אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

איך קורה שהחקלאי מפסיד על קילו פלפלים שעולה לכם 10 שקלים?

177 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

174.
לפי כותרת המשנה לשום מדינה בעולם אין זכות
לפי כותרת המשנה לשום מדינה בעולם אין זכות קיום. מדינת ישראל מיבאת נפט, וללא נפט לא יהיה דלק ואי יהיה אפשר להעביר מוצרים חקלאיים לסופרמקטים או לעבד את האדמה. גם שאר הדברים הם שטויות מוחלטות, שלא צריכות להתפרסם בעיתון כלכלי מכובד במאה ה 21. אתם אמורים לשרת את הציבור הרחב ולא להפיץ שקרים של קבוצות לחץ צרות.
Battery | 18.10.16
170.
מדינה שאינה מגדלת תוצרת חקלאית משל עצמה נידונה
מדינה שאינה מגדלת תוצרת חקלאית משל עצמה נידונה לכליה !!!! כמו כן את יתר מוצרי המזון הבסיסי !!!! מדינה שתאבד את העצמאות שלה !!! הגיע הזמן לשיווק ישיר בלי המתווכים וגוזרי הקופונים באמצע !!!! להקים שווקים בכל עיר כנהוג בעולם.....תוצרת חקלאים ישירות לשווקים !!! תלמדו מאירופה,וארצות נוספות.....שווקים יעודיים בימים קבועים !!!!!
8Ball | 18.10.16
169.
אתה באמת צריך הבהרה? רוב הגבולות שלך סגורים.
אתה באמת צריך הבהרה? רוב הגבולות שלך סגורים. אתה מייבא מזון ממדינות כמו טורקיה, שממש לא מזמן היה לך משבר איתה שיכל לגרום להפסקת העברת מזון. אתה לא יכול להיות תלוי בעמים אחרים בייצור דבר בסיסי כמו מזון, בטח לא כשהעולם נפיץ כמו שהוא היום וכל יומיים מישהו אחר מחליט שאתה מוחרם. 
Anchor | 18.10.16
168.
המדינה לא "צריכה" להעניק לך ביטחון תזונתי.  כוונתך
המדינה לא "צריכה" להעניק לך ביטחון תזונתי.  כוונתך בטח  שהמדינה "צריכה"  לקחת מאזרח אחד כדי להאכיל אזרח אחר.   זה יכול להיעשות רק בכפייה תחת נימוקים מוסריים כביכול.  אף אחד לא שאל אותי,  אני מסכים לכפייה הזו רק עבור אנשים חולים מאד גופנית או נפשית שאינם מסוגלים לדאוג לעצמם.  זכותך כמובן להתנדב  (אני בטוח שאתה עושה זאת פחות ממני אך שש לכפות את אעיונותיך הנשגבים בכח על כולנו). 
8Ball | 18.10.16
166.
אז העובדות נכונות אבל הכותב קומוניסט כי הוא
אז העובדות נכונות אבל הכותב קומוניסט כי הוא רוצה בחיזוק יכולת החקלאות בישראל - כפי שמקובל ונעשה בכל מדינות העולם.  בקיצור,  תגובתך של בבון ליכוד אוהב ביובי מצוי שמעדיף חיסול ערכי הציונות והמדינה לטובת הדמיון הפופוליסטי ימני קיצוני של נהנתניהו.
Sword | 17.10.16
165.
אתה גם רוצה לקנות רכבים במחיר של אירופה,
אתה גם רוצה לקנות רכבים במחיר של אירופה, אבל העובדה שכל הרכבים הפרטיים במדינה מגיעים מייבוא לא ממש מוזילה את המחיר. מחיר השוק המקומי בייבוא נשלט ע״י היבואנים - במקרה של תוצרת חקלאית בעיקר רשתות השיווק - וע״י הממשלה. ייבוא אינו פתרון קסם ואינו מבטיח הוזלת מחיר מדף.  אבל הנקודה האמיתית היא האוטונומיה הלאומית. בסוף שנות השישים, הצרפתים, שהיו ספקי הנשק שלנו, הטילו עלינו אמברגו (בגלל היחסים שלנו עם השכנים, אלא מה..) ואז החליטה הממשלה על הקמת התעשיות הצבאיות. אנחנו לא יכולים להיות תלויים באחרים בצרכים הבסיסיים שלנו.  מנגד, לפי ההגיון שלך, הכל צריך לייבא ולהפריט אם יותר זול. באמת יעלה על דעתך שאם לקנות מים מהטורקים היה זול יותר מאשר להתפיל אותם היינו מפקידים את הבטחון שלנו בתחום המים בידיהם? היום כבר מחזיקות חברות פרטיות את מעברי הגבול שלנו במקומות רבים - תעלה על דעתך ללכת צעד נוסף ולהפקיד את השמירה על בטחון המדינה בידי חברות קבלן סיניות אם זה יתברר כברירה זולה יותר? מובן שלא. מאותו שיקול אף מדינה - מתפתחת או מפותחת - לא מוותרת על החקלאות שלה. כל המדינות המערביות תומכות בחקלאים ובעידוד צריכת תוצרת מקומית. בתור מדינה שקמה על עבודת אדמה, אני מציע שגם אנחנו נשמר את החקלאות. 
Fan | 17.10.16
164.
נראה שלדעת הממשלה וראש הממשלה  אנחנו כן צריכים
נראה שלדעת הממשלה וראש הממשלה  אנחנו כן צריכים להיות תלויים באחרים גם באספקת המזון.  במיוחד בטורקיה ׁ(תומכת החמאס והאחים המוסלמים)  או ירדן (כל האירגונים המסחריים שונאי ישראל ומגדירים אותנו כאויב).  זה כדי שיהיה וודאי שבשעת מלחמה לא יגיע מזון לישראל.  זו המטרה האמיתית של חסידי התלות ביבוא.
Sword | 17.10.16
163.
כשאין התיחסות ענינית יותר מתחילים בסיסמאות פופוליסטיות של
כשאין התיחסות ענינית יותר מתחילים בסיסמאות פופוליסטיות של "קומוניסטים"  כביכול.  אתה רוצה לקנות אננס במחירים של אירופה?  בבקשה. סע לאירופה.  כולם קומוניסטים  בארה"ב כי הממשלה תומכת בחקלאים שם,  נכון?  בקיצור,  שנאה לערכי החקלאות ויסודות הציונות שבהתישבות חקלאית הקימו את המדינה מוליכה אותך.
Sword | 17.10.16
161.
ההדרים היו ענף ייצוא מספר אחד של ישראל
ההדרים היו ענף ייצוא מספר אחד של ישראל שנים רבות !  אז מה קרה ?   הגיעו נתניהו ומרעיו והחריבו הכל ! הכל ! ביבי דואג לפערי תיווך מטורפים לחבריו המתווכים (ולא רק בחקלאות) ! תחזירו את ביבי ומרעיו לאמריקה שלהם והארץ תחזור לשפיות של פעם , ואין מוצא אחר לאסון החקלאים !!!
Glasses | 17.10.16
160.
השבתת תוצרת היא כמעט בלתי אפשרית עבור חקלאים.
השבתת תוצרת היא כמעט בלתי אפשרית עבור חקלאים. תחשוב, הם עובדים כל השנה בשביל כמה ימי מכירת תוצרת בשלה (בפירות. בירקות ייתכנו מספר סבבי יבול, 3-4). חקלאי שהתוצרת שלו טרם הבשילה ממילא לא משפיע על המשק באי-מכירה כי ממילא לא אמור היה למכור, וחקלאי שכן לא יכול להרשות לעצמו לאבד 25% עד 100% מההכנסה השנתית שלו. 
Fan | 17.10.16
156.
אז אלה לא רק פערי התיווך אלא מחירי
אז אלה לא רק פערי התיווך אלא מחירי תשומות הגידול הגבוהים .פרט המים ועלות העבודה כולל ההפצה והאריזוצרה .האם יש עוד מקום להוזיל את המים למשל? את העבודה? כי אם מה אין נערי האוצר לא אשמים שהם מתירים יבוא תוצרת חקלאית. נכון שחייבים לגדל בעצמנו כדי לא להיות תלויים ולמען בטחון תזונתי .אש אולי במקום לסבסד יבוא יסבסדו גידול מקומי?
Teepee | 16.10.16
154.
גם אם ישראל תגדל פי 3 ממה שצריך
גם אם ישראל תגדל פי 3 ממה שצריך כדי לספק מזון לכל תושביה, עם מה תסיע את המזון הזה לשווקים, סוס וכרכרה? כל הדלק בארץ מיובא. כנ״ל לגבי הפחם שמייצר את החשמל שטוען את הלפטופים של כל אלה שמאמינים שבמקרה של מצור רק חצילים מתצורת מקומית יצילו אותנו. 
Carrot | 16.10.16
153.
לא השוק לא פתוח. לא מכניסים סחורות לא
לא השוק לא פתוח. לא מכניסים סחורות לא מאירופה ולא מארהב. עובדה? תסתכל בסופר , סלטים, פירות ירקות, חצי מהסחורה של החקלאים. איפה הם היו עד היום ? למה הם לא נלחמו נגד המחירים הגבוההים בסופר ? כי לא אכפת להם. הם 250 משפחות יוקרתיות שדואגות להם,ובצדק. לאף אחד היום לא אכפת מהאזרחים.  לא טעמת כנראה פירות מחול , סלטים וקורנפלקס מחול סחורה הרבה יותר טובה מהאשפה שמייצרים כאן. כי אנשים התמכרו לחיות בבועה ישראלית מנותקת. גם הכשרות משפיעה מאוד. שר האוצר דחה את הייבוא לחלוטין ואישר אותו בהדרגה. מה הבעיה של החקלאים לשוק פתוח לחלוטין ? לתחרות ? 
Cactus | 16.10.16
152.
 אין מספיק שטח לגידול חיטה, או כל דגן
 אין מספיק שטח לגידול חיטה, או כל דגן אחר בכמות שתספק את כלל האוכלוסיה. גם אם היה, סביר שהעלות של המים הייתה הופכת את זה ללא משתלם. ברור שאפשר לצבור. אפשר גם לצבור פחם, מתכות, חומרי גלם לתעשייה, מוצרי אלקטרוניקה, מכוניות, אסדות קידוח, חלקי חילוף למטוסי קרב, טונה בקופסאות שימורים, רהיטים של איקאה, אנטיביוטיקה, שואבי אבק של רומבה וטילי הלפייר (זוכר את הקטע הזה שחיל האוויר עצר את התקיפות בצוק איתן כי נגמר המלאי?), אבל בשורה התחתונה, אנחנו לא self sufficient. במקרה של מצורת התחמושת, הדלק והפחם יגמרו הרבה לפני שניתקל בבעיה להכין סלט. להשתמש בטיעון הזה כדי להצדיק מחירים גבוהים או לחילופין לדחוף את המדינה לסבסד ענף שבו באופן ברור אין לנו יתרון זה אבסורד. לא אומר שאין טיעונים אחרים בעד חקלאות מקומית, כמובן שיש. אבל משפטים כמו ״מדינה שלא יודעת לגדל לעצמה את האוכל, ושאין ביכולתה לדאוג לביטחון תזונתי - אין לה זכות קיום״ לא משרתים את החקלאות, רק מעצבנים אנשים שנאלצים לקנות תוצרת ירודה במחיר מופקע ועוד מבקשים מהם להגיד תודה.
Carrot | 16.10.16
151.
חלק גדול מהחשמל מיוצר כבר כיום מגז טבעי
חלק גדול מהחשמל מיוצר כבר כיום מגז טבעי ישראלי. החלק הזה ילך ויגדל בהדרגה. הרכבת עומדת להפוך לחשמלית בעשר השנים הקרובות (קו ת"א ירושלים יהיה הראשון). גם אוטובוסים ומשאיות אפשר להסב לגז טבעי די בקלות. בוא נקווה שהתלות בדלק תיעלם לגמרי תוך 20 שנה.
Teepee | 16.10.16
150.
זה די פשוט חבר, פשוט תחרים את כל
זה די פשוט חבר, פשוט תחרים את כל האוכל שמגיע לפלסטינים. אוכל זה בערך המוצר היחידי שהישראלי והפלסטיני הממוצעים צורכים באותה רמה. הפלסטינים יצטרכו לרעוב למוות לפני שהישראלים ירעיבו למוות. חוצמזה, בשביל מה יש לך נשק גרעיני? בשביל שיעשו עליך מצור?
Carrot | 16.10.16
149.
נכון שהממשלה אשמה, אבל כנראה שסדרי העדיפויות שלה
נכון שהממשלה אשמה, אבל כנראה שסדרי העדיפויות שלה השתנו וזה לא דבר רע. בקום המדינה העיסוק בחקלאות איפשר לנו להשתלט על אדמות וסיפק עבודה לא מקצועית שהייתה נחוצה לאוכלוסייה שהייתה אז רוב במדינה. עם השנים נהיינו משכילים יותר ומפונקים יותר ועזבנו את החקלאות, רוב עובדי הכפיים הם עובדים זרים וערבים מהשטחים וגם אין לנו את הצורך להשתלט על שטחים יותר. המדינה החליטה להשקיע בדברים אחרים, חלק נפגעים מזה וחלק נהנים מזה, אלה החיים... חג שמח לכולם!
Plane | 16.10.16
147.
לא כ"כ ברור מי הם ה"חלאות" בתגובה שלך.
לא כ"כ ברור מי הם ה"חלאות" בתגובה שלך. אני מניח שאלו לא החקלאים, אבל גם הסופרים לא מרוויחים כמו שאתה חושב.  לדעתי, ה"חלאות" הם המדינה, שמערימה על החקלאות מכשולים כמעט בלתי עבירים. בקיצור, כשאתה קונה ישירות מהחקלאי זה מבורך, אבל אם זה פוגע במישהו, אלו לא האנשים הנכונים.
Coathanger | 16.10.16
144.
לכל הטוענים שחייבים חקלאות ישראלית חזקה כדי שיהיה
לכל הטוענים שחייבים חקלאות ישראלית חזקה כדי שיהיה לנו מה לאכול בעיתות חירום: 1. הרוב המוחלט של החיטה, המקור הבסיסי ביותר לקלוריות מיובא מחול 2. זה מאוד נחמד שיהיו לכם מלפפונים מתוצרת עצמית כאשר ישראל תהיה תחת מצור, אבל מאחר שכל הדלק בישראל מיובא, יהיה קצת קשה לשנע אותם לצרכן בקיצור, פופוליזם.
Wheel | 16.10.16
143.
חקלאים טיפשים שלא יודעים להגן על עצמם .איך
חקלאים טיפשים שלא יודעים להגן על עצמם .איך יכול להיות שמכריחים אותם על פי חוק לשלם לעובדים זרים שכר פי 2 ויותר מאשר בתורכיה ששם המיים בחינם לחקלאות . ואז כל הצדיקים אומרים לך תתחרה ! שוק חופשי ? חקלאים - כמו כל הצדיקים במדינה : חברת חשמל שדות תעופה עובדי מדינה מורים רופאים ועובדי רכבת ואשפה .  אל תספקו מזון  טרי 10 ימים ותראו איך כל הממשלה ונערי האוצר וכל אלה שפוגעים בכם ילקקו לכם בתח........
Flask | 17.10.16
139.
אז למה עכשיו אתה לא משלם פחות על
אז למה עכשיו אתה לא משלם פחות על עגבניות בן הרי מיובאות???? אה כי היבואן רוצה להרויח עוד למה כי הוא יכול יבוא לא יוריד את מחיר המזון בצורה גורפת אלה רק בנקודות קטנות שלא יזיזו לך. וחוץ מזה שאת מה שמיבאים זה סוג ב וג אז תהנה לאכול עגבניות עם פטריות(מחלה) מטורקיה לאכול פלפלים מירדן שמושקים במי ביוב גולמי לאכול אבוקדו מטוקריה שמרוסס בחומרים שבארץ כבר מזמן לא מאושרים לשימוש(בזכות השיוך לתו תקן אירופי). אני בטוח שהטעם המגעיל של איכות ירודה בסופו של דבר ימאס עליך וגם יפגע בבריאותך
Weights | 17.10.16
138.
 אתה שם לב שהסגנון שלך מאיים ,וזה כבר
 אתה שם לב שהסגנון שלך מאיים ,וזה כבר לא כל כך עובד.  "אין פיקוח על איכות אין פיקוח על בריאות"--אפשר לפקח זה לא כזה תירוץ,גם בייצור מקומי יש צורך בפיקוח.   "הדרום והצפון ינהרו לערים ..ויהפכו למובטלים ונטל על החברה."-אני בצפון כבר 50 שנה,וגם התירוץ הזה לא  מי יודע מה למחירים גבוהים.  הפתרון הוא בתחרות כדי להוריד מחירים .החקלאים צריכים להסתגל לזה בהתאם. כמו שהורידו מסים על יבוא בהרבה תחומים וזה רק תרם  להורדת יוקר המחיה להגברת כושר התחרות .אף אחד לא רוצה  שיתחרו בו זה הכי נוח להיות בלי תחרות.
Boomerang | 17.10.16
137.
אני לא קונה את הבולשיט הקומוניסטי בכתבה הזאת.
אני לא קונה את הבולשיט הקומוניסטי בכתבה הזאת. צריך לאפשר יבוא חופשי בלי שום מכסים. הרי גם חקלאי "מקומי" חייב יבוא של עובדים זרים אז זאת לא באמת תוצרת ישראלית. המדינה כן צריכה להוריד מע"מ, מיסים על דלק ורכבים ומס הכנסה וחברות. ככה התנאים יאפשרו ליקלאים להתחרות ביבוא ואם הם לא מצליחים אין הצדקה לקיום שלהם. אני רוצה לקנות אננס במחירים של אירופה והאיכות של אירופה ולא הזבל ב 30 שקל שמוכרים לנו כאן.
Flower | 17.10.16
136.
יבוא יום והוא לא  רחוק..שהבלוף הזה של יבוא
יבוא יום והוא לא  רחוק..שהבלוף הזה של יבוא מזון יתפוצץ לכולנו בפרצוף..אין פיקוח על איכות אין פיקוח על בריאות. כי אין כח אדם לפיקוח מתאים..ובינתיים אלפי דונמים יחזרו להיות מדבר וחקלאי הדרום והצפון ינהרו לערים ..ויהפכן למובטלים ונטל על החברה.
Toast | 16.10.16
135.
אין למדינה שום זכות קיום בכלליות. מדינה ישראל
אין למדינה שום זכות קיום בכלליות. מדינה ישראל אינה דואגת לתושבים שלה, בדיוק הפוך, זאת המדינה היחידה שדרכתי בה שמרגישה כאילו היא שונאת את האזרחים שלה בכוח. יש לנו ראש ממשלה שבידיעה ברורה מבצע החלטות הרות אסון לעתיד מדינת ישראל שאינן תואמות את האינטרסים של התושבים המאכלסים אותה. ואם כבר עסקנו בביטחון תזונתי- מדינת ישראל גם אינה מסוגלת להעניק ביטחון תזונתי לכרבע מהתושבים שלה (לפי נתונים אחרונים). 
Bone | 16.10.16
133.
תסתגל. עברו הימים שיכולתם לשדוד את השכבות החלשות.
תסתגל. עברו הימים שיכולתם לשדוד את השכבות החלשות. אל תדבר על דמגוגים ופופוליסטים. תסתכל במראה לפני שאתה מדבר. איש כבר אינו מאמין לכם. ישראל מיבאת מטוסים? היא יכולה ליבא גם עגבניות. מדוע אתם חשובים יותר מעשרות אלפי הפועלים שפוטרו מענף הטקסטיל עם הסרת המכסים ופתיחת השוק ליבוא? דמכם כחול? הפועל שחי בדימונה, שווה פחות - ותורם פחות למדינה מן הקיבוצניק במשאבי שדה? למה? כי הוא מרוקני?
Leaf | 16.10.16
131.
מייבא אתה  ירקות ועוד מוצרים חקלאיים לא בגלל
מייבא אתה  ירקות ועוד מוצרים חקלאיים לא בגלל יעילות חקלאית בחו"ל אלא בגלל סובסידיות המשולמות לחקלאים בחו"ל בכל מקום רק כדי שימשיכו לעבד את הקרקע.ואילו כאן הפוך.ממשלת ישראל טורחת לייבש חקלאות בכל מקום אם המדובר בצפון,אם המדובר במרכז ואם המדובר בדרום ובערבה .ובאם כך ברור הוא כי באם אין חקלאות -אין תוצרת בישראל.ואולם,מדינה שפויה  חייבת לשים לב לקרטלים ומעשיהם .על תיאום מחירי התוצרת החקלאים ,על מרווחי התוצרת בין רכישה למכירה .על תיאום בין בעלי הממון והקרטלים עם ההסתדרות כדי למקסם רווחיהם (עיין :"אדום אדום").מדינה שפויה מדינת ישראל שומרת אדמות חקלאיות שיעובדו ,לא יוזנחו ולא יעברו לבניה ו\או יועבדו ע"י גופים עבריינים המשתפים פעולה עם הקרטלים הגדולים .מדינה שפויה חייבת למנוע מצב שבו כפי הנחזה בעמק זבולון מרבית האדמות החקלאיות של הקיבוצים והמושבים הועברו מחקלאות לבניה  ו\או לבנית כבישים ומחלפים .כמו הנעשה באדמות קרית חרושת , אדמות משפחת זייד ואלרועי שהפכו מאדמות לחקלאות למחלפים אדירים תוך בזבוז אדיר של המשאב הזה הנקרא מקרקעין . שמה ואלי הגיע הזמן כי ממשלה מקוללת זו תתחיל לחשוב לא רק "נלבישך שלמת בטון ומלט" אלא על החזרת החקלאות ?די עם הבניה המטומטמת הזו על כל אדמה ירוקה .די עם האיוולת והטמטום הנובעים מרעיון איואים זה הפוגע בעתידנו כאן ובעתיד ילדנו באיזור זה בכלל .
AirBalloon | 16.10.16
130.
 "וכשהם יתפרנסו בכבוד - אנחנו נוכל לאכול בכבוד"-אנחנו
 "וכשהם יתפרנסו בכבוד - אנחנו נוכל לאכול בכבוד"-אנחנו אוכלים בכבוד בעיקר כשהאוכל מיובא. האוכל שמיוצר בארץ בדרך כלל מאוד יקר  "מדינה שלא יודעת לגדל לעצמה את האוכל, ושאין ביכולתה לדאוג לביטחון תזונתי - אין לה זכות קיום."-את המשפט הזה אתם דוחפים לנו רק כדי להצדיק את המחירים הגבוהים .כמו שמדינה לא חייבת לייצר בעצמה את כל המטוסים שלה ואת כל הרכבים שלה ואת כל הדברים שהיא צורכת כך היא לא חייבת לייצר בעצמה את כל החקלאות 
Boomerang | 16.10.16
128.
פשוט התבלבלנו במקום לייצר מקום חלומי לחיים חלומיים
פשוט התבלבלנו במקום לייצר מקום חלומי לחיים חלומיים לכל יהודי העולם. עדיין מצויים בשלב שמחרבים לעצמנו את החלום והגשמתו תאוות הבצע מוטמע בdna החרבה וקורבן חיי אצלנו זו מהות החיים. כמה עצוב. 4000 שנות קיום 2000 בגלות מליוני אנשים שהוקרבו קורבן ועדיין תקועים באותו מצב.
Bottle | 16.10.16
127.
יש הרבה מדינות שלא מגדלות את כל המזון
יש הרבה מדינות שלא מגדלות את כל המזון בעצמן. הנקודה היא שישראל היא מדינה מבודדת מכל שכניה (גם ירדן ומצרים לא יספקו לנו מזון בשעת צרה), ונמצאת בקונפליקט מתמשך, עם סיכוי די גבוה לחרם בעתיד הנראה לעין. בשורה התחתונה: ישראל חייבת להיות מסוגלת לספק מזון לכל תושביה לתקופות ממושכות. לכן יש לדאוג שהחקלאות תהיה אווחית לעוסקים בה.
Teepee | 16.10.16
124.
משפט לא מבוסס? תחשוב בבקשה מה קורה אם
משפט לא מבוסס? תחשוב בבקשה מה קורה אם במקרה מלחמה או משבר עולמי יש האטה של 50% בייבוא לארץ. שום דבר לא יקרה אם לא יגיעו ג'ינסים או טלפונים חדשים לארץ, אבל אם לא יהיה אוכל בסופר זה כבר יראה אחרת לגמרי, וזו הכוונה מאחרי משפט זה.
Coathanger | 16.10.16
122.
תתביש באמירה המטומומת שלך אתה לא מממן כלום
תתביש באמירה המטומומת שלך אתה לא מממן כלום במחיר המים  והאמירה על הקיבוצים היא מכוערת . עדיין לקיבוצים יש תפקיד חשוב בחברה הישראלית ובהקמת. לגבי תחרות. המדינה יודעת יפה מאוד להתגאות בהשגיה החקלאיים. אבל בפופוליזם זול משסה את הציבור ומאשימה את החקלאים ביוקר המחיה . מצד שני מפארת את רמי לוי ודומיו שהם אלה שעושקים את האזרח הקטן שמשלם ביוקר. ועוד נותנים לו להגליק משואה ביום העצמאות. בושה. אני מגדל פירות דור 5 בארץ ולא בטוח שאני רוצה שבניי ימשיכו.
Popcorn | 16.10.16
120.
אני הולך לירקניה בצומת קדימה וקונה את כל
אני הולך לירקניה בצומת קדימה וקונה את כל סוגי הפילפלים והצבעים ב3.8. הם אמנם לא יפים אבל מי שם פס. אני יכול לרכוש פילפלים גם ב20 שח לק"ג אולם בחיים אני לא אתן לחלאות הללו לקחת ממני מחיר שכזה. זה לא עיניין של להיות עשיר או עני אלא עיניין עקרוני שנאבקים ולא משלימים עם הגזל.
Ami810 | 16.10.16
119.
כל מדינה אינה יכולה להרשות לעצמה שלא לגדל
כל מדינה אינה יכולה להרשות לעצמה שלא לגדל בעצמה מוצרי מזון בסיסיים, אבל על אחת כמה וכמה ישראל, שבעיתות חירום כל המדינות מנתקות למעשה את קשרי המסחר עימה. מי יספק עגבניות ופירות למשק הישראלי בפעם הבאה שיפלו טילים על ישראל? ברור שלא היבוא, כי הוא יפסק מיד. כמו שלישראל יש משאבי חירום אחרים שמיוצרים רק בארץ, גם הגידול החקלאי הוא משאב כזה, ששווה לשלם עליו קצת יותר בימי שלום, כדי להבטיח שיהיה זמין בימי חירום. 
hayapu | 16.10.16
118.
"אם חקלאות כאן מולדת כאן", כתב לפני עשרות
"אם חקלאות כאן מולדת כאן", כתב לפני עשרות שנים האיכר משה סמילנסקי מרחובות, הדוד של ס' יזהר. ואכן, אין מדינה עצמאית שאינה יכולה לספק לספק לאזרחיה את התוצרת החקלאית שהם זקוקים לה. במקום שנתניהו שמכהן כבר 10 שנים כרה"מ יצהיר הצהרות נבובות על הזכות שלנו לחיות בארצנו, שידאג לאותם חקלאים חרוצים להתקיים בכבוד ולשמור על אדמתנו.
Lamp | 16.10.16
114.
מדינת ישראל מאז ימי העבודה העליזים החלה בתחילה
מדינת ישראל מאז ימי העבודה העליזים החלה בתחילה בקיצוץ מכסות גידול ירקות ,חלב וביצים והגיע לשיא בימי השר אריאל למדינה וממשלה השוטמת את החקלאות בישראל. ממשלה החפצה להפוך כל חלקה טובה למקרקעין לבניה ,לנדל"ן.קחו למשל את כפר ביאליק שבו גדלתי :כשהיינו קטנים גידלנו באדמות הכפר ירק לרפתות שהיו כמעט בכל משק.גידולים כמו דורא , תפ"א ,בוטנים ועוד ואילו כיום ,אין אדמה בכלל כדי לקיים גידול מינימלי של פרות מהמעט שנשארו.הכל נלקח בעזרת ממשלה נדלני"ת זו  .חממות הקיימות בכפר ושהשקיעו  בהם הרבה יזע דמעות וידע יאלצו בקרוב להיסגר כמו הרפתות בשל תאוונת נדל"ן בלתי פוסקת של פרנסי היישובים העירוניים של ממשלה מקוללת שלא מבינה את הנאמר בפתגם הערבי: מי שזונח את עיבוד אדמתו .מי שמבכר בניה על חקלאות מאבד את הקשר בינו ובין ארצו ובכך, מנתק את הקשר בין ילדיו וממשיכיו ובין המדינה בה הוא חי".ומשכך מה יחזיק את ילדינו ובנינו במדינה זו? מה עוד כי ההסטוריה של העולם מספרת לנו בשחור על גבי לבן כי למדינה באם היא חפצה בחיים ,חפצה בהישרדות ובמיוחד לאור מצבנו בגיאו הפוליטי בו כל העולם רוצה להשמידנו כולל בוגדים מבית למה אתם מצפים ? האומנם חושבים אתם כי באם תביאו היום ירקות מחו"ל מחר,כשתורכיה תחליט כי לא תספק לנו ירקות ו\או ירדן מה אז תעשו מהיכן תביאו ירקות ?מאירופה שחסרים לה ירקות ? האומנם תאוות השררה מ עבירה חברי ממשלה זו ואחרים על דעתם על תבונתם ומוליכה אותם לחיסול החקלאות חיסול השטחים הירוקים ולא רק שטחים חקלאיים בעבור בניה מסיבית של נדל"ן לתפארת בעלי  הממון ?
AirBalloon | 16.10.16
113.
תוסיף לזה שיש מהם שמספסרים במכסי מים, מוכרים
תוסיף לזה שיש מהם שמספסרים במכסי מים, מוכרים את התוצרת הטובה לחו"ל ובמחיר זול יותר, כאן קונים תוצרת מזעזעת במחירים די מופקעים, לפני החגים "במקרה" יש מחסור כדי לייקר את המחירים שממילא מופקעים. בקיצור לא הכל שחור ולבן יש שם בכיינים מקצועניים וחקלאים אמיתיים.
Bowtie | 16.10.16
105.
אנחנו ממנים את המים, לא מספיק? או שאתם
אנחנו ממנים את המים, לא מספיק? או שאתם צריכים הרבה מים כדי למלא את הבריכה של הקיבוץ ולספסר במכסות של המים? תעבדו כדי לחיות בכבוד ולא כדי להתעשר על הגב של רוב אזרחי המדינה. די נגמר. וכן יש מספיק חקלאים ישרים והגונים להודות שזה מה שאתם עושים.
Bowtie | 16.10.16
103.
מחירייהירקות והפירות גבוהים בגלל חברות התווך שהם בבעלות
מחירייהירקות והפירות גבוהים בגלל חברות התווך שהם בבעלות  חברי מרכז ליכוד. לכן ראש הממשלה איננו מטפל בבעיה, מדובר בחברי מרכז שדואגים להמליך אותו פעם אחר פעם, והוא בתמורה אינו מאפשר לחתוך את פערי התייווך. את מחיר השחיתות הזו  משלמים כולנו. 
Flower | 16.10.16
102.
כתבת דעה מגמתית שלא שואלת את השאלות עקרוניות
כתבת דעה מגמתית שלא שואלת את השאלות עקרוניות למה עולה לגדל בארץ במחירים לא תחרותיים כמו קילו פלפלים 4 שקלים ?  איך בחול מגדלים בפחות ומתשתלם להם לייצא לארץ במחירים יותר זולים מהתוצרת המקומית? וחלק גדול מהיבוא הוא ממדינות עם עלות עבודה לא זולה כלל (כגון ארה"ב או קנדה) איך פותחים את המכירה לצרכן הסופי לתחרות והורדת מחירים? אני לא מסכים עם הקביעה כי למדינה שלא מגדלת את התוצרת שלה אין זכות קיום יותר חשוב להוריד את יוקר המחייה בשביל להקל על השכבות הנמוכות (זוכרים את שוק הסלולר לפני הרפורמה) גם אם זה על חשבון החקלאים ומצד אני בהחלט חושב שצריכה להיות בארץ יכולת לגדל חקלאות במחירים תחרותיים איך באמריקה או בקנדה מגדלים בזול ומייבאים אלינו במחירים יותר זולים? כתבה רצינית תתייחס לשאלות שהעלתי
Flame | 16.10.16
101.
אם עולה 4 ש״ח לגדל קילו, החקלאי צריך
אם עולה 4 ש״ח לגדל קילו, החקלאי צריך לקבל 5 נטו באופן קבוע במשך כל השנה, ואז הוא יוכל גם לתכנן ולעבוד לטווח ארוך. אם מטפלים כראוי בכל שרשרת האספקה אז אין סיבה שהחקלאי יפסיד והמחיר לצרכן יכול להיות אפילו פחות מ-10. הבעיה היא שבמקום לפתור את הבעיות מהשורש, יותר קל להוריד מכסים, לטפח את המתווכים למיניהם ולהרוס את החקלאות והבטחון התזונתי של כולנו.
Plane | 16.10.16
100.
אין שום סיבה שיהיה מחיר: המלפפון6שקלובמקרה הטוב עגבניות6שקל
אין שום סיבה שיהיה מחיר: המלפפון6שקלובמקרה הטוב עגבניות6שקל אם לא יותר והאבוקאדו16שקל במצב טוב וכלזה תוצרת ישראל והרשימה די ארוכה ועוד מדברים על מחירי הדיור  וכאן מרימים מחירי דברי קיום בשמיים ובמיוחד מחיר הדלק מן היקר שבעולם
Cloud | 16.10.16
96.
כתבה טובה, אך יש להוסיף עוד משהו חשוב.
כתבה טובה, אך יש להוסיף עוד משהו חשוב. מסביב לחקלאים ישנם אלפי משפחות שמתפרנסות מהחקלאים, וזה במעגלים השניים, והם יפגעו בנוסף והרי חלק מהם.  יצרני ניילונים לחממות ולאריזות יצרני קרטונים, נספקים ואריזה  יצרני ויבואני חומרי הדברה, דשנים. מאות מובילים.מפעלים לרסק, חמוצים, עיבוד בשר, מוסכי טרקטורים.  אם חכמי חלם לא יתעוררו, יהיה כאן אסון. כל חקלאי מפרנס כעשר משפחות.  חבל. 
Fan | 16.10.16
94.
המדינה צריכה לתמוך במפעל כושל (גם בחקלאות) רק
המדינה צריכה לתמוך במפעל כושל (גם בחקלאות) רק בפריפריה או בגבולות. אם נתמוך בכל מפעל כושל נפשוט כולנו את הרגל. אם חקלאות בארץ לא כדאית (מחסור במים,עובדים, אדמות)צריך לצמצם אותה. אנחנו צריכים להתעסק במה שיש לנו יתרון יחסי בו.
Scissors | 16.10.16
92.
בעיקרון אתה צודק אבל לחקלאי שנמצא בשדה מצאת
בעיקרון אתה צודק אבל לחקלאי שנמצא בשדה מצאת החמה עד צאת הנשמה אין את הכוח ואין את היכולת לעסוק גם בשווק. את המצב הזה ניצלו סוחרים שהקימו חברות תיווך שבעצם יוצרות את פער המחירים הבלתי סביר. הממשלה יכלה לו רק רצתה לתקן את המצב אבל כשמדובר בחמ"לניקים תשכח מזה... באור: חמ"לניק= חבר מרכז ליכוד. אגב ,ככה זה גם בחברות ליבוא עובדים זרים ותאגידי המים (לכל אלה השפעה ישירה על המחיר).
AirBalloon | 16.10.16
90.
החקלאות בארץ משך השנים היתה תלויה בחסד של
החקלאות בארץ משך השנים היתה תלויה בחסד של תנובה כחברה משותפת עם החקלאים,לאחר הפרטה של תנובה האמת יצא לאור,חקלאים לא מקבלים סובסידיה ממשלתית דרך תנובה ו תנועה המושבים. הם ניצלו הזיכה כדי לקבל הלוואות כמעת חינם לבניה ארמונות בחצרות שלהם. היום בוכים על פאר התיוך שיתרגנו ו יקימו קאופרטיב לשיווק תוצרת חקלאית כך לא יפסידו ו מחירים התוצרת תהיה יותר זולה לצרכן,כך יכלו לחיות בכבוד.  
Tree | 16.10.16
87.
כשיש מחסור צריך ליבא  אין סיבה שבתקופת החגים
כשיש מחסור צריך ליבא  אין סיבה שבתקופת החגים עגבניות יעלו 20 שקל קילו ובהחלט צריך לצמצם את פערי תיווך. אין סיבה שבשביל כמה עשרות משפחות כל עם ישראל צריך לשלם  עשרים שקל על קילו עגבניות .  ומנפולציות של השמדת יבול בשביל להעלות את מחירי השוק אין להם מקום ברגע שיש יבוא לא יוכלו להתקיים מונופולים 
Beer | 16.10.16
83.
היהודים מאז  בית שני אוהבים מקצועות אויר ברור
היהודים מאז  בית שני אוהבים מקצועות אויר ברור שגם במדינת ישראל ישארו בסוף רק מקצועות אויר, הציונות כנראה באמת יצאה נגד הטבע של העם היהודי, תבינו אין אלא היתה מעולם מדינה בלי חקלאות, אבל היהודים שלא הצליחו, להקים מדינה  באלפיים שנה רוצים לנסות בלי (למרות שמי שבנה את המדינה היו חקלאים ולא עורכי דין או מתכנתים, עם כל הכבוד), להתראות בגולה (הלוואי ואתבדה).
Plane | 16.10.16
80.
החקלאות האירופית מסובסדת החלב ותוצריו חקלאות והיין החקלאות
החקלאות האירופית מסובסדת החלב ותוצריו חקלאות והיין החקלאות הסובסידיה מגיעה עד ל100 %ויותר האמריקאים מסבסדים את החקלאות. בארץ גילו את אמריקה שהנדלן מרויחים יותר אבל שוכחים שנדלן הוא רווח חד פעמי הוא אינו ממשיך ליצר. היצור שלו זה שכ"ד שאינו מוסיף למשק כלום כך נהפכות אדמות פוריות חקלאיות בקלות להשקעה נדלנית. והעיקר לשכוח מהחקלאות ומהחיים בהמשך . חושבים שחקלאות זה טקסטיל ניבא מסין ראינו את הזבל שהגיע ארצה בשנת השמיטה. כמה דפוק יותר כשר למהדריןץ העיקר לא לקנות תוצרת הארץ.בשנה האחרונה המשיכו עם היבוא של פירות חסרי טעם. מדינה שהפכה שממה לגן פורח וביצות שאותן הסכימו למכור ליהודים לעיסקי נדל"ן פורחים זמנית.
Pretzel | 16.10.16
73.
הכתב צודק. הממשלה הורסת את החקלאים המקומיים. אלו
הכתב צודק. הממשלה הורסת את החקלאים המקומיים. אלו ענפי הכלכלה של המושבים בפריפריה. אבל למי אכפת? אין דור המשך, חלקות ננטשות בהמוניהן. זה הופך את החקלאים לאנשים ללא עתיד ולכן גם אין דור המשך.  יביאו באוניות ובמטוסים תוצרת חקלאית מחו"ל ונגמר עידן החקלאות המקומית. אני לא מבין למה קיים משרד החקלאות ומה הוא עושה לטובת החקלאים. במקום לנסות להתגבר על פערי התיווך הגדולים ולטפח את החקלאים והחקלאות פשוט מביאים יבוא.  יאוש של ממש.
Popcorn | 16.10.16
72.
צודק הכותב בפתיח לכתבה. מדינה שאינה יכולה או
צודק הכותב בפתיח לכתבה. מדינה שאינה יכולה או לא רוצה לתת לאזרחיה בטחון תזונתי היא מדינה רעה ואין לה זכות קיום.אני חרדה מהרגע הזה שרק שליט שאין שכל בקודקודו יחליט לחסל את החקלאות בארץ...חייבים לקדם את החקלאות ואת החקלאים. וקצת ירוק בעיניים שיהיה במקום מגדלים בכל מקום....
Pizza | 16.10.16
71.
אתה מנסה להפחיד בשיטות של ביבי... מלחמה מלחמה
אתה מנסה להפחיד בשיטות של ביבי... מלחמה מלחמה מלחמה מלחמה... אם תהיה מלחמה שבה המדינה לא תוכל לייבא מזון,היא גם לא תוכל לייצר ולספק מזון מספיק לכל התושבים. לפי התירוצים של החקלאים,שמע שמדובר בעסק ביטחוני ולא בעסק כלכלי. אז אולי צריך להעביר את החקלאות לאחריות של צה"ל.
Turtle | 16.10.16
69.
ירדן ותורכיה (ואפילו עזה) הבינו שחקלאות זה נכס
ירדן ותורכיה (ואפילו עזה) הבינו שחקלאות זה נכס לאומי והמדינה מסבסדת את עלויות היצור. מים - כמעט חינם. עובדים זרים - כמו בישראל רק בלי חיוב תשלום שכר מינימום , פנסיות וכו'. עזרה במימון פרויקטים חקלאיים (מענקים ומתן הלוואת לטווח ארוך מאוד). ובעיקר ת כ נ ו ן 
Bike | 16.10.16
67.
כל מי שתומך ביבוא בעצם מנציח את הקפיטליזם
כל מי שתומך ביבוא בעצם מנציח את הקפיטליזם הגלובלי שכבר כעת ניתן לראות שמדובר בכישלון חרוץ. חלוקת ההון בעולם מעולם לא הייתה כל כך לא שוויונית. זאת הסיבה שמשבר כמו שקרה ב2008 (ואני אישית טוען שעדיין העולם לא באמת הצליח להתאושש ממנו) יכול למוטט את כל כלכלות העולם וכפועל יוצא עלול להוביל למלחמה עולמית. אני סבור שצריך לחזור לכלכלה קפיטליסטית הגיונית ולא חזירית. הדבר יוביל כמובן להתכווצות הנפח הכלכלי (שבין כה וכה מדובר בבועה לא ראליסטית). מדינות העולם צריכות לחזור לייצור מקומי ולסחר בינלאומי בין מדינות בצורה נקודתית (אתה תמכור לי נפט ואני בתמורה אשלם לך בחיטה). כיום, כל העולם הפך להיות תלוי בכלכלת סין (אשר באופן שיטתי מדווחות נתוני צמיחה שקריים ולא ריאליים). בצורה כזאת, יהיו יותר מקומות עבודה, כלכלה שלא מבוססת על אויר (בנקים היום מייצרים כסף דיגיטלי וירטואלי שאינו מגובה בשום נכס ממשי), צמיחה כלכלית מתונה אך עקבית,  הקטנת סיכון למלחמה עולמית (ליותר מדינות יהיה אינטרס לחיות בשלום עם שכנותיה ולקיים קשרי מסחר ושיתופי פעולה כלכליים), חוסר סיכון מהתמוטטות כלכלית במקרה שסין קורסת.
Radio | 16.10.16
66.
קודם כל תודה על המחמאה ("סחלה") דבר שני
קודם כל תודה על המחמאה ("סחלה") דבר שני להשקיע במיזם כזה (חממה חכמה) עולה לא מעט כסף שנגיד שהצלחתי להשיג,עלות ההחזקה שלו יקרה מאוד ועלות ההפעלה שלו יקרה גם כן. הסיפור נבדק כבר הרבה שנים ולא מצלייח לעבור את התחשיבים הכלכליים. יום נפלא לך איש יקר וחג שמח.
Bike | 16.10.16
65.
ראיתם פירות וירקות ישראלים בחול? הם נראים יותר
ראיתם פירות וירקות ישראלים בחול? הם נראים יותר טוב, טעימים יותר וזולים הרבה יותר. ולאזרחי ישראל מוכרים מוצרים סוג ב' במחיר כפול ומשולש. מממנים את הצרכנים בחול על חשבונינו ועוד מספרים סיפורים על החקלאי המסכן ... קט זה בולשיט.
Dice | 16.10.16
64.
מזון זה מצרח אסרטגי. במלחמות יהיה קל להכניע
מזון זה מצרח אסרטגי. במלחמות יהיה קל להכניע אותנו אם היבוא יעצר או אם אויבנו ישלמו למדינות כדי לא למכור לנו מזון. במלחמה האחרונה חברות תעופה סרבו לנחות בישראל, אז תדמיינו מה יקרה בפעם הבאה שתהייה מילחמה ולא יהיה אוכל. כסף זה לא הכל רבותי. ניתן גם  ניתן לעודד חקלאות חכמה, לשבור מונופולים של סיטונאים ששולטים בשוק ומעלים את מחיר הסחורה ועוד. החקלאות הישאלית היתה מקור לגאווה והשראה להמון עמים מיום הקמת המדינהץ להרוס את הנכס הזה יהיה בכיה לדורות.  כל הענין הוא שכמו בשוק הדיור אין באמת רצון לטפל בגורמים במשק שמרוויחים על גב בציבור. 
Pretzel | 16.10.16
63.
כירושלמי זכרתי מהוא מצור וחוסר אוכל אבקת ביצים
כירושלמי זכרתי מהוא מצור וחוסר אוכל אבקת ביצים במקום ביצים וגידול תרנגולת בבית ללא ידיעת הפקחים. ואז מדינת ישראל החליטה שהאוכל יגדל בישראל ולא נהיה תלויים ביבוא. החכמים היום פקידי האוצר שלא ניהלו דבר בחיהם אלא פקידים שעובדים לפי תאוריה ללא ראיה למרחוק. ששכחו שאנחנו הגדולים היינו צריכים במלחמה האחרונה בעזה לחכות לאמריקאים שישלחו לנו נשק. כמו שהצילו אותנו ביום הכיפורים. במלחמה הבאה עם בעיה בהובלה ע"י העלאת דמי ההובלה . המחסור בארץ יהיה קשה כי זה יהיה אוכל. ואל תספרו לי זה לא יקרה. מדינת ישראל הולכת בעניים עצומות לחיסול עצמי.כי ללא יצור אוכל ל12 מליון תושבים כולל הפלסטינים. אנחנו לקראת אסון המתווכים והאוצר  והשרי החקלאות הבטלנים לא יצילנו.
Pretzel | 16.10.16
56.
אף אחד לא הורג את החקלאות בישראל. זה
אף אחד לא הורג את החקלאות בישראל. זה בסדר שפילפל ישראלי יעלה 15 ש"ח לקילו ופילפל מיובא יעלה 10 ש"ח לקילו, ומי שחשוב לו לחזק את החקלאות הישראלית - יקנה את הפילפלים הישראלים, ומי שחשוב לו לספק חינוך טוב יותר לילדים שלו ולסבסד עוד שעת מורה פרטי בשבוע, יקנה את הפילפלים ב10 ש"ח. שהצרכן יחליט מה נכון בשבילו, ולא שר או פקיד כזה או אחר.
Quill | 16.10.16
54.
אף אחד לא רוצה להגיע למצב שיש דירות
אף אחד לא רוצה להגיע למצב שיש דירות ריקות בישראל! אף אחד לא יקים לך בניינים אם אין קונים! גם חברות בניה זרות לא יבוא לפה אם זה לא משתלם להם! אה חושב שחברות זרות הם כמו קוסמים נדיבים?! הם באים לפה לעשות כסף... אף אחד לא בא לתרום למדינה רק כדי שיהיה לך דירה!
Pizza | 16.10.16
51.
מה יש לך תגיד!? מה כואב לך? לפי
מה יש לך תגיד!? מה כואב לך? לפי מה שאתה אומר שיהיה טוב אם נסגור בכלל את כול היבוא!? אז אפשר לסגור בכלל הכול ... כולל בגדים אלקטרוניקה וכו' ישראל יכולה לייצר הכול בעצמה! יש לה את כול היכולת אבל מה!? אתה תשלם פי 3 יותר על כול מוצר! כי אתה תהרוג את כול התחרות  אז מה אתה מסכים!?
Pizza | 16.10.16
50.
פרנסה בכבוד היא לא זכות יסוד, זה לא
פרנסה בכבוד היא לא זכות יסוד, זה לא תפקיד של הממשלה להבטיח עבודות לא יעילות ולא תחרותיות. תפקיד הממשלה לדאוג לכלל הציבור ולא למגזר ספיציפי. למדינה ללא חקלאות יש בדיוק את אותה זכות קיום כמו מדינה ללא ייצור פחם או כל מוצר אחר, זאת לא עובדה.
Dice | 16.10.16
48.
>>דינה שלא יודעת לגדל לעצמה את האוכל, ושאין
>>דינה שלא יודעת לגדל לעצמה את האוכל, ושאין ביכולתה לדאוג לביטחון תזונתי - אין לה זכות קיום<< איזה יופי !!!  אף מדינה ערבית לא מיצרת אוכל לעצמה... פעם החליטו שלפחות חיטה תהיה ערבית.  בתור יצרנית חיטה בחרו בסודן.  השקיעו כסף סעודי בטונות... כעבור כמה שנים נכשלו כשלון חרוץ,
Smol_Fashisti | 16.10.16
47.
איזה גיבוב של שטויות. כבר עכשיו אנחנו משתמשים
איזה גיבוב של שטויות. כבר עכשיו אנחנו משתמשים בדגנים מיובאים למשל, לייצור לחם, לא יקרה שום דבר אם אותו דבר יהיה לגבי פלפל אדום... אם גם כשהחקלאים פה משתמשים בכוח עבודה לא ישראלי (תאילנדי) הם לא מצליחים להרוויח אז פשוט שיעברו לייצר משהו אחר...
Bulb | 16.10.16
46.
יש הרבה סחורות וחלקן חיוניות שאנו לא מיצרים:
יש הרבה סחורות וחלקן חיוניות שאנו לא מיצרים: ברזל, נפט, דגנים. דוקא לא יקרה אסון עם לא נאכל עגבניות טריות. ולגופו של עניין מפעל לא כלכלי צריך להסגר. אם נסבסד כל מפעל לא כלכלי כולנו נפשוט את הרגל. צריך לתמוך רק במפעלים בפריפריה או בגבולות.
Scissors | 16.10.16
44.
הפיקוח על מחירי השכרת דיור אפשר לעשות רק
הפיקוח על מחירי השכרת דיור אפשר לעשות רק כשיש לך שליטה על השוק!  בישראל שוק חופשי ואין שליטה! באירופה רוב הדירות המושכרות שייכות לחברות כמו שאצלנו קרן ריט רוצה לעשות! אבל בעיה ... אתה גר בשכירות כול עוד אתה משלם! ברגע שבגיל 55 אתה מקבל פיטורים  החברה שתנהל לך את משק בית היא תזרוק אותך לרחוב! וגם לא בטוח שזה יעזור להוריד מחיר... כי אז לא תיהיה תחרות
Pizza | 16.10.16
43.
הטענה של מדינה שלא מגדלת את האוכל של
הטענה של מדינה שלא מגדלת את האוכל של עצמה אין זכות קיום הנה מגוחכת.  יש הרבה מרכיבים החיונים לקיום מדינה וחלק ניכר מהם רוב מדינות העולם מיבא: ברזל, נחושת, נפט וכו'. אם נגדל מה שאנחנו לא יעילים בו המחירים פשוט יהיו גבוהים וכולנו נסבול. אין בעייה ליבא עגבניות ושאר ירקות כפי שאנו מיבאים דגנים, בשר בקר ועוד. באשר לפער התיווך- החקלאי צריך לנסות  גם למכור את התוצרת בצורה ישירה. כאשר בפתחי המושבים יהיו דוכנים המוכרים תוצרת חקלאית בחצי מחיר יהיה לזה גם לקוחות. חקלאות במרכז הארץ הצורכת מים במחיר מסובסד ומסתמכת על עובדים זרים לא צריכה לקבל תמיכה. צריך לתמוך בחקלאות רק היכן שיש ערך מוסף בתמיכה: בפריפריה ובגבולות.
Scissors | 16.10.16
40.
לפי הכותב למדינות עלובות כמו יפן, ארצות מערב
לפי הכותב למדינות עלובות כמו יפן, ארצות מערב אירופה, סינגפור, כל ארצות הסהר הערבי והמפרץ שלא בורכו בטופוגרפיה ושטח מספיקים לגידולים חקלאיים אין זכות קיום... כן, הזוי כמו שזה נשמע. הכותב מתבלבל בין הצורך למזון על מנת להתקיים ובין היכולת הכלכלית לגדל את המזון הזה בשטח המדינה (וההפסדים הרוחביים שהמשק כולו נושא בהם). חבל.
Tag | 16.10.16
36.
בכל המדינות הנאורות בעולם מבינים שחקלאות היא ענף
בכל המדינות הנאורות בעולם מבינים שחקלאות היא ענף בסיס וכדי להבטיח את המשך קיומו מסבסדים את החקלאות באופן ישיר או עקיף. רק בארץ שלנו מקנאים בבתים הגדולים של החקלאים ובגלל זה כאילו בשם השוויון ביטלו את הסבסוד והתוצאה מיבאים לארץ תשומות מסובסדות ממדינות אחרות. חלם.
Clover | 16.10.16
35.
ולא אמרנו שמירה על אדמות הלאום, רק מיש
ולא אמרנו שמירה על אדמות הלאום, רק מיש שמבין המשמעות חרד למצב החקלאות . פעם היהודים קנו אדמות , היום מוכרים , פעם הטרקטור חרש עד הגבול וגם אחריו כדי לשמר ריבונות , היום מבקשים צמצמו  אנחנו מדינה עם כמות טיפשות שרק לפקידי האוצר תשובות . לכולם ידוע מקור היוקר ובכל זאת לא עושים דבר , יבוא מחו"ל עושה נזק לחקלאי ומשאיר לרשתות ואנשי הביניים רווחיות  ענקית  אנשי האוצר היו ונשארו גמדים מטופשים 
Flower | 16.10.16
34.
בוא נעשה ככה יש סנדלרים! סנדלרים הם אלו
בוא נעשה ככה יש סנדלרים! סנדלרים הם אלו שמתקנים נעלים וסנדלים כמובן הם מאוד נפגעו כאשר פתחו יבוא חופשי של נעליים! כבר לא שווה לתקן! והם נעלמו (כמעט) מישהו דיבר עליהם בזמנו?! לא... זה לא פייר לתמוך במישהו רק כדי שהוא ישמיך להתקיים! על חשבון האזרח! אם סנדלר הזה רוצה להשמיך להיות בעסק אז הפתרון שלו הוא רק ליבא נעילים מחו"ל! ככה גם על חקלאים!
Pizza | 16.10.16
32.
זה חלק מהבעיה של בועת הנדל"ן שישראל שבויה
זה חלק מהבעיה של בועת הנדל"ן שישראל שבויה בה. כספים רבים זורמים מחו"ל ומושקעים בנדל"ן וגם הישראלים לא מחפשים השקעות בחוץ אלא מוציאים הכל בארץ. השקל מתחזק ובכך היבוא מוזל. לכן, כל דבר שמיוצר בארץ נראה יקר והרבה יותר אטרקטיבי לקנות אותו בחו"ל. הבעיה הגדולה היא שכשמפעל או משק חקלאי נסגר קשה מאוד להקימו מחדש.  כשהבועה תתפוצץ והשקל ייחלש (דולר יגיע ל-5 ש"ח) אף אחד לא ייפתח את המפעלים מחדש, יהיה מחסור והמחירים ייקפצו.
Wheel | 16.10.16
29.
עלות הפירות והירקות הוא נושא כאוב אבל לצערי
עלות הפירות והירקות הוא נושא כאוב אבל לצערי זו כבר לא הבעיה היחידה .. כבר חודשים רבים שלא ניתן למצוא עגבניות נורמליות בישראל. אני לא מדבר רק על המחיר אלא על האיכות. כל הזמן "מוכרים" לנו שזה קשור למזג אוויר .. ולעוד גורמים. אבל ממדינה שחברה ב OECD בשנת ב2016 אני מצפה שהציבור יקבל תוצרת טובה. אם אין מקומי אז יבוא ויבוא טוב. נמאס כבר שכל הזמן מספרים לנו סיפורים על מועצות , ועדות ועוד. כולם צודקים ובינתיים הציבור משלם את המחיר גם בכיס וגם בפה.
Hat | 16.10.16
28.
הבעיה מוכרת הפתרון שגוי.  אין ספק שיש בעיה
הבעיה מוכרת הפתרון שגוי.  אין ספק שיש בעיה בפערי התיווך הבלתי נסבלים. לא הגיוני לגדל עגבניה בעלות של 4 ש"ח, למכור ב-10 ובכל זאת להפסיד. אבל הרעיון של מכסי מגן הוא מטורף. משמעותו הנצחת המצב הגרוע הנוכחי (והעברת החשבון לאזרח). אם המערכת אינה מסוגלת לגדל עגבניות, בהחלט היבוא הוא פתרון. על המערכת להתייעל במהירות (המערכת = שרשרת הייצור, מהחקלאי ועד המשווקים). אין שום הגיון בכך שאשלם 10 ש"ח למוצר שניתן להשיגו ב-5
Bucket | 16.10.16
26.
הכתבה נראית כמו מפרי עטו של יחצ"ן ממולח.
הכתבה נראית כמו מפרי עטו של יחצ"ן ממולח. ממש ספין קלאסי מהספרים. ק"ג פלפלים עולה 4 ק"ג למגדל? מי קבע? חקלאים מספקים "מספיק" פירות וירקות לפני החגים? הכותב חושב ששכחנו את כל התרגילים והתרוצים של העלאות מחיר פרועות בעיתויים שמאפשרים סחטנות? האם אין ליקויים במערכת הלאומית? בודאי שיש. האם גם החקלאים סובלים מהם? בודאי. האם אין להם שום אחריות? שיות תמימות ללא כל השפעה על המחירים? נו, באמת. יש גבול לזלזול בקורא ובצדק החברתי.
Leaf | 16.10.16
24.
ליבי ליבי עם החקלאים.  אבל זה לא אומר
ליבי ליבי עם החקלאים.  אבל זה לא אומר שאני צריך לשלם להם יותר מאשר שאם השוק היה פתוח ליבוא מחו"ל! אז שכול חקלאי יהיה גם יבואן! שיביא את התוצר שלו גם מחו"ל! נכון שמדינה צריכה לדואג לעצמה!  שיהיה לה חקלאות! שהיא תוכל להיות עצמאית!  אבל לא על חשבון אזרח!
Pizza | 16.10.16
23.
כתבה נכונה וצודקת מאד קל להיות דמגוג ופופליסט
כתבה נכונה וצודקת מאד קל להיות דמגוג ופופליסט כמו כחלון הוא איש ללא ערכים וחזון הוא איש של כותרות בלבד חקלאות בכל העולם ערך חשוב מאד וכאן אצלנו בטחון המזון וייצור מזון בסיסי אינם כבר ערך הרבה אנשים חושבים כי גם מזון יהיה אפשר לרכוש באמזון או אי ביי או בכל רשת..... מזון טרי... הוא בסיס החיים שלנו...... ואולי גם נחשוב בטחוני..... אז כחלון הפעל את האחריות החברתית ולא את הכותרת של  מחר חג עצוב לחקלאות
Grapes | 16.10.16
22.
 וכמו אחרון העדר את\ה לא מבין את העיניין.
 וכמו אחרון העדר את\ה לא מבין את העיניין. החקלאים לא מעלים את המחירים. מי שמעלה את המחיר זה המתווכים למיניהם, מי שמחבר בין החקלאים לבין רשתות השיווק. יש תרגילים יותר מלוכלכים שנעשים על ידי רשתות השיווק, כמו לפנות לחקלאים בבקשה שיגדלו עבורם גידולים ספציפים ואז, בבוא יום הקטיף להגיע ולדרוש מחיר אחר מזה שסוכם עליו. לחקלאי, שאין לו שום יכולת לעמוד מול הרשתות הגדולות יש שתי אופציות, לקחת את המחיר החדש או להתקע עם היבול ולשבור את הראש למי לשווק אותו. מה שהצרכנים לא מבינים הוא שכיום, יש כלכך הרבה ספציפיות בגידול כך שמה שרשת אחת דורשת השניה לא תמיד מחפשת. החקלאי מוכר את תוצרתו למשווק\סיטונאי. הוא מוכר את התוצרת לבעל בסטה בשוק\לרשת מזון והוא\היא לכם. הפער בין המחיר שהחקלאי מכר את התוצרת למשווק לבין מה שאתם שילמתם הוא לפעמים פי 2 ממה שהחקלאי ראה ביד.
Bucket | 16.10.16
18.
מעדיף שמליוני אזרחים ישלמו פחות ויוקר המחייה יירד
מעדיף שמליוני אזרחים ישלמו פחות ויוקר המחייה יירד מאשר שכמה משפחות אקסלוסיביות יייהנו על חשבוני וייחסמו שוק חופשי. הם לא קובעים כאן. הם אלה שמייקרים את המדינה. ממה הם מפחדים שיהיה יותר זול ? תחרות ?  לפתוח את השוק באופן מיידי ! מעדיף לאכול סלט תוצרת חו"ל וזול יותר מאשר סלט ישראלי יקר באיכות גרועה. מה לא מבינים במדינה ההזויה הזאת חבורת קולקטיביסטים ? 
Bulb | 16.10.16
16.
פעם אמרו שמדינה שלא מסוגלת לייצר את הבגדים
פעם אמרו שמדינה שלא מסוגלת לייצר את הבגדים שלה אין לה זכות קיום.הנה סגרו את אתא ושום דבר לא קרה. אנחנו חיים בעולם גלובלי,אנחנו נמכור הייטק גז ועוד מוצרים שיש לנו יתרון בהם ונקנה בגדים פירות וירקות ששם לאחרים יש יתרון
Turtle | 16.10.16
14.
המדינה בורחת מאחריות - אין שוק חופשי בארץ
המדינה בורחת מאחריות - אין שוק חופשי בארץ בשום תחום !  אפילו בסלולר החברות החדשות עובדות מחוץ לתחום המכרז שלהם ( לא מקימות אנטנות כבהתחייבות ). אין תחרות בארץ כי השוק קטן וקל להשתלט עליו ואין יושרה בסיסית של עושי העסקים בארץ. איפה ראיתם תחרות מחירים אמיתית ? רשתות השיווק לוקחות את רוב הכסף שאמור ללכת ליצרנים השונים, והיצרנים נשארים להילחם על גרושים. העם משלם יקר מידי ומי שמרוויח הם אנשים שפשוט יושבים וגוזרים קופון ענק ( יחסי ) על 0 עבודה בפועל. המדינה במקום להתערב ברגולציה ופירוק כל מיני גופים אנכרוניסטיים נותנת לזה יד מהרבה סיבות לא רלוונטיות - כי אם אין אזרחים ואין כלכלה אין מדינה - ואת זה המדינה לא השכילה להבין.
Coathanger | 16.10.16
12.
ל 10 + 11 ( כנראה אותו הכותב
ל 10 + 11 ( כנראה אותו הכותב ..) נחמדה ההשוואה הילדותית של שניכם בין יצור מזון לביגוד . תפנימו טוב טוב - מדינה שלא יכולה לדאוג למזון של האזרחים ימיה ספורים . אני מבין ששניכם מאד רוצים להיות תלויים במלך עבדאללה או בארדואן במזון שלכם . אכן ראייה "חכמה" מאד מצידכם .. איזה מזל שיש עוד מקצועות בארץ חוץ מקלקלנים ( שלפי ההתבטאות אתם שניעם בוגרי אותה פקולטה )
Bowtie | 16.10.16
10.
מי המציא את "העובדה" המופרכת שמדינה שאין בה
מי המציא את "העובדה" המופרכת שמדינה שאין בה חקלאות אין לה זכות קיום? האם הכותב בדק בכלל כמה מדינות עצמאיות אינן מייצרות האוכל של אזרחיהן לפני שיצא עם "העובדה" המופרכת הזאת? באותה מידה יכלו יצרני הטקסטיל לטעון שמדינה שאינה מייצרת בגדים של אזרחיה אין לה זכות קיום, או יצרני המזגנים יכלו לטעון שמדינה שאינה מייצרת מזגנים אין לה זכות קיום.  
Dice | 16.10.16
8.
חובה על המדינה לדאוג לחקלאיה. גם אם יטילו
חובה על המדינה לדאוג לחקלאיה. גם אם יטילו מס של 1 שקל על כל ק"ג ולו בלבד שיועברו ישירות לקרן החקלאים ולא למשווקים. המשווק והמפיץ טובים ב"מתמטיקה ומכפלות אחוזים" וכמו בכל תעשייה, ידוע שכל הלחצים מופנים לבסוף לחולייה החלשה, החוליה שבקצה ובמקרה שלנו החקלאי. אומרים לו תתייעל,  תקום חצי שעה קודם, תשקה פחות וכו' = קל לדבר, לא פשוט לבצע. תכלס המסקנה נכונה: אי אפשר להפוך כל מכולת ליבואן לחם ואות וכנ"ל בירקות: מדינה שלא בונה תשתית כלכלית ותעשיתית משלה, כלומר מדינה שנעשית צרכנית בלבד לא תשרוד לאורך שנים. 
Ducky | 16.10.16
7.
העגבניות מירדן מושקות במי ביוב או במילה מכובסת
העגבניות מירדן מושקות במי ביוב או במילה מכובסת מים שפירים יש שם מחסור אדיר במי שתייה , להיות תלוי בארדואן לעגבניות? מדינה דפוקה ! לקנות טלפונים סלולרים ב 4000 שקל כל שנה אין בעיה , מכוניות יוקרה עם מכסים בשמיים אין בעיה , לצאת לחופשות אינסופיות בחו"ל אין בעיה אבל לשלם עוד שקל שניים על עגבנייה פה כבר שברתם את הישראלי הוא צריך את השקל הזה לשלם עבור הבית שהוא קנה במחיר אסטורנומי מקבלן שחי עם בריכה ברזים מזהב שותה שמפניה ואוכל קוויאר . ישראלים עם דפוק ועקום בקרוב תאכלו אחד את השני , השנאה העבירה  אתכם על דעתכם
Paw | 16.10.16
3.
החקלאות בארץ עלובה לא מתקדמת.על אף הגאווה העלובה
החקלאות בארץ עלובה לא מתקדמת.על אף הגאווה העלובה של החקלאים שפשוט נשארו 100 שנים אחורה מול העולם.תביטו על ספרד הולנד.חממות הידרופניות שצריכת המיים שלהם אפסיות במעגל סגור.שבהם אפשר להחליף גידול מעגבנייה לחצייל ב40 דונם בשלושה ימים .הבעיה פה ברגע שאתה בונה חממה או מכסה שטח אתה חייב בתשלום ארנונה גבוה בצורה מחרידה..חממה אחת או שתיים קיימות בארץ..והם ריווחיות.
Bug | 16.10.16
2.
הרס החקלאות בישראל החל עוד לפני שנים רבות,
הרס החקלאות בישראל החל עוד לפני שנים רבות, בימי ממשלות מפא"י . במקום להניח לענף להתקיים בתנאי שוק חופשי (הרי כל תלמיד שנה א' בכלכלה יודע כי השאלות מה, כמה, היכן ועל ידי מי לייצר מקבלות את המענה הנכון על ידי השוק), החליטה, מסיבות פוליטיות, להתערב בכל היבט של הענף. הממשלות לדורותיהן העדיפו את סקטור "ההתיישבות העובדת" והזרימו לשם את כל המקורות, המיכסות ואמצעי הייצור, כמו מים וקרקע - גם אם סקטור זה לא היה בהכרח היעיל יותר. אנשים נשלחו בעל כורחם לישובים נידחים והוכרחו לעסוק בענפי חקלאות שהיו זרים להם, המדינה קבעה מיכסות ייצור ושיווק (אשר חולקו לפי מפתחות פוליטיים, או סתם למקורבים). הוקמו מועצות וגופים מסורבלים אשר הפריעו לקיום שוק חופשי וייקרו את התוצרת. המגדלים הפכו לאסירים של הסיטונאים המורשים והשיווק טבע בים של ניירת ומנגנוני פיקוח. הייצוא החקלאי נמסר לגופים לא יעילים ועתירי הוצאות, אשר הנחילו לחקלאים ולמדינה הפסדים כבדים. הממשלה התערבה גם בשוק העבודה, ובהעדר עובדים  ישראלים המעדיפים דמי בטלה, הכתיבה לחקלאים כיצד להעסיק עובדים זרים, תוך גביית היטלים על ההעסקה. ודווקא ישראל שנתברכה בחקלאים חרוצים ובמחקר המתקדם בעולם, אור לגויים, צועדת אחורה באופן הגורם נזק למגדלים, לצרכנים ולכלכלה כולה.
Tree | 16.10.16
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת