אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

אובר השיקה מונית ללא נהג בפיטסבורג, כך זה נראה‎

14 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
קודם כל זה לא אובר. זה קלניק. אובר
קודם כל זה לא אובר. זה קלניק. אובר זה רק קלניק בע"מ - כדי שאם החברה פושטת את הרגל, קלניק ימשיך לצחוק על כולנו במקום לאבד את הכל כולל התחתונים. אז הנה מה שקורה. קלניק צריך כל הזמן לגייס עוד ועוד משקיעים. כי החברה שהקים - אובר - מפסידה. היא מפסידה כל הזמן. היא מפסידה מהיום הראשון. מישהו אמר הונאת פונזי? חפשו Here Are the Internal Documents that Prove Uber Is a Money Loser כדי לגייס משקיעים, קלניק צריך לייצר בועה ולנפח אותה עוד ועוד. איך מייצרים בועה? יוצאים לתקשורת המסחרית עם הודעות בנוסח: "אובר מקדימה את כל המתחרות!" "אובר עומדת להיות ההשקעה הכי לוהטת במאה ה-21!" אז את מי זה מעניין שאין מאחורי ההודעה כלום? זה רחוק לפחות כמה עשורים מלהיות רכב אוטונומי, בינתיים זה רק קצת יותר מרכב עם GPS.
Fan | 15.09.16
7.
טראוויס קלניק הוא לא יותר מקבלן שמהווה מתווך
טראוויס קלניק הוא לא יותר מקבלן שמהווה מתווך בין עובדי קבלן לבין הלקוח. בתור שכזה, כבר היום אין לקלניק שום יתרון ונהגים רבים מבינים שהם יכולים להתאגד באופן עצמאי בלי לשלם עמלת תיווך לקלניק. קלניק הוא לא כזה חכם, אך זה לא מפריע לו לחלום על להיות יותר עשיר ממה שהוא כבר. את החלומות שלו הוא מממן בכספי משקיעים פראיירים שגם חולמים על לעשות עוד כסף. האמת היא שרכב אוטונומי באמת הוא משימה בכמה סדרי גודל ממה שהמדע מסוגל לה כיום. מדובר בפועל באינטליגנציה ברמה אנושית לפחות. אחרי שקלניק ידחוף עוד ועוד רכבים מהסוג הנ"ל לכביש, יגיע תור התאונות הקטלניות. הנהגים האנושיים לא צריכים לחשוש. בעשורים הקרובים לא יהיה להם תחליף. חפשו  Denver Taxi Drivers Are Turning Uber’s Disruption on Its Head
Fan | 15.09.16
5.
ואיך המהנדס יודע שהאלגוריתם נכנס למצב חרום? כשהוא
ואיך המהנדס יודע שהאלגוריתם נכנס למצב חרום? כשהוא מתרסק לתוך משאית? או כשהוא מרסק ילד שרץ לכביש? או אולי כשהאלגוריתם מתריע על תקלה? אבל מה אם התקלה באלגוריתם כה קשה שאין כל התרעה? או שההתרעה קצרה מדי? ומה קורה כשרכבים כנ"ל ישווקו לא לנהגים בשכר שאמורים להישאר עירניים כל הזמן, אלא לאזרחים מן השורה? כמה נהגים לא בשכר יישארו עירניים אחרי ימים ושבועות של נסיעה חלקה ללא תקלה, עד שבשבריר שניה תידרש מעורבות אנושית שלהם כדי למנוע אסון? אתה מבין בכלל מה ההבדל בין מה שאובר מתיימרת לעשות כאן (לכאורה רכב אוטונומי) לבין מטוס על טייס אוטומטי (אך ממש לא אוטונומי)? בטייס אוטומטי, אם אני לוקח מטוס וטס חזיתית אל מול הטייס האוטומטי, הטייס האוטומטי לא יסטה ולא ינסה לתקן את מסלולו כדי למנוע התנגשות. רק הטייס האנושי שיקח שליטה על המטוס יוכל לעשות זאת. כי שום דבר בטייס האוטומטי לא מתיימר להיות אוטונומי. בטייס אוטומטי, מגדל הפיקוח משגיח ששום כלי טיס אחר לא ייכנס למסלול המתוכנן. בכל מקרה שזה לא כך, זו תקלה שהטייס האוטומטי לא יודע להתמודד עמה וללא התערבות של הטייס האנושי הטיסה עלולה להסתיים באסון.
Fan | 15.09.16
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת