אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

החופש הגדול: המדינה נתקעה בשנות ה-70 וההורים משלמים את המחיר

59 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

52.
למה אי אפשר לדרוש מהילדים, בעיקר אלו מגיל
למה אי אפשר לדרוש מהילדים, בעיקר אלו מגיל 7 ומעלה, להיות עצמאיים? לטפל בעצמם. לא לפתוח דלת לזרים. למלא מטלות. לחמם לעצמם אוכל וכל הדברים שאני (וכל שאר ילדי המפתח של שנות ה-70 או ה-80) עשיתי ועשינו? מה נשתנה?! אם ימשיכו לעטוף ילדים בצלפונים מנצנצים, הם ישתכנעו שהם סוכריות ולא בני-אדם. יהיו להם קשיים עצומים ומיותרים בבגרות. כגון חוסר אמון ביכולותיהם וחוסר אחריות למעשיהם. הם יגדלו להיות... אמריקאים!!! :-) 
Gil975 | 22.08.16
51.
אתה צודק אבל הציבור כבר מיואש ... אני
אתה צודק אבל הציבור כבר מיואש ... אני התייאשתי, קשה בישראל 2016 לגדל יותר משני ילדים ולשמור על רמת חיים טובה מבלי להפוך להיות עבד של המערכת ושתהיה לנו את היכולת לפתח גם את עצמנו. מבחינת המדינה אנחנו לא יותר ממשאב .. שתפקידו לעבוד - לשלם מיסים וליצור משאבים חדשים (סליחה על הביטוי)  - ילדים  שבעתיד ישרתו את המדינה כמונו. מילא אנחנו צריכים לשלם 1000 שקל לחודש לצהרונים כי מי יכול לעבוד ולקחת ילד הבייתה ב 13:00... מילא קייטנות .... כך שמדובר בהוצאה שנתית של מעל 13000 שקל בשנה לילד ! נגזרו עלינו חופשות שונות ומשונות כמו פסח, חנוכה, סוכות ... וכל יום שאפשר. לפני יומיים שילמנו מעל 1000 ש"ח על ספרים לילדים...למה משרד החינוך לא יכול להפיץ חוברות בקבצי PDF כדי שההורים ידפיסו בבית ? כמו שכתב מגיב 29, מערכת החינוך מקובעת .. אבל היות והמתקנים קיימים, לא מובן למה המערכת המוניציפלית לא יכולה לתגבר בעובדים נוספים את בתי הספר ולהפעיל אותם במתכונת אחרת כאשר עובדי ההוראה לא נמצאים ? יש כל כך הרבה מה לעשות ... אבל זה כבר לא יקרה בתקופה שלנו כהורים ... אני התיישאתי .. מוריד את הראש, בכל שנה הילדים גדלים וזה נהיה קצת יותר קל. עדיין, נושא אי החפיפה בחופשות (כאשר לחלקים גדולים במשק יש 10 או 12 ימי חופשה בשנה) זו בעיה קשה.
Pretzel | 22.08.16
50.
אני אוהב לתכנת. יותר קל לי לכתוב קוד
אני אוהב לתכנת. יותר קל לי לכתוב קוד שעושה את מה שאני חושב עליו מאשר להסביר במילים מה אני חושב עליו או לצייר אותו. אני גם מרוויח מלא. מה לעשות. מה שאני טוב בו משום מה גם מקצוע מרוויח טוב. אם הייתי נולד איזה צייר טוב אבל בעולם הזה למי אכפת מציירים? הממ
Popcorn | 21.08.16
49.
אני לא מורה אבל יש לי הגיון בסיסי
אני לא מורה אבל יש לי הגיון בסיסי ולכן אני יודעת ש36 שעות שבועיות זה לא עבודה נוחה במשרד אלא עבודה קשה ומתישה שכוללת הרבה מאוד הכנות וכתיבה מערכי שיעור. ה36 שעות האלה זה בפועל הרבה יותר שעות שהמורה משקיעה בהוראה. ( וזה עוד בלי לחשב פעילויות נוספות כמו ישיבות ומבדקי ציונים ).  קיצר הגיע הזמן שנעריך קצת את אנשי ההוראה שלנו אולי אז הדברים יראו אחרת
Pizza | 21.08.16
48.
בין שלל עובדי השירות הציבורי הרופאים ,הכבאים, עובדי
בין שלל עובדי השירות הציבורי הרופאים ,הכבאים, עובדי הנמל, הרכבות חברת החשמל וכ"ו ישנם גם המורים שעובדים לדעתי קשה מכולם,  מכינים מערכי שיעור מבחנים ישיבות טיולים ובתמורה מרוויחים הכי מעט וצריכים לסבול את חוצפתם של התלמידים ואת תלונות הוריהם.  ומכולם מכל עובדי המשק דווקא עליהם אתם נופלים כל פעם שהם נהנים מהצופר שמגיע להם. להבדיל מכל יתר המשרות בשירות הציבור מורה לא צריך להיות אח של ובן של וכל אחד שיעשה  תואר ראשון ותעודת הוראה יכול להפוך למורה ובתנאי שיצליח לשרוד אותכם ואת ילדכם . זהירות שבסוף מאבקכם ישא פרי ותמצאו את עובדי רכבת ישראל המחנכים של כיתה ח 5. חופש נעים לכולנו תנוחו קצת
אשר498 | 21.08.16
45.
 לא יעזור לאף אחד , 150000 אנשי מערכת
 לא יעזור לאף אחד , 150000 אנשי מערכת החינוך מחזקים מדינה שלמה , ולא מוכנים לשינוי ואחד שמחליט היו"ר שלהם . יש הרבה דברים שניתן להתאים לשנות ה-2000 אבל המגזר הציבורי חי על הסכמים שנעשו בשנות ה-60-70 ומתחיסים לזה כמו לוחות הברית . יש צורך לשכתב פעם בעשור את כל  החוקים לראות מה תואם את התקופה ומה לא 
Teepee | 21.08.16
41.
אתה טועה. כשאתה מביא ילדים לעולם אתה מתחייב
אתה טועה. כשאתה מביא ילדים לעולם אתה מתחייב כלפיהם ואין תוקף סיום לחוזה. אם זה לא מתאים לך, אל תעשה ילדים. אבל מרגע שעשית, אין דרך חזרה. אלא כמובן, אם אתה אדם אנוכי. וזה בדיוק מה שכתבתי. דור ההורים שלנו הוא דור אנוכי שחושב רק על עצמו.
Rocket | 21.08.16
40.
קשקשן, מחקרים דווקא מראים שילדים מורידים מרמת שביעות
קשקשן, מחקרים דווקא מראים שילדים מורידים מרמת שביעות הרצון (אושר) של ההורים מחייהם ברגע שמביאים ילדים, אפילו אם המצב הכלכלי לא רע. וזה כן אנוכי להביא הרבה ילדים לעולם, גם מבחינה סביבתית וגם מבחינת מה שניתן לספק להם, כמובן תלוי ההכנסה של ההורים. אנשים פשוט רוצים הרבה ילדים כי הם מאמינים שזה מה שיעשה אותם מאושרים, נטו אנוכיות. עם זאת אין ספק שהמדינה נוטלת אחריות ולא עוזרת מספיק בלשון המעטה, לדעתי המדינה צריכה לעזור עד מס' ילדים מסוים, ומעבר לזה לעצור שם, מצד אחד לעזור ומצד שני לא לעודד השרצה.
Fries | 21.08.16
38.
3 הערות ברשותכם: א. מצב מערכת החינוך הוא
3 הערות ברשותכם: א. מצב מערכת החינוך הוא כה מזעזע (במיוחד במערכות הציבוריות), שככל שילדיי מבלים שם פחות זמן כך ייטב להם וחינוכם ישתפר פלאים (אלא אם כן אתם חסידיו של ניטשה,  הטוען שמה שאינו הורג מחשל) ב. הבעייה אינה בכמות ימי החופש של בית הספר, אלא בחוסר הסינכרון ובפער הלא מתקבל על הדעת בינו לבין אלו של ההורים.  נכון, בצרפת הילדים לומדים פחות אבל להורים יש את ה- Vacation במרבית חודש אוגוסט.  בארצות הברית, כל החגים מתוזמנים כך שיהיו חלק מסוף שבוע ארוך (שלא לדבר על 5 ימי לימודים בשבוע מתוזמנים היטב עם שבוע העבודה של ההורים). ג. בארץ, השליטה בלוח השנה של מערכת החינוך היא בידי הסתדרויות המורים הנשלטים ע"י אנשים שהורשעו בפלילים ומחזיקים בדיעות של פתיחות ושקיפות בדומה לארגוני פשע מאורגנים.  
Bucket | 21.08.16
37.
כל כך הרבה טעויות.  בארצות הברית לומדים 176
כל כך הרבה טעויות.  בארצות הברית לומדים 176 ימים בשנה! !! לדעתי היא בעולם המערבי.  באירופה חופשת הקיץ מתחילה בתחילת יוני עד ספטמבר. 3 חודשים! לדעתי גם זה בעולם המערבי.  בחלקים גדולים בצרפת הגדילו לעשות ונוסף על שבת וראשון אין לימודים גם בימי רביעי!  ובכל העולם יש חופשת סתיו חופשת חורף חופשת אביב.  אז דייייייי להתבכיין. 
Bowtie | 20.08.16
36.
הצעת ייעול - כיוון שממילא כל לוח החופשות
הצעת ייעול - כיוון שממילא כל לוח החופשות הוא לפי הלוח העברי, אולי שגם החופש הגדול יותאם ללוח הזה ויסתנכרן איתו. חופש גדול על אלול/תשרי וכולם שמחים. הילדים מקבלים חודשיים חופש (״כמו בכל העולם״) אבל בלי המצב הפסיכי הזה שעל תחילת השנה יש חופש עצום נוסף וחודש עם 6 ימי לימוד בקושי. החופש של הילדים הוא בזמן שלהורים יש יותר ימי שבתון ושנת הלימודים מקבלת צורה מסודרת ונורמלית.
Corn | 20.08.16
35.
ההבדל הקטן שציינת בסוף הוא הבדל עצום! כמו
ההבדל הקטן שציינת בסוף הוא הבדל עצום! כמו כן שכחת שאצלנו יש עוד חודש חגים+שבוע חנוכה+20 יום פסח + עוד כמה ימי חופש של חגים קטנים (שברובם להורים אין חופש (חול המועד, חנוכה, פורים, לג בעומר, איסרו חג למיניהם ועוד). אין לי בעיה לבלות עם הילדים כמה שיותר, לו היו לנו יותר ימי חופש הכל היה נהדר. הפער הוא הבעיה!
Corn | 20.08.16
34.
האנוכיות והמגעילות ביותר שיש כאן. ולמה אתה והמיסים
האנוכיות והמגעילות ביותר שיש כאן. ולמה אתה והמיסים שלך צריכים לממן קצבאות לקשישים? או קצבאות נכות (מוצדקות!)? ועוד כהנה וכהנה סבסודים ותשלומים שכביכול לא נוגעים לך , אדון אל הורי שחושב רק על הת**ת של עצמו ולא רואה מעבר למשבצת עליה הוא עומד.
Weights | 20.08.16
32.
אתה טועה ומטעה. אני מורה בישראל וצר לי
אתה טועה ומטעה. אני מורה בישראל וצר לי אבל אין לך מושג.. היום בהתאם לכל הסכמי השכר מורה עובד 40 שעות בשבוע, כלומר 160 שעות בחודש. יש לנו כמו לכל עם ישראל יום חופש אחד בשבוע והוא בדר"כ שישי. מלבד זאת השכר שלנו בקיץ נצבר במהלך השנה ולכן הוא נמוך מאוד. כך למשל, מורה שילדה ומאריכה את חופשת הלידה שלה במהלך השנה גם מקבלת שכר נמוך משמעותית בקיץ. בכלל המשכורת של עובד הוראה רחוקה ממה שכתבת, אתה מוזמן להסתכל על כל כתבה שיצאה בשנתיים האחרונות לגבי השכר הממוצע במשק ותראה מה השכר בחינוך והוראה. דרישות הסף השתנו ב10 השנים האחרונות וחובה על כל מורה להיות לפחות בעל תואר ראשון, ותעודת ההוראה עליה דיברת לוקחת שנתיים, שלא לדבר על שנת סטאז וקבלת רשיון הוראה. )סה"כ 3 שנים..( מזכירות לא מקבלות קביעות בקלות כזאת והעליה בשכר היא 1.3 אחוז בשנה.. אז אין מצב להגיע ל20 אלף שקל כמו שכתבת. בקיצור, אתה מתסיס נגד ציבור שלם שמגדל ומחנך את הילדים של כולם בתת תנאים שכר מביש וחוסר הכרה. ואגב, הידעת שאם מורה רוצה או צריך חופש במהלך השנה, מכל סיבה שהיא חוץ משבעה חלילה עלינו לקבל אישור מהפיקוח הארצי וגם אז מורידים לנו בשכר ?
Clover | 20.08.16
31.
ישראל יקרי, אתה טועה ומטעה.  אני מורה בישראל
ישראל יקרי, אתה טועה ומטעה.  אני מורה בישראל וצר לי אבל אין לך מושג.. היום בהתאם לכל הסכמי השכר מורה עובד 40 שעות בשבוע, כלומר 160 שעות בחודש. יש לנו כמו לכל עם ישראל יום חופש אחד בשבוע ובדר"כ שישי. עלינו להחתים שעון וכו.. מלבד זאת השכר שלנו בקיץ נצבר במהלך השנה ולכן הוא נמוך מאוד. כך למשל, מורה שילדה ומאריכה את חופשת הלידה שלה במהלך השנה לא מקבלת כל שכר וגם מקבלת שכר נמוך משמעותית בקיץ )כי לא צברה במהלך 3 החודשים הללו..( המשכורת של עובד הוראה רחוקה ממה שכתבת, אתה מוזמן להסתכל על כל כתבה שיצאה בשנתיים האחרונות לגבי השכר הממוצע במשק ותראה מה השכר בחינוך והוראה. הדרישות השתנו בעשר השנים האחרונות והיום חובה על כל מורה להיות לפחות בעל תואר ראשון, ותעודת ההוראה עליה דיברת לוקחת שנתיים, שלא לדבר על שנת סטאז וקבלת רשיון הוראה. )סה"כ 3 שנים..(  מזכירות לא מקבלות קביעות בקלות כזאת והעליה בשכר היא 1.3 אחוז בשנה.. אז אין מצב להגיע ל20 אלף שקל כמו שכתבת.  אתה מתסיס נגד ציבור שלם שמגדל ומחנך את הילדים של כולם בתת תנאים שכר מביש וחוסר הכרה.   ואגב, הידעת שאם מורה רוצה או צריך חופש במהלך השנה, מכל סיבה שהיא חוץ משבעה חלילה עלינו לקבל אישור מהפיקוח הארצי וגם אז מורידים לנו בשכר ?
Clover | 20.08.16
30.
החום הכבד והמעיק של יולי אוגוסט אינו מאפשר
החום הכבד והמעיק של יולי אוגוסט אינו מאפשר למידה בבתי הספר על אף נוכחות מזגנים בכיתות. כבר בשעה 08:00 הטמפרטורות והלחות מזנקות לערכים קיצוניים. רוצה להיות יותר עם הילדים? עבוד פחות או הואל לוותר על חלק ממשכורתך והמר אותם בימי חופש ממושכים יותר. אם אתה עובד מעל 9 שעות ביום כנראה שאתה לא יעיל !!! האנושות התקיימה לפניך ותתקיים גם אחרי אריכות ימיך !!! ורצה יותר שעות לימוד - שלם למורים בהתאם !!! למזלנו אנחנו 120 אלף עובדי הוראה מאורגנים !!! אין לנו תחליף !!! ולכן אי אפשר לכפות עלינו דבר אלה רק לדבר יפה ולשלם תוספת בהתאם !!!
BandAid | 20.08.16
29.
כמה קל לבנות מאמר פופוליסטי מנומק היטב בהתבסס
כמה קל לבנות מאמר פופוליסטי מנומק היטב בהתבסס על אי דיוק אחד גדול: בניגוד לכתוב, המצב דומה בכל ארצות המערב , יום יותר יומיים פחות, בכל ארצות המערב יש חופש ארוך בקיץ, ארוך הרבה יותר מחופשות ההורים. לא נמצאה שיטה טובה או יעילה יותר. ההבדל הוא בהתגייסות המדינה להפעלה בימי החופשה.
Bee | 20.08.16
24.
גם אני חושבת כך. כאמא לשתי בנות בנות
גם אני חושבת כך. כאמא לשתי בנות בנות 8 ו 12 הוצאנו לא פחות מ 9000 שח על קיטנות בנוסף לשבוע חופש שנסענו עם הבנות לאילת. לדעתי עדיף להעביר חודש מהחופש הגדול לתקופת החגים בה גם לנו כהורים קיים חופש. בלי קשר לכך החופש הוא ארוך וגם לתלמידים עצמם אין מה לעשות במהלכו. חודש של חופש זה די ויותר ואין כל הצדקה למעבר לכך.
Snow | 20.08.16
19.
אני לא מבין על מה זה מבוסס, אני
אני לא מבין על מה זה מבוסס, אני חי באוסטריה, מדינה סוציאל-דמוקרטית לעילא, וחופשת הקיץ פה דומה לחופשה בארץ. כמו כן, יש חופשת חורף (כריסטמס + ראש השנה) וחופשת אביב (פסחא), בהן ההורים מקבלים 1-2 ימי חופשה והילדים שבוע לפחות. גם כאן ההורים צריכים למצוא מסגרות חיצוניות לילדים. ההבדל המהותי בין אוסטריה לישראל בהקשר הזה הוא דווקא מס' ימי החופש של ההורים - כאן כל עובד פשוט מקבל 25 ימי חופשה בשנה.
Sword | 19.08.16
18.
האמנם? בבירור אין לך מושג מה קורה באירופה..
האמנם? בבירור אין לך מושג מה קורה באירופה.. אחת הבעיות החברתיות הגדולות בגרמניה היא הציפיה של החברה מנשים להפסיק לעבוד לחלוטין ולגדל את הילדים כעקרות בית במשך כמה שנים. מדיניות "ילד אחד" והקיטון בילודה הם תוצאה ישירה של זה - נשים בוחרות למשוך את הקריירה עוד כמה שנים וללדת בגיל מבוגר, מעט ילדים.  בצרפת לעומת זאת אף אחד לא מיילל על חוסר ימי חופשה וסידור לילדים בקיץ מאחר ויש שפע גדול של שני הדברים הללו. המדינה מסייעת ביד נדיבה מאוד לאמהות צעירות.. רק כדוגמא, 2.6% מהתל"ג הצרפתי הוא תשלומי העברה למשפחות צעירות. כתוצאה מכך הילודה בצרפת היא מהגבוהות באירופה. 
Toast | 19.08.16
17.
בתור אב לילד קטן אני יכול להגיד שהמסכנה
בתור אב לילד קטן אני יכול להגיד שהמסכנה שלך היא היא האנוכית. סבא וסבתר לא חייבים לך כלום!!!  כל דבר שאני מקבל מהרי או מהורים של אישתי זה מתנה שצריך להגיד תודה אבל בשוב שבלב לא לחשוב שזה משהו שהם חייבים לנו. לאומת זאת המדינה כן חייבת לי
Glasses | 19.08.16
16.
נתחיל מזה שארצות הברית לא דוגמא טובה כמת
נתחיל מזה שארצות הברית לא דוגמא טובה כמת לכלום! הבעיה היא לא חודשיים חופש. הבעיה שאחרי חודשיים חופש יש עוד חודש חופש שבתוכו יש הפתעות כמו סוכות (כולם עובדים וילדים בחופש) בעיה היא שחודשים לפני החופש יש עוד הפתעה שקוראים לה פסח ומתוך 3 שבועות של חופש להורים יש כמה ימים בלבד... יש עוד כמה מתנות כאלה בדרך.  לא יודע מה עם אצות הברית אבל ברוב מדינות מערב יש להורים יותר מ 10 ימי חופש בשנה. הכל ביחד יוצר מצב שהילדים יש להם 76 ימי חופש ולהורים יש 10 (נניח 20 במקרה של מקום עבודה ממשב) באנגליה נכיד יש מעל 28 ימי חופש להורים (מינימום) ו 66 ימי חופש להורים.... אז תעשי חשבון ותיראי איפה ישראל
Glasses | 19.08.16
15.
טעות- ישראלים מביאים ילדים בגלל לחץ חברתי וגם
טעות- ישראלים מביאים ילדים בגלל לחץ חברתי וגם כי לא חושבים ופוחדים לא להיות חלק מהעדר. אז נכון שהיה אפשר לחלק אחרת את החופשות כאן לא בהתאם לחגים וזה היה עוזר לכלל המשק, אבל גם 3 ילדים בשנות ה 2000 זה הרבה ביחס ליתר העולם אז גם אתה לא ממש זזת משנות ה 70....
Coathanger | 19.08.16
14.
היה עוזר אם היית מצרף דוגמאות למצב במדינות
היה עוזר אם היית מצרף דוגמאות למצב במדינות מערביות אחרות, מאחר ואתה שוב ושוב מציין את ההשוואה אליהן.  מבדיקה שלי עם חברים בארה"ב, המצב דומה וגם שם עובדים רבים נאלצים לקחת חל"ת לתקופות מסויימות בקיץ. למעשה בכל העולם נהוגה חופשת קיץ של כחודשיים מבתי הספר כך שאני לא מבין את ההשוואה.
Sailboat | 19.08.16
11.
בוא , תהיה מורה , חסרים אנשים ,
בוא , תהיה מורה , חסרים אנשים , בוא , תבלה מול 30/40 ילדים להורים שחושבים שהטלוויזיה וחופשה בקיץ הם חינוך, בוא , תהיה מורה, רק לשנה , מה איכפת לך ? שנה אחת עם ילדי ישראל או מתבגריה , בוא , תהיה מורה ותראה מה שוות החופשות האלה אם צריך לעבוד בהן כדי שהמשכורת שלך תאפשר השרדות . בוא , שנה אחת וזהו ... צריכים אנשים כמוך... או שאתה יודע מה .... אל תבוא .
BandAid | 19.08.16
10.
לא יהיה שום שינוי ולאף אחד לא אכפת
לא יהיה שום שינוי ולאף אחד לא אכפת  - יש יותר מידי "מחוברים" למיניהם שזה לא מזיז להם. רק ברברת אין סופית. אם את זוכרת לפני הבחירות הייתה זעקה גדולה על תשלומי ארנונה מפלצתיים של דירות רגילות בבתים משותפים שנבנו בשנים האחרונות (אדם קונה דירה של 120 מטר ומשלם ארנונה לפי 220 מטר - כי מכניסים פנימה שטחים משותפים) - גם כאן בכול נמס אלרי הבחירות ולאף נציג ציבור לא אכפת.
Cloud | 19.08.16
6.
לא מרחם בכלל על כל ה"מורים" בארץ. שכחונה
לא מרחם בכלל על כל ה"מורים" בארץ. שכחונה אחת גדולה, 30 ימי חודש + חודשיים בשנה מקבלים משכורת בלי לעבוד. 1. 3 חודשים בשנה לא עובדים ומקבלים שכר! 2. יום עבודה נגמר לפעמים ב14:00. 3.אל תמכרו לי את הבדיקת מבחנים והכנת מערכי שיעור שממחזרים כל שנה מחדש.. 4. כל מזכירה יושבת עם קביעות ומשכורת של 20K אחרי 10 שנים במערכת. ולכן השכר שלהם בהתאם. צריך לעשות ריסט מלא בכל משרד החינוך: 1. לתגמל מורים יפה אבל עבור משרות מלאות 8:00-17:00. 2.לפחות תואר שני, לא איזה שנה וחצי של לימודים לתעודת הוראה.
Bike | 19.08.16
5.
גם אם כול מוסדות החינוך והגנים יהיו 100
גם אם כול מוסדות החינוך והגנים יהיו 100 אחוז ממוזגים - תרבות "הוועדים" לא תתיר לוותר על הפריבילגיה הזו. גם אם יציעו לעובדי ההוראה פיצוי הוגן עבור הזזת וקיצור ימי החופש - הנל לא יוותרו (תרבות "הוועדים" -לא מוותרים על מה שהושג).   בהפוך על הפוך העוול הזועק לשמים הזה נהפך לאחת מנקודות המשיכה החזקות ביותר לפניה לתחום ההוראה (עבור הורים לילדים)  -מה שמקבע את העוול הזה עוד יותר.
Cloud | 19.08.16
3.
האורית הזאת היא יותר ממנקת שירותים? ובאמת שיסלחו
האורית הזאת היא יותר ממנקת שירותים? ובאמת שיסלחו לי ובלי לפגוע במנקי השירותים כי קשה לי להאמין שעם שכל בגודל של שימפנז( ויסלחו לי הקופים) ואינטלגנציה של גוק ( ויסלחו לי הגוקים) מישהו יסכים להעסיק בחורה כל כך לא אינטליגנטית וחכמה בתפקיד אחר. סליחה שכחתי חשוכה ולא מתקדמת.
BottleOpener | 19.08.16
1.
והלוואי והעוולה היתה מסתיימת בכך... הייתי אולי מסוגל
והלוואי והעוולה היתה מסתיימת בכך... הייתי אולי מסוגל לומר בלשון רפה, דיינו עד כאן, אבל כשאני נאלץ לשלם לגן פרטי (אגב כשאני רושם על עצמי, אני מניח כי אני מעיד על עוד אלפי הורים מתוסכלים) תשלום מלא על חודש אוגוסט כשבפועל הילד נמצא בגן 10 ימים בלבד זה מעבר למתסכל, בעיקר נראה לי קצת לא חוקי, ואם כבר יבוא מישהו וינאם באוזני כי הממשלה או השד יודע מי הכשיר את השרץ הזה , אזי מההכשר הזה נודף סירחון שיכול להתחרות בזה של הנחל שצמוד לבתי זיקוק בימיו הגרועים ביותר 
Weights | 19.08.16
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת