אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מנכ"לית משרד התחבורה: "לעולם לא נדביק את קצב הגידול של הרכבים - הציבור צריך לדרוש תחבורה ציבורית"

82 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

82.
במקום להטריד את הציבור עם מצלמות מיותרות, המשמשות
במקום להטריד את הציבור עם מצלמות מיותרות, המשמשות ליצירת הכנסות מפוקפקות, תשקיעו יותר בתחבורה הציבורית. מתסכל, זה הקצב האיטי בהשקעות בתחבורה הציבורית. מתסכל, זה לראות כיצד הערים, ראשון לציון, רחובות, נס ציונה ויבנה, מקבלות התייחסות נמוכה בתכנון הרכבת הקלה. מתסכל, זה כאשר משקיעים משאבים יקרים ברכבת קלה, ע"ח רכבת תחתית. והרשימה ארוכה ומייגעת. לא הנהג הישראלי אשם, אלא ממשלות ישראל שלא השקיעו בתחבורה הציבורית והתמכרו למיסוי על הרכב והדלק.
Locomotive | 15.09.16
80.
והוא מנתב מוניות-שרות חכמות ברחבי מנהטן וניו-ג'רזי.  הקימו
והוא מנתב מוניות-שרות חכמות ברחבי מנהטן וניו-ג'רזי.  הקימו אותו ישראלים מבריקים, בוגרי תכנית 'תלפיות', שהבינו כי אין נביא בעירו. משרד התחבורה מתעלם כבר הרבה שנים מטכנולגיה כזו ונפחי-התנועה שהיא חוסכת.
Grapes | 15.09.16
74.
שילוב של רשת מטרו, רכבת קלה, פרברית. מרבית
שילוב של רשת מטרו, רכבת קלה, פרברית. מרבית התחבורה הציבורית צריכה להיות בתת הקרקע, כי נזכרתם מאוחר מדי. אין מספיק שטחים להכיל את כל האוטובוסים/ נת"צ/ נתיבים מהירים לעשירים. המטרופולין המרכזי פקוק כבר היום והוא עוד צפוי להכפיל כמעט את האוכלוסיה. גם אם לא תגדל כמות הרכבים הפרטיים, רק כמות האוטובוסים הנוספים, שאר כלי התחבורה הציבורית ורכבי ההובלה למיניהם (להאכיל, להלביש ולפנות את האשפה של התושבים) יסתמו את הנתיבים היקרים. תתחברו למציאות שם למעלה. אם אתם רוצים נת"צים יעילים ומהירים, גם הם צריכים לנוע בתת הקרקע למרכזי התעסוקה במטרופולין- כלכלית עדיף כבר קווי מטרו.
Mustache | 15.09.16
71.
נתיבי אגרה, הם נתיבים פרטיים לנסיעה נוחה, עבור
נתיבי אגרה, הם נתיבים פרטיים לנסיעה נוחה, עבור אלה שלא משלמים את האגרה מכיסם. כגון: פקידי ממשלה בכירים ו/או מנהלים בחברות. בשני המקרים, קופת הציבור (או מס הכנסה) מממנת להם את הנסיעה הנוחה והמהירה, בנתיב הפרטי. נתצ"ים זה סיפור אחר. שם, יש דין שווה לכל האזרחים. בערך.
Tag | 15.09.16
68.
תרגום חופשי: אנחנו עושים המון כסף שיכול לשמש
תרגום חופשי: אנחנו עושים המון כסף שיכול לשמש להרבה מאוד ג'ובים למקורבים בכך שאתם קונים הרבה מכוניות.  כמה שאתם יותר תקועים בפקקים, כך אתם שורפים יותר דלק, ואז אנחנו  שוב עושים יותר כסף שיכול לשמש לקומבינות. אז שנשקיע כסף ונאפשר תחבורה ציבורית הולמת?! פחחחחחחחחחחחחחחחחחח משתינים עליכם בקשת! (חוץ מעל החרדים כמובן, להם יש נציגים שבאמת דואגים לאינטרסים שלהם). נ.ב. פראייירייםםםםםם!!!!!!
Bowtie | 14.09.16
67.
מדהים עד כמה מוגבלת ראיה והבנה של מנכ"לים
מדהים עד כמה מוגבלת ראיה והבנה של מנכ"לים האלה!!! מה, הם לא מבינים שפתרון הוא לא בתחום התחבורה? לא ברור להם שאף אחד לא יחליף מכונית באוטובוס עד ששעות פעילות מסגרות חינוכיות לילדים לא יהיו ארוכות יותר משעות עבודה של ההורים? או עד שהמחירים במרכולים קרובים לאזורי מיגורים יהיו זהים למחירים בסופרים גדולים באזורי תעשיה מרוחקים? או שהעברת משרדי מוסדות המדינה ארציים כמו טאבו או בית משפט למקום אחר תוריד את הצפיפות?
Ring | 14.09.16
64.
עדיף פתרון שידחה בעשר שנים אבל יהיה אפקטיבי
עדיף פתרון שידחה בעשר שנים אבל יהיה אפקטיבי מפתרון גרוע עכשיו שנצטרך להתמודד איתו בעוד שנה, בעוד 10 שנים וגם בעוד 30 שנה. לא? מה נעשה עם רכבת שנוסעת על הכביש וכל המכוניות צריכות לעצור כל פעם כדי לתת לה לעבור? אתה מתאר לך איזה פקקים זה יצור?!
Cactus | 14.09.16
63.
אכן, אבשלום. חלק מאיתנו לא יודעים למשל שאין
אכן, אבשלום. חלק מאיתנו לא יודעים למשל שאין בניקוד בעברית משמעות לצירוף של שתי נקודות, שמשפט מסתיים תמיד בנקודה, ושלפסיקים יש משמעות. מה לעשות, עם עילג. ורק כדי שהתגובה שלי לא תיראה מתנשאת, אני אוסיף שגם לי יש לפאמים שגיעות. רואה? כולנו בני אדם... לא כולם מושלמים.
Cactus | 14.09.16
59.
פרבר שינה?! את בכלל מכירה את האיזור?? זה
פרבר שינה?! את בכלל מכירה את האיזור?? זה האיזור הכי צעיר של רמת גן, על מה את מדברת??  כל אזרח רשאי לבחור אם לנסוע בתחבורה ציבורית או ברכבו הפרטי.  חובתו של משרד התחבורה לאפשר לאותו אזרח להגיע לאן שהוא צריך בצורה הקלה, בטוחה ומהירה שייש. יש פה גידול מטורף של אוכלוסייה, לא מפסיקים לבנות.  עזבי מה יקרה מחר, מה יקרה עוד 20 שנים?? הרכבת העילית לא תהיה רלוונטית. את רוצה תחבורה ציבורית? מעולה גם אני אבל שתהיה תת קרקעית. ככה את מורידה את הלחץ מהכבישים והרכבות יוכלו לנסוע מבלי לסכן אף אחד ומבלי ליצור פקקים שגם הן עצמן יעמדו בו.. 
Ring | 14.09.16
47.
אחת הדרכים לטפל בעומס הרכבים היא להפקיע את
אחת הדרכים לטפל בעומס הרכבים היא להפקיע את הנהיגה מהידיים האנושיות, אם המכוניות יהיו ללא נהג מערכת מחשב תווסת את העומס באופן אוטומטי וכך יותר רכבים יוכלו לנוע. כי כשהגורם האנושי בשטח כולם במתח ותמיד יש את האינדיאני שחותך ותוקע אחריו את כולם וזה חלק מהבלאגן. אם שר התחבורה רוצה להשפיע באמת צריך להכריז על תכנית לאומית של מכוניות ללא נהגים תוך 10 שנים. עכשיו נראה אותו מתודד עם הלובי של נהגי המוניות.
Tree | 14.09.16
45.
המחסום הגדול ביותר היה וישאר תחבורה ציבורית זמינה
המחסום הגדול ביותר היה וישאר תחבורה ציבורית זמינה מכל מקום לכל מקום בכל זמן. פירוש הדבר תחבורה ציבורית בשבת. אין מדינה בעולם שהתחבורה הציבורית שלה שובתת במשך יומיים. אי אפשר לסמוך על התחבורה ככה; זה חסם גם פראקטי וגם פסיכולוגי.  בנתיים זהו מאבק אבוד מראש. סלילת כבישים ופתיחת פקקים רק יעודדו קניית רכבים פרטיים ויצור מעגל שמאכיל את עצמו. לעולם לא ידביקו את הקצב עם כמות הרכבים החדשים שעולים על הכביש כל שנה. 
Pretzel | 14.09.16
40.
מחדל של משרד התחבורה בתכנון הקו הסגול של
מחדל של משרד התחבורה בתכנון הקו הסגול של הרכבת הקלה,באזור אלוף שדה ברמת גן. מתוכנן כקו עילי שיגרום לעצירת התנועה בצמתים בכל דקה וחצי בכדי לתת קדימות לרכבת! במקום לתכנן קו תחתי עם ראיה לטווח  ארוך.  התושבים נאבקים להפוך את המקטע באלוף שדה לתת קרקעי. התכנון שקיים היום שערורייתי, יגרום לקטסטרופה תעבורתית, כריתת מאות עצים תוך ביטול הריאה הירוקה היחידה שקיימת באזור, קרבה לא הגיונית לבתי התושבים ובעיות נוספות.
Mustache | 14.09.16
39.
אני לא מבין איך בכל העולם יש  רכבות
אני לא מבין איך בכל העולם יש  רכבות תחתיות ורק פה אין?   איפה משרד התחבורה? כל מה שהם עושים זה לשים פלסטרים על טעויות עבר. שום תיקון אמיתי.  עכשיו השיגעון החדש עם הקו הסגול ברמת גן שיעבור בצמוד לעשרות בניינים שהממשלה תצטרך לפצות במליונים, יגרמו פה לפקקי ענק ( גם ככה פקוק פה, תוסיפו עוד מסילת רכבת ובכלל לא יהיה אפשר לזוז.. )  תעשו, אין בעיה שתעשו אבל בחייאת תעשו כמו שצריך בפעם הראשונה ולא פלסטר על פלסטר..
Ring | 14.09.16
32.
איזו אמירה מקוממת "הציבור צריך לדרוש תחבורה ציבורית",
איזו אמירה מקוממת "הציבור צריך לדרוש תחבורה ציבורית", גברת יקרה הציבור דורש כבר שנים תחבורה ציבורית נאותה. זו את ושכמותך שלא מסוגלים להוציא לפועל את דרישת הציבור האלמנטרית כמו בכל מדינה מתוקנת. מה את מצפה? שאנשים יצאו להפגנות גם בשביל זה? לא מספיק המיסים שגובים מהציבור הזה? על המדינה לתת קצת בחזרה ולספק שירות בסיסי של ניידות קלה ומהירה במדינה שגודלה כגודל מחט. פשוט בושה וחרפה להתנהלותך ולהתנהלות המשרד בו את משרתת.
Clover | 14.09.16
27.
אין לה מושג בדבר וגם לא איכפת לה
אין לה מושג בדבר וגם לא איכפת לה .  למה מייבאים אופנים חשמליים בכמויות בהעדר תשתיות לאופנים ושלעולם גם לא יהיו ?!  למה מאפשרים עד היום לדרוס את מליון הקשישים ,תינוקות ונשים בהריון על המדרכות ? ואם כבר אופנים ,למה אין להם פעמון ופנס ושלט רישוי ופיקוח הדוק? חבל"ז
Scooter | 14.09.16
21.
תושבי חיפה ברובם לא נהנים מהמטרונית - מי
תושבי חיפה ברובם לא נהנים מהמטרונית - מי שנהנה אלו בעיקר תושבי נשר והקריות, וגם הם - מה עשו, החליפו אוטובוסים רגילים באוטובוס קצת שונה שנוסע בנת"צ שממוקם בצד שמאל של הכביש במקום בצד ימין כמקובל, וכל זה בהשקעה של מיליארד וחצי שקל! היתרון העיקרי של המטרונית זה שהיא פועלת בשבת כי לא הייתה כפופה לסטטוס קוו. מצד שני, התחנות מופרדות מתחנות האוטובוס הרגילות מה שמקשה על מעבר ביינהם ואסור לאוטובוסים רגילים לנסוע בנתיבים של המטרונית. בקיצור, תרגיל יחצני יקר של ראש העיר ושר התחבורה ותו לא.
Flask | 14.09.16
20.
איזה ניסיון בניהול פרוייקט תחבורתי עירוני או בין
איזה ניסיון בניהול פרוייקט תחבורתי עירוני או בין עירוני או בכלל איזה ניסיון יש לילדה הזו שמונתה למנכלית של משרד חשוב כל כך? משרד התחבורה הישראלי הוא  ביזיון מגוחך. ניהול פרוייקטים של תחבורה עירונית בישראל הוא עלוב ברמה שלא תתואר. את בעיות התחבורה בתל אביב וגוש דן ניתן היה לפתור ב 48 שעות בלי רכבת תחתית ובלי חפירות, גוש דן קטנה יותר ממחוז בלונדון  צריך היה ביצים בשביל זה אה וכן, שום מושחת לא היה מרוויח משכורת עק ושום קבלן חבר מרכז הליכוד לא היה "זוכה" בשום מכרז ובכספי ציבור. עובדים עליכם בעיניים 
Bug | 14.09.16
18.
גברת נכבדה, את יודעת למה קוראים לזה נתיב
גברת נכבדה, את יודעת למה קוראים לזה נתיב מהיר לעשירים?? כי הנתיב הזה נלקח על חשבון 4 הנתיבים הרגילים..פשוט לקחתם נתיב אחד והפכתם אותו למהיר בתשלום של 100 שקל לנסיעה בודדת. אז עכשיו יש רק 2 או 3 נתיבים בכניסה לתל אביב.. אתם מחפשים פתרונות לתחבורה?! בכיף אני בעד..אבל לא על חשבון נתיבי התחבורה שכבר קיימים ולא על חשבון זמן היקר של האזרחים.
Boomerang | 14.09.16
16.
המדינה צריכה להציע מכרז ענק לשירות מוניות אדפטיבי
המדינה צריכה להציע מכרז ענק לשירות מוניות אדפטיבי לפי ביקוש. מדובר על מוניות עם כ 10 נוסעים שנוסעות בקווים מרכזיים לפי הביקוש שמתעדכן בזמן אמת ע"י שימוש באלגוריתמם ואפליקציות מתאימות. העולם צועד לשם מהר ומדובר בתכנית יעילה בהרבה ובעשירית העלות מקווי רכבת, נתיבי תח"צ ואפילו מטרו.
homeless1984 | 14.09.16
15.
את מודאגת  ? תסדרי גשרון מעל הירקון כדי
את מודאגת  ? תסדרי גשרון מעל הירקון כדי שתחנת הרכבת בני ברק תשרת 20000 אזרחים שבאים לבית החולים אסותא ועובדי הייטק ולא יצטרכו להחנות בתוך חניונים שאתם בונים למכוניות  זה יהיה הרבה יותר נוח וזול  אז את מתפלאת שאנשים נאלצים להיכנס לעיר עם אוטו ? איפה השכל שלכם  ? 
Processor | 14.09.16
14.
 לאחר שקראתי את הכתבה אני מאד מודאג מתכניות
 לאחר שקראתי את הכתבה אני מאד מודאג מתכניות משרד התחבורע אפילו יותר ממה שהייתי מודאג עד כה. לא הבנתי איזה קישורים הביאו את הגברת למעמדה הנוכחי אך היא מרחפת בחלל ולא מכירה את המציאות. מתי בדיוק הגברת נסעה בתחבורה הציבורית? מתי נאלצה להידחק באוטובוס העירוני הצפוף האיטי לאחר שהגיע הרבה לאחר הלו"ז שלו? נתיבי התחבורה המהירים הם עבור העשירים בלבד או מי ששפר עליו מזלו והיעד שהוא צריך להגיע הוא בקו השאטל או ממש בקרבתו. אני לא יכול להרשות לעצמי לנסוע שם למרות שאני בעשירון התשיעי!! בנוסף לכך אני רואה בנתיבים אלה גזל שגזלו מאיתנו האזרחים כיוון שהנתיבים נגזלו מאיתנו לטובת "תחבורה ציבורית" שכלל לא התייעלה אבל משתמשת בכל הנתיבים על חשבוננו.   
Box | 14.09.16
6.
המטרונית היא ביזיון מוחלט. השתלטות עוינת על 30-40%
המטרונית היא ביזיון מוחלט. השתלטות עוינת על 30-40% מהנתיבים בכל כביש שבו היא נוסעת. מרגע שהחלה המטרונית לפעול חלה ירידה בהגעה של אוטובוסים לרחובות פנימיים ועכשיו ישנו צורך לעשות "עלייה לרגל" לתחנת מטרונית במקום לעלות לאוטובוס בתחנה הקרובה למגום מגורינו. בגדול התחבורה הציבורית ברמה ביזיונית וזה לא עניין של נוחות כבר (נהגים פסיכוטיים שנוסעים כמו שיכורים, צפיפות מחרידה וכלי רכב מיושנים) מדובר על לוח זמנים בלתי יעיל שבו אני יכול להגיע למחוז חפצי במונית או רכב פרטי תוך 5-10 דקות ובנסיעה בתחבורה עממית יותר כמו אוטובוסים מדובר בשעות של נסיעה.
Puzzle | 14.09.16
5.
זה שיש נתיבי תחבורה ציבורית לא אומר שיש
זה שיש נתיבי תחבורה ציבורית לא אומר שיש תחבורה ציבורית שנוסעת בהם.אולי אוטובוס וחצי בשעה..קודם תשפרו את התחבורה הציבורית שנסיעה של עשרים דקות לא תהיה שעתיים ואז נדבר..תוסיפו אוטובוסים תשנו מסלולים תגדילו תדירות ורז נדבר..יש אוטובוסים שלא מעלים נוסעים מרוב שאין אפילו מקום לעמוד !
Raindrop | 14.09.16
4.
אין השקעה בתחבורה ציבורית. לכל מקבלי ההחלטות, תזיזו
אין השקעה בתחבורה ציבורית. לכל מקבלי ההחלטות, תזיזו את עצמכם ותנסו להתנייד קצת בתוך גוש דן: בני ברק, רמת גן, גבעתיים, פתח תקווה, תל אביב, חולון, בת ים וכו - זה פשוט סיוט בלתי נגמר. אני כבר 5 שנים נוסע מרמת גן לתל אביב ב7 בבוקר, נסיעה של 15 דקות לוקחת 50 דקות והתדירות של הקווים נמוכה מאוד! וזה כבר כך שנים. יורקים על נוסעי התחבורה הציבורית בפנים.
Pretzel | 14.09.16
2.
סיסמאות לחוד ומציאות לחוד. יפה מאוד שגברת טרנר
סיסמאות לחוד ומציאות לחוד. יפה מאוד שגברת טרנר מדברת על תחבורה ציבורית. אבל למשל במודיעין יש את חברת קווים שהאוטובוסים שלה מגיעים לפי מצב רוח הנהגים ולא לפי הלו"ז. ולמרות שבמשרד התחבורה יודעים על המצב הם לא עושים דבר לתיקון הבעיה.
Bowtie | 14.09.16
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת