אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

עמק הסיליקון פינת דרך השלום: מיקרוסופט עוברת למתחם תוצרת הארץ בת"א

58 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

52.
 מסכים איתך לגבי שכר הנטו פחות או יותר
 מסכים איתך לגבי שכר הנטו פחות או יותר (חישבתי בתור כמה אלפים יותר), לא מסכים לגבי עלות הדירה . מה, לכולם יש שלושה ילדים והם צריכים דירת חמישה חדרים? זה חייב להיות מהניילונים? בוא נעשה את התחשיב עם דירת שלושה או ארבע חדרים באיזור 80-90 מטר בצפון הישן. משהו באיזור ה2.8מ לבניין ישן בלי מעלית. המפתח עובד במיקרוסופט כמה שנים, חסך כמה מאות אלפים, ויכול לקחת משכנתא על שאר הסכום. ומה עם בן או בת הזוג? אם יש להם משרה טובה אז החישוב נכון גם לגבי דירה בחמישה מיליון שקלים (אגב דירה של חמישה חדרים ברמת אביב עולה יותר קרוב ל4 מיליון, השכונות ה"יקרות" שיש בהם תנופת בניה הן אמנם מטופחות אבל אוכלוסיה לא מדהימה). ויש גם פקטור של עזרה מההורים וכו' שהוא ממש משמעותי אצל רוב האנשים, אבל באמת אי אפשר להכניס אותו לחישוב. אם אתה אומר לי שלא, זה לא יקרה, ואני טועה טעות מרה, אז אתה בעצם טוען שכל עוד אתה שכיר, לא משנה מה דרגת השכר שלך (למעט C LEVEL בארגונים גדולים, כי בארגונים קטנים הרבה מהם ירוויחו פחות מ25 אש"ח נטו)  , אין לך מסוגלות לקנות דירה בתל אביב ואתה צריך לגור ברחובות (מכל המקומות, רחובות??). בנוסף, לא כל אחד צריך לרכוש דירה. אם ההכנסה שלך 25 אש"ח נטו אתה יכול לשכור דירה ב8-9 ברמת אביב, במצב מעולה, עם חמישה חדרים. ועם רמת החיים הגבוהה הזו, בסוף גם פוטנציאלית לחסוך מספיק בשביל לקנות דירה בהמשך החיים. 
Weights | 29.09.16
50.
שכר של מפתח בכיר במייקרוסופט נטו כולל בונוסים
שכר של מפתח בכיר במייקרוסופט נטו כולל בונוסים וקרן השתלמות הוא כ 22-27 שאלף שקל נטו בחודש. נניח 25.  דירה ברמה של עובד הייטק עם 3 ילדים (5 חדרים) בשכונות טובות בת"א עולה 5 מליון. => כ 200 חודשי עבודה!!! לכן ההיטקיסט יוכל להרשות לעצמו רק דירה בערי השרון או רחובות ב 2.5 מליון ויאלץ לנסוע שעה כל כיוון בבוקר
Cloud | 28.09.16
47.
השיקולים של החברה האלה מוזרים עד הזויים. למרכז
השיקולים של החברה האלה מוזרים עד הזויים. למרכז הפיתוח שלהם בהרצליה הם נכנסו לפי תשע שנים. בנו מתחם חדש עבורם . הבניין אגב של גב ים אותה גב ים שסוגרת עכשיו איתם במתחם החדש. מה ההגיון להיכנס להשקעה חדשה של הקמה חדשה . לא ברור. 
Plane | 28.09.16
45.
 נתתי נקודת מבט בתור מישהו שמעורב עמוקות בתעשייה
 נתתי נקודת מבט בתור מישהו שמעורב עמוקות בתעשייה ומכיר את המשכורות במיקרוסופט. לשאלתך כ-70-90 משכורת במיקרוסופט לעובד ותיק שמחפש לקנות דירה, לעומת "ההייטק" הכללי שאתה מדבר עליו ("חמוד"). כמו כן, לא כל מי ששכרו מאפשר לו יגור באיזור הכי טוב. קבלנים, בעלי באסטות,  בעלי מכולות וכו' במיוחד יגורו באיזורים שתואמים את האופי וההשכלה שלהם ולוא דווקא את רמת ההכנסה שלהם (תקף גם לדתיים שיעדיפו לגור בשכונות דתיות). מבין עובדי מיקרוסופט, סביר להניח שרובם יעדיפו את תל אביב, כן. כמובן שלא כל-כולם, אבל הרוב. 
Weights | 28.09.16
42.
כמו כל חברה בינלאומית גדולה, גם מיקורסופט זקוקה
כמו כל חברה בינלאומית גדולה, גם מיקורסופט זקוקה לשירותים משלימים במגוון תחומים, בקרבה מיידית. זה לא מרכז ייצור, אלא מרכז מחקר ופיתוח. הם לא צריכים מרכז שינוע זול כמו בפריפריה, אלא נדרשים לעובדים ברמה הגבוהה ביותר, הרגילים לרמות שירותים מהסוג הנמצא במרכז ויכולים להרשות לעצמם מגורים בתל אביב. חברה מהסוג הזה נדרשת לייצר תדמית כדי למשוך עובדים, כמו גם גישה נוחה לתחבורה. אם זה לא יהיה בתל אביב, זה יהיה בעיר מרכזית אחרת בעולם המושכת עובדים ברמה הזאת. מרבית עובדי ההיטק לא יעברו לפריפריה ולא יסעו לפריפריה. אם החברה שלהם תעבור לפריפריה, הם יעדיפו לעבור חברה. אם האופציה היחידה שלהם תהיה לעבור לפריפריה, הם יעדיפו לעבור לעבוד בעיר מרכזית עם כל השירותים בחו"ל. הבעיה היא לא "פיתוח הפריפריה", אלא האפשרות של כל עובד בארץ להשיג מגורים במחיר סביר ליד מקום עבודתו. אם תושב פריפריה לא משיג עבודה, צריך לספק מגורים סבירים במרכז. אני לא עובד הייטק ולא קשור למיקרוסופט, אבל מכיר את האוכלוסיה המדוברת. תתחברו למציאות.
Flower | 28.09.16
38.
לא איזור מוצלח. אין מספיק מגוון של מסעדות
לא איזור מוצלח. אין מספיק מגוון של מסעדות ושירותים נגישים ליד. הוייב הוא תעשייתי ומלוכלך. הפקקים בדרך השלום או ביציאת השלום באיילון הם הכי גרועים מכולם.  לגבי הדיבורים על הפריפריה - קשקוש. העובדים גרים בתל אביב. מפונקים. למה שיסעו לפריפריה? הלוקסוס של להיות עובד הייטק ובייחוד במיקרוסופט הוא לא להיות צריך לעשות את זה. מישהו פה אמר שלהגיע לשם מרמת גן זה שעה וחצי? קודם כל המיקום הספציפי הזה הוא על גבול רמת גן, דבר שני גם אם זה היה שעה וחצי - עובדי מיקרוסופט גרים בתל אביב ולא ברמת גן. השכר שלהם מאפשר זאת. 
Weights | 28.09.16
35.
זה לא שהעובדים יצאו מהמעלית ויחלקו להם חוזים
זה לא שהעובדים יצאו מהמעלית ויחלקו להם חוזים לעבוד במייקרוסופט או ההפך. זה בעיקר נעשה לנוחות העובדים - המיקום הזה הוא מאד מרכזי, הרכבת פה וכל האוטובוסים כמעט עוצרים שם. אין מקומות אחרים בארץ שהגישה אליהם נוחה כמו שם. תאמין לי שזה לא ישנה.
Ducky | 28.09.16
29.
כדאי להעמיד דברים על דיוקם: 1. המתחם הזה
כדאי להעמיד דברים על דיוקם: 1. המתחם הזה מחליף מתחמים קיימים בהרצליה וברעננה - לא ממש פריפריה. והוא הרבה יותר קרוב לרכבת מאשר שניהם, מה שמייתר את ההגעה ברכב פרטי לחלק ניכר מהעובדים. 2. למיקרוסופט יש מרכז פיתוח במת"ם חיפה, ומרכז קטן בנצרת שנפתח לא מזמן.
Bus | 28.09.16
26.
במקום לפתח את הדרום או הצפון וליצור שם
במקום לפתח את הדרום או הצפון וליצור שם עוד מקומות עבודה חוזרים למרכז.... חבל שמפתחים בכלל דרכי תחבורה לנגב ולצפון שיתנו את כל התקציבים לעוד מגדלים ענקים בת"א. שיעמדו בפקקים מאילת ונהריה עד ת"א . תוסיפו עוד מקומות תעסוקה בת"א ועוד ועוד.
Bowtie | 28.09.16
21.
כי הם גוף עסקי וזה לא מתפקידם לפתח
כי הם גוף עסקי וזה לא מתפקידם לפתח את הפריפריה. זה מתפקיד הממשלה, שהעבירה כבר חוק אבל לא מעבירה את הכסף. עניין של סדר עדיפויות מעוות ולחשיבה לטווח קצר.  מבטיח לך שאם המדינה נותנת מענק לחברות הייטק שעוברות לגליל ופטור מארנונה לכמה שנים, לא מעט יעברו והעובדים איתם. כל עוד זה לא קורה, מייקרוסופט לא יעשו טובה לאף אחד וגם לא עסקים אחרים.
Blowdryer | 28.09.16
15.
המקום נמצא במרחק הליכה מתחנת ת"א השלום, ומכיוון
המקום נמצא במרחק הליכה מתחנת ת"א השלום, ומכיוון שכך המקום נגיש ביותר לכל מי שמתכוון להגיע ברכבת, מבאר שבע בדרום ועד לנהריה בצפון.מכיוון שכך המקום ירוק מאוד ומעודד אנשים לנטוש את הרכב הפרטי ולהתנייד בתחבורה ציבורית. בוודאי שהמקום הזה עדיף על פני איזה בניין מבודד בפריפריה ומוקף באינספור מגרשי חנייה.
Weights | 28.09.16
8.
איפה הנגישות כאן? ת"א? מי יכול לגור היום
איפה הנגישות כאן? ת"א? מי יכול לגור היום בת"א? לנסוע מרמת גן לתל אביב לוקח היום שעה וחצי בפקקים. על רכבת אין מה לדבר, רק להגיע לרכבת יקח יותר זמן לעיתים. איזו נגישות? איפה היא? לא קיימת בארץ. מי שבונה רק בת"א שלא יצפה שיבואו אליו מכל הארץ לעבוד כי זה לא נגיש בשום צורה
Wheel | 28.09.16
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת