אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

עריץ הקניות: אמזון גו הופכת את בני האדם למוצר

40 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

40.
בעיקרון זה עניין של אופי
אני קונה רק מה שאני צריך - ומתעלם לגמרי ממבצעים בסופרסל ליד העבודה יש קופות אוטומטיות שאתה מכניס לבד את הברקוד של המוצרים. אני נכנס ויוצא תוך 10 דקות כאשר אנשים סתם עומדים דקות ארוכות בתור. אז סופרסל יודעים בדיוק מה שאני קונה ושולחים לי הביתה קופנים - שנזרקים לפח וגם אסאמאסים על מבצעים - שמושתקים ע"י הסמרטפון. אותו דבר לעשות גם עם אמזון שם גם אני מנוי פריים ועדיין קונה רק מה שצריך ומתעלם ממבצעים. צריך לפתח אופי קצת חזק ולא להתפתות למבצעים זה הכל.
יורם  | 22.12.16
38.
הטשטוש הזוחל של הזהות האינדיבידואלית בשם היעילות
לכאורה כולם מרוויחים, אך בפועל הצרכן מוסלל לאיזשהו נתיב וירטואלי, שבהתאם אליו ייחשף למוצרים מסוימים שאלגוריתם סיווג כמתאימים לו. כמובן שהלקוח יקנה בעיקר ממלאי המוצרים שיוצגו לו, מה שבפועל יחזק את התאמתו לפרופיל. כך, במעין מעגל קסמים, נוסלל למעין "חבילות לקוח" ארוזות היטב, שהתנהלותם קלה לחיזוי ולניהול ע"י התאגיד. לאלו שהאינדיבידואליות פחות חשובה להם מהיעילות - והעולם מלא בכאלו – לא יהיה אכפת, ולכן המגמה הזו תתחזק. ולשאר - כולי תקווה שיהיו מודעים לבעייתיות וימצאו דרכים יצירתיות לעקוף אותה.
אנטי אוטומטוניזציה | 22.12.16
37.
heat map יוצא מחנויות האינטרנט אל החנויות הממשיות
כדי למקסם דפי אינטרנט, כותביהם משתמשים בטכנולוגיה שמציגה להם היכן בעמוד לוחצים הגולשים. בדומה למדפים שליד הקופאיות שהם הנדל"ן היקר בחנות, כך גילו כי כדאי למקם את המסרים החשובים שבדפי האינטרנט במיקום "F", כלומר בעיקר בשורה עליונה וטור ניצב שמאלי - וקצת בשורה אמצעית.
איפכה | 20.12.16
32.
אין מה לפחד
יש כאן רשימה גדולה של טכנולוגיות קיימות שפועלות בתחומים רבים אך לא בטוח שכולן ישמשו בסופו של דבר את הסופרים. נראה לכם שישתלם כלכלית להחזיק בכל סופר כל כך הרבה מצלמות וחיישנים ולבצע מיליארדי חישובים רק כדי להבין שהתעכבת דקה ליד מוצר מסויים זה בגלל ששלחת סמס ולא בגלל שאם המחיר יהיה יותר נמוך אז תקנה אותו? מדובר בניסוי ענק של טכנולוגיות שאולי במקרה הטוב 5% ייכנסו לשימוש.
לא מודאג | 17.12.16
31.
וואי, איזה כתב קוטר. חפרת
בסך הכל הריעון הזה נפלא. וכל הבלון הענק הזה שעושים מהמעקב הוא מוגזם. הוא בסך הכל נועד לגרום לי לקנות יותר. בתור אדם מודע, אני לא חושב שזה מפחיד אותי. הרי אתה עצמך מודה שרוב הטכנולוגיות המוזכרות כבר קיימות ואפילו וותיקות (QR, RFID), אז מה הענין? חוץ מזה, אנשים שיפוטרו כתוצאה מטכנולוגיה זו תופעה שהתחילה עם המהפכה התעשיית. עברו כבר יותר מ - 250 שנה ומצב האנושות רק השתפר: יש פחות רעב ויותר תנאים סוציאליים. עבודות/עבדות ילדים נשארה רק במדינות בודדות. רק נדמה לנו שמעולם לא היה רע יותר
אוהד ש. | 17.12.16
30.
זו הקדמה רבותיי
רק טכנופובים יכולים לכתוב כתבה כ"כ שלילית על שילוב של טכנולוגיות מתקדמות לשירות האזרח. כבר שנים שאוספים עלינו מידע הן הרשויות והן התאגידים הגדולים העוקבים אחרי כל צעד ופעולה שלנו, כך שאמזון לא המציאה שום דבר חדש אלא רותמת את מה שכבר קיים. העולם מתקדם, המחירים יורדים, יותר ויותר אנשים משולבים במעגל העבודה והצרכן מרוויח.
דוד | 17.12.16
29.
וולמארט [סאם קלאב]
חנות החברים של וולמארט [סאם קלאב] מפעילה אפליקציה פשוטה מבלי כל הרעש שבכתבה הזו! אני נכנס, סורק בטלפון שלי כל מוצר שאני שם בעגלה, ״משלם״ ויוצא. אין מצלמות. אין זיהוי מיקום ופנים. בלי הסטריה ושאר הערות בומבסטיות כפי שהופיעו בכתבה פשוט ולענין
עמית | 17.12.16
28.
כל כך הרבה שטויות בכתבה אחת...
מכיוון שאתה טוען שאני מועסק בתנאי עבדות, אין סיבה לא להאמין למה שאני עומד לכתוב. אמזון חוטפת על תנאי העסקה של צווארון לבן, אבל האמת שזה רק ביקורת יחסית. בהשוואה למעסיקים בישראל עובדי אמזון עובדים בגן עדן. אין אפליה מגדרית, אין אפליה גזענית, אין אפליית גיל, אין אפלייה נקודה. השכר מאפשר לחיות חיים נהדרים ללא כל קושי אפילו למשפחה עם משכורת אחת.
עובד אמזון | 17.12.16
27.
למה במסווה של טובת המשתמש?
באמזון יודעים שהדבר הכי טוב לשורת הרווח בטווח הארוך זה משתמש מרוצה שמקבל חוויה מעולה, שירות מעולה ואת המחירים הכי טובים. בין החברות היחידות בעולם שלא מעניין אותה נתונים רבועניים אלא רוצה לספק בטווח הארוך את השירות הכי טוב שאפשר ללקוח. ככה אמזון נהייתה אמזון
אחד שיודע | 17.12.16
19.
כתבה מאוד מעניינת וחשובה
והרפרנס לסרט "דו"ח מיוחד" הוא מדוייק ומפחיד. הבעיה שאנשים מזמן כבר ויתרו על הפרטיות שלהם (בעיקר כשבועת פייסבוק התפוצצה) יום אחד פשוט נמצא את עצמנו חיים בשביל החברות ולא הפוך!!! אנשים כבר היום לא מבינים שהתאגידים שולטים בהם ע"י פרסומות ממוקדות ומעקב אחרי החיפושים, הצעה של מוצרים ע"י פרסומת זה ביטול אפשרות הבחירה האישית ומה שעצוב זה שאנשים משלמים את המחיר הזה בלי בעיה. ראו ערך פייסבוק, היא תלויה במשתמשים שלה מבחינת תוכן אבל ישנה הרגשה שאנשים תלויים בפייסבוק
יונתן | 16.12.16
14.
מה שיותר עצוב זה התגובות פה
אנשים ממש לא מבינים שזה תחילת הסוף של האנושות כיצורים חופשיים, בעלי רצון עצמי ויכולת שינוי. זוהי תחילת העבדות האנושית בשירות תאגידים גדולים. תחילת כל הדיסטופיות מסרטי המד"ב וגרוע מכך. בהחלט, המציאות עולה על כל דמיון. אין ספק - כמו שלא המשיכו בדרך השיבוט - יש לעצור גם את הסיפור הזה כאן. לא שווה לחיות אם אתה מנוטר 24/7, בן אדם אתה כבר לא. רובוט אורגני.
מלכה | 16.12.16
13.
ל - 10 תלך ותקרא את הספר 1984
ברגע שירצו לשעבד את כולנו יהיה להם מאוד וקל ופשוט כיוון שהם כבר ידעו את התוי פנים של כולם את ההרגלים שלהם איפה הם ומה הם עושים וככה יהיה להם הרבה יותר קל לשעבד ולהפוך אותנו לעבדים. כבר היום ישנם בנקים שלא מקבלים הפקדה של מזומן, ישנם הגבלות על קניה במזומן ובארה"ב זה לא חוקי לשאת עליך יותר מ 10 אלף דולר ללא קבלות מהיכן הכסף.המשמעות שבבוא היום מזומן לא יהיה קיים יותר וכל הכסף שלך יהיה מספרים במחשב, ברגע שירצו ימחקו את הכל יאפסו את הכל והופ אין לך כסף יותר.
אריאל | 16.12.16
12.
ומה נעשה עם כל הסוסים ונהגי הכרכרות?
די לפחד מהעתיד ולהפחיד ממנו. תתאימו את עצמכם לעתיד כי אי אפשר לעצור אותו. בעצם אתם יכולים להצטרף לאמיש, לנהוג על כרכרות ולא להשתמש בחשמל האנשים יוכלו להשתמש בכסף שהם חוסכים לצרוך מוצרים ושירותים אחרים, אולי מסאג', אולי אימון כושר, טיפול אצל הפסיכולוג, סדנת בישול.. הכסף הזה ילך למקומות אחרים ולאנשים שעובדים במקומות האחרים - מקומות שבהם יש היגיון להעסיק בן אדם ולא רובוט. בן אדם שירגיש שהוא ממש את עצמו ולא מהווה תחליף נחות לזרוע רובוטית.
רועי | 16.12.16
8.
האח הגדול
כתבה מעולה. ככל שאנו מבקשים לעשות את חיינו קלים יותר,בסופו של יום הם ייהפכו קשים יותר. התחושה שעוקבים אחריך בכל שניה היא הרבה יותר ממטרידה. יש הבדל מהותי בין קבלת הצעת קניה ומחיקתה או התעלמות מוחלטת ממנה מאשר להיות נעקב בכל רגע ורגע. גם האדם הישר ביותר לא ירגיש נוח וזאת בלשון המעטה. האח הגדול עומד בפתח .
מנחם | 16.12.16
6.
ל-2, זה לא מסובך בכלל
הם יודעים שלקחת? יודעים. הם יודעים שיצאת מהמתחם אבל שהמוצר לא יצא? יודעים. יותר מזה, אתה מניח שהזיהוי מתבצע על בסיס מדף - והוא לא. הוא מתבצע על בסיס זיהוי תמונה וחיישנים כפי שמוסבר בכתבה (קראת אותה בכלל?). ויודע מה? גם אם לא ידעו שהחזרת את המוצר למדף, אז הם יחייבו אותך ויעבירו אותך דרך שירות לקוחות כדי לקבל החזר. בפעם הבא תלמד טוב טוב להחזיר למקום.
ASD | 16.12.16
5.
אז מה בעצם?
אז מה בעצם אם יידעו לתת לי פרסומות מדוייקות יותר בהתאם למי שאני? אם אני גבר לבן באמצע שנות ה 40, למה חושפים אותי לפרסומות לטמפונים? האם לא שווה לי לוותר על הפרטיות שלי לטובת עולם חכם יותר, שיודע להציע לי דברים רלוונטים אליי? אפליקציית התמונות של גוגל הכינה לי אלבום תמונות בדיוק לפני יומולדת 4 של הבת שלי. מעולה! בדיוק הייתי צריך כזה. אם המחיר הוא שיידעו עליי דברים - שיידעו! זה משחק לטובתי.
אחד | 15.12.16
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת