22. לא מתפקידן של חברות ההייטק "להציל" את הילדים, לא מתפקידן של חברות ההייטק "להציל" את הילדים, זה תפקידה של מערכת החינוך בישראל! בתור מי שגדל בעכו ולא זכה לשום עידוד או חינוך להצלחה והצטיינות בסביבת בית הספר- אני רק יכול להגיד תודה שהתמזל מזלי והמכינה של המכללה האקדמית גליל מערבי העלתה אותי על דרך המלך. לולא הם, כנראה שהייתי נשאר עד היום ללא בגרויות ולאף אחד זה לא באמת היה אכפת. Snow | 19.09.16 (ל"ת)
21. גם בארה"ב לימודי טכנולוגיה לא פופולאריים. מחצית מבוגרי גם בארה"ב לימודי טכנולוגיה לא פופולאריים. מחצית מבוגרי תואר ראשון (ויותר בתארים מתקדמים) הם זרים. כולם שומעים על האקזיטים בהייטק (אפילו לא אלפיון עליון של המהנדסים) אבל האמת האפורה היא שזהו מקצוע לא משתלם כלכלית למרות השכר ההתחלתי הגבוה. Planet | 18.09.16 (ל"ת)
20. מאמר של אלברט איינשטיין מ-1949 על חשיבות החינוך. מאמר של אלברט איינשטיין מ-1949 על חשיבות החינוך. חוזה בדיוק את התופעות החולניות שבאות לידי ביטוי בכתבה שלפנינו. אזהרה! לא לערסים! חפשו במנוע החיפוש החביב עליכם Why Socialism by Albert Einstein Monthly Review AirBalloon | 17.09.16 (ל"ת)
19. וזה בעיקר לא בשביל אנשים בכיינים כמוך. וזה בעיקר לא בשביל אנשים בכיינים כמוך. Corn | 17.09.16 (ל"ת)
18. קיים חשש לקבלת מידע חשוב, שלא היה ברשותו, קיים חשש לקבלת מידע חשוב, שלא היה ברשותו, אשר גרם לתיקון דברים מסוימים כתוצאה מהאיחור. Anchor | 17.09.16 (ל"ת)
17. מורה ל5 יחידות במתמטיקה בשם מארק מבית ספר מורה ל5 יחידות במתמטיקה בשם מארק מבית ספר עמל ב' פתח תקוה מעודד תלמידים מתקשים לרדת ל4 יחידות. גועל נפש Turtle | 17.09.16 (ל"ת)
16. מהנדסים המתפרנסים בכבוד מעמלם - נדירים יותר ויותר מהנדסים המתפרנסים בכבוד מעמלם - נדירים יותר ויותר בעולם המערבי. מרבית הרווח נשארת בכיסיהם של בנקאי-השקעות, עורכי דין ושאר טפילים. המעט שנותר מתפזר בין מנהלים בני-מזל (יותר משכל). לילדים ונוער יש חושים חדים: הם אולי אינים מבינים, אך מרגישים זאת. Controller | 17.09.16 (ל"ת)
15. מדעים, ברוח הכתבה, הם המדעים המדויקים (פיסיקה, כימיה, מדעים, ברוח הכתבה, הם המדעים המדויקים (פיסיקה, כימיה, וכיוצא בהם). ואם לא הבנת, יתכן וזה מאותה סיבה שאינך מסוגל אפילו לאיית מתמטיקה. Controller | 17.09.16 (ל"ת)
14. לא יאמן אבל עובדה. בני למד בתוכנית הנשיא לא יאמן אבל עובדה. בני למד בתוכנית הנשיא ואתגר. עקב הבחינות באקדמיה הקשות הוא נאלץ להגיש עבודות בנושאים בית הספר באיחור. (עם הפרעת קשב למעשה) במקצוע ספרות היה לו 96. על העבודה במשקל 10% הוא קיבל 0 וסופי 86 כי הגיש אותה באיחור של יום לימודים. פגע לו בציון הבגרות.!!! במקצועות אחרים הייתה גם בעיה אבל לבסוף המורים שיתפו פעולה אחרי מאבקים רבים. פנינו למשרד החינוך לשנות זאת וקיבלנו תשובה שאנחנו בתור הורים עוברים על חוק חינוך חובה כי אנחנו חייבים לוודא שבננו מגיש עבודות בזמן. (זו לא בדיחה) ביקשנו שיגישו נגדנו תביעה על אי קיום חוק חינוך חובה. לא תאמינו אבל זה קורה בראלי בית בירם. מצוינות-"עלאק". התעללות בתלמיד לכאורה (זה הולך לתביעה בקרוב לכאורה לפי חוזר מנכל מ 1997) כן!!! בנט. תפסיק לבלבל את המוח!! רמה 0. תתבע אותנו בבקשה. הילד שלי אחרי כל המאבקים החליט לא ללמוד יותר במסגרות האלה כי זה פגע בו קשה. התעללתם בו לכאורה. הוא לא היחידי. לתקשורת- בואו נרים את הסיפור הזה לשנות מציאות. שהמפקחים של משרד החינוך יקוצצו ונבנה מערכת טובה יותר. Plane | 17.09.16 (ל"ת)
13. אולי אצליח לטהר את הטוקבקים פה מבורות בנושא, אולי אצליח לטהר את הטוקבקים פה מבורות בנושא, ובתחום ה'יצירתיות' וה'התמודדות' בפרט: קיים אחוז ניכר ומצער של תלמידי 4 יחידות בעלי פוטנציאל אדיר, שמבוזבז פשוט כי אין תמיכה. למה? ראשית, בגלל מורים שמתעצלים ללמד או שמתעצלים לדחוף את תלמידיהם. אני מכיר דוגמה לבית ספר עם שם ארצי, שבמכוון נותן לתלמידי חומר שלא למדו העבודה החדשה. בהצלחה. פלא שתלמידים נהיים מתוסכלים ממתמטיקה? למה? בגלל שיח ילדותי שבחמש יחידות 'אין חיים' ו'עובדים נורא קשה'. מפחידים את הילדים בכישלון ובעלבון חברתי. האם חריצות נחשבת עלבון בעיניי משהו? עם מה כן יתמודדו הילדים שלכם בחיים האמיתיים? ולמה? בגלל שיח, תסלחו לי, מטומטם, על מהות לימודי המתמטיקה. ש-"מתמטיקה זה על חשבון חשיבה יצירתית". מתמטיקה היא אם התאור המדוייק של כל מדע. כלי החשיבה החזק ביותר לפיתוח יצירתיות! מי שיראה לתרגילים שניתנים יווכח כי היצירתיות נדרשת מן התלמידים תרגיל אחר תרגיל מחדש. היא מעצימה את היכולות השכליות של התלמיד בכל התחומים. גם במדעי הרוח במקביל. אבל אנשים לא מבינים את זה. רובים פשוט בטראומה משיעורי המתמטיקה בתיכון עם המורה המגמגמת מהסיבות שציינתי פה. אנטגוניזם שהשתרש. אז לכל ה'רוחניים', אחתום במילותיה של זלדה, שני יסודות, על להבה שחשה כל לעץ הברוש חסר טירוף, חירות דמיון ורוחניות: " הברוש שותק, הוא יודע שיש בו טירוף... אך הלהבה לא תבין" במתמטיקה ובתחומים שאחרי המתמטיקה התיכונית יש המון יצירתיות. האם אתם, בניגוד ללהבה, כן תבינו? BottleOpener | 17.09.16 (ל"ת)
12. ניהול זה לא מדע, וספרות זה בטח לא ניהול זה לא מדע, וספרות זה בטח לא מדע. AirBalloon | 16.09.16 (ל"ת)
10. נקים אוניברסיטאות במתכונת אל אזער במצריים ללימודי הדת נקים אוניברסיטאות במתכונת אל אזער במצריים ללימודי הדת ונהיה אור לגויים וגם נגיע למצבה של מצריים. לא רחוק היום. לא צריך מדעים. לא צריך אומנויות. לא צריך ספרות. למודי דת יעשירו את העם והתרבות ויובילו אותנו לעתיד מזהיר. Boomerang | 16.09.16 (ל"ת)
9. לא הבנתי למה אתם משתמשים במילה מדעים בעוד לא הבנתי למה אתם משתמשים במילה מדעים בעוד כוונתכם למתמתיקה הרי מדעים זה גם ספרות, הסטוריה, ניהול, גאוגרפיה, ומוח Hammer | 16.09.16 (ל"ת)
8. אין ספק שלימוד מתמטיקה הוא עניין חשוב. אבל, אין ספק שלימוד מתמטיקה הוא עניין חשוב. אבל, המדע בכללותו איננו מתחיל או נגמר רק במתמטיקה. לא כל אחד רוצה או יכול להתמודד עם מתמטיקה. ולשגע מדינה שלמה עם מתמטיקה נראה לי קצת מופרז. Locomotive | 16.09.16 (ל"ת)
7. מתמטיקה 5 יח"ל + מדעים... לפני כל אלה מתמטיקה 5 יח"ל + מדעים... לפני כל אלה חייבים ללמד את הנוער הבנת הנקרא.. בלי הבנת הנקרא, קשה ללמד מתמטיקה אפילו 3 יח"ל.. את זה שכחו להגיד לבנט. Elephant | 16.09.16 (ל"ת)
6. עוד פעם עם מחסור עובדים בהייטק???? כמה אנשים עוד פעם עם מחסור עובדים בהייטק???? כמה אנשים עוד צריך כשכל שני וחמישי מפטרים, עושים "התייעלויות" ומשחררים תקנים לסין, ברה"מ לשעבר והודו? גם כך השוק - לפחות עד דרג המנהלים הזוטרים - מוצף לחלוטין, ובעיקר בעובדים לא ממש איכותיים. עוד עובדים בתחום הזה משמעו שלחברות הגדולות יהיה כח לא מוגבל להוריד שכר, לדרוש דרישות עבודה מוגזמות, ולמעשה להתייחס לעובדים כמוצר מתכלה ולא הון אנושי (תהליך שהחל כבר לפני כ-12 או 15 שנה עם כניסת המכללות וחברות הקבלן). זה לא אומר שאין צורך ללמוד מדעים מדוייקים ומקצועות מחקריים, אבל מחסור דמיוני בהייטק זה לא הסיבה לזה. כל הסיפור הזה נשמע כמו קמפיין בחירות שממוחזר ע"י הלובי לשיפור ושימור מצבם ומעמדם של בעלי השליטה והמנכ"לים בחברות הטק. Wheel | 16.09.16 (ל"ת)
5. עובדי ההייטק הישראלים יותר יקרים מאשר בגרמניה ובריטניה", עובדי ההייטק הישראלים יותר יקרים מאשר בגרמניה ובריטניה", הוא אמר, "זה קורה בגלל מחסור בכוח אדם שמביא לעלייה בשכר. הבנתם? רוצים ליצור תחלופה גבוהה בין העובדים ואפילו לא מתביישים לומר זאת....... Beer | 16.09.16 (ל"ת)
4. יש מי שיכול ללמוד מתמטיקה ברמת 5 נקודות יש מי שיכול ללמוד מתמטיקה ברמת 5 נקודות ולא עושה זאת? אולי מעטים שמתעצלים לחשוב ולהתאמץ, אז עדיף שלא יגיעו לתחום ההייטק. לא באמת חסרים אנשי הייטק, כל עוד יש אלפים שפוטרו כי נחשבו מבוגרים מדי או יקרים מדי ואינם מוצאים עבודה Planet | 16.09.16 (ל"ת)
3. הכול עקום לצד לחץ מיותר ולא נכון על הכול עקום לצד לחץ מיותר ולא נכון על ילדים למהר ללמוד מדעים לצד אלפי ילדים שמתקשים בכלל לשרוד את בתי הספר המשווע לתוכנית לימודים אחרת . אבל המדינה מסרבת וגם מונעת פתיחת בתי ספר פרטים שונים כולל שיטות הוראה אחרות ... Bottle | 16.09.16 (ל"ת)
2. שאינטל יספרו לנו כמה עובדים בני 40+ הם שאינטל יספרו לנו כמה עובדים בני 40+ הם קלטו השנה? בעידן המידע הילדים יודעים יותר מהוריהם, לא תצליחו לעשות מניפולציות בלי לפתור את בעיית השורש של תעסוקה בהייטק - היא לגברים צעירים בעיקר. Chilli | 16.09.16 (ל"ת)
1. פיזיקה והנדסה לומדים בשביל הכיף, לא בשביל פרנסה. פיזיקה והנדסה לומדים בשביל הכיף, לא בשביל פרנסה. מהנדס מבוגר הוא יקר מדי, בזמן שרופא מבוגר מנוסה ולכן עבודה בשבילו מובטחת. רק אני יכול להמליץ ללמוד רפואה, ולא חרטה כמו הנדסת חשמל Coathanger | 16.09.16 (ל"ת)
מצילות את הילדים או את עצמן: חברות ההייטק עושות הכל כדי שהדור הבא ילמד מדעים
22 תגובות לכתיבת תגובה