אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

אסון רמת החייל: חשד שתומכות הבטון פורקו מוקדם מדי

72 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

70.
גיבוב שטויות בכתבה.  בטון רגיל מקבל 70% מחוזקו
גיבוב שטויות בכתבה.  בטון רגיל מקבל 70% מחוזקו בגיל 7 ימים. אם הבטון שהשתמשו בו מקבל 70% חוזק בגיל 3 ימים זה בטון מהיר התחזקות, ואז בטוח לא צריך לחכות 28 ימים עד שיתחזק.  על פי התקן חוזק הבטון נקבע בגיל 28 ימים בלי קשר לסוג הבטון וכמה זמן הוא צריך להיות בטפסה. הכותב עשה סלט שלם מדברים שלא קשורים אחד לשני.
Cactus | 11.10.16
66.
צודק לחלוטין. החישוב הסטטי של הקונסטרוקטור זמין לעיון
צודק לחלוטין. החישוב הסטטי של הקונסטרוקטור זמין לעיון באתר עירית ת"א -החישוב לקוי ולא לקח בחשבון את המילוי בתקרה העליונה (יכול וזה רק חלק מהמסמך - אבל זה מה הוגש לעיריה) קונסטרוקטורים מוזמנים לבדוק - השערוריה מתחילה כאן, פשוט לא בודקים את החישוב הסטטי, אין בקרה  - אין חישוב לעומס המילוי על גבי התקרה העליונה.
Snow | 12.10.16
63.
צריח לשפוט את חולדאי בבית משפט עממי של
צריח לשפוט את חולדאי בבית משפט עממי של מרוקאים דיאלנע מדעא"ש. למה הוא לא בודק כל בנין ובנין בת"א. בעצם צריך לשפוט את ביבי מלך המקקרוקאים שלא עשה את זה בכל במדינה. לדעתי הבבונית זה ברק, כחלון ויעלון עשמים וכל מי שעומר אחרת הוא סמולן (כלומר עשקזזי).
Puzzle | 11.10.16
62.
ולכן צריכים לפי החשדות שיש לי לכאורה לבטל
ולכן צריכים לפי החשדות שיש לי לכאורה לבטל רשיון לכל החברות שלא  מבצעות בעצמם על ידי עובדים בתלוש משכורת עם ת.ז כחולה  ולהביא קבלן ביצוע רק מחו"ל סיני /רומני/תורכי שיש לו פועלים אמיתיים סינים/תורכים .. עד אז שלחברות ביצוע יהיו פועלים אמיתיים עם ת.ז  כחולה והם יבצעו באמת בלי להביא קבלן משנה שמביא קבלן משנה  שמביא את אחמד ממזרח ירושלים או מדרום הר חברון ומחפש שיטות  לבצע פיגוע
BandAid | 12.10.16
61.
יש לי חשדות לכאורה ששיש סחר בעובדים מהשטחים
יש לי חשדות לכאורה ששיש סחר בעובדים מהשטחים שקבלני ביצוע  לא מבצעים כלום הם פשוט מביאים קבלן משנה שמביא קבלן משנה שמביא  קבלן משנה שמביא קבלן משנה שמביא את אחמד וכל אחד מקווה שהאחריות תפול על הקבלן משנה שמתחתיו ולכן .......
BandAid | 12.10.16
57.
לכותב התגובה-אחרי 20 שנה של עבודה בענף הבנייה
לכותב התגובה-אחרי 20 שנה של עבודה בענף הבנייה אני יכול לומר לך:הלוואי על כל אתר בנייה במדינת ישראל קבוצת בנייה,מנהל קבוצה,מנהל עבודה,ומנהל פרוייקט כמו באתר הזה.עבדתי באתר ואני גם תושב השכונה.ואני חף מאינטרס האמן לי.לא מקבל כסף מאף אחד.
Tree | 11.10.16
50.
מדניה סיבוס נמסר כי “המידע שהוצג מופרך לחלוטין."
מדניה סיבוס נמסר כי “המידע שהוצג מופרך לחלוטין." אז מעניין אותי מה ההסבר שלהם לקריסה. איזה מין תגובה חסרת הגיון מנימלי של יחצני חברה. לתקוף בחזרה ואז ? ואז מה ? הבניין נפל. פשוט לחכות שנים ולהתעלם מזה שכולם ישכחו ?
Cocktail | 10.10.16
44.
תסתכלו על העמודים הדקיקים האלה שנשארו. איפה כלוב
תסתכלו על העמודים הדקיקים האלה שנשארו. איפה כלוב הברזל שחיבר אותם לרצפה??? אין. כשמחברים עמוד לרצפה\תקרה יש כוחות חדירה לתוך התקרה, לכן עושים באזורים האלה כלוב ברזל זיון שמחזק את האזור. לפי התמונות בכלל לא היה כאן כלום. העמודים נקיים. פחד! 
Scissors | 10.10.16
42.
פליקס....אם זה נכון....אז זה חמור שבעתיים....כי היו צריכים
פליקס....אם זה נכון....אז זה חמור שבעתיים....כי היו צריכים כל המהנדסים שקשורים לדבר....למנוע זאת ולדעת את המשמעויות של הסרת התומכים אחרי 3 ימים בטרם הבטון יבש....מי נתן את ההוראה הזו....צריך להיכנס לכלא להרבה שנים ולשלול לו את הרישיון לצמיתות.
Felix787 | 10.10.16
41.
אחרי שלושה ימים? נניח. עדיין מדובר בהתקנה מלאה
אחרי שלושה ימים? נניח. עדיין מדובר בהתקנה מלאה כמות הברזל עובי המוטות חיבורים וקשירות במרחקים ע"פ תקן  השפרה (מים) בכמויות גדולות. כל זה בוודאי שנחסך כי המטרה היא כסף והרבה כסף והעיקר כסף.  אבא של הרעיון הנוראי הזה ימשיך לחגוג ולבלבל לציבור במוח. את הדין הוא לא יתן כמו באסון השריפה ביערות הכרמל וכמו בהרבה מקרים....
Leaf | 11.10.16
37.
בטון מגיע ל70 אחוז חוזק ביום השביעי ולא
בטון מגיע ל70 אחוז חוזק ביום השביעי ולא השלישי וגם אז רק אם היה תחת אשפרה. פירוק לאחר 3 ימים זה באמת לא מקובל. התקן מדבר על מינימום 10 ימים אבל לא במפתח כמו שיש בחניון . אם אכן פרקו כעבןר 3 ימים מהיציקה זו שערוריה קשה הגובלת בחוסר אחריות מקצועית ומראה שכל מה שעניין את מנהלי הפרוייקט זה לסיים מוקדם או בזמן למסירה. דניה סיבוס אם כך נושאת באחריות פלילית 
Radio | 10.10.16
36.
......הבטון מגיע לחוזק אחרי אשפרה ...שמחייבת מים .
......הבטון מגיע לחוזק אחרי אשפרה ...שמחייבת מים . שאפשר לראות או לא בצילומים שונים ממגוון המצלמות מסביב .אגב לפני האיטום הבטון אמור להיות יבש.כך שהלו"ז נראה בעייתי . אגב למה התומכות בפנים יפריעו לעבודה בחוץ....  ככל הנראה שילוב של כשל פירסינג ( שידוע ומוכר ) וכן ביצוע וניהול בנייה רשלני . מספיק לראות את העמודים המגולחים ולהבין את כל הסיפור .ראוי שיבוצע סקר מבנים כי יש עוד חניונים כאלו בארץ וקיימות דרכים מתקבלות על הדעת והכיס לחזקם באופן משמעותי תוך פגיעה מינימלית בתפקוד השוטף . 
Popcorn | 10.10.16
19.
התקרה התמוטטה כאשר החול לא היה רטוב כלל
התקרה התמוטטה כאשר החול לא היה רטוב כלל כלומר במשקל של 1400 ק"ג/מ"ק לעומת 1900 ק"ג/מ"ק של חול רטוב בחורף. התקרה שקלה ביום הקריסה רק 73% ממשקלה בחורף כלומר התקרה היתה קורסת בחורף אפילו אם הבטון היה מגיע ל100 אחוז מחוזקו. יש פה שגיאה תכנונית חמורה!
Bucket | 10.10.16
15.
זו נראית לי שטות מוחלטת.הסיבה : על התקרה
זו נראית לי שטות מוחלטת.הסיבה : על התקרה העליונה יש להכין מערכת איטום מי גשם והשקייה - לביצוע מערכת כזו דרוש  זמן של שבועיים שלשה.תלוי איזה מערכת סילוק מים מתוכננת. בדרך כלל יש לצקת שיפועים מתוכננים מבטון קל לחכות עד התיבשות מוחלטת ואז לצפות ביריעות ביטומניות. בתמונות שראיתי איני מבחין במערכת כזו. יכולים לראות סוגים שונים של הפרדות התקרות מהריתומים בצדדים. צריך לבדוק את הפיקוח על היצירות כולן וסדר ביצוען. ייתכן שיש ם גם תפרים ואזי מערכת האיטום צריכה לבלוט עוד יותר. בקיצור נראית לי הפקרות של מהנדס הביצוע בפיקוח הישיר על עבודות השלד. 
Bulb | 10.10.16
12.
הכי קטע שהמשטרה מוציאה צו איסור פרסום על
הכי קטע שהמשטרה מוציאה צו איסור פרסום על החקירה.... ומאחורי הגב מדליפה לכתב את עירעורי ליבה. יש חוק ויש חוקן. גועלללל. ולגופו של עניין, פיקוד העורף כבר קבע שמדובר בכשל תכנוני.... מי שתכנן כשל בחישוב הכמויות (זה מופיע גם בכלכליסט)
Cloud | 10.10.16
11.
מי שכתב שטויות בכתבה מעיד על חוסר הבנה
מי שכתב שטויות בכתבה מעיד על חוסר הבנה מינימאלית . צריך להתבייש לכתוב קישקושים . 1. העמודים מתחת לתקרות היו צבועים בצבע סופי . לא צובעים עמודים לפני פירוק ולפני נקיון .לא יתכן שפורק אחרי 3 ימים - זה ממש שטויות . 2.עגורן על התקרה להעברת אדמה ??????? שטויות . כתבים שאינם מבינים מה הם כותבים 
Bulb | 10.10.16
7.
לא מבין - יום או יומיים אחרי הקריסה
לא מבין - יום או יומיים אחרי הקריסה שמעתי את אחד הפועלים שניצלו בראיון ברדיו אומר שהתומכות הוסרו לאחר 12 שעות בלבד (לאחר לילה אחד אם אני לא טועה) במקום מינימום של 48 שעות (שהוא בכלל המינימום בפרקטיקה ולא על פי התקן בהכרח) . אז איך עכשיו מדברים על שלושה ימים ??? ולמה מערבבים בכתבה בין זמן ייבוש הבטון לבין הזמן שצריך תומכות שזה בעיקר בהתחלה ולא בהכרח לכל זמן הייבוש?
Popcorn | 10.10.16
6.
החניון נבנה מלוחות מוכנים (יבוא מקזחסטאן במחיר חיסול?)
החניון נבנה מלוחות מוכנים (יבוא מקזחסטאן במחיר חיסול?) עם ברזל דק ולא תקני לחניה. תקני אולי לקירות או לבית פרטי... הלוחות לא נתמכו אף עם עמודים. הורכבו כלגו - קרסו כלגו. בנוסף הבניין היה בתהודה (רזוננס) תמידית (העובדים העידו כי שמעו רעשי תהודה) וזה לא טופל כלל. רשלנות רצחנית מתכנון דרך הבצוע וו גם רכבת תח היעדר פיקוח כלל. כך בונים לנו תחנות רכבת תחתית בת"א? עצרו!!!
Elephant | 10.10.16
5.
עד שלא יהיה שם של מישהו שנושא באחריות
עד שלא יהיה שם של מישהו שנושא באחריות לכשל הנוראי הזה שגרם למוות מיותר של עובדים, החקירה לא יכולה להסתיים. תופעת הפרטאץ חייבת להיפסק. צריך להעניש בחומרה רבה גם את מי שאישר פירוק מוקדם של התומכות, וגם את חברת הבנייה. העונש צריך להיות כואב מאד על מנת שירתיע אחרים
BandAid | 10.10.16
1.
נכון. זה עניין ידוע. מגיע מפקח ומאשר דברים
נכון. זה עניין ידוע. מגיע מפקח ומאשר דברים כאלה על בסיס קבוע. הבעיה פה היא שהיה לחץ מאד גדול לאשר כדי שיהיה אפשר לפתוח את החניון מוקדם ככל הניתן. הכישלון הוא תכנוני כי הוא לא לקח בחשבון את העומס הכפול על תקרת החניון. בדרך כלל לוקחים מקדמי בטיחות הרחוקים מהתקן מאד. מקרה כזה יכול להעיד על סטנדרט העבודה בחברת דניה סיבוס. מהנדס קונסטרוקטור שמאשר דבר כזה, כנראה אישר דבר אחד או שניים בחייו. הקרבה המסוכנת לתחום האפור באישור דבר כזה היא המעלה חשש. מה קורה בפרוייקטים אחרים? מה סטנדרט האישור לחריגים בחברות אחרות?  הבדיקה לא צריכה להתמקד בדניה סיבוס. זו חברה שעובדת לפי המקובל השוק. הבדיקה צריכה לסיים את החקירה עם המלצות נחרצות לשינוי אופן ואופי הבנייה בכלל. (בטיחות לפני הכל, יש מושג כזה?)
Anchor | 10.10.16
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת