אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

דיווח: אפל זנחה את פיתוח המכונית האוטונומית

20 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

20.
אף מדינה לא תסכים להפקרת נוסעים, בידי "רובוט".
אף מדינה לא תסכים להפקרת נוסעים, בידי "רובוט". בעל המכונית או הנהג, יהיו מחוייבים בשליטה על המכונית, במידה ו"תשתגע", כלומר חייב להיות נהג על ההגה ומקרה של תאונה, האחריות חלה עליו. זה לא פשוט ודי מורכב להגיע, למכונית אוטונומית כפי שחולמים. 
Ducky | 19.10.16
19.
נו, אז למה לא רואים רכבים כאלה, בהמוניהם
נו, אז למה לא רואים רכבים כאלה, בהמוניהם על הדרכים. יתכן ובשעת נהיגה באוטונומית, ניתנת עזרה מצד האדם היושב בתוכה, הבוחן את ביצוע המכונית האוטונומית. עדיין לא רואים את התוצאות בפועל, לא בחדשות ולא בסרטונים. ועדיין אין נהירה ולא עומדים בתור לרכישת מכונית אוטונומית. 
Ducky | 19.10.16
18.
אני עובד בחברה שמפתחת מכוניות אוטונומיות. בהכשרתי אני
אני עובד בחברה שמפתחת מכוניות אוטונומיות. בהכשרתי אני חוקר בינה מלאכותית, אבל הגורל הוביל אותי להתעסק במכוניות וחיישנים.  והנה החדשות בשבילך: לא רק שמכונית אוטונומית זה עובדה מוגמרת ל-ח-ל-ו-ט-י-ן, כל יצרניות הרכב כבר הפנימו את זה ממזמן והתחרות ביניהן עזה מאוד. הדור הקודם של הרכב שעבדתי עליו עשה קרוב לרבע מיליון קילומטר בכבישים שאתה לא היית מאמין, והתוצאות היו מדהימות מכל בחינה. הדור הנוכחי מתעלה עליו ברמת נהיגה שאף נהג אנושי לא מתקרב ויתקרב אליה. לו יכולתי, הייתי מזמין אותך לנסיעה שתראה כמה אתה טועה. בוא נדבר עוד עשר שנים!
Fries | 18.10.16
17.
היגעתי למסקנה הזאת, דרך ההיגיון. אם ניקח מטוס
היגעתי למסקנה הזאת, דרך ההיגיון. אם ניקח מטוס כדוגמה, הוא מהווה חיקוי חיוור של מעוף הציפור שהוא יצירת הטבע. מטוס שהוא חיקוי של מעוף הציפור, נראה מגושם ורחוק מהחן הרב של מעוף הציפור. נתון אבסולוטי , הכוונה שלמרות המוטציות, עץ לא הופך לבן אדם ופרח לא הופך לסלע בטווח המיידי, או ההיפך. האם החוכמה המלאכותית יכולה ליצור חוקים, לגלות את נוסחת איינשטיין או כל נוסחה מורכבת אחרת. בס"ה גם בחידושים הטכנולוגים אין חדש כל כך, רק משדרגים כל הזמן בזכות המזעור. לא יעזור כלום, שום דבר לא משתווה לחוכמת אנוש. לעתים לאדם יש הארה, בתחום שהוא מעמיק בו, אז נוצר דבר מה חדש, כפי שקרה לבל ממציא הטלפון. גם איינשטיין הגיע לנוסחה המנצחת שלו, בזכות הארה מאחר והוא העמיק בתחום.
Ducky | 18.10.16
15.
מעניין אותי איך הגעת למסקנה הזאת, ולמה אתה
מעניין אותי איך הגעת למסקנה הזאת, ולמה אתה מתכוון אבסולוטי? לפי מה שאני יודע, כל האלמנטים של הטבע הם חלק מתהליך הדרגתי של העדפת מוטציה אחת על פני אחרת, לפי היכולת שלה להתמודד על הסביבה, לשרוד. פרחים, עצים, בני אדם, קופים, זה הכל עניין הדרגתי, שמאחוריו עומדים מוטציות. אתה רוצה לדעת מה אבסולוטי? אם יש משהו שמשותף לאבן, פרח ואדם זה שהם נוצרו ממשהו, והם יתפרקו למשהו אחר.  אני לא רואה סיבה ליצור אינטליגנציה לפי המבנה של מוח - למרות שבטווח הקרוב זה כנראה יהיה אפשרי (יותר קל לנו לחקות את הטבע, מאשר לטבע ליצור מטעויות שלם בעל ערך גדול מסכום חלקיו). בעוד שזה אפשרי, אני חושב שבני אדם יעדיפו ליצור אינטליגנציה שמותאמת לנהיגה, או מותאמת לכל תפקיד אחר. למה ליצור אינטליגנציה שתתאהב או תחלום? דמיין מחשב שמפסיק פעולה כי הוא חולם, או רעב, או בדיוק ראה מישהו עוברת ונדלק עליה. אנחנו פגומים, ואם כן תגיע אינטליגנציה היא תעקוף אותנו די מהר בגלל הפגמים הללו.  אנחנו לא יכולים "להשתדרג" במערכת ההפעלה, אנחנו לא יכולים לבצע גיבוי או לשדר במהירות מה שעובר לנו במוח, וגם יכולת הקליטה שלנו מוגבלת לזוג אוזניים וזוג עיניים.  לטבע אין תחכום - הטבע פשוט חופשי לנסות הכל מכורח המוטציות, חופשי ליצור ולהתפרק לנסיונות חדשים - ולבדוק האם הנסיונות הללו מסוגלים לשרוד. אנחנו מסוגלים ליותר מזה, אנחנו מסוגלים לחסוך נסיונות שנועדו לכישלון, וטוב שכך - אנחנו חלק מהאבולוציה, אולי בהתחלה שלה ואולי באמצע, אבל בטוח שאנחנו לא התוצר הסופי
dimidimidimdim | 18.10.16
13.
אין מה להשוות בין החוכמה המלאכותית לבין החוכמה
אין מה להשוות בין החוכמה המלאכותית לבין החוכמה מן הטבע, הקיימת אצל האדם. זה לא אומר שלא צריך להיעזר במכשור היכול לתרום לנהג, בעת נהיגה. למעשה זה טוב שמנסים להגיע למכונית אוטונומית, כך זה מדרבן מפתחים להישגים מתקדמים. אך בשלב כלשהו, הם יגיעו למסקנה שמכונית אוטונומית לא ישימה. כך כל ההתקדמות במכשור שפותח, ישולב אצל הנהג האנושי, למניעת תאונות במצב של אפס תאונות, אולי. 
Ducky | 18.10.16
12.
יפה (:  מסכים איתך זה כנראה קצב הדברים
יפה (:  מסכים איתך זה כנראה קצב הדברים בשנים הקרובות. אבל אם תלך רחוק יותר, אולי ההתקדמות הטכנולוגית המלאכותית תשתווה לחוכמה האנושית ואף תעקוף אותה, והמסקנות יהיו בעד מכונית אוטונומית. אני לא יודע, אבל לפי ההשקעה בתחום זה רק עניין של זמן
dimidimidimdim | 18.10.16
11.
אני רוצה ללמד את רפי ללמוד יותר טוב.
אני רוצה ללמד את רפי ללמוד יותר טוב. אבל רפי לא מוכן ללמוד. רפי לא מרוכז. במקום להתרכז בנסיעה רפי תמיד  מנבא את העתיד, עושה מליונים בלוטו כי הוא יודע איזה מספרים ייצאו בהגרלה. מצד שאני המכונית האוטונומית מוכנה ללמוד כל הזמן, היא לומדת ממכוניות אחרות, היא רואה מעבר למכונית שמולה, הכבישים *אולי* (מכיר את המילה ״אולי״? זה כשלא יודעים אם משהו הולך לקרות) יוכלו לעזור לה לראות טוב יותר. הסיכוי שרפי יעשה תאונה במכונית רגילה עוד 10 שנים הוא הרבה יותר גבוה מאשר שהמכונית האוטונומית תעשה, כי עד אז היא תלמד ממיליארדי קילומטרים שכלל המכוניות האוטונומיות יעברו, ומשינויים בכבישים, ובחומרה שהיא כוללת, ורפי יישאר לא מרוכז, עין אחת בכביש ועין אחת במערכת התגובות של כלכליסט
dimidimidimdim | 18.10.16
8.
כל ההמצאות שהיו עד היום, לא היו צריכות
כל ההמצאות שהיו עד היום, לא היו צריכות  להשתלב בדרכים, חוץ מאלה שהיה צורך בהם, למשל הגלגל, מנועים וכל החלקים. מכונית אוטנומית יכולה להצליח רק אם יש נתיבים עבורה בלבד. ולא לשלב אותה בתנועה עם כלל הרכבים הקיימים. לנהג ראש אחר ולמכונית האטונומי "ראש" אחר, לכן זה לא יעבוד.
Ducky | 18.10.16
7.
אפל הבינה שאין עתיד למכונית אוטונומית, לכן זנחה
אפל הבינה שאין עתיד למכונית אוטונומית, לכן זנחה את פיתוחה. אפל מפתחת ערכה כדי למכור אותה למפתחים העקשנים, שעדיין לא הבינו שאין מקום למכונית אוטונומית. לבסוף אותה הערכה תשמש נהגים לצמצום תאונות, ככל האפשר. וזה מה שיהיה.
Ducky | 18.10.16
6.
אם אתה חושב שהיא יוצאת בגלל הרעיון האוטונומי,
אם אתה חושב שהיא יוצאת בגלל הרעיון האוטונומי, אתה טועה. היא עדיין מנסה לייצר ערכת אוטונומית שתתאים למותגי מכוניות. הבעיה שלה היא בייצור מכונית חשמלית מתקדמת יותר מהמתחרים - אם מבחינת סוללה או בטיחות נוסעים, כנראה שלא הצליחה להגיע להישגים טובים יותר אז ירדה מהרעיון לעת עתה
dimidimidimdim | 18.10.16
2.
מה ההיגיון? אם הם נטשו את הרעיון המקורי
מה ההיגיון? אם הם נטשו את הרעיון המקורי לייצר מכונית בעצם מה הטעם להמשיך להחזיק בכוח את הפרוייקט הזה בחיים? יש חברות שמתקדמות הרבה יותר בתחום התוכנה ושום ייצרן מכוניות לא יקנה "תוכנת מדף" לנהיגה אוטומטית (תשאלו את גוגל). אז למה?
Bone | 17.10.16
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת