אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

החיים הם לא סרט מצויר

16 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

14.
אפשר להוריד את המילה אנימציה ולהחליף בשם של
אפשר להוריד את המילה אנימציה ולהחליף בשם של כל תעשיה אחרת (למעט עובדי חברות ממשלתיות). כאשר שורת הרווח היא המטרה,  וכשהתחרות קשה , היחס לעובדים הוא כמו לסוסים,  מצד אחד תיתן לו מספוא מים ואורווה ,  אבל בתחרות תוציא ממנו את המקסימום ללא רחמים.  
Anchor | 26.08.16
11.
לא רק תעשיית האנימציה אלא כל תעשיית הסרטים
לא רק תעשיית האנימציה אלא כל תעשיית הסרטים חולה במחלה הזו שמדובר עליה בכתבה. בכל סרט, בעיקר הגדולים מלאי הויז'ואל אפקטס, יש מאות אנשים שעובדים שעות נוספות ולא מקבלים תשלום ראוי, הוקרה, או אפילו הבטחה להמשיך לעבוד אחרי שהסרט יגמר. בעיה ידועה בתעשיה שנראת חלומית מרחוק, הלוואי שמשהו ישתנה יום אחד..
Quill | 25.08.16
10.
לא. אני איש טכני, שבונה לאנימטורים את הכלים
לא. אני איש טכני, שבונה לאנימטורים את הכלים ואני אומר לך שיש מקומות שבהם זה עובד אחרת. להישאר בעבודה יותר שעות כמה חודשים לפני שחרור? בטח. אבל כל דקה שאתה נשאר יותר נחשבת לך כדקה חופש שאתה יכול לנצל מתי שבא לך אחרי שהפרויקט נגמר. יש לנו אנשים שיצאו לחופש של שלושה חודשים (בתשלום מלא כמובן) לאחר הפרויקט האחרון. ואם זה היה ככה אף אחד לא היה מתלונן שם.
Scooter | 25.08.16
7.
 תודה על התגובה המפורטת. אבל בכל מקרה לפי
 תודה על התגובה המפורטת. אבל בכל מקרה לפי דעתי אתה טועה וזה רק היצע וביקוש (אם יש איומים אז אולי מדובר בדברים לא חוקים, אבל אם זה לא חוקי זה כבר בעיה אחרת, שלא צריכים לנתח, אז לא נדון בזה). הסטודיו אמנם נתקע בלי עובדים, הביקוש היה גבוה אבל ההיצע היה גבוה יותר. זה כמו שאני אגיד שישראל סוף כל סוף עולה למונדיאל, ערב המונדיאל כל הסגל מושבת ממחלה, אז יש ביקוש שיא לשחקנים חדשים, מצד שני כל גבר שני במדינה מוכן להיות שחקן. טיעון הגלובליזציה שכתבת - "השפעות הגלובליזציה שלא רק מכניסה עובדים נוספים לשוק, אלא גם מורידה את התעריפים" - אמרת כאן שני דברים אותו דבר. וזה ה-דוגמא להיצע וביקוש. חוסר מקצועיות של ההפקות וכל צורת העבודה הקלוקלת לא אמורה להשפיע על המאיירים באיזון יותר גבוה של היצע וביקוש. חברות ההפקה הלא מקצועיות יסגרו, כי הם לא יצליחו בקופות (למרות שזה לא המצב של הסרט המדובר, אז אולי חברות ההפקה כן עשו עבודה טובה למרות הכל?). אחרי שישארו רק החברות האיכותיות, מצב המאיירים לא ישתפר כל עוד ההיצע יהיה גבוה. אפשר לקחת לדוגמא את עולם התוכנה, היצע המתכנתים קטן ולכן למתכנתים אין בעיות כמו בעיות האנימטורים. חברות הפקת תוכנה יתרוקנו ממתכנתים אם יתייחסו אליהם כאל אנימטורים. ולמה כל כך חשוב לי להגיב פה בפירוט, כי המון מהתופעות שאתם מסקרים בעיתון זה תופעות שאפשר להסביר בשני מילים: היצע וביקוש. במקום זה אתם מתפתלים עם הסברים ובעיקר מטעים, מטעים שאפשר לפתור את המצב הזה.
Processor | 25.08.16
6.
היצע וביקוש הוא חלק מהסיפור כאן, אף אחד
היצע וביקוש הוא חלק מהסיפור כאן, אף אחד לא אומר שלא. אבל כשמרכיבים משקפיים כאלה - רואים רק חלק מהתמונה. מסיבת נקניקיות הוא קייס סטאדי טוב במובן הזה. הסטודיו נתקע בלי עשרות עובדי אנימציה וגייס בלחץ. זה אמור להיות מצב אידאלי מבחינת העובדים, הביקוש עבורם גבוה, ואם גם הם יעזבו הסטודיו יהיה בצרות צרורות. האם זה גרם לסטודיו לנצל פחות? לא. ממה זה נובע? שילוב של כמה גורמים. חוסר תיאום ציפיות בין חברות הפקה שאינן מבינות באנימציה ובתקצובה לבין הסטודיואים והעובדים בשטח, דבר שגם יכול לפגוע בשרידותן ובאיכות של ההפקות (גם אם אתה באמת מספק ערך מוסף, חברת ההפקה לא יודעת זאת ומצפה לעובד זול יותר, כי "בסך הכל צריך להזיז את הדמות מכאן לשם"); היעדר מסורות של הפקת אנימציה שיוצרות תכנון לקוי ויקר, ש"מגולגל" לפתחם של העובדים; תרבות מקצועית בעייתית שמגלגלת את האחריות על החפ"שים, ואתוס מקצועי שמשלב בין "אתם אמורים לעבוד קשה במיוחד" ל"אתם עושים כיף, אין לכם מה להתלונן", שגם חלק מהאנימטורים הפנימו; השפעות הגלובליזציה שלא רק מכניסה עובדים נוספים לשוק, אלא גם מורידה את התעריפים (כששוב, חברות ההפקה לא תמיד יודעות לזהות פערי איכות); איגודי עובדים לא אפקטיביים (בלוס אנג'לס, שבה עובדי האנימציה מאוגדים, מצבם טוב יחסית והתעשייה בכל זאת משגשגת); וגם העובדה שהפקות אנימציה הן במקרים רבים קצרות יחסית, ולא מערכת יחסים מקצועית ארוכת טווח, אז העובד אומר "בסדר, אני אמשוך עוד חודשיים ככה ויהיה לי משהו לרקורד". במקרה של "מסיבת נקניקיות" היה גם את החשש לאבד את הקרדיט אם תעזוב, שהקשה על מעבר חופשי של עובדים (אחרים ששקלו להתפטר אף העידו שאיימו על עתידם המקצועי אם יעשו זאת). חלק מהדברים האלה עשויים להיפתר בתוך כמה שנים, בהנחה שבום האנימציה ישכך ושפערי הידע יצטמצמו. חלק לא. כך או כך, יש כאן שילוב של כמה אפקטים, והאחד לא מבטל את השני.
Corn | 25.08.16
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת