אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

החשד למידע פנים במובילאיי: כך הרוויחו שני ישראלים 4.9 מיליון דולר

38 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

35.
תודה על כל ההסברים, עכשיו יותר ברור. למס׳ 8
למס׳ 8, זה כל כך רחוק ממני שקשה לי אפילו להזדעזע, מה גם שלא הבנתי עד כמה החשד ממשי. עכשיו שהסבירו לי, נראה לי אפילו יותר תמוה, למה בן אדם יעשה כזה צעד (יקנה טונות של אופציות) שבבירור יחשיד אותו. אם באמת היו כה טפשים (ותעבי בצע) לעשות את זה, זה אכן מרגיז כי אני מבינה שבטווח רחוק זה פוגע בהשקעות של כולנו.
מספר 3 | 27.03.17
24.
ברור ב110% שהיה פה שימוש במידע פנים , הכסף
גרם לעיוורון מוחלט אצל שני החסרי מעוף האלו . אם רק היו קונים מניות לעולם לא היו תופסים אותם. אבל הפרופסור המצחיק קנה ב200 אלף דולר אופציות בסנטים - ברור שפעולה כזו תקפיץ את האלגוריטמים של ה SEC. 2 "המכובדים" האלו היו כבר מיליונרים אבל תאבת הבצע הפילה אותם
כסף מעוור | 26.03.17
20.
אנו באמת
לא ברור איך הם לא חשבו שהפעילות הלא רגילות בתיקים שלהם בתוספת משרתם יסבכו אותם. מילא היו טיייייפהלה מתוחכמים ומשקיעים את הכסף באמצעות חשבונות של קופים - מכרים חברים וגרובי משפחה תמורת חלק מהרווחים הצפוי. יחסית לאנשי אקדמיה הם לא מפגינים הרבה תחכום
אבנר | 26.03.17
17.
אופציות
הכוונה שקנה אופציה בסנטים בודדים ומכר ב 9$ לאופציה, ולכן יש רווח של מאות-אלפי אחוזים. אופציה נחשבת יותר מסוכנת בגלל שאם עד התאריך הקובע האופציה לא עוברת את המחיר היא לא שווה כלום, ולכן המשקיע מפסיד את כל כספו בניגוד למי שקונה את הנייר ישירות. מצד שני בגלל שהרווחים יותר גדולים אפשר להשקיע סכום קטן מאשר הסכום עבור קנייה ישירה. מקווה שזה ברור.
למספר 3 | 26.03.17
16.
המרה מ teva ל mbly אכן משונה
teva היא מניה סולידית יחסית, במכפיל 6-7 לשנה הקרובה, שמשלמת 4% דיבידנד (מעין נכס מניב), עם פייפליין אינובטיבי מעניין לשנים הקרובות, שסביר שהפרופסור הגנטיקאי מכיר מקרוב (תרופה אינובטיבית חדשה להנטינגטון, אח"כ דיסקינזיה, אח"כ טורט ותרופה מהפכנית למיגרנה קשה) - בהחלט משהו שסביר שפרופ' מתחום הרפואה עשוי להכיר ולהשקיע במשהו כזה לטווח ארוך. mbly מנגד היא מניית הייטק במכפיל יקר להחריד. ההחלפה ביניהן נראית תמוהה. משקיעים לא נוטים לעשות שינויים כאלה דרמטיים בפורטפוליו שלהם.
dw | 26.03.17
12.
ל-3
זה יותר משתלם כי הרווח באחוזים על כל אופציה הוא הרבה יותר גדול. אם קונים אופציה בכמה סנטים ומוכרים ב-9$ אז הרווח הוא אלפי אחוזים, לעומת קנייה ישירה של מניות שבמקרה הזה הניבה רווח של 28% "בלבד". זה יותר מחשיד כי זה די לא סביר שמישהו יקנה כמות מאוד גדולה של מניות שנמצאות רחוק מאוד מהכסף. כלומר שאם השוק מתמחר את האופציות האלה בכמה סנטים בודדים אז כנראה שהסיכוי שהן יהיו שוות משהו בעתיד הוא מאוד קטן, ובגלל זה רוב האנשים לא יקנו כמויות גדולות של אופציות כאלה.
RedLabel | 26.03.17
11.
תשובה ל 3
כי היה להם סכום סופי להשקעה. נניח 200,000$ (סכום שהוזכר בכתבה). במקרה של מניות, היה יכול לקנות בכל הסכום מניות ב $42 ולמכור בסוף ב $60 ולהרוויח בערך $100,000. לא רע, אבל לא "מכה". אבל עם אופציות - יכל לקנות בכל הכסף המון המון אופציות שעולות כל אחת כמה סנטים - ואם המחיר עלה ל $60, להרוויח מיליונים! אבל אם מחיר המניה לא היה עולה מעבר ל(נניח) 50, היה מפסיד את כל ההשקעה שלו, כל ה $200,000 היו יורדים לטמיון.
נדב | 26.03.17
10.
תשובה ל 3
כי היה להם סכום סופי להשקעה. נניח 200,000$ (סכום שהוזכר בכתבה). במקרה של מניות, היה יכול לקנות בכל הסכום מניות ב $42 ולמכור בסוף ב $60 ולהרוויח בערך $100,000. לא רע, אבל לא "מכה". אבל עם אופציות - יכל לקנות בכל הכסף המון המון אופציות שעולות כל אחת כמה סנטים - ואם המחיר עלה ל $60, להרוויח מיליונים! אבל אם מחיר המניה לא היה עולה מעבר ל(נניח) 50, היה מפסיד את כל ההשקעה שלו, כל ה $200,000 היו יורדים לטמיון.
נדב | 26.03.17
9.
תגובה ל3
הרווח נראה לך פחות בהשוואה ישירה אבל כמה כסף יש לך להשקעה? נגיד יש לי 100אלף דולר מניה עולה 1000 דולר אני יכול לקנות 100 מניות ולהרוויח את מחיר הסגירה (נגיד 30%) כלומר 30 אלף דולר אופציה עולה 10 דולר אז אני יכול לקנות 10,000 אופציות והרווח שלי יהיה 290$ על כל אופציה (רווח 30% פחות מחיר האופציה) בסופו של דבר מניות ארוויח 30,000 ואופציות ארוויח 3,000,000 לסיכום מדובר במינוף ועם אותה כמות של כסף ארוויח הרבה יותר. כמובן גודל פוטנציאל הרווח כך גם גודל הסיכון.....
קצת מבין | 26.03.17
6.
למספר 3
בעקרון את צודקת אבל זה רק במקרה והשתמשת בכסף שלך על מנת לקנות את אותה הכמות של מניות. נגיד אופציה למניה תעלה 10 דולר ומועד הפקיעה שלה הוא אחרי הקפיצה הגדולה, ומניה באוץו הזמן תעלה 40 דולר אז את קנית בעצם פי 4 יותר מניות. הרווח יגזר מההבדל במחיר בין מימוש אופציה לבין קנית מניה רגילה ובקרה הזה הוא הרבה יותר קטן. זאת אומרת שעל פניו אולי הוא הרוויח פחות על כל מניה כשקנה אופציה, אבל מנגד הוא הרוויח על הרבה יותר מניות בסך הכל עם אותו סכום כסף התחלתי.. מקווה שהסברתי באופן ברור...
מסכים איתך שהם לא מספיק ברורים | 26.03.17
5.
ההבדל בין פעולה באופציות למניות
מי שקונה מנייה ב$40 יכול להראות כאילו הוא מאמין בחברה לטווח ארוך ולכן הפעולה לא בהכרח מחשידה. אם מחיר המניה יגיע ל$60 הרווח יהיה 50%. לעומתו מי שקונה אופציות קול על $60 בסנטים בודדים מהמר שמחיר המניה יזנק ב50% בזמן קצר מאוד שזה דבר לא הגיוני אלא אם יש מידע פנים. בגלל הפער הגדול בין שער האופציה לשער המניה מחיר האופציה היה נמוך מאוד, ובאותו סכום כסף היה אפשר לקנות הרבה יותר אופציות ממניות. לכן הרווח היה 1800%
ל-3 | 26.03.17
3.
לא הבנתי, למה אופציות זה יותר משתלם ויותר חשוד?
לכאורה אם היה קונה מניות ישר, היה מרוויח יותר. נגיד היה קונה ב-$42 ומוכר ב-$60. עם אופציות, הוא שילם כמה סנטים על כל אופציה ואז הרוויח $9. אם קונים אופציה אז יש פחות סיכון (כי אם המניות בסוף יצנחו פשוט לא תממש את האופציה), אז למה זה דווקא יותר מחשיד אותו??? אשמח להסבר.
לא מבינה בזה | 26.03.17
2.
קולים
המהירות של תפיסתם רק בגלל שיש ל sec תוכנה שמקפיצה פעילות חריגה באופציות מייד אחרי כל עסקת מיזוג. בעצמי ראיתי לפני פרסום העסקה שבטוויטר ציינו סוחרים שיש עסקאות חריגות באופציות על מחירים משוגעים כמו 60 דולר לפקיעה בשבועיים כאשר המנייה 45 עד 47. הגרידיות והטפשות הפילה את ולדמן ולא בטוח שהפרופסר יואשם אם קנה רק מניות .
שחקן אופציות | 26.03.17
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת