלגל לכמות גדולה של שוכרים וזה ישפיע על כל השוק  המס שכחלון רוצה להנחית הוא מיותר וקטנוני גם ככה התשואה על דירות להשקעה היא לא גבוהה במיוחד . אם המדינה רוצה יותר כסף ממסים שקודם כל תגבה מסים מחברות הענק שיושבות פה ומשלמות מסים נמוכים ביחס להכנסותיהם למה להיטפל לבעלי הדירות.
Dice | 04.08.16
38.
אין מחסור בדירות, זה שקר. המשקיעים מעלים את
אין מחסור בדירות, זה שקר. המשקיעים מעלים את המחירים, ומונעים מחסרי דיור לקנות. שימכרו לחסרי הדיור, שכרגע שוכרים. הכנסות המדינה ממיסים רק יעלו ככל שחסרי דיור יוכלו להכנס לשוק, כי ההכנסה הפנויה שלהם תגדל והם יוכלו לצרוך יותר. כרגע הצריכה בירידה. מי שקונה כמה דירות הוא לא מצליחן, כמו שמי שאין לו יכולת הוא לא לוזר. מי שמרויח יותר ויש לו יותר נכסים צריך לשלם יותר מס ולא פחות מס. ההגדרה של מצליחן אצלך מעוותת לגמרי, כאילו שהעשירים צריכים להיות מודל לחיקוי, הם לא, ולא מגיעות להם זכויות יתר.
dre676 | 04.08.16
37.
כולם פה מדברים מפוזיציה כמו כל בן אדם.
כולם פה מדברים מפוזיציה כמו כל בן אדם. עכשיו אם נסתכל על זה בצורה נקייה נבין שהמס הזה לא שוויוני בעליל ואסביר מדוע. בואו ניקח שני אזרחים אחד שיש ברשותו שתי דירות ששוות 15 מיליון ואחד שיש ברשותו 3 דירות ששוות 1.5 מיליון. מדוע שאחד שילם והשני לא. דוגמה שנייה , אזרח אחד מחזיק 3 דירות ועובד ומשתכר כ-30000 ש"ח בחודש בעוד האזרח השני מחזיק 3 דירות עליהם גובה 9000 ש"ח שכר דירה והוא פנסיונר נכה ללא פנסיה. זהו אי שוויון מוחלט איך שלא מסתכלים על זה. אני בטוח שצריך לעזור לדור הצעיר לרכוש דירה אבל הדרך היחידה היא לבנות הרבה ובזול ולא לשאוב כסף מהציבור ללא כל אבחנה על רמת הכנסתו הכללית. נא הגיבו אם יש לכם טיעון אחר והסבירו בבקשה.
Anchor | 04.08.16
36.
בורסה? אג"ח? לתת לחברים שלך כספים שמיועדים לשנות
בורסה? אג"ח? לתת לחברים שלך כספים שמיועדים לשנות הזקנה שלנו להשקיע בגנבי הצמרת(טייקונים) בכדי שכלכם בשוק ההון השקרי של תל אביב תתעשרו על חשבון זקנים ומזומברי פנסיה ?? ותספרו אותנו כל פעם מחדש עד שהשיער כבר לא צומח??? כחלון, אתה מבצע פשעים כנגד פנסיונרים. שכר הדירה הוא זה שיציל כאן זקנים מחרפת רעב. אבל למה זה צריך לעניין אתכם שם באוצר? או בשוק ההון?
Basketball | 04.08.16
34.
שוד לאור היום. השר כחלון אתה אכזבה גדולה.
שוד לאור היום. השר כחלון אתה אכזבה גדולה. מחפש פתרונות פשוטים ולא יצירתיים. אזרח משלם מס קונה דירה שתשמש אותו כהכנסה לעת זיקנה או שפשוט לא מאמין בבורסה בעת הקניה שילם מס רכישה וכעת אתה רוצה לשדוד אותו. תתביש חפש פתרונות אחרים או שפשוט תניח את המפתחות ותודה שלה הצלחת. 
Elephant | 04.08.16
30.
ארץ אוכלת יושביה , יש את המתלהבים שאומרים
ארץ אוכלת יושביה , יש את המתלהבים שאומרים שיקחו מיסים מיסים מיסים , אפשר לחשוב שהכסף יגיע אליהם . למה מה אתם חושבים שיקרה מחיר הדירות יצנח ?!ואז מה  הרי אלה שרוצים למסות את מי שיש לו רוצים שמחירי הדירות יצנחו , ואז מה יעלה בגורל אלה שקנו או התחייבו לדירה בשנתיים האחרונות ?! הרי לא יעזור למי שאין שיקחו ממי שיש כל עוד זה לא מגיע אליו ישירות . דרך אגב יש הרבה קרקעות לבניה בחינם גם בצפון וגם בנגב , אבל מה כולם רוצים לחיות בצנטרום בזול ולקבל משכורות עתק .. בקיצר פקה פקה .
Goggles | 04.08.16
25.
כל הכבוד להורים שלך.  אבל - יש היום
כל הכבוד להורים שלך.  אבל - יש היום 2 משפחות (שגם יהיו בעתיד ההורים המבוגרים של מישהו), שעובדים עכשיו בעבודות פשוטות (או לא פשוטות) והם בחיים לא יגיעו לדירה והם ישארו עבדים כל החיים שלהם. זו בדיוק הטרגדיה של הדור הצעיר. אין לו את העתיד שהיה להוריך, ולכן אין לו תמריץ לעבוד קשה ולהמשיך לפתח את המדינה הזו.
Guitar | 04.08.16
24.
הצעה מטומטמת במדינת חלם, שמונהגת ע"י אנשים מטומטמים!!!
הצעה מטומטמת במדינת חלם, שמונהגת ע"י אנשים מטומטמים!!! אני ובעלי עובדים קשה וקורעים את התחת מגיל צעיר וחיים בצניעות באזור לא כל כך טוב, וחוסכים כמה שאפשר על מנת לקנות מספר דירות ולהשכיר אותן, כי הפנסיב במדינה הזו היא אפסית, קיצבת הזיקנה של המוסד לביטוח לאומי היא ביזיון, והפנסיה של קרנות הפנסיה, לאחר התספורות שעושים הטייקונים והמנהלים הבכירים על חשבוננו, גם היא ביזיון. התקווה היחידה שלנו היתה שנקנה שלוש דירות, באחת נגור ושתיים אחרות נשכיר ותהיה לנו הכנסה בגיל הזיקנה כדי שנוכל להזדקן בכבוד. גם את הדירות רוכשים באמצעות משכנתא, שמחזירים במשך שנים רבות והשכירות למעשה מכסה את תשלוןמי המשכנתא. האם את זה לוקחים בחשבון נערי האוצר הגאונים?!  הרי ברור שזה לא יביא לפיתרון "המיוחל" של שחרור דירות לשוק. מבחינתי, אני פשוט הולכת להעלות את דמי השכירות של השוכרים שלי. זו התוצאה היחידה שתהיה למהלך המבריק של כחלון.
Apple | 04.08.16
23.
הדיון האקדמי במיסוי מסלולי השקעה שונים מעניין וחשוב
הדיון האקדמי במיסוי מסלולי השקעה שונים מעניין וחשוב אבל לא קשור בכלל. כחלון הציג את זה בתור פתרון להורדת מחירי הדיור ש"ישחרר" דירות לשוק. הרי לצרכי מיסוי מי שיש לו דירה להשכרה בבבלי או מי שיש לו שלוש דירות להשכרה באופקים לא נמצאים באותה הרמה ואם רוצים למסות על בעלות, דבר הקיים במדינות מסוימות בעולם, ניתן לדון על כך.   הבעיה היא שההצעה הזו לא תוסיף דירות לשוק הדיור ולכן השפעתה על מחירי הדיור תהיה אפסית. אם זה היה מהלך לשחרר לשוק דירות שעומדות ריקות היה בכך היגיון ולשם כך ניתן למשל לתמרץ הוצאת משרדים וקליניקות ממבני מגורים, לבנות יותר ולהקל על הבנייה או להפוך את הפריפריה לאטרקטיבית יותר. צעדים כמו מחיר למשתכן והשכרה לטווח ארוך הם צעדים חיוביים אבל נראה לי שלכחלון אצה הדרך והוא רוצה להשיג הישגים בשיטת הזבנג וגמרנו כמו קודמו לפיד. 
Snow | 04.08.16
20.
המס החדש שנקשר לשמו של כחלון, הוא מעשה
המס החדש שנקשר לשמו של כחלון, הוא מעשה ידי נערי האוצר, שהאג'נדה של כחלון לא תואמת את זו שלהם קרי קפיטליזם חזירי, מבית מדרשו של ביבי, וזאת במטרה ברורה להכשיל את שר האוצר, וגם לא ניתן לשלול כי הדבר נעשה לפחות בקריצה ו/או הסכמה שבשתיקה מצד ביבי 
Cocktail | 04.08.16
17.
אם מבינים אותך נכון, אתה היית רוצה 5%
אם מבינים אותך נכון, אתה היית רוצה 5% שנתי מהדירה הראשונה, וזו הלאמה מהירה של כל הנדלן בישראל. יש פה מעל 70% שכבר קנו בית, הם לא צריכים לשתף את כל הציבור בבית שבו הם גרים, הם שילמו (ורבים מהם גם עדיין משלמים). במדינות שבהן יש מס-רכוש, שאר המיסים נמוכים בהרבה ומכירים גם בהוצאות הרכישה (כולל ריבית על משכנתא). במקביל, הרעיון של תג מחיר למ"ר בכל יישוב הוא לא סביר, כי המחיר למ"ר משתנה לא פעם בפערים של פי 2-3 לפי מיקום ביישוב, קומה, קירבה לכביש ראשי ועוד.
Helmet | 04.08.16
16.
צריך למסות 25% רווחי הון מהשקל הראשון. הפתרון
צריך למסות 25% רווחי הון מהשקל הראשון. הפתרון שבו הממשלה תוריד את המיסים באפיקים אחרים לא יקרה. לגבי אכיפה אתה צודק,  זה קשה, אבל צריך לאכוף אי אפשר להגיד שזה קשה ולכן לתת מתנות. צריך שילוב הכרת הוצאה מוכרת של שכירות - וכך השוכרים יגישו דוחות מידי שנה שיאפשר איתור של דירות מושכרות וכך זה גם יקל על הגבייה.
Cupcake | 04.08.16
15.
לא ברור על סמך מה אתה אומר שאין
לא ברור על סמך מה אתה אומר שאין מחסור בדיור. זה פשוט לא נכון. אם היה עודף בדיור היו עומדות דירות ריקות ובעל דירה שכזה היה מוריד את מחיר ההשכרה עד שהיה משכיר. המחיר של השכירויות עלה רק כי יש מחסור בדירות להשכרה. מה לעשות ככה זה עובד. לעניין מצליחן/לוזר. כן, מי שעובד קשה ומצליח הוא מצליחן. לא ברור למה יש לך בעיה עם זה. הניסוי החברתי בו אמרו שכולם יקבלו אותו דבר נכשל כישלון חרוץ. ראה מה קורה עכשיו בצ'ילה ואני מאמין שלא היית רוצה להתחלף עם תושבי ברית המועצות לשעבר. 
Fries | 04.08.16
14.
אתה צודק אם המס היה על כל בעלי
אתה צודק אם המס היה על כל בעלי הדירות להשכרה אבל הוא חל רק על חלק קטן מהם... על כל בעל דירה שינסה להעלות יהיו עוד 4 שלא... חוץ מזה עונת המעברים החמה היא עד סוף הקיץ בינואר גם ככה נשארו אלו שהגזימו במחיר ולא הצליחו להשכיר אתה באמת חושב שכשהחוק ייכנס הם אלו שיירצו להקפיץ את המחיר? לא נראה לי...
Apple | 04.08.16
12.
ההורים שלי עבדו קשה כל החיים בעבודות פשוטות,
ההורים שלי עבדו קשה כל החיים בעבודות פשוטות, הם ידעו שהפנסיה מביטוח לאומי לא תספיק ועל כן רכשו דירה קטנה ושילמו עליה משכנתא, לאחר מכן התחייבו לעוד דירה וגם עליה שילמו משכנתא. למרות השכר הלא גבוה, ההתנהלות הכלכלית הנכונה בצירוף חריצות יוצאת דופן הביאה אותם למצב שבו יש להם 3 דירות. המחיר ששילמו היה קשה - כמעט שלא בילו, על חו"ל או אפילו מסעדות אין על מה לדבר. מה כחלון אומר, בוא נעניש אותם על ההתנהלות וניתן פרס למי שחי את הרגע, אינו חוסך והופך לנטל בערוב ימיו.
Box | 04.08.16
11.
כמה דירות אתה חושב שיבנו מהמהלך הזה ?
כמה דירות אתה חושב שיבנו מהמהלך הזה ? המהלך לא פותר שום בעיה ולוקח אפיק השקעה סולדי יחיד שיש היום למי שחוסך. הבעיה היא מחסור בדירות נקודה. המס אולי יגרום לאנשים למכור דירות אך לא ייצר ולו גם דירה אחת וזו הבעיה האמתית. גם אם לכל אזרח היה מותר להחזיק רק דירה אחת על פי חוק הבעיה לא היתה נפתרת. הפיתרון בידי הממשלה - הצפת השוק בקרקעות לדיור - אך היא לא באמת רוצה לפתור את הבעיה כי המשמעות היא שהכנסות המדינה מיסוי המקרקעין יפחתו. 50% מהתמורה שמשולמת על דירה חדשה הולכת בעצם למדינה בצורה של: תשלום עבור הקרקע למינהל + תשלום היטלי פיתוח + תשלום מ.ע.מ. + תשלומי מיסים של הקבלנים. המדינה לא תוותר על פרות חולבות אלו ולכן הממשלה לא רוצה לפתור את בעיית הדיור אלא רק רוצה להשניא את מי שיש לו על מי שאין לו. חבל שכך. במקום שמצליחנים יהיו מודל לחיקוי הם נהפכים למושא לשנאה בעידוד הממשלה. חובל.
Fries | 04.08.16
8.
בחייאת גלעד... שימכרו את 2 הדירות וייקנו אחת
בחייאת גלעד... שימכרו את 2 הדירות וייקנו אחת באותו הסכום ישכירו ולא ישלמו מס. חוץ מזה נגיד שימכרו אחת מהם בכסף שיקבלו מהמכירה הם יכולים להשתמש כמעט לכל חייהם (נניח שהדירה הושכרה ב3% אז סכום המכירה שקול ל33 שנים של שכירויות!). להורים החרוצים שלך לא מגיע שנרחם עליהם. הם עבדו קשה והצליחו מברוק! עדיין אני בטוח שגם הם לא האמינו שייתנו להם להרוויח כלכך הרבה מהדירות כשהם קנו אותם. ויותר מהכל אותם הורים רוצים שהמחירים ירדו!! כדיי שאתה ואחיך והנכדים שלהם יוכלו לקנות דירה בכוחות עצמם, בעבודה קשה כמוהם ולא יתעקלו על הכסף של סבא וסבתא
Apple | 04.08.16
6.
יש לשלם מס הכנסה על כל סוג של
יש לשלם מס הכנסה על כל סוג של הכנסה (!) וכל היתר - סיפורים של בעלי עניין (ובעלי נכסים).  זו הסיבה שהבורסה מתייבשת, אין השקעות הוניות והדור הצעיר מרושש.  רק משבר אמיתי יטרוף את הקלפים (ואת המשק) ויאפשר תכנון מחדש של מבנה ההכנסות ממיסים.  עד אז - כל שר מקווה שלא יקרה במשמשרת שלו
Scooter | 04.08.16
1.
יש פטור ממס על בעלי פנסיה תקציבית על
יש פטור ממס על בעלי פנסיה תקציבית על 20 אלף לחודש לכל החיים-זה הוגן ? ופנסיה משכר דירה לעצמאי קטן של 5000 ש' לאחר ששילם על הדירות כל החיים (בניגוד לבעלי הפנסיה התקציבית שלא שילמו שקל על פנסיה של 4 מליון ש' )תהיה חייבת במס עושק בשוי 1% שתגנוב למעשה חצי מהתשואה? כחלון הוא גנב בזוי לא מוסרי ונבל
Puzzle | 04.08.16
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת