אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הכלכלן הראשי: רווחי יבואניות הרכב זינקו ב-72% בעשור האחרון

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
דברי במספרים מי מ..ין יותר טוב אריק או אני
הקלקלן הראשי הוא דמגוג במיליונים. הדיבור באחוזים מטעה . מכונית שעולה ליבואן 10000$, המדינה לוקחת 84% מס קניה, שהם 8400$ + מעמ 17%שהם 3128$ . הכנסות היבואן על רכב זה הוא 5500$-2700$ (15-30%) לפני מע"מ. המדינה לעומת זאת מרוויחה על רכב זה 8400$ + 3128$ = 11528$ + מע" על הכנסות היבואן. המדינה מרוויחה על כל רכב יותר מפי 2 , בלי להשקיע כלום, בעוד ליבואן יש הוצאות. עדיף שהקלקלן הראשי היה מודיע שהמדינה שודדת את האזרחים כי מותר לה.
קוקוריקו | 19.03.17
6.
תודה לנווה על היוזמה.להמשיך בפעילות!
תודה לנווה על יוזמת הבדיקה וחשיפת הבצע של היבואנים. הגיע הזמן שמשרד התחבורה יפעל למניעת המונופול והבלעדיות של היבואנים, שרק רוצים עוד ועוד כסף ומשאירים בכיסם את הרווח מירידת שער משמעותית. לא בכדי יש בעיה עם שטחי אחסון בנמלים - הרי ליבואנים לא איכפת, העיקר להציף, ממילא הרבה מההוצאה הוא על חשבון המדינה (כלומר כולנו). אולי צריך פיקוח על מחרי רכב חדש? אולי לעודד סוכנויות יבוא מקביל? קדימה!
אישימוטו | 19.03.17
4.
משחק רציני של המדינה במספרים
בפועל, כמות הרכב הנמכר עלתה ב 92%. ככה שבשביל שהכנסות המדינה יעלו "רק" ב 16%, הם היו צריכים להפחית ב40% את המיסים, דבר שכמובן שלא קרה. מה שחישבו במיסי המדינה זהו את השינוי במס לכל כלי רכב. למעשה, רווחי היבואנים עלו ב 72% מול עלייה של 92% במכירות, כלומר היבואנים מרויחים פחות לכל כלי רכב שהם מוכרים ואילו המדינה מרוויחה 16% יותר לכל כלי רכב שנמכר. המדינה מדברת על רווח של 2 מילארד לכל היבואנים. לעומתם המדינה מכניסה מעל 40 ! מילארד רק ממיסים ואגרות שונים על שוק הרכב (ב 2016)
ניב סדובסקי | 19.03.17
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת