אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הרכב האוטונומי אולי יתעכב, אבל לעצור אותו כבר אי אפשר

49 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

49.
אולי כדאי שתטפלו קודם במצב האבסורדי שנקלענו אליו?
אולי כדאי שתטפלו קודם במצב האבסורדי שנקלענו אליו? איך קורה שיבואני הרכב מרשים לעצמם לגבות עמלות בשיעור של עשרות אם לא מאות אחוזים על רכב חדש? הרי חברות הליסינג כמו אלבר וכו' הוכיחו שאפשר אחרת והחלו להציע עסקאות 0 ק"מ המאפשרות לקנות רכב חדש בהנחות מרחיקות לכת.  בואו נטפל קצת ביבואנים ואח"כ נמשיך ונדבר על רכבים אוטונומיים בסדר?
8Ball | 28.10.16
47.
גם אני חושב שיקח עוד הרבה מאוד זמן
גם אני חושב שיקח עוד הרבה מאוד זמן עד שזה יגיע למצב הזה, בקשר לאקינג אפשר להגיד את זה על כל דבר מטוסים אוניות וכל מה שאתה רוצה כיום עובד עם גישה און ליין, אבל להגיד "האדם תמיד יהיה יותר טוב", לא רק שזה שטות זה מגוכך הרי ברור שהעתיד הולך לשם הכל שאלה של זמן, וכשיגיעו לשם אני מבטיח לך שהמכונה תעשה עבודה פי אלף יותר טובה מנהגים כיום, המכונה לא מתעסקת בSMS/איפור/קריאת עיתון/אלכוהל/עייפות/ וכו' בצד. וזמן התגובה שלה יכול להיות קרוב לאפסי. עיבוד התמונה זה משהו שיקח לו עוד הרבה זמן נכון, אבל זה רק זמן.
LionKing1 | 26.10.16
45.
אני אישית חושב שמכוניות אוטונומיות ישמשו יותר לסקטורים
אני אישית חושב שמכוניות אוטונומיות ישמשו יותר לסקטורים התעשייתים מאשר האזרחיים. אני מאמין שאנשים לא יוותרו על ההנאה והשליטה שיש ברכב הסטנדרטי. לעומת זאת, בתעשייה כמובן יש את הצורך למקסם את הרווחים, ולכן השימוש יהיה יותר נרחב.
Blowdryer | 26.10.16
44.
כתבה שעושה סדר, למי שאינו מתמצא בעולם הזה.
כתבה שעושה סדר, למי שאינו מתמצא בעולם הזה. כאחד שכן מתמצא - לא ברור לי איך פספסתם את NVIDIA שהיא היום שחקן חשוב ביותר בזירת הרכב האוטנומי. כן, אותה NVIDIA מובילת העיבוד הגרפי.. ובאשר לתגובה 14 - אתה פשוט לא בעניינים. אינך יודע דבר על מובילאיי - אנא עשה שעורי בית ותבין שהיא באמת מובילה טכנולוגית בזירה.
Rocket | 26.10.16
42.
שנינו יודעים שהחישובים של מחשבון שונים מהחישובים של
שנינו יודעים שהחישובים של מחשבון שונים מהחישובים של מערכת רכב אוטונומית. במערכת רכב אוטונומית סביר להניח שתהיה גישה ישירה לרשת, ובכך מותירה את הרכב להתקפות האקינג. בנוסף, המערכות הללו הרבה יותר מסובכות ממחשבון, הן כנראה מכילות מאות של אלגוריתמים עם פקטורים שונים, ובכך מגדילה את הסיכויים לטעויות. אני אישית לא מוכן להפקיד את חיי למערכת שאין לי שליטה עליה.
Blowdryer | 26.10.16
41.
אפשר לדון על כל רעיון. ורכב אוטונומי רכב
אפשר לדון על כל רעיון. ורכב אוטונומי רכב שווה דיון. אבל להייפ כזה עלולות להיות השלכות שליליות שעולות על החיוביות. הייפ לשיטתי, הינו מצג שווא של המציאות גם אם לא שקר מוחלט. עדיף שאנשים יראו נכוחה את המציאות, זה לא תמיד הכי טוב אבל במקרה הזה, לדעתי כן.
Bug | 25.10.16
40.
טעות אנוש אינה עבירה. רשלנות הינה עבירה. כל
טעות אנוש אינה עבירה. רשלנות הינה עבירה. כל כשלון צריך להישפט לפי השלכותיו. יש כישלונות ויש כישלונות. כל מקרה ראוי להיבחן לגופו וכל בוחן לפי ראות עיניו. אבל חשוב להבין את הנסיבות, ובמקרה של טסלה, כי זה המקרה שדיברתי עליו, יש הרבה הטעיה ומסריפ כפולים מצד החברה, לדעתי.
Bug | 25.10.16
39.
קודם כל, טעות אנוש בנהיגה היא כן עבירה
קודם כל, טעות אנוש בנהיגה היא כן עבירה על החוק. דבר שני, כאשר ישנם תקלות חוזרות כתוצאה מכשל ברכב נערך ריקול כולל של הדגם והנפגעים או משפחות הנפגעים יכולות לתבוע את מותג הרכב. אף מותג רכב לא צופה שלא יהיו בעיות אף פעם, ואף מותג רכב לא יכריז ולא הכריז זאת בפומבי אף פעם. חברות כושלות לפעמים, קורה. הנכונות להודות בטעות, והנכונות לתקן את הטעות מעידים על היכולות האתיות שלהם ועל כך יש לשפוט אותן. אך לא נכון לומר, לדעתי, שאם חברה טעתה יש לקחת בערבון מוגבל את הצהרותיה במובן הטכנולוגי - משום שבאגים (טעויות טכנולוגיות) תמיד יהיו, ואם ידוע שבאג יתרחש, ניתן רק ללמוד מהטעות, לתקן, ולצמצם את חזרתו בעתיד. זו היא בעצם ההתקדמות הטכנולוגית בהגדרה - היכולת לייצר חדשים טובים יותר. אם חברה מפסיקה לחדש, מפסיקה לתקן - כאן הבעיה.
dimidimidimdim | 25.10.16
38.
בתור אחד שקורא חדשות לא בעברית אני לא
בתור אחד שקורא חדשות לא בעברית אני לא מצליח להבין איך אתם ממקמים את חברת מובילאיי לפני חברת טסלה.. למובילאיי יש מצלמה חכמה שמזהה אובייקטים, לא הרבה מעבר.. לטסלה יש רכב שנוסע אוטונומית החל מפתיחת דלק הגראג', עד לנסיעה בשכונות ובכבישים מהירים ועד הורדת הנוסע ביעד וחיפוש חניה עצמאי. טסלה השתמשה במצלמה של מובילאיי עד שלפי טענת טסלה המצלמה גרמה לתאונה קטלנית בכך שלא זיהתה עץ. בעקבות כך טסלה מפסיקים את השימוש במצלמה של מובילאיי ומובילאיי נשארת כחברה שייצרת מצלמה חכמה ולא הרבה מעבר.. להגיד שמובילאיי מובילה במרוץ למכונית אוטונומית זה או עיוות של המציאות או כתבה ממומנת
Trumpet | 25.10.16
37.
תיקון יקר, אני בסך הכל אומר שלא צריך
תיקון יקר, אני בסך הכל אומר שלא צריך לפסול את הרעיון ב-100% כמו שרבים אומרים כאן.  וההייפ הוא הגיוני, משום שאם מותג רכב יצא בהכרזה "מכונית אוטונומית תסיע אותך לעבודה בעוד 15 שנה" - אף מומחה בתחום לא ימהר להצטרף למותג, כי יש עוד זמן... אף עובד לא יעבוד מהר וקשה, כי יש עוד זמן... ואף התקדמות בתחום החוקתי לא תיעשה, כי יש עוד זמן. עדיף לדבר על התרחשות מוקדמת כי יש בזה מוטיבציה להשקעה כבר עכשיו. ואל תשכח שככל שעובדים יותר מהר וההתקדמות  גדולה יותר, כך ניתן להציל יותר חיים. אם בכל שנה עוברת מתים אלפי בני אדם בכבישים - האם לא דרושה כאן מוטיבציה או הייפ? האם לא מדובר כאן בהישרדות ברמה כלשהי? תחשוב על ההייפ כמו הנאום של מל גיבסון לפני הקרב בסרט לב אמיץ -  האם נאום כזה לא נותן מוטיבציה להילחם בכל הכוח? 
dimidimidimdim | 25.10.16
35.
המחלוקת טסלה-מובילאיי היתה אחרת: טסלה רצה מהר לרובוטיקה
המחלוקת טסלה-מובילאיי היתה אחרת: טסלה רצה מהר לרובוטיקה מלאה, עם מחשב מ nvidia שחזק פי 10 ויותר מהחומרה של מובילאיי. ומובילאיי הולכת הרבה יותר לאט, עם מיקוד על מערכות בטיחות ושרות ליצרני רכב קיימים כ OEM. יש הבדל עצום בקצב ובאגרסיביות.
Lobster | 25.10.16
34.
אני לא מסכים איתך בקביעה הזו. יקח זמן
אני לא מסכים איתך בקביעה הזו. יקח זמן כלשהו לשפר את היכולות האוטונומיות של מכוניות עתידיות אך יגיע זמן מסויים בו לתחבורה האוטונומית יהיו פחות תאונות והן תהנא פחות קטלניות ממה שיש היום לנהגים בשר ודם. בנקודה זו, תחבורה אוטונומית תהפוך לנחלת הכלל ותהא חלק מהקונצנזוס התחבורתי. הרי זה לא שהיום נהגים לא עושים טעויות ותאונות. חלקן אפילו די מטומטמות ומלכתחילה לא היו צריכות לקרות. קח לדוגמא שני נהגים שמתחילים על הכביש משחקי כוח שנובעים מאגו ובסוף פוגעים בעוברי אורח תמימים. זה עיניין של זמן עד שהסטטיסטיקה של מכוניות אוטונומיות תציג מצב טוב יותר מאשר נהגים.
Puzzle | 25.10.16
33.
חברות הרכב משקיעות מיליארדים בשביל שזה יעבוד. כשזה
חברות הרכב משקיעות מיליארדים בשביל שזה יעבוד. כשזה יעבוד, זה רק עניין של מודל עסקי נכון. לא אתפלא אם מותגי המכוניות ייקחו חלק משירות המוניות החשמליות (אחוז מסויים מכל נסיעה שאיננה של בעל הרכב לדוגמא). המוניות יהיו זולות, "ירוקות" וכולם ירוויחו.
dimidimidimdim | 25.10.16
30.
הפתרון של שרות מוניות חשמליות אוטונומיות יעלים מרחובות
הפתרון של שרות מוניות חשמליות אוטונומיות יעלים מרחובות ערנו 90% מהמכוניות ... אנשים יפסיקו לרכוש מכוניות .... יהיו כנראה מעט חברות בעולם שישקיעו בשרות המוניות האוטונומיות מאות מיליארדי דולרים ... ישארו מעט מאד יצרני רכב בעולם ... שוק הביטוח לרכב יתאדה ויעלם ... רוב המוסכים לטיפול ברכב יעלמו .... מאות מיליוני נהגים יאבדו את מקום עבודתם ...  
Controller | 25.10.16
29.
אם בחוק עסקינן אז יש כשל לוגי בטיעון
אם בחוק עסקינן אז יש כשל לוגי בטיעון ש- 35K נהרגים ע"י נהגים אנושיים. משום שטעות אנוש אינה מסווגת כעבירה על החוק. טעות יכולה להיות הרבה דברים שהחוק מתיר. אבל הכוונה שמצב הטכנולוגיה כיום, היא לא תמיד מה שהיצרן מצהיר. ואם חברה X לא צופה שתהיה בעיה במקרה כלשהו ויש בעיה אז החברה כשלה וצריך לקחת בערבון מוגבל הצהרותיה בקשר ליכולות הטכנולוגיה שלהם. 
Dog | 25.10.16
28.
לפי החוק הוא לא צריך לזהות כלום -
לפי החוק הוא לא צריך לזהות כלום - הרכב הוא בסך הכל ניסוי אוטונומי כרגע - ולכן הוא נקרא חצי אוטונומי, או רמה 2 או איך שקוראים לזה.  לפי החוק - הנהג היה צריך לשים ידיים על ההגה ולשים לב לכביש. באם היה עושה זאת, לא הייתה מתרחשת תאונה. לפי החוק, הנהג אשם.
dimidimidimdim | 25.10.16
27.
כשמישהו רושם שנהגים אנושיים הורגים זו האשמה. זה
כשמישהו רושם שנהגים אנושיים הורגים זו האשמה. זה על הנהג היה לשים ידיים על ההגה לא אומר שהרכב כשל הרבה פעמים בלבצע מטלה שהיה אמור לבצע, זיהוי עצמים בדרך. הרכב כשל חד משמעית בכך, הוא לא זיהה למרות שבהגדרה היה אמור לזהות. כלומר כשל ברכב הרג את הנהג. מעבר לכך שהיזם מכר רכב כזה ותרם לכך שפיאר את יכולות הרכב מבלי להזכיר כמה סיכון יש למרות שעלו הרבה סרטונים שהראו אנשים נוסעים בחוסר אחריות. האחריות של היזם פה לא פחותה מזו של חברות הטבק, חברות הנפט או כל חברה אחרת שמתעקשת על מיתוג ע"ח זהירות. מאסק טוען שעיתונאים הורגים אנשים, הוא אשם לפחות כמוהם.
Dog | 25.10.16
26.
יכולות ניבוי העתיד של אלו הרצים אחרי ההייפ
יכולות ניבוי העתיד של אלו הרצים אחרי ההייפ של הרכב האוטונומי (כיום) לא בהכרח יותר טובות.  לפסול לגמרי זה לא פתרון, גם להצהיר שאנחנו רחוקים מבלי להכיר את הנושא זה לא חוכמה גדולה. מצד שני חשוב לזכור את האתגרים, את מה שאומרים האנשים שבאמת עובדים על זה ולראות מבעד למיסוך ההייפ של יח"צ.  אין לנו הוכחה שזה יעבוד כרגע, ושזה יהיה יותר טוב, למרות שלדעתי הגיוני שכך הדבר, השאלה באיזה מסגרת של זמן. הבעיה שהביטחון המוחלט שאנחנו כבר כמעט שם לא בהכרח מתבסס (על רכב אוטונומי אוניברסלי) על אמת מדעית.
Dog | 25.10.16
24.
אפשר לראות את הילד לפני העבודה, לא חייבים
אפשר לראות את הילד לפני העבודה, לא חייבים להסיע אותו. ובכלל, מה עדיף? - נניח שאתה יוצא לנסיעה שבמהלכה רכב לא עוצר באדום ונכנס בך מצד ימין, האוטו הרוס, אתה והילד פצועים קשה.  הסיכוי שנסיעה כזאת תסתיים כך עם רכב אוטונומי (בעתיד!) היא קטנה בהרבה מכאשר אתה תהיה הנהג.  אז עדיף לראות את הילד בנסיעה אולי האחרונה בחיים שלכם או לראות אותו לפני הנסיעה ולתת למכונית אוטונומית (שמסוגלת לראות את הרכב יוצא לכיוונכם) לנהוג במקומכם, ובמקום הרכב שנכנס בכם? מה יותר חשוב מהישרדות?
dimidimidimdim | 25.10.16
7.
רכב שנשלט מרחוק - הוא לא רכב אוטונומי.
רכב שנשלט מרחוק - הוא לא רכב אוטונומי. ובנוסף, לרכב של פיטרול ביטחוני אין בעיה של ילדים שרצים מולו לכביש ושל נהגים בלתי צפויים מכל הכיוונים. זו הבעיה הראשית של רכב אוטונומי. הבעיה היא לא לתכנת אותם להגיע עם טייס אוטומטי מנקודה א' לנקודה ב'. זה פשוט והטכנולוגיה לכך קיימת כבר מספר עשורים. הבעיה היא לאפשר להם תפיסה חזותית של הסביבה כדי שלא יפגעו בכלי רכב אחרים או הולכי רגל.
Snow | 25.10.16
6.
רכב אוטונומי - זאת עובדה קיימת. יש כבר
רכב אוטונומי - זאת עובדה קיימת. יש כבר רכבים אוטונומיים (ללא נהג) המבצעים משימות מיוחדות, בעיקר פיטרול ביטחוני (רכבים המאבטחים, למשל, את נתב"ג). נכון שתמיד יש לתת לנהג את האופציה לקחת שליטה במצב שהוא חושב לנכון, אך זה לא מונע זימון רכב למקום ולשעה יעודים ללא נהג. רכבים כאלה כבר קיימים ורק שמרנות חשיבתית מונעת את התפרצותם לשוק.
Cone | 25.10.16
5.
אין דבר כזה מכונית אוטונומית, וגם לא תהיה.
אין דבר כזה מכונית אוטונומית, וגם לא תהיה. זהו חלום שמעולם לא יתגשם, לא בהווה ולא בעתיד. כפי שמטוס מחייב ליווי של טייס מקצועי, על אף הטייס האוטומטי, כך לגבי כל רכב או מכונית, חייב להיות נהג על ההגה. כלל המערכות למכונית האוטונומית המפתחים היום, ישמשו את הנהג, למניעת תאונות. לחלום זה תמיד טוב, אך לא כל החלומות מתגשמים.
Plane | 25.10.16
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת