אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

עליית 2% בריבית המשכנתא מקזזת הוזלה של 10% בדירות

74 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

72.
הבנקים משתוללים ומעלים את הריביות בטירוף על גבינו
הבנקים משתוללים ומעלים את הריביות בטירוף על גבינו והוא לא עושה כלום! רק מעודד אותם כדי שהריבית הגבוהה תוריד את המחירים אבל מה זה יעזור??? רק כדי שתגיע הכותרת שהוא הציל את המצב והוריד את המחירים כשבעצם החמיר את מצבנו. אפססס את הקול שלי הפסדת לנצח
Seahorse | 25.09.16
67.
לדעתי אתה טועה. החזירות אינה מתבטאת בריבית המשכנתאות
לדעתי אתה טועה. החזירות אינה מתבטאת בריבית המשכנתאות (שהיא גם כיום נמוכה בראיה היסטורית) אלא במחירי הדירות עצמן. ריבית נמוכה היא שהציתה את בועת הנדל"ן, משום שאפשרה לרוכשים להוציא סכומים מופרזים, ורק ריבית גבוהה יותר מסוגלת לרסן אותה.
Raindrop | 23.09.16
57.
ניסוח הכתבה מניפולטיבי. עליית הריבית מקזזת מכח הקנייה
ניסוח הכתבה מניפולטיבי. עליית הריבית מקזזת מכח הקנייה 150 אלף ש"ח. כלומר עבור אותו החזר משכנתא בחודש ניתן לקנות רק דירה שהיא ב150,000 ש"ח זולה יותר ביחס לתקופה בה הריבית הייתה זולה, מה שגורר את ירידת ערך הנדל"ן, ובטח לא "מקזז" את הירידה כפי שרשמתם
Battery | 22.09.16
52.
מה בדיוק הבעיה? הנכון הוא לתת אשראי או
מה בדיוק הבעיה? הנכון הוא לתת אשראי או משכנתא לפי הכנסה אישית ולא של המשק כללית מה קורה אם אדם פוטר או החברה שהוא עובד בה פושטת רגל מהיכן הלקוח יעביר לבנק את המשכנתא? בנוסף 30% על 70% מה זה אומר לגבי המחיר של הנכס, אם הנכס 10 מיליון ₪ (מוגזם לצורך המחשה) ז.א. 7 מיליון משכנתא, האם הבנק לוקח סיכון על כזה תיק?
Battery | 22.09.16
51.
על מה אתם מתווכחים? למה לעזאזל מחירי הדירות
על מה אתם מתווכחים? למה לעזאזל מחירי הדירות עלו פה פי 2? מה קרה??? יש יותר איומים ביטחוניים מבחוץ? יש השקעה גודלה יותר בתשתיות? התחבורה הציבורית טובה יותר? הכבישים רחבים יותר? בתי הספר של היום השתנו עשרות מונים מלפני 20 שנה? הממשלה שונה? האוכל אחר? הצבא מקצועי לפי בחירה? מיסים נמוכים יותר? מה? מה? מה השתנה פה שדירה עלתה פי 2? הן יפות יותר? גדולות יותר? בסטנדרטים טובים יותר? מה השתנה, חתיכת עכברים במבוך? מה?
Snow | 22.09.16
48.
יש כבר תכניות מ-2016 אבל עזוב. תכנס למשרדי
יש כבר תכניות מ-2016 אבל עזוב. תכנס למשרדי המתווכים בצפון איטליה,בדרום ומערב צרפת,בספרד ופורטוגל על הים ותראה ששום דבר לא זז לשום מקום. נהפוך הוא, המחירים עוד ירדו בשנתיים האחרונות. לא מדבר על על לונדון פריז ורומא  אלה על המיסביב להן ותתפלא שגם בבריטניה המחירים לא מתקרבים לתשלום מול תמורה וכמו בישראל.
Glasses | 22.09.16
46.
בינתיים כחלון מסתובב לו בעולם. נסע לניו יורק
בינתיים כחלון מסתובב לו בעולם. נסע לניו יורק עם ראש הממשלה. מה יש לו לחפש שם? הוא לא שר חוץ, הוא לא שר ביטחון. בשביל מה אני צריך לממן טיסה ומלון של שר אוצר עם המסים שלי?? הוא מרוויח עשרות אלפי שקלים בחודש. שיממן את החופשות שלו בעצמו. 
Puzzle | 22.09.16
41.
אתה מחסיר הוצאות תחבורה, תקשורת, אירועים, ביגוד, בלת"מים
אתה מחסיר הוצאות תחבורה, תקשורת, אירועים, ביגוד, בלת"מים וכו'. נכון, אפשר לחיות גם באוהל ולאכול רק לחם וחמאה ולהגיד שגם 3000 שקלים בחודש זה הרבה כסף.  אני לא עובד מ 8 בבוקר עד 8 בערב בכדי לגור באוהל, לנסוע באוטובוס ולאכול לחם וחמאה. אני רחוק מלחיות חיי פאר ורחוק מלהיות בזבזן חסר גבולות. אני גר בדירה מעופשת שאפילו לא שווה את שכר הדירה הגבוה שאני משלם עליה. החוסר צדק הזה שנוצר כאן שדור שלם ממן את הריביות של המשקיעים - זה גובל בחוצפה. הבנק לא משחרר בגלל ריבית הפריים הנמוכה? יופי, שהצעירים ישלמו את הריביות ואם הם יעזו לפצות פה נתחיל לצעוק עליהם שהם מפונקים בזמן שהם קונים מכשיר טלפון סיני פעם בשנתיים או טסים לרודוס אחת לתקופה. לא אמרתי שאני מבזבז 20K נטו בחודש. אני מכניס 8K נטו. אשתי מכניסה 4.5K נטו. סה"כ הכנסה די ממוצעת היום של 12.5K. מצליחים לחסוך כ 2000 שקלים בחודש ואני רחוק מלחיות חיי פאר. בשנה אני מצליח לחסוך 25K בערך והדירה רק מתרחקת ממני בפי 6 ממה שחסכתי.
Seahorse | 22.09.16
40.
הריביות על המשכנתאות קשורה לריבית הכללית במשק אבל
הריביות על המשכנתאות קשורה לריבית הכללית במשק אבל היא לא שווה לה או צמודה לה. ריבית בגדול היא מראה של סיכון בשקלול החלופות ומחיר הכסף. לבנקים יש מגבלה כמה כסף מותר להם להלוואת בכול תחום הבנקים כבר הגיעו למגבלה בתחום הנדל"ן ואז בנק ישראל אישר להם להתייחס אחרת להלוואות שהם העמידו לקבלנים והשתחרר קצת מרווח לתת עוד משכנתאות, אבל כמות הכסף שבנקים יכולים לתת כמשכנתאות קטנה, רמת הסיכון בשוק עולה, הסיכוי להעלאת ריבית עולה (חלק מהמשכנתאות ניתנות בריבית קבועה, ז"א הבנק לא יוכל להעלות את הריבית גם אם הריבית בשות תעלה, ולכן הבנק משכלל את הנתון הזה ורוצה להרוויח יותר על הכסף, אחרת היה שווה לו לחכות שתעלה הריבית ואז להלוות). השוק בגדול מתחלק כך שרוב רובו של לוקחי המשכנתאות כבר משלם די הרבה זמן, להם לא תהיה בעיה לעמוד גם בעליה של הריבית, מכסימום הם ימחזרו את המשכנתא לתקופה נוספת. חלק מהאנשים אלו שקנו בזמן האחרון הם יכולים להיות בבעיה. "משקיעים" הם בד"כ לא יהיו בבעיה, א. קל להם לוותר על הדירה במקרה הצורך, ב. רובם מורווחים המון אז ירידה קטנה לא תשפיע, ג. חלקם הגדול אלו אנשים עם כסף ולא כאלו ש"מגרדים את החבית" כדי לעמוד בתשלומים
Wheel | 22.09.16
37.
רזרבות הכסף המיועדות להלוואה (ע"ע הלימות הון) מצטמקות.
רזרבות הכסף המיועדות להלוואה (ע"ע הלימות הון) מצטמקות. משמע, היצע הכסף הזמין להלוואה קטן משמע, הכסף, כמו כל מוצר שנמצא במחסור לעומת הביקוש אליו - מתחיל להתייקר משמע הריבית בבנקים עולה, למרות שריבית בנק ישראל נשארת זהה. עם זאת, קיימות אופציות נוספות. הראשונה, שבנק ישראל יחלק לבנקים עוד כסף (משמע, הורדת ריבית) השניה, שבנק ישראל יוריד את יחס הלימות ההון (יוכלו לתת יותר הלוואות ביחס להון הקיים) - אבל בדרך גם להכניס את הבנקים לסיכון עצום פי כמה מאשר היום. יש עוד אופציות... כולן רעות.
Box | 22.09.16
30.
תזכיר לעם ישראל מי החזיר את סיני את
תזכיר לעם ישראל מי החזיר את סיני את עמונה חברון ,ושטחים בערבה לירדן ,תזכיר לעם ישראל מי פינה את נתיב העשרה מפוני ימית וחלק דרומי באילת לטובת מצרים,ימח שמכם גם החזרתם חלקי מולדת יקרים וגם דפקתם את עם ישראל במחירים של מונקו וגם מתברר שיש לכם זיכרון קצר כמו אצל החמורים
Button | 22.09.16
29.
אם זוג חוסך ביחד 6,000 ש"ח שהם 72,000
אם זוג חוסך ביחד 6,000 ש"ח שהם 72,000 ש"ח בשנה וזה סכום מכובד מאוד יחסית ל18 ל36 עדיין (שים לב) עדיין רחוק (כן?) מהגידול השנתי של 150 אש"ח בשנה כלומר בשנה הבאה ובכל שנה אחריה לא נוכל לסגור את הפער. כן, גם בעוד 4 שנים אחרי שחסכנו 336,000 ש"ח! סכום מכובד מאוד ההון האישי הנדרש בכדי לקנות דירה יהיה (לפי קצב הגידול הנוכחי) 4*150,000 ש"ח שהם סך הכל 600,000 ש"ח יותר מהסכום שנדרש כיום ו264,000 ש"ח רחוקים ממה שהיינו צריכים בכדי לסגור את הפער ל600,000 ש"ח מה שמשאיר אותנו שוב במשבצת הראשונה. שכירות לא עולה לנו 80,000 ש"ח ממש לא...אנחנו משלמים על דירת שלושה חדרים בקומה אחרונה בלי מעלית 2,800 ש"ח בשכונה טובה בחולון ומשתדלים לחסוך כמה שיותר. אני לא חושב שמחירי הדירות יכולים להמשיך לעלות ולעלות למחירים שאנשים פשוט לא יכולים לשלם. טיפ לסיום, שכל אחד יעשה מה שהוא חושב לנכון.
Bowtie | 22.09.16
27.
טעות בסיסית. ההון העצמי לדירה לא זינק. ההון
טעות בסיסית. ההון העצמי לדירה לא זינק. ההון העצמי שיש לרוכש פוטנציאלי הוא נתון, והוא קבוע (גדל קצת מחודש לחודש). אתם מסתכלים על המצב הפוך. מה שעשיתם זה להשוות אפשרות לרכישת דירה ב2 מש"ח, כשלפני שנה היו מקבלים 1.5 מליון משכנתא, והיום רק 1.35 - משמע, יש להגדיל את ההון מ500 ל650 אש"ח. המציאות קצת שונה. נכון, הבנק נותן היום 1.35 במקום 1.5, אולם, אותו רוכש, שהיום כבר יש לו 515 אלף (הצליח לחסוך קצת, כאמור), יוכל לקנות בית ב1.865 מש"ח. זה כוח הקניה של הקונה הזה. יותר מזה הוא לא יוכל לשלם. למוכר יש שלוש ברירות: 1. להתפשר במחיר ולמכור במחיר נמוך מאשר לפני שנה. 2. לא להתפשר במחיר, ולמכור לרוכש פוטנציאלי אחר, אמיד יותר, שיוכל לשלם 2 מש"ח 3. לא להתפשר במחיר ולהישאר עם בית (ולהישאר בפוזיציה שמקווה לעליית מחירים). זו כל הכלכלה על רגל אחת
Box | 22.09.16
26.
מציע לך לראות את תכנית המתווכים הבריטית היוצאת
מציע לך לראות את תכנית המתווכים הבריטית היוצאת לחיפוש נכסים בצרפת,איטליה,ספרד,פורטוגל ועוד. אתה מקבל עבור 250 אלף יורו בתים על כמה דונמים של עצי פרי,ברכת שחיה  ואפילו נחל שזורם לך בגינה. ב-80 אלף יורו אתה מקבל דירת שני חדרים עם מרפסת ומול נוף לים. כלום לא זז שם מאז המשבר והמחיר עדיין מקרטע ונתון למשא ומתן.
Glasses | 22.09.16
24.
שערורייה מה שהולך עם הדיור בנק ישראל מאפשר
שערורייה מה שהולך עם הדיור בנק ישראל מאפשר לבנקים המשכנתאות לעלות את הריבית ולהרויח מליארדים על חשבון נזקקי הדיור.מדיניות בנק ישראל להקשות כמה שיותר על זוגות צעירים.מאידך מדיניות האוצר להקל על חסרי הדיור כמה שיותר.כאן רואים שני גופים ממשלתיים פועלים בעוצמות אחד נגד השני ולחברי הכנסת ולממשלת ישראל אין מה להגיד בנושא. 
Bottle | 22.09.16
23.
הבעיה היא שמדובר בתופעה כלל עולמית. הריבית האפסית
הבעיה היא שמדובר בתופעה כלל עולמית. הריבית האפסית הציתה בועות נדל"ן בכל פינה על גבי הגלובוס, החל מסן פרנסיסקו וכלה בשנזן. אין לאן לברוח. חייבים להילחם בבנקים המרכזיים אשר בפעולותיהם חסרות האחריות מאמללים דור שלם.
Raindrop | 22.09.16
22.
המחירים בארצות אלו בממוצע ארצי חזרו רק חצי
המחירים בארצות אלו בממוצע ארצי חזרו רק חצי דרך, ואל תשכח שהמשכורות שם עלו מאז המשבר ב 20%. בנוסף לכך נדרשו 8 שנים של ריבית שהוחזקה ברמה יותר נמוכה מאשר הרמה שהיתה בעת ניפוח המחירים. כלומר אם בישראל יירצו להחיות מחדש את מחירי הדירות לאחר שיצנחו, יידרשו שנים של הפסקת בניה מצד הקבלנים, משולב עם ריבית של מינוס 2% וזה לא יקרה
Grapes | 22.09.16
21.
מי אמר שבשנה אחת אפשר לקנות דירה?! אנשים
מי אמר שבשנה אחת אפשר לקנות דירה?! אנשים חוסכים עשרות שנים! 36 אלף זה כאשר בן אדם אחד! אבל כזוג זה 72 אלף בשנה!!! שזה כמעט 300 אלף ב4 שנים! שזה מפסיק בשביל משכנתא של עוד 700 אלף נגיד. וזאת משכנתא ממוצעת! הרעיון הוא כמה שיותר מאהר להגיע לסכום של הון עצמי התחלתי לרכישת דירה.  בכול מקרה השכירות תיהיה תמיד בסכום שהיה אפשר לשלם את המשכנתא. אז עדיף לגור בדירה שלך מלגור בשכירות כול שנה בשכירות עולה 80 אלף שקל! שזה 40 אלף על השכירות ועוד 40 אלף עקב עלית מחירים
Planet | 22.09.16
20.
צודק לחלוטין! לחסוך 150,000 ש"ח בשנה (על זה
צודק לחלוטין! לחסוך 150,000 ש"ח בשנה (על זה מדובר!) זה פשוט בלתי אפשרי! לפי חיסכון של 1,500ש"ח בחודש נגיע ל-18,000 ש"ח בשנה מה שאומר שהתרחקנו 150-18 שזה 132,000 ש"ח מהדירה בשנה אחת! או לפי המלומד "פחחח" אם נחסוך בשנה 3,000 ש"ח נגיע לסכום של 36,000 ש"ח!!! שזה עדיין רחוק מאוד מהגידול בסכום הנדרש כהון עצמי בשנה אחת בכ-150-36 שזה 114,000 ש"ח!!!!! פצצות לגבות זה מה שיש לי להגיד על זה!
Bowtie | 22.09.16
17.
נכון אין לאנו ילדים שזה חסכון. אז אפשר
נכון אין לאנו ילדים שזה חסכון. אז אפשר לחכות 4 שנים בזוגיות אחרי חסכון קטן ואחרי זה להביא ילד.  בנוסף יש גם חיים לפני זוגיות. שחוסכים בבית של הורים והוצאו על תחבורה 4K???? הרבהההה רב קו 200 שקל. פעם בחודש לצאת לטיול לקחת אוטו להשכרה 400 שקל מי שמתכנן את התקציב נכון יכול להסתדר חופשי
Planet | 22.09.16
13.
אנחנו מצביעים ליכוד כדי שיהודה ושומרון לא תהפוך
אנחנו מצביעים ליכוד כדי שיהודה ושומרון לא תהפוך לחמאסטן שנייה שבקלילות תוכל לשגר רקטות על נתב"ג ועל קניון איילון. מה שהחמאס עושה לנו מעזה הקטנה והסגורה זה משחק ילדים לעומת מה שהוא יעשה לנו מיו"ש אחרי שהשמאל ימסור אותה לפלסטינים והחמאס יעלה שם. אני לא רוצה לחשוב בכלל מה החמאס יצליח להבריח פנימה לתוך יו"ש דרך הגבול הארוך שיהיה לו עם ירדן כאשר הוא ישתלט על השטח באדיבות השמאל הנאור שלנו.
Puzzle | 22.09.16
10.
שוב ושוב ושוב נחזור על המנטרה הזו ואולי
שוב ושוב ושוב נחזור על המנטרה הזו ואולי יהיה מי שישמע שם למעלה... הבעיה היא לא מס' הדירות, הבעיה היא המחיר, ברוך. במקרה זה אין קשר ישיר בין מס' הדירות בשוק למחירן. גם אם תהינה מיליון דירות פנויות בשוק ומחיר כל אחת יהיה 800-900 אלף ש"ח, (וכך יהיה בארץ הקטנה שלנו שדלה במשאבי הקרקע שלה) לא יהיה מי שישלם כי לאנשים צעירים אין את הכסף הזה, ברוך.  את נושא הדיור בארץ צריך לנהל גוף אשר יפעל במסגרת ציבורית/ממשלתית עם חוקים אשר יתאימו לצרכים בארץ (לצערי במקרה זה יש להיצמד למודל הגרמני) כך שלמי שבאמת אין, כן יוכל לחיות תחת קורת גג צנועה ועדיין לא תהיה השפעה הרסנית של חוקי מס דרקוניים על רכוש שכבר שולם עליו מס ושמקומם אינו בדמוקרטיה אמיתית שמנהלת שוק חופשי.
Radio | 22.09.16
9.
אני מסכים איתך שאפשר לחיות באושר גם בלי
אני מסכים איתך שאפשר לחיות באושר גם בלי להיות בעשריון ה8!!! גם במשכורת מינימום אפשר לחיות בכבוד ולהיות מאושרים! אבל לא חייבים לחיות במרכז! אפשר בקלות לקנות דירה ב600 אלף באזורים אחרים  לא חדשה אבל סבירה להתחלה. יכולים לבדוק יש מספיק דירות באזורים של חיפה קריות טירת כרמל העמקים
Planet | 22.09.16
8.
אם אתה נמצא במצב מאוד ספציפי של הכנסות
אם אתה נמצא במצב מאוד ספציפי של הכנסות בעשירון 8 והוצאות בעשירון 4 - לא מומלץ לבוא ולהציג זאת כמשהו שכולם יכולים לעשות. רוב האנשים יגיעו להכנסות בעשירון 8 רק בגילאי 35+ כשהם כבר בעלי משפחה, ונאלצו להתפשר על נסיעה ארוכה של לפחות אחד מבני הזוג לעבודה. ההצעה שלך לדחות את הקמת המשפחה ולו בשביל לחסוך פיננסית היא טעות קשה - איכות חיים (כלכלית!) לא נמדדת רק בהון ונכסים שברשותך. היא מגיעה גם ממקומות אחרים לגמרי. אני ממליץ לך לנצל את שתי הטיסות השנתיות כדי לבקר בהודו, באפריקה, או באמריקה הלטינית או לפחות בבני ברק ולהיווכח שאנשים יכולים להיות חסרי כל ומאושרים.
homeless1984 | 22.09.16
7.
בהפוך על הפוך, זה דווקא טוב. אם ריבית
בהפוך על הפוך, זה דווקא טוב. אם ריבית המשכנתאות תעלה במקצת, אנשים סוף סוף יבינו עד כמה מחירי הדיור מופרכים, ויחשבו פעמיים לפני שהם מזנקים לקלחת הזאת. הירידה בביקוש תאלץ את המחירים לרדת. אני יודע שזה נשמע לציבור הישראלי בלתי סביר שמחירי הדיור ירדו (נומינלית, ולא רק ריאלית), משום שהם מעולם לא חוו מצב כזה. אבל מצד שני, גם מעולם לא ראינו את מחירי הדיור מכפילים ומשלשים את עצמם תוך פחות מעשור.
Raindrop | 22.09.16
6.
איזה מפונק אתה האאא לחיות על 8.5 זה
איזה מפונק אתה האאא לחיות על 8.5 זה ממש לחיות כמו מלך! אבל מציאות היא אחרת! נגיד בחולון דירה סבירה 3.5 אלף הוצאות משק בית פלוס אוכל ובילוים גם3.5 (וזה בהגזמה) מה שמשאיר לך 3 אלף חסכון מתוך 10 שאתה מקבל! תשים לב גם!!! שדירה לא קונים לבד כמעט אלה קונים בזוג! ויש כמובן גם אישה שיכולה להרוויח נגיד 7 נטו! שנותן לך חסכון של 10 אלף בחודש!!!! שזה כמעט 500 אלף ב4 שנים!!! כול הנתונים הם על סמך חיים פרטים! ומנסיון האישי והחסכון לא פוגע בבילוים או בחיי העשירים שלך! אנחנו אני ואישתי נוסעים פעמים בשנה לחו"ל ועדין מצליחים לחסוך ובלי לבכות!
Planet | 22.09.16
5.
מדהים שלפני פחות מעשור, בחולון, היית יכול לקנות
מדהים שלפני פחות מעשור, בחולון, היית יכול לקנות דירה בחלק מהשכונות (הסבירות) ב 400K. היום אותה דירה עולה 1.4M. אנשים היום מדברים על 100K כאילו זה לא כסף. הנה, המחירים עלו ב 150K והרחובות לא בוערים. רק שנבין, תחשבו כמה שנים לוקח לכם לחסוך 150K נטו. נניח אתה מרוויח 10K ובסוף החודש חוסכים 1.5K. יקח לכם 100 חודש שהם 8 שנים בכדי לחסוך את הסכום הזה. זה לא נתפס!!!!! פשוט לא נתפס מה שקורה כאן.
Blowdryer | 22.09.16
3.
אתה מעקם את המציאות קצת! אירלנד וארה"ב נפגעו
אתה מעקם את המציאות קצת! אירלנד וארה"ב נפגעו ממשבר סבפריים שהגיע מהעלאת ריבית וכמובן הגבלה לרכישה של דירה  בארה"ב אפילו בן אדם מת היה יכול לקנות דירה! העיקר שיהיה לו חשבון בנק ובנוסף עכשיו אחרי 8 שנים מהמשבר העולמי המחירים עומדים באותו מקום כמו לפני 8 שנים! אם לא יותר בדגש!!!!! כלכלה וסביבה בישראל היא לא זהה למדינות שציינת! לישראל יש הגבל גדול בשטחים!!! זאת אומרת עוד 100 שנה ישראל יכולה להגיע למקסימום של ניצול אדמות! 
Planet | 22.09.16
2.
אנחנו צריכים ללמוד ממדינות שהצליחו להוריד את המחירים
אנחנו צריכים ללמוד ממדינות שהצליחו להוריד את המחירים ב 50% תוך 3 שנים בלבד, אחרי שדיברו בהם על מחסור גדול שיקח 15 שנים לסגור. למשל אירלנד, ארה"ב וספרד שעשו זאת בהצלחה. אבל זה דרש התאפקות של הצעירים שהיו צריכים לעבור שלב קשה שבו הריבית עלתה, היכולת לרכוש דירה ירדה בחדות, והם לא היו מסוגלים לרכוש. לאחר כחצי שנה עד שנה המחירים התחילו לרדת בחדות כי בלי קונים אין ביקושים. הקבלנים הפסיקו לבנות כמובן, אבל עדיין המחירים המשיכו לרדת לפחות 5 שנים. תזכרו גם שמי שמתפרנס מענף הנדלן מפוטר בתקופה כזאת, ולכן נאלץ לעזוב את הדירה שהוא שוכר ולמכור את הדירות שהוא קנה, מה שמפחית את שכר הדירה במדינה ומעלה את היצע הדירות למכירה
Grapes | 22.09.16
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת