אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

דב מורן מסביר מדוע ההמצאה של מובילאיי חשובה מכל מוצר שהומצא בישראל - גם מהדיסק און קי

53 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

49.
אין קשר למציאות לכתב
הכתב בכלל לא מבין על מה מדובר ולאן רוצים להתקדם. הצחשבה בכתבה זה של אדם זקן ולא מקושר לעולם המודרני. הטכנולוגיה הזאת תאפשר שיתוף רכבים, תקטין משמעותית צורך בחניות, תקטין עלויות לתחבורה: יהיה אפשר להחזיר רכבים ללא נהג. מה שמסוכן בכישים זה נהגים ערסים וזה לא יימנע על ידי טכנולוגיה הזאת - רק אולי בשילוב להפלות.
מרגולין | 20.03.17
48.
39 צודק במקום להקים כאן מייקרוסופט ישראלית
במקום להקים מייקרוסופט ישראלית, כזו מוכרת רשיונות שימוש בתוכנה ובידע שפותח כאן, מוכרים את לב ליבה של הטכנולוגיה בנזיד עדשים. כן, גם מכירת חברה בסכומי עתק, יכולה להתברר כמכירה בנזיד עדשים (לגבי מובילאיי ימים יגידו). במבט לאחור, מכירת אמ-סיסטימס מתבררת כטעות גדולה. אקזיט שהלהיב דמיון בשעתו ותרומתו למשק חד פעמית וסופית.
אבי | 20.03.17
47.
ההמצאה הגדולה ביותר - הגיעה מהאגרוטכניקה
המוצר של מובילאיי הוא משמעותי אבל אינו ההמצאה הגדולה שיצאה מהארץ. מוצר התוכנה החשוב ביותר הוא: אלגוריתמי הקריפטוגרפיה של שמיר (מכון וייצמן). אין ספק. המוצרים הישראליים החשובים הם מתחום האגרוטכניקה: ההשקיה בטפטוף! של נטפים, טכנולוגיה חסכנית מים, מלון גליה (של מכון וולקני): המלון העקרי בהודו, פקיסטן וצפון אפריקה, תפוח ענה (של אבא שטיין) - התפוח הנפוץ בעולם החם. השרי הראשון (טומצ'יו:) הכלאה של עגבניה פרואנית. אלו המוצרים שהם שגרירים שלו בעולם כולו (לא רק במפותח)
א | 20.03.17
46.
יש כל כך הרבה דברים שהכותבים לא יודעים
מזל שאנשי סטארטאפ לא קוראים תגובות של אנשים שלא יודעים כלום. המובילאיי שאנחנו מכירים מהאוטו הוא קצה קצהו של רעיון הראיה המלכותית. לחברה כידוע יש פטנטים וטכנולוגייה שיכולים להביא את רעיון הראיה המלכותית לפיתוחים טכנולוגים אדירים, ולא רק בתחום הרכב האוטונומי. הראייה המלכותית של מובילאיי שתהייה בעתיד צמודה לכל רכב, היא מקור מידע אדיר לאינטל, ומידע היום הוא נכס עצום. מובילאיי כמו שהיום נראה כלא משהו מיוחד, אבל הערך המוסף שהוא יביא לאינטל יכול להיות שווה הרבה יותר מ-15 מיליארד
מאיר | 20.03.17
44.
הרכב ינהג במקום הנהג? ואם יחדור וירוס למערכת הרכב
פתאום מרגיש בטוח להחזיק את החתיכת ברזל הזו בידיים. כולם מדברים גבוה גבוה, אבל כמו הטכנולוגיה הגרעינית, אפשר לנצל אותה גם לרעה. וצריך להזהר מלשים את החיים שלנו בידיים של טכנולוגיה חדשה. בלי קשר, מפרגן לכל ישראלי שבעזרת המח עושה כסף.
אמיר | 19.03.17
43.
לוגריתם מוטה ביטוח יחליט אם תחיה או תמות
יחליט אם תהיה בצד שיפצע קל או יפצע קשה - הכל תלוי בערכך הביטוחי שלך. מחשב הרכב יהיה מקושר למחשבי חברות הביטוח ובמצבים מסוכנים, יחליט בחלקיק שניה למי לתת סיכוי גבוהה יותר לשרוד. אם אתה מבוטח בכמה מליוני דולרים, סביר שהמכונית האוטונומית תעדיף אותך בחיים או שתצא בפציעה קלה. בצד השני הומלסים, מובטלים, מגדרים שונים, בעלי שכר נמוך והילדים שלהם יתועדפו לרמת סיכון גבוהה יותר - כלומר הם בבחינת מותרים לפציעות קשות יותר ואפילו מוות.
אבי | 19.03.17
42.
טעות לאומית
כפי שמכרו למען בצע כסף את הידע של החקלאות הטובה ביותר בעולם וכיום החקלאיים היהודים מתקשים להילחם בידע הזה אשר מצוי בידיים שונות ומשונות אשר משלמות לעובדיהן 5$ ליום כך גם אנו מוכרים את הידע הטכנולוגי ויגיע הים שנבכה על זה. יש לעבור לשיטת השכרה של ידע ולא העברת ידע. עם פטנטים בין לאומיים רשומים. אנחנו מוכרים את החכות במקום רק את הדגים- היינו ונשארנו טיפשים
אסף | 19.03.17
41.
מצחיק, משקיעים שמים כסף רק על דברים "בטוחים"..
יש לי חבר יזם עם רעיון מהפכני, כבר חמש שנים מנסה למצוא משקיע, מה אומרים לו? "זה מודם מידי בשבילנו", "תבוא אחרי שתוכיח היתכנות".... בקיצור, נמחד לדבר על השקעה בדברים "קשים" אבל האמת, משקיעים שמים רק כשהם לא נמצאים בסיכון גבוה יותר..
יוסי | 19.03.17
40.
קפיטליסטי
כדי למכור חברה במכפיל 100 צריך להיות אמן. על כך כל הכבוד ליזמים! כדי למכור מכשיר שמצפצף בסיבוב כשהוא רואה הולך רגל על מדרכה צריך להיות אמן בריבוע. וגם על כך שפו. לכנות ״פריצת דרך טכנולוגית״ את המכשיר שנמכר היום ומותקן ברכב שלי זו כבר הגזמה. ה״פריצה״ היא בעיקר שיווקית. כבל אופן מה שנמכר היום בטוח לא מציל חיים. רק גורם להם להיות יותר רועשים ומטרידים. מצד שני זה ״רק״ כסף - גם כן רעיון וירטואלי.
קפיטל | 19.03.17
39.
איזה קשקוש...
שאלה פשוטה: כמה רכבים שמצויידים במוביילאיי היו מעורבים בתאונות עד היום, חלקן קטלניות? תשובה: לא יודע, אבל כנופיית שעשוע יודעת ולא מגלה... אני מעריך שמדובר באלפים. ולמה אף אחד לא חושב לשאול את עצמו את השאלה הזו...? כולם חושבים שאם אינטל שלפה את הארנק בטח יש פה משהו... וכולם טועים. המערכת הזו חסרת כל ערך בטיחותי, היא רק מצויינת בלהכניס כסף לכל מיני אנשים מושחתים... מוכרים לכם זבל ואתם (וגם אינטל) קונים
שם שם | 19.03.17
38.
תגובה ל-24
ההקבלה שאתה מנסה ליצור בין נהגי כרכרות לרכבים מוטעה מיסודה. כנראה שלא קראת שכתבתי שמובילאיי יכולה לשמש כלי תובלה מוצלח. להחליף מוניות משאיות. כיום מכוניות נמכרות כמענה לצורך רגשי מעבר לתיפקוד. אנשים משקיעים ממון וזמן בשיפוץ מכוניות. לכן על תזלזל במשמעות החופש והרגש שקשור במכונית. שעשוע מתחיל להזכיר את שי אגסי. חזון גדול שינסה לכפות על הנהגים את השקפתו. אנשים לא אוהבים אח גדול שיכתיב להם מה לעשות ושידחפו לרובוט אמצעי מעקב ופרסום כדי להשתמש בהם.
קוקוריקו | 19.03.17
37.
כמות האנשים שלא מבינים כלום מדהימה אותי
קופסת צעצוע ? חוסר כדאיות של העסקה? מובילאיי היא סך של טכנולוגיות שמצילות חיים כיום, טכנולוגיות שיסייעו למכוניות לנסוע ללא נהג בעתיד וסך של הסכמי ענק חתומים עם יצרני רכב גדולים. ישנן פרשנויות שהעסקה הייתה עוד במחיר נמוך. אז קצת פירגון וצניעות לא יזיקו. אין צורך להפחית בערכן של טכנולוגיות אחרות כמו כיפת ברזל או דיסק און קי. כמובן, אם הפרשנים המשכילים כאן שטוענים שהעסקה לא כדאית הינם בעלי תואר שני בהערכת שווי חברות, הרי שאני לוקח את מילותיי בחזרה וקורא לאינטל לרכוש את הסביח של עובד.
שחר | 19.03.17
36.
יש לי מוביל איי ברכב, קיבלתי ללא ששאלו אותי
באמת שהייתי פתוח לנושא, אך מנסיוני, אני לא הייתי סומך על הדבר הזה שיציל לי את החיים. מוצר מלא בעיות ואגים, המון התראות שוו או שלא מזהה בכלל. אני באמת לא מבין על מה הרעש והמהומה? אהה בעצם כן מבין... כסף מסנוור את העיניים של האנשים בדיוק כמו מוביל איי שנוסע מול השמש....
אבי | 19.03.17
35.
ב 2011 רכשה אינטל את תוכנת הניווט הישראלית טלמפ
שווי הרכישה היה 300-350 מיליון דולר. אחרי שנתיים היא סגרה את הקו של טלמפ, ולא ברור אם הפיקה רווח ענייני כלשהו מהרכישה. מבחינה כלכלית בטוח שזה היה הפסד. איני עושה השוואה בין שתי העסקאות, זה סדר גודל שונה. אבל נדמה לי שגם הפעם אינטל לא בדקה עד הסוף מה היא הולכת לעשות עם מובילאיי. ראיה מלאכותית היא מרכיב מרכזי בדרך ליצירת רכב אוטונומי. אך רכב אוטונומי דורש גם חיישנים נוספים ואינטגרציה של המידע שהם מפיקים: סורק לייזר היקפי, מכ"ם וגם קצת מידע מ GPS.
זאב | 19.03.17
28.
משתמש מתחיל
שמחתי מאד לגלות שברכב החדש שקניתי מותקן מובילאיי מהסדרה החדשה ולמצוא שאני בין הנהגים שאצלם המובילאיי מובנה בראש. זה פשוט עניין של אחריות עצמית והרגל ליישם את שיטת 2 השניות (ובמהירויות גבוהות אף 3) בנהיגה שוטפת ולדעת לקרוא את הכביש והסכנות הצפויות בו. מאידך, נוכחתי לדעת שההתראה על 2 שניות ופחות מזה אינה מדוייקת ולמעשה מרווח העצירה גבוה יותר, כלומר, למעלה מ-2 שניות. ואולי הדבר מוטה על ידם במכוון…? בכל מקרה, עם מובילאיי מרגישים יותר בטוח.
אלכס | 19.03.17
26.
טיפוח צמחים מהונדסים הצילה מאות מליונים ממוות.
אם פטריה תרקיב קילחי תירס או שיבולי חיטה או אורז ימותו מיליארד אנשים מרעב ומחלות. מובילאיי בינתיים הרויחה הרבה כסף ואין רישום תקף על הצלת חיי אדם. עיקר הפיתוח בינתיים זה רכיבים מיוחדים (מעבדי תמונה) ואולי מצלמות זעירות ותוכנה אנליטית. כל הכבוד למפתחים אבל עדיין לא מצילים עולם ממוות
שרון | 19.03.17
25.
מכרו אשליה לחברת אשליות
מי שחושב ששנה הבאה או בעוד 5 שנים הרכב יסע לבד טועה בגדול וככה גם אינטל, פשוט צריך להסתכל על בעיית העצירה של אלן טיורינג (גאון המחשבים של המאה) שלא נפתרה מעולם, על מנת שאוטו יסע לבד הוא צריך לחשוב כמו בן אדם ואנחנו רחוקים שנות אור מזה, לזהות תמרורים או מכוניות בעזרת מצלמה לא תפתור את בעיית הבינה כי אין שם, מלבד סט של פקודות...
מומחה | 19.03.17
23.
בועת הייטק
זה שאינטל מלאה במזומנים ולא יודעת מה לעשות איתם לא הופך את מובילאיי שווה 15 מליארד דולר (!). יש בעולם מערכות התראה טובות חדות ומדויקות שיודעות גם לבלום את הרכב וגם לתקן את ההגה שצריך ולא סתם לצפצף. ההמצאה הישראלית הגדולה ביותר היא כיפת ברזל/שרביט קסמים/חץ שיש רק לישראל ואין לאחרים ולא מתאר לעצמי מה היה קורה אם האויבים שלנו יכלו לבצע את זממם לפגוע במרכזי האוכלוסיה שלנו ללא הגנה. ומובילאיי? זה צעצוע יקר מאוד ותו לא.
אופיר | 19.03.17
21.
תזמון נכון ליזמות - 2
המאבק הטכנולוגי בעולם הרכב, התמקד בין טכנולוגיית לייזר או מכ"ם. ההעזה של מובילאי לפתח מערכות מבוססות מצלמה עם עיבוד תמונה אינטנסיבי שדרש פיתוח יקר מאד של שבבים יעודיים ואלגוריתמיקה כבדה ומהירה משלם את עצמו בגדול היום לאחר 17 שנה של פיתוח יקר עם הבשלת הטכנולוגיה והצורך בגלל התחרות המקבילה בעולם. אם חברות הרכב לא היו משנות גישה בסיסית ומעדכנות את התחיקה שמאפשרת רק עתה שליטה אוטומטית במהירות, בבלמים ובהיגוי, אי אפשר היה גם כיום להטמיע את המיכשור האוטומטי ברכבים.
אבנר עציון | 19.03.17
20.
חדשנות בתזמון נכון
כבר לפני 25 שנה [1992] הייתה חברה בשם "רמת סיליקון" שם פיתחנו מערכת התראה לפני התנגשות שכללה גם בקרת מהירות אדפטיבית. כיוון שהמערכת התבססה על לייזר ועלתה רק כ- 100$. צרכנים התלוננו שהיא מצפצפת, ויצרני רכב בכל העולם טענו שמחיר כזה גבוה כי בטיחות בעדיפות נמוכה לצרכנים המעדיפים מערכת רדיו עם צליל הקפי חזק.
אבנר עציון | 19.03.17
17.
העסקה שתפיל את אינטל
אם כל הכבוד לדב ויש כבוד, מחיר הרכישה לא כלכלי. טעות נוספת של אנשי ההיטק שעוסקים בתחום, היא הפחתת הקשר הרגשי בין בעלי המכוניות למכוניות. מובילאיי, אם וכאשר תצליח תוכל להחליף מוניות אוטובוסים וכלי הובלה למיניהם. רק כאשר דור הנוהגים הנוכחי ילך לעולמו אולי הילדים שלנו יסכימו לוותר על רכב. שעשוע רומז לכפיה עתידית. "בעתיד יאסר על אנשים לנהוג." חובבי נהיגה, אספנים, בעלי שררה, לא יוותרו על המכונית כל כך מהר. מוכן להתערב שאינטל תמחוק על ההשקעה הזאת הרבה כסף, ראו מקרה כרומטיס.
קוקוריקו | 19.03.17
2.
סתם יחסי ציבור , מובילאי לא המצאה,,,
סך הכל איזה קופסה צעצוע עם הרבה חיישנים ואלגוריטמים, שכל פירמה יכולה ליצר יותר טוב או פחות טוב מי זה , זה שאמור להציל חיים זה לא מצדיק מחיר דימיוני שינטל שילם על זה יותר מפי 15 ממה ששווה, אני עדיין חושב שאולי מימון איזה אחד או שניים כורי גרעין בתוך העסקה,,,, ח' ח' ח'
pan | 19.03.17
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת