אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

אלון מאסק מדגים: כך אפתור את בעיית הפקקים בכביש

50 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

48.
מחשבה עקומה - נסיון לשמור על הרכב הפרטי. הוא כבר לא
לא צריך רכב פרטי - צריך רכב נטו, ובטח באיזור עירוני. מה זה משנה איזה רכב, כל עוד הוא נוסע ומביא אותך מנקודה לנקודה? מוניות שירות או אובר יעשו את זה, וייתרו את מחצית הרכב הפרטי הקיים. אם כבר אז רכב אוטונומי נטו. העיקרון הוא זה - האנושות לא יעילה, וצריכה להתייעל. 30-50 אחוז מהאנרגיה שמוצאת, מתבזבזת. לכן יעול ישפר את הכל פי 2, בעשירית ההשקעה.
כג | 04.05.17
47.
זה קיים רק יותר פשוט.
מה שהוא מתאר פה כבר קיים רק לא איך שהסרטון מראה. - בן אדם מגיע עם הרכב לנקודה א׳ עולה על משהו שניראה כמו משטח שנוסע על מסילה במהירות ומוציא אותו בנקודה ב׳ . ברור שאי אפשר לעבור על כל פיפס קטן בכל העיר שיוציא אותו איפה שהוא רוצה בגלל זה הוא עם הרכב , אז כאשר הוא יוצא לנקודה ב׳ הוא מגיע ליעד הספציפי עם הרכב. זה בדיוק כמו לעלות לרכבת עם אופניים חשמליות ולחצות כמה ערים ומהרכבת ליעד לרכוב עם האופניים. רוצים חופש בכבישים ? תגבילו שכל משפחה תוכל להחזיק כמות רכבים בהתאם. נניח מפשחה עם 5 נפשות תוכל להחזיק 2 רכבים בלבד והרכבים האלו ישרתו את כולם לפי תורים שיתחשבנו ביניהם על כל 3 נפשות 2 רכבים. היום , הילד בן ה18 יש לו רכב מעפן באיזה 10,000 ש״ח שהוא נוסע איתו לבסיס וכו׳ ובסופי שובע. לאבא יש רכב משלו שהולך לטייל עם האם , לבת יש עוד רכב בקיצור רכבים נהיו יותר גרועים ממחשבים. כל מי שעובד יכל להרשות לעצמו רכב תהיו ריאלים למציאות. כמו שמגבילים להוליד ילדים בסין שיגבילו פה רכבים למשפחות.
בר | 04.05.17
45.
הפיתרון נמצא בחשיבה מחוץ לקופסה והוא כבר כאן
מדוע צריכים לצאת מהבוקר כל יום 4 מיליון איש מהבית ולנסוע לעבודה ולעמוד שעתיים ביום בפקקים ? היום 70% מהעבודה של בני האדם היא מול מחשב וניתנת לביצוע מהבית. הממשלה צריכה להתחיל לתגמל מעסיקים אשר מעסיקים עובדים שעובדים מהבית. נניח להשתתף ב- 20 אחוז משכרו של כל עובד אשר עובד מהבית. התפוקה תהיה כמעט זהה. העובד לא יצטרך לעמוד בפקקים, המנוע של הרכב לא יזהם את האוויר, צריכת הדלק הכללית תפחת, לא יהיה עוד צורך להשקיע בכבישים. ניתן לבצע היום שיחות ועידה תלת מימדיות, כל ערוצי התקשורת מוצפנים, כל המידע בענן
יניב | 01.05.17
43.
22, המציאו כבר כזה דבר, לפני 130 שנה, קוראים להמצאה הזו " אופנוע".
המחשבה על פקקים וההתמודדות איתם שייכת בעיקר למי שחי בעיר גדולה ו"מבלה" חלק נכבד מחייו בניסיונות מתסכלים להגיע מנקודה א' לנקודה ב'. חשבתם פעם למה באמת צריכים לחצות את העיר והפקקים, חשבתם שאולי בכיוון ההפוך ממרכז העיר, תוכלו למצוא את מה שחיפשתם בלי להיכנס לפקק ולחפש חנייה? חשבתם שאם מדובר בסתם צורך לקנות משהו, תוכלו למצוא אותו באינטרנט ולא לבזבז זמן בקניות? חשבתם שאפשר לשנות את דרך החיים ובמקום לחזור יום יום לאותם מקומות מאוסים וצפופים פשוט להחליף אותם במקומות רעננים וחופשיים?
שמעון | 01.05.17
38.
פתרון דבילי, והנה הפתרון הנכון
פתרון אידיוטי, לא יעיל ולא ישנה מאומה, והסיבה שהוא רוצה בכך? כי הוא גר בבל-אייר, ועובד במגרש המשרדים של חברתו לא רחוק מהשדה LAX, ונוסע לאורך ה-405 כל יום לעבודה... מנהרות ב-LA ?? הצחקת אותי, זה לא הפתרון, ומה באמת הפתרון הכי יעיל והכי מהיר? קומה שנייה לכל אוטוסרדה, יש כזה קצת על ה-110 מדאוןטאון דרומה, אבל המושחתים לקחו החלק הזה והפכוהו לכביש פרטי באגרה, ולכן אם יעשו קומה שנייה (כמו שיש ביפן), בנויה מבטון חזק ובתחתיתו הגנה מפני רעידות אדמה, לכל אורך ה-405 מהוואלי ועד השדה, זה יפתור לו הבעייה, ואז גם ל-10 מהים ומזרחה, ואז גם ל-101 מהאוולי עד דאוןטאון ואולי גם ל-5 זה הכי יעיל, ומהיר, ואפשרי,
זה בגלל שהוא גר בבל-אייר | 01.05.17
33.
זה פיתרון לדרכים בין עירוניות בלבד
ואם כבר 200 קמ"ש, למה לא 400 קמ"ש, בשני המיקרים יש בעיות של תאוצה ותאוטה. חלק מהפתרון, לפחות אצלנו נעוץ בהסרה של 80% מהרמזורים הקיימים על דרכים בין עירוניות. המצב בו כל יישובון קטן או קניון בצד הדרך, יש לו רמזור פרטי משלו, בלתי הגיוני בעליל, בשביל זה קיימים כבישי שירות, והיכן שהם לא נמצאים, על הראשות המקומית לסלול אותם, או לקטר ולבכות למה אין לנו רמזור. השאלה היא מי הגאון שימצא את הדרך למנוע פקקים בתוך השטחים האורבניים. בנתיים אנחנו יכולים להמשיך ולחלום, או להנות מנהיגה ביום כיפור.
יהואש | 01.05.17
31.
לי יש פתרון יותר פשוט ובעשירית מחיר
על כל כביש שקיים, תבנה כביש עלי מעליו. בארגנטינה, מדינת עולם שמיני, לפני המונדיאל 78' בנו 5 אוטוסטראדות מעל כבישים בעיר (מזכיר לכם, 3500000 מיליון תושבים בבואנוס איירס לא רבתית, 14500000 תושבים בואנוס איירס וה"גוש דן" שלה) כאמור, בנו 5 אוטוסטרדות בפחות משנה. ולהם יש רשת רכבות תחתית של מאות קילומטרים מתחת לכל העיר (והעיר שם פי 10 בדיוק הגודל של תל אביב) ולא, אני לא ארגנטינאי או בן של. פשוט בהתחלה טיילתי שם ולאחר מכן חייתי שם לא מעט זמן ולמדתי הרבה דברים שהלוואי והיו כאן.
חלי סלוצקי | 01.05.17
28.
מה הוא עשה בעצם? הוסיף עוד כבישים!!
הפתרון האמיתי יהיה שאני אפסיק לנהוג עם עוד 3 משובים ריקים לידי כל הזמן.. לכן : מכונית צרה וקצרה . בעלת מושב בודד.. למה אני צריך לסחוב את המושבים הריקים האלו איתי כל הזמן ? זה עולה לי כסף בדלק, בבלאי , בביצועים, ואני לבדי תופס מקום בכביש של 4 אנשים, עכשיו תכפילו את זה בעשרות אלפים , והנה הפקקים כל בוקר! כשמכונית תתפוס רבע מקום ממכונית היום , אז..
מכונית לנוסע יחיד ( 90% מהמשתמשים ) | 01.05.17
24.
הוא סתם טמבל אוטו=1980, רכבות מהירות ותחתיות
מספיק כבר עם המכוניות האלה, אוטו זה כלי רכב לטווח קצר, לטווח ארוך מאוד (מעל 1000 ק"מ) יש מטוס, ומתחת צריכה להיות רכבת מהירה שנוסעת מעל 300 קמ"ש. גם בתוך הערים צריכות להיות רכבות תחתיות למרחקים של מעל 2 ק"מ, אוטובוסים מוניות וזוג רגליים על הרצפה או על זוג אופניים.
אסף | 01.05.17
22.
למגיבים מס' 5 ומס' 18
ל- 18 אין דבר כזה "שתי מיליארד" אלא שני מיליארד. למס' 5 אני יכול לגלות לך שבלא מעט ערים אמריקאיות יש מערכות של רכבות תחתיות שהן תחבורה ציבורית, יש גם רכבות עיליות, מעל מפלס הרחוב, ותתפלא גם מטוסים הם תחבורה ציבורית. אז אולי התכוונת שמישהו צריך להקים בישראל תחבורה ציבורית ולא צל של תחבורה ציבורית.
אדר | 01.05.17
19.
צריך למצוא דרך להפטר מהחסרונות של נהג אנושי
נהגים אנושיים הם מועדים לפורענות - עייפים, עצבניים, אגואיסטים. מערכת חכמה בעיני תהיה מערכת שתניע מכוניות באופן אוטומטי(בערך כמו מכונית אוטונומית, רק שכל המכוניות יפעלו יחד לא רק כדי למנוע תאונות אלא גם כדי לווסת עומסים ולשמר מהירות נסיעה גבוהה יחסית) בכבישים ראשיים ומהירים, ואולי תצריך נהיגה אנושית בקילומטרים האחרונים, בכבישים הקטנים והדלילים יותר.
מישהו | 30.04.17
17.
מאסק פישל. הוא יודע שהמכונית בדרך לבית הקברות.
המכונית היא אחד הדברים המיותרים ביותר בעולם. היא יקרה, אחת ההוצאות הגדולות למשק בית שערכה נעלם לאחר כמה שנים, היא מזהמת, הפקקים מבטלים בעצם את עצם קיומה, הכבישים שנבנים רק עבורה מהווים שטח ענק לא מנוצל, תארו לכם שבמקום כבישים יהיו ראות ירוקות , ילדים ירדו לשחק ״בכביש״, סוף סוף גם יהיה שקט ...! תחבורה ציבורית תהיה תת קרקעית ברכבות או תלויה כמו הייפר לופ. הכל בחשמל לא בנזין. המכונית כמו שהיא לא תחזיק מעמד בגלל הבעיה של הפקקים והכבישים. הסוף שלה קרוב מאוד...
אבי | 30.04.17
14.
האיש גאון
על חוזים הרי תמיד אמרו בהתחלה שהם מטורפים, שהם פנטזיונרים וכו'. לוקח זמן עד שאנשים (כמו אלו שכתבו את התגובות הקודמות) קולטים את הגאונות. מאסק מקדים את זמנו. קשה מאד לתפוס את זה כשכבולים למגבלות, אילוצים ומחירים. אבל גם אם הרעיון הספציפי הזה לא יקרום עור וגידים, חלק מחזיונותיו יהפוך למציאות בעוד עשר , עשרים ושלושים שנה. בינתיים אפשר לפתוח את הראש ולהתענג על כושר ההמצאה והחזון.
X | 30.04.17
9.
הבנאדם הפך להזוי, כנראה מרגע שהגולד דיגרית
אחחח... גברים כל כך חלשים. אני חובבת מדע בדיוני עוד מהסדרה המקורית של STAR TREK עם קפטן קירק, וחובבת מדע בכלל ואסטרופיסיקה בפרט כמעט אותו משך שנים, ואני אומרת לכם שעם כל הכבוד למשמעות השם BORING, שזה אכן קידוח, המשמעות השנייה היא ברורה ולכן השם גרוע והמיזם גרוע וגם חטא ההיבריס שגורם לו להאמין שיש לו בכלל גישה למדע ברמת חיבור מוח אנושי למכונה, או שזה בכלל דבר טוב. עם כל הכבוד למדע, יש גבול לכמה הגוף האנושי מסוגל ללכת נגד הטבע וגבול ליכולת המוח להתקרב אפילו במעט ליכולת הבריאה האלוהית. לעולם לא נהיה שם. אה. ו- GMO זה מעשה פרנקנשטיין. BLASPHEMY היא המילה הכי טובה לזה.
אמבר הרד נדבקה אליו | 30.04.17
5.
אולי מישהו צריך לספר לאמריקנים שיש דבר כזה תחבורה ציבורית
וזה פתרון טוב וזול לפקקים, ולא הפתרון הבזבזני הזה שהוא מציע. תחשבו כמה מגוכחת מכונית היום, כלי בגודל של היפופוטם שמסיע ממקום למקום אדם אחד. והוא מציע להקיף את זה ברשת מנהרות יקרה . ומה יעשה כדי לפתור בעיות חנייה?
ב. | 30.04.17
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת