אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הכלכלן הראשי של אקסלנס נשואה: "אל תבנו על הפנסיה שלכם. זו אשליה"

68 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

63.
מי בכלל צריך פנסיה כזאת? פנסיה היא מושג
מי בכלל צריך פנסיה כזאת? פנסיה היא מושג שהומצא ע"י מעסיקים כאמצעי להקטנת השכר בפועל ומתן הלוואה מהעובד למעסיק בגודל ההקטנה. ברבות השנים נוצרה האגדה שהפנסיה הומצאה כדי להבטיח לעובדים הכנסה לאחר פרישתם. בתנאים שקיימים היום כשההחזר על ההלוואה לא מובטח אין יותר זכות מוסרית לדרוש מהעובדים את החלק הזה מכספם.
Butterfly | 15.09.16
59.
פנסיה זה חשוב שאני אפקיד הרבה וכך יקחו
פנסיה זה חשוב שאני אפקיד הרבה וכך יקחו לי הרבה דמי ניהול  וכך המשכורת של חברון תהיה גדולה יותר ,אשאל אותך שאלה חברון  במסלול אגחי היום כשהתשואה שלילית מה הייתה עושה ,מוכר ושם בפקמ כדי שלא יהיו מימושים קודם לכן והמחיר ירד ,אז מה נכון למכור את האגח אז אתה מוכר לא ,לא תשים לי בפקמ ותקח על זה 6 % עמלה מהההפקדה כדי שתנהל לי את זה 
Bee | 15.09.16
55.
מנגנון הפנסיה בנה רק על דבר אחד המשך
מנגנון הפנסיה בנה רק על דבר אחד המשך גידול בשוק העבודה ואוכלוסיה אבל קרו מספר דברים 1. עסקנים ראו הר של כסף שאפשר לחלוב כי יש עשרות שנים מהרגע שאתה מפקיד ועד שאתה מושך אז החליבה מתגלה מאוחר מדי. ואז התחילו לקום קרנות פנסיה לפי מקצוע כי בכול מקצוע העסקנים שלו רצו לחלוב את הקרן. כאשר מקצועות מסויימים חוסלו (עובדי בניין למשל) פתאום נפסק זרם הכסף פנימה והתגבר זרם הכסף החוצה והקרן התרסקה (עלה לנו מליארדים) 2. הניהול עבר לידיים של "אנשי שוק ההון" אלו אנשים השתאבון שלהם גודל כול שנה ולכן קצב ה"חליבה" גדל ביותר, התאבון שלהם גם גורם להם להכנס להשקעות הרבה יותר מסוכנות דבר שמאוד משפיע על הצבירה 3. תוחלת החיים גדלה מאוד ז"א פתאום הקרנות ממש היו צריכות לשלם למבוטחים, כאשר תוחלת החיים הייתה 60-65 שנים ותמקצועות מסויימים גם פחות, זה היה קל, כולם שילמו ומעטים זכו לחיות מהכסף 4. שוק המקצועות ה"חופשיים" גדל מאוד, אנשים אלו כבר השקיעו במקומות אחרים ושוב במודל של הרבה חוסכים מעט מקבלים נדפק. בישראל נוצר גם מעמד של "פנסיה תקציבית" אנשים שהפנסיה לשהם לא תלויה בכלום, היא מובטחת אף אחד לא נוגע בה וכולם משלמים אותה כמיסים.
Lamp | 15.09.16
53.
שיטת פנסיית החובה כושלת וזו עובדה! כבר קרסה
שיטת פנסיית החובה כושלת וזו עובדה! כבר קרסה בעבר בשנות ה-90 ותקרוס שוב. זו תרמית הפירמידה הגדולה בהיסטוריה ובכל פעם שאין מספיק צעירים שישלמו על המבוגרים מקצצים לצעירים (כפי שקרה השנה עם שינויי המסלולים) ונותנים לקשישים כי לצעירים "יש זמן להרוויח עוד". לא רק שהמדינה מכריחה אותי על פי חוק לזרוק כסף ל"פח" (קרי מימון אנשים אחרים במקום עצמי) גם לא נותנים לי אפשרות השקעה אחרת שמניבה תשואה נורמלית למעט קרן השתלמות (במידה ולא ניגע בה עד הפנסייה). אפילו את ביטוח המנהלים סירסו.
Flame | 15.09.16
48.
ממש לא!,המנייתי מהווה 50 אחוז מהתיק,את זה בניתי
ממש לא!,המנייתי מהווה 50 אחוז מהתיק,את זה בניתי לפי בנג'מין גראהם,אני דןןקא חושב שיש להגדיל את המנייתי ע"ח האג"ח,שכיום יותר מסוכן פי כמה וכמה ממניות...אם תסתכל 15 שנה אחורה,האג"ח עלה יותר ממניות...ואילו מדדי המניות רק עכשיו מגיעים לשיאם,אני מתכוון לארה"ב...
Dragan717 | 14.09.16
41.
קל מאוד ליפול למלכודת של גישה קורבנית ופחד.
קל מאוד ליפול למלכודת של גישה קורבנית ופחד. הנתונים מזהירים על מנת להתעורר. העולם משתנה כל הזמן ומי שלא ישתנה יחד איתו ישאר מאחור. למי שרציני מוזמנים לשלוח לי הודעה בפייסבוק ואשמח לשתף על אופציות לבניית חיים של בטחון וחופש.  ניתן למצוא אותי בפייסבוק:  Shirly Dwek 
Blowdryer | 15.09.16
40.
החיים דבש למי שיודע לעקוץ! היודע לעקוץ, ישוב
החיים דבש למי שיודע לעקוץ! היודע לעקוץ, ישוב אנשי קבע יוקרתי ים של צפונבוניות בקריה אצלי עברו במיטה אך השלושה שנים חובה רק לאנשי קבע נספרות בצבירה ככה מגיל צעיר כבר חצי שנה אני בפנסיה מלאה מלאנתלפים שקל כל חודש בלי עין רעה וגם יש לי דירות להשקאה שקניתי דרך 'חבר' בחלום של הנחה עכשיו אתה בריצה מייד תחזור לעבודה בשביל לשלם לי הפנסיה! נשלח מהסלולארי שלי
Boomerang | 15.09.16
38.
מהרגע שהכניסו לחוקי העבודה את החובה להפריש לפנסיה
מהרגע שהכניסו לחוקי העבודה את החובה להפריש לפנסיה בתור שכירה התנגדתי לזה, וניסיתי לסרב להפרשה ע"י המעסיק. זה מה שהממשלות האחרונות שבחרתם תיכננו, ודאגו במקביל לא להגביל את גובה העמלות שקרנות הפנסיה גובות. אז למה הצבעתם להם?
Quill | 14.09.16
36.
אתה עושה את הדבר הנכון. כבר דובר על
אתה עושה את הדבר הנכון. כבר דובר על כך שכל קרנות הפנסיה/ביטוח מנהלים משקיעות יותר מידי באג"ח כי הן צריכות להציג תוצאות רבעוניות/שנתיות. כל זה עבור הבונוסים של המנהלים, ע"ח הצבירה של העמיתים. אם היו משקיעים רק במניות (כל בחירה אקראית, בלי מומחים ובלי יועצים) היו מוציאים תשואה הרבה יותר גבוה לטווח של 20 שנה ומעלה (טווח הפנסיה). מדינת חלם! בהצלחה
Bulb | 14.09.16
35.
אוי.. אוי.. להעביר חיים שלמים עם פחד נורא
אוי.. אוי.. להעביר חיים שלמים עם פחד נורא מ"מה יהיה כשיהיה בפנסיה". הפנסיה הפכה לחזות הכל. סליחה, יש חיים באמצע הדרך, לא?? והרי אתה בעצמך אומר שלא נבנה על הפנסיה. צריך לחסוך, נכון, אבל לא צריך להשתגע. גם ככה כשגבר באמצע הדרך (גיל 40+) יגיע לפאתי הפנסיה, גיל הפנסיה כבר יהיה 75, או משהו בסגנון. ואז הוא יקבל פרוטות מהמדינה, כי גם את המקדם יחתכו ויחתכו. זעקי ארץ אהובה - כי המדינה הזו (הממשלה ושאר מושחתים שהם בעצם אויבים של האזרח התמים) לא שווה יריקה. או אולי כן.
Bottle | 14.09.16
32.
השקיטו ושמעו,שאלות אח"כ. אני בן 52,את כספי אני
השקיטו ושמעו,שאלות אח"כ. אני בן 52,את כספי אני מנהל מגיל 30 לבד.תיק ההשקעות שלי בנוי מ-4 ניירות בלבד!!!...והם: SPY...קרן מחקה על המדד הגרמני....אג"ח ממשל 142....GLD...כבר 10 שנים,שאני יושב על 4 הניירות האלה,וכל כסף פנוי שיש לי אני מחלק ביניהם,כל 3 חודשים בערך. תשואה:6 אחוז לשנה,ב-10 שנים האחרונות,עם המפולות,עם העמלות,בלי דמי ניהול,בלי מומחים,בלי אנליסטים,ובלי פרזיטים שרוצים לגנוב את הכסף שלי!!...מרוצה עד הגג,הכסף אצלי תמיד,נהנה מדיבידנדים,ואף אחד לא נוגע בו. ככה אמשיך עד גיל 65,ואז אני נותן את המכה בהוואנה!!!! חוץ מזה:אין כמו 2-3 דירות כבונקר השקעה ותוספת תשואה.
Dragan717 | 14.09.16
29.
הרווחתם את כספכם?,תלמדו להשקיע לבד,זו לא תורה משמים,ואפילו
הרווחתם את כספכם?,תלמדו להשקיע לבד,זו לא תורה משמים,ואפילו מרתק!,אתם לא מבינים שהפקדת כספכם בקרן פנסיה,קופ"ג או ביטוח מנהלים,לאורך זמן,תשואתכם מאבדת כ-30 אחוז,בגלל דמי הניהול,והאחזקה,ושחיקת כספי הפנסיה.
מיכל999 | 14.09.16
25.
זה לא באמת משנה מתי תתחילו לחסוך זאת
זה לא באמת משנה מתי תתחילו לחסוך זאת אשליה כשתגיעו לגיל פרישה פשוט   ל א   ת ה י ה   ל כ ם   פ נ ס י ה חברות הביטוח דואגות באופן שיטתי בתרגילים כאלה ואחרים לנשוך, לנגוס, לקצץ ולהעלים מליארדי שקלים מהחיסכון שלנו ומי שבודק כבר יודע את זה
Turtle | 14.09.16
20.
המדינה צריכה לתת אופציה לאנשים לנהל לבד את
המדינה צריכה לתת אופציה לאנשים לנהל לבד את כספי הפנסיה שלהם ולא לשלם עמלות ולהאכיל את כל מנהלי חברות הפנסיה שמשחקים עם כסף שהוא לא שלהם, וטייקונים עושים תספורות ולאף אחד לא אכפת כל כספי הפנסיה שבויים בקרנות האלה ואף אחד לא יכול לעשות עם זה כלום
Ducky | 14.09.16
16.
ברור שזו אשליה. זו למעשה תרמית פונזי אחת
ברור שזו אשליה. זו למעשה תרמית פונזי אחת גדולה בחסות החוק.  רוצים הוכחה? בבקשה: קרנות הפנסיה היום משלמות לעמיתים שיצאו לפנסיה גימלה לפי צבירה של 4% ריבית כי זה מה שמשרד האוצר קבע. אבל בפועל הריבית בשוק היא 0.  אז מה עושים עם ההפרש הזה? לוקחים מהצעירים שכרגע מפרישים כל חודש ומאלו שמצטרפים, כדי לשלם לפנסיונרים. רבותי, התנהלות כזו היא תרמית פונזי.
Candy | 14.09.16
12.
אם הייתי קונה דירה להשקעה ומשלם משכנתא עשרים
אם הייתי קונה דירה להשקעה ומשלם משכנתא עשרים שנה במקום להפריש עשרים שנה לקופת הפנסיה, שגובה עמלות אסטרונומיות על ההפקדות ועל הניהול הכושל , אז היום הייתה לי פנסיה מכובדת מהשכרת הדירה וכן נכס משמעותי העומד לרשותי. מספיק להיות פריירים!
Cherries | 14.09.16
7.
אף אחד לא מופתע, אף אחד לא חושב
אף אחד לא מופתע, אף אחד לא חושב אחרת. העובדה שהממשלה לא נותנת אופציה סולידית ממשלתית למשקיעים (ללא השקעה בחברות הביטוח) היא הוכחה שכל הסיפור הזה זה הונאת פונזי ענקית בחסות יישום מסקנות וועדת בכר. הפנסיות של ההציבור נמכרו לחברות הביטוח, ללא רגולציה וללא אפשרות יציאה ללא קנס. אני אומר את זה מהיום הראשון שבו התחלתי לעבוד, וזה רק הולך ומחמיר.
Umbrella | 14.09.16
4.
אקסלנס נשואה היא חלק מהבעיה ולא חלק מהפתרון,
אקסלנס נשואה היא חלק מהבעיה ולא חלק מהפתרון, ברור שהם שמחים על הגדלת ההפרשות לפנסיה, כי זה אומר הגדלת הבונוסים שלהם. דו"ח בכר הרג אותנו, פעם היו תוכניות חיסכון נורמאליות בבנקים, אבל הקנאים חשבו שהבנקים מרוויחים יותר מידי, אז הם הפכו את תוכניות החיסכון שלנו לסחורה, סחורה שמוכרים וקונים וצריך להרוויח עליה כמה שיותר מהר וכמה שיותר ככה "משביחים" את המוצר הזה שהוא החיסכון שלנו. אז אקסלנס נשואה, מאלטשולר שחם ופסגות וכול שאר החברים האלו נהיו מאוד מאוד עשירים כי הם בעצם לוקחים את החיסכון שלנו משחקים איתו, מוכרים אותו, מהמרים עליו, מושכים ממנו מליארדים כרווחים ובונוסים ושכר מטורף ואח"כ אומרים לנו שלא תהיה לנו פנסיה ושכדאי שניתן להם עוד כי מה שאנחנו נותנים לא מספיק. אז הם והמגזר הציבורי שהוא מובטח כי הוא חי על חשבוננו הם יהיו מסודרים בפנסיה, אנחנו, אנחנו נהיה עניים (אלא אם כמובן השכלתם לקנות דירות!!!, אח"כ העגל כחלון לא מבין למה אנשים קונים דירות)
Apple | 14.09.16
2.
בעיקרון אתה צודק. אבל אנחנו מנסים לחקות את
בעיקרון אתה צודק. אבל אנחנו מנסים לחקות את האמריקאים בכל דבר. האמריקאים, שחונכו מגיל אפס להיות אינדיבידואליסטים - כמוהם גם אנחנו מנסים לפתור ברמת הפרט בעיה שהיא ברמת החברה. וזה לא ממש עובד. עכשיו הדור הצעיר של האמריקאים מתעורר. הדור שלא ידע את המלחמה הקרה, הדור שלא נבהל מהמילה סוציאליזם. אנחנו כרגיל, נתעורר עשור או שניים אחריהם. אנחנו מקבלים יותר מדי עובדות בחיינו כאקסיומות. * העדר דמוקרטיה ממקומות העבודה. * הזכות של המיעוט להפוך עשיר על חשבון הרוב, ברמות שלא ניתן להגיע אליהן ע"י עבודה קשה נטו, אלא רק ע"י מניפולציה של הציבור. * רווח כעיקרון השולט בניהול החברה שלנו. מה שלא ייצור רווח כספי למישהו, לא ייעשה. גם אם הוא בעצם יכול להעשות לכשעצמו. * חוסר היכולת של החברה לשמוט חובות ולאתחל את הכלכלה. * חוסר היכולת של החברה לשלוט בכסף שהיא בעצמה יצרה.
Fan | 14.09.16
1.
מזל שלאקסלנס אין קרן פנסיה ...  אם היה
מזל שלאקסלנס אין קרן פנסיה ...  אם היה להם הוא לא היה מדבר על נושאים שלא בתחום עיסוקו  התשואות בשנים האחרונות בקרונות הפנסיה היו מצוינות, אין קשר בן גרעון לתשואה ( גרעון הוא עניין של ביטוח ) וגם אם נכניס את הגרעון לתחשיב של התשואה עדיין המוצר הוא מצוין ורוויחי בטווח הארוך . 
Processor | 14.09.16
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת