אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

חוכמת השבט

60 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

59.
ההפרטה לא הרגה את הקיבוץ רק קברה את
ההפרטה לא הרגה את הקיבוץ רק קברה את הפגר. הקיבוץ שיגשג בטרם היות המדינה וכל עוד המדינה היתה בצנע. השבט הקיבוצי התלכד למען עצמו כשבחוץ היה קשה, כל פרט גילה אחריות כלפי שאר השבט. ברגע שכלל המדינה התחילה לדהור קדימה, יותר ויותר מהפרטים המוצלחים בשבט הקיבוצי עזבו בשביל לדאוג לעצמם. השבט הקיבוצי הלך והתדרדר. ההפרטה היתה נסיון לעצור את הסחף אבל היא גם חיסלה את שארית השבטיות כי קבוצות כח בתוך השבט עצמו התחילו לדאוג לעצמן על חשבון הקבוצות החלשות בשבט. מעניין להשוות את השבט הקיבוצי לשבט החרדי שעושה כל שבכוחו כדי למנוע עזיבה וע"י כך שורד. באופן דומה גם קשה מאוד לעזוב חמולות ערביות. נח הררי כתב על זה בקיצור תולדות האנושות. המדינה החליפה את השבט. האנשים הרוויחו את האינדיבידואליזם אבל איבדו את הבטחון (היחסי) של הערבות ההדדית שבשבט.
Dice | 12.09.16
58.
אפילו בארה"ב יש בנק שמנוהל ע"י המדינה. בנק
אפילו בארה"ב יש בנק שמנוהל ע"י המדינה. בנק דקוטה הצפונית. רק שרוב האמריקאים לא מאמינים שחוקי הפיזיקה מאפשרים דבר כזה. זה ממש מערער להם משהו בסיסי בתפישת העולם כשהם שומעים שיש דבר כזה בארץ שלהם. בנק שלא למטרת רווח, שבו כל הרווחים הולכים ללקוחות.
Trumpet | 12.09.16
56.
טראמפ הוא לא ברני סאנדרס . רק האמריקאים
טראמפ הוא לא ברני סאנדרס . רק האמריקאים המטומטמים ועוד כמה הזויים תוצרת כחול לבן מאמינים שהוא יוציא אותם ממצוקתם . בנקים יישארו תמיד כי אין לזה תחליף בחיים המודרניים . צריך רק לעשות רגולציה מחמירה עליהם שלא יפשטו את העור של האזרחים הפשוטים . כנל לחברות שמייצרות תרופות . קלינטון התחילה בזה עם תוצאות לא רעות בכלל (האפיפן של מיילן) נראה איך זה ימשיך  .
Hammer | 11.09.16
55.
נתוח מדויק של ההוויה האנושית השבטית כולל עניין
נתוח מדויק של ההוויה האנושית השבטית כולל עניין הבדידות בתוך השבט המאורגן . יחד עם זה ידוע לי על קבוצות מאורגנות שמקדישות תשומת לב ואמצעים כדי למנוע או לתקן מצבי בדידות של היחיד בקבוצה . אני יודע שבזמנו עשו זאת בקיבוצים לפני שנים וכשהתהליך פסק בגלל יתר תשומת לב לכלכלה ולחיסכון , הבדידות של היחידים שם גברה במאות אחוזים .
Hammer | 11.09.16
51.
זה לא רעיון חדש. אפילו עתיק במונחים סוציולוגיים.
זה לא רעיון חדש. אפילו עתיק במונחים סוציולוגיים. כשחברה נעשית גדולה מאד ומונה מאות אלפי ואולי מיליוני פרטים, אין אפשרות לקיים אותה כשבטית. גם הטכנולוגיה והעיור משפיעים על היחסים בין אנשים, הרבה סוציולוגים כתבו על זה. אנשים לא בהכרח מאושרים יותר כשהם מלוכדים יותר, אבל הם בהחלט אומללים כשהם בודדים. בדידות היא לא רק מצב חברתי, היא בעיקר מצב פסיכולוגי. אפשר להרגיש בודד ומנוכר גם בחברה מלוכדת ושבטית.
Chilli | 11.09.16
49.
הבעיה בחברה היא פמניזם והכוח שניתן לנשים ,
הבעיה בחברה היא פמניזם והכוח שניתן לנשים , הגברים מרגישים טוב בחברת גברים טובים ורע בחברת נשים שהורסות להם את החיים במניפולציות נשיות נוראיות שלא מובחנות או מובנות על ידי הגברים, בסופו של יום הגבר הוא עבד לאישה ואפילו אם התגרש עדיין הוא עבד שלה ודרכה ודרך המשפחה הוא גם עבד למדינה ולמשפחות השולטות בה!
Ring | 10.09.16
46.
תעשה לו טובה שלא יעלה ארצה עם הכפייה
תעשה לו טובה שלא יעלה ארצה עם הכפייה הדתית פה ושלא נותנים לנשות הכותל הרפורמיות להתפלל ליד החומה שבנה הורדוס האדומי שלא היה בכלל יהודי לפי חוק השבות . מעוט של בני בליעל השתלטו לנו על השבט . אם לא היו לנו כל הזמן מלחמות עם השבטים האחרים מסביבנו , מזמן הייתה פורצת אצלנו מלחמת אזרחים בין הפלגים של השבט . אבל זה מקרה שאפילו הכתב הזה לא היה מצליח להבין .
Hammer | 10.09.16
45.
אתה נושא תקוות בדבר שכבר לא קיים היום,
אתה נושא תקוות בדבר שכבר לא קיים היום, לפחות כך אני מקווה. אותם אנשים שאתה מדבר עליהם באותה תרבות שבטית, הם הראשונים שמוצאים להורג, הם נחשבים עוד יותר גרועים מהאוייבים עצמם, הם נחשבים לסרטן החברה. קל מאוד להגדיר אותם, קל מאוד להשתמש בהם כדלק למדורת השבט. בעולם הטכנולוגי ומלא המידע, שאנחנו חיים בו, אני מקווה שהאנשים האלה כבר למדו את המדע המדוייק הזה ולא יתערבו בעינייניו של השבט גם אם הם מאוד קשורים אליו, ויבינו שבעיתות הזמן, כל מה שהם יכולים לעשות בשביל עצמם ובשביל השבט, הוא לברוח ולתת לשבט לסיים את גורלו בגאווה המפורסמת שאותה הוא תמיד רודף: לתפארת, תהילה וכבוד.
Tag | 10.09.16
43.
מה רוצים מהכתב המסכן . בסך הכל אמריקאי
מה רוצים מהכתב המסכן . בסך הכל אמריקאי שגדל וחונך בארץ קפיטליסטית שיש בה אגואיזם טוטלי(לא אצל כולם) ושצריך לטלפן מראש לכל אחד לפני שבאים לבקר אותו בביתו . אז הוא גילה לפתע בנסיבות קשות של לחימה ושפיכות דמים את החברות הסולידריות והאחווה לפעמים בהקרבה אישית . שיתבסם לו או שיעלה ארצה אם הוא יהודי .
Hammer | 10.09.16
41.
לכל אלו שחושבים שהכתבה היא גיבוב שטויות.תקראו שוב
לכל אלו שחושבים שהכתבה היא גיבוב שטויות.תקראו שוב את החלק בסוף על הכספים ותביטו על זה שאתם מכיסכם מימנתם את אלו שיודעים שתמשיכו לממן כי אין לכם יכולת להיות מאוחדים. פשוט וקל , השבט במהות הרצויה לא מאפשר שאחד מבני השבט ינצל את כולם . בעדראל זו הפכה להיות מטרה שלטונית
Chilli | 10.09.16
40.
רוב בני האדם מעדיפים כיום את "הביחד" שיש
רוב בני האדם מעדיפים כיום את "הביחד" שיש לו כל מיני שמות הגדרות תקנות וחוקים , על פני האנרכיה ושיטת "כל דאלים גבר" קימים במסגרת הביחד המון קונפליקטים שצריך לפתור אותם כל הזמן כולל מתן האפשרות לאינדיבידואליות הפרטית . אלו תהליכים שעולים ויורדים באבולוציה האנושית שיקיימו תמיד . אבל זה לא מוריד מהרצון של הרוב להמשיך את הביחד .
Hammer | 10.09.16
39.
אתה מערבב שני מושגים . אינדיבידואליות היא תכונה
אתה מערבב שני מושגים . אינדיבידואליות היא תכונה רצויה ואפילו חשובה בתוך כל קבוצה חברתית מאורגנת שיש לה כל מיני שמות , עם , חבורה , שבט וכול' . להיות לבד ושאף אחד לא יבלבל לי את המוח , זה דבר שונה בתכלית שרוב בני האדם וויתרו עליו כבר מאז יצאו מהמערות . ישנם גם היום אנשים , אבל מתי מעט שבוחרים להתבודד בכל מיני מקומות בטבע או על אי נידח , העיקר שלא יפגשו בבני מינם לא בהם מדובר בכתבה הזאת .הם בוודאי יעדיפו שלא לקרוא אותה בכלל  !  
Hammer | 10.09.16
38.
אתה רומז על דבר חשוב מאוד והוא מנהיגות
אתה רומז על דבר חשוב מאוד והוא מנהיגות שצריכה להוביל את ההמון שאתה קורא לו עדר . היעדר מנהיגות או מנהיגות שמובילה לאסון מחייבת כל פרט בעדר שיהיה לו האומץ וגם היכולת האינטלקטואלית לבחון את המנהיגות ואת דרכה . בהעדר היכולות הללו קורים כל הדברים האיומים שאנו קוראים עליהם . צריך חינוך מגיל צעיר זה המפתח . ללכת נגד הזרם זה תמיד קשה בנסיבות של אורגיות חברתיות (כינוי שלך) אבל ההולכים נגד הזרם בעיתות קשות הם תמיד בעלי אומץ וכושר לבחון דברים באובייקטיביות וזאת כתוצאה מתהליכי חינוך רחבי אופק . בסופו של דבר המוסר והערכים העליונים שהתגבשו בהיסטוריה האנושית אלפי שנים בעיקר של החברה שנקראת מערבית , הם הסמן הימני שכולם צריכים לשאוף להם כיום . השבט של היום זה לא השבט של ימי קדם . הרבה ערכים ומוסר מקובל השתנו רק לטובה !הכתבה המצויינת הזאת רק מדגישה זאת דווקא על רקע תהליכי התפוררות שקורים מדי פעם .
Hammer | 10.09.16
37.
המאמר מתמקד רק בצד אחד של השבטיות. האינדיבידואליות
המאמר מתמקד רק בצד אחד של השבטיות. האינדיבידואליות לא קרתה סתם. אילו השבטיות היתה כל כך מושלמת היא היתה נשארת לעד בכל מקום. המציאות מורכבת הרבה יותר. רבים סובלים בתוך החמולה החונקת שלא מאפשרת ביטוי עצמי וחשיבה עצמאית וצורך להתבודד עם עצמך שהוא לא פחות חזק מהצורך בחברה. אנשים כאלו אלו זקוקים נואשות לחמולה המגוננת רק בתקופות של מלחמה. רבים אחרים סובלים מדיכוי כמו נשים וכל שאר בעלי המעמד הנמוך בקהילה. האינדיבידואליות נותנת חופש לכל אלו להשתחרר מהמסגרת הכפויה, חופש שרבים נהנים ממנו אמנם לא תמיד זה מצליח ובכל זאת הוא עדיף על המחנק בקהילה. הקהילה מעודדת יריבויות ומלחמות משום שחבריה מסתגרים בתוך עצמם ולא יודעים לזהות שהאחר לא שונה מהם. אלו שנהנים בתוך השבט הם החזקים בחבורה ואלו שקל להם להסתגל, לפעמים משום שקל להם להדחיק. כך שרק חלק מתוך השבט מרגיש ממש טוב, השאר מתפשרים או אפילו סובלים.
Basketball | 10.09.16
36.
אז אוקיי בהשוואה, בין לבחור להיות תחת  הפצצה
אז אוקיי בהשוואה, בין לבחור להיות תחת  הפצצה מתמדת, סכנת חיים, סכנה לפרטיות, סכנה להתפתחות, לבין לחיות במקום המעודד פרטיות, אפשרויות והתפתחות, בטח שמאפשר לחיות, הייתם אומרים שמבדיל רק דבר אחד, טימטום. כלומר, אם בנאדם קם בבוקר וכל מה שהוא רוצה, זה להרוס, כשבאותה נשימה יכול לבנות, ואז לגרון למותו, דיי היינו מגדירים אותו כבעייתי. אז הנה כמה דברים שהכתבה הזו לא מחדשת: תרבות השבט היא יותר כמו תרבות העדר. אין דבר כזה חוכמת ההמונים, אלה מידי פעם יש הרבה אנשים שעושים דבר חכם. והכי חשוב, אנשים תמיד יבחרו להתבהם ביחד באורגיה אינסופית מלהתבונן חמציאות בעיניים ולשאול את עצמם, מה אנחנו עשינו שהביא אותנו למצב הזה?
Tag | 10.09.16
34.
יש המון תופעות מזעזעות בהיסטוריה של החברה האנושית
יש המון תופעות מזעזעות בהיסטוריה של החברה האנושית מאז ימי קדם ועד ימינו ולא רק סטאלין והיטלר שהם השיא . רציחות עם איומות באפריקה , פול פוט שרצח מליון וחצי מבני עמו בקמבודיה ועוד ועוד רשימה מבאסת ומדכאת . רוב האירועים האלו נגרמו בין השאר כתוצאה משטיפת מוח מסיבית של ההמונים שאיבדו כל כושר הבחנה ומוסר של מה טוב ומה רע , מה מותר ומה אסור . דווקא התופעות הללו מדגישות את הצורך בהעצמה של הסולידריות והאחווה השבטית החיובית שתלויה ללא ספק גם בכושר האינדיבידואלי לבחון לשקול ולהעריך את התוצאות , תכונות שאסור לאבד או לוותר עליהם גם בחיי שבט מופתיים ובכל מקרה , לא ללכת בעיניים עצומות אחרי שום רבי או גורו .
Hammer | 10.09.16
33.
כל הכבוד לסוזאנה . אני ממליץ לקוראים לצפות
כל הכבוד לסוזאנה . אני ממליץ לקוראים לצפות בסרט "הנחשול " שהופק באמריקה בשנות ה 60 ובמחזה של יוגי'ן יונסקו "הקרנפים" שנכתב בגרמניה לאחר מלחמת העולם השנייה . הם עוסקים בדיוק בכל הדילמות שמוזכרות בכתבה הזאת ובתגובות השונות של הקוראים .
Hammer | 10.09.16
31.
הנאצים המשיכו להמטיר רקטות על לונדון שגבו מחיר
הנאצים המשיכו להמטיר רקטות על לונדון שגבו מחיר גבוה בהרוגים ופצועים כמעט עד סוף המלחמה ב 1945 . הבליץ היה אומנם חודשים ספורים בגלל התקפות הנאצים מהאוויר שפסקו לאחר שחיל האוויר הבריטי ניצח בקרב על בריטניה . לאחר הנחיתה בנורמנדי D DAY , החלו הנאצית לירות טילים בליסטים חדישים מסוג V2 שנגדם לא הייתה הגנה או התראה . למעשה הסתיים כל העניין רק עם כיבוש מרבית השטח של גרמניה וצפון אירופה שמשם ירו את הטילים . ולכן מרבית אזרחי לונדון המשיכו להתגורר במנהרות כמעט עד סיום המלחמה ביוני 1945 . אך מעל הכל נשאלת השאלה בהקשר לתגובתך , מה היה קורה וכיצד היינו מתנהגים האזרחים אם חס וחלילה היינו נאלצים לרבוץ ביחד במקלטים יותר משנה ? היינו מרביצים זה לזה ?
Hammer | 10.09.16
30.
"אני יהיה לטובת השבט שלי !גם אם זה
"אני יהיה לטובת השבט שלי !גם אם זה כנגד המוסריות. הצדק .או נגד ההגיון!" איך היה אומרים פעם בארופה:  "מעולה! בוא, יש לשבט שלנו כמה אויבים שמנהיגי השבט בחרו עבורנו. אנחנו צריכים מישהו בדיוק כמוך,שתומך בשבט כנגד המוסריות והצדק, כדי שיעבוד במחנות הריכוז ויוציא אותם להורג." 
8Ball | 10.09.16
29.
גם בישראל יש שבטים וחמולות. השבט החררוקאי למשל
גם בישראל יש שבטים וחמולות. השבט החררוקאי למשל והןא מתחלק לתת שבטים של שלוכים תת פרימיטיבים, שוכני ערים גדולות פרימיטיבים, משכילים (שרובם לא הגרו לצרפת ולא לישראל). המשותף כולם זה רוע, חוסר התחשבות, חיתיות (כמו חיות ג'ונגל), שחצנות, רדיפת כבוד וכמובן שנאה וחשדנות פרימיטיבית כלפי מי שלא שייך לחמולה הקרובה. מי שיודע לנצל את זה (כמו בגין וביבי) יכול לתמרן את הפרימיטיבים האלה לכל כיוון.
Turtle | 10.09.16
26.
אתה קצת מגזים , בהתחלה יש אי נוחות
אתה קצת מגזים , בהתחלה יש אי נוחות טבעית ורתיעה . אם צוק איתן היה נמשך 5 שנים כמו הבליץ על לונדון במלחמת העולם השניה , ואז עשרות אלפי האזרחים שנאלצו לבלות את ימיהם ולילותיהם במנהרות הרכבת התחתית התרגלו מהר מאוד לתנאים החריגים בלשון המעטה כי לא הייתה ברירה אחרת . זה הטבע האנושי וזה גם מה שהיה קורה בינך לבין שכניך , אבל כולנו שמחים שזה לא קרה וכל העסק נגמר מהר יחסית . מה צופן העתיד ? לאלוהים ולביבי הפיתרונים .
Hammer | 10.09.16
25.
נקודת מבט רומנטית מדי על שיבטיות. בסוריה השבט
נקודת מבט רומנטית מדי על שיבטיות. בסוריה השבט של אסד היה בשלטון (או מה שנשאר ממנו). שבט = חמולה, וכולנו יודעים מה זה חמולה. כולנו יודעים מה קורה לזכויות נשים בתוך חמולה ומה קורה בין חמולות (ראו 'מלחמות השבטים' באפריקה). בזמן האזעקות כאן בצוק איתן, ירדנו למקלט ולא היה ספק שכל השכנים שונאים ונבוכים מכל רגע שהם נאלצים להיות אחד במחיצת השני. בייחוד הנשים שחלקן יצאו בלי חזייה...
Apple | 10.09.16
24.
אתה צודק בגדול למרות שכל הזמן פועלים בארצות
אתה צודק בגדול למרות שכל הזמן פועלים בארצות הברית המון מוסדות אמריקאים על תרומות בלבד של עשירים וגם של אנשים פשוטים שתורמים בחפץ לב . אתה בטח מתכוון לכתבה על חברת הברוקרים בוול סטריט שמשרדיה היו במגדל הצפוני וכל עובדיה מעל 600 איש נהרגו ב11 לספטמבר . אכן כתבה מרגשת ועצובה עד דמעות .
Hammer | 10.09.16
23.
אמריקה בהכללה רבתי היא אחת הדוגמאות הגדולות לאנטי
אמריקה בהכללה רבתי היא אחת הדוגמאות הגדולות לאנטי שבט . אינדיבידואליזם קיצוני משולב בחמדנות ואובססיה להצלחה בכל מחיר . יחד עם זה קיימות בעם האמריקאי שהוא אוסף רב של מהגרים מכל הזמנים ומכל המקומות בעולם , תכונה יוצאת דופן חבויה רוב הזמן של אחווה ונכונות לעזור לזולת בלי לעשות חשבון . מתי זה מתגלה ? בשעות מצוקה שנוגעות לכלל הציבור או פורטות על עצביו כמו באסון התאומים . הייתי ממליץ לצרף לכתבה היפה הזאת את הכתבה על יום הזיכרון , 15 שנה לאסון התאומים שהופיעה בכלכליסט השבוע .
Hammer | 10.09.16
21.
את מה שהוא גילה,  כוהני הדת מיישמים כבר
את מה שהוא גילה,  כוהני הדת מיישמים כבר אלפי שנים,  זה הבסיס של כל דת (וקהילות שונות שמשויכות לאותה הדת) ,  וכל תנועה אידאולוגית. הבעייה שיש כאלו שמיישמים את זה ברמה הפרקטית לטובתם האישית,  תוך ניצול ציני של הקהילה.  נחמד לראות שבט מאוחד בסרדנייה,  פחות נחמד לראות שבט מאוחד שקוראים לו דאעש
Wheel | 10.09.16
16.
ישראל לא צריכה פיצול כי היהודים מגיעים עם
ישראל לא צריכה פיצול כי היהודים מגיעים עם פיצול בילט אין. החילונים מוכנים לרצוח את הדתיים, המזרחים מתים לחסל את האשכנזים, כולם רוצים להיפטר מהאתיופים והערבים. מה שג'ון סטיוארט עשה באמריקה מעולם לא קרה קודם בהיסטוריה, הוא השפיל את כל הימין בעוצמה כזאת שלא נותרה להם כל ברירה אלא להגיב בכל הכח והנה עכשיו כל האומה בטירוף שהיציאה ממנו לא תהיה נקיה.
Magnet | 09.09.16
13.
אני האחרון שאגן על הבנקים פה ובאמריקה ,
אני האחרון שאגן על הבנקים פה ובאמריקה , יחד עם זאת יש לומר את מלוא האמת ולא רק את חציה . כל השיטה הקפיטליסטית מבוססת על תאוות הבצע , וזאת מאז ימי רומא העליזים ועד ימינו . ללא תאוות הבצע אף אחד לא ירוץ לקנות או למכור אגחים ומניות . ניסו בעולם שיטות אחרות כמו קומוניזם שנכשל כליל וסוציליזם קפיטליסטי או קפיטליזם וציאליסטי , בינתיים זה לא מוכיח יותר הצלחה מהקפיטליזם האמריקאי להיפך , תראה את אירופה המתבוססת במדמנה של עצמה לעומת אמריקה שהולכת מחיל אל חיל בצורה מתונה אבל קבועה כולל העלעת שכר המינימום והטלת רגולציות מחמירות על הבנקים ומוסדות פיננסים אחרים . מה אתה מציע במקום הבנקים ?
Hammer | 09.09.16
12.
לא הייתי צריך להרחיק לאזורים מסוכנים כדי להגיע
לא הייתי צריך להרחיק לאזורים מסוכנים כדי להגיע לתובנה הזו. השבט שלי זה מה שבראש מעיניי ! אני לא שונא שמאלנים או חרדים או ערבים ישראלים או זרים. בכול דבר .זה לגיטימי להתווכח. אני רואה דעות שונות והבעת דעות שונות ,או עמידה לטובת אוייבי ,או נגד האינטרסים של השבט שלי , כ עוצמה. שהשבט שלי חזק . אנשים יכול לדאוג גם לזרים או במקרה שלנו ..לפלסטינאים...[לא שזה לטעמי ]אבל אני מכבד דעות שונות. אבל ואבל גדול ....תמיד. בכול דבר מה שלא יהיה .אני יהיה לטובת השבט שלי !גם אם זה כנגד המוסריות. הצדק .או נגד ההגיון! גם אם יש בו חלאות שצריך להקיא מאיתנו [ונקיא אותם ]כי אין לי שבט אחר. ואני לא מתכוון להחליף אותו אף פעם !  שבת שלום שבט יקר
Cupcake | 09.09.16
11.
אין טעות גדולה מזאת . טראמפ תלוי בבנקים
אין טעות גדולה מזאת . טראמפ תלוי בבנקים יותר מכל מועמד אחר לנשיאות ב 20 השנה האחרונות וזה בגלל ההפסדים הגדולים שלו בעסקיו הפרטיים  . דבריו במסע הבחירות שלו הם לא יותר מתעמולה פופוליסטית ללא בסיס בשביל לגרוף קולות , בעיקר אצל אלו שחשים בצדק או לא שהם דפוקים בשיטה הקפיטליסטית . ומעל הכל טראמפ הוא לא ברני סנדרס אלא קפיטליסט קיצוני ביותר שלא בוחל אפילו בהפרת חוזים והבטחות ועכב כך תלויות נגדו כיום לא מעט תביעות בבתי המשפט השונים בארצות הברית !
Hammer | 09.09.16
8.
המחבר כל כך צודק אבל לא צריך ללכת
המחבר כל כך צודק אבל לא צריך ללכת כל כך רחוק כמו למלחמות שזה תמיד אירוע קיצוני . בארץ נולד הקיבוץ לפני למעלה מ100 שנה על אידאלים של אחווה ושוויון ערך האדם במיטבם . זה היה השבט האידאלי שפירותיו משך עשרות שנים של חיי שיתוף צניעות ועזרה איש לרעהו ולזולת נלמדו בכל העולם כפלא ישראלי . פירותיו לחברי השבט היו הטופ שבטופ של חיים מלאי אתגרים ותוכן , אידאלים לאומיים , וחיי חינוך ותרבות עשירים בכל ההקשרים והמובנים . מרגע שהקיבוץ הופרט בשם היעילות והכסף , ושלא תהיה טעות לאף אחד , בשם הכסף ורק הכסף , העץ נבל , הפירות יבשו , המתנדבים חדלו לבוא כי אין כבר מה ללמוד ולחוות פה , באמריקה יותר קפיטליסטי  מה שנותר זה הרבה ניכור קינאה ושינאה ושלא יבלבלו לקוראים את המוח כאלו דואגים לוותיקים ולזקנים . בקושי , כמעט זרקו אותם על הקרח כמו האסקימואים . האם זה הסוף לתופעה ? אני חושב שלא . יבוא יום שניצניו כבר נראים באופק והמטוטלת תנוע בחזרה לכוון האחווה והשיתוף השבטי . כיום קורים כל מיני התאגדויות של צעירים שמקימים קיבוצים עירוניים בארץ ובעולם וגם בכפר ועוד תופעות מהסוג הזה . שאף אחד לא יבין לא נכונה , הקיבוץ כיום ירוק ויפה יותר מאי פעם רק שהיופי הזה והדממה ששוררת בו מרבית היום מזכירים לכל אורח בית קברות מטופח ותוא לא ! 
Hammer | 08.09.16
6.
מי שהתחיל את הבוז והלעג בארצות הברית הוא
מי שהתחיל את הבוז והלעג בארצות הברית הוא ג'ון סטיוארט, שלעג בבוז תהומי ל-W במשך שמונה שנים, שלא לדבר על מה שעשה לפיילין, וגרם לפיצול טרמינלי של האומה שאולי יהיה הסוף שלה. להאשים את טראמפ שהוא מתחיל את הפיצול הזה, זה מגוחך.
Popsicle | 08.09.16
2.
מעניין מאוד. אם נקשור זאת לפוליטיקה בישראל: פייגלין
מעניין מאוד. אם נקשור זאת לפוליטיקה בישראל: פייגלין טוען כי לפיד יקח את הבחירות הבאות, משום שהוא משכיל ליצור 'זהות' של ישראלי אמיתי. וזאת אכן הגדולה שלו. אהוד ברק לעומתו- משדר ריחוק ויהירות- ההפך המוחלט מהמומלץ הכתבה כאן. ולכן, הוא יזרק לפח האשפה של ההיסטוריה בבחירות הבאות, כמובן.
istarc | 08.09.16
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת