אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

שי אגסי: "תעשיית הרכב העולמית תחת איום; מוסכניקים ותחנות דלק ייעלמו"

230 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

229.
קשקשן
קראת כתבה בעיתון אמריקאי ומשחק אותה חכם. כולם יודעים את מה שאמרת. למה אתה חושב שאובר שווה כל כך הרבה?רק בגלל המגמות האלה. אכן הרבה יותר זול לנסוע באובר. רכב הוא ההשקעה הגרועה ביותר של בני האדםץ עולה הון ועוד עלויות תחזוקה והפעלה ובסוף עומד בחניה בערך 22 שעות ביום בממוצע. ברור שיהיה שינוי דרמטי בנושא התחבורה. רכב אוטונומי הוא חלק מהמהפכה. אבל אין קשר אחד לאחד לרכב חשמלי. אפשר שרכב אוטונומי יהיה מונע דלק.
י. | 21.11.16
227.
עוד אידיוט
ילד שמנמוד (לשעבר) שהיה לו קסם של ילדים, שימש upfront של סוחרים חמדנים ממשפחת עופר כל הזמן בלבל את המוח עם כאילו קידמה למען האנושות ובפועל כל מה שהוא יודע זה לכתוב תוכנה. ועכשיו הוא מספר לכולם את מה שהכל יודעים. בינתיים כולו שקוע בחובות של תגרן כושל.. אולי מספיק עם השטויות הכלכליות של אלה שבוקשי גמרו תיכון!
יובל | 21.11.16
226.
המשך לתגובה 224
לעומת זאת הרגולציה האמריקאית (בממשל אובמה) עודדה את המעבר הזה בכדי למנוע כ- 120 אלף הרוגים מתאונות דרכים בשנה. הדבר נעשה ע"י כך שמשרד התחבורה האמריקאי הפיק השנה מבחן בטיחות שמכונית אוטונומית צריכה לעבור על מנת לקבל אישור עלייה לכביש. יש לשים לב כי העירייות והמדינה יפסידו גם הכנסות כתוצאה מהמעבר למכונית האוטונומית: לא יהיה צורך לשלם על חנייה בעיר או דוחות מהירות.
המשקיף מהצד | 19.11.16
224.
מסכים עם יוסף (תגובה 222)
מר אגסי, לאחר קריסת בטר פלייס חפרת את עצמך ונעלמת מהעין. טענת שאתה עובד על טכנולוגייה בתהיי טובה יותר מבטר פלייס ומה יצא? הרצאה על נושא שכבר מדובר לפחות שנה. אז רק כדי לסבר לך את האוזן, ההערכה היא שהמכונית האוטונומית תחסל בארה"ב 2.6 מיליון משרות וזה כולל: נהגי אוטובוס, נהגי מוניות, מורי נהיגה, שוטרי תנועה, מוסכניקים של היום ועוד... ובמעגל השני: סוכני ביטוח, חניונים בתשלום, ועוד...
המשקיף מהצד | 18.11.16
220.
פעם, כדי לכוון טיל על ספינת מלחמה...
פעם, כדי לכוון טיל על ספינת מלחמה, היו מחברים לטיל בן אדם... אפילו המציאו לו שם. קמיקאזה. בימנו, הקמיקאזה החליף את שמו, וקוראים לו נהג. הוא מוביל 1.5 טון, אל עבר מטרה אחרת- מקום העבודה שלו. התוצאה? במאה השנים האחרונות מתו כך יותר אנשים מאשר מתו במלחמות בכל 200 השנים האחרונות. אם קמיקאזה שם קסדה על ראשו, למה נהג לא? איך טויוטה ומאזדה הצליחו להפוך את היכולת הזאת, לכ"כ יומיומית ונפוצה?
דביל | 15.11.16
211.
בישראל אין מספיק חשמל לבתים - אז למכוניות?
אגסי לא מבין בכוחות השוק. יש יתרון לרכב חשמלי לא מזהם את מרכזי הערים - אבל מישהו צריך לייצר לו את החשמל. ובישראל אין מספיק חשמל גם ככה. אז איך אגסי חושב שהמהפך יקרה? צריך לבנות עוד תחנות כוח - ובמקום זה סוגרים תחנות פחמיות.
להוסיף דלק למדורה | 12.11.16
207.
רכב אוטונומי לא יקרה לעולם כל עוד לא
רכב אוטונומי לא יקרה לעולם כל עוד לא כל הרכבים יהיו אוטונומיים מכיוון שזה יוביל לתאונות קשות. זה מה שכל המפתחים לא אומרים לציבור - כדי שרכבים אלו יעבדו ללא תאונות צריך להוריד מהכביש את כל האחרים - נהגים שיכורים, נהגים לא מנוסים, נהגים לא זהירים. הרכב האוטונומי לא יודע להתמודד למשל עם תאונת דרכים בשרשרת. הרכב האוטונומי הזה יצטרך צוותים שלמים שיתחזקו ויטפלו בו. המערכות שלו יצטרכו להיות כאלו שחסינות האקרים, מה שכרגע לא נראה אפשרי. בקיצור = אולי חזון נחמד ל- 2050 והלאה, אך העולם רק מתמלא רכבים רגילים זוללי דלקים. ובנתיים ישפך הרבה כסף על השטות הזו ואחרות. 
Pin | 06.11.16
206.
בתור משתמש פעיל למדי בגט טקסי אני יכול
בתור משתמש פעיל למדי בגט טקסי אני יכול לספר לך שלפחות באיזור שלי, יש שעות שבהן אין להם מוניות זמינות, וגם כשיש כזו, לוקח לה לפעמים יותר מ10 דקות להגיע אליך. עם כל היעילות והנוחות, זה עדיין לא דומה לרכב שחונה מתחת לבית שלך.
Submarine | 06.11.16
205.
10-15 שנים ליצירת חיה אוטונומית על הכביש. בעולם
10-15 שנים ליצירת חיה אוטונומית על הכביש. בעולם הטכנולוגיה הצבאית דברים מקבילים לוקחים כ-20 שנה לבשלות . טוב שמתקיים פיתוח וייצור וקידום דורות של רכבים אבל ייקח עוד שנים למוצר בשל. ברור שהחזון קיים וכל הנבואות נכונות - בתאוריה.
Submarine | 05.11.16
204.
ממברנה אקטיבית תייצר חשמל מגלי הקול שנוצרו מנחירות
ממברנה אקטיבית תייצר חשמל מגלי הקול שנוצרו מנחירות הנהג והנוסעים, שנרדמו במהלך הנסיעה.  מכוניות שיסעו במורד כדור הארץ, מכיוון הקוטב הצפוני לכיוון אנטארקטיקה, ייצרו חשמל עבור אלה הנוסעים צפונה, במעלה הגלובוס. העתיד צופן לנו הפתעות.
Ofer_ | 05.11.16
198.
נותן פה ראיון אדם, שלא ייצר כלום למעט
נותן פה ראיון אדם, שלא ייצר כלום למעט מכשיר פרמיטיבי שהחליף ברנו פלואנס את הבטריה. וואו. הזוי ככל שזה, אבל זה סחף אחריו רבים בשביל-ובכן, כלום. בור כספי ציבור שהתפייד בסכומים מטורללים, והוא עוד מנסה להכות שנית: "מוסכניקים ותחנות דלק ייעלמו" מה שנעלם זה בטר פלייס. מה שלא נעלם זה פראיירים-הם ממשיכים להתחלף
Quill | 04.11.16
190.
המחיר של הנפט הוא כל כך נמוך אין
המחיר של הנפט הוא כל כך נמוך אין שום סיכוי למכונית חשמלית בטווח ב 50 שנה הקרובות לפחות (פחות או יותר). מעניינת הסיבה למה  מתעלמים מהתחום הזה בארץ כל חוזי העתיד למיניהם, לדעתי זה עניין סוציולוגי תרבותי, ישראל לא קשורה כמעט למהפכה הטכנולוגית של גילוי וניצול מאגרי הגז והנפט בעולם (אולי רק בתור לקוחות עם  תמר ולוויתן) , כך שבתודעה בישראל לא קרה שום שינוי  בתחום הזה ורק מרגישים את תוצר הלוואי (מחיר הדלק נמוך) קצת כמו לחוות את הההתפחות של הסלולר והסמארט פון במדינה בלי חברות הי טק.
Rocket | 04.11.16
189.
סליחה שאני חושב פעמיים לפני שאני מתקין כלי
סליחה שאני חושב פעמיים לפני שאני מתקין כלי ריגול באוטו. בעידן של מתקפות סייבר והאקינג, אני לא יכול להפקיד את חיי בפני מכונית אוטונומית. למעשה, כבר היום אפשר לשלוט על רכב מרחוק, להטות אותו לכיוונים שונים או להרוס את המנוע ממחשב רחוק. אבל לפחות לנהג יש את השליטה לחזור למסלול הכביש.
Popcorn | 04.11.16
188.
אתה צודק בעתיד... רק שזה יקח לפחות עוד
אתה צודק בעתיד... רק שזה יקח לפחות עוד הרבה זמן כאשר הנפט יגיע שוב לאיזור ה-$100 לחבית. אז רכב חשמלי טהור (לא היברידי ולא אחד שייש לו מנוע בעירה לטעינה כגון ב.מ.וו i3, i8 או שברולט ספארק), יחזור כנושא לעמוד הראשון. עד אז מנוע בעירה ימשיך את שליטתו בתעשיית הרכב העולמית. כפי שציינת מוסכים ותחנות דלק הם חלק מהמערך הבעייתי של אבטלה במעבר לרכב חשמלי. את זה מנסות יצרניות הרכב לעצור. אם בלחץ ממדינות המפרץ או שאר מפיצות הנפט או אולי אפילו ממשלות.
Pretzel | 04.11.16
187.
החיוך שלו אמנם יפה אבל כל היתר מגוחך
החיוך שלו אמנם יפה אבל כל היתר מגוחך - לעניות דעתי האיש הוא לא מבין בעסקים,  מפזר המון הבטחות שאין מאחוריהם כלום - כמו שמעון ידידיו (מצא מין את מינו) שדיבר על מזרח תיכון חדש מבלי להבין כלום במזרח התיכון ולא ללמוד מכשלונותיו הוא (הביא לנו את ערפת ואינטיפדות והתגאה בפרס נובל שקיבל על כך). המיזם של  אגסי נועד מראש לכשלון בגלל האופן והחזון העיסקי שהיו במהותו. ששאלתי שם שאלות שונות על החזון העיסקי, כאשר המיזם היה  נראה עודלרובם סיפור הצלחה, קיבלתי תשובות מפוקפקות. מגומגמות או לא קיבלתי תשובות כלל. א מצחיק שהוא חושב שיש מישהו שיקח אותו ברצינות. 
Teepee | 03.11.16
184.
תחזוקה של אוטו בניו יורק לא עולה 10,000 
תחזוקה של אוטו בניו יורק לא עולה 10,000  בלונדון אני לא מבין אבל אני גר בקווינס ויש לי ליס 36 חודש על קאמרי שעולה לי כל חודש 179 אחרי 1800 ששמתי בהתחלה, ביטוח יוצא לי 215 ודלק בערך 40 בתידלוק מתדלק בערך פעם בשבוע יוצא לי כל חודש בערך 520-550 בנוסף אני לא נוסע הרבה למנהטן אבל כשני נוסע חניה יוצרת בערך 30 ליום, שורה תחתונה אני מתקרב ל10,000 בשנה
Locomotive | 03.11.16
180.
אתה בטח חושב לתומך שטייסים מטיסים היום מטוסים.
אתה בטח חושב לתומך שטייסים מטיסים היום מטוסים. תחשוב שוב.  הכל נשלט על ידי מחשבים, רק בפיקוח של אדם.  כך יהיה גם במכוניות, שעושות עבודה טובה בהרבה מאנשים.  תראה מה קורה בכבישים. זה לא יקרה כשמחשבים ומצלמות ינווטו את הרכב, וגם יתקשרו אחד עם השני. מחשב לא יתעצבן על מחשב אחר, לא יצפור לו, לא יחתוך אותו ולא יצא לדקור אותו. 
Wheel | 03.11.16
168.
אתה טועה. נושא הנקיון הוא פתיר (זכור שאפשר
אתה טועה. נושא הנקיון הוא פתיר (זכור שאפשר לקנוס בקלות את המלכלך, ובמקום תחנות דלק יהיו תחנות ניקוי אוטומטיות). אם תצטרך כיסא לתינוק, תזמין רכב עם כיסא לתינוק. תמיד יהיו אנשים שירצו להחזיק רכב בבעלותם, אבל רוב האנשים, ובעיקר מי שגר בערים הצפופות - יוותרו בשמחה על "התענוג" הזה.
Scooter | 03.11.16
164.
אני ויתרתי על הרכב השני במשפחה, וכשצריך מזמין
אני ויתרתי על הרכב השני במשפחה, וכשצריך מזמין gett. בארה"ב כבר היום אחוז מוציאי הרישיון בקרב צעירים בצניחה חופשית. הוא לא הוזה, הוא פשוט רואה דברים שקורים קצת לפניך. המיזם שלו היה טוב, רק שהוא הקדים את זמנו בעשור בערך
Wrench | 03.11.16
163.
אנשים לא הולכים לשים את חייהם על "מכונה
אנשים לא הולכים לשים את חייהם על "מכונה מחושבת"? מה בדיוק קורה במטוס? ולמה טעויות שיגבו מספר חד ספרתי של חיי אדם בדרכים בשנה הן בלתי מקובלות ולעומתן טעויות שגובות היום מספר תלת ספרתי בשנה הן כורח המציאות? יותר משאני לא רוצה להיות תלוי במכונה אני לא רוצה להיות תלוי בנהגים הגרועים שאני פוגש כל יום בכביש שמסכנים לא רק את עצמם.
Coathanger | 03.11.16
160.
תצא מהסרט או מהטראומה (במקרה שלך) שאתה חי
תצא מהסרט או מהטראומה (במקרה שלך) שאתה חי בה. מכוניות אוטנומיות במקרה הטוב הולכות להחליף את המשאיות והמוניות ואולי נתח קטן מהתעשייה האזרחית. אנשים לא הולכים לשים את חייהם על ידי מכונה מחושבת, ובצדק. בדברים האלה יש כנראה אלפי פקטורים שמשפיעים אחד על השני, וטעות אחת קטנה יכולה לגבות חיים שלמים.
Popcorn | 03.11.16
155.
למה שאני ארצה לשבת ברכב שיש בו מצלמה?
למה שאני ארצה לשבת ברכב שיש בו מצלמה? מה עם הפרטיות שלי? מה אם הרכב יגיע עם כיסא ילדים שבור או מלוכלך? מה אם הכיסא לא יתאים לילד שלי? אנשים אוהבים לדמיין מציאות אוטופית, אבל זה פשוט לא עובד בצורה הזאת. כל בני אדם שונים. לכל אחד מאיתנו יש טעם שונה והעדפות שונות ולכן בני אדם רוצים להחזיק רכוש שמתאים לטעמם. אני לא אומר שאין מקום לתחבורה שיתופית, אבל הטענה שכולם יזרקו את הרכב לפח וישתמשו ברכבים שיתופים מנותקת מהמציאות.
Bullhorn | 03.11.16
151.
מתי תבינו שקומוניזם פשוט לא עובד. אנשים רוצים
מתי תבינו שקומוניזם פשוט לא עובד. אנשים רוצים בעלות על רכוש. אנשים רוצים לרכוש רכב בצבע שהם אוהבים ודגם שמתאים לצורכיהם ולטעמם. אנשים לא רוצים להשתמש ברכב ציבורי שישבו בו אנשים זרים. אנשים לא רוצים לנסוע ברכב מישהו עישן בו לפני מספר דקות או לשבת על מושבים ספוגים בכתמי אוכל של אנשים זרים. אנשים לא רוצים להתקין כיסא ילדים כל יום מספר פעמים ביום. אנשים רוצים רכב שתמיד זמין לשימושם. ולמעט מקצועות הנהיגה ומתדלקים שבאמת יעלמו כל המקצועות שמשרתים את ענף הרכב ימשיכו להתקיים. החל מאנשי מכירות ועד מוסכניקים.
Raindrop | 03.11.16
150.
יצחק תשובה הפסיד יותר מ 2 מיליארד  (על
יצחק תשובה הפסיד יותר מ 2 מיליארד  (על חשבון האגחים ...) וזה לא מפריע לו להמשיך לעשות עסקים ) . אגאסי נכשל מהסיבה שהוא לא ייצר רכב אחד  או אפילו בורג . הוא היצליח לשכנע את רנו לייצר את רכב הקונספט . הוא ניסה לקדם רעיון שבסופו של דבר  הרכב החשמלי מנוהל ע"" שימוש בסוללה . מותר לבן אדם להכשל , לפחות הוא ניסה , ויותר מזה ההפסד שלו לא היה על חשבון הציבור . מי שנכבה פעם אחת ,כדאי להקשיב לו , הוא הרבה יותר נזהר היום.
Clover | 03.11.16
148.
אני הנפקתי השנה חברה בנאסד"ק. וניסיתי לעבוד עם
אני הנפקתי השנה חברה בנאסד"ק. וניסיתי לעבוד עם בטר פלייס לפני כמה שנים על רעיון שאולי היה עוזר לחברה. עלי לציין שנתקלתי באדם גבה רוח, אגואיסט, לא מקשיב לאחרים, בטוח שהוא סגן אלוהים.. הכישלון היה ברור מראש. ללא קשר למי עשה מה, כל היוצאים נגדו כאן צודקים. אחרי מה שעשה עליו להפסיק לדבר ועל העיתונות להפסיק לתת לו במה. הנזק שעשה לפנסיות של כולנו, והנזק התדמיתי שעשה להיי טק הישראלי הוא עצום.
Flask | 03.11.16
147.
תגיד, אין לך בושה??? בכלל? איך אתה בכלל
תגיד, אין לך בושה??? בכלל? איך אתה בכלל מעז להראות את הפרצוף שלך ולדבר??? אני במקומך הייתי זוחל לאיזה חור ולא יוצא ממנו יותר. הפשלונר הגדול בתולדות המשק, האגו מנייאק שלא ראה ממטר אף אחד ויצר חור עצום לפנסיה של כולנו. עדיף שתסכור את פיך מעתה ועד עולם.. חוצפן!
Flask | 03.11.16
146.
אם אני יכול לרכוש לי רכב אוטונומי מפואר
אם אני יכול לרכוש לי רכב אוטונומי מפואר ובטוח, שיסתובב סביב הכיכר בזמן שאני בפגישה כי אין חניה כאשר המזגן דלוק... למה אתה חושב שאני אעדיף להמתין שרכב אוטונומי ציבורי יתפנה, לאחר שהנוסע הקודם בדיוק סיים את צלחת החומוס בדרכו הביתה..?
Chilli | 03.11.16
145.
שינויים יהיו. אין ספק בזה. אבל השאלה איזה. 
שינויים יהיו. אין ספק בזה. אבל השאלה איזה.  וכאן היומרה הזו, להיות לנביא, היא בעייתית. כי איך שלא נביט על זה, ומה שלא נעשה בעניין, אנחנו לא לגמרי יודעים מה המשתנים שיכריעו.  למה? נניח שיש לנו מכונית אוטונומית מופעלת חשמל. הכל תקין. הכל טוב. האם אני יכול לנסוע כל יום במכונית כזו שתביא אותי מנתניה לתל אביב בעלות נמוכה יותר מאשר עלות ההחזקה של מכונית כזו בעצמי? תחבורה ציבורית לא עושה את זה. למה שהיא תעשה את זה במודל של אובר? המודל של אובר עובד בתוך העיר, לא בנסיעות בין עירוניות. וכאן אגסי מתבלבל. ומבלבל.  בדיוק כמו שקרה לו עם בטר פלייס. 
Magnet | 03.11.16
141.
למעט מקצועות הנהיגה אף מקצוע אחר שקשור לתעשיית
למעט מקצועות הנהיגה אף מקצוע אחר שקשור לתעשיית הרכב לא יעלם. תמיד יצטרכו מכונאים שיבדקו את תקינות הרכב ויבצעו תיקונים במידת הצורך.  בכל אופן, רכב אוטונומי יהיה אחד הדברים הכי טובים שקרו מאז מהפכת המחשוב הביתי. חיינו ישתנו, תכנון עירוני ישתנה לחלוטין (לא יצטרכו לבזבז שטח על חניות), אנשים לא ישתעבדו לבעלות על מכונית ששואבת מהם אלפי שקלים בחודש, נקבל יותר זמן פנוי ביום כי לא נצטרך לנהוג, פחות הרוגים, פחות זיהום אוויר, הרבה פחות פקקים ועוד. 
Submarine | 03.11.16
140.
שטויות במיץ. בניו יורק תמיד היה ביקוש נמוך
שטויות במיץ. בניו יורק תמיד היה ביקוש נמוך לרכב פרטי - זה לא תקף למקום אחר. ואובר לשדה התעופה זה 50$ מינימום. יענו 200 אובר = אחזקת רכב, וגם זה רק בגלל העלות של חנייה. אם אנחנו צריכים לינסוע לאיפושהו אז אנחנו שוכרים רכב מאוויס או משהו. הסיכון לתעשית הרבה הוא עליית מחירי הנדלן, ואיתם מחירי החנייה, שהופכים אחזקת רכב ללא כדאית. וגם זה לא רלוונטי כשחייבים רכב להגיע לעבודה.
Apple | 03.11.16
139.
איך לעזאזל אתם מצטטים את הכישלון המהדהד הזה?!
איך לעזאזל אתם מצטטים את הכישלון המהדהד הזה?! הבנאדם כשל בצורה כזו חמורה ומוחצת עם כמויות כסף אדירות שנשפכו על החברה שלו + הטבות מהמדינה - אדם כזה לא יכול ולא צריך לנהל שום מיזם נוסף, אם כן - שיסכן את כספו בלבד. כמובן שאין שום טעם להתייחס להערכות שלו, אולי בעצם כן - סביר שתרוויחו אם תהמרו בדיוק ההיפך ממה שהוא אומר.
Tag | 03.11.16
138.
"הכלומניקים" שמשיבים פה הם אלה שמימנו את בעירת
"הכלומניקים" שמשיבים פה הם אלה שמימנו את בעירת הכסף שעליה ניצח אגסי בבטר פלייס. הדוברים מטעמו של השרלטן, הפריחו בלון בצורת הראיון המובא כאן, לבדיקה אם הפראיירים של לפני 10 שנים כבר מתו, ואם אפשר לצאת לסיבוב נוסף על הדור הבא. על משקל שירו של מאיר אריאל: אני כבר נגמלתי מזה שדופקים אותי. מה איתכם?
ivrit | 03.11.16
133.
דווקא אגסי ואדיסון באותה רשימה הולך טוב. תומס
דווקא אגסי ואדיסון באותה רשימה הולך טוב. תומס אדיסון היה פיזיקאי בינוני פלוס, אבל רחוק מלהיות מבריק. מה שכן הוא היה פוליטיקאי בחסד, שידע לנכס טוב טוב לעצמו את מה שעשה וגם את מה שלא. במשך שנים השקיע את רוב מאמציו כדי לתקוע מקלות בגלגלים של פיתוח מערכות AC (שהגה ופיתח ניקולא טסלה, ושהיו עדיפות בבירור על פני מעגלי ה DC שלו) - רק בגלל שלא היה מעורב בפיתוחן.
BandAid | 03.11.16
129.
מצחיק אותי המחיר שהוא שלף עבור נסיעה. אם
מצחיק אותי המחיר שהוא שלף עבור נסיעה. אם העלות של נסיעה תהיה שקל- הממשלה תכניס מס של עשר, כי פתאום לא יהיה מס על דלק/רכב. גם חברות ביטוח יסגרו כי אם מישהו מחזיק צי רכב גדול מספיק אין לו סיבה לבטח אצל אחרים. רכב אוטונומי יהיה, אבל אנשים יקנו רכבים לעצמם.
Pretzel | 03.11.16
127.
אגסי הוא לא הראשון שאומר זאת (וצודק). זו
אגסי הוא לא הראשון שאומר זאת (וצודק). זו מציאות שנמצאת כבר בהתהוות. וברגע שיהיו מספיק כלי רכב אוטונומיים בשטח (חשמליים כמובן) לא יהיה הגיון כלכלי להחזיק מכונית פרטית. ונכון. ייסגרו חלק מהמוסכים. אבל תכלס כמות הרכבים הכללית לא תקטן משמעותית.
Scooter | 03.11.16
123.
תמשיך ללקק לו. מכר בזמן בועת הדוט קום
תמשיך ללקק לו. מכר בזמן בועת הדוט קום כשהכל נמכר. עבד באותה קומה עם סטיב גובס? אז איזה עלוב זה להיות הוא לא? הרי כל העובדים בקומה ההיא נהיו סטיב גובס. המנקה עובדת באותה קומה כמו המנכ"ל, מה אתה מנסה להגיד בזה? סאפ הפסידה מהקניה של החברה שלו המון כסף, המשקיעים שלו הפסידו המון כסף מבטר פלייס. בוא נשאל שוב, גם אם האקזיט היה הצלחה אדירה כלכלית בשבילו, העובדה שכל מי שהוא מוכר לו מפסיד לא גורמת לך לשאול את עצמך האם אתה רוצה לקנות ממנו את מה שהוא מנסה למכור הפעם ולענות לא לא ושוב פעם לא?!
Pretzel | 03.11.16
117.
שגוי, איזה ליצן בודק את השעה על ידי
שגוי, איזה ליצן בודק את השעה על ידי ההוצאה של הטלפון מהכיס? רק ליצן שהטלפון לא נכנס לו לכיס. אנשים שאוהבים אי נוחות, שיהיה להם בהצלחה, גם התוכנית הזאת נשמעת כמו אי נוחות, לשבת לחכות לרכב הכי קרוב, לקוות שהוא לא מלוכלך אימים, להעמיד פנים שאני יודע מתי העירייה תיחזקה את זה לאחרונה, לא להיות מסוגל לאחסן דברים ברכב בין סידורים למשל הליכה לחנות חומרי בניין ואז לסופרמרקט, לא להיות מסוגל לאחסן בתא המטען קניות שלא זקוקות לקירור מהסופר אלא להיאלץ להעביר הכל בבת אחת, לא להיות מסוגל לאחסן ברכב דברים שנוח שהם שם כמו כובעים, דברים שאתה משתמש בהם רק כשאתה נוסע לאיפשהו ספציפי וכדומה, כל זה יוצר אי נוחות גדולה מאוד, אתה תצטרך להפחית את עלות הנסיעה בצורה מאוד מאוד מהותית כדי שאני אסכים לזה,  לא מדבר על יותר נמוך ממונית - זה טריויאלי, אני מדבר על הרבה יותר נמוך אפילו מאוטובוס, כי להזכירך אוטובוס זה לא נוח גם בגלל כל בני האדם שם, אבל מאוד המון סיבות, גם באוטובוס ריק רובנו לא רוצים לסוע. וזה בלי לדבר על רכב אוטונומי בשבת... בכל זאת ישראל.
Pretzel | 03.11.16
109.
כל הכבוד לשי אגסי. יש הבדל עצום בין
כל הכבוד לשי אגסי. יש הבדל עצום בין להרכיב שולחן של איקאה (וגם בזה הרבה נכשלים) לבין לבנות ולהרכיב רכב חשמלי ולשנות את העולם עם משהו לגמרי חדש. גם אדיסון ניסה למעלה מ 1000 חומרים שונים לפני שהיתה לו נורת חשמל עובדת. שי אגסי, תומס אדיסון, אילון מאסק, הנרי פורד, סטיב גובס, גף בזוס אנשים עם חזון ענק... שבדרך כלל בסוף גם מצליחים
Scissors | 03.11.16
108.
זה אותו שי אגסי שכרת ברית עם השטן
זה אותו שי אגסי שכרת ברית עם השטן (האחים עופר) ?  זה אותו שי אגסי שניסה לתמחר לנו את ה"בשורה" בעלות של יותר מרכב בנזין ? זה אותו שי אגסי שדחף לחוקק טעינה מנוהלת בלבד ללא טעינה בייתית ? וואלק... מסתבר שהפראיירים לא מתחלפים אחרי הכל.
Titi638 | 03.11.16
106.
תשובות מענינות. לצורך הדיון: האם יש הדגמה (לא
תשובות מענינות. לצורך הדיון: האם יש הדגמה (לא תיאורטית) למנוע חשמלי, בהספק 100 כ"ס , עם מומנטים זהים לזה של מנוע בנזין, שעולה כמו מנוע בנזין ושנתן עבודה כמו מנוע בנזין ועד פי 5 (סה"ך העבודה שנתן), לדעתי אין. תיאורטית אולי מנוע חשמלי לא מתבלה, בפועל יקר. 
Bee | 03.11.16
96.
החברה שלו לא בנתה מכוניות. למעשה אפילו רנו,
החברה שלו לא בנתה מכוניות. למעשה אפילו רנו, זו שבנתה עבורם את המכוניות לא מאמינה בקונצפט של בטריה מתחלפת ועובדה שכל המכוניות החשמליות שלה אינן כאלה. אי אפשר למכור מכונית חשמלית במחיר גבוה ממכונית רגילה, וארח כך לחייב את הצרכנים לקנות רק את החשמל שלהם במחיר מופקע.. 
Scooter | 03.11.16
94.
איזה מגיבים כלומניקים יש כאן אלוהים. הבן אדם
איזה מגיבים כלומניקים יש כאן אלוהים. הבן אדם מכר חברה ב450 מליון דולר, ניהל את sap , עבד באותה קומה עם סטיב גובס, והקים חברה שבנתה מכוניות (מכוניות ! ) .  ואז הוא נכשל.  ומה אתם עשיתם בחיים ? כתבתם תגובות ?  איזה מדהים זה שבעולם יש כותבי תגובות, ויש את אלו שעושים. וכותבי התגובות רק מחכים שאלו שעושים ייכשלו, כדי להרגיש טוב עם חוסר המעש והעצלות שלהם. כמו שאומרים, אלו שלא מנסים לא נכשלו מעולם. שורה תחתונה הוא יושב על חצי מליארד דולר ואתם על חצי שקל . כלום. ניקים .
Fries | 03.11.16
93.
מייקל ג'ורדן - שעדיין נחשב לכדורסלן הטוב בהיסטוריה,
מייקל ג'ורדן - שעדיין נחשב לכדורסלן הטוב בהיסטוריה, אמר פעם (בפרסומת, ועדיין): "החטאתי בקריירה שלי יותר מ-9,000 זריקות. הפסדתי כמעט 300 משחקים. 26 פעמים החטאתי זריקות ניצחון שסמכו עלי שאקלע. נכשלתי בחיי שוב ושוב ושוב - ולכן אני מצליח" להגיד על מישהו שהוא לא יכול לתת תחזית טובה יחסית (ותחזיות מהסוג המדובר הן תמיד הימור ככה שתמיד אפשר בקלות ליפול בהן) בגלל שהוא נכשל במשהו גדול שהוא ניסה לעשות, בגלל שהוא לקח סיכון וזה לא הצליח... זה להגיד משהו די טיפשי. מה גם שהוא אומר דברים שהרבה אנשים אומרים.
Omer369 | 03.11.16
91.
שרלטן טוב, והוא שרלטן טוב, מוכר קרח לאסקימואים
שרלטן טוב, והוא שרלטן טוב, מוכר קרח לאסקימואים יותר מפעם אחת, החברות שלו היו אובדן כסף גדול לסאפ, טכנית רק טופ טיר כי השניה הייתה כסף קטן, כל הכבוד על היכולת לעבוד על קואופרטיבים כמו שהוא עובד על אנשים מהשורה. רק שיהיה ברור שטופ טיר נכשלה בניסיון הנפקה בנאסדק ויודה האגסי על מזלו, השנה הייתה 2000, בועת הדוטקום, כל דבר נמכר בכל מחיר. המוצר היה כושל. להיות הוגן זה היה תקופה של מוצרים כושלים. להיות הוגן יותר, שרלטן מעולה, כל הכבוד לשרלטניות שלו.
Pretzel | 03.11.16
88.
שטויות. אתה מדבר על צורך נקודתי של הורים
שטויות. אתה מדבר על צורך נקודתי של הורים לילדים קטנים, כשהילדים בגיל 5 ומעלה - אין צורך בדברים האלה. לרוב האוכלוסיה אין צורך בסלקל ובבוסטר ברכב. לאוכלוסיה שכן צריכה את זה - אין צורך בזה באופן קבוע (לדוגמא, כשאתה נוסע לעבודה או לקניות והילדים לא איתך). פתרון אפשרי יכול להיות מכוניות אוטונומיות מסויימות שבהן יש ציוד מתאים ויעלו טיפה יותר. פתרון אפשרי אחר קשור לעובדה שברכב אוטונומי חשמלי אין צורך בהרבה מאוד מהדברים שיש ברכב רגיל (לדוגמא, הגה, דוושות וכד') ואין צורך במבנה הספציפי שבו בנויים רכבים היום. כבר היום מדברים על עיצוב מחדש של תא הנוסעים ברכב (ושל הרכב בכללי) בשביל ליצור סביבה נעימה ונוחה, פיתרון לנושא הזה יכול לבוא מתוך עיצוב מחדש של תא הנוסעים. ולמה אתה חושב שתמתין ברחוב לרכב האוטונומי? למה שלא תקבל שיחת טלפון / הודעה כשהרכב למטה? את זה קל לעשות כבר היום. לגבי חבילת חיתולים, סל בגדים ותבנית עם עוגה - היום אתה גם ככה יורד עם זה לאוטו, אז מה בדיוק אתה מנסה להגיד? מה ההבדל?
BandAid | 03.11.16
73.
האיש גאון שיווקי, אבל פה זה נגמר. מעבר
האיש גאון שיווקי, אבל פה זה נגמר. מעבר לכך הוא איש הזוי שלא מבין כלום מכלום ובגלל זה הוא נכשל. זה לא מספיק שיש לך חזון הוא גם צריך להיות פרקטי ויעיל. בטר פלייס הייתה מקרה קלאסי של המלך הוא עירום אחרת אני לא מבין איך אגסי הצליח להוליך שולל כרישים כמו קרייזלר ורנו
BottleOpener | 03.11.16
70.
אם אפשר לנסוע עם מכונית פשוטה וזולה בעלות
אם אפשר לנסוע עם מכונית פשוטה וזולה בעלות זולה, מי ירצה להיות בעליה של מכונית יקרה? ... מממ אולי מי שיכול להרשות לעצמו? :)  בואו נראה, ואם אפשר לשכור דירה בעלות אחזקת דירה אשר על פני זמן זולה יותר מעלות אחזקת דירה שבבעלותינו (כולל את הריבית שמשלמים על המשכנתא, ו/או את הריבית שמפסידים על השקעת שווי הדירה בהשקעות משתלמות יותר), למה שמישהו בכלל ירכוש דירה?  ...מממ אולי כי יש שיקולים נוספים מעבר לשיקול הכלכלי הטהור? 
Wheel | 03.11.16
67.
יש מודלים שמעריכים כמה רכבים אוטונומיים צריך, כדי
יש מודלים שמעריכים כמה רכבים אוטונומיים צריך, כדי שיהיה אפשר להזמין רכב בתוך x זמן ובהסתברות y. מודלים שעשו על עיר סבינגפור הראו שאם המשתמש מוכן לחכות מספר דקות קטן לרכב, מספר הרכבים שצריך כדי לשרת את כל העיר קטן בעשרות אחוזים.
Strawberry | 03.11.16
64.
אגסי צריך לזכור שכספי המשקיעים הורווחו בעמל רב
אגסי צריך לזכור שכספי המשקיעים הורווחו בעמל רב וביזע! ולכן, כשפונים לציבור כדי שישקיע במיזם כלשהו, צריך לדעת ששיווק טוב אינו תחליף למציאות. רעיון, טוב ככל שיהיה, צריך להיות מעשי ומציאותי. רעיון שיכניס כסף למשקיעים ולא רעיון שעובד בשיטת מצליח..סטייל פרמידת שוטים.
Mustache | 03.11.16
59.
בטר פלייס לא הקדימה את זמנה בכלום, ולא
בטר פלייס לא הקדימה את זמנה בכלום, ולא הציגה שום חדשנות (או אינוביישן בשפתו של מר אגסי) טכנולוגית או תפעולית. זאת היתה חברה שממסמרת את הלקוח לסוג רכב אחד מיצרן בודד, ומערכת הטענה יחידה. אין תחרות, אין שחקני משנה, אין אפשרות לשינוי או ריסייל. קניה אחת וזה לתמיד. מה גם שברמה הטכנולוגית, המוצרים שהציעה החברה היו ונותרו נחותים בכל פרמטר. זה לא רק שהטכנולוגיה שנמכרה היתה רחוקה מבשלות, אלא - ובעיקר - המודל העיסקי היה מזעזע לחלוטין, ובשום מדינה חוץ מאצלינו לא היו מדברים איתו בכלל, בטח לא ברמה של להעניק משאבים חינם ופטור מהכל. נכון ששוק הרכב ****כנראה**** מתקדם לרכבים אוטונומיים ללא מנועי בערה, אך בטר פלייס לא היתה בכלל קרובה לייצר פתרון טכנולוגי, תפעולי, פיננסי משתלם לטווח זמן מיידי או לאורך זמן.
Bullhorn | 03.11.16
58.
נו באמת...הוליך שולל מולטי מליונרים ...נכון המודל לא
נו באמת...הוליך שולל מולטי מליונרים ...נכון המודל לא היה נכון ..חשבו לעשות עלינו כסף ולא הצליחו. אבל להקים מאפס מערכת כזאת תודה שלא זה כזה פשוט. לא שהפעם זה ילך. אני מאמין שצריך להיפטר מהמכונית הפרטית לגמרי. רק תחבורה ציבורית בסגנון אלון מאסק .
Processor | 03.11.16
55.
נחמד, אבל לא ריאלי. בערים הצפופות אולי מתאים,
נחמד, אבל לא ריאלי. בערים הצפופות אולי מתאים, אבל מה עם הפריפריה? יהיו שם מספיק רכבים לשיתוף? כמה מכוניות צריך להגיע מהפריפריה למקומות התעסוקה, בוודאי במדינות "מתוקנות" כמונו שאין תחבורה ציבורית ראוי? המכונית תחזור ריקה עשרות ק"מ להמתין להזמנה חדשה? ומה עם סופי שבוע וטיולים, גם אובר? וכמה עולה לטעון את המצברים, הרי גם זה על בסיס דלק. צריך לראות תכנית עסקית וללמוד אותה בזהירות. כבר עבדתי עם יועצים עסקיים שבנו תכניות עסקיות מצוצות ממוחם הקודח.
Beer | 03.11.16
45.
תגובה מורכבת תהיו סבלניים: 1. מאז ז'ול ורן,
תגובה מורכבת תהיו סבלניים: 1. מאז ז'ול ורן, נתנו לחולמים במות כאילו הם יודעים מה יהיה בעוד 100 שנה (אגאסי ואיילון מאסק)  2. יש התעלמות אדירה מכח הנפט,  3. יש התעלמות אדירה מהזבל האדיר שהסוללות ישאירו  מה שכן, יש ניסיון לשנות את מאבק הכוחות העולמי, להחליש את מעצמות הנפט העולמיות, ולחזק אלטרנטיבות  סוללה שצריך להחליף אותה לא תהיה. לא יהיה מקום בתא המטען אז זה לא יקרה.  איפה המכונית המעופפת, האם מנוע חשמלי יוכל להעיף מכונית , כנראה שלא.  איפה העלויות האדירות של סוללות מול נפט  אנחנו רחוקים שנים מרכב אוטונומי, יכל באותה מידה לומר, שתזמין רחפן והוא יקח אותך לאן שצריך למה רכב בכלל, למה צריך כבישים, רחפנים יטיסו אותנו יותר מהר יותר רחוק יותר בטוח לכל מקום 
Pretzel | 03.11.16
41.
הבנאדם הכי נאיבי שקיים. המדינה תוותר על הכנסות
הבנאדם הכי נאיבי שקיים. המדינה תוותר על הכנסות ועל שוד הדלק? בארץ הכל קורה כל כך לאט, התקדמות טכנולוגית היא כל כך איטית, מסורבלת ויקרה. חוץ מזה, לאובר לא צריך רכב? גם אם הוא היה צודק והוא ממש לא, זה אולי יקרה בעולם במקומות מפותחים, אצלנו בארץ הכל רקוב, אין תשתיות, המדינה רק מחפשת לעשוק ולשדוד ואין סיכוי שרכב יעלם מפה בזמן הקרוב
Guitar | 03.11.16
38.
התחשיבים שהצגת נכונים לגבי רכב בנזין או דיזל.
התחשיבים שהצגת נכונים לגבי רכב בנזין או דיזל. במנועי בעירה פנימית יש טמפרטורות גבוהות, לחצים ורעידות, שפשוט "אוכלים" את המנוע. ברכב חשמלי אין את הבעיות האלה, ולכן הבלאי נמוך בהרבה. בנוסף, המנוע משמש גם כבלם, מה שמקטין מאוד את שחיקת הבלמים, שישמשו רק לעצירות חירום - וגם כאלה כמעט לא יהיו בזכות הנהג האוטומטי. בקיצור - ראית כמה המחשבים התקדמו ב 20 שנה? עכשיו הגיע הזמן שדבר דומה יקרה גם ברכב.
Carrot | 03.11.16
29.
באמת סוס מת אגסי. כמו הכותרת. גם אחותו
באמת סוס מת אגסי. כמו הכותרת. גם אחותו דפנה שותפה למזימה. היו יכולים לתת רנו חשמלית לציי רכב של חברות הייטק וכד' במחירים יותר משתלמים מאשר להחזיק רכב בנזין. ולאט לאט להתבסס אולי להפסיד קצת בהתחלה אבל לא לפשוט רגל. הניהול היה כושל ידעו רק לקנות ולייצר איך למכור לא ידעו בשיט! וזה על אגסי וניהולו האישי!
Bottle | 03.11.16
25.
פשוט לא מאמין שהוא עדיין מקבל במה מרכזית
פשוט לא מאמין שהוא עדיין מקבל במה מרכזית בעיתונות הכלכלית והטכנולוגית בישראל. הייתם נותנים כזאת במה ללאנס ארמסטרונג במדור הספורט? למיידוף במדור השקעות? בושה. להטוטן של מילים ריקות, רעיונות בומבסטיים בצבעים ורודים, והכל מלא באוויר חם...
Bullhorn | 03.11.16
22.
הלוזר שהופקד על מיליארדים ,הפסיד הכל בשחצנות שמעליה
הלוזר שהופקד על מיליארדים ,הפסיד הכל בשחצנות שמעליה מתנוסס הסב - טקסט "אני יותר חכם מכולם" ממשיך להנות מהערצת ההמונים והתקשורת ומפריח הגיגים הזויים בשם ה"ראייה הוויז'אונרית" שלו. אדם כמוהו צריך לעמוד בתור למרק בבית תמחוי 
Bike | 03.11.16
18.
הרצאה מעניינת והאיש מאד משכנע. הוכיח שם תוך
הרצאה מעניינת והאיש מאד משכנע. הוכיח שם תוך להטוטים מספריים כי העלות לנסיעה אפסית. טען כי רכב יכול לנסוע 24 שעות ולהחזיק 5 שנים (וגם זאת בגלל שיקרעו הריפודים הפנימיים). ובכן לידיעתך: רכב של 100000 קמ מאבד מחצית מערכות. רכב 150000 ק"מ לא שווה כלום. רכב שנוסע "24/7" מחזיק מעמד שנה. כל תחשיביו יש לייקר פי 5. בסיום ההרצאה הבנתי איך הצליח וריסק בעבר. אופטימי מידי.....
Fish | 03.11.16
12.
נראה לי שהוא מדבר ממשאלת ליבו. העובדה היא
נראה לי שהוא מדבר ממשאלת ליבו. העובדה היא שגם היום אפשר להתנהל ככה עם אובר או רכבים להשכרה לפי זמן אבל אנשים לא עושים את זה בגלל שהם לא עושים את זה בהרבה תחומים כי הם מוכנים לשלם והרבה על מוצר שהוא רק שלך ובמקה של רכב הרכב רק שלך ורק אתה נוסע עליו ורק אתה שומר עליו ורק אתה נהנה מהדברים המיוחדים של הרכב שלך.
Boomerang | 03.11.16
11.
תרים את הראש ותביט על התמונה הגדולה, בטר-פלייס
תרים את הראש ותביט על התמונה הגדולה, בטר-פלייס אמנם נכשלה בין היתר כיוון שהקדימה את זמנה, הטכנולוגיה לא הצליחה לעבור את טווח ה-200 ק"מ אבל חווית הנהיגה ברכב היתה מדהימה. ברור שברמה הטכנולוגית זה כיוון שהעתיד צועד לעברו ולראיה ראה באיזה טכנולוגיות משקיעות ייצרניות הרכב, מתחיל בבטיחות וכלה ביכולות נהיגה עצמאיות.
Coathanger | 03.11.16
6.
דיבורים על 2020 הם שטות גמורה. הטכנולוגיה ממש
דיבורים על 2020 הם שטות גמורה. הטכנולוגיה ממש לא תהיה מוכנה לכך. יש מקומות, בעיקר ערים צפופות עם בניה לגובה (כמו ניו-יורק) ועם תחבורה ציבורית טובה שבהן אף פעם לא החזיקו מכוניות אז מה הדוגמה שלו? זה שהמוניות הוחלפו באובר זה אולי פגיעה בשוק של נהגי המוניות, אבל ממש לא שינוי בשבילי כצרכן (אולי מוצר פחות טוב קצת)  מעבר מדלק לחשמל זה סביר שייקרה, בטח אם הפופולאריות של השכרות רכב לזמן קצר לשימוי עירוני עולה כי בנסיעות כאלו אין בעיה לשלב טעינות של הסוללות. הבעיה של השוק, כמו שהייתה הבעיה של אגסי עם המיזם שלו הוא שנותני שרות כמו שאגסי מדבר עליו, כמו אגסי לא יסתפקו ברווח סביר, הרי אם בטר פלייס הייתה מרוויחה מהמכוניות ומשרות שנתי סביר היא יכלה להצליח, אבל הם ייצרו מודל כלכלי שרצה את כול הרווח שנובע ממעבר לאנרגיה זולה יותר להרוויח הם, הם חשבו שיצטרפו לשרות שלהם כדי להיות ירוקים, אז כן יש כמה שעשו ויעשו את זה, אבל ממש לא מספיק. והחברות שמספקות רכבים אוטונומיים הן יצטרכו להרוויח מהיעילות ז"א ניצולת של הרכב 24 שעות ביממה (שמוסיפה עלויות טיפול ובלאי) וע"י כך להתחרות בחלופה של בעלות על רכב. 
Planet | 03.11.16
4.
הוא צודק אבל בערך. ראשית עד שאנשים יוותרו
הוא צודק אבל בערך. ראשית עד שאנשים יוותרו על הרכב ייקח זמן. כי יש הרגל. אבל בסופו של דבר אין סיבה להחזיק רכב שלך. במרבית הזמן הרכב שלנו כלל לא פעיל אלא חונה בחניה בין עם בית ואו בעבודה, או כל מקום אחר. ברגע שבו תוכל להזמין רכב ולא להמתין דקה אלא עשר דקות אתה תזמין רכב. כי העלות תהיה בסוף זולה יותר מאשר לרכוש רכב.  כל מבנה הרכב עומד להשתנות, כי אין צורך יותר בנהג שישב ויסתכל קדימה.  תוכל להמשיך לישון בנסיעה או להפוך את הרכב בלחיצת כפתור למשרד שלך.  ולהיפגש עם אנשים בשיחת ווידאו תוך כדי נסיעה.  זה בכלל לא משנה עם הרכב הוא חשמלי או על דלק או על מים, ברגע בו אין צורך בנהג הרכב יתחבר מרחוק למערכת שתשלח אותו במסלול הטוב ביותר להגיע במינימום זמן. המערכת תדע בדיוק איפה כל רכב נמצא ואז גם הרמזורים ייעלמו.  בקיצור העתיד המגיע אלינו בתחום הולך לשנות סידרי עולם בתחום. יקומו חברות ענק שיחזיקו צי מכוניות גדול ומעבר ממקום למקום יהפוך להיות שירות.
Box | 03.11.16
2.
1. בשביל שלכל תהיה אפשרות להזמין רכב אוטונומי
1. בשביל שלכל תהיה אפשרות להזמין רכב אוטונומי תוך דקה, יצטרכו להיות המון המון רכבים אוטונומיים בעיקר בשעות עמוסות. מי ייצר את כל המכוניות האלו אם לא יצרני רכב? הרי גם גוגל בדרך לחבור ליצרניות מסורתיות, גם אם תרכוש אחת בסוף. 2. העולם זה לא מרכז לונדון ומנהטן. יש צורך בהמון מכוניות שגם צריכות מוסכים וטיפולים. אמנם ברכב חשמלי יש הרבה פחות צורך במכונאים אבל די לקרוא בפורומים של טסלה לראות שיש להם מחסור בעובדים מקצועיים בטיפול בלקוחות.  3. שוק הרכב בינתיים גדל מדי שנה ולא נראה שיש צפי לעצירה וזאת למרות שצמיחה של הכלכלה העולמית במגמת האטה ברורה.
Ducky | 03.11.16
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת