אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

זהו כנראה המוצר היחיד שלפני 60 שנה היה יותר טוב מהיום

50 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

47.
נו באמת
- במחיר של טיסה אחת "אז", אפשר לקנות לפחות שני כרטיסי מחלקה ראשונה "היום", ולטוס בתנאים טובים יותר (רמז - גם שם השענות לאחור לא מפריעה לנוסעים האחרים, אפשר לישון בשקט ויש יופי של אוכל. בחלק מהחברות מקבלים גם חדר שלך לעצמך...) - רעש המנועים הועם מכיוון שהיה מדובר על מנועי בוכנה, ולא מנועי סילון שעושים קצת יותר רעש... - על איכות הטיסה של "אז" (הקופצנית והאיטית) כבר דיברו - מעניין שבתמונה שלגביה מצויין כי "בתא הנוסעים היו 18 מושבים בלבד" מופיעים בבירור מעל 18 נוסעים... בקיצור, גם לתרגם עבודה של אחרים צריך לדעת.
אני | 21.04.17
44.
האמת.. שאם כבר שמתם תמונות של אנשים
אז גם בגדים היו יותר איכותיים, התפירה היתה איכותית יותר, הבדים איכותיים יותר ובעיניי גם הסגנון. מעניין שבחנויות יד 2 ניתן למצוא עדיין יותר בגדים משנות החמישים והשישים מאשר משנות השמונים והתשעים. בגדים מהשנים האחרונות דווקא יש בשפע, כאלה עם תווית של אתרי קניות.
עדי | 16.04.17
36.
טיסות טראנסאטלנטיות בשנות ה 60
טסתי מספר פעמים כנוסע בשנות הששים בעיקר במטוסי בואינג 707 ו דוגלאס DC10. כל טיסה היתה חוויה שהיו מתכוננים לה כמו לחתונה (טוב הגזמתי לצורך הענין) . אבל אומר זאת, בתקופה ההיא לא הייתה פעם שעליתי לטיסה כשלא הייתי לבוש חגיגית, מגולח ומצוחצח טיפ טופ, וכך גם רוב הנוסעים האחרים כי טיסה הייתה בגדר של חווית על וסוג של הנאה בפני עצמה. כל זה נגמר בשנות השבעים כשבאה מדיניות השמים הפתוחים. מחירי הטיסות הוזלו והחגיגה נגמרה (או התחילה לטעמם של אחרים).
זאב ס. | 14.04.17
26.
לא מי יודע מה -
משך הטיסות בשנות החמישים ארוך מאוד: לטוס לארה"ב ב"קונסטליישן" היה סיפור של 35 שעות, לטוס מלוד לפריז או לונדון: יום עבודה (ממריאים מוקדם בבוקר ונוחתים אחר הצהרים). הרעש היה גדול, המטוסים טסו בתוך העננים, לא כמו היום, "מעל מזג האויר". לכן היו הרבה יותר רעידות, קפיצות וחריקות של המטוס. הלאנז' (טרקלין) היפהפה בתצלום היה רק במטוסי סטרטוקרוזר. כאלה נבנו בסך הכל 58 עותקים, ולא היה להם קו סדיר מנמל התעופה לוד (ע"ע BOAC ז"ל).
רוברט לואי כהן | 14.04.17
23.
למי שחושב שלא היה נוח רועש ובטוח טועה
טסתי כמה פעמים בסופר קונסטלישן לאפריקה וגם לניו יורק בבואינג STRATOCRUISER מטוס של 2 קומות הטיסות היו שקטות - שהמטוס הגיע לגובה שיוט שזה בערך 7 מייל מעל הקרקע( כן כמו היום) היו מתאימים את ה"פסיעה"של הפרופלור והמטוס היה שקט , אוכל מעולה ושירות מעולה והחופשה התחילה כבר בטיסה ובטיחות - המטוסים היו מתוחזקים בקפידה - כל האסןנות הכבדים הגיעו עם כניסת הסילון לתחום
Ariel Eskenazi | 14.04.17
11.
התעשיה היחידה שהולכת אחורה
משנות ה 70 של המאה שבעברה: משך זמני הטיסות נשארו אותו הדבר. המושבים נהיו יותר קטנים וצפופים. מישהו חולה במטוס ומדביק את כולם בגלל שאין תחלופת אוויר. יורדים מהטיסה וצריכים פיזיותרפיה. זו התעשיה היחידה בעולם שהולכת אחורה והכל בשם "הורדת המחיר".
תעופה אזרחית | 13.04.17
10.
מנועי פרופלור זה רעש נוראי וטיסה לא נוחה בעליל
השוואה גרועה. במטוסים של פעם היו טסים בגובה של מזג האוויר, זה אומר שהנסיעה הייתה רצופה במהמורות ופחות בטוחה. חוץ מזה שהפרופלורים עשו רעש נוראי. גם לא היו מווסתים את לחץ האוויר בתא הנוסעים, שזה אומר שהיה חוסר נוחות מוחלט בנסיעה. בקיצור, זה שהתמונות יפות ממש לא אומר שהנסיעה הייתה נוחה. מבטיח לכם שהנסיעה בכל מחלקת תיירים הכי פשוטה כיום היא נוחה פי כמה מהמטוסים של שנות ה50.
דודו | 13.04.17
8.
אלו תמונות קד"מ של בואינג, תצורות אפשריות למטוס
הצילומים נעשו בגוף זה לא באמת איך שזה היה. בפועל זה היה צפוף יותר וקטן יותר. דאגלס דיסי 6בי הכיל בין 50-100 מושבים, תלוי בתצורה. מצחיק גם שבאחת התמונות אתם מציינים 'תא הנוסעים המרכזי הכיל 16 מושבים' כאשר בפועל רואים יותר מ-16 מושבים בתמונה. בכל אופן, נחמד לראות. מוזמנים לairliners.net
אתם בטוחים בעצמכם? | 13.04.17
7.
משעשע אבל שכחתם כמה דברים
משעשע אבל שכחתם לציין כמה דברים, למשל שטיסות היו הרבה פחות בטיחותיות, יחסית למספר הטיסות והנוסעים התרסקויות היו נפוצות בסדר גודל יותר. יפה שהוזכר הרעש כמה פעמים, כי מטוסי בוכנה מאוד מאוד רועשים כפי שכל מי שטס באחד כזה יודע. מטוסי סילון שקטים מאוד יחסית.
אחד | 13.04.17
4.
השוואה מגוחכת
במחיר של טיסה בשנות ה-50 תוכל לקנות כרטיס במחלקה ראשונה ולקבל שרות אפילו יותר טוב. במחלקת עסקים תקבל את אותה רמת שרות (אם לא יותר), אולי אפילו בפחות כסף. מחלקת תיירים פרימיום תאפשר תיסה נוחה למדי במחיר אף יותר זול ובמחלקת תיירים תקבל מה שלא יכלת לקבל בכלל בשנות ה-50 - תעבורה באוויר במחיר שווה לכל נפש. ובנוסף - עוד בונוס קטן, ללא קשר למחלקה - טיסה טראנס אטלנטית ישירה ב-10 שעות, במקום 3 ימים עם 5 עצירות ביניים.
מ | 13.04.17
2.
כי טיסה פעם היתה חוייה לעשירים
פעם התחרות בין חברות התעופה היתה מי מפנקת את הלקוחות יותר כי טיסות היו מאוד יקרות והיו חוויה בפני עצמן. היום התחרות היא על מחירים, וחווית הטיסה היא משנית לחלוטין, ואולי בטלה לגמרי אפילו, אז התחרות היא על כמות הלקוחות. סה"כ חברות תעופה מרוויחות יותר ממכירת כרטיס למחלקה ראשונה ועסקים, אבל אין להן מספיק לקוחות שמוכנים לשלם בשביל זה אז המחלקות הזולות הומצאו.
רוני | 13.04.17
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת