50. טעות יש עוד מוצר שהיה טוב יותר אישה היום אין יותר נשים בעולם יש רק גברים מכוערים יותר ומכוערים פחות עמנואל | 26.04.17 (ל"ת)
47. נו באמת - במחיר של טיסה אחת "אז", אפשר לקנות לפחות שני כרטיסי מחלקה ראשונה "היום", ולטוס בתנאים טובים יותר (רמז - גם שם השענות לאחור לא מפריעה לנוסעים האחרים, אפשר לישון בשקט ויש יופי של אוכל. בחלק מהחברות מקבלים גם חדר שלך לעצמך...) - רעש המנועים הועם מכיוון שהיה מדובר על מנועי בוכנה, ולא מנועי סילון שעושים קצת יותר רעש... - על איכות הטיסה של "אז" (הקופצנית והאיטית) כבר דיברו - מעניין שבתמונה שלגביה מצויין כי "בתא הנוסעים היו 18 מושבים בלבד" מופיעים בבירור מעל 18 נוסעים... בקיצור, גם לתרגם עבודה של אחרים צריך לדעת. אני | 21.04.17 (ל"ת)
46. אז ועכשיו אז - הטיסה נמשכה שעות רבות הטיסה היתה בהישג ידם של מעטים (לא מעט ביניהם "מסתדרניקים" שטסו "בשליחות האומה" כמובן...) אז אולי יותר טוב כמו עכשיו. רק אל תגידו שאני "סוציאליסט". יוסף המעופף | 20.04.17 (ל"ת)
45. לא המוצר היחידי - גם גיטרות חשמליות הסיבה להידרדרות בשני המוצרים : מעבר ל- mass production . ברק | 17.04.17 (ל"ת)
44. האמת.. שאם כבר שמתם תמונות של אנשים אז גם בגדים היו יותר איכותיים, התפירה היתה איכותית יותר, הבדים איכותיים יותר ובעיניי גם הסגנון. מעניין שבחנויות יד 2 ניתן למצוא עדיין יותר בגדים משנות החמישים והשישים מאשר משנות השמונים והתשעים. בגדים מהשנים האחרונות דווקא יש בשפע, כאלה עם תווית של אתרי קניות. עדי | 16.04.17 (ל"ת)
42. ממש לא נכון. לפני 60 שנה טיסות היו לאלפיון העליון היום האלפיון העליון טס בתנאים הרבה הרבה יותר טובים ממה שרואים בתמונות האלו. b | 15.04.17 (ל"ת)
39. גם היום זה ככה שוכחים לציין שרק העשירים ביורת היו יכולים להרשות לעצמם לטוס. גם היום אפשר במחלקות עסקים וראשונה לקבל תנאים כאלה ויותר ובמחירים יותר זולים. מה זה משנה | 14.04.17 (ל"ת)
36. טיסות טראנסאטלנטיות בשנות ה 60 טסתי מספר פעמים כנוסע בשנות הששים בעיקר במטוסי בואינג 707 ו דוגלאס DC10. כל טיסה היתה חוויה שהיו מתכוננים לה כמו לחתונה (טוב הגזמתי לצורך הענין) . אבל אומר זאת, בתקופה ההיא לא הייתה פעם שעליתי לטיסה כשלא הייתי לבוש חגיגית, מגולח ומצוחצח טיפ טופ, וכך גם רוב הנוסעים האחרים כי טיסה הייתה בגדר של חווית על וסוג של הנאה בפני עצמה. כל זה נגמר בשנות השבעים כשבאה מדיניות השמים הפתוחים. מחירי הטיסות הוזלו והחגיגה נגמרה (או התחילה לטעמם של אחרים). זאב ס. | 14.04.17 (ל"ת)
34. שכחתם רק דבר אחד המטוסים האלה טסו בגובה נמוך ולא כמו מטוסי הסילון של היום, ברגע שהיה מזג אויר גשום עם קצת רוח הטיסה היתה הופכת לסיוט מפחיד ביותר דני | 14.04.17 (ל"ת)
31. כן , גם פעם היה כל כך טוב להיות עשיר . היום גם עניים יכולים לטוס . זה כל כך לא אסתטי... ראובן | 14.04.17 (ל"ת)
26. לא מי יודע מה - משך הטיסות בשנות החמישים ארוך מאוד: לטוס לארה"ב ב"קונסטליישן" היה סיפור של 35 שעות, לטוס מלוד לפריז או לונדון: יום עבודה (ממריאים מוקדם בבוקר ונוחתים אחר הצהרים). הרעש היה גדול, המטוסים טסו בתוך העננים, לא כמו היום, "מעל מזג האויר". לכן היו הרבה יותר רעידות, קפיצות וחריקות של המטוס. הלאנז' (טרקלין) היפהפה בתצלום היה רק במטוסי סטרטוקרוזר. כאלה נבנו בסך הכל 58 עותקים, ולא היה להם קו סדיר מנמל התעופה לוד (ע"ע BOAC ז"ל). רוברט לואי כהן | 14.04.17 (ל"ת)
24. כל המטוס היה כמו מחלקת עסקים לא מחלקת התיירים של ימינו בהם המטרה היא לדחוס כמה שיותר נוסעים . כמובן שיועד לעשירים בלבד ולא לעמחא נחמד מאוד | 14.04.17 (ל"ת)
23. למי שחושב שלא היה נוח רועש ובטוח טועה טסתי כמה פעמים בסופר קונסטלישן לאפריקה וגם לניו יורק בבואינג STRATOCRUISER מטוס של 2 קומות הטיסות היו שקטות - שהמטוס הגיע לגובה שיוט שזה בערך 7 מייל מעל הקרקע( כן כמו היום) היו מתאימים את ה"פסיעה"של הפרופלור והמטוס היה שקט , אוכל מעולה ושירות מעולה והחופשה התחילה כבר בטיסה ובטיחות - המטוסים היו מתוחזקים בקפידה - כל האסןנות הכבדים הגיעו עם כניסת הסילון לתחום Ariel Eskenazi | 14.04.17 (ל"ת)
21. בשנת 1964 טיסה לני יורק עלתה 2300 דולר הלוך וחזור, כרטיס פתוח לשנה. שווה ערך למשכורת שנתית בישראל של אז. זה כבר היה במטוסים מודרניים כמו 707 בלי מיטות ובלי לאונג משקאות אבל עם מקום נרחב לרגליים וזמן טיסה כמו שהיום. ידידיה | 14.04.17 (ל"ת)
19. flights in the 70th only first class had some of these benefits. tourist class was always tight. ticket prices were the same across all airlines and were based on flight distance so the only difference was better service on each airline rachel | 14.04.17 (ל"ת)
18. היום אפשר לטוס אי אפשר לקנות בית. בסך הכל הפכו את הטיסה לדבר נגיש וטוב שכך. לעומת זאת את הדירה הפכו ממקום שבן אדם גר בו לאפיק השקעה ספקולטיבי. יוסי | 14.04.17 (ל"ת)
17. טיסה ת"א-ניו יורק בשנת 1951 - 33 שעות טיסה בסקיימאסטר DC-3 עם עצירות לתדלוק ברומא, ציריך, לונדון, ואיסלנד. טיסה נמוכה בתוך המזג אוויר ורעש של ארבעה מנועי בוכנה. יוסי | 14.04.17 (ל"ת)
15. כותרת מוזרה המון דברים יוצרו באיכות טובה יותר אז. זה היה לפני הנדסת מוצר שיהרס תוך שנה-שנתיים. דגיעגע | 13.04.17 (ל"ת)
14. מה עם המחיר של הטיסות אז, רק שכחתם להוסיף שהמחיר של הטיסות האלה היה שקול לכמה חודשי או שנות עבודה לאדם פשוט רק עשירים יכלו לטוס בזמנים ההם, כל השאר עדיין השתמשו באוניות לפחות עד שנות ה-70, אלון | 13.04.17 (ל"ת)
11. התעשיה היחידה שהולכת אחורה משנות ה 70 של המאה שבעברה: משך זמני הטיסות נשארו אותו הדבר. המושבים נהיו יותר קטנים וצפופים. מישהו חולה במטוס ומדביק את כולם בגלל שאין תחלופת אוויר. יורדים מהטיסה וצריכים פיזיותרפיה. זו התעשיה היחידה בעולם שהולכת אחורה והכל בשם "הורדת המחיר". תעופה אזרחית | 13.04.17 (ל"ת)
10. מנועי פרופלור זה רעש נוראי וטיסה לא נוחה בעליל השוואה גרועה. במטוסים של פעם היו טסים בגובה של מזג האוויר, זה אומר שהנסיעה הייתה רצופה במהמורות ופחות בטוחה. חוץ מזה שהפרופלורים עשו רעש נוראי. גם לא היו מווסתים את לחץ האוויר בתא הנוסעים, שזה אומר שהיה חוסר נוחות מוחלט בנסיעה. בקיצור, זה שהתמונות יפות ממש לא אומר שהנסיעה הייתה נוחה. מבטיח לכם שהנסיעה בכל מחלקת תיירים הכי פשוטה כיום היא נוחה פי כמה מהמטוסים של שנות ה50. דודו | 13.04.17 (ל"ת)
8. אלו תמונות קד"מ של בואינג, תצורות אפשריות למטוס הצילומים נעשו בגוף זה לא באמת איך שזה היה. בפועל זה היה צפוף יותר וקטן יותר. דאגלס דיסי 6בי הכיל בין 50-100 מושבים, תלוי בתצורה. מצחיק גם שבאחת התמונות אתם מציינים 'תא הנוסעים המרכזי הכיל 16 מושבים' כאשר בפועל רואים יותר מ-16 מושבים בתמונה. בכל אופן, נחמד לראות. מוזמנים לairliners.net אתם בטוחים בעצמכם? | 13.04.17 (ל"ת)
7. משעשע אבל שכחתם כמה דברים משעשע אבל שכחתם לציין כמה דברים, למשל שטיסות היו הרבה פחות בטיחותיות, יחסית למספר הטיסות והנוסעים התרסקויות היו נפוצות בסדר גודל יותר. יפה שהוזכר הרעש כמה פעמים, כי מטוסי בוכנה מאוד מאוד רועשים כפי שכל מי שטס באחד כזה יודע. מטוסי סילון שקטים מאוד יחסית. אחד | 13.04.17 (ל"ת)
6. כמה משכורות ממוצעות עלתה טיסה מניו יורק ללונדון? מבטיח לכם שהיום בהרבה פחות אפשר לטוס ביזנס ולהנות מתנאים הרבה יותר טובים דג | 13.04.17 (ל"ת)
5. מעניין אם גם אז גררו נוסעים בכח כשהם צורחים בגלל אוברבוקינג. הרי המטוסים היו קטנים יותר והכילו פחות מושבים. יאו מינג | 13.04.17 (ל"ת)
4. השוואה מגוחכת במחיר של טיסה בשנות ה-50 תוכל לקנות כרטיס במחלקה ראשונה ולקבל שרות אפילו יותר טוב. במחלקת עסקים תקבל את אותה רמת שרות (אם לא יותר), אולי אפילו בפחות כסף. מחלקת תיירים פרימיום תאפשר תיסה נוחה למדי במחיר אף יותר זול ובמחלקת תיירים תקבל מה שלא יכלת לקבל בכלל בשנות ה-50 - תעבורה באוויר במחיר שווה לכל נפש. ובנוסף - עוד בונוס קטן, ללא קשר למחלקה - טיסה טראנס אטלנטית ישירה ב-10 שעות, במקום 3 ימים עם 5 עצירות ביניים. מ | 13.04.17 (ל"ת)
2. כי טיסה פעם היתה חוייה לעשירים פעם התחרות בין חברות התעופה היתה מי מפנקת את הלקוחות יותר כי טיסות היו מאוד יקרות והיו חוויה בפני עצמן. היום התחרות היא על מחירים, וחווית הטיסה היא משנית לחלוטין, ואולי בטלה לגמרי אפילו, אז התחרות היא על כמות הלקוחות. סה"כ חברות תעופה מרוויחות יותר ממכירת כרטיס למחלקה ראשונה ועסקים, אבל אין להן מספיק לקוחות שמוכנים לשלם בשביל זה אז המחלקות הזולות הומצאו. רוני | 13.04.17 (ל"ת)
1. מצד שני - טיסות עלו המון ויועדו רק לעשירים גם היום אפשר להשיג אותה רמת נוחות אם תשלם מחיר גבוה מאוד, אבל התפתחות התעשיייה מתבטאת בכך שגם שכירים בעלי שכר ממוצע יכולים להשתמש בשירותי תעופה. סגולה | 13.04.17 (ל"ת)
זהו כנראה המוצר היחיד שלפני 60 שנה היה יותר טוב מהיום
50 תגובות לכתיבת תגובה