אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

פחות מוחות עוזבים, אבל לא מספיק חוזרים

183 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

183.
הסיבה ש"פחות מוחות עוזבים" היא, שנשארו פחות מוחות
הסיבה ש"פחות מוחות עוזבים" היא, שנשארו פחות מוחות שיכולים לעזוב. 150,000 אנשי הייטק, אקדמאים, משכילים ויזמים עזבו את ישראל בעשור האחרון. וכשהם עוזבים, אז נשארים פחות מהם (חשבון של כיתה ב'), אז ברור שכשנשארים פחות בעלי פוטנציאל עזיבה - אז יעזבו פחות. עובדה סטטיסטית בסיסית, שאם לא הבנת אותה, אז אתה שייך לאלו שבכל מקרה אין להם פוטנציאל עזיבה. ספרו זאת לביבי שמתגאה שפחות אנשים עזבו את ישראל בשנה האחרונה. הוא צריך איזה פילוטיקאי שיש לו השכלה מתמטית של ביה"ס יסודי.
Wheel | 02.11.16
179.
אדון פרופסור חוזר יקר, כנראה שלמדת מצוין מהרוסים
אדון פרופסור חוזר יקר, כנראה שלמדת מצוין מהרוסים והצרפתים ששולחים לפה את הזקנים שלה ואת הצעירים שולחים לארה"ב וקנדה. אין כמו להיות תחת חסות מערכת הבריאות של ישראל כשאתה מתקרב לגיל שבו מתחילות בעיות בריאות, בטח לעומת תושב ארה"ב אז למה לא לחזור לפה דקה לפני הפנסיה? בוא נראה, למדת פה בארץ בסבסוד המדינה, עזבת בגיל 30 ואת 30 שנות הפרודוקטיביות שלך נתת לדוד סם. עכשיו כשאתה כבר עם רגל אחת בפנסיה חזרת אלינו והשארת את הילדים בארה"ב כמובן, "התגעגעת" , " כאן השורשים שלך" נכון? בסיכומו של דבר למרות התרומה העצומה שלך לאנושות, למדינה שלך לא תרמת כלום בשקלול כל הפרמטרים.
Wrench | 30.10.16
176.
ל "כן כן" : התגובה הראשונית היא אכן
ל "כן כן" : התגובה הראשונית היא אכן רפש ושנאה נטו, אבל אתה גם מגזים. אין לך בכלל מושג מי הדובר בצד שני. דרך אגב, זה יכול להיות נער בן 14 שאין לו גרגר השכלה (ורק חושב את עצמו). אתה לא יודע מאיפה הוא בארץ, ומה המקצוע שלו. מעבר לכך, אתה טועה להכליל את ה"תל אביבים". רובם בני אדם אחלה. גם רוב השמאל לא מחזיק בדעות של אותם טיפוסים "רעשניים". רוב השמאל הם אלה אנשים, שלא חושבים שדיעה ימנית באה עם חוסר השכלה. אך תתבלבל בין ה"רעשנים" לבין השמאל ו/או התל אביבים. אפילו בתל אביב, כמות האנשים שעונה להגדרה שלך היא קטנה מאוד (אני מדבר על המשפט "רובכם יודעים בעיקר לצלם ולביים").
Anchor | 30.10.16
168.
ל "מאיפה הקרצת" : אתה טועה ו/או מגזים.
ל "מאיפה הקרצת" : אתה טועה ו/או מגזים. גם בארה"ב פרופסור הוא איש סגל בכיר ביותר. מרצה מתחיל (אחרי פוסט דוקטורט) מתחיל בישראל בשכר של 20 אלף ש"ח (שזה 60 אלף דולר לשנה). אתה אומר שמישהו כזה מרוויח בארה"ב 180-240 אלף דולר. שטויות במיץ. המספרים הם באזור 80-90. זה יותר מאשר פה, אבל זה בטח לא פי 3-4. פרופסורים בכירים מאוד בארץ מגיעים גם ל - 40 שזה 120 אלף דולר. פרופסור בכיר בארה"ב לא מרוויח 360-480 אלף דולר. הם מרוויחים יותר, אבל חבל לשקר.
Anchor | 30.10.16
166.
אתם בתלאביב נורא משכילים, רובכם יודעים בעיקר לצלם
אתם בתלאביב נורא משכילים, רובכם יודעים בעיקר לצלם ולביים, אומנות וקולנוע ים תיכוני הוא לא השכלה. אני ורוב חבריי דוקטורנטים ומהנדסים, ימניים מאוד, וכך גם רוב מכריי. אתם חיים בסרט קבוע, בבועה, שבה אתם בטוחים שדיעה ימנית באה יחד עם חוסר השכלה. לא עצרתם רגע אחד לבדוק, את הימניים ואת עצמכם.  בלון ענק מלא באוויר שאין מאחוריו לא נאורות ולא השכלה. תחזור ליום צילומים שלך.
Radio | 30.10.16
163.
גם נעלב, גם עף על עצמו. אלו השאלות
גם נעלב, גם עף על עצמו. אלו השאלות שלא נענו? הבהרה במיוחד בשבילך ואל תעלב ותציע להתחרות בי: מחיר בית מרווח בהנדון אשר בלונדון הוא כמחיר דירת 3 חדרים ברחובות. זה דווקא מופיע. אבל אתה זקוק להאכלה בכפית ושיגידו לך כמה עולה דירת 3 חדרים ברחובות. הגאונות המולדת וההשכלה שקנית בקלילות, השמידו בך כל חלקה טובה...
BottleOpener | 30.10.16
162.
קודם כל ברוכה הבאה. בלי שמץ של ציניות.
קודם כל ברוכה הבאה. בלי שמץ של ציניות. מאחל לך ים של הצלחה. בכל מקום שתבחרי. אפילו תודה על התגובה הרצינית (המפתיעה מאוד). התגובה מפתיעה במיוחד עקב העלבון שהטחתי בך. ועכשיו אגיב. השכר שציינת באמריקה מוכר לי. המקצוע הוא משולב - גם מחקר וגם הוראה. בכל מקום. אין בעולם אוניברסיטה ללא הוראה. יש מקומות שפוטרים חלק מהמרצים. מה שאת קוראת "אוניברסיטה מחקרית" מוכר לי בתור "מכון מחקר". זה מקום שבו אנשים רק עושים מחקר, ויש כאלו (מעט) גם בארץ. זה באמת דבר שקצת חסר, אבל זה לא "אוניברסיטה". אני לא מכיר אף אחד שקורא למכון הישראלי לדמוקרטיה בשם "אוניברסיטה". בקשר לסוף דברייך, פה אני דווקא איתך. אכן יש הבדלים בהשקעות בין מדינות. דווקא ארה"ב אינה דוגמא להשקעה של המדינה. "לדאוג להשקעה יותר גדולה בתשתיות מחקריות ולחזק את המחקר ופיתוח בארץ" ?  בטח. "המשכורת של פרופ׳ חבר באונ׳ ציבורית היא בערך 16 ברוטו בחודש". 1) זה לפני הקביעות. 2) אבדוק.
Anchor | 30.10.16
159.
ווואווו, ממש בורות. לא הכרתי אזור בלונדון. בטוח
ווואווו, ממש בורות. לא הכרתי אזור בלונדון. בטוח שרק בגלל זה הגברת (שעזבה את הארץ בגלל שערוריה רומנטית) עזבה את הארץ. כשאתה תוציא את ה... מה ... שלך, תגלה שאין לך כלום חוץ משנאה. דרך אגב, רוב הסיכויים, שבתחרות בינינו אתה תצא הבור. אבל למתנשאים כמוך, אין צורך בשום דבר חוץ משנאה. היא נותנת להם תחושה שהם שווים משהו.
Anchor | 30.10.16
157.
המקצוע שלנו הוא לא הוראה. אנחנו קודם כל
המקצוע שלנו הוא לא הוראה. אנחנו קודם כל חוקרים. המשכורת מתקבלת על היותך חוקר ולא מרצה - אם מדובר באונ׳ מחקריות.  אבל אם נלך לפי הוראה - בארה״ב בתחום שלי המשכורות באונ׳ ציבורית (לא פרטית) מתחילות ב-100 אלף דולר.  אני לימדתי 20 שבועות בשנה (שני רבעונים) 4 שעות שבועיות. דהיינו 80 שעות סה״כ. כאן אני מלמדת 8 שעות שבועיות בסמסטר שזה 26 שבועות כפול 8 = 208 שעות הוראה.  המשכורת של פרופ׳ חבר באונ׳ ציבורית היא בערך 16 ברוטו. עכשיו תסביר לי את החשבון.  ודבר נוסף - חזרתי כדי לעשות את השינוי. צריך לדבר על ההבדלים בהשקעות בין המדינות כדי לדאוג להשקעה יותר גדולה בתשתיות מחקריות. ואיש לא מדבר על לעזוב. 
Bus | 30.10.16
155.
בדקתי. משכורת של פרופסור באוניברסיטה העברית מתחילה ב
בדקתי. משכורת של פרופסור באוניברסיטה העברית מתחילה ב - 30 אלף ש"ח. זה הרבה יותר ממה שאמרת. איש סגל זוטר בארה"ב מרוויח פחות מ - 100 אלף דולר. עלויות המחייה בישראל יותר גבוהות ? כן, אבל לא כל כך הרבה כמו שאומרים. עלויות הלימודים באקדמיה, זולות בישראל פי כמה וכמה מאשר בארה"ב.
Anchor | 30.10.16
151.
מדינת ישראל מאוד מעריכה השכלה. והראייה לכך היא
מדינת ישראל מאוד מעריכה השכלה. והראייה לכך היא שפרופסורים למדעי הרוח מרוויחים טוב מאוד בישראל. תבדוק לפני שאתה מדבר. הבעיה היא שיש הרבה יותר מקומות בספסל הלימודים, מאשר שיש להם דרישה במקומות עבודה. וזה יהיה נכון תמיד. דרך אגב, בעיה דומה קיימת במתימטיקה (לא אומנות למיטב זכרוני). לא הכול נמדד בכסף, אבל כסף בהחלט חשוב. גם לך, וגם בכל מקום בעולם. הקשקוש על "האוכלוסיה האחרת", בלי לנקוב בשמה, אבל לשרבב מספיק מידע שקרי דווקא מעידה על הסיבה האמיתית לכתיבת השטויות הללו. שנאה.
Anchor | 30.10.16
150.
מי שמשקר זה אתה. תביא מספרים כדי לבסס
מי שמשקר זה אתה. תביא מספרים כדי לבסס את טענותיך. אתה לא יכול, נכון? אז הנה קבל בכפית: איש סגל זוטר (assistant professor) בארה״ב מרוויח 100-140 אלף דולר בשנה. המקביל בישראל מרוויח 24-36 אלף דולר בשנה. פרופסור בכיר בארה״ב מרוויח 130-200 אלף דולר ובישראל בין 27 ל-50 אלף דולר. אתה גם מוזמן להתעלם מהעובדה שעלויות המחייה בישראל גבוהות משמעותית מבארה״ב. אבל אל תאמינו לי, תפתחו את הטבלאות של השכר באוניברסיטאות ומספר המשכורות (מאות) שנדרשות כדי לרכוש דירה קורסת 4 חדרים בחדרה, הכל שם. ותמשיכו לדבר על הסמולנים בבתי הקפה ובחופשות עם האייפון. גם על זה הם משלמים באופן יחסי פי 4 מאשר מקביליהם בעולם השפוי. מעט אוויר צלול מחוץ לארץ הקודש המופלאה ייטיב עם כל שפוי.
Paw | 30.10.16
147.
הכל כסף , כמו בכל תחום,ישראל זה  פריפריה
הכל כסף , כמו בכל תחום,ישראל זה  פריפריה של העולם ,מדינה קטנה (ונחמדה) במזרח התיכון,מי שמוצלח יעבור לחו"ל וירויח שם יותר,מתי שימאס לו להיות מהגר או שההצלחה תיגמר לו או שיקבל הצעה שווה או יותר בארץ יחזור. יחזור גם מי שעשה מספיק כסף ובא לו פשוט מענייני נוחות לחזור לארץ .
Wheel | 30.10.16
145.
קרין למדה להיות פוליטקלי קורקט. תקראו מה היא
קרין למדה להיות פוליטקלי קורקט. תקראו מה היא כותבת על שומרי הסף של המידע והאקדמיה ותבינו שההסבר פשוט להחריד. מדובר בפירמידה שבה מי שזכה לפרופסורה ומעמד, ובדרך כלל מי שמתיישר עם הקליקה האקדמית בתחום, מתקבל ומקודם. אין כמעט קשר בין יכולות מחקר אקדמיות אמיתיות וקידום אקדמי. 
Goggles | 30.10.16
141.
כנראה שאתה לא יודע לקרוא. הבחורה התלוננה תלונה
כנראה שאתה לא יודע לקרוא. הבחורה התלוננה תלונה שקרית, והערתי על כך. אתה יודע שדבריי אמת, ולכן בוחר לסובב את השיחה. היא לא דיברה על "כח קניה", היא דיברה על "אומללים" שצריכים להשלים הכנסה. כח הקניה בוודאי שאינו "אפסי", אתה שקרן. אתה מוזמן לשכונת בית הכרם בירושלים. בתים במליונים רבים, ואחוז גבוה מאוד שקנה זאת בזכות עבודה באקדמיה. לך תבדוק. אין בכלל בוז לאקדמיה. רק לשקרנים בכיינים.
Anchor | 30.10.16
140.
אז לא הבנת כלום. לא מדובר על צעירים
אז לא הבנת כלום. לא מדובר על צעירים מיואשים שמבקשים לחפש את מזלם מעבר לים בגלל מצב חברתי או כלכלי, אלא על חוסר בתקנים למחקר עבור דוקטורנטים. בעוד שבארץ עם תואר דוקטור בתחומי הביוטכנולוגיה לדוגמה אין לך יותר מידי אפשרויות תעסוקה. בארהב יש תקנים לחוקרים עבור פוסט דוקטורנטים בתחום.
ChefHat | 30.10.16
138.
דוקטורנט שמסיים את הלימודים, מחריכים אותו לעשות "פוסט"
דוקטורנט שמסיים את הלימודים, מחריכים אותו לעשות "פוסט" בחו"ל כדי "להביא דברים חדשים לארץ", אבל כשהוא מתקרב לסיום התהליך שם, מה מבטיחים לו בארץ? כלום. אני מכיר כמה אנשים טובים מאוד שסיימו את הפוסט שלהם בחו"ל, הציעו להם שם מחקר בתנאים (תנאי מחקר) טובים ובארץ אפילו לא התייחסו אליהם. אחרי שכבר היו להם תקציבי מחקר "שם" וסטודנטים משלהם, דרשו מהם להיות פה "שוליית חוקר" ולא יותר מזה. אז למה שיחזרו לפה? מה גם שכשהם מגיעים חזרה לפה הם מגלים שהם בדרך כלל "סמולנים" ושיש "עליהום" תרבותי עליהם. 
Locomotive | 30.10.16
136.
אין לך מושג מה זה לחיות במדינה שלווה
אין לך מושג מה זה לחיות במדינה שלווה ושקטה.  שזה שווה את הכל, אפילו אם קר בה.אז תישאר בישראל. עם נתניהו ומירי רקב.  עם השוקולד. עם העארסים, שמשמיעים מוזיקה ים תיכונית עם סילסולים של איל גולן, עמיר איבן עיון והפרץ-ים המסלסלים, בקולי קולות בשעות הלילה, כשהשכנים בסה"כ רוצים לישון בשקט, אחרי יום ארוך. ומדי שנתיים שלוש, תינצל (או שלא) מהטילים והרקטות שיעופו לעבר העיר שבה אתה גר. ולא יהיה לך קר ולא יהיה לך חושך פיזי.  אבל יהיה לך חושך מנטאלי...
ElmoreJames | 30.10.16
131.
שאתה תלאביבי , אתם שם עסוקים בעיקר בתלונות,
שאתה תלאביבי , אתם שם עסוקים בעיקר בתלונות, אם תתפתחו קצת למקצועות אחרים מעבר לצילום בימוי עריכה ושקר אחר כלשהו , אולי תגיעו לאן שהוא. הרי גם בחול אף אחד לא יקבל אתכם, כי אתם לא יודעים הרבה. אחרת, בתור שונאי המדינה הייתם עוזבים מזמן , העובדה שאתם עסוקים בלהתלונן היא כי אתם יודעים שאף אחד לא ירצה אתכם גם שם, ואין לכם לאן ללכת. אז אולי, אולי תתחילו לעסוק בלייצר ערך לעולם במקום לשתות קפה ולחשוב שאתם הכי נאורים בעולם ויודעים הכל ?
Radio | 30.10.16
128.
ישראל היא מדינה שלא מעריכה השכלה. הכל כאן
ישראל היא מדינה שלא מעריכה השכלה. הכל כאן נמדד בכסף. אם למדת מקצועות כמו מדעי הרוח והאמנויות אתה בסכנת רעב. כמו כן קיים פער ענק בין האוכלוסיה המשכילה לאוכלוסיה האחרת שמרגישה שמפלים אותם לרעה (כשהמנטליות שלה היא דווקא להימנע מהשכלה של הצעירים), אוכלוסיה זו היא בעלת ריבוי טבעי גבוה והיא לכן קובעת את מדיניות הממשלה.  
Submarine | 30.10.16
127.
איך לכל הרוחות מקבלים ויזה לארה״ב, זה בלתי
איך לכל הרוחות מקבלים ויזה לארה״ב, זה בלתי אפשרי היום . איך מהנדס דובר אנגלית שההייטק הישראלי פתוח בפניו לחלוטין, מגיע לארה״ב בכלל ? כשכיר-אף אחד שם לא מכבד אותך ולא ממש איכפת לו שהיית ב8200 ושכל ההייטק בישראל מתחנן אליך שתגיע. כיזם-אתה חייב מליון דולר השקעה ולהעסיק עובדים אמריקאים. כסטודנט- מי בכלל רוצה להיות סטודנט שוב ??  אז איך לכל הרוחות דנים כאן בשאלה האם כדאי לעזוב, מתוך הנחה שכולם מחכים לך בזרועות פתוחות שם ? קנדה? קר ומבאס אירופה? מלא ערבים אוסטרליה? אין הייטק. המקום הכי טוב בעולם הוא סן פרנסיסקו, והוא חסר סיכוי לחלוטין. אז איך ????
Radio | 30.10.16
112.
והכי מצחיק זה לשמוע איך "בארה"ב משלמים ביטוח
והכי מצחיק זה לשמוע איך "בארה"ב משלמים ביטוח בריאות יקר...", אז לידיעתכם, אנשי ההייטק משלמים ביטוח בריאות בישראל בדיוק כמו שהיו משלמים בחו"ל. הם פשוט מסבסדים את שאר האוכלוסייה. ואל תשוו בכלל את ביטוח הבריאות הפרטי ברמת מלון 5 כוכבים בארה"ב לביה"ח ברמת עולם שלישי שיש בישראל. הפוליטיקאים רוצים להשתיק את התופעה, אבל כל איש הייטק מכיר הרבה קולגות שעזבו והרבה שבדרך. זאת מגמה מאד מורגשת. תמיד יש בודדים שחוזרים, ואז ב-YNET עושים כתבה, אבל האמת היא שיש נהירה של בורחים. כי בישראל אתה עובד בלחץ, ונוסע שעה וחצי לכיוון באותם פקקים כבר 30 שנה, ואף פוליטיקאי אפס לא משדרג לך את הכבישים, כדי שלפחות יהיה לך סביר כשאתה נוסע לפרנס את עצמך ואת הפוליטיקאים ואת שאר אוכלי החינם במדינה.
Wheel | 30.10.16
108.
לא צריך להגזים, ישראל מדינה קטנה, עם מוסדות
לא צריך להגזים, ישראל מדינה קטנה, עם מוסדות לימוד ומחקר מעטים, ואין מקום לכל מי שרוצה להמשיך בדרך אקדמית, מעבר לכך, אנחנו חיים היום בעולם גלובלי שבו שיתוף אקדמי הכרחי, וחלק מהשיתוף הוא מעבר של אקדמאים ישראלים לחו"ל ( הסימן שהאקדמיה הישראלית עלתה על דרך המלך הוא שנראה כאן יותר ויותר, דוקטורנטים מחו"ל. לכן, כל הכבוד שחזרת. ישראל לא מדינה סוציאלית, אף אחד לא הבריח ואף אחד לא החזיר. עשית מה שעשית לטובתך האישית ולמדינת ישראל, וזה לא בהכרח סותר.
AirBalloon | 30.10.16
103.
המשכורת היחסית של פרופסור בישראל נמוכה משמעותית מהמשכורת
המשכורת היחסית של פרופסור בישראל נמוכה משמעותית מהמשכורת המקבילה של עמיתו בכל מדינה רצינית, כח קניה אפסי ביחס לעלות המחיה בארץ הקודש. הבוז כלפי האקדמיה וצרות העין על המשכורות העלובות זאת עוד סיבה טובה לא לחזור.
Seahorse | 30.10.16
95.
למה שאני אעשה תואר בארץ במדעים ? עובד
למה שאני אעשה תואר בארץ במדעים ? עובד מעבדה רפואית מקבל משכורת מינימום בישראל עם תואר ראשון. מציאת משרה , בתחום , לא קלה בארץ. הלימודים ברמה נמוכה יותר , הדרישות יותר מידי גבוההות . שכר הלימוד בארץ לא שפוי בעוד שמקבילנו בגרמניה בחינם. הם מקבלים תחבורה ציבורית 24\7 בחינם כסטונדט. בגרמניה למשל אין תנאי קבלה לפקולטה למדעים חוץ מתעודת בגרות מלאה ושפה גרמנית על בוריה.  לא רק שהמשכורות בגרמניה לאותה משרה מתחילות ב12 אלף שקל. זאת מכיוון שיש מחסור גדול במדענים. 
Raindrop | 30.10.16
91.
מאיפה נתונים שלך ? איך את קובעת שהישראלים
מאיפה נתונים שלך ? איך את קובעת שהישראלים מטיילים בחו"ל יותר מכולם? זה שאת הכל כלול ברודוס מוקפת בישראלים אנלפבתים וערסים אז אולי נראה לך שיש המון ישראלים בחו"ל ,אבל זה רק בגלל שדחפו לך את הנופשון הזול ביותר בחגים . תור למסעדות אולי בקופיקס ב-5 ש"ח ,ועניין המכוניות נעוץ בבועת המימון בענף הרכב (100 אחוז מימון) בתוספת תרבות השופוני שכל ערס  שגר בשכונת מצוקה ברמלה רוצה להראות שיש לו רכב חדש.
Wheel | 30.10.16
90.
כמובן שאוניברסיטת (?) בר אילן היא אחרונה מבין
כמובן שאוניברסיטת (?) בר אילן היא אחרונה מבין מוסדות המחקר בחוקרים שמקבלים משרות בחול. זה כי בר אילן הוא מוסד באיכות נמוכה במיוחד שכל כולו היא מין קומבינה של הציונות הדתית. אייך לקבל תואר יעני אקדמי אבל באיכות לימודים של טכנאים. ממילא אף אחד בעולם לא מחשיב את המחקר שם ולכן הבוגרים שלהם לא יוצאים ללימודים במוסדות מחקר חשובים בעולם.  כמובן שעוד מתחת לבר אילן נמצאת האוניברסיטה ������������ באריאל שהיא בעליל התחכמות פוליטית של שקרנים ובינה לבין מושפסד מחקר אין ולא כלום. כמובן שבוגריה המצטיינים אינן נמנים עם צמרת ההשכלה הישראלית המבוקשת בחול
Bee | 30.10.16
81.
אכלו לי שתו לי. מה לעשות שבארץ יש
אכלו לי שתו לי. מה לעשות שבארץ יש הרבה מוחות טובים ומעט תקנים. להמציא אלפי תקנים ? מי יממן אותם ? על כל ד״ר שמתפרסם בחו״ל יש מאה שלא מצליחים גם שם. ישראל עושה את המיטב בלקדם את המוכשרים ביותר (כמובן שלא הכל מושלם).  ובכלל, אין שום דבר רע בכך שהמוכשרים פחות יעשו חייל בחו״ל. כל עוד הם לא שונאי ישראל התרומה שלהם בחו״ל היא גם תרומה לחוסן הישראלי וגם תרומה לדעת קהל אוהדת.
Bowtie | 30.10.16
79.
הכל כסף ונא לא להתבלבל,נגמרה הציונות באמריקה יקחו
הכל כסף ונא לא להתבלבל,נגמרה הציונות באמריקה יקחו את המוחות כי יש להם כסף לשלם. וזה לא שונה משחקן כדורגל אתה טוב תקבל יותר. שיפסיקו לסובב את האנשים יצאתי עד שהילד יגמור  את הקולג' ואנחנו חוזרים,כבר התבדחו על כל הגששים לפני 30 שנה.בקיצור בסוף הכל כססססף.
Fries | 30.10.16
77.
מי רוצה לגור בקנדה ? זה לא שאתה
מי רוצה לגור בקנדה ? זה לא שאתה יורד לשם הירידה, אתה רוצה שיפור, קנדה היא לא שיפור עם רוב החיים שלך אתה חי בחושך (פיזית חושך) , רוב הזמן קר, ובכלל אין שם יותר מדי הייטק בטח לא בהשוואה לארה״ב . אם המטרה היא רק ירידה ,אפשר למצוא הרבה פתרונות, אבל המטרה היא לקבל חיים טובים, ועבורי, לחיות בחורף קיצוני 10 חודשים בשנה זה לא ממש כיף.
Radio | 30.10.16
73.
מקריבים את הנוחות שלהם על חשבון הילדים,  הגירה
מקריבים את הנוחות שלהם על חשבון הילדים,  הגירה זה קשה גם כמהגרים למצב כלכלי טוב יותר.  אבל כחושבים על עתיד הילדים,  ברור שכאן זו מדינה בדרך להיות  מדינת עולם שילשי,  אין כאן עתיד לא מימין ולא משמאל.  חבל לגדל כאן ילדים.
Sailboat | 30.10.16
72.
חבל שלא מלמדים היום אחוזים בבתי הספר בישראל.
חבל שלא מלמדים היום אחוזים בבתי הספר בישראל. אחוז המוסלמים בישראל: 20%. אחוז הדתיים/חרדים בישראל: 25% (רובם המוחלט שואף למדינת הלכה ומספרם גדל אקספוננציאלית, רוב דתי בעוד פחות מדור). ועכשיו להשוואות. אחוז המוסלמים בארה״ב: 1%. אחוז המוסלמים באוסטרליה: 2%. אחוז המוסלמים בקנדה: 3%. אז תזכיר לנו מה אמרת?
Seahorse | 30.10.16
69.
במקום להשקיע משאבים בלמנוע מאנשים לעזוב מנסים להחזיר
במקום להשקיע משאבים בלמנוע מאנשים לעזוב מנסים להחזיר רק את המתי מעט שהצליחו לצבור ממון בכמה שנים בחו״ל (ככה יוכלו לממן לעצמם דיור בישראל ולשדרג משמעותית את רמת החיים), מובטחת להם מראש משרה, תקציבים ועתיד. הם הרי לא היו עוזבים הכל וחוזרים בשביל כלום.  כמו שרואים מהתגובות ישנם בציבור בישראל רבים עם רצון לעזוב ולחלק אחר בציבור יש רצון להישאר לבד ומעודד את כל מי שרע לו, קשה לו, לא מצליח להשתלב, לקום ולעזוב. אופייני לחברה האינדיבידואליסטית בישראל. הצפייה מהפרט לתרום לחברה כשיידרש, שיעשה צבא וישלם מיסים. אבל חלילה מלעזור לו אם ידרש להגנה, על בטחונו האישי, על רכושו, על בריאותו. כי בשביל זה יש חברים. ולמי שאין, בעייה שלו.  בקיצור תמשיכו כך ותקוו לטוב כי אם חס וחלילה איתרע מזלכם אל תצפו שמישהו יתייחס אליכם בישראל. 
Dice | 30.10.16
67.
בישראל מי שעוזב ״ירד״ או ״ברח״. בפועל, מי
בישראל מי שעוזב ״ירד״ או ״ברח״. בפועל, מי שעוזב את ישראל עולה באיכות החיים ומאפשר לילדים הזדמנות לעתיד טוב יותר. זה לא קל ובהחלט יש דברים שצריך להקריב, אבל בשורה התחתונה עלינו באיכות החיים. לא רואה שום סיבה להשאר בישראל בשביל שתשובה ודנקנר ימשיכו להתעשר על חשבוני, ושהבן שלי ילך לצבא בשביל לשמור על האינטרסים שלהם ושל אנשי השוקולד
Tag | 30.10.16
63.
מדהים שאתם מראיינים את המעט שחוזרים ולא את
מדהים שאתם מראיינים את המעט שחוזרים ולא את הכמות העצומה שעוזבת בכל שנה. בעשור האחרון עזבו את ישראל 150 אלף אנשי הייטק, אקדמאים, יזמים ומשכילים. הם בורחים מישראל בגלל שבארה"ב השכר גבוה בכ-20%, אך בעיקר מס ההכנסה שם נמוך בהרבה מבישראל. אתה משלם 15% פחות מס הכנסה, כך שיחד עם ברוטו גבוה, הנטו שלך גדול בכ-50% מהנטו בישראל! ומה עושים שרי האוצר הנבובים של ישראל? ראו מה עשה כחלון רק בשנתיים - הסית נגד אותם ה"עשירים", עובדי ההייטק שמרוויח ברוטו 24 אלף ומעלה. העלה להם את מס ההכנסה על הפקדות המעסיק לפנסיה, העלה את מס הייסף (שזה סוג של מכבסת מילים ל-"מס הכנסה"), העלה את מס ההכנסה בכלל (שתתחילו לראות החל מ-2017, והבוננזה הנוספת היא המצאת מס על הפקדת המעסיק לכספי הפיצויים, כלומר החל מעוד כמה חודשים הנטו החודשי שלכם ירד בגלל שתתחילו לשלם על הפקדות המעסיק שלכם לפיצויים (ללא קשר למשיכה - אז תשלמו מס נוסף). אז מה הפלא שכל כך הרבה בורחים מישראל.
Wheel | 30.10.16
61.
אחרי 4 שנים בארה"ב, שנים נפלאות בכל ההיבטים,
אחרי 4 שנים בארה"ב, שנים נפלאות בכל ההיבטים, נכנעתי ללחצם של אישתי וחלק מהילדים וחזרנו. איזו טעות חמורה היום אחרי שנתיים בארץ, הילדים בגרו ושואלים אותי, איך נתתי לגחמות של ילדים להשפיע על החלטה כ"כ קריטית? הם בגרו ומבינים מה שלא הבינו אז. האמת שאין לי תשובה טובה ואני מתבייש בהחלטתי. אשתי עדיין מגנה על ההחלטה אך זה בעיקר בגלל המשפחה ולא בגלל מדינת ישראל.  בכוונה לא אכנס לפוליטיקה אך הטעות היתה חמורה ותיקונה לא פשוט משפחה ואנשים זה לא חבילות ב FEDEX שאורזים ומשנעים. היום בתי הגדולה בצבא והשנייה תתגייס בשנה הבאה והקטן עוד 3 שנים. כך שעתידנו בעתיד הקרוב נחרץ. כולנו תורמים למדינה באופן חד סיטרי ללא תמורה.
Pumpkin | 30.10.16
59.
חבל שאתם עוזבים ומשאירים אותנו לבד במאבק על
חבל שאתם עוזבים ומשאירים אותנו לבד במאבק על שמירת המדינה מפשיזם כתות מסובסדות ושאר שוליים הזויים שגונבים את אוצרות המדינה. חבל שאנו לא נאבקים על דעותינו זכויותינו וממגרים את המושחתים מן הארץ. אכן, במצב הישרדותי קשה לחולל מהפכות אבל ככל שהיאוש והתעמרות השלטון תגבר יחול שינוי.
Bug | 30.10.16
56.
אין מה לחפש במדינה העושקת והמגעילה הזו ישראל
אין מה לחפש במדינה העושקת והמגעילה הזו ישראל מבחינתנו ברגע שנעבור לקנדה היא תהיה הבית שלנו לעד ובשמחה. מבטיחים לא להתגעגע (ולמה בדיוק??? )ולמחוק את הנקודה השחורה הזו מחיינו. לאף אחד לא איכפת פה מהאזרחים שקורסים ונאבקים כל חייהם רק כדי שהשרים יתעשרו ויקנו נדלן מסעדות ומכוניות. אנחנו זוג +2 עם דירה אבל מאסנו במאבק המתמיד בהישרדות בחור המגעיל הזה, אי אפשר לנשום או לחלום פה רק עושק וקושי המחירים המסים העושק הרוע הטמטום האטימות ומה לא. למה לסבול.
Controller | 30.10.16
55.
מסכים לגמרי, כשאני חושב על עתיד ילדיי במדינת
מסכים לגמרי, כשאני חושב על עתיד ילדיי במדינת המושחתת שבה לכל המדינאים והמחוקקים כמעט יש הון עצום  ורוב העם (מלבד כמה קומבינטורים של הון שלטון) נשלטים ביד חזקה ,וחיים עם הראש מעל המים בקושי רב.  לא לזה קיוויתי שנלחמתי על המדינה. אני לא מתבייש יותר לרדת מהמדינה הזו.
Flame | 30.10.16
54.
מאוד עצוב לשמוע את הדברים האלה...כאחת שחיה בגרמניה
מאוד עצוב לשמוע את הדברים האלה...כאחת שחיה בגרמניה יותר מ 20 שנה יודעת שארצנו גם אם לא מושלמת היא אכן חלב ודבש... נכון שיש מה לשפר אבל איפה לא? בית יותר גדול ופרילי יותר זול לא באמת עושים את זה..אנחנו הישראלים מפונקים..נוסעים להודו , מגלחים את הדיוטי פרי,ויושבים בבתי קפה ומסעדות כאילו אין מחר, שותים אלכוהול והרבה איפה שרק אפשר א...רוצים גם דירה בתל אביב....ומקטרים שהכל פה יותר יקר....אז שיערב לכם ונתראה בעתיד איך לא ..בישראל!!!
Leaf | 30.10.16
53.
בארץ רק הקומבינטורים והרמאים וגונבי דעת ושקרנים ,רק
בארץ רק הקומבינטורים והרמאים וגונבי דעת ושקרנים ,רק הם מצליחים לעומת אנשים ישרים פורצי דרך איכותיים ותורמים לחברה הוגנים ושומרי אמינות חוק ובעלי יושר ,בישראל לא מעריכים את איכותם לסביבתם.עובדה שבכנסת יש כמה כאלה רמאים שבאו רק בגלל הפנסיה וסידור עבודה לעצמם.
Cupcake | 30.10.16
50.
כתבות כאלו, הן תמיד מקום שבו כל מיני
כתבות כאלו, הן תמיד מקום שבו כל מיני יורדים נהנים לכתוב כדי למרק לעצמם את המצפון - זה לא אני, זה אתם. שייהנו. זה מידע בכלל לא נכון. אתה פשוט אכול שנאה. אין בישראל יותר גניבות מאשר בארה"ב. להיפך. יש בארה"ב יותר מאחוז מהאוכלוסיה בכלא. כנראה בגלל שכל כך טוב שם.
Anchor | 30.10.16
43.
מה שאנשים שגרים בישראל לא מבינים (טיול בחו״ל
מה שאנשים שגרים בישראל לא מבינים (טיול בחו״ל לא נחשב) זה מה קורה לבן אדם שגר במדינה מתוקנת וחופשית (ארה״ב, קנדה, אוסטרליה) יותר משלוש שנים ואז בא לבקר בישראל פעם בשנה. רק אז אפשר לחוות באמת את הקריסה המוחשית של ישראל בכל התחומים: חברתית, כלכלית, תשתיות, חינוך ואווירה. המדינה בדרך למטה, וכל מי שרוצה לשים משקפיים וורודים מוזמן לעשות זאת. אבל זה לא משנה את המציאות שעתיד הילדים החילונים בישראל רע מאוד על פי כל תסריט אפשרי.
Seahorse | 30.10.16
40.
10 שהים בחול שנתיים בארץ ולפני שלושה חודשים
10 שהים בחול שנתיים בארץ ולפני שלושה חודשים חזרה לחול לצמיתות.. השנתיים בארץ גרמו לי להבין לא כמה טוב בחול אלה כמה רע במדינת הגנבים. החזרה לארהב היום אחרי שלושה חודשים אני יכול להגיד אחת ההחלטות היותר טובות שלי בחיים :)
Button | 30.10.16
39.
אתה טועה בכל פיסקה. בטח שיש פה ציונות
אתה טועה בכל פיסקה. בטח שיש פה ציונות ואהבת הארץ (אולי אצלך אין). לא הולך להיות פה מדינה עם רוב מוסלמי. אפילו השמאל הקיצוני הפסיק לספר את סיפור האימה הזה. מסיבה מאוד פשוטה - ברור שזה לא נכון וזו גם לא המגמה (דרך אגב, אחת הסיבות לכך היא החרדים המושמצים). אתה כנראה נמצא באזור הסופר קיצוני שלא מתעניין בעובדות. שרת המשפטים מעולם לא הציעה להפוך את ישראל למדינת הלכה. מאיפה המצאת את השקר הזה ? אולי תרמו יותר מהממוצע ואולי לא (כנראה שכן). אם אתם רוצים לחזור, אתם מוזמנים
Anchor | 30.10.16
27.
אין למוסדות בישראל תקציב ותקנים ע"מ להבטיח קליטה
אין למוסדות בישראל תקציב ותקנים ע"מ להבטיח קליטה לכל מי שרוצה לחזור, עדיין יש כמה דברים שהמדינה יכולה לעשות בקלות יחסית על מנת להקל על מי שחוזר, לדוגמא: חוקר שסיים פוסט בחו"ל, כבר הצליח למצוא מוסד ולקושש תקציב להקמת מעבדה עדיין ימצא את עצמו משלם מע"מ על הציוד שמוזמן מחו"ל ובבת אחת תקציב ההקמה שלו נחתך בעשרות אחוזים. במצב הנ"ל הרבה יעדיפו משרת מחקר בחו"ל משום שכל שקל שהם מקבלים למחקר בארץ אוטומטית קונה פחות ציוד - תוותר המדינה על המיסוי של ציוד מחקר לחוזרים (ויתור זעום מבחינת המדינה) ובבת אחת יגדל אפקטיבית התקציב שניתן להבטיח להם לטובת המחקר מבלי שהאוניברסיטה תדרש להשקעה נוספת וכך כולם ירוויחו.   
Toast | 30.10.16
24.
אולי כדאי שמישהו ילמד אתכם כלכלה ולו רק
אולי כדאי שמישהו ילמד אתכם כלכלה ולו רק כדי שתפסיקו עם הצביעות. ציוניות ואהבת הארץ אין כאן. בשורה התחתונה, לתת לכם תפקידים ייעודיים עולה כסף, אם זה לתת לכם אותו או להשקיע אותו במשאבים שאתם צורכים, זה הינו הך. השאלה היא כיצד המדינה שלנו רואה את עצמה בעוד שלושים שנה ומה היא עושה עם זה, וזה כבר ידוע: מדינה עם רוב מוסלמי שולט ולכן יותר חשוב ללמד ולחזק יהדות (כדברי שר החינוך) ולהפוך את מדינת ישראל למדינת הלכה יהודית (שרת המשפטים). ומי שהולך להעיר לי על זה שהיא אמרה יהודית דמוקרטית כנראה כבר השלים עם העתיד הזה. תעשו לעצמכם טובה, מי שיש לו חיים טובים שם, אני די בטוח שתרמתם הרבה יותר מהאזרח הממוצע, תישארו שם ואל תחזרו אלא אם זה באמת משרת את המטרות שלכם, וזה הדבר הכי כן שיכתב בעמוד הזה.
Wheel | 30.10.16
14.
אקדמאים לא חוזרים וצעירים משכילים בורחים. נכדי, עובד
אקדמאים לא חוזרים וצעירים משכילים בורחים. נכדי, עובד בניו-יורק בשליחות המדינה. נדהמתי לשמוע ממנו כמה צעירים משכילים, שהיו גם קצינים ביחידות איכותיות במיוחד, נמצאים איתו שם ומחפשים את עתידם מחוץ למדינה ההופכת להיות חרדית ופאשיסטית בכל יום שעובר 
Quill | 30.10.16
8.
כשסיימתי דוקטורט היה ידוע כי בלי פוסט בחול
כשסיימתי דוקטורט היה ידוע כי בלי פוסט בחול אין סיכוי למשרה אקדמית. ויתרתי על משרה אקדמית, ונקלטתי בתעשיה. זו השיטה ואינני מבין מה רע בה? מה רוצה הגברת? לדעתי הטובים ביותר פה. בסיום הפוסט מי שמציעים לו משרה פה (ולטובים מציעים) חוזרים לארץ. מי שנשאר בחול פחות טובים או שלוקח להם זמן להבשיל. מי שטוב בסוף בא לפה. (זה לא גורף, תמיד יש 10-20% שיעדיפו לחיות בחו"ל אך זו סטטיסטיקה לכל המדינות, יש גם גרמנים שמלמדים באנגליה ולהיפך)
Fish | 30.10.16
7.
בישראל אין די כסף לממן מחקרים עד אין
בישראל אין די כסף לממן מחקרים עד אין סוף. אני מכיר חוקר שסיים תואר שלישי במכון וויצמן והכפיש את כל מי שאפשר בישראל לרבות טענות על אפליה. האיש נסע לגרמניה ל11 שנים, הקים שם משפחה עם אישה גרמניה. במשך כל השנים האלה עקבתי אחר הפירסומים שלו והבנתי מהר שהיחס בין הכסף הציבורי העצום שהוא קיבל בגרמניה לאיכות תוצאות המחקר שלו הוא בלתי הגיוני. היום ברור לי שמי שסרב לתמוך בישראל בו ידע היטב מדוע. עכשיו הם מפחדים מהזרים בגרמניה והתפשרו כאן על ג'וב הוראה לא מאד אטרקטיבי.
Chilli | 30.10.16
6.
All the interviewees are superstars in their fields
All the interviewees are superstars in their fields who held tenured  positions in private or research flagship universities (University of Washington at Seattle), and of course  the sky is the limit, especially if they have the right connections in Israel; however, for anyone else with a tenure track position ( very rare nowadays in the US) in  any respected flagship university , it will be suicidal for him or her to return to Israel.  
Scissors | 30.10.16
3.
עשרות  מדענים צעירים מידי שנה לא יכולים לחזור
עשרות  מדענים צעירים מידי שנה לא יכולים לחזור כי אין תקנים והם נאלצים למצוא עבודה בחו"ל. את הפרסים על ההשקעה של הממשלה בישראל קוטפות אוניברסיטאות זרות. יש בישראל מספיק כסף ומספיק סטודנטים כדי לקלוט עוד סגל אבל הכספים זורמים למקומות אחרים. ישראל צריכה להחליט לאן פניה- למחקר ופיתוח והצעדה של האנושות קדימה לעבר המאה עשרים ואחת או לעבר המאה הקודמת- השקעה בפנסיות מנופחות, מקורבים, ישיבות, שירותי דת, הטבות למתנחלים, הטבות לבעלי הון וכדומה. אין כסף להכל תחליטו מה אתם רוצים. 
Fries | 30.10.16
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת